• STxxEN

    Protože jsou slevy, rozhodl jsem se koupit nový bike. Se svojí výškou 196cm vážně uvažuju nad 29tkou. Vypadá to na Superior 929: http://www.superior.cz/…29/bike.html?… , dokážu ho sehnat za 24000,– Zdá se mi z 29tek nejlepší poměr cena/kvalita/ge­ometrie.

    Co vy na to?

    0 0
    • oddie  

      Pro tuhle výšku postavy určitě stojí za úvahu.

      0 0
    • Al Stra  

      jiná volba než 29 není

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • Hnoj  

        To video je zábava, ale hitler (jako obvykle) nemá pravdu…

        0 0
    • martin_bakov  

      GF Cobia 2010 :)

      0 0
      • maajkee  

        Ano, klidně si 29tu kup, ale pak sem nechoď brečet, že je to na prd :D

        0 0
        • Janes  

          Maajkee, ty jsi prostě divnej, máš málo palců na kole, málo strun na kytaře, Tvoje názory jsou tím pádem takový …jak to říct???

          0 0
          • t29  

            … menšinové?

            0 0
            • nox159  

              ja se k maajkeemu do mensiny pridam :) taky me 29" na kole sklamalo ( nastesti to nebylo moje kolo :D )

              ale premyslim o tandemu s pevnou vidlou a 29" koly jako o univerzálu – tam by to podle me smysl trochu melo ;-)

              0 0
    • nox159  

      presne tohle kolo jsem chvili, pred cca tydnem jel ( prvni 29" kolo co jsem kdy jel a sklamani nejvetsi )

      29 nebrat ;-)

      i anthem x je rychlejsi a i pohodlnejsi ;-)

      0 0
    • STxxEN  

      Dobře, na BF fóru jsem vyčetl některé plusy i mínusy 29´. Pokud bych se rozhodl tedy pro 26´, kterou tedy doporučujete? Cena do 25000,– , moje výška 196kg, váha 90kg. Chtěl bych to na hobbymaratony, nicméně u své staré 26´jsem zbořil celou stavbu zadního kola (přetížení). Nerad bych, aby se mi to stalo znovu.

      Nějaké návrhy?

      0 0
      • TREK6700  

        mám 195cm a měl jsem i 102kg a nikdy jsem neměl a nemám problém s bikem v profilu který seženeš za super cenu model 2010.

        0 0
        • bochov  

          Ja mam 110kg 195cm vysky a mam Scott 50 jezdim po beskydech a take nemam zadne problemy.Je to 26 29 jsem zkousel minuly tyden a nechtel bych to.

          0 0
      • newbie  

        projeď se na 29", ať víš, jestli ty plusy převáží – a pak vybírej

        0 0
      • Al Stra  

        NE, nenech se znechutit ignoranty a pořiď 29!

        otázkou je jen jakou, aby ti to sedlo,

        0 0
      • DaSnail  

        29

        0 0
      • Prtko.cz  

        Hlavně si uvědom že na té 26 budeš vypadat jak ko**t

        0 0
    • blesk888  

      29

      0 0
    • Kedarr  

      Můj názor na 29…radši nebrat..mě osobně to nesedlo..:)zlatá mrštná 26ka..:)

      0 0
      • DaSnail  

        jj, mrštnost.

        rovnakú mrštnost jak dvojmetrový chlap na 26ke s 175mm kľukami by zažil 185cm borec na 24ke s kľukami 162mm a zníženým stredom alebo 154cm kočka na 20ke s kľukami 135mm a ešte viac z.s.

        imho neni o čo stát, kór na hobbymaratóny.

        ja keby som mal dva metre, tak by som možno skorej uvažoval o ráme na mieru- 29ka, zväčšená 26ková geo, vyššie stred, dlhé kľuky.

        a estetické hľadisko neriešim. na to, že 2m borec vypadá na 26ke jak cirkusový maco v manéži, sere pes 8o)

        0 0
        • nox159  

          muzu se zepta kolik vazi kola na 29" kolo v porovnani s 26" kolama ( ve stejne cenove relaci) ?

          myslim ze kdyz vezmu vahu setu kol s plaste na 29" vs. setu kol s plaste na 26" tak to na sade kol udela min pul kila mozna vic a to uz je teda podstatny rozdil v mrstnosti a tohle mi teda nikdo nevymluvi ;-)

          0 0
          • Martin  

            no jistě, co není v nohách, to se musí nahonit na gramech :-)

            třebas fulcrum RM 29 SL mají 931 + 1097, RM 5 891 + 984, rozdíl ve váze je teda cca 220 gramů

            0 0
            • nox159  

              mluvil jsem se o stejne cene jestli si to neprehlidl :)

              a pricti k tomu jeste rozdil v plastich a tem 500g se blizis.

              0 0
              • Martin  

                podle zboží.cz

                • RM 5 – 4200 – 4900
                • RM 29 SL – 4500 – 4900

                IMHO jsou to srovnatelný ceny

                ještě nějakej dotaz????

                0 0
              • Peslezedirou  

                Moje předchozí kola 26 :

                Ráfky M717 – 790g (395g)

                Pláště Nanoraptor – 1080g (540g)

                Současná kola na 29 :

                Ráfky DT 470 – 940g (470g)

                Pláště Nanoraptor – 1300g (650g)

                Náboje a duše mám stejné tak ty nebudu počítat. 26 kola 1870g, 29kola 2240g. Náboje mám stejné, duše také. O kolik jsou těžší delší dráty netuším, baj oko 20g na kolo + ještě o něco težší pásky 10g na kolo? V tomto případě to u mě vychází na rozdíl 370g + 40g + 20g = 430g. Což je celkem znát, nebudeme si něco nalhávat :-)

                0 0
          • Prtko.cz  

            JJ, když to nemáš v nohach,tak to řešíš váhou. :-)))

            0 0
            • nox159  

              nechapu proc do toho pletes nohy :D

              proste nohy mas furt stejne jen vaha je rozdilna pro 26" a 29"

              tohle je argument jako prase :D i kdyz proste fyzicku budes mit tak porad ty tezži kola budes roztačet s vetšim usilim :)

              0 0
              • Prtko.cz  

                29" kola stoupají do kopce o 6 % rychleji a jsou rychlejší o 3 % v běžném terénu díky menšímu ovlivnění nerovnostmi povrchu.

                0 0
              • Prtko.cz  

                Jestli máš problém odzávodit 50km,tak je lepší jezdit na 24.

                0 0
                • nox159  

                  tak jinak, zajedes na tezsim kole na zavode lip?

                  0 0
                  • Prtko.cz  

                    To není o kole,to máš trochu špatnou představu o závodění.

                    0 0
                    • roud  

                      Jenže kolo může bejt buď dobrej spojenec nebo mocnej nepřítel to jak se ti na kole jed je dost důležitej faktor závo´dáku…

                      0 0
                      • Prtko.cz  

                        To je jasný,ale o pocitech na kole, se až do této chvíle nikdo nabavil. :-)))

                        0 0
                        • roud  

                          jenže pocity a psychika + to že sebou netáhneš váhu na víc na kolech kde je to uplně nejvíc poznat hrajou dost zásadní roli při jízdě…

                          0 0
                          • JSt  

                            to jsi dost psychicky labilni :-))

                            0 0
                          • Prtko.cz  

                            Podívej se všeci u 29" řeší jen váhu tak to tu napíšu jak pro blbce má 26" váží 12,30 kg a má 29*" 11,5 stačí!!!!!

                            0 0
                            • nox159  

                              tak to mas potom mylnou predstavu co jak jede :D a nemuzes adekvatne porovnat ;-)

                              0 0
                            • Skicross  

                              Jasně. A obě jsou za ± stejnou cenu?

                              Já se tady ptám jako potenciální kupce 29" kola. Prostě jestli jeho klady předčí ty nedostatky dané koncepcí. Nic víc, nic míň.

                              0 0
                              • Prtko.cz  

                                29" kola stoupají do kopce o 6 % rychleji a jsou rychlejší o 3 % v běžném terénu díky menšímu ovlivnění nerovnostmi povrchu.

                                Jaké nedostatky máš na mysli.

                                0 0
                                • Skicross  

                                  Nikdy jsem ho nejel, ale mluví se o horší točivosti a mrštnosti v těžším terénu.

                                  0 0
                                • nox159  

                                  //29" kola stoupají do kopce o 6 % rychleji // – tohle je poradna blbost :D pokud budou mit kola stejnou vahu tak mozna ano – ale v realu toho nikdy za stejne prachy nedosahnes ;-)

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Věř tomu: stačí si vzít 29ku a v závodě získáš hned 7 minut k dobru :-) A to se vyplatí.

                                    0 0
                                  • DaSnail  

                                    takže keď máš prachy alebo ti to šlape a máš sponzora tak môžeš závodiť na 29ke. keď si socka alebo lemra, tak ti musí stačiť 26ka ;o)

                                    0 0
                    • Skicross  

                      Tak jinak. Zajede stejně výkonný jezdec na těžším kole závod rychleji než na lehčím?

                      0 0
                      • Prtko.cz  

                        Podívej, řešíte u 29" jen jednu věc a tou je váha a nic víc nechcete slyšet,proto nemá cenu so o tom bavit!!

                        0 0
                      • JSt  

                        spatne polozena otazka. zajede stejne vykonny jezdec na tezsim 29" kole zavod rychleji nez na lehcim 26" kole? ;-)

                        0 0
                        • newbie  

                          :-)) správně – kdyby automaticky platilo, že těžší=pomalejší, asi by závodníkům sponzoři 29" nevnutili

                          0 0
                        • rud1k  

                          Tak treba 29" GF Superfly je nejlehci HT co GF udelal… je lehci nez jakykoli 26" HT od GF (platilo pred rokem, TREK eru uz nesleduju – ale jeste ho dokazali vic odlehcit) vsehovsudy ma neco kolem 10Kg v zakladu a to tam je naprd sedlo a jeste by slo neco srazit dolu.

                          Takze oproti 26" maximalne tak tezsi kola… ale vzhledem k tomu, ze RR 29" EVO ma 580g a jako 26" ma 520g tak tech 60g me fakt nezabije (kdo neveri, at se koukne http://www.schwalbetires.com/racing_ralph)

                          Rafky uz tu nekdo psal ze rozdil je 220g u RM, Mavic dela C29ssmaxx od mavic jsou jeste lehci nez RM 26"

                          Ale klidne si ty detsky kola jezdete, ja vam je neberu… :D

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            SuperFly je nejlehčí HT od GF. Technicky je to pravda. Ale je potřeba brát i skutečnost, že u GF se srovnává nesrovnatelné.

                            GF nemá top HT v 26. jeho nej kolo je Bigsur, který má vyvolávací cenu přes 40 a Superfly stojí myslím nějak o kolo 90.

                            To je jednou tolik. Kdyby GF dělal 26 za 90k Kč tak by samozřejmě byla lehčí.

                            0 0
                  • DaSnail  

                    borec na tom chce jazdiť len hobbymaratóny.

                    a keď spomíname tých závodníkov, tak 8o)

                    0 0
          • Prtko.cz  

            Ale ty mluviš jen o – 29 a co ty + o těch nechceš slyšet co?

            0 0
            • nox159  

              ale ja nerikam ze nemaji kladne stranky;-) ja jen rikam ze kolo bude pomalejsi v kopcich a bude mit nizši akceleraci, to ze bude lip drzet ze to bude pohodlnejsi o tom nemluvim protoze tohle neresim.

              0 0
              • Prtko.cz  

                Ser na to, to nemá cenu,ať si každej koupí co chce!!

                0 0
              • Martin  

                když se srovnám s kamarádem – oba jsme silničáři a jezdíme i MTB. na silnici je ten borec lepší než já. v kopcích je taky lepší. já mám supa 29", on RBčko na crossridech. takže teoreticky srovnatelný kola.

                no a v terénu jsem rychlejší než on. on mi ujede v prudších kopcích, na ty nemám fyzičku a nepomohlo by mi ani ultra gramařský kolo, ale na rovině a v táhlých stoupáních na mě nemá šanci.

                0 0
                • vasek80  

                  A čím to je? Jasně že 29" ale myslíš, že je to díky tomu, že snáze 29" překonává překážky?

                  0 0
                  • DaSnail  

                    ne, je to díky tomu, že na jeden otoč kľukami sa na 29 odvezieš väčší kus jak na 26. ;o)

                    0 0
                    • Martin  

                      větší kola líp jedou :-)

                      0 0
          • t29  

            Netbike

            26 kola: DT 240 + DT XR400 (4bar, 90kg) + DT Supercomp, 1565g, 14650,–

            29 kola: DT 240 + DT TK540 (6bar, 130kg) + DT Supercomp, 1880g, 14850,–

            29 odhad: DT 240 + DT X470 (4bar, 90kg) + DT Supercomp, 1740g, 14030,–

            Takže na výplety počítejme 150g až 250g.

            Continental Raceking

            29×2,2 650g, 26×2,2 Supersonic 480g, rozdíl 340g

            29×2,2 650g, 26×2,0 Supersonic 430g, rozdíl 440g

            Schwalbe Racing Ralph

            29×2,25 580g, 26×2,25 EVO 520g, rozdíl 120g

            29×2,25 580g, 26×2,1 EVO 460g, rozdíl 240g

            29 duše jsou těžké (200g), místo nich se dá klidně použít 26 nebo 28 duše (150g). 26 light bude samozřejmě lehčí, ale i dražší a do 29 bych ji nerval :) Takže pláště + duše 200g až půl kila.

            Celkový rozdíl při srovnatelné ceně 350g až 700g, s tím půlkilem ses trefil :))

            0 0
            • nox159  

              diky za potvrzeni teorie :) strilel jsem to silne od oka :D

              0 0
              • Martin  

                tolik k teoriím. kolik jsi toho najezdil na různých 26" a 29" kolech? nebo operuješ jenom s představami?

                0 0
                • nox159  

                  na HT 26" cca 10k km na fulovi 26" cca 3k km na celopevkanu cca 1k km a na 29" cca 30km ( neni to moc ale jel jsem s tim trasu kterou mam projetou na vsech kolech co sjem jezdil tak sem si z toho nejaky ten zaver udelal )

                  jak uz jsem nekde psal 29" bych s pevnou vidlou jezdil na tandemu tak bych to videl jako pozitivum ale jinak bych 29" kolo nechtel.

                  0 0
                  • Martin  

                    30 km je skutečně obrovskej objem. tímto tě beru jako naprosto relevantní zdroj informací a skláním se před tvou moudrostí

                    0 0
                    • nox159  

                      nebudu si kupovat kolo ktere mi uz po 30km nesedi ;-) jen pro vysvetleni

                      btw: s holkou ti taky staci hodka aby sis udela obrazek jstli dobra je nebo ne :D

                      0 0
                      • Martin  

                        když myslíš. evidentně máš dost zkušeností

                        0 0
                      • rud1k  

                        Tohle nema cenu :) Ja mam zase uplne obraceny zkusenosti… na 29" uz budu mit pres 5k km a sem s ni spokojenej…

                        0 0
                      • roud  

                        je vidět že s ženskejma nemáš moc zkušeností ;o]

                        0 0
                        • Janes  

                          JJ, Noxi, nechci Ti brát iluze, ale jestli sis babu vybral dobře, poznáš teprve po pár letech manželství, a někdy ani to ne :-)

                          0 0
                          • nox159  

                            ale kdyz uz se ti to s ni po hodine nelibi tak nemas duvod zkouset dal a radeji sahnes po jine ;-)

                            jinak jestli je to „ta prava“ nebo jestli ji dukladne znas nebo to to tady neresim :)

                            0 0
            • rud1k  

              nic nerikam :)

              0 0
              • t29  

                tak nic neříkej :) tohle jsou prostě fakta. A když mluvíš o C29ssmaxech, tak za stejné peníze jsou 26 Crossmaxy o 150g lehčí ;)

                Ovšem že váha není všechno, o tom nemíním noxe přesvědčovat, já jsem s 29 spokojený ;)

                0 0
                • nox159  

                  ja ale nerikam ze 29" nema svoje vyhody, je to jak s fulem on ma taky plno vyhod ale proste rychlejsi nez HT na standartnich cestach neni ani omylem ;-)

                  0 0
                  • t29  

                    Jasně, každému co jeho jest…

                    26 má taky plno výhod, ale prostě rychlejší než 29 na standardních cestách není ani omylem :)))

                    Upřímně lituju lidi, kteří se sem chodí ptát jestli 26 nebo 29 a pokaždé dostanou jako odpověď plnou mísu flame…

                    0 0
                    • roud  

                      ono nejde dát jednoznačná odpově´d každej z těhkle typů kol má svoje + a i – a když se sejdou zastánci obou stran tak to ani jinak dopadnout nemůže :O(

                      0 0
                    • nox159  

                      ja bych to prave bral jako pozitivum, pokud by chtel nazor jednoho cloveka tak at si precte nejakou recenzi v „odbornem casopisu“ a podle toho se rozhodne.

                      stejne pokud to nevyzkousi tak absolutne nemuze jen z textu poznat jestli mu 29" sedne nebo ne

                      chce si to nekde zkusit v tom se se mnou snad shodnes ;-)

                      pokud vaham nezi 26 a 29, predpokladam ze teda 26" tak si staci nekde pujcit 29" a je to, nebo to risknout a koupit 29"(25k neni zas tolik a pri nejhorsim to proda za 15–20k takze zkusenost za 5–10 k se podle me i celkem vyplati :)

                      0 0
                      • jeffino  

                        Taky si myslím, že tenhle „flame“ je docela pozitivní, na mě to působí tak, že mám chuť nějakou 29-ku vyzkoušet, nevíte někdo o solidním kšeftu v Brně kde se to dá ?

                        0 0
                      • t29  

                        V tom zkoušení se shodnem, ale 30 km je málo. Když jsem koupil 29, tak jsem se dva měsíce učil jezdit, než jsem v technických výjezdech dokázal zdolat to samé, co předtím na crossu bez odpružení. Takových 500 km už by mohlo jakousi představu nabídnout, ideálně když to člověk prostřídá ježděním na jiném kole, aby měl ke srovnání co nejčerstvější doj­my.

                        Ohledně těch názorů – jste tu s majkeem dva, časem se k vám třeba přidají další „odpadlíci“, ale spokojených uživatelů 29 je tady několikrát víc. Na běžné výlety je 29 (a HT) ideál, na akční ježdění je 26 (a full) lepší, na hobby závodění je to 50/50. Takže místo názorů by měla být první otázka, co se dotyčný chystá jezdit. A pokud tohle vlákno sleduju dobře, nic takového tady nezaznělo.

                        Debaty ohledně váhy mi cukají koutkama, u stejných komponent je půlkilo rozdílu minimum (350g – 700g na kolech + dalšího čtvrt kila na vidlici a rámu) a za lehčí 29 se prostě připlácí, to je nezpochybnitelný fakt. Jenom někteří ego29isti se pokaždé začnou ježit, že GF Superfly váží 10 kilo. Přitom Cannondale F1 taky a za dvě třetiny ceny.

                        Člověk, co řeší kola v ceně kolem 25 tisíc, nebude řešit váhu kolem 10 kilo, ale spíš 12–13 kilo, kde to půlkilo navíc u 29 vadit nebude, tím spíš, když se přidají rohy na řidítka, košíky s lahvema, pumpička, brašna a avionika a hned je to o další 2kg navíc.

                        Posměšky o slabých nohou tě mají motivovat k větší snaze, abys měl na závodech lepší výsledky bez ohledu na techniku ;) Bohužel se toho vždycky chytneš…

                        0 0
                        • STxxEN  

                          Ok, co se týče jízdy, najezdím ročně cca. 7k km. 40% asfalt, 40% lesní cesty a polňačky, 20% pěšiny a masakr.

                          Kdysi jsem závodil, mám 26tku neuvěřitelně těžkou (14–15kg – Ravo), nicméně výkony nebyly tak špatné. O váhu se mi tedy primárně nejedná, budu spokojen s 12 kg…

                          0 0
                          • t29  

                            reálná hmotnost (29er GF Cobia 2007, na konkrétní výbavu mrkni ke mně do profilu, jen fotky jsou neaktuální)

                            rám + hlávko = 1,7 kg

                            vidlice = 2,2 kg

                            kokpit (představec, řidítka, rohy, gripy, sedlovka, sedlo) = 1,2 kg

                            výbava (brzdy bez kotoučů, řazení, přehazka, přesmyk, bovdeny a lanka) = 1,7 kg

                            pohon (kliky s osou, řetěz, pedály – bez kazety) = 1,7 kg

                            kola (náboje, ráfky, výplet, kazeta, kotouče, pláště + duše) = 5 kg

                            Takže samotné kolo 13,5 kg. S tachometrem, brašnou, nářadím, košíkama, lahvema a světlama jsem na 16 kg, maximální vzletová hmotnost s nosičem a plnou brašnou je 24 kg :)

                            Ročně na tom kole dám tak 3000 km, 70% asfalt, 30% polňačky a lehčí terén. Extrémy ani závody nejezdím, délka výletů je většinou kolem 100 km. Takové použití je pro 29 ideál, ale spíš se blíží crossovému ježdění než MTB.

                            0 0
                      • STxxEN  

                        Beru tenhle flame za velmi pozitivní, samozřejmě jsem načetl mnoho recenzí, nicméně mě zajímají názory. Určitě půjdu zkusit Pells 29´, bo nevím, kde v Brně zkusit Supa. Možná v Český.

                        0 0
                    • Včelda  

                      Naprostý souhlas.

                      Uvažuji o SC Tallboy tady se o 29 nedá nic kloudného dozvědět. Jen samý flame pár náznáku relevantní informace.

                      Jestli tady někdo tvrdí, že na tom dal 30 km a udělal si objektivní obrázek, tak mu nevěřím. Já nedávno jezdil pár dní SC Blur Carbon XC a najel na tom přes 200km a musím říci, že názor jsme neustále upravoval. Na základě toho vážně uvažuji o Tallboy (Blur LT carbon moc nechci). Spíš si asi půjdu pro názory na mtbr.

                      0 0
                      • newbie  

                        já si fakt myslím, že nejlepší rada je si 29" půjčit a projet – já měl jasno hned (a jak jsem četl na mtbr, většina lidí taky, ať už to dopadlo pro anebo proti)

                        teoretické „objektivní“ výhody a nevýhody jsou jasné, jde o to, co převáží, když „subjektivně“ pojezdíš :-)

                        0 0
                        • Včelda  

                          Jenže není kolo jako kolo a u 29tek to platí dvojnásob. Tallboy snad není v CZ ani jeden :-/

                          Jinak souhlas. Není nad vlastní zkušenost.

                          0 0
                          • newbie  

                            to určitě, ale základní „pocit“ z velkých kol, abys věděl, jestli 26" nebo 29", si po projetí vyhodnotíš… se zkoušením konkrétních 29" to už asi u nás bude složitější

                            loni jsem měl výběr o něco jednodušší, bylo míň možností – začal jsem s GF HiFi a bylo jasno, že 29" chci… pokračoval jsem RIPem od Ninera a bylo jasno, jakou 29" chci :-)

                            0 0
                  • Martin  

                    prostě jsi lemra a musíš to obkecat :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      29" kolo je linejsi tak ja ti nevim kdo ta lemra je :D

                      0 0
                      • Martin  

                        ty protože to s ním neumíš :-)

                        0 0
                        • nox159  

                          predim sem to bral jako diskuzi, tohle uz je ale flame :(

                          0 0
                          • Martin  

                            flame to byl od začátku :-) protože řešíme subjektivní záležitosti :)

                            0 0
                            • nox159  

                              ja myslim ze ne, ja resil temer cele vlakno vahu a ta subjektivni neni a s tezsima kolama se do kopce po asfalte nebo sotolinove ceste jede hur – to subjektivni neni :)

                              zbytek vlastnosti 29" kola subjektivnich je

                              hlavne si myslim ze to chce vyzkouset to kolo tak jde clovek jezdi myslim ze kdybych jezdit jinym stylem nez jezdim tedka ze bych tak 29" nezatracoval, celkove bych rekl ze v pohodli a pocitu z jizdy( pokud se nehonis) je 29" nekde mezi 26" ht a 26" 100/100 fullem

                              0 0
                              • miche  

                                S tím souhalsím, když se správně nahustí pneu na mém 29er HT, tak mám pocit, že jedu na softailu, ale je jasný že o komfortu jako na 100/100 fullu nemůže být ani řeč :-))

                                0 0
                              • Martin  

                                plácáš kraviny. můj sup je s plášti 2,1" na asfaltě a šotolině i ve stoupání rychlejší než kamarádovo RBčko a on jezdí 1,9" s jemným vzorkem. a jak jsem psal, ten dotyčnej je na silničce lepší než já. takže to logicky bude kolem. na cesťáku mě prohání on, na MTB je to naprosto opačně, to ho proháním já :-)

                                takže tohle JE subjektivní. buďto to s 29" strojem umíš a nebo ne :-)

                                0 0
                                • nox159  

                                  tedka nevim co si mam o tobe myslel

                                  prave ze tohle kolem opravdu neni, kdyby ste si pro ten vyjezd v terenu prehodili kola vysledek by byl stejny.

                                  je to o tom co a jak mas natrenovane ;-)

                                  kamos letost jezdi cca 95% silnici ja 95% bike kdyz jedeme na silnici tak sotva uvisi, kdyz jedeme na bikach tak sotva uvisi on – kola mame ± stejne – cim to podle tebe je? tim ze on ma oholene nohy a ja ne? :D

                                  0 0
                                  • Prtko.cz  

                                    Myslím, že tu řešíš a zacházíš do píííčovin, prostě když na to máš tak tě 29 nějak nebrzdí a když na to nemáš tak plácáš sračky o 29 na BF!! Zdar a sílu!!

                                    0 0
                                    • roud  

                                      Když na to máš tak tě nebrzdí 29ka stejně jako tě nebrzdí 26ka a už toho nechte ;o]

                                      0 0
                                    • nox159  

                                      // prostě když na to máš tak tě 29 nějak nebrzdí a když na to nemáš tak plácáš sračky o 29 na BF// – hlavni je umet věcně argumentovat ;-)

                                      0 0
                                      • Prtko.cz  

                                        Prosím tě přečti si svoje příspěvky, ty prostě hledáš jenom samé zápory a je ti úplně jedno co je pravda.

                                        0 0
                                      • Prtko.cz  

                                        Jo a ve 20 letech by ti mělo být úplně jedno na čem sedíš, ale to je zase o výkonosti která ti chybí.

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          už ho necháme ať ho nejebne :-)

                                          ale vytočit se nechá krásně, to se mi líbí :)

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            ale ne, od stariku mi to nevadi :) v tom veku uz se na cas nejezdi tak tech 29" bude idelani ;-)

                                            0 0
                                            • Prtko.cz  

                                              jj, rád si to s tebou někde rozdám,jen jestli nebudou jen výmluvy. :-))

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                myslim to vazne – pristi rok petasa, skodabike, okolo ostravy a dalsi co se tu v okoli jedou

                                                :)

                                                0 0
                                          • Prtko.cz  

                                            Dnes jsem tě zahlédl v 14,45 v Mar. údolí jel jsem ze Štrauzáku.

                                            0 0
                                            • Martin  

                                              já tě taky zahlíd. teda šírera na střeše :-)

                                              0 0
                                              • Prtko.cz  

                                                jj,před obědem počasí nic moc tak autem pod Vrábel, 10× Štrauzák a domů a to první dva pršelo a teplota taky nic moc. :-)) Kdy dáme nějakou silnici spolu????

                                                0 0
                                                • Martin  

                                                  já můžu skoro pořád. takže v týdnu v podstatě kdykoliv po 16.30. stačí napsat na mail. ale počítej s faktem, že jsem pomalej :-)

                                                  0 0
                                        • nox159  

                                          nejak odbocujes od rozdilu mezi 26 a 29 a prechazis na moji osobu a hodnotis mou vykonnost jo ? :D

                                          BTW: podle tvoji teorie by vlastne clovek mohl jezdin na sjezdaku pokud by na to mel a vubec by ho to nelimitoval zdvid ani vaha ani plaste, pokud by na to fyzicka zvladla :)

                                          0 0
                          • JSt  

                            nahodou dobre rozjeta debata o tom, kdo umi lip na kole. jeden jezdi na xc pevnakovi na platformach, pac se naslapu boji a druhy to zapichl ze zidky hlavou do zeme. :-DD

                            kucii sorry, ale tohle me fakt pobavilo :-))

                            0 0
                            • Martin  

                              flamewar světí prostředky, ne? :-)

                              0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • rud1k  

      29 BRAT!

      0 0
      • t29  

        psssssssst!!!! to jsou exkluzivní stroje pro nás pár vyvolených, ostatní ať si jezdí na dětských kolech :)))

        0 0
    • Bystrous  

      Mám najeto okolo 1k km na Epicu 29 Comp 2010 a nechci to měnit. Krom horšího chodu vidlice si nemůžu na nic stěžovat, jedině chválit. Nabízí spoustu pohodlí, je akorát dlouhej a stabilní. Od země se mu nechce, ale vyblbnu se snim na úzkejch rychlejch cestičkach s klopenkama ažaž. Pohodový výlety na celej den, nebolí mě z toho zadek ani záda. Vyzkoušel jsem si i jak se nosí na zádech do brutálních stoupání a kamenopádů. A to nejdůležitější, prostupnost terénem je nesrovnatelná s 26". Polňačky, louky, kořeny, kameny, to všechno můžu projet mnohem rychlejš. Nejlepší je na tom stoupání. Stojky plný kořenů si na 1:1 vyšlapeš v pohodě a nerozhází tě to. Měl jsem srovnání na stejnym úseku s 26HT, 26" Stumpjumper expert2010, místa kde jsem s nima zkončil zvládám an epicu mnohem snáz. Hodně rychlý a hodně pohodlný kolo. Sem maximálně spokojenej.

      0 0
    • STxxEN  

      Dobře, co říkáte na tohle? http://www.kola-online.cz/…l-2009/d2028

      Poskládám se na to se 196 cm? Cena se mi zdá být supr…

      0 0
      • PatrikL  

        až taká super tá cena nie je, vidlica je tam zlá…

        0 0
      • Prtko.cz  

        Jezdím ho dva roky a není špatný,vidlice v pohodě (záleží co od vidlice čekáš).

        Mám 21,5 a měřím 186cm a 90–93 kg.

        0 0
    • Honzyn  

      Ja jsem maly a jezdim na 29-ce.Na mala kola uz bych se nedovedl vratit,predevsim pro pouziti v tezsim terenu.26ka je rychlejsi do kopce po asfaltu,rychleji se rozjede za brzdenou zatackou,lip zrychli z nuly.29ka je ale vyrazne lepsi,stabilnejsi a pohodlnejsi v rozbitem terenu,technickych pasazich.

      0 0
    • kukin  

      V České u Brna jsem loňskou 929 model osobně viděl za 20000,– ne na internetu.

      0 0
      • STxxEN  

        letošní můžu mít za 24000,– , loňskou 23" bych ukecal možná taky okolo 20K

        0 0
    • STxxEN  

      Tak dneska jsem se přeměřoval a trochu jsem se zhrozil… Už neměřím 196, ale 199… Pokud vím, tak rámy 21,5 jsou většinou dělány do 195cm (samozřejmě záleží na firmě). Nicméně co by jste navrhovali vy? A které kola se dělají pro takového dlouhána (Merida, Sup (jen 29))?

      0 0
      • Milwa  

        Já být tebou, zkoumal bych spíš poměry délek tvých končetin vzhledem k trupu. Abys vědel, jestli hledáš delší či kratší rám.

        Nejsem sice žádnej závodník, ale ti mívají rámy delší pro možnost silnějších záběrů. Vzpřímenější posed bude zase pohodlnější.

        Jenom jsem chtěl naznačit, že velikost rámu není o výšce postavy.

        0 0
        • nox159  

          Jenom jsem chtěl naznačit, že velikost rámu není o výšce postavy. – uplne nesouhlasim, prvni musi resit jestli mu vyjde vyska a potom muze resit delku

          mam 189cm ( dost dlouhe nohy ) a u 22" muzu 400mm sedlovku vytahnout uz jen o 3,5cm pak uz je ram maly – na kratsi ram se da zvyknout a da se doladit predstavcem ale pokud mu nevyjde vyska sedla tak je v haji

          0 0
          • STxxEN  

            OK, tak jste mě donutili se změřit:) Výška postavy 199cm, délka nohou 97cm (Od kloubu po chodidlo), délka trupu 76cm (od kyčle po rameno), délka rukou 69cm (od ramene po úchop).

            Na starém kole (ravo 21,5) jsem musel kupovat delší sedlovku, i tak tak jsem se poskládal…

            0 0
            • Milwa  

              Já mám výšku 191cm a nohu v závislosti na chybě měření mám přibližně stejně dlouhou jako ty. A to už já mám krátké nohy. Na 22" rámu mám sedlo dost nízko, že je až na úrovni řidítek. Až budu mít přes zimu čas, chci vyzkoušet otočení představce do mínusu.

              Vodorovnou délku rámu mám 615mm, 10cm představec, sedlo posunuté uplně dozadu. A ještě bych to mohl mít delší. Když si vyzkouším kratší kolo, vůbec si nedokážu představit, že bych na tom měl jet někam rychle. Ale káždý chce něco jiného a každému vyhovuje něco jiného.

              0 0
              • Ruprt2  

                to co píšeš se mi zdá v rozporu měří se o od země po koule ehm. po rozkrok.

                0 0
          • stan99  

            Tak koupit delší sedlovku

            http://www.mikebike.cz/…

            0 0
            • nox159  

              v rozmeru 30,9 prosim :)

              0 0
              • stan99  

                Gůgluj lenochu.Nebo tam strč redukci :-)

                0 0
                • nox159  

                  nepotrebuju redukci, 400 mi staci :)

                  jen kdyz si tak pekne hledal tak sem ti zadal dalsi ukol :D

                  jinak kdyby se ti jeste chtelo hledat tak zkus nejlevnejsi sedlovku na 30,9 s offsetem ktera by se dala dat diky pouzitemu zamku naopak ( zaporny offset :)

                  0 0
                  • stan99  

                    Nechce :-)

                    Někteří lidé tady likvidují rámy nebo jezdí celý život jako skrčenci kvůli krátké sedlovce.Tak jsem ze zvědavosti zkusil co na to neviditelná ruka trhu :-)

                    0 0
          • Milwa  

            To co tvrdíš se sedlovkou má samozřejmě něco do sebe. Akorád tvoje tvrzení o pozici sedla vůči pedálům sám zakládáš na délce nohou, ne na výšce postavy. Mám z toho takový pocit, že oba myslíme to samé, jenom jsi kvůli mému nedostatečnému vysvětlení mé myšlenky výše nemohl pobrat dokonale, co jsem myslel.

            Jenom k těm představcům, mám za to, že když jejich délka není v intervalu od 8cm do 12cm, stává se řízení buďto moc vratké nebo nepoddajné. Tedy prostoru k natahování či zkracování posedu tam moc není, je potřeba tento problém řešit už s výběrem rámu.

            0 0
            • nox159  

              beru delku nohou protoze vyska postavy nevypovida o nicem ;-) ( vlastni zkusenost )

              a k tomu predstavci

              vemu nahodne kolo merida ninety-six

              16" – 575

              18" – 590

              20" – 605

              21,5" – 615

              615 – 575 = 40 → celkovy rozdil v delce mezi nejmensim a nejvetsim kolem je 4cm

              16" s 120mm predstavcem = 21,5" s 80mm predstavcem jsou celkove stejne dlouhe kola :)

              kdysi jsem resil delku – tedka resim spis uhel sedlove trubky kvuli predozadni poloze sedla (mam krasi stehna a u nekterych ramu mi ani nulovy offset na sedlovce nestaci – viz anthem x )

              0 0
              • Milwa  

                beru delku nohou protoze vyska postavy nevypovida o nicem – to je přesně to, co jsem naznačoval už včera.

                Jinak udělal jsi pěknou statistiku porovnáním délek rámů jednoho modelu, takhle jsem k tomu nikdy nepřistupoval. Já právě dycky sleduju délku stejně vysokých rámů napříč spektrem modelů a výrobců. A ten rozdíl je taky třeba až 4cm.

                My dva totiž řešíme jiné problémy, ty se snažíš kolo zvýšit nad konfenkční velikosti, já prodloužit.

                0 0
                • nox159  

                  u fula resim jen predozadni polohu sedla, jinak sedi naprosto presne.

                  a HT mam dlouhe jak 14 dni :D efektivni delka je pres 640mm + 120 predstavec :)

                  mi celkove delka kola nijak nevadi a rekl bych ze ji moc neresim jsem schopny jezdit na kole co ma 590mm i na to co ma 640mm a nevidim v tom problem ( problem nastane az kdyz nejsem schopny nastavit sedlo tak jak chci )

                  idelani je pro me 21" vyska (tzn 400 mm sedlovka cca 1–2cm pred maximem ) a delkove je mi to fuk, ( jezdil jsem i 140mm predstavec a bez problemu :)

                  0 0
                  • Milwa  

                    No je to tak, každý zkrátka vyžaduje něco jiného. Zkoušet, zkoušet a sbírat zkušenosti.

                    0 0
              • MlokCZ  

                Špatná délka představce kolo může zcela zabít. Po pěkných cestách lze nějak jezdit s jakoukoliv délkou představce, ale v technických pasážích je to sakra znát.

                A i drobné rozdíly geometrie dělají někdy hrozně moc. A nejde jen o tu délku, ale o rozvor, délku zadní stavby, výšku středu.

                Třeba já kupoval nové Stereo hlavně kvůli oboum pevným osám a aby se mi dobře vešel i dozadu pořádný plášť typu NN 2,4. Oboje nové Stereo splnilo a je to super, ale překvapivě největší zlepšení došlo drobnými změnami geometrie. Jsem na novém Stereu v náročnějším terénu o třídu jistější než na starém (a to mi přitom staré Stereo sedí geometrií velmi dobře, i přesto to mohlo být ještě o tolik lepší).

                A mít to třeba s 12cm představcem (kdyby o to bylo kolo kratší), tak to bude totálně zabité a zcela o ničem.

                0 0
                • nox159  

                  podle me to je hladne o zvyku, kdyz clovek jezdi 3 roky s 120 predstavcem zvykne si na to… a potom mu zkraceni na 100mm tolik neprinese – mluvim z vlastni zkusenosti.

                  0 0
      • Prtko.cz  

        Ono taky záleží jak rychle a dlouho ještě porosteš. :-)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.