Která Suntour lepší na ladění a proč.

9 nepřečtených
  • vlk

    Koukám tak po nějaké levné vidlici. Nemám teď tak trohu čas na prohledávání tisíců příspěvků, zda to již někdo neřešil. Uvažuji o

    • SR Suntour XC PRO TAD 60–140mm 2007
    • SR Suntour XC-PRO-E-TAD 2006
    • SR Suntour EPICON LOD 2008

    U první izerují váhu 1900g u druhé 2050g a u třetí 1800.

    Opravdu jsou ty váhy reálné. Vážil někdo některou z těch vidlic?

    Která z těchto vidlic je vhodnější pro úpravy.Z které „více dostanu“-myslím tím nižší hodnotu odtrhu, lineárnější průběh.

    Díky za rady. Vím, že posledním hitem jsou upravené Epicony od Milana, ale neupravuje i ještě starší řady XC pro? Nedostane se z nich pak třeba více?

    Díky

    Laďa

    0 0
    • Jenda  

      ted jsem si akorat od nej objednal XC Pro E TAD, zdvih 60–140, vaha ma byt kolem 2200 g. Myslim ze s citlivosti na tom budou vsechny ± stejne, ja chtel snizovani zdvihu a duralovy vnitrni nohy s povrchovkou ktera se neloupe, proto ne epicon. Milan ji ma na svym kole taky akorat tam ma dodanej jeste lockout kterej ja nepotrebuju

      0 0
      • MlokCZ  

        Stejně na tom nebudou. Všechny verze s TAD jsou na tom o trošku hůře, to je prostě daň za snižování zdvihu.

        Třeba upravený Talas je na tom s citlivostí také o malý chlup hůře než upravený Epicon, opět díky systému snižování zdvihu. To jsou prostě nějaké odpory navíc.

        0 0
        • Smazaný účet  

          to mě těší že mám vidlici citlivější než jedny z nejlepších foxek. Moc lepších už asi nebude, možná tak lefty nebo maverick :))

          0 0
          • MlokCZ  

            V originálním stavu nebude žádná vidlice lepší a to ani náhodou. Jediná vidlice, která se kdy citlivostí přiblížila upraveným mohla být starší Vanilla, kde ještě Fox „nedokurvil“ citlivost kompresí.

            V dnešní době u Foxe v originálním stavu přidává komprese +5kg k odtrhu navíc. A to je už celková hodnota odtrhu upraveného Epiconu. U té Foxky tam ale také samozřejmě jsou pasivní odpory a tedy je hned v originálním stavu někde na 10kg (a to ještě pouze pro RLC verze, kde je na těch minimálních +5kg tu kompresi nastavit).

            Z dalších slušných vidlic v originálním stavu tu je třeba Reba, ta když se povede kus je někdy i pod 10kg (díky tomu, že není omezována kompresí).

            Vyrovnat se citlivostí s upraveným Epiconem dokáží pouze některé vidlice a to jedině v upraveném stavu jako třeba Reba, Foxky bez snižování zdvihu a pár dalších. A pak je tu pár vyjímek, které dokáží upraveného Epicona o píď překonat a to upravený pružinový Pike a asi i upravená Vanilla (opět tedy pružina). Ale ani jedna nebude celkově pohodlnější, protože ta o chlup lepší citlivost navíc je při lieneárním průběhu pružiny nezachrání.

            0 0
            • Smazaný účet  

              díky Mloku tady jsi to velmi dobře vysvětlil, aspň se v tom opět trochu lépe orientuji. I když zdaleka nemám tolik zkušeností…

              Právě jsem zvědav na toho Mavericka, protože ho má bratránek v Praze a už se těším až ho doveze o prázdninách. Má ten jednobrýlový model, zatím říká že ta pevná osa tam má parádní tuhost. No nic uvidíme. ta konstrukce up side down se mi strašně líbí. Ale ty peníze bych za něj zatím asi nedal :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                jo zapoměl jsem sem napsat že ten předchozí příspěvek byl napsán s trochou nadsázky :)

                0 0
            • fousek  

              Myslim ze Totem solo-air je na tom taky dost slusne, odtrh cca na 5–6kg, pruzinovej by moh bejt taky zajimavej a nektery marzocchi

              0 0
              • MlokCZ  

                Že bude Totem velmi dobře citlivý věřím (toho jsem v ruce neměl), třeba Lyrik také na tom je velmi dobře (toho už jsem aspoň krátce zkoušel, v originálním stavu). Ale na těch 5kg se podle mě nedostane (leda nějaký ojediněle dobrý kus, ale i tak tomu moc nevěřím) ani jedna z nich. A ono rozdíl třeba 5kg x 7–8kg je pořád dost velký, pořád je to 50% navíc. Já měl Rebu v originále 9–10kg (občas se objeví i lepší kus, ale tohle je průměrná hodnota co Reba mívá) a po úpravě kdy má právě těch 5kg je to hodně velký rozdíl.

                U těch pružinových RS moc nevim, tam to často nebývá lepší než u vzduchových verzí. Už se objevil i třeba pružinový Recon s odtrhem 15kg, který se po úpravě dostal také na rovných 5kg (ale tu magickou hranici nepřekročil jako se to povedlo v konkrétním případě u pružinového Pi­ke).

                On je pak u těch hodnot blížících se 5kg už trošku problém, že se to blbě měří, aby to bylo přesně srovnatelné (to jen položíš přední kolo nebo vidlici se sundaným předním na váhu a ona už se vidlice ale pohla jen tou vahou kola). Ale pokud je možnost si zkusit vidlici před a po úpravě, tak je to znát pořád docela dost i když to je změna třeba jen o ty 2kg dolu. Třeba já už doma upravenou Rebu, která má cca těch 5kg změřit tak, abych mohl říct, že to je změřeno přesně nedokážu. Když je hodnota odtrhu pak někde kolem váhy, která je z kola na předním kole. Tady je nutné asi už měřit vidlice sundané z kola a ještě lépe na nějaké váze s menším rozsahem, která bude přesnější.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.