Marzocchi Z4 Z4 FLYLIGHT AIR 2000 - nastavení odskoku

21 nepřečtených
  • Hadato

    Zdravím

    Dávám dohromady staré kolo, na něž jsem potřeboval něco s menším zdvihem, rozumnou váhou a za málo peněz. Podařilo se mi sehnat tuto vidlici.

    Vidlici jsem rozebral, vyčistil a naplnil ji tlumičovým olejem o viskozitě 5wt, ale bohužel je pořád moc přetlumená. V manuálu i tady v tématech jsem se dočetl, že je možno měnit útlum interně pomoci imbusu. Nevíte, co to může být za velikost? (zkoušel jsem 3mm a 4mm a ani s jedním se nic nedělo

    Před složením mě nenapadlo se podívat, a nechtěl bych to znova celé rozebírat a plnit.

    Je vůbec možné toto udělat u téhle vidlice?

    Přikládám ještě odkaz na vnitřnosti, co už se tu ocitly, v Z4 je v obou nohách ta spodní varianta + vzduch (podle manuálu to tak snad má být z výroby). http://www.bike-forum.cz/…/big/856.jpg.

    0 0
    • Sup7  

      Inbus 3, ale musí být hodně dlouhý. Originál má 30cm

      0 0
      • Hadato  

        Imbus 3 jsem zkoušel, nadstavil jsem si ho asi tak na 40 cm, ale prostě se nic nedělo, ať jsme točil, jak jsem točil… Víc už to tam zastrčit nešlo, kvedlal jsem tam s tím docela dlouho, ale nikam se to nezasunulo. Je možné, že tam to štelování chybí? Vnitřnosti Z5 vypadají stejně jako na tom obrázku, akorát tam není to štelování vevnitř té vzpěry?

        0 0
        • mOZZek  

          Opravdu tam žádný štelování není. Z5 a Z4 ho neměly.

          0 0
          • Hadato  

            V tom případě v tom mají zmatek. V manuálu píšou, že se to dá štelovat interně…

            0 0
          • Sup7  

            Z5 neměla, Z4 měla interní tím inbusem u Z3 už bylo štelování externí.

            0 0
            • mOZZek  

              Nemáš pravdu. V roce 2000 Z5, Z4 bez nastavení, Z3 interně tím imbusem, Z2 X-fly externě. Zrovna tu X4 Flylight air 2000 mám, měl sem ji rozdělanou a opravdu tam není co nastavit.

              0 0
              • Sup7  

                Hmm, no docela jsi mě znejistěl. Že bych měl 2001? Je to možné. I v manuálu 2000 píšou „jen některé modely“, ale 2001 už má tabulku, kde je to jednoznačné. Takže nejspíš pravdu máš.

                0 0
              • Hadato  

                To jsi mě moc nepotěšil. Nějak jsem marně asi doufal, že nebudu muset kupovat jiný olej. Každopádně díky za odpověď.

                0 0
          • Vilém  

            Z4 ma.

            0 0
        • Sup7  

          Všechno je možné. Ten inbus tady mám před sebou, býval k vidlicím přibalený. Na jednom konci je zašpičatělý, možná, že je problém v té špičce. Vyfotím a postnu.

          0 0
          • Hadato  

            Budu jedině rád. Taky jsem se mohl podívat, zda to tam je, než jsem to složil :-D

            0 0
            • Sup7  

              Tady to je. Jinak se dovnitř koukni to bude nejlepší.

              0 0
              • Hadato  

                Díky za fotku, upiluju ten můj imbus a zkusím to znova. Nechce se mi věřit, že by to byla jenom nějaká složenina z více kusů.

                Ještě mám jeden dotaz… Jak moc by to štelování v tom bazmeku mělo být schované?

                0 0
                • Sup7  

                  Moc si to už nepamatuju, ale docela hluboko myslím, ale viz můj post výše po prozkoumání manuálů 2000 a 2001 ;-)

                  0 0
                  • Hadato  

                    Tak už jsem to taky našel… Pro případné zájemce stačí do googlu napsat 00 marz_tunin­g_tips.

                    Každopádně nechápu potom existenci naprosto dvou stejných vidlic a to Z4 a Z5.

                    Díky moc za pomoc.

                    0 0
                    • Sup7  

                      Myslím, že se lišily sloupkem Z5-ocel, Z4-hliník.

                      0 0
                      • Hadato  

                        To se mi nezdá, ta moje má ocel. Jedině, že by to byl nějaký skládanec Z4 a Z5. Každopádně na dolních nohách to má psáno Z4.

                        0 0
                        • Sup7  

                          Tak, ono to bylo s Marunama takové zvláštní. Já si ságou Marzocchi docela prošel už od vidlice Zokes, přes XCR, Z5, Z4 a končil jsem s Z3. Hlavně kolem roku 2000, kdy se měnil můstek ze šroubovaného na lepený monoblok v nich byl chaos v provedeních. Myslím, že jsem měl Z4 s alu sloupkem a lepeným monoblokem. Kolega měl tentýž rok výroby a měl můstek ještě šroubovaný :-/ Jinak rok výroby měly odlitý – takové kruhové razítko – na vnějších nohou.

                          0 0
                      • Vilém  

                        Z4 ma taky ocel.

                        0 0
                    • mOZZek  

                      Z4 a Z5 nebyly stejné. Měly jen stejná střeva. Z5 měla ještě šroubovanou podkovu, proti předchozím ročníkům bez děrování a lakovanou do barvy vidlice. Z4 měla podkovu součástí horní části vnějších nohou, do které byly vsunuté a vlepené dolní díly. Celé to držely pohromadě našroubované čepy na véčka, které se nesměly při použití kotoučů vyndávat. Krk je u obou ocelový.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.