• cuki

    Koupil jsem ted nouzovej bajk s přední brzdou magura louise. Kolo jsem koupil rozložené ale když jsem nasadil přední kolo, brzdaani v poloze páka na řídítkách nezabírá o kotouč?

    Kde je chyba? je zavzdušněná? nebo je potřeba dolejt olej (pokud ano tak jakej nejlépe).

    Na netu jsem bohužel přímo k této brzdě žádnej návod nenašel.

    a dosud jsem jezdil pouze véčka. Budu potřebovat ke zprovoznění a údržbě nějaký spešl nářadí?

    0 0
    • nitraq  

      První brzdy a hned magury, užiješ si. Jinak tady je obsáhlý vlákno k odvzdušnění louise bat.

      0 0
      • cuki  

        proc nejsou vhodny jako první?

        Já jsem o nich četl jen samé pozitiva. Jen u louise je problom na zadním kole piskajicí kotouc nad 160mm a tam mam martu sl

        0 0
        • kubad  

          protože jsou to jedny z nejdebilnější brzd na servis, dnes už ani výkonem neoslní.

          a nevím kdes ty pozitiva četl, o Maguře se snad ani pozitiva najít nedají

          0 0
          • cuki  

            právě ten výkon že je super a životnost. Shimana slx a xt jsou sic jednoduší na údržbu, ale výkon nic moc. To bylo snad v každy diskusi

            0 0
            • Vilém  

              No ono zalezi jak stara ta diskuse byla:)

              0 0
              • cuki  

                tedy jako že ted uz je prekonaná a drive to byl top? to mi je jasny je to bazarove kolo za 12k Kč, tak to tak beru, chtěl jsem nejaké lehké brzdy, je to rocnik 2000, ale vypadá nejetě

                večka s paraelogramem uz bohužel nejsou k sehnaní, tak alespon tohle v zadu je marta sl

                0 0
                • Vilém  

                  Pred cca 10ti lety to byly hodne vykonny brzdy. Kdyz to porovnas s dnesni produkci tak to neni zadna slava.

                  Servis ma taky svoje specifika.

                  0 0
          • cuki  

            jakej je problem konretne s tim servisem?

            0 0
          • Radeu  

            Já mam Louise 2007 na zimáku a naprostá spokojenost, výkon, absolutně bezúdržbový!!, neznaj cinkání, pískání, zavzdušnění. Za celou dobu jsem jen měnil desky, jinak vůbec nebylo potřeba na ně šáhnout, takže u mě jsou tvoje tvrzení zcela mimo mísu.

            0 0
            • nitraq  

              Já měl Marty SL s karbonovejma pákama, ročník cca 2006. Asi půl roku dobrý, ale pak se začala zavzdušňovat přední brzda, tak šly na servis. Pomohlo to jen na chvíli a zanedlouho zase výkon fuč a navíc mastná páka, takže jsem zjistil, že je v pytli těsnění. A jelikož nejmenší náhradní díl je celá páka, tak jsem se na to vybodnul a koupil deorka m596, který jsou skutečně bezúdržbový a navíc i výkonem jsou jinde. Stejnej problém měl i alinceb, ten dával xtčkový páky.

              0 0
              • kubad  

                těch lidí co měli stejný problém je kopec

                0 0
                • nitraq  

                  Vím, to bylo jen k jeho přesvědčení o bezúdržbovosti magur. Plus dvakrát jsem čistil pístky zadní brzdy, přidrhávaly, za stejnou dobu s deorkama ani ťuk.

                  0 0
                  • cuki  

                    tak doufam že nebudu litovat, v nejhoršim pujdou pryc

                    0 0
                    • kubad  

                      koupit sadu + olej,odvzdušnit a pak uvidíš

                      0 0
                      • cuki  

                        to udělámjen ta to musim mit naradi torx mi konci ve všech samach osmičkou a 7 a musim sehnat ten odvzdušnovací ven­til

                        Pak taky co za olej tam mam nalejt? mam ho všechen vylejt a vymenit, bebo jen dolejt. Stačí jakýkoliv minerální olej? nebo mužu použít to co leju do vydle či do auta… zbytků mam dost ale obojí je syntetika jedno 5W-40 a to druhý jsem michal s 10kou abych se dostal na 7,5

                        0 0
                        • kubad  

                          podle Magury tam smí jen jejich olej, pokud dáš jiný padá 5 letá zaruka

                          můžeš použít olej Shimano funguje v pohodě, nebo koupit v mototechně LHM olej do podvozku Citroenu ten je taky osvědčený.

                          když to všechno sečteš :( a ještě není jasný výsledek

                          0 0
                          • cuki  

                            tak nejvetší problem bude asi ten ventil co jsem se dočetl tak jakejkoliv na zavit 6mm. U jinech brd by to bylo asi podbný, ne? A beru to taky tak že se s tou brzdou víc seznamim… Nerad jezdim na něčem co jsem předtím do posledního šroubku nerozebral. To je možná důvod proč moc nejezdim autem :-D

                            A zaruka mě netrapí jakej je mezi těma olejema rozdíl, je mi jedno od koho to je ale jaký to má mít parametry. Ojejů mam doma dost možna iminerální by se našel, ale netušim co od nej chtít.

                            0 0
                            • kubad  

                              chtít od něho to aby nesežral těsnění a aby byl dost řídký aby brzda fungovala

                              0 0
                              • cuki  

                                ja jen že tedka jsem koukal na nejakej návod primo od magury a tam je na flaštičce napsano magura blood 10W tak nevim

                                ja mam dokonce 5W ale myslím že ani jedno neni minerální ale obojí je syntetika

                                0 0
                                • kubad  

                                  nevymýšlej a dej tam co tam patří nebo co je ověřeno

                                  0 0
                                  • cuki  

                                    zaprvý bych mohl už dnes to kolo projet kdybych to tam nalil a za

                                    2. by mě zajímalo jakej je mezitim rozdil. řekl bych že syntetika je ve všech teplotách stálejší a hlavně tekutější.

                                    alespoň u aut se hodně v servisech dává do motoru nejdčíve 5W a pak když už má větší vůli 10W, aby tam zůstal.

                                    Teorie nikomu snad nikdy neuškodila, ale jinak o olejích moc nevim

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      dělej jak myslíš, sou to tvoje brzdy

                                      0 0
                                      • cuki  

                                        já tam nic neleju, jen chci vědět proč tam patří ten minerální a proč tam nejde něco jinýho.

                                        BTW proč vlasně někderý brzdy jedou na brdovku a jiny na olej?

                                        jakej je v tom rozdíl? jaký to má výhody a nevýhody?

                                        0 0
                                        • nitraq  

                                          To je asi stejně podstatný jako ptát se proč některý auta jezděj na benzín a některý na naftu.

                                          0 0
                                        • ememem1  

                                          napriek tomu co ti tu viaceri pisu luisy boli pomerne slusne a spolahlive brzdy. vzhladom na to ako sa pytas, co spekulujes a co pises ku kotucom v inom threade by som ti silne odporucil zainvestovat nejaku tu stovku a odniest to nejakeho najlepsie autorizovaneho servisu (hadam v prahe taky je) a nech ti to daju dokopy jak treba. osobne si myslim ze sa ich potom nebudes musiet minimlane rok ani chytit. inak mas nabeh na neustale sranie sa riesenia problemov ktore si sam vyrabas.

                                          0 0
                                          • cuki  

                                            v tom jiném vlákně píču o kotoučích obecně. Tyto jsem ještě ani nevyzkoušel. a je mi jasný že jsou starý a této době nejsou v provozu.

                                            Nevym proč bych sim měl lést do jakéhokoli servisu. Vyměnit olej si umém, jen jsem chtěl vědět proč zrovna tento? Jaký požadavek vlastně ten olej či médium musí splňovat.

                                            0 0
                                            • ememem1  

                                              rob ako chces ale zrovna magury na nejake samodomo obzvlast pre uplneho amatera moc nejsu. a riesit kraviny preco aky olej…pri aute ties skumas preco tam mas dat 5w-40 alebo 15w-40?

                                              0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              Jake mas zkusenosti s kotoucema obecne? V tom jinem vlakne jsi psal, ze toto budou tvoje prvni kotoucove brzdy.

                                              Prijde mi, ze si celkem protirecis.

                                              0 0
                                              • cuki  

                                                Na některech koelch jsem měl kotouče něž jsem je předělal na véčka a taky jsem nejezdil jen na svejch kolech. Neřikám, že jsou špatný, jen mě nikdy neohromili. Maj na můj vkus špatně rozloženej brzdej účinek. Jsou ze začátku víc ostrý a konec je takovej nijakej, Já mám rád když je to ze začátku pozvolná a konec je hezky na tvrdo. Super je to třeba i u prutkejch zatáček v terénu, kde se obracim na přednim kole. Na kotoučích mi to nikdy moc nešlo, protože ten rozdíl páky je cca 4 násobnej ve prospěch véček. Je to prostě znát. Možná že jsou nějaký super kotouče, který jsem pravděpodobně nikdy nevyzkoušel, ale nechci tu zacházet do nějakejch flameů, kde každej bude vychvalovat to co má konkrétně na kole. Ani vyznavači kotoučů mezi sebou by se nedohodly, který že jsou ty nej… A tak je to dobře! Každej má právo na svůj vlasní názor.

                                                0 0
                                                • mr.nikdo  

                                                  Vic ostre?

                                                  Cece, podle me Vecka jsou o hodne ostrejsi na zacatku nez Kotouce (Shimano). Davkovatelnost neporovnatelna a vydrz ve sjezdu – ani se nebavim.

                                                  I kdyz jo, snad jsem mel v rukach Hayesy a Avidy, co byly ostry.

                                                  Kotouce a desky to chce vyzkouset podle stylu jizdy.

                                                  Ale co ja vim, dneska jsem prejizdel pres stromky a vetve v miste, ke byla cesta pro pesi. Nakonec jsem to musel narvat do normalniho lesa. Behem tech 4 minut jsem asi 20 krat ohnul kotouce (oba), kdyz se mi do nich dostal klacek. A to mam starsi Shimano XTR :-D.

                                                  To je i k tomu uz zamklemu vlaknu. Kotoucu jsem par ohnul, ale nikdy klackem :-D. Klackem jsem nicil jenom spice.

                                                  0 0
                • Jenda  

                  ja to resil taky, resp chcala mi paka a tak jsem tam dal shimanacky a musim rict ze varianta trmeny od magury a paky shimano neni vubec spatna.

                  0 0
                  • cuki  

                    tedy nejvetší problem jsou ty paky? neco co je s tema magurama za problem konkretně?

                    0 0
            • kubad  

              no vidiš ja měl několikery Marty, všechny dřív nebo později problém, reklamace výměna, vzhledem k tomu že to i servisuju tak i pár dalších lidí v okolí.

              Luise ty poslední jsou na tom trochu líp se spolehlivostí, ale jak se začnou ***** tak taky konec. A tazatel s ní má jak vidět problém

              no a nejlepší nakonec :D sem se nepoučil a MT8 zase vozím :D

              0 0
          • daymaker  

            jezdil jsem louise 08 5 let, 180 kotouče a poté, co jsem koupil tužší kola, tak i škrtání přestalo… resp. bez údržby, bez jediného problému… v létě, v zimě, pouze měnění desek… za mě 1*

            0 0
    • JakeF  

      Aha, jsem to vlákno otevřel až teď… Jsem si říkal, že jsi názorově 10 let zpátky a ono koukám to nebylo vůbec daleko od pravdy :D.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.