Merida Matts TFS 800-D 2010 vs. Author Vision 2010

29 nepřečtených
  • ernesto eso

    Zdravím.

    Váhám mezi koupí dvou modelů z nadpisu

    Merida

    Author

    (ježdení 4 tisíce za rok mírnějším terénem, muž 185/85). Oba mám k mání shoně za 20 t. Author je celkově vyšší model, vidlice Rock Shox Tora, většina komponent XT plus vychytávky typu karbonová sedlovka. Slyšel jsem však na něj i negativní hlasy ohledně torzní tuhosti. Co mi subjektivně vadí je design a barva (nejezdí to na ní, ale kolo by se mělo i líbit, že).

    Merida je co se týče komponent na tom mírně hůře, SLX by však taky postačovalo. Vidle levnější SR Epion. Designově je na tom určitě lépe, jen nevím co očekávat od matného laku. Nemáte tu někdo zkušenost?

    Díky všem co se podělí o své názory… :-)

    0 0
    • Azmir  

      Mezí těmahle dvěma bych se asi taky nemohl rozhodnout. Každopádně si nemyslím že ta karbonová sedlovka je zásaní v rozhodování kdo ví kolik je vůbec váha a jaká je. Šel bych spíš podle vzhledu no já bych třeba bral meridu. Zase je ale o 0,4kg těžší tedka otázka co je reálná váha.

      0 0
      • johny.1000  

        Čau,na visionavi sem najel tak 100 km a parada.Nekomu mozna nesedne geometrie ramu,ale zalezi na tom jestli proste chces jet jako magor,nebo se spis kochat :DTen ram je dost chrti.Jinak pomer vybava a cena super.Brzdy jsou paradni a vaha mi pride dost slusna.Nechapu jak muzou udavat 11,9 kg mě pride ze to vazi tak 11 :D Takze bych bral authora.Sam ho budu kupovat uz sem se pro nej rozhod.

        0 0
        • Vilém  

          Jo a kdyby ses svezl na Meride, tak beres Meridu:)

          0 0
          • Azmir  

            Souhlas ono to je jasné rozhodování když máš 10 let staré kolo na kdo ví čem co nebrzdí a npřehazuje pak si sedneš na authora a hnedka řekneš že to bereš a přitom si ani nezkusil něco jiného :))

            0 0
      • ernesto eso  

        Tak na závody se nechystam a nějaký to deko navíc neřešim, čili o váhu mi jde až ve druhé (třetí) řadě, šlo mi spíš o komfort při zachování určité svižnosti. Souhlasím, že co se týče vzhledu (a celkově víc „user friendly“) je lepší ta Merida, ovšem velké lákadlo u Visiona je pro mě ta vidlice…

        Nevlastí tady někdo Merida rám s matným lakem? Jak je to s údržbou a případným poškozením od šutříků?

        0 0
        • VLAN  

          když jsem se rozhodoval před pár měsíci pro jaké kolo, tak mě osobně dost odradil matný lak Meridy. kvůli tomu jsem nakonec sehnal 600D, kterou ale ve finále stejně téměř novou prodávám a přejdu na HFS. prostě řečeno, když jsem ten matný lak Meridy viděl, tak mě to odradilo maximálně.

          Navíc 600D byl levnější, a zas tak veliký rozdíl mezi nimi není.

          0 0
          • ernesto eso  

            Lak jsem si osahal na prodejně a mám z toho taky rozporuplné pocity, šahnutí na to zamaštěnou rukou při nějaké opravě v terénu by asi zanechalo mapu…

            Trošku si mi nasadil brouka do hlavy a začíním přemýšlet o mírném překročení rozpočtu a zkusit HFS 1000D (22000,–). Přeci jen lepší rám, osazení ± stejné…

            0 0
            • Azmir  

              Neuděláš chybu a kdyby ses rozhodl pro 2000-D tak si myslím že už bys nemusel ani parkticky nic vylepšovat ale chápu že rozpočet nemáš neomezený

              0 0
              • ernesto eso  

                Hlavně výplatní páska není neomezená :-(. Myslím že kdybych se rozhodl pro HFS tak by mi ta 1000 stačila.

                0 0
            • VLAN  

              Ano, přesně tak. Buď koupit o chlup horší model, nebo koupit rovnou HFS a už není nic co moc vylepšovat ;)

              0 0
            • RendyD  

              Mně se matný laky líbí a na lesklých je také všechno vidět. Ale pokud přemýšlíš nad HFS, tak není co řešit.

              0 0
              • onuce  

                Ale vždyť TFS 2010 již nemá matné laky, ač se tak jmenují. Matné byly ještě modely 2009. Mám TFS 700D 2010 a je lesklá.

                0 0
        • Vilém  

          V cem je lakadlo ta vidlice? Leda tam ve zvucnejsim jmenu, ne?

          K tomu laku, dopurucuju se jej nekde doslova osahat. Nevim jak tento rocnik, ale na drivejsi matne laky od meridy clovek sahl trochu spinavou rukou a uz to z toho poradne nedostal. Ale mozna uz na tom zapracovali.

          0 0
        • Azmir  

          Ono že je ta vydlice dražší nemusí vždy znamenat že je lepší.

          0 0
    • LOTW  

      Já osobně bych volil authora. Zhruba 15let jsem měl Author Norfolk a do dnes jezdí bez nejmenší chyby. Prošel sice menší renovací jako odpružená vidlice lepší brzdy apod. Teď jsem si pořídil Author Egoist a nemůžu si ho vynachválit. Kámoš Meridu má a nepříde mi tato značka jako dobrá volba, ale samořejmě každý to vidí jinak.

      0 0
    • AleZ80  

      Výbava na tom Authoru je pěkná. Design ne. Já bych spíš googloval, jestli bych za těch 20 nevygoogloval Scott Scale 50 nebo TREK 6500. K našim kolům JÁ nemám důvěru.

      0 0
      • ernesto eso  

        Author jo, odkdy je ale východoasijská Merida „naše“ továrna ? ;-)

        Jinak taky jsem míval starého ocelového Authora – nezničitelný – s osazením SIS a jak jsem si liboval… časy se mění.

        Ten Trek mi nesedí, Scott by i šel

        0 0
        • Vilém  

          No na tom authoru toho, krom sidla firmy, taky moc ceskyho neni.

          0 0
          • johny.1000  

            :D jo moje kolo mi nebrzdí,ale na meridě sem jel,myslim že na tom 800 D.Kolo je dobře,ale ten author je podle mě větší raketa a recon je lepší,než epicon :D

            0 0
          • johny.1000  

            :D jo moje kolo mi nebrzdí,ale na meridě sem jel,myslim že na tom 800 D.Kolo je dobře,ale ten author je podle mě větší raketa a recon je lepší,než epicon :D

            0 0
        • AleZ80  

          Každý na to má svůj názor a preferuje něco jiného. Tobě nesedí TREK, já bych si zase nikdy nekoupil Authora.

          0 0
          • bochov  

            Nejlepsi mas koupit to co se ti vice libi a zbytek neres znacku jiz vubec ne.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.