Marzocchi 44 TST 2 2009 vs Marzocchi 44 RLO 2010?

62 nepřečtených
  • jsjunior

    Ahoj, chci si koupit novou vidlici a nemůžu se rozhodnout. Můžete mi prosím poradit, která by byla vhodnější z těchto dvou?

    Marzocchi 44 TST 2 2009 (120mm)

    http://www.kupkolo.cz/…mm_4369.html

    Marzocchi 44 RLO 2010 (100mm)

    http://www.kupkolo.cz/…10_5724.html

    Požadavky:

    • cena 5–6K
    • zdvih 100mm (mám rám 19” a chtěl bych zachovat „geometrii“).
    • jezdím XC, nic extrémního, ale občas se taky zapotím a vidlicetady :o)
    • moje váha do 90kg, takže aby vidlice chvíli spolehlivě fungovala.

    Co sem zjistil, tak na 44 TST 2 2009 jsou jak dobrý, tak i negativní názory, co sem ale vygooglil, tak spíš ty kladný. Podmínkou u této vidlice ale je, aby se dala seřídít na 100mm (ne výměnou pružin). O 44 RLO 2010 jsem nenašel de facto nic, žádný zkušenosti nebo nějakou recenzi. Teď ještě dojíždím na Rock Shox Judy 2, ale tu sem tam měl „od výroby“ a nerad bych na ní dál jezdil.

    Kterou byste vybrali vy?

    Dík, Jirka

    0 0
    • kubad  

      čistě můj názor, z těchle ani jednu a osobně bych si vzal vyladěného Epicona z TT za stejnou cenu, mnohem líp fungující

      0 0
    • Vilém  

      Z tohoto bych nebral nic. V tebou pozadovane cene jsou urcite lepsi kupy.

      0 0
      • jsjunior  

        Tak sem si to přečetl, zajímavý čtení :o) To, že jsem chtěl Marzocchi, je asi z mýho výběru jasný. Co byste mi teda poradili, abych si koupil? Se Sun Tour mám zkušenost akorát se stařičkou SR80 (někdy r. 2000) a 10 let je opravdu dlouhá doba :o) Nechám si od vás poradit.

        0 0
        • kubad  

          radu máš hned nahoře :-)

          0 0
          • jsjunior  

            jj, to je fakt. Asi su dem*nt, ale mohli byste mi někdo osvětlit, co to znamená "vyladěněj Epicon z TT“? :o) Tohle slovní spojení sem četl už víckrát, ale nevím, vo co go a google mi moc nepomohl :o)

            0 0
            • Smazaný účet  

              epicon si můžeš koupit normální, nebo si ho objednat upraveného v tuning-test.cz tady na foru jsou desítky lidí co s tou upravenou vidlí mají zkušenosti, někde si to vyhledej, nemá cenu to tady opakovat. Pokud požaduješ co nejvyšší citlivost tak je to v téhle ceně nejlepší volba.

              0 0
    • Kebo  

      S techto dvou bych nebral ani jednu a asi bych se vyhnul Marzocchi uplne.Mel sem na kole jejich XC600 (vypada celkem podobne jako ty 44) a krome toho ze nefungovala byla jeste tezka jako prase.Potunenej Epicon bude urcite lepsi ve vsech smerech.

      0 0
      • jsjunior  

        jj, díky za názor. kolegové psali v podobným duchu. Četl sem si vlákno o současných Marzocchi a musím vám dát za pravdu. Teď už teda jen vybrat jinou a tu “pravou“ :o)

        0 0
    • jsjunior  

      Tak sem toho celkem dost pročetl, ufff :o) Četl jsem i o tom, ze Epicon (obyc i od TT) má, dá-li se to tak nazvat, problémy s prachem, vodou, bordelem…a to se mně moc nelíbí. Nejsu z těch, co by čistili, utírali a mazali vidlici před každou jízdou. Navíc tuto sezónu sem jen po suché cestě teprve v sobotu a to stejně né pořád. Jinak neustále spousta vody, mokrýho bordelu v podobě bláta, jehličí a to vše přistává i na vidlici. Takže:

      1. CO si o tom myslíte?
      2. Nějaká alternativa k Epiconu od TT?

      Co třeba tahle? Je tam i něco o oceli, což by se mi líbilo.

      http://www.kupkolo.cz/…mm_4862.html

      0 0
      • PatrikL  

        od RS by som bral minimálne Recon/Reba, oceľ na tore má veľkú nevýhodu – hmotnosť :)

        0 0
        • jsjunior  

          Jestli bys měl na mysli třeba tuhle vidlu Recon, tak ta by se mi líbila :-)

          http://www.kupkolo.cz/…ir_3149.html

          Tahle má hmotnost 1828g (katalogová) a upřímně, radši povezu x-stovek gramů navíc, když budu mít lepší mech. vlastnosti. Nejsu závodník, spíš mi jde o kvalitu s trvanlivostí a nenáročnou údržbou (tohle jsem měl zřejmě uvést hned na začátku). Ono v reálu je to tak, že si vezmu na kolo láhev s pitím a su o 1kg víš jen to hvízdne :-) Takže u mě hmotnost více-méně nehraje podstatnou roli.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Recona bych nebral. Zkousel jsem 2 a byly strasne progresivní. To uz radeji tezsi pruzinovou Toru, ta chodí super.

          0 0
      • R4YNE8  

        A to si myslíš, že když se nebudeš starat třeba o Toru, že ti vydrží ?

        O každou vidlici se musíš starat :)

        0 0
        • jsjunior  

          Jasně, ale asi chápeš, jak to myslím :-) Na to, abych každej den po práci půl hodiny leštil vidlu, abych se pak mohl na 1–2hod projet, na to fakt kašlu :-) O vidlici se starám ,ale ne vždy. Nebo taky všichni před jízdou autem kontrolujete tlak v pneumatikách atd.? :-)

          Teď zase trochu vážně – starám se o ni, vždy po náročné jízdě nebo když ji nechám „pár dní bejt“. Ale před každou jízdou ji fakt neleštím a nemažu. Pokdu to lze nějak paušalizovat, řekněme každou 3. jízdu.

          0 0
          • kubad  

            nevím co to meleš, otření vidlice a stříknutí silonem ti veme max 1 minutu.

            a jestli je ti moc před jízdou nebo po jizdě věnovat minutu udržbě vidlice, tak si kup pevnou a máš klid :-(

            0 0
            • jsjunior  

              To mlení si pls nech, díky. Já sem vyjádřil svůj názor a jak se k vidlici chovám. To, že sem psal půl hodiny, sem bral jako vtip, asis to nepochopil. Chtěl sem říct jen to, že ji prostě nemažu před každou nebo po každé jízdě. Když je čistá a ujedu 10km na asfaltu, tak na to kašlu. Když za barákem vlítnu do lesa a ujedu 2km v bahně, tak ji očistím a namažu. Stačí takhle?

              0 0
            • jsjunior  

              Hele sorry, trochu mě to nadzvedlo. Můj vtip nebyl pochopen, ok, beru to, moje chyba.

              Je to tak jak jsem psal teď před chvilkou…prostě dle situace, jak je potřeba. Nerad bych, abyste si mysleli, že su nějaký h*vado a mučím vidlice :-)

              0 0
              • Vilém  

                Kup si pevnou, udrzba je nulova, tobe bude tudiz zcela vyhovovat. Jinak to nac jsi narazil byly tlachy par zdejsich fanatickych odmitacu epiconu. V realu je udrzba stejna jako u kterekoli jine vidlice.

                0 0
                • jsjunior  

                  To se asi mejlíš. Znovu si přečti co jsem psal, třeba to pochopíš. Nepsal sem nic o tom, že na údržbu kašlu. Jen to, že to nedělám bezpodmínečně vždy a po každé jízdě bez ohledu na situaci. Tak mě prosím hned neodsuzuj. Nebudu se opakovat, o mé „údržbě“ (chceš-li to tak), jsem psal v příspěvcích výše.

                  Jj, s tím Epiconem jsem asi narazil na skupinu, jak píšeš. Nicméně protože s ním (v jakékoli podobě) nemám zkušenost, nadhodil jsem to společně s dalšímí důležitými kritérii i tady. A to tedy hlavně v souvislosti s tou údržbou, že jo.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    napr rockshox má v návode údržbu vid tabulka.

                    ale nikto to nekontroluje, takže si možeš kúpiť čo chceš a údržbu robiť tak, jak uznáš za vhodné, že jo.

                    0 0
                    • jsjunior  

                      Jj, díky. Tabulky jsem si samozřejmě prohlížel. Konečně snad někdo, kdo mě trošku chápe. Vsadím se, že nikdo taky z vás při každém nastoupení do auta nekontroluje vše, jak má – taky sednete a jedete :o) Ale to sem nepatří :o)

                      Je mi jasný, že každá vidla bude fungovat bez údržby určitou dobu – některý chvíli, jiná dýl a to s rozdílnými „vlastnostmi“, chováním, chcete-li. Mně šlo ale o to, jestli byste mi mohli poradit, která vidlice je právě na nečistoty choulostivější nebo naopak, která je odolnější. Chápu, že to nelze říct jednoznačně, tak aspoň nastínit, kdyby se někomu chtělo, thx.

                      Btw proč brát tu RS levnější?

                      http://www.kupkolo.cz/ vs. http://www.bikesport.cz/

                      0 0
                      • DaSnail  

                        jj, ja ťa chápem. tvoje prachy, tvoja vidla- tvoje pravidlá.

                        ja zotriem bordel a streknem silikónom po každej jazde. 8o)

                        0 0
                      • kubad  

                        místo nesmyslných dotazů zapřemýšlej jestli chceš kvalitní a funkční vidlici, nebo pevný držák předního kola který nepotřebuje údržbu :-(

                        každá vidlice potřebuje udržbu, čištění a mazání, čím lepší a dražší vidle tím většinou víc.

                        pokud se o odpuženou vidlici nechceš starat, kup si pevnou a máš klid, ve výsledku bez údržby to bude časem stejně funkční, a ušetříš kopec peněz

                        0 0
                        • jsjunior  

                          100 lidí, 100 názorů. Když sem se bavil s kluama co jezdí DH apod., o někajé údržbě před každou jízdou nemohla být ani řeč a jezdili na vidlicích několik let – buď si pak koupili jinou nebo jim spiš praskla. Jak ti, co jezdií DH, tak i FR. Tak nevim, ale něco na tom asi bude a že to nebyly vidlice z nejlevnějších a chodili perfektně..

                          A nevim, co tady furt všichni máte s tím, že se o vidlu nechci starat!! Nic takovýho tady nepadlo a myslím, že rozhodně nepatřím k extrémům. Znám osobně lidi, co na to serou úplně a pohoda. Tak tady ze mě nedělejte nějakýho dementa, že se o to nestarám.

                          0 0
                          • kubad  

                            ideál proč to řešíš tady a ne s klukama co jezdí FR a DH ?

                            nikdo tady z tebe nic nedělá, to bohužel děláš sám, máš tu několik rad a tvoje reakce na ně jsou takové jaké sou, víc k tématu nemám.

                            0 0
                            • jsjunior  

                              proč to řeším i tady? protože jsem chtěl znát názor více lidí a hlavně vás. Víc lidí, víc názorů.ne :o)

                              0 0
                              • scret  

                                tak ja ti poradim…

                                vyprdni se na marzoku a kup upravenyho Epicona z TT! lepsi alternativa v ty cene neni…

                                ohledne udrzby… kazda vidle ji potrebuje! ale neber to tak fanaticky, ja ji striknu silikonem a setru nohy po kazde vyjizdce, ale znam lidi ktery to delaj kazdou patou a taky vidle chodi… vem to tak, cim mensi udrzba, tim driv odejde – je to logicky…

                                0 0
                          • lutte1  

                            Dementa tu děláš ze sebe jen ty.Komu není rady …

                            0 0
                          • Vilém  

                            Prijde mi, ze jsi sem neprisel pro radu, ale spis jsi cekal, ze nekdo posveti tvoje rozhodnuti. To se nestalo, takze…

                            0 0
                            • jsjunior  

                              Ne nem kdepak. Opravdu sem si přišel pro radu. Ale spousta lidí mě hned odsoudila s tím, že se o vidlu nestarám. Což podle mě není pravda. A to byl kámen úrazu. Myslím, že je vidět, že se snažím vybrat společně s ostastními něco „ideálního“.

                              0 0
                              • scret  

                                spis to bude tim jak jsi reagoval, trochu mozna jako potrefena husa… ale nech to byt a uz to neres a snaz se vnimat rady… myslim ze to bylo tim duvodem proc jsi zalozil tohle vlakno ne?

                                0 0
                                • jsjunior  

                                  jj, určitě. Víš co, mě se to docela dotklo, i když to třeba kluci nemysleli špatně. Ale rozhodně se nepovažuju za prase, o všechno se starám. Zas ale nemůžu řict, že bych byl perfekcionista – spíš zastávám ten názor, že daná věc by především měla sloužit mně a ne já jí (tím se nechci nikoho dotknout, na nikoho nenarážím). Jj, budu se i dál snažit, díkec.

                                  0 0
                          • lutte1  

                            Kluci co jezdí DH tak i FR… :)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              nebo jsou to tihle kluci?

                              tady by ta nulová údržba seděla :)))

                              0 0
                              • jsjunior  

                                hehe :o) Dobry :o) nene, ti to fakt nejsou :o) Ta druhá fotka je skvělá, přepošlu kámošům :oD

                                0 0
                  • fousek  

                    Myslim ze pokud vidli udrzujes tak jak pises tak je to OK a vetsina vidlic by to mela vydrzet vcetne Epicona tuneniho i netunenyho, protze presne jak pises se o ne staram ja.

                    0 0
                    • jsjunior  

                      Díky. Myslím, že se starám normálně. Když je potřeba, provedu očistu.

                      0 0
    • jsjunior  

      Vy jste se prostě chytli toho, že sem napsal, že čistím a mažu podle potřeby, třeba každou 3. jízdu a tím to pro většinu z vás asi skončilo. Nechápu, proč bych měl po 4km mazat vidlu (2km po asfaltu do tělocvičny + 2km zpět). A když takhle pojedu 2 dny po sobě, tak su jako hned hovado, který se nestará o vidlu? Sorry, ale tohle mi hlava nebere :o)

      Leštěte si to teda dál na každé křižovatce a po sjetým kopci, já si to budu dělat tak jak to dělám já a budeme asi všichni spokojení, co říkáte :o) Děkuju za všechny názory a připomínky, udělám z toho nějakej závěr sám pro sebe a podle toho nakoupím. Pak dám vědět, jak se vidla drží nebo nedrží :o)

      0 0
      • Vilém  

        Ale to o neustale udrzbe a mazani jsi tu zacal resit ty. To ze sis precetl nazor jednoho fanatickeho odpurce epicona, ktery navic nemluvi ze sve zkusenosti, ale siri kecy typu jedna pani povidala. Kup si co chces, o radu evidentne nestojis.

        0 0
        • jsjunior  

          zaráží mě, jak můžeš přesně vědět, co sem si četl a s kým jsem mluvil. Jo, ten lthread sem četl. Ptal sem se i jinde a u SR s tím částečně problémy jsou (zřejmě dáno tím, co tam psal Milan – menší hodnota odtrhu, tak to člověk spíš pozná). Btw na Sun Touru jsem dřív jezdil a nebylo to úplně ono, ale – doba jde dál, stoutsa věcí se mohla změnit a asi i změnila.

          0 0
          • Smazaný účet  

            jj je to tak jak píšeš… spousta věcí se změnila SR šel nahoru MZ do kytek…

            0 0
            • jsjunior  

              jj, to je zřejmě pravda, četl sem o tomto dost (tím myslím, že většina toho,co sem přečetl, byla tohoto názoru).

              0 0
          • Vilém  

            Reaguju ciste na to co jsi tu psal „Četl jsem i o tom, ze Epicon (obyc i od TT) má, dá-li se to tak nazvat, problémy s prachem, vodou, bordelem…a to se mně moc nelíbí. Nejsu z těch, co by čistili, utírali a mazali vidlici před každou jízdou.“, stejne tak jako ostatni ucastnici diskuse. To o nejakem neustalem cisteni, utirani atd, coz sis pravdepodobne z precteneho vyvodil, jsi zacal take rozvijet ty. Kdyz ti nekolik lidi napsalo, ze je to blbost, ze urzba je stejna jako u ostatnich vidlic, stejne tak jako nachylnost na bordel, tak to proste prechazis a jedes si tu svoji. Za sebe koncim, napada me neco o perlach a svinich.

            0 0
            • jsjunior  

              No, já to četl celkem pečlivě a i Milan se tam k tomu vyjadřoval právě v souvislosti s odtrhem. Z toho sem pochopil, že o tomto jevu ví a že je tento jev i logický . Proto sem to tady nadhodil.

              0 0
              • scret  

                ja myslim ze to nebude zas takovy problem… navic verim ze pokud bys bral vidli primo z TT, dalo by se domluvit na lepsich guferach, treba na ukor supercitlivosti…

                0 0
                • Vilém  

                  Myslim, ze puvodni stiraky nejsou pouzity, ze pouziva od nejake vehlasne firmy.

                  0 0
                  • jsjunior  

                    Pokud se da domluvit určitý naladění, je to zase o něčem jiným. Je pravda, že sem TT zatím nekontaktoval s konkretními požadavky.

                    0 0
                    • scret  

                      kontaktuj TT, budes mit info primo z prvni ruky, sam nevim na kolik se to individualne da resit…

                      z

                      do TT jsem posilal zatim jen moji R7 – zkusenost pozitivni, funkce vidle sqela…

                      0 0
                  • scret  

                    taky si myslim ze by Milan nepouzival nejaky lowend…

                    zkousel jsem jednoho Epicona TT a funkce hoodne pekna… za ty penize neni vubec co resit… spokojenost cloveka ktery ji poridil velka…

                    0 0
      • pepek  

        Myslím, že tady trochu došlo k nepochopení pojmu jedna „jízda“. Zatímco ty považuješ za „jízdu“ cestu 4km na silnici, tady se běžně jako „jízda“ označuje 60–150 km v terénu. O 4 km „jízdách“ tady nikdo asi vůbec neuvažuje.

        0 0
        • jsjunior  

          Mno, abych to uvedl na pravou míru…samozřejmě, ty 4km jsem udával jako extremní příklad, ale i to je třeba uvést. Před chvílí sem se vrátil z projížďky 42km, vidla dostala dobře zabrat, takže si zasloužila i péči :o) Jezdím od 4km do 60km, víc asi ne, spíš vyjímečně. Průměr řekněmě 30–40km. Možná, že kdybych uvedl, že se o ni starám každých, řekněme, 60–100km, bylo by to vhodnější.

          0 0
          • lutte1  

            V tom případě se nemusíš Epicona z T-T bát,pokud ještě nebudeš líný čas od času dolít olej(který bude přibalen k vidlici) nad vzduchový pístek ,což je práce na 10 minut,tak budeš nadmíru spokojen. :)

            Mluvím teď jako spokojený uživatel.(2 roky)

            0 0
    • kyjosek  

      marzochi nebrat – mám corsu, co se týče funkčnosti, tak nemám výhrad, ale kvalita stojí za prd – rychle na ní vznikne vůle, už to není co to bývalo, takže radši kouknout po něčem jiném

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.