• honza71

    Má někdo zkušenost s ježděním na jednopřevodníku? Vepředu 34 nebo 32, vzádu 10/42. Výletů po Čechách se tolik nebojím, ale co hory Švýcarsko nebo Lago di Garda? Kola 29.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Vse je o nohach:)

      0 0
      • honza71  

        lehce nadprůměrný sportovec, ne závodník. Co s tím ? Jinak kolo parádní, dobrá cena, váha pod 8,5kg. Koupit či ne?

        0 0
        • pocestny  

          To zní jako bike od Mr.Dana :) No jestli ti to sedí a dal ti dobrou cenu, proč ne.

          Edit: ale dan neměl asi dvacetdevítku, to je jedno.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Jo, a taky neměl a nemá jednoplacku. ;) Jinak já s tím prodejem tak jako furt váhám, protože až na dýlku a hypertuhost rámu (zadní stavby) jsem s ním nadmíru spokojenej..

            0 0
            • pocestny  

              jasně, já když slyším kolo pod 8,5 vzpomenu si na tebe ;)

              0 0
              • Mr.Dan  

                He, tak to děláš špatně, s pedálama má 8,7 kg.;) Kdežto třeba Cragsmanův SUP (černej s fialovýma doplňkama) je 29er na jednoplacce a má pod 8,4 kg i s pedálama – můj tip, že autor vlákna myslel právě tenhle bajk…

                Jinak ten typan z vlákna, kde poptával karbonovej 650b HT na XT kolem 50k, měl o ten můj eminentní zájem a mailovali jsme si, ale druhej ani další ani jinej den už se pak neozval a nereagoval, a to ani tady na fóru – skoro to šacuju na nějakou tragédii. :( Od tý doby už to radši nikomu nenabízím. :)

                0 0
                • pocestny  

                  Hmmm, zajímavé. No, těžko mohla tvoje nabídka biku mít souvislost s něčím zmizením.

                  Mohl prostě jen odjet na dovolenou, nebo si to jen rozmyslel a je mu zatěžko se ozvat „sorry, rozmyslel jsem si to“. Navíc 90% lidí se mihne jednou na fóru a zmizí, a objeví se za x-let s dotazem na něco jiného.

                  0 0
                • Bjerndi  

                  muzu se zeptat jen tak orientacne kolik tak stoji sestaveni biku jakej mas ty ? Nemusi to byt presne, spis jen odhadem.

                  0 0
                  • JSt  

                    desetitisice. ;-)

                    0 0
                    • Mr.Dan  

                      Jo, asi tak ňák. :)

                      0 0
                      • Bjerndi  

                        zbytecna veda :) proste planuju pristi rok postavit si zavodni kolo na xterry. Premyslim o 29 bud celopero na hliniku nebo pevnak na karbonu a tak proste pomalu sonduju moznosti.

                        Uz mockrat jsem tady cetl, ze se vyplati kolo postavit, tak sem chtel byt trochu chytrejsi…nic vic, nic min.

                        Priste ani nemusis odpovidat, pokud i to za normalni odpoved nestoji

                        0 0
                        • Mr.Dan  

                          Určitě se vyplatí postavit, hlavně když má člověk jasnou a konkrétní představu a vychytá zároveň díly ve slevě nebo zánovní na bazaru apod.

                          Jinak se omlouvám, nemyslel jsem to zle, jen mám dojem, že vůbec není dobrej nápad psát na veřejnym a všem přístupnym net.fóru o financích, které majitel „utopil“ v movitym majetku. Možná to trochu zavání paranoiou, ale takovou diskusi jsem tu ani nikde neviděl a myslím, že ti majitelé vědí proč-ukradených kol je stále spousty. Nicméně po mailu (mám ho v profilu) není problém se o tom detailně pobavit, můžu poslat i excelovskou tabulku se všema cenama dílů a jejich zdrojema apod. Kdyžtak napiš(te), ok?

                          0 0
                          • McBlacky  

                            tak kdo není uplně negramot tak si to může spočítat. Kromě rámové sady, tak záleží kde a za kolik jsi to vyhrábnul.

                            Dneska Sworks 29 s vidlí a sedlovkou je za 93. Dřív myslím stál se sedlovkou v 26" kolem 65, ale dá se koupit dneska i pod 20.

                            0 0
                            • Mr.Dan  

                              Jo, takhle jsem to bral původně, že si to každej gramota může zhruba spočítat. 26ka se sedlovkou byla loni oficiálně za 48k, v akci za polovic (na bazaru je teď prej nejetej a bez sedlovky v Mku za 22 tuším).

                              BTW už „slyšim“ DFENSe a jemu podobný, jak si rve vlasy, jak může pár trubek stát to samý jako ojetá motorka. :)

                              0 0
                              • McBlacky  

                                tomu už se nikdo nediví. V době kdy si za cenu sworkse koupíš kabelku :)

                                0 0
    • pocestny  

      Podle toho, jaký máš bike, a jak jsi na tom fyzicky.

      Dal bych přednost správně zvolit nejlehčí převod (vyhnout se tlačení ⇒ na Gardě to znamená spíš 28z převodník) před tím, abych měl těžší převody na dojetí zpět do ubytka. Je dobrý si uvědomit, že z kopce dolů se v okolí Gardy moc nešlape.

      A proč na to zakládáš nové vlákno? Mohl jsi to dát do vlákna o jednopřevodnících nebo do vlákna o Gardě.

      0 0
    • kali222  

      za co????? :(((

      • dneska jeste nikdo neshanel enduro gripy, nebo enduro retez a enduro lankas bowdeny.
      0 0
    • ememem1  

      co chces pocut, tu mas link co je tu uz asi 20× http://gears.mtbcrosscountry.com/…

      ci to utiahnes do kopca alebo ti to bude chybat z kopca musis vediet sam. za mna na 29 prevod 34/42 ale aj 32/42 je do alp kua tazky.

      0 0
      • McBlacky  

        přesně tak

        na pořádný kopce bych viděl 28/42 na 29" jako začátek, pro srovnání to myslím odpovídá 22/32 na 26".

        Nejde o to, že by to nešlo na 30/42 ale nebude jezdit kopce v kuse a nebo se na prvním odpálí na zbytek dne.

        Osobně jsem jezdil 22/34 na 26 a i tak jsem toho měl v Alpách vždycky plnej kotel po pár dní ježdění. Pokud ale bude jezdit nahoru jen asfalty a pak hřebenovky a singly dolů tak ok. Ale jakmile se začne laškovat s nabíráním metrů po singlech nebo šotolinách, začíná jít do tuhýho a sklony jsou 10–15+% všude, ale dost často i 20% a dlouhý úseky. Ve spojení s nadmořskou výškou, to pak dává i trénovaným a hodí se každý pastorek. Váha kola jestli je 8,5 nebo 10 je uplně fuk v tuhle chvíli

        0 0
        • saintjv  

          Hele mam na kole 29 32/42. Nejsem zadnej veklej najizdec. A vyjel jsem s tim vse. Ale je fakt ze teda v prudsich pasazich rychlebek jsem si rikal ze ***** uz neni kam prehazovat. Chce to prehazovat mezi tema 3 podle typu terenu kam pojedes… 28/30/32

          Btw zajimalo by me kdyz to prehodim musi se nejak upravovat i delka retezu?

          0 0
          • gargamel  

            Se zmenou prevodniku bych urcite daval jinej retez.

            0 0
          • McBlacky  

            tak ale Rychlebky jsou pro děti. On se ptal na Alpy, když šlapeš třeba v Livignu na Caroselo nebo v Mořici na Cotvatsch, tak začínáš v 1800mnm a čeká tě šichta nastoupat další tisícovku. A to je po dobrý cestě, jenže místy ***** prudký a ne jen pár metrů. Jakmile zabrousíš na singly přidá se k tomu technika a je zle.

            A takový kopce jsou všude i v nižších oblastech, když jezdíme do Lienzu nebo Hallstadtu tak začínáš někde na 700, resp 500 jedeš jen do max 2000 ale ty kopce maj běžně tisíc na 10km, střídají se prudký pasáže a mírnější a na lesních cestách v těch prudkých přijde vhod lehký převod, aby se dalo vytáčet v sedě rozumná kadence.

            Lámat denně desítky minut ve stoje nebo nízký kadence jen proto, že jsem frajer s jednopilou to ti druhej den uřízne nohy.

            0 0
            • tonik666  

              Mě stačí i ty Rychleby. Jeden výjezd od základny na Wales je 500–600 nastoupanejch, což není takovej rozdíl

              0 0
              • Smazaný účet  

                jako ja ti to nechci uplne kazit, ale ono je to spise tech 400 vyskovych me­tru…

                0 0
                • tonik666  

                  Jo, máš pravdu, 450m to je. 500–600 to bylo na enduru na RZ1, s tím jsem si to splet.

                  0 0
              • Singlespeed  

                Stoupání na Wales má 500m převýšení. Na posledních 3 km nastoupáš cca 340m, to je průměr něco přes 11%. Na zmíněné Carosello na hřeben k jezírku nastoupáš na posledních 3 km 440m, to je jiná písnička :-).

                0 0
                • JakeF  

                  A jak to tam vypadá terénem? On zrovna Wiessner je dost nesmysl, co se týče úsilí na nastoupanej metr, jak to je technický… A ten závěr k Walesu taktéž. Na asfaltu by si se stejným převýšením člověk v pohodě poradil na silničce…

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Štěrk, zpočátku hrubý, pak jemný. Ohavný zvedák, který dal Blacky oprávněně jako odstrašující případ pro jednoplackaře :-). Jednou jsem viděl v Livignu bajkový závod, místní borci, co jeli vepředu, tam měli všichni superminidvojplacky s obřími kazetami, asi věděli proč ;-).

                    0 0
                    • JakeF  

                      Dokážeš nějak kvantifikovat ty superminidvojplacky a obří kazety? Protože když píšeš „jednou“, tak to asi nebyly 42z pastorky, co má XX1, který navíc co vím, si moc s dvojplackou nerozumí…

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        S 39/26 vepředu jsem si připadal jako silničář. Tipuju 36/22 vepředu a 36 vzadu, prostě nic pro závodníka z první dvacítky našich maratonů ;-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          No tak na jednoplacce máš běžně 32 s 10–42, do kopců můžeš dát 28z… A pak 28/42 už vychází stejně jako 24/36, takže to máš jen rozdíl 22z vs 24z u dvojplacky. Teoreticky jde dát dopředu i 26z, ale to už je hodně extrém…

                          Ale nijak tím nechci obhajovat použití jednoplacky do Alp, tam se samozřejmě větší rozsah hodí, jen jsem chtěl ukázat, že kopce s tím vyjet jdou :).

                          0 0
                          • McBlacky  

                            ty řešíš jednoplacku co začíná desítkou, ale co jsem teda viděl já, tak v čr většina jezdí různý 1*10 co začínají 11z a končí dle situace 36–40 bud klasika nebo adaptér. A tam pak s 32 nebo 28 si to vždycky dost ořežeš. 28/11 je už šnečí převod, když si chceš z kopce šlápnout a na druhý straně 32/40 je zase dost přísný v prudkým kopci.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak tazatel řeší 10–42… Jinak já to s 11–40z vozím, takže celkem vím, jak to s rozsahem vypadá :).

                              0 0
                  • McBlacky  

                    Wiesner je krátkej, když si chceš naložit tak v tý technický pasáži (od potoka na tajemnýho) se to v klidu jet na 32 a druhou půlku kazety (na 26") jasně, že nahoře jsi vyblitej jak zelí, ale je to pár minut. Občas to z hecu vybrousím v plným jen proto, že mě baví předjíždět lidi co tam potí krev na kašpara a nechápu.

                    Ale prostě to není udržitelný tempo. O tom co celý převodování je, abys mohl v Alpách jezdit v tamních kopcích týden kolem 2000+ m up denně, tak potřebuješ jet tempo který bude blíž AP než ANP.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Na W. mi stačilo 32/32–36, kašpara (32/42) jsem neřadil, protože to nemá smysl. Když už mě něco zastavilo, tak ne nedostatek převodů, ale „prošlápnutí“ fullu v technické pasáži, kdy bych si potřeboval přišlápnout ze sedla (bohužel mi upadla z tlumáku páčka propedalu, tak šplhám s otevřeným). Na technické šplhání do kopce mi prostě přijde lepší HT než full…

                      0 0
                      • nitraq  

                        Zas třeba na kořenech se líp stoupá na fullu než na ht. S fullem furt dupeš, na ht to není tak plynulý.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Já mám i kořeny radši na HT, u kterého vím, co se mi pod zadkem děje…

                          0 0
                          • JakeF  

                            To budou asi podobný kořeny, jak ten tvůj „odraz“ na fotce ze Superflow :D.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Čekal jsem, kdy se ten namyšlenej ubožák v tvojí hlavě projeví – opět nezklamals…;)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Hele, myslím, že sám víš, že jsem toho najezdil na HT opravdu dost a byl jeho zastánce… Ale jsou prostě situace, kdy full pomůže a těžký technický výjezdy mezi ně patří.

                                Mimochodem, nebyl jsi to ty, kdo tu psal, že na HT jezdím akorát já a všichni normální (myšleno ty v čele) si berou vhodný kolo (fulla)? :) Ale já jsem zvyklej, že ty si moc do huby nevidíš…

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Já jsem zase zvyklej, že rád překrucuješ, co kdo napíše…

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Ty jednou tvrdíš něco a podruhý úplně opačně, jak se ti to zrovna hodí… Překrucovat to by byla zbytečná práce, proč se namáhat, stačí na to poukázat :).

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Dám ti k tomu jeden obsáhlý komentář a dále se s tebou nebudu špinit. Pokud ho napoprvé nepochopíš, tak požádej někoho dospělého, ať ti to vysvětlí…

                                      Napsal jsem, že na RS si normální lidi obvykle berou vhodné náčiní – tedy AM full. A to hlavně proto, že cestou dolů je to prostě příjemnější, nemluvě o dimenzování materiálu (rám, kola, osy, zdvih, atp.) pro dané použití. Výjezdy na RS jsou pro mě (a imho pro 95% návštěvníků RS) jen „nutné zlo“, abych pak mohl jet dolů. Pokud si tedy budu vybírat, jestli vezmu HT, abych v pohodě vyjel nahoru, nebo full, abych si užil sjezdy dolů, tak vezmu full (který nad to jde obvykle ještě zamknout, což ten můj zrovna nejde).

                                      Nic to ovšem nemění na tom, že pro mě je HT na technické výjezdy příjemnější a to, co na HT vyjedu, na fullu nedám.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Tak mně je jasný, že jsi to minule vlastně myslel úplně jinak a každej „normální“ člověk (v čele ty) by ten tvůj elaborát odvodil z tý jedný věty :). Nebo se ti to prostě najednou hodí jinak, tak to chtělo okecat :D.

                                        Jinak ještě moc nechápu to „vhodný náčiní“, když v další větě vysvětluješ, že to je vlastně úplně na hovno a ani zamknout to nejde :). Pod slovem „vhodný“ si představuju něco trochu jinýho…

                                        0 0
                        • JakeF  

                          Asi tak… Na fullu jsem dal technický výjezdy, který na HT nikdy. A že to jsou ***** jiný stojky, než Wiessner :D.

                          0 0
                • mr.antik  

                  hodně záleží na terénu… pokud můžeš aspoň trošku kulatě šlapat a rozumně sedět nebo jít ze sedla…

                  0 0
          • JakeF  

            Pokud vím, tak Sram XX1 byl stavěnej tak, aby šly převodníky snadno přehodit a hazka navržená tak, aby správně dlouhej řetěz pobral o 4z jinej převodník. Takže mezi 28 a 32 by problém být neměl. U tvojí X01 to počítám bude stejně.

            0 0
            • reza.traktor  

              No, s odrenejma usima to funguje, ale svy vyhrady mam – kdyz jsem dal 30 zubu misto 34, byl hroznej problem to seridit, aby to radilo na nejlehci pastorek, vlastne to pak nechodilo poradne. Nastesti jsem zrovna skoro potreboval menit retez, tak sel proste novej o dva clanky kratsi a pohoda.

              Mmch spojku na XX1 retezu nelze rozpojit a recyklovat, kdyby nahodou nekdo z potencialnich jeste necetl jinde. Pekne roznytovat.

              0 0
              • JakeF  

                A zkoušel jsi to měnit zase zpátky? Jestli jsi neměl ten řetěz třeba o článek kratší, že by dobře pobral rozsah 32–36 vepředu…

                0 0
                • reza.traktor  

                  No, nezkousel, takze mozny to je. Kdyz jsem daval novej, nameril jsem podle navodu pro XX1.

                  0 0
                  • reza.traktor  

                    …cimz chci rict, ze tam o vikendu zkusmo vrznu 34 a doplnim, jestli je to, jak pises.

                    0 0
        • honza71  

          OK. Dík

          0 0
        • JakeF  

          Váha kola až zas tak fuk nebude, ale z trochu jinýho důvodu… Nechci nějak většit z koule, ale 8,5kg 29er nebude zrovna kolo ideální do těžkýho terénu.

          Ale jinak samozřejmě souhlas, na dlouhodobý ježdění po Alpách prostě jednoplacka ideál není.

          0 0
          • honza71  

            Je to S-Works HT Stumpjumer.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na takove rakete je asi ostuda vozit trapnej presmyk…ale bez nej to na plnohovnotne jezdeni je jenom pro malokoho.

              0 0
              • tom xtr  

                Já jsem z důvodu přechodu na 32×10–42 naplánoval na zimní pauzu posilovačku pro nohy. Tak snad příští rok to utáhnu i v Alpách, tím myslím třebas Salzberg, Rossalm a tak …:)

                U mě je za tím docela silná motivace zbavit si toho blbého přesmyku, za kterým se drží plno bordelu.

                0 0
                • pocestny  

                  Na rossalm vyjedes 32:42 v poho… A po vajíčkách na speku vyjedte i na ty louky nahoře, to byl fakt prima den.

                  0 0
                  • ememem1  

                    ste vsetci nejaky namakani, len nechapem ze vam to potom pri takychto prevodoch nechyba na tom druhom konci.

                    0 0
                    • pocestny  

                      Tak to ja nejsem. Navíc mam 30z. Občas nedavam, musím tlačit. Ne ze by to bylo prudké, jako spis ze uz proste nemůžu, je mi vedro, vysoký tep… Málo trenuju. K tem tezsim prevodum, jako nechybi mi, jde o to, ze na cestě dolu moc neslapu, a po silnicich nejezdim.

                      Na ten rossalm z hallstattu není tak prudky kopec, jen dlouhý.

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Před mnoha lety se v Alpách drtil nejlehčí převod 28/28, lehčí prostě jen tak nebyl k mání. Dnes však cyklisti zpohodlněli a šmrdlají 1,5× lehčí převody…já taky :-)

                      0 0
                      • ememem1  

                        ked bol max. prevod 28/28 resp. trocha neskor 24/28 tak som si neni isty ci sa vtedy po alpach nejak extra jazdilo. ok, hodne sa tlacilo :-)

                        0 0
                  • McBlacky  

                    jestli on to nemyslí na A Salz :)

                    to zas tak v poho není, když už máš v nohách 2/3 závodu

                    0 0
                    • Ice-goofy  

                      Já to nedal, ale já měl i špatné převody, ale vůbec netvrdím, že kdybych měl dal bych to ;) Salzberg po tom bahně sem se ani nepokoušel nasednout na ten šílenej asfalt ;)… ale výměna klik ok (dal jsem 180mm) ta ma 42×30, ale už jsem nedomyslel, že nechávám kazetu 32 .. Jednoplacku já bych asi za mě nedával… ;)

                      0 0
                    • tom xtr  

                      Jo, myslí – mimo jiné :)

                      První věc bude asi objednávka pily 30z pro tenhle typ akcí.

                      0 0
      • MichaelSimek  

        cim vickrat tu bude, tim budu stastnejsi :D

        0 0
    • gargamel  

      Na jednoplacce se dá objet téměř cokoliv, alpské ježdění nevyjímaje. Když jsem jezdil 32z placku na 26" tak jsem nepociťoval že by mi chyběl převod (vyhledávám alpské terény, viz vlákno). Teď jezdim 32z na 29" a do velkejch alpskejch kopců bychpříště vzal 30z placku, ale bylo to datelný celkem bez problému i na 32z. Je to z pohledu turisty vyhledávajícího právě to alpský(a pod.) ježdění :)

      0 0
    • reza.traktor  

      Hodne se tu mluvi o Salzbergu a Rossalmu, pokud podobny kopce znas, tak ti treba pomuze moje konkretni zkusenost:

      Jezdim leta Salz „B“: letos na jednoplacce – 30/42, polotvrdy 29er okolo 9,4 kg. Cas 6:50, na pomery lidi ocad tedy ani extra pomalu, ani rychle, na hranici prvni stovky z 800 lidi, co to stihli v limitu. Prevod jsem mel napocitany podle lonska:

      To jsem vezl nejlehci prevod 26/34 na dvouplackovem 26 celoodpruzenem kole (yeti z profilu). Cas okolo 7 a pul hodiny s velkym technickym problemem, ktery stal asi 20 minut, toz pro srovnani s letoskem rekneme 7:10.

      K uplne ekvivalenci prevodu bych na jednoplacce letos potreboval spis prevodnik 29 zubu, coz se nasledne potvrdilo. Loni jsem asfaltovou cast Salzbergu normalne vyjel celou, letos jsem v jednom miste musel chvili tlacit, coz je pruda, protoze je to tam tak prudke, ze to ve tvrdych botach bez chodici podrazky dost klouze. Rossalm pri jednodenni akci vyjedes v klidu, ale jak rika Blacky, na vice dnu jezdeni by to mohlo byt na prd.

      Plus mi pak chybel dostatecne tezky prevod v asfaltovem sjezdu na poslednich dvaceti kilometrech, neuvisel jsem zrejme kvuli tomu skupinku, i kdyz sily by jinak byly. Dojeli pak celkem pospolu o 5 minut prede mnou, ja jsem si dost daval sam daleko za nima celej zbytek. Neni nikde napsany, ze by mi neujeli i tak, ale…

      Zkratka pristi rok tam povezu zase bezpecnou dvouplacku, na vice dni pak rozhodne.

      0 0
      • McBlacky  

        ber to ale tak, že bys to nejel jako závod a chtěl si v kopci povídat, prostě dovolená – jet pohodový tempo ze kterého se pak nebudeš sbírat tři dny :)

        hodně do toho má co mluvit styl šlapání a efektivita. Většina normálních turistů šlape nízké kadence, takže jim to pak nevadí točit 50 a je jim fuk že to stojí víc sil než jet stejně rychle a točit 70.

        0 0
        • reza.traktor  

          Jo, to souhlasim. Myslel jsem to tak, ze rozsah na jednoplacce zatim pro moje potreby a styl jeste neni idealni (do par let jiste bude), takze v pripade Alp se prozatim vratim k dvojtacu.

          Na jezdeni doma mam jednoplacku extra rad, kolo se da postavit uz opravdu lehky, je to jednoduchy pri jizde, uklizeny na rodlech…

          0 0
    • Bombík  

      Je to jenom moda. Vem si dvojtalir a bud v klidu.

      0 0
      • reza.traktor  

        Matematickou indukci lze uplatnit i na nedavne prechody z trojplacky na dvouplacku.

        0 0
        • JakeF  

          Přesně :D. A jaký tu byly diskuze, že má moc malej rozsah a dneska už to je standard…

          0 0
          • Carloss  

            naštěstí dalším krokem už je jen převodovka v rámu.. takže snad se dočkáme něčeho smysluplnýho

            0 0
          • McBlacky  

            Malej rozsah to mělo ze začátku a když si toho jezdci všimli a začalo to vadit, reagovaly výrobci – Sram to začal kompenzovat skokem o 14z mezi pilama.

            Když dvojky začínaly, byl skok 12, později 13, a nyní se začíná vozit v custom i 15z a pak teprve máš plný rozsah trojpily.

            Nicméně voser řadit 14z na pilách je velkej :/

            0 0
            • JakeF  

              Mám pocit to bylo opačně, Sram od začátku měl těch 14z jako 42/28 k tomu myslím 39/26 a 36/22 a pak snad pozdějš přišlo 38/24. S malýma rozsahama přišlo až Shimano v druhý vlně s těma jejich 42/30, 40/28 a podobnýma nesmyslama…

              A těch 15z už tu bylo dávno, Cannondale to osazoval ještě před masovým nástupem dvojplacky na svoje kliky…

              0 0
          • ememem1  

            nicmenej za tym ze to ma obmedzeny rozsah si stojim aj ked to jazdim.

            0 0
            • pocestny  

              No a? že má něco omezený rozsah převodů, je pouhý obyčejný fakt (takže není nutné tisknout to na transparenty a mávat s tím po václaváku a demonstrovat…).

              Důležitější je, jak to komu sedne na jeho potřeby.

              0 0
              • ememem1  

                a? rozpor vidis kde?

                0 0
                • pocestny  

                  Jaký pořád rozpor? Na skutečnosti omezeného rozsahu není pochyb a ani tu nikdo netvrdí opak, takže samotné zdůrazňování po tisícé, že to tak skutečně je (=tráva je zelená, a stojím si za tím), mi přišlo absurdní.

                  0 0
      • MayaMan  

        Tady by v první řadě nemělo jít o nějakou módu.

        Je to sportovní náčiní potažmo stroj na zábavu a vyblbnutí a jako takový má být funkční a nesmí působit jako mučící nástroj jen proto že to má soused a když to teda ušlape soused já musím taky i když na to nemám fyzičku. Ono to pak může napáchat víc škody jak užitku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.