Náboj 15x100 do vidlice Boost 15x110

49 nepřečtených
  • Hynas

    Přátelé,

    mám dotaz, poradíte mi?

    Mám v merku novou vidlici s boost rozměrem 15×110, nicméně stávající náboj mám v 15×100.

    Stávající náboj mám s centerlocem.

    Vím, že existuje redukce, aby vlezl kratší náboj do širší vidlice, ale jakým způsobem se dá vyřešit nutný posun kotouče?

    Díky za erudované rady, případně o odkazy na nějaké redukce posunu kotouče směrem ven.

    0 0
    • kubad  

      náboj se u kotouče nechá a podloží na druhé straně 10mm, kolo se musí přecentrovat na střed

      0 0
      • Hynas  

        Díky pane!

        A to přecentrování na střed skýtá nějaký zádrhel, potíž nebo problém, nebo by to měli zvládnou v běžném servise, kde zaplétat umí?

        Prosím, pakliže někdo z přítomných v okolí Ostravy (±50km) toto umí, pak máte u mě kšeft. :o)

        0 0
        • kubad  

          jo prostě dá do stolice a posune, dráty by měly vyjít

          0 0
          • Hynas  

            Super, díky!

            Máš u mě pivo, víno, kořalku, sifon (jedno z toho) :o)))

            0 0
      • tom xtr  

        Existuje redukce, která má podložky symetricky z obou stran, pak nemusí nic centrovat. Je to i na CL. Akorát pak místo kotouče CL musí použít 6d. Nedávno jsem někam na b-f dával odkaz.

        0 0
        • Hynas  

          Díky i za tuto reakci.

          A můžeš prosím pohledat a odkaz na tuto redukci zaslat, abych byl v obraze?

          Tj. pak bych musel koupit i nový kotouč na 6D?

          0 0
          • tom xtr  

            Já použil tohle. Nevýhoda je, že spacery (vymezovací kroužky) jsou volně nasazené na ose a při demontáži kola vypadnou – nesmíš je ztratit :) Nasazení ale problém není – trochu cviku.

            Jo a kotouč CL tam už nedáš (to je jasné i z té konstrukce), musíš koupit 6d.

            0 0
            • Hynas  

              Praktický dotaz…takže na stávající CL tisícihran nasadím ten černý adaptér, na ten nasadím 6d kotouč a dotáhnu to tou červenou maticí…a tu dotáhnu do toho černého adaptéru…kde má závit, když z každé strany vidím jen ty hrany?

              Chápu, kolo na ose vystředím spacery.

              0 0
              • kubad  

                takže místo jedné podložky a přecentrování,

                tam narveš 2 plus mezikus na CL – dobrý no

                ve finále by možná byl nový náboj levnější a lepší ?

                0 0
                • Hynas  

                  Kubade, přece víš, že jsem v technických záležitostech lama…jen se snažím problém vyřešit, resp. přijít na více řešení.

                  0 0
                  • kubad  

                    proto ti to píšu, je rozumné volit nejjednoduší variantu, s nejmenším rizikem a cenou

                    varianty máš v podstatě 3

                    0 0
              • tom xtr  

                Lovím trochu v paměti, dělal jsem to 3 měsíce zpátky: černý adapter závit nemá, jen se nasadí na tisícihran a i s kotoučem dotáhne tou červenou maticí přímo na závit náboje. Matka tak musí mít delší závit než standardní CL matka – proto je taky součástí kitu.

                Jinak jak píše Kubad možností je víc. Tahle má ale mimo jiné výhodu, že kolo jak je po sundání toho kitu můžeš použít bez problému na „starou“ pevnou osu.

                A kupovat nový Boost náboj (+ pravděpodobně nové paprsky) aspoň v mém případě určitě levnější není (navíc ho málokdo dělá).

                0 0
    • Hynas  

      Pánové, oběma vám děkuju za cenné rady :o)

      0 0
    • goofy  

      Když už se tu řeší tohle téma, tak se taky přiživím.

      Hope Pro 4 15×100 na boost. Origo adaptér je jiná jedna podložka, nebo se mění oboje + podložení kotouče? Viděl jsem obě varianty a obě se tvářily jako originální řešení… :-)

      0 0
    • Kinetic  

      Ahoj, nemáte někdo redukci na boost od MRP pro DT Swiss 350 na prodej?

      Jde mi o to, že teď mám QR 9mm takže bych stejně musel kupovat jiné koncovky pro náboj na 15×100 + podložky na boost, takže raději rovnou koupím koncovky rovnou na 15×110 s podložkou a šrouby pod kotouč a zároveň se doufám vyhnu přecentrování. Rád bych si koupil non-boost vidli ale to dneska pro trailové ježdění a 102kg nahé váhy skoro nejde.

      0 0
    • Mr.Dan  

      Rád bych tragickýho Revelationa vyměnil za novýho Pike Ultimate RC2.1. Problém samozřejmě je, že původní náboj je ne-boost, konkrétně DT350 Straight-Pull (100×15) navíc s Center-Lock kotoučem. Na Botticu jsem žádnou redukci mezi všemi těmi verzemi koncovek nenašel. Je lepší použít jednu „noname“ 10mm podložku na druhou stranu a nechat přeplést náboj, aby byl o 5mm jinde, nebo je jednodušší sehnat odpovídající redukční kit, ideálně přímo od DT Swiss? Ten od MRP v případě Centerlock verze prý funguje tak, že se při jeho použití musí dát o číslo větší kotouč (teď mám 180mm). Díky za příspěvky!

      0 0
      • Hnoj  

        Potřebuješ toto.

        A přecentrovat kolo o 5mm doprava.

        0 0
        • kubad  

          jj souhlas, ale je to redukce v ceně poloviny náboje, a ještě se do toho budou motat TQ koncovky, za mě přepletl na Boost, a TQ koncovky vyměnit z původního náboje

          1 0
          • Mr.Dan  

            Jasné, díky oběma. Jenže nový Boost náboj znamená i nové špice, jest tak? Vychází mi to finančně furt dost hůře než druhá varianta. Ale zase jistota funkce a žádné bastlení…

            0 0
            • kubad  

              pro Boost vychází o 0,5mm delší dráty, to by mělo vyjít – ale musíš sehnat stejnou verzi náboje, novější 350 2021 jsou jiné

              0 0
              • Mr.Dan  

                Ahah, v tom případě mi jednodušší připadá ta Hnojova Vlčí redukce a přecentrování zápletu. Každopádně dík moc za postřehy!

                0 0
        • goofy  

          To je dobrá darda za tu redukci. Na Hope mě stála 250… :-) To bych si asi nechal vysoustružit podložku a bylo by :-)

          0 0
          • Hnoj  

            Ano, ale ne každý má známého soustružníka. Pak musíš udělat výkres, odnést to tam, čekáš a pak když to chceš mít hezký ještě elox. Je s tím ******, proto už tyhle různý předělávky pro lidi nedělám, protože se pak všichni hrozně diví, „blbá koncovka“ stojí litr, ale reálně jsou to náklady na čas s tím strávenej…

            750Kč je sice „hodně“, ale vlastně je to za hubičku…

            2 0
            • goofy  

              Však neříkám, že bys to měl dělat ty, jenom jak bych uvažoval já. Dělat to na kšeft je samozřejmě hovadina, která se nevyplatí. Jen jsem přidal svůj pohled na věc, že tolik za koncovku mi přijde dost, a to už bych zvažoval jiné řešení. ;-)

              0 0
              • Hnoj  

                Tak přeplet je furt nába a práce a to jsou furt minimálně 2tis…

                0 0
                • kubad  

                  starou prodáš a odhadem bude rozdíl do 400Kč :D

                  0 0
                  • novas752  

                    To bys tu starou nábu musel prodat tak o 500 dráž než koupit novou.

                    0 0
                    • kubad  

                      nová 1 590,– Kč + přepletení celkem 2100kč – MOC

                      https://www.bottico.cz/…l-2021--1904

                      koncovka 700 + přecentrování si na 900Kč

                      když tu starou nábu za 700kč prodáš tak kolik je rozdíl? a to je fajn cena myslím :D

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        To jsou stejně hustý ceny, za tolik bych nepřepletl kolo ani pro kámoše hah

                        0 0
                        • kubad  

                          Cena náboje je MOC u dovozce

                          Rozplest si to muže sám s zapleteni a vycentrovani za 500kc je ti málo?

                          0 0
                          • Hnoj  

                            500CZK za zapletení a vycentrováni je hodně málo.

                            0 0
                            • kubad  

                              Jednoho kola hmmm OK

                              0 0
                              • Hnoj  

                                Já teda nevím, jak dlouho se s tím mazlíš ty, ale mě teda přijde 500Kč za dvě hodiny práce NA JEDNOM kole fakt málo.

                                Dělám za 700/kus a už tak mi to přijde relativně málo na to, kolik s tím strávím času, abych byl s výsledkem 100% spokojenej.

                                0 0
                                • kubad  

                                  ok to změní můj výpočet nahoře z 400 na 600kč rozdílu proti konverzi :D

                                  0 0
                                • Hnoj  

                                  Dodám tedy k tomu, že v těch dvou hodinách počítám i to, že si nařežu dráty z polotovarů na válcovačce. To taky nějakou dobu trvá.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jj jasné, němu dráty zůstanou

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      To nemusí být moc rozumný nápad, to může vést ke spoustě hlavybolení.

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Nemusi, ale kdyz znas historii toho vypletu a jsou to kvalitni ztencovany draty, proc ne. Osobne draty pouzivam znova, a kdyz mi v prubehu jedny sezony praskne druhy nebo treti drat, vymenim vsechny. Na DH jsem mel 5 let stejny, a ted uz dalsi 2 roky slouzi na prednim na EN na asi 5. rafku, praskl jsem jeden. Predni na DH vozim uz 7 let.

                                        I DT Swiss na DH WC meni jen rafky a niple, nechavaji draty.

                                        Podstatny je nejezdit s prasklym dratem. Pak i po jeho vymene budou praskat ty okolo nej. Kdyz ale mas vyplet bez historie praskani dratu, neni duvod draty nepouzit.

                                        0 0
                                        • Mr.Dan  

                                          Tyto konkrétní záplety mám od novoty 6 let, “tovární setup”, za celou dobu jsem na nemusel šáhnout, naprosto rovné, neházejí, ložiska taky v poho. Pouze na zadním kole jsem měnil pásku za žlutou No Tubes, ta origo stála za prd. Na předním to tedy udělám teď po přepletení,

                                          Jinak nába z Bottica už dnes dorazila! Aneb dnes objednáte, zítra doručíme..:)

                                          1 0
                            • goofy  

                              U nás standart i s dopnutím na tenzi, ale my jsme chudá Asie. Věřím, že v Čechách to bude víc.

                              0 0
                            • Mr.Dan  

                              Zase dráty zůstanou stejný, takže „jenom“ ta drbačka s tím. Klidně dám i víc, stovka sem, stovka tam, je to jedno. Každopádně nábu z Bottica už jsem dle rad Kubada objednal. ;)

                              0 0
                          • Mr.Duck  

                            No ja vim ze v CR jsou sluzby levnejsi, ale i tak ano, prijde mi to dost malo. Tady to stoji 3× tolik.

                            V shopu jsem pletl za $80/kolo za praci. Pro kamose tak za $50.

                            Sice se to da vyslehnout za 45 minut, ale nespecham na to, s namazanim hlavicek niplu, rovnomerny spoke prep na draty a rovnomerne pnuti na konci vypletu, vetsinou to zabere vic.

                            0 0
      • Motyc  

        Potřebuješ toto a nemusíš nic přecentrovávat, jen změniš kotouč na 6 děr. Z činy to seženeš dokonce za 250 kč.

        https://www.kupkolo.cz/…0mm_z109206/?…

        1 0
        • wilda81  

          Jen bych doplnil, že pokud vyděláváš často přední kolo (např kvůli převozu v kufru), tak jsou tyhle volné podložky docela pruda a je lepší koncovka od WT.

          1 0
          • Vilém  

            Kapnul bych tam vterinak, na stycnou plochu a omotal to elektrikarskou paskou. To by mohlo drzet pohromade.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.