MTB hardtail nebo full kolem 30tis.

101 nepřečtených
  • lukin2

    Měl bych dotaz, jaké kolo do této cenové kategorie je lepší jestli full nebo hardtail, jak je to s udržbou a servisem u fullu a zda se full vůbec využije jezdím 50%les 20%pole a takové ty spojovačky a čast po asfaltu ročně tak kolem 4–5tis. km dost sem toho prošel tady ale co sem potřeboval sem nenašel.

    něco z mého zcela laického pohledu

    http://www.cyklosvet.cz/…0/58151.html

    http://www.mojekolo.cz/8028-se-6000

    http://www.mojekolo.cz/…-recon-black

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    http://www.mojekolo.cz/8045-asx-4900

    předem díky za postřehy a nějáké jiné kolečka

    0 0
    • Karlos009  

      To je v týhle cenový kategorii jednoduchý. Chceš závodit – hardtail, nechceš závodit – full.

      0 0
    • Smazaný účet  

      jestli jsi na fullu nikdy nejel tak si ho někde pujč na víkend a otestuj na své oblíbené trase.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud ti pžíliš nezáleží na barvách a značce, koukni na tohle: http://www.merida-bike.cz/…FS-XC-2000-D, to je podlě mě cenově extra dobrý – jen tak Foxka stojí 21 a k tomu Crossride a X9, ale je to Merida, kterou leckdo nemá rád kvůli původu z Taiwanu, ale odtamtud je už dnes vše kromě nejlepších rámů Cannodanle, Duratec, což je cenově trochu jinde…

      Pokud přemejšlíš jestli full nebo ht, v této cenové relaci nejspíš ještě ht, kolem 40 už by se o fullu přemýšlet dalo, ale je to těžký a lepí se na to bahno, pokud nejezdíš nějaký drsnější sjezdy, tak to ht je ideální, full je drahej, težkej, pomalej do kopce… Testoval jsem Anthem X2 a chystám se na 96, ale zůstávám na HT HFS 4000.

      0 0
      • fousek  

        Meridu a pevnaka a za 30t. to snad nemyslis vazne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          nějak jsem tě nepochopil??? co tím chtěl básník říci???

          0 0
          • maajkee  

            jakože koupit ht meridu za 30 je stejná blbost jako koupit fabii za půl mega :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              já osobně nemám důvod být nespokojen, jde mi spíš o komponenty než nápis na rámu – tahle s Fox, X9 a Crossride a Elixirama mi přijde za 30 super… Mám zkušenost s HFS4000 jenom, nevim jak na tom bdue tohle, ale přišlo mi to dobrý…

              0 0
              • maajkee  

                mně to neříkej, já se to jen snažil vysvětlit jak to asi myslel :)

                0 0
          • fousek  

            Me zas vetsinou jde o to jak to kolo jede a HTcko bude vzdycky jen na pul funkcni reseni i kdyby melo komponenty jakykoliv.

            Me prijde vysolit 30t. za napul funkcni kolo docela blbost, ale treba sem divnej ja.

            0 0
        • hctr  

          jo, asi jsi divnej, protoze za 30 tohle kolo je fakt luxusni

          0 0
      • nox159  

        muzes napsat neco vic k tomu Anthemu ? zajimalo by me jake si z neho mel pocity jak se to podle tebe chovalo… :) spis subektivni dojem po prechodu z HT :)

        0 0
        • RomulusP  

          Sice mám vyššího anthema,ale podle zkušeností ostatních co mají X2,tak super zkušenosti.Je to chrtí full se 100mm,to mě naprosto vyhovuje,je ďábelsky rychlej,jde za pedálem (maestro vážně funguje),přitom dostatečně pohodlnej a lehkej.Jestli můžeš,půjč si testovací kousek a projeď „své“ terény a uvidíš sám jestli je to to co hledáš.Také jsem svého času váhal,přemýšlel zda přejít na fulla,ale teď jsem šťastnej muž,že ho mám.Za mě dávám jednoznačně palec nahoru!Apropos,v pos­ledním vydání Vela je test chrtích fullů,mj. právě i ten Anthem X2.Dá se sehnat i se slevou.

          0 0
          • nox159  

            nejde mi o X2ku :) budu kupovat jen ram zbytek veci uz doma mam ( nebo do cca 14 dnu mit budu)

            takze se jen tak ujistuju jestli sem se nerozhodl blbe :)

            nevíš kde by se dal sehnat za šlušnou cenu ten ram ( pod 25k) když už ses tu zmíníl o slevách ? :)

            0 0
            • fousek  

              Jedina nevyhoda Anthemu je ze je relativne tezkej. Jeste do vyberu muzes zahrnout tohle

              0 0
              • oldaka  

                dyt ten tvuj ma 11,5kg jak pises. to mi prijde v pohode…

                0 0
              • nox159  

                realitivne jo, ale furt si myslim ze na tom pujde postavit kolo do cca 10,5kg a to se mi zda dost slusne :)

                tedka cekam jakou dostanu cenu, pokud nejakou slusnou 20–23 tak ho beru :)

                0 0
                • oldaka  

                  jakou velikost ramu beres? kolik meris? ja ted resim jestli Epic ci Anthem… Epic musim mit XL…u Anthema by mozna stacilo Lko, je vyssi ale kratsi. Asi to vidim na zapujceni si obou kol a srovnani, protoze u tohoto vyberu uz mi nikdo nerekne, radeji toto, to je urco lepsi bajk…

                  0 0
                  • nox159  

                    merím cca 188–190cm a prave jsem na vážkach jesli L nebo XL

                    ale mam doma 2 HT ktere maji skoro stejnou geometriji jak Lko a XL takze zkusim to nasimulovat :D tak aby to bylo totozne vyfotim si to a treba mi tu nekdo poradi :)

                    ale jsem zvykly na dlouhe ramy takze bych bral delkove klidne XL ale vyskove raci L takze vaham no :(

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Na fulla je podle mě lepší nižší rám, kvůli prostoru v oblasti kolen → mnohem lepší manévrovatelnost. Já měřím 189 cm a fulla mám 18,5" :)

                      0 0
                      • nox159  

                        mam rad dlouhe ramy v tom to je celkem problem a chci trochu zavodni geometriji a taky bych ten vetší moh mit uz hned a ten menší za cca 2 mesice za tu cenu ktera se mi libi.

                        jak říkam už tu na tom pracuju a zjištuju jak by mi to vyšlo :) az to zjisim a tak podle toho se rozhodnu ale u tehle geometrije to mam tak na hraně.

                        0 0
                      • oldaka  

                        koukam na tvoje fotky bajku…covece to je hodne extrem tak vytazena sedlovka ne? nemas strach o sedlovku nebo o ram? asi tak nejak to vypadalo kdyz jsem sedel na Epicu v Lku… sedlovka vytazena na max a to myslim neni uplne idealni…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Strach nemám. Sice nejsem nejlehčí (±80 kg), ale rám musí něco vydržet. O sedlovku strach absolutně nemám, protže to je kus pořádné trubky . Teď je vysunuta ještě o pár cm výš než na fotkách, ale do rysky na sedlovce ještě takové 2 cm zbývají.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Na max. ji mám vytaženou na plečce. Na jednici do max. schází ještě 4 cm, ale musel jsem dát 400 mm, protože 350 mm byla krátká, což mě štve, protože k čemu je karbonová sedlovka zasunutá v rámu, že. V rámu je trubka a na plečce dostatečně dlouhá hliníková redukce, takže rámům by se stát nic nemělo.

                            0 0
          • fousek  

            Z toho testu sem nevycet zadnej zaver

            0 0
            • RomulusP  

              To je právě to,testující redaktoři napíšou své plusy a minusy u každého kola,jejich subjektivní charekteristiky a závěr si snad umí udělat každý čtenář sám.To máš jako testování aut.Každý čeká a hledá něco jiného,někomu vyhovuje tahle geometrie a vlastnosti,jinému něco jiného,pokud si pamatuji dobře tak např. Ghost byl asi o kilo těžší,ale na samotnou jizdu to až tak vliv nemělo.Prostě tabulkové hodnoty a realita je někdy odlišná.Tak jako nejsou špatná auta,tak nejsou dneska vyloženě špatná kola,jen lepší a ještě lepší :-)

              Nikdo zodpovědný ti nenapíše,že tohle je NEJ kolo.

              0 0
              • fousek  

                Tak proc tomu nereknou popis kol a dojmy jezdcu? Podle me kdyz testujou chrti kola, tak je to jednoduchy, nakej okruh, stejny jezdci, idealne stejny pneumatiky a tlaky, individulane nastaveny kola pro potreby jezdcu a jaky kolo bude mit nejkratsi cas tak je proste nejlepsi. Akoratze by to asi bylo kapku casove narocnejsi.

                0 0
                • RomulusP  

                  No,to jsi na to kápl,ha,ha.

                  Když ti dám jedno jedinný kolo,budeš mít pokaždé stejný čas na stejném okruhu???Určitě ne,protože nejsi stroj,tudíž,jeden jezdec bude mít vždy jiný čas ať má pod zadkem cokoliv,tak to prostě nefunguje.Jak jsem psal,vše je hrozně individuální.Velo testovalo různá kola téměř na padrť v různých laboratořích,různé pevnosti,průbyby a co já vím ještě.Tabulky snad jsou na webu.Jenže to je spíš jen pro zajímavost,protože ani tyhle laboratorní odchylky v lese nemáš šanci rozpoznat.Stejně jako každej máme jinej zadek a spol.,tak každej jinak šlape,něco jinýho chce,na něco jinýho má..ber prostě všechny testy jen jako určité vodídko,ale ne jako bernou minci.Super,že se roztrhl pytel s testbiky a akcemi testujfest.Zkoušku naživo ti nic nenahradí.

                  0 0
                  • fousek  

                    Muzes mi dat odkaz na ty podrobnejsi mereni k tomuhle testu?

                    Stejnej cas asi nezajedes nikdy (podle toho co urcis ze je mezni odchylka) ale pokud vsichni jezdci budou rychlejsi na jednom kole nez na 2. tak to neco vypovida.

                    Pokud by z testu vyslo ze ten Ghost je stejne rychlej jako treba Spark, tak je proste evidentni ze ten Spark je blbe udelanej, kdyz ho predjede o kilo tezsi kolo. (toto je jen priklad)

                    Pokud by z testu vyplynulo ze jsou na tom vsechny stejne tak je nejlepsi samozrejme to nejlevnejsi.

                    Ja se prave testama vubec neridim, kupuju kola podle systemu odpruzeni, geometrie, vahy a ceny.

                    Ono to svezeni na testovacich kolech taky neni uplne vypovidajici, pokud na kazdym kole jsou jiny pneumatiky a treba spatne nastaveny odpruzeni, coz je celkem castej jev.

                    0 0
                    • RomulusP  

                      Odkaz ti nedám,bo k tomuhle testu laboratorní měření tuhostí rámů není,to bylo ve starších vydání Vela,ale zkus napsat Štěpánovi Hájíčkovi,třeba ti poví víc,stejně jako Robyn Trnka,ti myslím o bikách něco ví.Nebo si kup poslední číslo,jsou tam geometrie rozkreslený.Jinak Ghost samozřejmě není stejně rychlej jako Spark,ale jak už jsem psal,na desetinky se v reálném životě nehraje.Lehčí kolo je výhodou,ale nakonec se ti může stát,že tě vezmě borec na plečce :-)

                      Tak to zas tak neřeš a Spark rozhodně blbě udělanej nebude jak píšeš.Já mám velice doboré zkušenosti s Anthemem,jiné nesoudím,jsem spo­ky.

                      0 0
                      • fousek  

                        O kolelech muzou oba vedet leccos, otazka co napisou do Vela. Ja vubec neresim co si mam koupit, kdyz se podivas do mejch bajku tak je to celkem jasny ne? To s tim Ghostem a Sparkem sem uvadel jako vymyslenej priklad, ve skutecnosti to tak nejspis neni (stejne se to nedovime). A novy Velo samozrejme mam a proste me zaujalo to jak popsat 5 stranek a vpodstate nic nerict.

                        0 0
                    • krokus  

                      Jsem už několik měsíců majitelem Sparku a nemůžu bohužel napsat, že šťastným. Pominu-li to, že jsem dvakrát řešil reklamaci (1× vidlice, 2× tlumič), vadí mi na tomhle kole hlavně tlumič Nude. Na daný typ rámu se tlumič bez platformy prostě nehodí – myslím si, že má technika šlapání není tak špatná, ale při rozumném sagu se kolo chová jako šílená houpačka. Člověk má několik možností: 1. přefouknout tlumič, čímž ale totálně zabije citlivost (délku chodu až tak ne, zadní stavba je hodně lineární), 2. tlumič pořád zamykat a zase odemykat, což je docela opruz, 3. vyměnit tlumič za RP23 (hodně lidí to tak udělalo, prý to není zlé), 4. Sparka prodat a koupit si něco jiného. Já asi zvolím poslední možnost. Měl jsem si kolo před koupí lépe otestovat; první dojem ale nebyl zlý a např. recenze na mtbr.com byly velmi kladné.

                      Opravdu nechápu, proč musí být kolo této kategorie (a ceny) tak moc neefektivní při šlapání. Menší nerovnosti sice díky tomu žehlí úžasně, větší ale prostě nebere kvůli menšímu zdvihu. Věřím, že jiný tlumič by pomohl, ale nemám už moc chuť to řešit.

                      0 0
                      • vikicek  

                        Podle mě je tohle i důsledek toho, jak poslední dobou všichni do fullů tlačí. Přijde člověk s rozpočtem 30k a hned mu cpou fulla. Přitom tohle není jen otázka peněz (HT bude za stejnou cenu daleko vybavenější), ale otázka subjektivního pocitu. Já bych si třeba fulla nekoupil ani za nic. Možná kdyby to byl opravdu chrtí lehký full, kterej otevře tlumič až když dostane pecku (Specialized), ale jinak mam prostě rád pod zadkem tvrdo .. a to je podle mě potřeba ozkoušet, já jsem si fulla zkusil, děkuji, nechci :o). Třeba si teď po tom Sparku koupíš HT a budeš spokojenej ;)

                        0 0
                        • maajkee  

                          no vidíš, já to mám přesně naopak, nechápu jak jsem celý ty léta mohl jezdit na HT :)

                          Uplně jsem prozřel, HT už ne :)

                          0 0
                        • JakeF  

                          Byl jsi se podívat na tom testovacim dnu? Já měl stejnej názor jako ty, vyzkoušel jsem Top Fuela 9 a změnil jsem názor. Když neberu teď akční cenu 8500ky, tak ten Top Fuel nevychází o tolik dráž, navíc má o kus lepší kola. A opravdu, je to úplně jiný svezení. Čekal jsem, že bude houpat. V sedě se pohupoval opravdu jen velmi decentně i s vypnutym propedalem a opravdu hodně mě překvapil tim, jak dobře jede. A v terénu a pohodlnosti ohromnej krok kupředu. Už si dovedu představit fulla jako svoje kolo a moje příští kolo nejspíš bude něco typu Top Fuelu, nějakej Brain vůbec nepotřebuju (byť jsem si to dřív taky myslel), chce to jen umět šlapat.

                          0 0
                        • maajkee  

                          ale jinak mam prostě rád pod zadkem tvrdo

                          a jéjda :)

                          0 0
                        • fousek  

                          Ja s fullem nemam zadnej problem co se tyce tvrdosti zaberu, jen je nutny vybrat vhodnou zadni stavbu. Ja mam treba overeno praxi ze jednocepy se daj udelat na 2 zpusoby, citlivy, ale houpavy a pak jezdivy, ale necitlivy. (Ten prvni zpusob se pak da kapku osefovat chytrym tlumicem, ze za malou ztratu citlivosti se min houpe a nebo lock) Ctyrcepy se daj udelat tak ze je citlivej a zaroven jede. Urcite tak nefungujou vsechny ctyrcepy, ale ta konstrukce to dovoluje.

                          Chudak HTckar kterej zkusi jako prvniho fulla s nefunkcni zadni stavbou.

                          A i za 30t. se da sehnat full, kterej funguje dobre, akorat je kapku tezsi (coz neznamena ze nejede, ta vaha se pozna az v prudsich stoupanich)

                          Me treba prijdou HTcka liny mrchy jen v kapku rozbitym terenu a na silnici mi pripadne ze jede lip zase silnicka.

                          0 0
                          • vikicek  

                            „Chudak HTckar kterej zkusi jako prvniho fulla s nefunkcni zadni stavbou.“

                            No bohužel jsem naopak zkoušel jako prvního fulla takovýho, kerej měl tu zadní stavbu funkční až moc :o)

                            0 0
                            • fousek  

                              Prijed na Plesiveckou drzku a necham te svezt na poradnym kole:-)

                              0 0
        • Smazaný účet  

          Musim říct, že Anthem X2 byl skvělej test (velikost L), měl jsem smůlu na vidli – Fox, vydávala prapodivné zvuky, ale jinak celej zbytek dobrej, Maestro funguje jak kdy, když si v terénu stoupneš, tak se to prostě oproti HT houpat bude, navíc zamykání tlumiče bylo kdesi dole, takže docela blbý šahání postavy 189cm. Chystám se psát recenzi a dát fotky sem na BF, ale odešla mi grafická karta a teď to trčí v servisu a čeká se na reklamaci, potom to bude tady na profilu i s odkazem na recenzi, další recenze snad budou Scalě 35 a Meria 96 a přemejšlim i o nějaký 29 :D Teď se dočasně omlouvám a snad to tu brzo bude, jako kolo ti to můžu doporučit, model 2010 už je na XT s Foxou, jen třeba Crossridy tomu hodit a je super, ale cena 55, já mohl mít loňskej z 46 na 30, ale rozmyslel jsem si to…

          0 0
    • Smelina  

      Přidej 10k a prodám ti můj 29" Niner.

      0 0
    • lukin2  

      zatim diky za poznatky, asi přece jen zůstanu u toho HT, nevim jak bych ten full myl u paneláku vodou a houbou to už chce vapa na pořádné umytí a ktomu se nedostanu vždy. a chtěl bych se zeptat když nevím o žádném prodejci v čr canyonu jak se pak řeší třeba nějáké garanční prohlídky neomezí se něják zaruka apod.

      0 0
      • Smazaný účet  

        a HT budeš umývat kde? nebo sním budeš jezdit jen po silnici? tak to si kup rovnou silničku :) rozhodně tohle bych jako důvod k NEnákupu fulla nebral.

        0 0
        • lukin2  

          ne to ne ale jak vydim na fullu ty počty těch pohyblivých čepu na te zadní stavbě tak nevim co za sajrajt to snese, na ht neni moc co řešit. čistota je zaklad to jo ale nvm co by dělaly ty čepy pravě a jak se o to starat krom mytí?

          0 0
          • Tomínos  

            Těch čepů bych se nebál, přes sezonu se o fulla starám uplně stejně jako o ht, ty ložiska bývají dobře utěsněný a pokud nebudeš mýt kolo v rybníce asi se do nich bordel jen tak nedostane.

            0 0
            • lukin2  

              tak jak to vidíš co bys volil sem něják na vaškách, zda maš čas jesli bys hodil nějáky navrh nějákého kola co bys volil či máš

              0 0
              • roc.ker  

                Já bych Ti radil využít testovacích akcí a kolo si vyzkoušet!! Každý to cítí jinak. Pokud nejsi chrtič, tak není důvod kupovat HT. Osobně jezdím starou plečku (jednočep Spyder) s Véčkama a do HT bych už nikdy nešel. Chce to vyzkoušet na webu za Tebe rozhodnutí nikdo neudělá. Šel bych do bazarového. Do 30k se něco slušného sehnat dá.

                0 0
          • Smazaný účet  

            já mám třeba čep jen 1 :)

            nevím, pokud je 30 fakt strop, tak v téhle ceně je to dost na hraně. Mrknul bych třeba i po bazarech nebo výprodejích, i když asi bude už pozdě…

            ale asi bych šel na tvém místě spíše taky do HT, a možná bych zkusil i něco poskládat.

            Protože když koupiíš HT tak to bude našlapaný :) když koupíš fulla tak to bude spíše entry-level.

            Tady je těžko radit, ale rozhdoně by sis měl ujasnit co chceš. Na fullu je jízda obvykle hravější, baví tě jezdit v terénu, kdežto na HT jsi v terénu vyklepanej a rychleji se unavíš, full zase nemusí tak dobře jet po silnici jako HT.

            Začti se tady do historie a nebo si někde celopéro pujč ať víš, jestli to je pro tebe to pravé. Tohle rozhodnutí za tebe nikdo neudělá, koupíš fulla, budeš nadávat, že je to těžký, koupíš HT, budeš nadávat, že jsi z toho vyklepanej…

            Nicméně já jsem mega hobík a na HT bych už nesednul..

            0 0
            • lukin2  

              a co sedláš nebo co bys navrhl ve fullu ne ht

              0 0
              • Smazaný účet  

                já mám Rushe (kolo v profilu).

                nedávno kámoš prodával špičkově osazenýho gianta Trance se super komponentama, ale už je pryč :(

                nevím jak jsi vysokej, ale třeba by jsi ukecal slevu http://www.cyklobazar.cz/…control-410/

                nebo http://www.ghost-bikes.cz/…257/ASX-5100

                nebo třeba Czech Hand made http://www.racebike.cz/…/78/iq-start

                mrkl bych i na Giant, Meridu, Cube, Canyon,…

                0 0
                • lukin2  

                  no 190cm to by ten xcontrol byl maly ale cena dobrá, a jak už sem se jednou tu ptal jak to řešit např u canyona s garančkama nebo servis a zaruka at v tom neni problém jak to tak probíha nemám zkušenost

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nevim, ja s tim zkusenosti nemam, garančka se asi neřeší, zkus pohledat tady na fóru určitě někdo reklamaci řešil…

                    0 0
                  • Marccoo  

                    garančku jedině tam,kde si koupil,alespoň u Canyonu to tak chodí.

                    0 0
                    • lukin2  

                      no právě a nvm o prodejci canyonu v čr natož v moravskoslezském kraji nebo je?takže to asi vypadava z výběru

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        nemají žádnou prodejnu, jen jednu vzorkovou přímo u továrny v německu. Jsou zaměření pouze na internetovej prodej.

                        0 0
                      • Marccoo  

                        asi jo,komu by se to chtělo posílat nebo jet do německa :)

                        0 0
                        • oldaka  

                          Ahoj, prosim te, psal jsem ti uz na mail a nic :) jak jsi vysokej na tvuj Lkovej ram Canyon? merim 187 a bojim se, ze XL mi bude velkej. LUX MR

                          0 0
                          • jonti  

                            Merim stejne a bral bych urcite L.

                            0 0
                            • oldaka  

                              tak to je zly, pac model 2009 maji uz jen XL… :(

                              0 0
                            • oldaka  

                              v tom pripade to vidim na Epic…jak jsi spokojen?

                              0 0
                              • jonti  

                                Vozim stary Epic, ten novy se dost lisi. Ted jsem si poskladal HT pod 10kg a taky to ma neco do sebe, i kdyz po zavode Pres dva kopce jsem ho chtel vyhodit.

                                Na epicu mi paradne sedi geometrie a taky brain. Vadi mi hmotnost, stary i novy epic v hliniku vazi pres 2,8kg.

                                Za me teda s epicem souhlas.

                                0 0
                          • Marccoo  

                            Rozhodně ti bude XL velký

                            184cm měřím a mám delší nohy a ruce.

                            0 0
    • KAPLIS  

      http://www.racebike.cz/…/78/iq-start Pozor obrazek je ilustrační :-)

      0 0
    • maajkee  

      ještě před pár dny, bych radil HT, ale teď i když nemám bůhvíjaký celopéro bych šel jedině do fulla :) za 30 se dá už něco pěknýho sehnat.

      Já osobně bych sháněl nějakej rám, třeba i bazarovej a kolo bych si postavil.

      Výše napsané neplatí, pokud máš nějakou zvrhlou touhu třeba závodit :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        hele majkee, a ty jsi na fullu před jekyllem nikdy nejel? nebo co tě tak zlomilo,že jsi konvertoval na jinou víru?

        0 0
        • maajkee  

          no, jen když mi to někdo pučil, člověk udělal kolečko po silnici, ale teprve když jsem se projel sám na svým vlastním, tak jsme teprve pochopil :)

          0 0
          • jIrI___  

            Taže skončila doba tvrdého obhajování 29" a nastupuje doba obhajování 26" fullu? :)

            0 0
            • maajkee  

              tvrdého obhajování 29" ???

              0 0
              • Smazaný účet  

                tady jde o to, že přechod z žebřiňáku na hravej pohodlnej bajk je asi šok jak prase :)

                btw na kolik ten rám přišel?

                0 0
                • maajkee  

                  jj, přesně, šok jak prase :) šok jakej jsem zažil naposledy když jsem vyměnil před cca 10 lety favorita za první mtb RM s odpruženou vidlí rst omni :)

                  rám s tlumičem + vidle za devítku, už před lety jsem po tomhle kolo slintal, takže věc byla jasná :)

                  0 0
                  • RomulusP  

                    Myslím,že se tady dohadujeme jako prckové na pískovišti.Je to vývoj,fully jsou promakanější,lehčí než kdysi,pro velkou část lidí jsou jednoznačná volba (i pro mě),protože jezdci odpustí nějakou tu technickou chybičku,není tak vyklepanej z celodenního švihu,vyjede i to co předtím tlačil,prostě je to posun k větší „zábavě“.To ale neznamená,že HT je špatnej,spousta lidí je má rádo pro to „natřásání“ (já už ne),kdy musí makat s technikou,víc si s kolem hrát a ne jen sedět a dupat,pak jsou tu silničáři,tre­kisti,29tkáři a všichni mají rádi to svoje,myslím,že pokud si člověk zkusí a najde co ho na biku baví,tak to je snad nejlepší,ne?Kdysi silničář,pak dlouho dobu HT a nyní fullista,to moje evoluce.Na silnice bych v dnešním provozu už nevlezl,stejně na ty díry už ti galusky nestačí,no a po kořenech a šutrech radši se „přehoupnu“ než se drncat :-)

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jenomže jsou tady i lidé, kteří mají rádi dlouhou a rychlou jízdu a proto chtějí, aby to kolo jelo. Prostě byli ze silnice vytlačeni auty a tak vyměninili silničku za bajka, ale rychlosti se vzát ochotni nejsou. Ti při tomto stylu ježdění nikdy nebudou ochotni dřít se na fullu. Stačí jim HT, kolikrát i s pevnou vidlí, protože na takovém kolem projedou všude, kde potřebují a nejsou psychicky ani fyzicky deptání nepřetržitým hýbáním kde čeho.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Ale ale :) Já jsem zjistil, že teď na fullu se mi nejede o nic hůř než na HT a to mám taky rád svižnou jízdu.

                      Dřít se na fullu dřít se dá na obojím stejně.

                      nejsou psychicky ani fyzicky deptání nepřetržitým hýbáním kde čeho

                      nechápu, proč by to mělo bejt deptající, právě naopak, je to dost uvolňující :)

                      každopádně na ht se dá taky jezdit, něco jsem se na nich najezdil, ale už vím, že to jde líp :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        no šak počkej,Rychlej turista furt chtěl V-brake a už má kotouče a je spokojený… jednou zkusí full a taky so bude libovat :D

                        0 0
                        • maajkee  

                          já si myslím, já taky furt říkal jak jsou mechaniky super, ale teď jsem pořídil SLX hydrauliky a to je jiná káva :)

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Ty kotoučovky jsem si nepořídil kvůli tomu, že bych nebyl s véčky spokojen, tedy je nemám kvůli brzdám, jako takovým, ale kvůli kolům. Chtěl jsem lehké bezdušáky za rozumnou cenu a to je na véčka prakticky neřešitelný problém. A do budoucna se na tom těžko něco zlepší. Takže nejde o moji volbu, ale o diktát výrobců.

                          Fulla zkoušet nemám důvod. Stačí mi, že výjimečně občas musím nasadit SIDa, abych ho pak s úlevou vždycky hned sundal a odložil zpět do kredence :-)

                          0 0
                          • maajkee  

                            Takže nejde o moji volbu, ale o diktát výrobců.

                            omyl, vždycky je to tvoje volba, nemusíš třeba jezdit vůbec :)

                            0 0
                            • RomulusP  

                              jj,o tom jsem psal,kdo chce drkotat,nechť se drkotá,ale já jsem na fullu rychlejší než na HT,mám oboje pro porovnání,HT s HS,takže skoro pevnou vidlí :-)

                              A také jsem „rychlej turista“

                              S tím vyhnáním ze slinic souhlasím jen zčásti,dřív byly jen silničky a ukrajiny,dnes mohu brázdit přírodu a pro je to zajímavější než čučet 100km na asvalt před galuskou :-)

                              Ale to je subjektivní názor 40letého páprdy…

                              0 0
                    • RomulusP  

                      …to si piš,že anthem advanced JEDE!

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Asi ne. Na fulla není důvod dávat rychlé pláště. Pokud to tak ale někdo jezdí, jedná se jen o málo zdařilý kompromis, kolo vypadá směšně a člověk si pak nutně musí položit otázku, jestli na takové ježdění není lepší HT.

                        0 0
                        • RomulusP  

                          ale,ale už nás neštengruj,vím,že máš srandu „turisto“ jak všichni obhajují fully,určitě nejsi tak hloupý,aby jsi dávno nevěděl,že jsou stejně tak dobré jako většina ostatních kol,že velké části bikerstva prostě vyhovují,vím,že to chápeš,že to respektuješ,jen tak prudíš pro zábavu,že :-)

                          No a pokud to přeci jen myslíš vážně,tak je mi tě líto,svět se totiž točí jinak než by jsi rád.Buď tolerantní a proháněj klidně svého maxisuperpevňá­ka,vždyť cyklistika je jen jedna,nemyslíš?

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Já nemám problém s tím, na čem kdo jezdí. Jejich věc. Jen se musím ohradit proti tomu, když se mě někdo snaží přesvědčit, že to, na čem jezdím já, není správné. Prostě nic takového, aby pro mě full měl nějaký význam, nejezdím a jen proto, že se dnešní svět točí okolo fullů, ho přece kupovat nebudu.

                            0 0
                            • maajkee  

                              ale nikdo se tě přece nesnaží přesvědčit, že na čem jezdíš není správné :) To bude asi nějaká paranoia :)

                              0 0
    • Dlabka  

      vyzkoušej a uvidíš, že celopéro…

      0 0
    • novcze  

      trochu se přiživým na tématu, protože to souvisí …

      vždy po zimě říkám, že i na těch silnicích je plno děr a že by se mi full hodil, během sezony až si zadek zvykne, tak ta potřeba nějak opadne, ale chystám ke konci roku nebo na začátku příštího koupit nový bike a tady právě začíná to rozhodování ;-)

      Teď jezdím na Meridě a jsem spokojen s geometrií a líbí se mi, že mají vlastní vývoj a výrobu rámů, takže bych šel do http://www.merida-bike.cz/…x-HFS-3000-D , který by se po slevě mohl dostat pod 40k. Akorát jako hobík, který najede max. 4000 km za rok nevím, jak to je se servisem takových kol a kvalitou komponent, tedy hlavně tlumičů. Navíc bych si jako náboje představoval něco s průmyslovými ložisky a pevnou osou, což Deore XT nejsou.

      0 0
    • Hejdik  

      Mů názor na tohle téma je,že ppokud bych kupoval v dnešní době nové kolo,tak bych šel prostě do Fulla.

      30K je sice taková hraniční hodnota,která je opravdu k vážnému zamyšlení,ale vzhledem ke skokovému vývoji,jaký výroba kolo v dnešní době zažívá,si myslím,že schopné celodpružené kolo se za ty peníze pořídit dá.

      Pro fulla samozřejmě hraje i to,že jak píšeš hodláš jezdit 50% v lese.

      Co se týká rozdílu v kvalitě mezi fullem a HT,tak to je myslím zbytečné sáhodlouze rozebírat,prostě to co u fullu zaplatíš za schopnej tlumič a odpružený rám,o to lepší pořídíš výbavu u HT.

      Myslím si,že full za 30K bude určitě funkční,jen se budeš muset třeba smířit s trochu těžšími komponety a tím,že k opotřebení levnější výbavy dojde prostě trochu dříve,ale i to je čistě relativní otázka.

      Možná bych na tvém místě,kdyby ses přeci jen rozhodl pořídit fulla ,tak bych šel cestou skládačky.

      Pořídil bych spolehlivý rám,schopnou vidlici/tlumič-prostě to co dělá na tom fullu zásadní funkci a ostatní komponenty bych třeba trošku ošidil.

      Jednak taková sada deore ti udělá dobrou a spolehlivou službu no a pak jsou to komponety ,které se dají časem za neveliké náklady obměnit.

      Toť můj názor…

      0 0
      • maajkee  

        souhlas.

        0 0
      • nox159  

        na jakem ramu a s jakou vidlici by si stavil podle tebe schopny full?

        myslim že za 30k toho moc nepostavi pokud nechytne neco slusneho na bazaru.

        0 0
        • jIrI___  

          Pokud člověk kupuje samotný full rám + tlumič, tak za celkových 30k není absolutně schopný na něm postavit komplet bajk. Jedině, že by všechny komponenty přeházel ze stávajícího kola.

          0 0
          • nox159  

            prave proto se ptam ;-)

            ale uvazoval jsem o tom a pokud by byl človek hodne skromny a mel doma neco malo tak by se mozna neco jako full poskladat dalo, ale to uz radeji fakt to HT než takovy full.

            bud koupi komplet full jak nedko hazel ten odkaz na to RB IQ tak to nevypadalo tak blbe za tu cenu, nebo radeji nejake HT za ty prachy.

            0 0
        • Hejdik  

          Tak ona otázka toho co je to schopný rám je samozřejmě dost relativní pojem,pro někoho může být rám,se kterým se dá jezdit aniž by se pod člověkem hned nerozsypal a má celkem dobře fungující systém odpružení a pro někoho je to rám který vydrží velice náročný styl ježdění…

          To o čem já mluvím a kde bych začal je prostě něco takového…

          http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

          nebo bych prubnul toto.

          http://www.cyklostore.cz/…ramy-spyder/

          Je mi známo že to nejsou žádné poslední výstřelky technlologií,ale spolehlivé a schopné kolo se určitě s akčními výprodeji postavit na tomto základě dá…

          I když věřím,že spousta lidí na to bude mít odlišný názor,ale to je holt život:-)

          0 0
          • Dlabka  

            jak už bylo řečeno, za 30 je nesmysl stavět. Ani vzdáleně se nepřiblížíš již hotovému kolu!

            0 0
            • lukin2  

              no stavět bych ani nestavěl tak zdatný cyklista ještě nejsem, sic se na tom pracuje ale ještě bych tomu dal čas :)) jak to tak sleduju tak a dík za nazory tak za ty prachy zůstanu u ht a budu se snažit něco lepšího v ht. jak má někdo nějáké doporučení sem sním.

              0 0
              • nox159  

                HT bych stavel… das levny ram ( kolem 4k s geometriji co ti sedne ) za zbylych 26 poskladas slusne kolo se slusnou vidlou a jak našetřís tak jen prohodis ram za full a mas to :)

                takhle bych to řešil ja .)

                0 0
              • Dlabka  

                nejdřív si pár kol někde otestuj! Pak až se rozhodni

                0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.