můj známý si chce koupit nějaké kolo (aby bylo možnost ho koupit v brně) něco na tento způsob:http://www.cykloworld.eu/…500-sport-v/
cena do 15K
můj známý si chce koupit nějaké kolo (aby bylo možnost ho koupit v brně) něco na tento způsob:http://www.cykloworld.eu/…500-sport-v/
cena do 15K
Tak ať si ho koupí:-)))
Děkujeme za oznámení.
sem myslel jestli byste nemohli napsat nějaká varianty??
nějaké kolo to bude variant až to hezký nebude. upřesni.
chtěl by jezdit na silnici a občas zabrousit do terénu jedná se hlavně o pohodlí
jestli jde hlavně o pohodlí, tak nemůže být řeč o krosu, ale radši pevňáka s rychlejšíma plášťama.
proč nemůže být řeč o krosu???
odpr.vidle,sedlovka,kratší posed se štelovacím představcem,„pohodlný“ sedlo…atd..po silnici a polních a lesních hladkých cestách ideální volby…
pohodlně v terénu na krosu? už dopředu ti můžu říct – založme rovnou nový vlákno o definici terénu a pohodlí
já bych do lesa na krosu nevyjel ani za zlatý prase.
přesně tak, já měl asi měsíc krosa, jednou jsem s tím vjel do lesa a za tejden ho prodal :) na silnici dobrý no.
On je ale možná trošku rozdíl mezi terénem pro nás, a „terénem“ pro toho člověka… já když sem začínal jezdit (což bylo vlastně taky na krosu), tak sem za vrchol terénu považoval klasickou polní cestu :-)
Pokud to má být silnice / lehkej terén, tak určitě kros…jo, mtb by měl pohodlnější, ale na silnici to holt zas tolik nejede
souhlas…byls rychlejší..:-)
souhlas…byls rychlejší..:-)
tak prvně definuj terén…hlavně teda podle budoucího majitele…ono podle mnohých je vrchol terénu i cesta pro mechanizaci v lese…pokud se chce pouštět do nějakých kamenitých a kořenových stezek zapomenutých někde v Brdech tak je pochopitelně kros špatná volby…pokud má kolo na ježdění s dětma k vodě,občasný projížďky po okolí po silnici a sem tam lesem po cestičce na pívo tak to rozhodně neni zavržení hodná varianta…
Já bych třeba kros vůbes nezavrhoval, hlavně ty Wakany, co z nich jdou hravě udělat 29". Ne že bych chtěl nějak tlačit 29", ale prostě běžně na kros neseženeš plášť širší jak 42–622. A to ještě v drátu, který je ve finále skoro stejně těžký jako 29×2,1 v kevlaru. A rozdíl v pohodlí obrovský a je to jen víměna plášťů…
…výměna…
ostuda:(
jaký výhody plnou z jízdy na krosu proti HT?
…plynou…
ostuda:(
kros není HT? :) …ostuda:D
chápu, že zřejmě narážíš na to, ž vhodně obutý bike nebude ani težší ani nebude mít větší valivý odpor a navíc s tlustými plášti zvládne podstatně jiný terén.
Ale nevíme, kde na tom chce jezdit a co považuje za terén.Chce jezdit převžně po silnici sem tam zabloudit do terénu. Krosy se vyrábějí a mají své příznivce. Jinak by všichni jezdili na fulech a podle potřeby jen měnili gumy.Většina lidí, co chce krosa považuje za terén polní cesty. prostě si myslím kros pro lehký terén může být alternativa. a jde obout od 25–622 po 53–622.
faktem je, že snad jedinou výhodou krosu může být možná rychlost na silnici. a pokud je někdo spíš turista, tak je mu šumák teoreticky ušetřených 5 vteřin na 10km (naprosto vymyšlená hodnota, ale chápeš, co myslím).
všechny ostatní výhody jsou na straně mtb ht.
tak když ti odpovím otázkou…jaký jsou tedy výhody toho HT??
kros má větší obvod kola … tudíž na jedno šlápnutí ujedeš delší vzdálenost…je líp zpřevodovanej … mně třeba na ht s uzounkejma pláště chyběly i v mírným dolekopcom převody…tam máš většinou 48×11 u HT 44×11…a to kolo po tvrdým hladkým povrchu prostě už ,jen pocitově ,jede líp…
dál kros je pohodlnej tak jak si tato skupina lidí žádá…tedy turisti a občasný jezdci..měkký profilovaný gripy,kratší rám,měkký sedlo,ošizený a však dostatečný odpružení…
a dál je v podvědomí lídí zakodovaný,že kolo na velkejch kolech s uzkejma pláštěma je prostě rychlí…proto se tak dobře prodává bez ohledu na nějaký výhody či nevýhody…zákazník je spokojenej … má pocit že mu kolo skvěle jede a obchodník taky jelikož je mu jedno jestli za 15 prodá mtb nebo krosa…
omluva za chyby…už sem takový…:-) a tydím se…:-)
odposlechl jsem zkušenost prodavače – dost lidí si při nákupu crossu nechá místo crossových klik dát MTB, aby měli lehčí převody.
to se mně snad nestalo…možná proto,že prodáme drtivou většinu do 15000…ale ani u dražších se mně to nestalo…
jo, robí sa to tak, pár ich poznám. imho je to lepšie.
reakce na chybejici prevody – jaky rekreačni cyklista pojede na jakemkoliv kole přes 60km/h a bude pritom slapat?
pokud das na MTB poradne balony utočís i 70–80 km/h :)
Já to všechno chápu.
Pro mě třřeba klasický cross je hybrid ani ryba ani rak. Proto mám do terénu MTB ana cestu silnici. Ale na rozdíl od tebe jsem asi poněkud tolerantnější nebo méně tvrdohlavý:) Jsem ochoten připustit, že pro spoustu lidí to může být zajímavé kolo. Má většinou jinou geometrii, jiné převody, terén lehký. Když už jsem zmiňoval cross jako zajímavou alternativu, měl jsem na mysli to co jsem konkrétně zmínil Apache Wakan . Kdybych měl mít jen jedno kolo, tak bych o tom uvažoval.Za cenu dnes 14299Kč je to kolo slušně osazené s přijatelnou hmotností 11,7 kg. Mohu ho obout jak silničně pak se dá tak 250g na každém plašti (dohromady 500g), což už na cestě cítit bude. naopak do terénu pojme pojme 29×2,1. Vidlice není nic moc, ale ani na MTB nelze očekávat v této cenové kategorii nějakou echt žehličku. takže nastejno. Mavíc v předpokládaném terénu odvedou pro komfort nejvíce stejně pláště. Takže v čem teď to MTB HT získává? Argumenty, že i na MTB mohu obout tenké pláště nebo s dikovými brzdami dokonce silniční kola jsou pěkné, ale pak se ztrácí původní důvod proč MTB, Bylo by to jako koupit si offroad a jezdit s ním jen po dálnici. A taky doporučit MTB jak univerzál proto, aby jednou za rok člověk projel 300m úsek, který by jinak tlačil je zase jako koupit si offroad proro abych jednou za rok nemusel jít 300m k babce do chalupy,ae mohl dojet až do obýváku. Nic ve zlém, žádný flame, jen pokus o neutrální pohled i z druhé strany.
však je tady dost lidí, co si toho offrouda koupí i do města, bez ohledu na obtížnost parkování
odpovím zároveň i na matese výš.
mtb má většinou širší trubky a geometrií nabízí rám víc komfortu, širší pneu toho zachytí víc. pohodlí mtb je nesrovnatelný. zmíněný gripy a sedlo můžou platit i pro mtb. takže v komfortu jednoznačně vede mtb.
šlapání do větších kol je svým způsobem zavádějící. větší kola se teoreticky otočí na jedno šlápnutí víc, ale díky krosovým převodům, jak uvádíš zase buď „míň šlápneš“ nebo se víc nadřeš, takže jde výhoda do ztracena – jen se líp udržuje rychlost a hůř se do ní dostáváš. zbytek uvádíš jen jako „žádanost a zakódovanost“ já si nemůžu pomoct, ale kros na mě trochu působí jako zbytečnej mezičlánek (iPad :)
Marskatin- tvrdohlavý ne, chraň bůh :) naopak bych se velmi rád stal majitelem i 29". ten wakan jsi viděl kde za 14kč? zrovna ten není špatnej-to bych bral, ale ostatní návrhy byly poměrně divoký.
diskový brzdy do 15kč asi nee, to nemá cenu. proto tu jinde navrhuju ty varianty s véčkama.
tvoje srovnání s offroadem platí spíš pro celopéro než pro mtb.
pokud bych měl jedno kolo (a to mám :), tak to vždy bude jen MTB HT, protože pokryju maximum typů cest a povrchů. nemusím se bát techničtějších sjezdů a nebudu se trápit na celopéru, když si střihnu několikrát do roka nějakou dlouhou silnici. většina krosových kol na mě působí jako přehnanej pokus o kompromis, kdy kolo vlastně není vhodný skoro na nic :)
s prvním nesouhlasím..:-)
s tím druhým odstavcem souhlasím…avšak je to přesně uměrný k určení…
a poslední odstavec…neni MTB HT právě pro tebe kompromis,když máš potřebu nazouvat na to silniční pláště a jezdit s MTB po silnici??? nekompromisní řešení je podle mě silnička(pokud mám nutkání jezdit po silnici)..a MTB do terénu HT nebo FS podle chuti…:-)
ale právě s tím prvním chci abys souhlasil! :)
k poslednímu – já toho na silnici zas tolik nenajezdím. to jsou třeba čtyři výlety ročně typu Brno-Praděd-Brno, Brno-Lednice-Brno… rád jezdím trasy jako je xc maraton nebo půlmaraton. co bych tam dělal s krosem :-D ty slicky u mě nevydrží nasazený dýl jak 2 dny v kuse.
no však právě … pokud jezdíš maratony tak je kros k hovnu…ale neni důvod odsuzovat ty kola proto,že pro tebe je to k ničemu,když si spokojený majitele najdou… podle mě je suv taky k ničemu…ani off ani osobák a co jich jezdí…:-)
ale jsou přece kola, který i turistovi udělají lepší službu než kros.
být turistou, tak koupím 29 HT MTB se zamykatelnou vidlou, véčkama a pohodlným sedlem.
tak se podívej třeba na authora jak se liší geometrie těch kol…hlavně délka rámu…to nemůžeš brát podle sebe soudím tebe…když tobě vyhovuje „dlouhej“ rám a jinýmu kratší…
tam to dělá kolem 6–7 cm…a ehm nejsme zedníci…to je rozdíl jako prase…to nedoženeš představcem…to si prostě musí každej vybrat…
stejně ani nevíme, o kom se bavíme. každej sme nabídli jeden pohled, je na tazateli si vybrat. líbila se mi tvoje paralela se suv – k ničemu a plno lidí v tom jezdí.
podle mě je pro mě k ničemu i ten kros…ale prostě svoje zákazníky a výhody pro ně to má…
Hlasuju pro 29.Faktem je že v Olomouci se nejvíce prodávají crossy.
teď jsi mě zmátl. předpokládám, že ta část s tím „podle“ tam nemá být a myslíš že čistě pro tebe je k ničemu. jinak by tvoje obhajoba nedávala smysl. to jen abych ti správně rozuměl.
jo…já sem to přepisoval a původní nesmazal…:-)
ohledně toho komfortu – uvědomte si, že pro vás všechny znamená terén nejspíš trošku něco jinýho než pro toho chlapíka…
podle toho, že si vybírá krose a nejspíš se v kolech moc nevyzná, tak pochybuju že bude jezdit nějaký techničtější sjezdy a traily, jak píšeš. Tipoval bych to na občasnej výlet někam po cyklostezce, popřípadě „do hospody“, tzn 90% asfalt, ten zbytek ujetá polní cesta …vážně si myslíte, že na tohle je potřeba MTB?
jo ten wakan byl v tom odkazu co tu daval už někdy ze začátku PatrikL http://kupsikola.cz/…lo/wakan-09/
jo, já to přehlídl. ale stejně bych radši nějaký širší pláště. nalejme si čistýho vína – ty silnice sou děs. já často nechávám otevřenou vidlu i na silnici.
širší než co?
než ty co tam sou, ne?!
diskuze je dlouhá čas pokročil, nebyl jsem si jistý jestli se to netýká toho, že jsem někde výše psal, že na silnici by na to šly obout 25–622, nebo 28–622. Plášť je spotřební zboží to si vyměníš sám. tohle obutí by už tě mohlo uspokojit http://www.apache-bike.cz/09fotky/50.jpg
tohle jde, protože to má k mtb poměrně blízko a maže to nevýhody mtb, vlastně to na mě ani jako kros moc nepůsobí.
ja by som kros zavrhol a tlačil 29" s pevnou… 8o)
tazatel chce jezdit, ne tlačit :)
29 do 15 nevidím reálně a pokud je hlavní pohodlí, tak pevná na 29 nebude pohodlnější jak 26 s pérem :)
keď chcel pôvodne krosa a jazdit hlavne po ceste, tak to v teréne asi moc hrotiť nebude.
29 je fajn, mal by si to skúsiť. ;o)
a kto občas netlačí, jazdí pod svoje možnosti…8oP
jo měl by to zkusit.
To by měli uznat i ti, co s enám smějou, že to máme takové silničky či krosky do terénu:)
Se mluví furt jenom o Wakanovi… všechny Apache od Matto nahoru mají stejný rám jako Wakan, pobere i 29".
to je jednoduché, začal jsem s ním proto, že tu naněj hned někdy zpočátku dal PatrikL odkaz http://kupsikola.cz/…lo/wakan-09/ a zat u cenu mi to připadné jako sluný kup.
S těmi rámy, maš zřejmě pravdu, já je naživo nevíděl a obuté do 29×2,1 nanoraptorů mají vyfoceny na stránkách jen ty nejvyšší modely.
já jsem se na Sportlife speciálně na Apačovy crossy zaměřil :)
wakan – horní trubky
http://chribymtb.unas.cz/…img_0676.jpg
wakan – dolní trubky
http://chribymtb.unas.cz/…img_0677.jpg
wakita
http://chribymtb.unas.cz/…img_0678.jpg
matto (pánský)
http://chribymtb.unas.cz/…img_0681.jpg
matto (dámský) – tady už se 2,1" nejspíš nevleze
http://chribymtb.unas.cz/…img_0679.jpg
pro srovnání Pells Crono – sériové pláště sice širší, než u Apačů, ale zadní stavba o moc víc nepobere
Na SportLife měl Apache vystavené modely 2010, zaměřil jsem se na zadní stavbu :)
wakan – horní trubky
http://chribymtb.unas.cz/…img_0676.jpg
wakan – dolní trubky
http://chribymtb.unas.cz/…img_0677.jpg
wakita
http://chribymtb.unas.cz/…img_0678.jpg
matto (dámský rám) – sem se 2,1" asi nevleze
http://chribymtb.unas.cz/…img_0679.jpg
matto (pánský rám)
http://chribymtb.unas.cz/…img_0681.jpg
pro srovnání Pells Crono
napíšu, chci opravit, pak si to rozmyslím, reloaduju, příspěvek nikde, tak ho píšu znovu, odešlu, a jsou tu oba… vrr
http://pcshop.pells.cz/…_d18915.html
za zbytek do 15 bych to třeba ještě trochu předělal.
nebo http://www.gtbicycles.cz/…-avalanche1v a platí totéž.
to chce cross?
zaujímavý je aj napr. http://kupsikola.cz/…lo/wakan-09/
jn cross ale pry se mu libi meridy ale klidne aji neco jinyho ale musí to být v brně
Tak nic, přehlídl jsem podmínku nákupu v Brně.
Ta Merida je v týhle cenový kategorii myslím dobrá volba. Tuhle mám mamka v dámský verzi teda, ale je to podobný a je nadmíru spokojená :)Ovšem dámský už v cyklowordu v její velikosti neměli vůbec, tak ať kdyžtak na lonskej model pohne. Kdyžtak zkus tady http://www.axitbikes.eu/index.php… , je tam o 500 lacinější a s tímhle šopem mám dobrý zkušenosti, nemusíš se bát že by ti poslali hromadu šrotu.
Kdyby nechtěl krose, což si myslím jsou kola na prd, pohodlnější bude mít nějaký HT mtb, tak bude pravděpodbně na prodej kolo z mýho profilu.
GT avalanache 1.0 2009, představoval bych si za něj 15tis, ale o něco níž bysme se možná ještě domluvili, bylo by to normálně s plnou zárukou, kolo je defakto uplně nový. Do Brna budu mít cestu příští týden.
za 15 paráda. proč to najednou prodáváš?
Hele, protože je dlouhá zima :D nemůžu jezdit, tak furt sedím u netu a přemejšlím co koupit, koukám na inzeráty a neustále mě hlodá myšlenka na nějakýho fulla, nebo full rám a teď se něco naskytlo, tak zkouším tohle prodat, když se neprodá tak se nic nestane a budu na něm normálně jezdit letos.
Myslím že za 15 je to hodně solidně postavený kolo.
to jo, jen vyměnit micheliny za nějaký rychlejší pláště a je to.
jakej full tě hlodá? :)
Hele, mě ty micheliny příjdou docela rychlý, jezdil jsme už spoustu pomalejších :)
No buď postavit něco na rámu RM wildfire 70, kterej mám vyhlídlej a nebo jsem se tak nějak zamiloval do Boardmana FS Comp z halfordsu :)
to se nehádám, nikdy sem micheliny nejel. ledasco, ale micheliny ne. podle vzorku to ale jako rychlík nepůsobí.
z těch dvou mě rozhodně spíš zaujal boardman, řešení tlumiče u rm na mě působí proklatě vysoko :)
mě se teda víc líbí to RM, ten Boardman vypadá jako taková koza, velkej rám a tenkýž trubky… ;-)
To ti to GT moc dlouho nevydrželo :-)
Hele, třeba vydrží :)
Nic proti gustu,ale jak se někomu může líbit tohle kolo,když je na trhu tolik pěknejch kousků?