• RUSH

    Poprvé letos kombinuji silničku a bike. Na silničce většinou trénuji, na biku jezdím hlavně závody (půlmaratony). Je fakt, že na silničce přibývají km rychleji a i trochu pohodlněji, ale pak mi jízdy na biku přijdou o to víc namáhavější. Na začátku jsem myslel, že to bude trochu jinak. Že mi totiž trénink na silničce pomůže k lepším výkonům na biku, ale zatím to tak úplně není, hlavně v oblasti síly do prudkých kopců.

    Jak to děláte vy?

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jezdíš na silničce kopce na watty nebo na tepy?

      0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud ti km na silničce přibývají pohodlněji, tak je to v tom. Musíš prostě zrychlit, přidat intervaly a pak už to pohodlné nebude. Zjistíš, že na rovině se ti kroutí nohy, když to rozjedeš na pořádnou šajbu a tepeš, jak jsi zvyklý z bajku v kopcích. Zpočátku se na takové tepy na rovině možná ani nedostaneš. Nebo když vylítneš bez zpomalení brdek na velkou. V tom je přínos silničky, ne v tom po rovině se flákat a napálit jen kopec.

      0 0
      • Yura  

        Ja bych se taky chtel nekdy na te rovince flakat, ale vetsinou fouka proti takovej vetr, ze abych se flakal, tak to bych asi musel couvat. :D Abych jen z lehka tocil nohama a jel na pohodu aspon 25km/h, tak to je jednou za uherskej rok. :D

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Popojeď si z Olmiku vlakem proti větru a na kole jeď jen po větru. Nebo si vyber v okolí trasu z kopce a po větru a zbytek cest k trase/domů vykonej vlakem.

          Nebo Ti zbývá jezdit, jezdit, jezdit. Hranice „flákání“ je jen malý kousek pod výkonem „šrot“. Jestli „šrot“ jedeš AVG 27,5 km/hod, flákání budeš mít někde kolem 23–24 km/hod. Ale při šrotu 35 km/hod je flákání klidně 30–32, testováno opakovaně na 50 km rovinaté a větrné trase.

          To dáš!

          0 0
          • Yura  

            No to zdolavani vetru ve vlaku uz jsem slysel. Silenost..

            0 0
            • Barak  

              Tak to vezmi jinak. Řekni si, že za každý příspěvek na B-F jeden ujetý kilometr a za každého uraženého na B-F deset kilometrů. Uvidíš, jaký z tebe bude příští sezonu vyšvihanej borec.;-)

              0 0
              • MiKED  

                ale když by švihal kilometry za každého, koho urazí, neměl by čas na urážení dalších…

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Vůbec ne. Dejme tomu, že „trénuješ“ a máš v plánu předepsáno něco jako ZDV nebo regenerace a máš omezený čas na plnění rozpisu. Aby ses udržel v ZDV, natož pak regeneraci, tak si tím vlakem můžeš dost výrazně vylepšit bilanci. Speciálně, když máš kolem sebe na výběr jen kopce, větrné kopce a ještě větrnější roviny.

              Je strašný vopruz jezdit na malé tepy/výkony pomalu, vůbec to neodsýpá, to je příjemnější zvolit vhodnou trasu, která se i s takovým zadáním dá jet rychle, zbytek pak dojet vlakem/autem.

              0 0
              • Cryzyy  

                Když nemáš čas, nemůžeš trénovat, když nemůžeš trénovat, je úplně jedno co kdy jedeš.

                0 0
                • Yura  

                  Muzes trenovat. Furt lepsi si dat aspon intenzivni hodinku nez se na to ****** uplne, kdyz nemuzes dat 4 hodinovej trening ne? :) Ja teda na nic netrenuju. U me to je jen o tom rozproudit krev. Na coz jsou nejake 2 hodinky ve svyznem tempu az az..

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Dvě hodinky ve svyžném tempu je to, co Tě brzdí a neumožňuje Ti to cyklisticky se zlepšovat. Prospěšnější by byly dvě hodiny ve volném tempu a jednou týdně hodina šrotu. Pak by se totiž i to volné tempo rychlostně dostalo na úroveň toho nynějšího svyžného, za pár let …

                    0 0
                    • Yura  

                      Ma to svoje vyhody. Krouzim si tady kolem baraku a staci me to. Predstava, ze me neuspokoji ani 100km jako nektere tady je fakt na hovno..

                      0 0
                      • Corra  

                        Kudy kroužíš kolem baráku? Oblíbené trasy/cíle?

                        0 0
                        • bednous  

                          Je to pruda se dostat do Bystřice, ale pak to jde už krásně motat… V podstatě jakoukoliv lesní cestičku vezmeš, tak si ji užiješ, jsou tu i techničtější sekce, ale těm se dá vyhnout. Je tu toho strašně moc a blíží se podzim, to bude pecka kolem Pohořan, Hrubé Vody, jen se chce kouknout do mapy a objevovat. Modrá, červená, žlutá turistická, případně z nich sjet…

                          0 0
                          • Miki Gee  

                            Modrá je moc dobrá !! hlavně od Zoo do Dolan

                            0 0
                            • bednous  

                              Ten kousek na konci je peklíčko no, ta zatáčka :-D Každopádně je super i hned vedle ta naučná stezka za štěrkovkou, červená sjezd kolem vodopádů atd., atd., je toho hodně.

                              0 0
                              • Martin  

                                Modrá ke Kartouzce se jezdí na skládačce :)

                                0 0
                                • bednous  

                                  Budu tam číhat, to chci vidět :-D

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    najdi si uživatele „Billíček“

                                    tady je mistr v akci alespoň v lehčím terénu https://www.youtube.com/watch?… bo na Kartouzku nemám mentálně

                                    0 0
                                    • bednous  

                                      Tak tady na Kopeček se rýpou v nose snad všichni, ne? :-D Jako ale ten konec modré by mě hodně zajímal na té skládajdě… Však můžeš stát na místě a natočit ho.

                                      0 0
                        • Yura  

                          Proste okruh do tech 20km. Ted mam strep kolo, takze kolem toho Kopecka nebo na druhou stranu Kosir nebo ecce homo. To je pro me etapa jak prase. :D Zalezi na cem jezdis no. Na silnicce uz jsem mel ten okruh mnohem vetsi. Konice, Mohelnice, Beroun.. Na takove ty 2 hodinky jezdi vetsina lidi smer Kopecek no. Jak silnicari to tam motaji(okruh jak se jezdilo MCR) a nebo na MTB zase kolem Radikova, Pohoran.. Do Pnovic je to zase pecka rovina jestli mas TT nebo triatlon kolo.. :)

                          0 0
                    • jiriga  

                      to je cela a velka pravda:-) jsem , co se tyka cyklo treninku, uplny novic, ale jednu vec jsem se uz naucil. dokud se nenaucim jezdit pomalu, nikdy nebudu jezdit rychle. to si porad vtloikam do hlavy, obzvlaste pokud zrovna jedu kompenzaci na 90min, coz v mem pripade znamena do 125tepu. ale zlepsuji se a dokonce v tom jsem schopen jet i nejake kopce:-) bez toho to zkratka nejde…

                      0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To jsem nenapsal. Napsal jsem, že máš třeba jen omezený čas, který je potřeba co nejefektivněji využít v rámci zadání.

                  Jet v únavě z tréninku „volným tempem, malé watty, odpovídající tepy“ potmě 15 km proti větru a do kopce, to bych určitě používal souběžně vedoucí vlak pravidelně.

                  0 0
          • Martin  

            jj, bikejachting je super věc, dneska jsem se svezl do Luhačovic a pěkně jak pán s vánkem v zádech domů :)

            akorát Klenčov docela bolel

            0 0
            • mvd  

              Bikejachting – dobrý :o) Před časem jsem měl sérii asi čtyř nebo pěti víkendových návratových výletů – jeden den tam, druhý den zpátky. Všechno po větru !!! Vždycky se přes noc otočil vítr. Měl jsem z toho takovej provinilej pocit – jako bych podváděl.

              Pak to naštěstí přestalo a vykompenzovalo se klasikou – tam i zpátky proti větru :o)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                tam i zpátky proti větru

                Tak je to spravně, tak to ma byť.

                0 0
                • plzakj  

                  Idealne tam i zpatky do kopce :-).

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Ale kde, ideální je tam z mírného kopce a po větru, aby člověk mohl drtit pořádnou šajbu a dostal se přitom daleko a zpět proti větru, mírně do kopce a držet dosažený průměr :-)

                    0 0
        • Breakpain  

          Staci jet 15 km/h a bude to na pohodu. ;)

          0 0
    • popokatepetl  

      letos jsem jezdil silnici i bika. Pocitově jsem se zlepšil kolem AP a mezi prahy včetně výdrže při takovém tempu. Kolem a nad ANP ale zvadnu rychleji. Možná na to má vliv, že jsem přestal běhat což je pro mě intenzivnější činnost než kolo nebo taky mě odrovnala dovolená, kde jsem se motal mezi kocovinou, výletama s rodinou a mezitím nějaké kolo pro dobrý pocit.

      0 0
    • jecnak  

      Kefalin, co si predstavujete pod pojmem prudky kopec?

      Ne vazne. Prijde mi,ze na silnicce pri stejnem vykonu slapu plynuleji, mene silove. Dalsi veci je psychyka, protoze po jarnim litani na silnicce a nebo krosce mi vzdy prijde, ze mi to na bajku hrozne nejede, protoze jedu pomalu. Dalsi veci je posed – muzes namahat jine svaly jak na silnicce a navic na silnicce proti bajku nektere svaly prirozene namahas podstatne mene – stabilizace trupu, zad a ruce.

      Rozdilu je proste hodne a pro me osobne je jezdeni na silnici hlavne o pohodli – nedojedu po treninku od hlavy az k pate od blata, ruce odrany od ostruzin a boty, prilba i bajk na dukladny myti – minimalne od prachu.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Až na tu psychyku dobré. Silnice ještě umožňuje daleko cíleněji udržovat zamýšlený výkon bez prudkých výkyvů, přestože prát tam watty z kopce je snad ještě horší, než do kopce nebo po rovině.

        0 0
        • McBlacky  

          Rule #93 // Descents are not for recovery. Recovery Ales are for Recovery.

          0 0
        • jecnak  

          Ja fakt ale ten problem mam. Proste jedu na bajku do kopce – asfalt, polnacka nebo vyjezd a mam pocit, ze proste jedu pomalu. Ne ze bych se kvuli tomu honil vic, kouknu na budik a vidim, ze jedu dost nebo malo a upravim, ale proste je to takovy ten divny pocit, ze to neubiha, ze kdyz se postavim do pedalu, tak to stejne nic moc nezmeni atd. Rozhodi mi to koncentraci, coz pri tech dlouhych volovinach, co jezdim je neprijemny, protoze tam ma clovek cas o tom premyslet.

          S wattama to asi zna kazdy, kdo uz merak chvili vozi. Spis narazim na to, ze bajk neumoznuje uplne efektivne slapat velkou cast casu, tedy se stejnym usilim jedu na silnicce vyssi vykon. Jak si to tazatel prebere je uz na nem. Zaradit nejake intervaly jak se tu radi, trenovat vic na bajku, behat do schodu, zaradit nejakou tenzi na silnicce nebo bajku. Akorat si pri tom hlavne neodrovnat kolena.

          0 0
          • jonti  

            Je to neco podobne, jako kdyz si nekdo stezuje, ze trenazer bez velkeho setrvacniku vic taha za nohy. U MTB oproti silnicce je to stejne.

            Ja i z toho duvodu ted jezdim do prace na MTB, at si zvyknu na to kolo vic, zacatkem sezony jsem jezdil skoro jen silnici a potom na zavodech MTB jsem byl mimo a ztracel v zatackach a prudkych kopcich.

            Taky se na MTB jezdi trochu jinak, neni efektivni jet az tolik kopcu ze sedla, ani se zamcenym tlumicem a vidlici.

            0 0
            • Cryzyy  

              silničku máš kompenzovat taháním vozejku :-)

              0 0
              • jonti  

                Male je ted skoro 8 mesicu a nevydrzi v nicem sedet dyl nez par minut. Pred par mesici to jeste slo, ted max tak na par intervalu :)

                0 0
          • JFtryall  

            Vidis a ja to mam presne naopak. :-) mnohem lepe se mi jede na mtb. Hlavne je to kvuli tomu, ze na tech silnicich kde se pohybuju, musim na silnicce foukat tlak kolem 5,5 abych nemel zada na kusy. :-)

            0 0
    • McBlacky  

      kombinuj to tak, aby te ani jedno nesralo. Když bude chut osol to, když nebude tak pižlačka.

      0 0
    • JFtryall  

      Idealni je trenovat na tom na cem zavodis a tam makat na tech nedostatcich. Kdyz vis ze ses slabsi v prudkych technickych stojkach a vybusnosti- tak zaradit vic XC zavodu. Intervaly na biku se v terenu daji odjet docela dobre i bez wattu, kdyz uz vis jak to funguje a jak to je technicky spravne. Dobry je trenink i pres kopce 5–10 minut na vrcholech vytrvalosti, tesne pod ftp treba na 3h. Z toho pak docela dobre odvodis, jak se zlepsujes a jestli vydrzis i posledni kopec v dobre kvalite. Na silnicaku bych jezdil hlavne zakladni vytrvalost/kom­penzaci, useky po rovine a posunovani wattovych PR pro dane casy. Klasicky 3–5–8–10–20.

      0 0
    • platypus  

      Jak sjedeš zuby na malým převodníku, tak je na čase prát tam velkou:-) , jak píše Rychlý turista a malou tam dávat až když to nepobereš, žádný recept není, včera jsem se díval na tv, nemocnice na kraji města, štrosmajer alias Kopecký Když tam jako umíral tak říkal Kaiserovi že ta ortopedie se tváří jako nepřístupná ale musíš vydržet a přijme tě, tak je to podobný aji u toho ježdění na kole mně připadlo, jako přirovnání.

      0 0
    • Melvin  

      Ja zase když delší dobu střídám jen silnici a cyklokrosku, tak když pak sednu na bika, tak mi to připadá, že skoro nemusím šlapat. Naopak když jsem jezdil jednu dobu pořád na biku, tak mi pak celkem trvalo než jsem si na silnici zase zvykl. Hlavně ty delší rovinaté trasy v tempu, že to prostě nebylo jak na biku vyjet kopec, orazit ve sjezu a zase další.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      No záleží i jak na té silničce jezdíš. Jestli máš nějaký tréninkový plán, asi bych se poradil s tím, kdo ti ho sestavil (pokud sis ho nesestavil sám). Hodně trenérů ti na MTB doporučí jezdit na silničce (případně cyklokrosně), jenomže je potřeba brát v potaz, že je to oproti MTB trochu jinej sport a tvoje cíle na tom by měly být trochu jiné. I když hodně cyklistů jezdí obojí, ne všichni by byli schopni jezdit obojí závodně.

      Podotknu že nezávodím, jezdím čistě pro radost a sportovní vyžití, takže mi vůbec nevadí když se jednou za čas na tři dny odepíšu a jezdím maximálně zotavovací jízdy abych trochu zahřál nohy a mohl je líp protahovat. Pro mě největšími benefity bylo to, že jsem se na silničce naučil pořádně šlapat (nemyslím jen záběr ale hlavně techniku) a zlepšil jsem si morálku šlapání, tj. nemám tendence přestávat šlapat a jet na setrvačnost ani na dlouhých pohodových vyjížďkách. Zrovna tak se mi držení rychlosti na silnici promítlo do terénu – respektive víc přemýšlím nad tím kdy v krátkém kopci snížit převod a kdy jenom víc zabrat. Zkrátka a dobře, kdybych to shrnul, na silnice jsem se naučil agresivněji šlapat.

      Nikdy mi nepřišlo, že by se silnička nějak významně promítla do rychlosti na MTB (v kopci). Už i lehčí terén výrazně zvyšuje nároky na jezdce a technický výšlap je pak úplně jiný žánr. Takže kopce bych pořád trénoval na MTB.

      Silničku bych bral hlavně jako způsob velmi přesně a efektivně si určit jak moc se nadřeš, případně taky ušetřit na údržbě (silnička je v tomto směru přece jen méně náročná, pokud se o ni staráš).

      Když mám jenom hoďku nebo méně na jízdu vč. návratu, bez rozmyslu vytahují silničku, protože za nějakých těch 40–50 minut jízdy jsem schopný se mnohem víc zřídit a stíhám to i s protahováním uprostřed okruhu. Na uspokojivou MTB jízdu potřebuju minimálně 90 minut s tím, že se protáhnu už doma. A ano, ze silničky se rychleji zotavuje než z MTB a je těžší se na ní přetrénovat, což často může jezdce odrazovat od tréninku na MTB.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.