• vojtisek1

    co je lepsi full nebo hardatail?

    0 0
    • cabbage  

      Jůůůů, to tu dlouho nebylo

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Rozhodne full, ale prevazne hardtail.

      S tim vejcem a slepici jsi to uz vyresil?

      0 0
    • cabbage  

      si zapomel napsat na co, jinak tahle debata neni nic jinyho nez provokace:)

      0 0
    • JMT  

      nejlepsi je fullhardtail

      0 0
      • zirecek  

        Ano FULLHARDTAIL, neboli pevnak na predku i zadku, k tomu se priklanim, ze Padlisto? Uz jsme se tak dlouho nehadali a me to uz dost chybi, :-).

        0 0
    • jecnak  

      hardfull

      0 0
      • JMT  

        hardfull=tvrde odpruzene kolo
        tzn: tahas sebou tezkej tlumic, cepy atd… a stejne to nefunguje

        0 0
        • Pekáček  

          MAX 1? Tvrdý, těžkej tlumič, žádný čepy a stejně se to rozsype? :o)))

          0 0
      • miťo  

        Ne ne! Fulltail! Měkký pevňák, co se v záběru ze sedla kroutí do boku.

        0 0
        • Jenda  

          no obcas si na kole pripadam jako uplnej vocas ale jako plnej vocas?:-)))

          0 0
    • rasto  

      myslim, ze Tobe bude vyhovovat kolobezka ;-) zbytecne se netrap s fullem/ HT.

      0 0
    • Betr  

      Ahoj. Mnoho lidí jako já a dilema při koupě kola mezi Full a hardtrailem. Celoodpružené kola jsem vlastnil 12 let. Šest let se měl Mongoose Canaan 26 palců a 6 let jsem měl Specialized Epic Comp v hliníku. Nyní mám Hard hardtrail Superior fx 969. Zdůrazňuji, že je to můj subjektivní názor. Jsem sportovní jezdec, který najezdí asi 5000 km ročně, z toho 3000 na silničním kole. První zmiňovaný kolo od americké značky stálo asi 26.000 Kč, vidlice jsem si dokoupil od firmy Suntour Epicon v tuningové úpravě. Kolo jako celek fungovalo bezvadně vzhledem k ceně. Její největší výhoda oproti ostatním kolům byla velmi dobrá obratnost v terénu. Vidlice byla velmi citlivá, zadní odpružení taky velmi citlivé až houpavé v terénu to ale vůbec nevadilo. Na singltrek jsem si s tím kolem velmi užil. Pak jsem si pořídil epika, kde jsem dlouze laboroval s odpružením brain a nakonec po celou dobu jsem jezdil na středním nastavení Brainu. Geometrie kola je pro mě perfektní, vidlice Rock Shock Reba podprůměrná co do citlivosti, progrese(měl jsem v něm 2 tokeny). Zadní odpružení dost tvrdé záleží na nastavení ale velmi efektivní. Superior v karbonu je velmi lehké kolo výborně ovladatelné s velmi kvalitní vidlici DT Swiss, která je ze všech vidlic jednoznačně nejlepší. Zadní stavba z karbonu a karbonová sedlovka pobere velké množství otřesů, takže i při větší překážce se na kole jenom zhoupnu, nepřichází žádná tvrdá rána do zadku. Výjezdy do kopců na tomto kole jsou excelentní, pocitově je to o 20% snažší jak na epiku. Při koupě superiora jsem měl strach, že udělám krok zpátky. Jezdím rád ve vyšších rychlostech, nejsem žádný kochař a tak hardtrailove kolo mi vyhovuje maximálně. Souhrn: 26 palcové kolo bylo velmi pohodlné v terénu, skvěle jsem si na něm užil traily ale na rychlé přejezdy terénem kolem Prahy to nebylo. Epic byl něco mezi něma rychlé, svižné s přiměřeným odpruženým zadní stavby ale o tři kila těžší a ne tak rychlý jako superior. Superior raketa do lehkého až středně těžkého terénu ideální Praha a okolí ale bez problémů sjedu i těžší sjezdy. Vyzdvihnout musím hmotnost, pevnost a hlavně výjezdy do kopců. Kolo je k mému překvapení velmi pohodlný při správném nafouknutí pneumatik tvoří spolu s velmi dobře odpruženým rámem výborný celek. Závěrem: kdybych měl 100 tisíc jdu do celoodpruženého xc karbonového kola. Jelikož můj rozpočet je omezený, šel jsem do nového karbonového hardtrailu a nelituji toho. Doufám, že moje recenze někomu pomůže v rozhodování a ještě jedna věc, ať máte jakýkoliv kolo, hlavně hodně jezděte. Čau

      0 0
      • plzakj  

        Nehodlas to doufam nakopirovat do vsech 3mil vlaken ve vesmiru, ktery se zabivaji otazkou HT vs Full?

        0 0
        • JachymP  

          Ne on to cpe i do vláken, který se tím nezabývaj ;) Ale to je jedno, i jednou by bylo příliš. Anička s horkejma fotkama je aspoň stručná :)

          0 0
      • -b-n-x-  

        Nová PR pozice v Superioru? Můžete na BF ještě ve zkušebce, nebo až později?

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ht s pevnou, singlespeed a mech.brzdy!

      0 0
      • adam320  

        Nesouhlasim, s brzdama je to malo hard:)

        0 0
        • Betr  

          Nevím co vám vadí na mém subjektivním srovnání, zajímalo by mě kdo z vás měl aspoň jedno ze zmiňovaných kol.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ht s pevnou a mech.brzdy jezdim odjakziva…nejdriv 26" Morati, ted 29" Litespeed

            0 0
          • McBlacky  

            Delat zavery po zkusenostech s odpadem jako mongoose cannan a low endem epic comp je dost odvaha. Prumer superior kde je problem s kvalitou ramu je jen tresnicka na dortu.

            0 0
            • Betr  

              Buď rád že jezdíš pouze na high endech, tento příspěvek byl věnován chudším bikerům.

              0 0
              • McBlacky  

                V ramci testovani jezdim i na levnejsich. Pointa byla v tom, ze je potreba nasbirat vic zkusenosti nez clovek zacne radit.

                0 0
            • Nitroglycerin  

              To jako že na kolech pod 100 tisíc se podle tebe nedá jezdit? Tak určitěěěě:-/

              0 0
              • plzakj  

                Spis, ze kdyz vyzkousis jen sracku, tak si udelas zaver jen o te sracce.

                0 0
                • Betr  

                  Specialized Epic Comp za 80 tis. je podle tebe sračka? Já vám závidím ty kola za stovky tisíc.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Ram je funkcne super – to je stejny az do Pro rady, jen sworks ma jiny ram, nicmene tlumic a funkce jsou stejny u comp i sworks, ale osazeny to je jak kolo za 30 z decace. Takze dost kompromisne, hned vidle na compu nestiha ramu. Kola jsou tezky takze celkovy pocit je ze jedes na pomalym kole ktery i hur zataci v terenu, diky prave kombinaci malo citlive vidle a tezkych kol. Kokpit hlinik nicemu nevadi. Nizsi rady razeni jsou novy a mimo blato ok, brzdy pro 70–80kg jezdce a xc pouziti staci dneska hydraulicky vsechny. Dost lidi stejne neumi brzdit ;) a pak to hazi na blby brzdy.

                    0 0
                  • plzakj  

                    Je spousta levnejsich nebo srovnatelnych fullu, ktere jsou lepsi.

                    0 0
              • McBlacky  

                To nikde nepisu. Diskuze je o rozdilu full/ht preci. Je dost dobrych ht kol co nestoji extra majlant.

                0 0
          • AussigBiker  

            Mel jsem HT, mam celopero a sterkolet. Sorvnani mam; tvoje mi nevadi, ale proc to davas do vsech dredu? Nestaci to sem dat jenom jednou?

            0 0
            • Betr  

              Ponaučení pro příště, netušil jsem že spousta lidí má takový přehled co se děje na BF. Já se sem koukám jenom když něco potřebuji.

              0 0
          • adam320  

            Byl to vtip, jinak se na tvoji otazku ani odpovedet neda, ale rozhodne jsem nemel v planu Te urazet nebo neco podobnyho, taky jsem reagoval na uplne nekoho jinyho a jsem si jistej ze ho to nemohlo nastvat. Ale jestli chces muj nazor tak prosim: ani jedno neni lepsi nez druhy obecne

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.