• Wentura

    Čau

    Doteď jsem měl kolo nějaké Mongoose Pro Newman… s normálníma brzdama od Shimana.

    Když jsem je trochu zmáčkl brzdily perfektně. Zkoušel jsem je při hodně pomalé jízdě zmáčknout velmi silně, přední kolo se okamžitě zastavilo a zadní samozřejmě zvedlo až jsem skoro přeletěl.

    Prostě brzdily perfektně.

    Teď mám nové kolo s kotoučovýma Hayes Stroker Ryde hydr. disky 180/160

    To co jsem psal nahoře se s nima udělat nedá.

    Chci se zeptat jestli je to normální/schválně u kotoučáků, aby se mi přední kolo při brždění neseklo (něco jak ABS) nebo prostě ty nové brzdy nejsou nic moc.

    Díky za info

    0 0
    • jose  

      trošku si prolez zdejší forum a čti si příspěvky, často najdeš odpověd aniž by jsi se musel ptát:-) Pokud to kolo je nové, dle fotky cubíka je:-)tak ty brdy chtějí zajet, některým stačí 50km, některým 100km pokud ani potom to nebude brzdit, tak možná mastný kotouč či desky…

      zkoušel jsem již x výrobců, včetně hayes(ale hfx9) a vždy jsem zablokoval kolo jedním prstem…

      takže vydržaj pijonír a brzdi a brzdi :-)

      0 0
      • Wentura  

        Dík tak to jsi mě uklidnil:D

        0 0
      • pepazdepa-84  

        To že to ze začátku nebrzdí jsem tu také již zaznamenal. Páč jem greehorn s těmahle brzdama, tak jsem byl za to rád, že to vím, protože to je fak hrůza. Mačkáš páčku a nic.

        Jenom takovej dotaz xt 09 kotoučovky při jízdě bez brždění pískaj (vydávají prostě zvuky), to je také otázka zajetí nebo to bude dělat pořád? Je na nich najeto 20km.

        0 0
        • jIrI___  

          Pošteluj třmen. Nevidím důvod, proč by měly pískat když bude třmen správně vystředěný.

          0 0
          • pepazdepa-84  

            Ono to není plovoucí? Já se ke kolu vracím a jsem z toho zmaten.

            0 0
            • jose  

              nene, není to plovoucí, pokud to píska i při jizdě bez brždění, tak to chce vystředit třmen…Dělaj se plovoucí kotouče, ale ten předpokládám nemáš a stěma nemám dobré zkušenosti…

              0 0
              • pepazdepa-84  

                Tak to nevím. Mám letošního Anthema x1 a mělo by to být celé na xt. Asi to nebude složité ne?

                0 0
                • jose  

                  jestli jsou i kotouče xt, tak plovoucí nejsou, shimano to nedělá…složité to není,imbusem povolíš dva šrouby na třmenu, zmáčkeneš brzdu a utáhneš, pak brzdu pustíš…koukni do historie. A pokud to nepůjde, tak šup do servisu a tam to hned udělaj, možná to bude chtít zabrousit lak na vidli, ale to už nech radši na ně, maj na to nářadí:-)

                  0 0
                  • Wentura  

                    Povolit, zmáčknout brzdu a přitáhnout.

                    Brzda mi jaksi drhne o kotouč.

                    Není na to nějaký jiný fígl?

                    Takhle sem to zkusil a furt drhne

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Fígl „od oka“ :). Posadit někoho na kolo, kotouč srovnat od oka na střed mezi desky a střídavě jemně utahovat šrouby.

                      0 0
                      • Ricci  

                        presne tak,spolahni sa na oci

                        0 0
                      • Sorin  

                        Taky lepší zkušenost než se systémem povolit, zmáčknout, utáhnout.

                        0 0
                      • McBlacky  

                        nejlepší je otočit kolo na řidítka /fuuuj :)/ pokud máš stojan tak dát do stojanu. povolit šrouby třmenu a točit kolem, zatímco jednou rukou hýběš lehce třmenem než to neškrtá. V tomto bodě utáhneš na 80% jeden šroub, pustíš třmen a protočíš. pokud to šrtá, lehce to dolad pobym třmenu u druhého šroubu. pak oba utáhni. Pokud to dále škrtá, opakuj proces.

                        předpoklad pro správné nastavení je: rovný kotouč, správné množství oleje v brzdě /shimano/

                        fígl je dotahovat šrouby pomalinku, aby při utažení nedošlo k posunu třmenu a škrtání. Ač to zní snadno, ne vždy se to lidem co nemají dostatek zkušeností neposune. Zvlášť u avidů a jejich debilního podložkového systému

                        0 0
      • Wentura  

        Možná píšu další blbost.

        Zajet znamená, že se ty hladké kotouče trochu zbrousí?

        Jestli jo, mohl bych jim pomoct jemným šmirglem?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Spíš jde o desky.

          0 0
        • jIrI___  

          Přesně naopak. Kotouče se ještě víc vyleští a jak psal Mr.Duck, jde spíš o desky než o kotouče.

          0 0
          • Wentura  

            No tak je můžu vzít hrubým :D

            0 0
            • kubad  

              Nove desky lehce liznu 400 stovkou smirkem pak staci jeden cca 2 km kopec nekolikrat rozjedu co to de a zabrzdim 3–4× a mas zajeto :-)

              0 0
    • jIrI___  

      Párkrát prudce zabrzdi třeba z 50 km/h na nulu, brzdy se zajedou a pak už by měly brzdit jak mají.

      0 0
      • Pumsc  

        tak 30krát:-)

        0 0
        • kubad  

          5× by mělo v klidu stačit, ale hned po sobě teda :-)

          0 0
          • Pumsc  

            já měl v příručce mé meridy napsaný 30krát:-)a z rychlosti 40km/h:-D

            0 0
            • kubad  

              Mozne to je ze to pisou :-) ja vozim kotoucovky od roku 2001 a zajizdel sem jich uz hodne.

              0 0
            • Marskatin  

              výrobce s ejako obvykle jistí a údaj je trochu nadsazený

              0 0
            • bu11et  

              jen by me zajimalo co by vyrobce delal kdybych to z ty rychlosti 40km/h nezastavil a vysekal se, pokud tedy beru fakt ze novy brzdy moc nebrzdej :D

              0 0
          • Hornet  

            Jooo, presne tak :-) tych 30 x je moooc

            0 0
          • scret  

            ze svy zkusenosti vim, ze zrovna tyhle Hayesy se zajizdej pomerne dlouho, az me to prekvapilo…

            0 0
      • goofy  

        Ono taky je taky rozdil zajizdet sintrovane a organic desky..

        0 0
        • jIrI___  

          Zajížděl jsem tímhle stylem jak sintrované, tak organické desky a vždycky v pohodě. Nehodlám z tohodle dělat vědu a dodržovat někým přesně dané postupy :)

          0 0
          • pepek  

            Máš pravdu – stačí zabrzdit párkrát z 50 na nulu – třeba z Lysé po žluté na Šance a je zajeto. :-)

            0 0
            • Hornet  

              JJ, je to najrychlejsi sposob, osvedceny.

              0 0
            • MlokCZ  

              Pokud začne tam, tak je ale otázka co bude zajeto, jestli desky, biker nebo nějakej strom :-)

              Jinak taky nemám se zajížděním nových desek problém, po pár ostrých zabržděných vždy už ok.

              0 0
            • pitos  

              tak ta 50km rychlost se bude zejména ve vrchní části žluté hodně špatně nabírat:)

              0 0
          • goofy  

            Nerikam ze je rozdil ve zpusobu, ale sintry nekdy trvaji krapet dele, nez se chytnou..

            0 0
      • Shooter1  

        no tak takhle jsem to zkusil a se zlou se potázal… když jsem poprvé vyjel s kotoučema (Stroker Trail), tak jsem nejřív brzdil jen tak lehce na odzkoušení, všechno se zdálo OK, celkem to brzdilo;

        ale pak trochu rozjetej z kopečka (neměl jsem tam ani čtyřicítku) jsem za to poměrně silně „vzal“, brzdilo to dobře, ale ozval se hroznej „drhnoucí“ zvuk a drhlo to i potom, co jsem pustil páku a nepřestalo ani po pár stech metrech;

        tak jsem zastavil a začal štelovat třmen, myslel jsem, že byl třebas málo dotaženej a tím zatížením se hnul, pomohlo to jen částečně, ale hlavně jsem si všimnul, že na kotouči z obou stran na vnitřním (blíže ke středu) okraji brzdné plochy jsou vyryté drážky, tak jsem vypreparoval destičky a ty v těch místech byly takové vydrolené, prostě ne hladké, ale jako kdybych je porejpal třebas šroubovákem,

        a pak jsem si všimnul i na jednom místě na kotouči to vypadalo, jako by se do něj „zakousla“ nějaká kovová pilina, tak jsem to v mězích možností zarovnal

        jel jsem dál, ale pak už to nebylo ono, už to sice přímo nedrhlo, ale skoro po každém zabrždění to zase začalo přidrhávat, někdy se to srovnalo po chvíli, jindy jsem tomu pomohl opětovným přibržděním

        tyhle problémy byly na přední, zadní vypadá celkem OK

        nevíte v čem byla chyba? sedne si to časem? zatím to má jen pár desítek km,

        přišlo mi to, jako kdyby se z těch destiček „vylouply“ ty kovové piliny, vzpříčily se, poškrábaly kotouč, pak se do něj zakously a rozryly ty destičky

        0 0
    • N-Dorfin  

      Hayesy jsem měl a už bych do nich nikdy nešel .. měl jsem ten samej problém jak ty .. a nerozbrzdily se ani po 1000km :D … přesedlej pokud možno na avidy nebo magury .. tam už se o brzdný účinek nemusíš bát

      0 0
      • Wentura  

        A shimano jsou na tom jak

        0 0
        • bu11et  

          někteří zde na foru maj s brzdama XT problem v tom že jim v zimě zatuhnou

          0 0
        • jIrI___  

          Tak, tak. XT jsou v teplotách nad nulou parádní, ale v mínusových se zkrátí chod páky. Nové série by na tom už údajně měly být líp. Pokud bys měl zájem, mám tady jedny XT na prodej, ještě jsou v záruce, ale je to bohužel ta „tuhnoucí edice“.

          0 0
      • jose  

        a kolik druhů hayesů jsi vyzkoušel, což?:-) pravda je ta, že třeba magury brzdí super od nejnižších modelů,shimano tak od LX, avid od juicin7,nutno podotknout, že každý má uplně jinou potřebu na to, jak má brzda fungovat…

        takže at zakladatel je zkusí nejdřív pořádně zajet a ne hned měnit…:D

        0 0
        • hrajem  

          Avid od J7? Mam moznost porovnat J5 a J7 a nevidim absolutne zadny rozdil – J7 jsou petky s moznosti stelovani chodu paky… A rekl bych ze J3 na tom taky nebudou spatne

          0 0
          • jose  

            tak já píšu dle své zkušenosti a jelikož jsem zkoušel J3 a J7, tak mě uspokojila až J7, tak nenapíšu J5:-)

            0 0
      • scret  

        tak to jsi mel problem nekde jinde… jak jsem psal vys, sice zrovna Stroker Rydum trva se zajet trochu dyl, ale urcite to bude maximalne 500km… a to jeste u lehcich jezdcu..

        0 0
        • McBlacky  

          500km :) tak takový brzdy bych asi s klidem zahodil

          0 0
          • scret  

            pritelkyne je mela na kole (TranceX 3) a jelikoz ted brzdej perfektne, neresim… Navic jsme hned asi po tydnu po koupi jeli do Alp, takze tam se zajely:) Na Reignu mam Stroker Traily a naprosto si je pochvaluju, brzdny vykon velky, davkovani v poho, a halvne neskrtaj!:) to samy vicemene plati i o Rydech… jenom u tech se casem zacne pomalu vracet paka…

            0 0
    • Wentura  

      Když mám původní kotouče a adaptéry od Hayes a koupím třeba Shimano Saint nebo Formula RX, můžu tam nechat původní 180/160 kotouče?

      A ty adaptéry budou pasovat, nebo musím koupit přesně nějaké Shimanovské?

      0 0
      • kubad  

        nove brzdy se prodavaji vcetne adapteru. Ty stare teda vetsinou pouzit jdou. Kotouce rozhodne vymen protoze by tu za chvilku bylo na 100%

        vlakno ze ti nove brzdy nebrzdi :-(

        0 0
        • Wentura  

          No a pro jistotu se tady znova zaregistruju s jiným jménem, protože jsem založil 3 témata o brzdách (i když jsem se všude ptal na něco jiného) a všeci mě maj za ******…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.