• biker90

    Zdravím.

    Chtěl bych si do jara poskládat nové kolo. Jezdím kolem 5000 loni 6000km/rok, ne závody. Cenu si představuju kolem 30t.

    Teď jezdím rám Apache Tomahawk 06. Potřeboval bych poradit s výběrem nového. Měřím asi 180cm. Chtěl bych za něj dát kolem 6t. Docela se mi líbí Merida Matts HFS 3000-D 2010, ale nevím, jestli se ještě sežene velikost 20". Dalším, po kterém koukám je RB CRR.

    Jaký jiný rám byste mi dopořučili, a proč? Pokud se to vyplatí, jsem ochotný dát za něj o něco víc. Rám přeci jen neměním každý rok.

    0 0
    • marapara  

      RB CRR bude asi OK. Ještě bych do výběru zařadil NoSaint Angel: http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      Z tu cenu …

      0 0
      • biker90  

        Taky nevypadá špatně. Dělá se i bez čepů na V-čka?

        0 0
        • alinceb  

          bez čepů na Véčka je model 2011 …mají ho i ve víc barvách;) Kdybych uvažoval o hlíně, tak tenhle rám je jeden z favoritů…;)

          0 0
          • maajkee  

            Ve 20" 590mm to mi příjde dost krátký, jinak vypadá pěkně.

            0 0
            • alinceb  

              Já mám svůj Trek spíš čtverec…tak by mi to třeba vyhovovalo…:) Delší rám sem nikdy nejezdil…

              0 0
              • maajkee  

                No jekyll má v 19" 625mm a se 100mm představcem mě příjde akorát, jezdil jsem authora ten měl ve 20" asi 585 a musel jsme to hrotit dlouhým představcem a nebylo to ono.

                Ale každýmu vyhovuje něco jinýho no.

                0 0
                • jeffino  

                  jenomže dlouhej představec – horší manévrovatelnost, lepší je delší rám krátkej představec i za cenu nataženějšího posedu.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No vždyť jo :)

                    0 0
                    • nox159  

                      mi spis prijde lepsi kombinace kratsi ram + delsi predstavec (cca 120)

                      0 0
                      • maajkee  

                        v čem? :)

                        0 0
                        • alinceb  

                          kolo má menší rozvor a je obratnější a přitom do kopce má stejné vlastnosti jako dlouhý rám…;)

                          0 0
                          • maajkee  

                            no ale z kopce se neposedně vrtí :)

                            0 0
                            • nox159  

                              to je kec ;-)

                              0 0
                              • jeffino  

                                to není kec:-)

                                0 0
                                • nox159  

                                  dej si hodne rozbtity sjezd + ostrejsi zatačky a členity teren na kole s dlouhym ramem a kratkym ramem a uvidis na kterem to budes davat lip ;-)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    no taky bude dost záležet na tom jakej bude mít na tom kole představec a jaký řidítka :)

                                    Z mojí zkušenosti, když jsem jezdil 130mm představec a rovný 560(580) řidítka tak se tomu kolu jen mohlo zdát o ovladatelnosti oproti tomu když mám teď 100mm představec a 660mm vlaštovky :)

                                    Ale proti gustu

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      riditka i predstavec budou na obou kolech stejne ;-)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        ale tim se mi vlastne vylucuje to kratky x dlouhy predstavec

                                        tak rekneme stejne riditka a jeden predstavec 120mm a druhy 90mm – v tomto rozmezi se ovladatelnost moc nemeni :)

                                        0 0
                                        • Evilcleaner  

                                          dlouhý představec zabíjí ovladatelnost mnohem více než dlouhý rám. to co na rámech zabíjí především ovladatelnost je příliš položený hlavový úhel, který bastlí většina katalogových lepičů nálepek.

                                          takže za mě delší rám s ostrým hlavovým úhlem, krátký představec.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            takže za mě delší rám s ostrým hlavovým úhlem, krátký představec. tohle ale v extremu budu mit do konce tydne :D ale jzda na tom je celkem o hubu jak je to neklidne ;-)

                                            0 0
                                            • vikicek  

                                              Můj trek je taky podobně koncipovanej a je to dost zvrhávací :D. Ale člověk si rychle zvykne, to jenom když se pak posadíš třeba na turistickýho crosse a pak zpátky na MTB, tak se nestačíš divit :o))

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                dej na ram co je staveny na 100mm vidlici vidlici s nulovým zdvihem a uvidis co je to zivé kolo :D

                                                0 0
                                            • Evilcleaner  

                                              mno já to mám takhle už docela dlouho, ted sice budu měnit na zkoušku 70mm za 90mm představec. ale od té doby co to tak jezdím tak mě nebáví žádné jiné HT co jsem zkoušel. všechno to jsou lenivé mrchy:-D

                                              0 0
                                    • Kubas.1  

                                      a co teprve kdybys vyzkoušel 710/80 jak já :-) vypadalo to na XCčku hrozně, ale ovladatelnost parádní :-)

                                      …pak šly řidítka na Artura, a na GTčku mám 685mm Eastony

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        tak avalanche je tak trochu endurko, tam to sedí. Já jezdil nejširší 680, ale už to bylo moc, teď jsem je zkrátil myslím na 640, to mi vyhovuje asi nejvíc.

                                        0 0
                        • nox159  

                          kratsi ram je hravejsi ( a v ovladatelnosti nepoznam rozdil v rozmezi 90–120mm u predstavce )

                          0 0
                          • maajkee  

                            No jasný, to je prostě na každým, nemá cenu tvrdit, že něco je lepší :)

                            Já krátký kolo s dlouhým představcem měl a prostě mi to nevyhovovalo, to je celý.

                            0 0
                          • Dan.45  

                            je to jak to říkáš, kratší rám bude mít vždy lepší vlastnosti a rozdíl mezi 90 a 120 představcem je nepoznatelnej.

                            0 0
                  • Luma  

                    Nějak nechápu,proč chcete všichni delší rámy,kratší se přece lépe ovládá,delší rám je tak dobrý na asfalt nebo polní cesty.Pokuď člověk nechrtí a chce si z kolem hrát tak si myslím že je kratší výhoda.

                    0 0
            • jeffino  

              jj, asi je to pro prťavce nebo pro někoho s krátkejma nohama a rukama:-)

              0 0
          • biker90  

            Máš s touhle značkou nějaké zkušenosti? Začal jsem o něm uvažovat, protože ta ohnutá trubka u Meridy se mi líbí čím dál tím míň. Akorát jsem tady na No Saint četl nějaké negativní ohlasy ohledně vrzání a praskání :)

            0 0
            • marapara  

              Kamoš má toho Angela asi 3 roky a měl s ním ze začátku problém. Rám byl špatně provařený a lupal a vrzal. Dokonce ho i reklamoval a vrátili mu zpátky z jednoho nejmenovaného eshopu, že se jim to neprojevilo. No jezdil a lupal s tím ještě nějaký čas než se nasral, vzal flašku WDčka, rám odstrojil a pořádně vystříkal, hlavně u středu. Od té doby má klid.

              0 0
              • biker90  

                No, bral bych asi ten nový. Nechci tam čepy na V-čka. Tak třeba už to trochu vychytali :)

                Akorát nikde nemůžu najít fotku, jak vypadá osazenej.

                0 0
                • wbiker  

                  Ověř si, jestli ti bude vyhovovat geometrie. Ta Merida ve 20" má efektivní délku horní trubky 605 mm, no saint ve stejné velikosti jen 590. To odpovídá 18" Meridě. Aby jsi neskončil tím, že vezmeš 22" no saint, která má sice délku 610, ale na 180 cm je ten rám už hrozně vysokej.

                  0 0
                  • biker90  

                    No, teď mám rám s efektivní délkou asi 615–620, nevím přesně, a je na mě hrozně velký.

                    0 0
                    • wbiker  

                      http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… Zkus použít tohle, vyplivne to přibližné údaje, čeho se potom držet. Nebo ještě líp, někde ty rámy projet a uvidíš.

                      0 0
                      • biker90  

                        Zítra si seženu měřidla a vyzkouším to :)

                        Díky za tip, snad to trochu pomůže.

                        0 0
                        • wbiker  

                          Ať jsou ty možnosti kompletní (ikdyž asi k nelibosti fóra), do té ceny se vejdou ještě tyhle:

                          http://www.librakola.cz/…009-bila.htm

                          http://www.librakola.cz/…-cerveny.htm

                          Osobní zkušenost nemám.

                          0 0
                          • biker90  

                            A co tenhle ?? Pokud dobře vidím, tak narozdíl od 2009 není na V-čka.

                            Máte někdo zkušenosti s těmito rámy?? Předpokládám, že s tím novým asi moc ne, ale s tím starým?? :)

                            0 0
                            • wbiker  

                              Když mrkneš sem http://www.author.cz/…11/egoist-4/ , tak by model 2011 měl mít kónickou hlavovku, jestli tomu správně rozumím.

                              0 0
                              • biker90  

                                To je špatně nebo co? Nějak jsem nepochopil, co tím myslíš :)

                                Řekl bych, že to nemusí být za tu cenu špatný rám. Ono obecně za tuhle cenu v tich rámech asi moc rozdíly nebudou. Spíš geometrie a samolepky.

                                0 0
                                • wbiker  

                                  K tomuhle by se asi mohl vyjádřit někdo povolanějí, samotného by mě to zajímalo. Jde o to, že je spodní rozměr 1,5" a vidlice má kónický sloupek. Ale nevím, jestli jde použít i klasická vidlice s nějakým adaptérem? (snad neplácám moc velké blbosti)

                                  0 0
                                  • zipoman  

                                    Je to z důvodu, že horní ložisko není tak namáhané a tedy může bejt menší než spodní, epikon 2011 má třeba konickej sloupek v jednom modelu.

                                    0 0
                                  • biker90  

                                    To je pořád něco :)

                                    Ten 2009 mi přijde moc bílý a má návarky na V-čka (nechápu proč). Nový je přeci jen trochu „rozbitý“ tou černou. Ještě líp, kdyby se sehnal Vision, to je stejný rám, akorát místo modré červená.

                                    Jenom zase nevím jakou vidli. Chtěl jsem Rebu, ale kdoví jestli se dělá s tímhle sloupkem. A i kdyby jo, tak by asi nebyla za 7.

                                    0 0
                              • biker90  

                                Teď jsem si všiml, že je tam mezi novým a starým modelem dost rozdílná geometrie. 605mm v 19" je docela dost. Ten 2009 má 600mm ve 20". Jenže ten se mi tak nelíbí :)

                                Až seženu vodováhu a metr, tak musim vyzkoušet ten Fit calculator. Ale z toho mi vypadne něco hodně podobného tomu rámu 2009.

                                0 0
      • miki  

        píší pouze velikost 16"

        0 0
      • wbiker  

        NoSainty jsou hrozně krátký. Nemůžu teď najít geometrii letošní ani loňské meridy, ale moje Merida (r.2005) má ve 20" efektivní délku 605, což by tady odpovídalo 22" rámu. To už je děsná koza.

        0 0
        • rud1k  

          Prijde mi, ze starsi meridy byli delsi nez ted… Nevim jestli je to pripad modelu 2005, ale moje stara 22" merida z roku 2003–2004 je delsi nez 21" GF 2009… Co jsem zkousel modely od meridy pro rok 2010, tak mi prisli vsechny docela kratky

          0 0
    • vertak  

      Nebo třeba tenhle,za tu cenu seženeš i pěkný rám na bazaru Axman http://www.netbike.cz/select_det.php…

      0 0
    • biker90  

      A co říkáte na Apache? Ty se tady na fóru moc neřeší. Nějaké problémy? Já s ním žádný problém (kromě špatně zvolené velikosti) nemám. :)

      Koukal jsem na tenhle akorát tam maji jinou fotku, pro kotouče je se zelenou Je sice starší, ale to by mi nevadilo.

      0 0
    • biker90  

      Asi nejvíc se mi zatim líbí ten RB CRR a k tomu vidlice RS Reba

      Co vy na to? :)

      0 0
      • vertak  

        jo v pohodě,neuděláš špatně,co zbytek kola ?

        0 0
        • biker90  

          Kola asi Fulcrum RM5 brzdy shimano XTR (hlavně kvůli té ceně, přijde mi hodně dobrá?), přehazovačka, přesmykač XT, kliky zatím asi Shimano FC-M542 nebo SLX záleží, kam se dostanu s cenou, ale předběžně jsem to počítal okolo 32. Je fakt, že u toho rámu neni v ceně hlavové složení, to bych si vzal asi také od nich, takže se asi dostanu o něco výš.

          0 0
          • vertak  

            RM5 jsou moc těžké,a xtr brzdy zbytečné,funkčně stejné,slabší jak ty deore,viz můj příspěvek ;-)

            0 0
            • biker90  

              No brzdy chci hlavně kvůli tim dualům (které maji samotné za 5087Kč). XTčkové za 3560 + brzdy, a jsem na pět a půl.

              0 0
              • vertak  

                hele na xtr,xt se vybodni protože na to nemáš rozpočet,kup slx,lehký záplety od remerxu a aspoň to pojede

                0 0
                • biker90  

                  Jaký je jiný důvod pro ty kola, když nebudu brát hmotnost?

                  Teď z toho nevim ještě víc než přetim. :)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Lehký kola líp jedou…;) A obecně SLX řadí skoro stejně jako XTR…:)

                    0 0
                    • kubad  

                      dobrý vtip s tím SLX

                      0 0
                      • maajkee  

                        taky myslím, SLX jezdím a znova bych do něj určitě nešel :)

                        0 0
                        • marapara  

                          No, zas tak propastný rozdíl tam asi nebude :). Jezdím na novém fullu kombinaci SLX řazení, smyk SLX a šaltr XTR Shadow a chodí to dobře. Předtím jsem jezdil X.9, to chodilo taky skvěle, ale Shimano má díky jinému přepákování kratší chod páčky.

                          0 0
                          • maajkee  

                            tak šaltr XTR určitě jo, ale řazení SLX už nechci, nic lepšího jak Deore to není :) Ale to je můj názor.

                            0 0
                      • alinceb  

                        No rozdíl tam samozřejmě bude, ale ne takový, jako třeba mezi Altusem a XTR…

                        0 0
                  • jIrI___  

                    Kromě hmotnosti není důvod pro jiné kola vůbec žádný. RM5 jsou spolehlivá a v rámci možností i dostatečně tuhá kola. A ty XTR dualy jsou za tu cenu super. Pokud ti vyhovují, nevidím sebemenší důvod, proč brát o řadu nižší XT za cenu jen o kousek menší.

                    0 0
                    • rš2  

                      Ty dualy za tu cenu jsou paráda a PM5 naprosto v pohodě, myslím, že volíš dobře :-)

                      0 0
                      • nox159  

                        vzdyt jsou ty kola tezke jako prase :(

                        0 0
                        • maajkee  

                          už zase? :)

                          0 0
                        • Luma  

                          Na kola co stojí kolem 3500,–je váha slušná.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Pro nezávodníka maj váhu super, lidi jezděj i na kolech co maj třeba 2,5kg a maj z jízdy stejně radost :)

                            0 0
                        • Palec  

                          FRM5 maji 1800g na prumyslech a 19mm široký ráfek. To se mi zdá dobrý, navíc za cenu pod 4000Kc.

                          Podobne drahe Crossridy maji 1900g, vetsina levnejsich kol maji vyplety pres 2 kila.

                          Ukaz mi kola, co stoji do 5k Kc a vazi vyrazne mene..

                          0 0
                          • jIrI___  

                            FRM5 1800 g určitě nemají. Přidej takových 200 g ;-)

                            0 0
                            • maajkee  

                              no ty cridy maj taky lehce nad 2kg :)

                              0 0
                            • Luma  

                              Tady je máš na váze

                              0 0
                              • maajkee  

                                Takže 2079g

                                0 0
                                • Luma  

                                  Jinak mám jedny kola doma navíc(XT naby centrlock,nerez špice a ráfky Alexrims DP20)min jeté,prodám levně.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    no hele, já zrovna nějaký kola sháním, napiš mi kdyžtak na mail, foto a cenu, díky :)

                                    0 0
                                • Palec  

                                  Vim ze se vyrobcem udavane vahy vetsinou neshoduji se skutecnou vahou. Tech 1800g je udavana vaha bez rychloupinaku. Tady kdyz tak na to koukam, tak kdyz odectes z kazde zmerene hodnoty vahu jednoho RU, tak to pak tech 1800g vychazi! Vaha pres 2 kila je i s RU, ale to se nikde neudava, vzdy je to bez RU.

                                  Pokud to ale Luma vazil bez RU, tak to teda cumim..

                                  0 0
                                  • Deus  

                                    2080 mínus 140 není 1800

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Taky jsem to nepochopil, jak to počítal :)

                                      0 0
                                      • Palec  

                                        Jo protoze ja to nepocital z hodnoty 883,3+1056,6+140 (tedy predpoklad, ze kola jsou vazena bez RU + vaha RU)

                                        Pocital jsem to z hodnot 883,3 + 1056,6 = 1939,9g (předpokládám ze je to vazeno i s RU) – 140g = 1799,9g – tedy hodnota kterou udává výrobce.

                                        To jsem psal ze je zajimave, ze to tak vychazi.

                                        Chybu jsem udelal nakonci, ze jsem psal ze by to melo 2 kila az s RU, coz by v pripade vyhay kol 1800g nemelo.

                                        Pokud to ale Luma vazil bez RU, tak potom sedi tvoje konecna 2080g i s RU:)

                                        Snad se v tom neztratis:))

                                        0 0
                                    • Dan.45  

                                      taky jsem navážil přes 2kg bez rychloupínáku !!!

                                      0 0
                          • nox159  

                            neco by se dalo zaplest do tehle ceny uplne v pohode s vahou o dost nizsi

                            jinak 7325 pro – cena lehce nad limit

                            0 0
                    • kubad  

                      souhlas

                      0 0
                  • Dan.45  

                    ty kola rozstřelíš jak já a můžeš je vyhodit;), nechej si něco zaplíst dejme tomu do 5000 a budeš mít to nejlepší co do té ceny(kromě výprodejů) seženeš;)

                    0 0
          • oldaka  

            crr, reba, ful RM5. na xtr brzdy se vybodni a kup toto:

            http://www.kupkolo.cz/…IXIR-R-White

            zbytek sada SLX a mas solidni funkcni kolo

            0 0
            • oldaka  

              upresnuji brzdy: Avid Elixir R

              0 0
            • biker90  

              Chtěl bych dualy. Jsem na ně zvyklý, a jsem spokojený.

              0 0
              • vertak  

                tím pádem tě odkážu na bazar,protože s těma xtr duala by to stálo celé tak na deore :-D,nebo komplet slx ale chybne na kokpit,sedlov­ku,sedlo

                0 0
            • maroked  

              naprosto souhlasim az na tu řadu SLX bral bych spis neco od sramu stači X.7

              0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Na brzdy XTR se vykašli. Pokud nechceš za každou cenu dualy, tak nahoď XT řezení a deore brzdy (jsou lehčí a zhruba stejně účinné jako SLX a XT). S ostatními komponenty bych souhlasil :-) Kola bys sehnal za podobnou cenu i lehčí, ale FRM5 jsou kola spolehlivá.

            0 0
      • oldaka  

        jj takze klasika… CRR + Reba + Fulcrumi … s tim chybu neudelas :)

        0 0
      • vertak  

        já bych to viděl na komplet slx,brzdy deore m595,záplety remerx 7325pro,kokpit a sedlovku nějaký truvativ stylo a do 30tis se vlezeš ;-)

        0 0
        • Luma  

          Kola raději ty RM5,kokpit a sedlovka Truvativ Team-je hezčí a seženeš ho levněji,Deore 595 jsou dobré brzdy(sám je mám s XTR a XT kotouči).A rám RB CRR.

          0 0
    • destr  

      Kdybys chtěl, můžu sehnat tento rám za cenu kolem 6t, úplně novej, za tu cenu nic lepšího v poměru cena/váha/tuhost asi neseženeš :-)

      0 0
      • miki  

        HMM hezký rám i cena ,škoda že už mám kolo pro ženu postavený hned bych ho bral.

        0 0
      • Evilcleaner  

        scandium má poměrně blbou únavovou křivku. za dva roky by mu takový rám změkl, viz zkušenosti s scandiovými rámy jiných firem (no saint, 4ever…)

        ale na rok, dva závodění fajn rám:-)

        0 0
        • destr  

          Kolik si jich prosimtě jezdil?

          0 0
        • Georrge  

          na čem závisí měknutí scandia? Na počtu odjetých kilometrů, na stáří, nebo počtu otřesů které rám schytá? Protože jestli vydrží dva závodní roky (tj. asi 15kkm) tak pro normálního jezdce (2–3kkm ročně) by ten rám mohl jednoduchými počty vydržet pět let, což je dost a tady bych to měknutí už moc neřešil (navíc hlíny podle toho co jsem tu četl nevydrží o moc dýl), ale dá se to tak brát?

          0 0
          • Luma  

            Může mi někdo říc jak pozná měknutí Al rámu :-( Měl jsem Duratec silničku z 1996 a nějak jsem to ani po 14letech nepoznal.

            0 0
            • Georrge  

              taky nevim, ale vsichni tu o tom strasne radi mluvi :D

              0 0
              • alinceb  

                Nějaký závodník to tu asi jednou použil a teď se tu toho všichni hobíci zuby nehty drží, aby vypadali chytře…;)

                0 0
                • DAVID CBT  

                  souhlas,uz jenom ze delam v zamecnickem,ko­varskem oboru tak jsem se stim jeste nesetkal,meknuti materialu:-))))))

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    že by možná mohl být rozdíl mezi zábradlím a tenkostěnnou namáhanou trubkou?:-)

                    0 0
                    • o.1  

                      No, namahanim by mohol material akurat trvrdnut. Jedine ze by bol ram ako celok zle navrhnuty alebo nedodrzana hrubka, na niektorych miestach ak by doslo k prekroceniu medze klzu a splastizovaniu casti materialu. Ale to by nebola chyba materialu, ale nezvladnutej konstrukcie alebo technologie, teda konkretneho vyrobcu. A jazdit na takom rame uz by asi nebolo velmi bezpecne

                      0 0
                      • JakeF  

                        Rám údajně měkne ve svárech. Že by mi 4 roky starej Author ztvrdnul, to se teda určitě říct nedá, byl měkkej jak kráva, ale zase nepopírám, že to mohlo bejt už z výroby, byl to prakticky základní rám.

                        0 0
                        • Nimrod  

                          když měkký rám v záběru znamená pružný a tvrdý materiál znamená, že je odolný proti vniknutí cizího tělesa…

                          ono jde o to, že používáním ztrácí hliníkové slitiny pevnost, až je nakonec nulová… řešilo se to tu mockrát a ještě mockrát bude :-)

                          0 0
            • jIrI___  

              Někteří tu při jízdě poznají i o 20 g lehčí šaltr, ne tak vyměknutí rámu, které bude patrné možná tak někde v laboratoři :-D

              0 0
              • vikicek  

                profíci na BF poznají na sto honů tuhost čehokoliv, s 2% měřitelnou odchylkou :o)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Musím tě opravit, čehokoliv ne. Existuje výjimka, kterou nepoznají a tou je pohyb „zamčené“ vidle. To houpání vůbec neregistrují a už se mě i párkrát s údivem ptali, jak můžu poznat 2 cm pohyb na zamčeném Sidovi :-D

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tak tenhle rozdíl jsem poznal i já. Měl jsem Axona, který měl tvrdý lock (vidle se fakt ani nehnula) a přešel na Recona, který i zamčený takové 2 cm chodí. Zpočátku to byl celkem šok, ale teď jsem se dostal do fáze, kdy jsem lock úplně oddělal :)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Proto mě fascinuje, jak můžou lidi, co nepoznají pohyb odpruženýhch částí kola, sáhodlouze a zaníceně teoretizovat o tuhosti klik nebo kol a jejich zásadnímu významu třeba na fullu s 2,4" podhuštěnými plášti :-D

                      0 0
                      • maajkee  

                        tak něco se řešit musí :)

                        0 0
                      • Kubas.1  

                        to je jednoduchý – koupili si drahou vidlu, která má LOCK, takže prostě má ten lock aji kdyby ho neměla :-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          :) A vidíš, mně jde Foxka klidně do plnýho zdvihu zamčená… Na druhou stranu tam neni na začátku ten 2cm pohyb, ale je opravdu zamčená a do zdvihu jde až když je nějakej ostrej ráz.

                          0 0
                          • rud1k  

                            No je to sikovny, to je fakt (FOXku mam taky).. Ale mohla by vydrzet zamcena trochu dele…

                            0 0
                          • Dan.45  

                            dělá to i DT, ale většinou je to taková rána že to pomalu vyrazí řidítka z ruky :D

                            0 0
            • maajkee  

              Tohle měknutí jsme taky nikdy nezpozoroval. Jako to že nějakej rám je tužší než jinej, to jo, to poznat jde, ale že by se mi nějakej rám začal zdát být měkčí, toho jsem si fakt nikdy nevšiml, ale holt nejsem profík no :)

              0 0
            • pepino  

              Škrtá ti převodník o zem.

              0 0
        • miki  

          Takže moje Kona už je na vyhození jo???Jestli jsi specialista metalurg se specializací scandium tak to je jiná ,jinak je to jen výkřik do tmy.

          0 0
      • rš2  

        Váha pěkná, za šestku taky fajn, jen se mi vůbec nelíbí, ale to je samozřejmě subjektivní…

        0 0
      • biker90  

        Co ty čepy na V-čka? :) Dělá se i bez nich??

        0 0
        • destr  

          To nevim, asi ne, ale moc nevylizaj, mám ho taky a je to v klidu, neni to moc vidět.

          0 0
    • Palec  

      RB CRR je trošku nuda:(

      Koukni třeba ještě na superior XP

      http://www.tandem-bike.cz/…or-09-xp-930

      nebo SUP G7

      http://www.bikez.cz/…ior-g7–2008/

      váha v 19" je 1350g.

      K sehnání je i model 09, ale ten už je výrazně dražší.

      0 0
      • rš2  

        Supa samozřejmě chválím, ale když má rozpočet 6t. na rám tak dát litr nebo dva navíc… :-/ Jinak G7 1+

        0 0
      • nooski  

        Zato Sup je ztělesněním zábavy ;-)

        0 0
    • Heike  

      Myslim ze CRR, Reba, fulcrum je paradni osvedcena kombinace, jinak sem jezdil podobny ram Merida, ktery zvazujes a menil za CRR, jizdnimi vlastnostmi se to neda srovnat, zpatky bych nemenil. CRR neni ale moc komfortni, spis zavodni ram. Tak nevim, jestli bys na tech 6000km bez zavodu nemel poridit neco jinyho. FM5 sou sice tezsi, ale drzaci a daj se pouzit i bez dusi..

      0 0
      • h4nz3k  

        RM5 ještě na bezdušáky nejsou, to až RM3, které máš ty.

        Jinak souhlasím, RM5 jsou trošku kompromis na váze, ale podle všech názotů zde na B-F fungují dobře.

        Já bych místo dualů XTR nejspíš koupil celý pohon SLX, navíc s brzdami Deore se dostaneš zhruba na stejnou cenu jak za ty dualy, ale budeš to mít komplet. Mrkni na kolo uživatele Kubiczech, ten má velmi pěkné RBčko na SLX.

        0 0
        • Heike  

          Pokud použiješ pásku, tmel a bezdušové pláště, tak to jde (ask Hnoj..)Ale osobně sem to nedělal, mám ty RM3..

          0 0
          • h4nz3k  

            Tj ale konverzní sadu ( např. Rubena) můžeš použít na jakýkoliv ráfek nejen na RM5 :)

            0 0
            • Heike  

              To je fakt, ale co jsem slyšel, tak to na některý de hůře, na některý lépe..ale to je už mimo téma. Každopádně Ti fungují dobře ne?:)

              0 0
              • h4nz3k  

                No mám na nich najeto nějakých 50–60 km takže nějak moc hodnotit nemůžu, každopádně si nemyslím, že by to byl špatný kup.. :)

                0 0
        • biker90  

          Jak už jsem psal, chtěl bych zůstat u dualů. K tim se hodí inverzní přehazovačka. Za kolik ((a jestli vůbec)) se dá sehnat inverzní SLX? Můžu mít XT FD-M770 za 900Kč.

          Jaký je zrodíl v kazetě Deore a SLX kromě 27gramů, že stojí o 170Kč víc? Hledám nějaké rozumné důvody. Proto jsem si vybral to, co jsem si vybral. Pokud mi řekne nějaký důvod proč ne, tak o tom budu uvažovat.

          0 0
          • h4nz3k  

            Tak to nevím, inverzní SLX se mi nepodařilo teďka najít…

            Mě to přijde, že chceš mít jednu super komponentu na úkor zbytku… Chceš dávat řazení XTR, ale k tomu kliky M542, kazetu deore apod. Hodně tady toho bylo napsáno o kazetě XT, která vydrží velmi dlouho, pokud si dobře pamatuju, tak Rychlej turista tu někde psal, že na ní najel přes 9000 km a ještě nebyla mrtvá. Nevím jak moc chceš gramařit, ale třeba kliky SLX tu někdo vážil a samotné kliky byly stejně těžké jako o litr dražší XT. Dále o brzdách Deore 2010 tu bylo taky napsáno hodně… Nevím, ještě bych o tom popřemýšlel…

            0 0
            • jIrI___  

              SLX na váze , XT určitě někdo dodá.

              0 0
              • vikicek  

                koukám že taková galerka na rajčeti je docela užitečná věcička :))

                0 0
              • h4nz3k  

                No mě šlo spíš o tu fotku jak někdo zvážil XT i SLX bez převodníků a váha byla stejná, jinak XT jsou o 100g lehčí…

                0 0
            • biker90  

              Já nevím. Chtěl bych dualy ((pořád se opakuju)). A SLX dualy jsem fakt neviděl.

              A jak jsem psal nahoře, XT dualy asi 3600 + brzdy třeba SLX + je musím něčím naplnit a jsem minimálně na 5000Kč, spíš víc. To mi nepřijde takový rozdíl. Za to bych měl třeba SLX kliky ((a za ty si klidně připlatím, nahoře jsem psal, že ještě nevím které)). Jediné, co zůstane horší je kazeta a to podle mě jenom hmotnostně.

              Další důvod je, že kliky za rok můžu vyměnit třeba za XT, ale má smysl měnit brzdy a řazení?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Co je na dualech tak úchvatného, že bez nich nemůžeš žít?

                0 0
                • maajkee  

                  Já taky jezdil asi 3 roky LX dualy a pak jsem byl zarytej dualista, ale jen do doby než jsem si na rapidfire zvyknul :)

                  0 0
                  • Dan.45  

                    taky jsem jezdil dualy a teď přešel na rap. XT, ale musím uznat že s dualama byla větší pr*el…;)

                    0 0
                • biker90  

                  Jsem na ně zvyklý, vyhovují mi, a proto nevidím důvod přecházet zpět na páčky ((o Sramu neuvažuju)).

                  0 0
                  • h4nz3k  

                    No vidíš to, já měl na starém kole shimano a myslel jsem, že nic jiného mi nebude vyhovovat, SRAM trigger jsem zkoušel v obchodě a nic moc, nakonec jsem dostal nabídku za dobrou cenu koupit řazení a přehazku X.9, projel se a je to paráda. Dualy jsem nezkoušel, tak říct nemůžu, ale když bych měl omezený rozpočet, tak jako máš ty ( což ostatně jsem měl taky, když jsem stavěl kolo :)), tak bych se jich nejspíš vzdal…

                    0 0
                    • Nimrod  

                      nebyla by lepší rada ta, že by bylo fajn, kdyby si mohl všechny druhy řazení vyzkoušet a pak se rozhodnout, jestli nadále zůstat u dualů a zmínit, že každému vyhovuje něco jiného?

                      0 0
                      • biker90  

                        To je sice hezký nápad, ale dvě kolečka na parkovišti u obchodu to asi nespraví :)

                        0 0
                        • Nimrod  

                          něco na tom je, přesněji zvyk. ale pozná, jaké řazení se jak chová a udělá si jakousi představu… já si třeba udělal představu, že sram asi nebude to pravé pro mě, ale nikomu necpu, že rapid fire je to nejlepší a měl by si ho jít koupit :-)

                          0 0
                      • h4nz3k  

                        No já to bral jako samozřejmost, taky mu nikde necpu SRAM, ale jen jsem napsal, že bych se možná těch dualů vzdal vzhledem k rozpočtu… :)

                        0 0
                    • biker90  

                      Teoreticky tak omezený nejsem. Ale prakticky se mi víc dávat nechce, když v tom nevidím smysl. Jak jsem psal níž, za cca 2500 navíc můžu mít komplet XT a ty brzdy XTR ((protože ta sada v akci prostě vyjde líp)), ale jenom kvůli tomu, že stejný nápis líp vypadá, a je to o pár gramů lehčí… To pro mě neni důvod. A jestli to vydrží o 50% dýl, ale cena je jednou tolik, to taky stojí za rozmyšlení.

                      0 0
                      • h4nz3k  

                        No jestli jsou pro Tebe dualy opravdu tak nepostradatelné (rozuměj vyhovují) tak není co řešit, ale opravdu mi to přijde nevyvážený… Jak je na tom kazeta Deore s výdrží to si taky nejsem jistý, teď si z hlavy nepamatuju žádné číslo, vím jen, že všichni doporučují XTčko v poměru váha/cena/výdrž…

                        0 0
                        • biker90  

                          No, možná že vezmu tu XT kazetu a SLX kliky.

                          Stejně bude ještě aspoň dva měsíce sníh, takže mám zatim čas přemýšlet.

                          0 0
                • jIrI___  

                  Co je tak úžasného na gripshiftu? :)

                  0 0
                  • maajkee  

                    To taky nevim :)

                    0 0
                  • JakeF  

                    Co je tak úžasnýho na páčkách?

                    (Ať je to tu komplet :))

                    0 0
                    • biker90  

                      Úžasný je vždycky to, co zrovna mám nebo ne? :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        No to teda ne! Úžasný je to, co zrovna mám já. :)

                        0 0
                        • vikicek  

                          ohlej trek? :D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Kušuj! :D

                            0 0
                            • vikicek  

                              ;) .. jak to vlastně vypadá s tou reklamací? Docela mě to zajímá.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Mě taky :(. Nevím nic…

                                0 0
                                • vikicek  

                                  a máš teď něco na čem se dá jezdit ?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jo, koukni do profilu, jezdim na tom Amuletu. Véčka jsou sice opruz, ale co se dá dělat. Pomalu už začínám uvažovat, co bych bral za rám, láká mě zkusit zase něco jinýho, kdyby mi to nevyměnili…

                                    0 0
                          • Evilcleaner  

                            v píár řeči se tomu asi říká after-sale frame-dimension customization:-))

                            0 0
                  • Rychlej turista  

                    Psal jsem něco o gripshiftech? Ale abych ti odpověděl, tak pro mě to, že nemám omlácené klouby na prstech od pák, ale hlavně mě přestaly bolet šlachy na palcích od nepřirozeného pohybu. I když uznávám, že na současných pákách už toto třeba vychytali.

                    0 0
              • biker90  

                Další možnost je, že přidám 2500Kč a bude to komplet na XT + XTR brzdy ((vyjdou levněji)).

                Ale pořád nevím, jestli to bude nějak funkčně lepší. :)

                0 0
                • zipoman  

                  Jen tak pro zajímavost řeknu, že tak před 4 měsícema byly XTR dualy ny cyklobazaru za 900kč jetý minimálně, po půl hodině obsazenýho telefonu jsem se dovolal a už byly pryč :-(

                  0 0
                  • biker90  

                    To se ani nedivim, když vidim cenu nových. Vždyť za tu cenu ((5990Kč))jsou k tomu ty brzdy skoro zadarmo :)

                    0 0
                    • zipoman  

                      Koukal jsi na Meridu 2000-d 2010 za 23k, když si najdeš obchod co ti vymění dualy tak je to celkem slušný kolo za dobrej peníz.

                      0 0
                      • biker90  

                        Koukal jsem spíš na rám. Nedavno tu byl na bazaru.

                        Celé kolo by byl asi trochu problém. Copak by šly dualy ke Sramu?

                        0 0
                        • zipoman  

                          No jo vlasně :D dobrej obchod ale nebude mít problém to vyměnit, rám 20" jde sehnat za 5k, chtěl jsem ho ve 22 ale ten už za tu cenu není :-(

                          0 0
                        • Vilém  

                          A proc tedy nevems tu 2000D ? Ram je stejnej jako to 3000D, ktery chtels, a osazeni neni zas tak zly. Muzes vymenit kola, pokud nesednou gripy, tak za packy a tot vse. Za ty prachy nic lepsiho nepostavis, pokud ti merida nevadi, jako ze ne.

                          0 0
    • tykva  

      Uvažuji o tomto rámuhttp://shop­.adroit.cz/ra­my-a-vidlice/ram-mtb-mrx-elite-disc-blue/white,je v jiných barvach.

      0 0
    • The_Trooper  

      Co takhle zkusit Karbon, za ty prachy..

      0 0
      • rud1k  

        Ja bych do toho asi nesel…

        0 0
      • The_Trooper  

        Tady je kluci maj ty rámy..

        Prochna

        Michal XTR

        Probíral jsem to s kámoškou která prodává karbonové materiály ta psala do firmy HONGFU, na výrobu používají prvotřídní japonský karbon TORAY (T700 SC 12K a 3K), nabízí provedení 3K a 12K hmotnost rámu kolem 1250g..

        0 0
    • Kureix  

      taky teď uvažuju o novém rámu a na CRRko mám zálusk, nezměnili náhodou oproti minulému roku geometrii? Zdá se mi že bejvala kratší…

      0 0
      • Kureix  

        nikdo neví?

        0 0
        • h4nz3k  

          Změnili, ano je o něco delší… :)

          0 0
          • Kureix  

            super, to tvoje rb se mi dost libi, premyslel jsem o bilé, ale ta modrá je ještě lepší, ty ho mas teda uz s tou novou geometrií?

            0 0
            • h4nz3k  

              Jj už mám s tou novou, změna geometrie vlastně rozhodla o jeho koupi.

              0 0
              • Kureix  

                jo, u me je to stejne:) pokukoval jsem po nem uz minule leto, ale ta stara geo by mi nevyhovovala, ted pujdu asi do xl se svymi 188cm, zejtra mam domluvene vyzkouseni v praze, tak snad sedne

                0 0
                • h4nz3k  

                  Já si myslím, že sedne. Zkoušel jsem prvně Treka v 19,5, u něj mi seděla efektivní délka 620, ale už jsem měl sedlovku na maximu, u RBčka mám sedlovku venku tak 20 cm. Měřím 189 a mám delší nohy.

                  0 0
                  • Palec  

                    Máš až neskutečně podobnej setup kola jako já:)) Koukni se do své galerky, napsal jsem ti koment.

                    0 0
                    • h4nz3k  

                      No každý ty věci tady na fóru vychvaluje a pak se diví, že to má na kole každý.. :) Dej si kolo do profilu, ať se můžu taky mrknout..

                      0 0
          • biker90  

            Můžu se zeptat? Když se kouknu na ten obrázek na jejich stránkách a na tvůj rám, je tam rozdíl v přední části. To spojení. To je dané velikostí rámu nebo je to také rozdíl stará/nová geometrie??

            Díky.

            0 0
            • h4nz3k  

              Myslím, že fotky na jejich stránkách jsou se starou geometrií, ty fotky zůstaly stejné i po změně, takže nejspíš tak.

              0 0
    • Duon  

      zobral by som rám :buď GIANTA , alebo no saint

      0 0
    • Kubiczech  

      Výprodejová Kona Kula nebo CRRko, jasná volba.

      0 0
    • Kureix  

      nevíte někdo jakej průměr má sedlovka u rb crr?? nikde se mi to nedaří najít…thx

      0 0
    • biker90  

      Co říkáte na rám Merida Matts HFS 3000-D model 2009? Je tam proti 2010 nějaký rozdíl?? Kromě pár gramů a té ošklivé spodní trubky??

      Jestli má smysl ho shánět :)

      0 0
    • biker90  

      Tak jsem se konečně dostal k tomu měření a Fit Calculator mi vyplivnul hodnoty viz obrázek.

      Chtěl bych se zeptat, jak moc přesné musí být zadávané hodnoty, resp. jak moc ovlivní chyba v měření výsledek.

      Co říkáte na ten No Saint Angle 2011 Black? Docela se mi líbí, a geomterie, řekl bych, vyhovuje výsledku. Dalším kandidátem by byl ten Author Egoist 2009 v 19", ale ten se mi zdá moc bílý :)

      Máte nějaké další návrhy?

      0 0
      • Georrge  

        taky by mě zajímala požadovaná přesnost vstupů… a nemůžete pls někdo napsat české vysvětlivky k jednotlivým výstupům? Pár si jich dovedu odvodit, ale co je to snatdover height range to me opravdu nenapadá :) jinak virtual top tube length je asi efektivni delka horni ramove trubky, stem length je delka predstavce, bb-saddle position je vyska sedla od osy klik? A saddle-handlebar taky netusim… delka sedlove trubky to asi nebude co?:D

        0 0
        • biker90  

          Dole je to vysvětlený ((anglicky)). Když to hodíš do google překladače, tak to z toho pochopíš. Teda doufám, že jsem to pochopil správně :)

          Standover Height Rande je od země na vrch horní rámové trubky ((ve středu trubky))

          Virtual Top Tube Length je efektivní délka horní rámové trubky

          Steam Length je délka představce

          BB-Saddle Position je od středu klik na vrch sedla ((podél sedlovky))

          Saddle-Handlebar je od špičky sedla na řídítka

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.