• Párárko_Joe

    Zdravím,

    vybírám kolo. Strop jsem si dal 18000,– a ani ťuk přes. Vážim cca 75kg a měřim 185cm. Předpokládám nájezd cca 50–120 týdně převážně na zpevněných lesních cestách, hrázích rybníků a pod. silnici jen než se dostanu do lesa/k rybníku a tak.

    Prolezl jsem pár šopů doma v kotlině a byly mi nabídnuty/dopo­ručeny tyto kola:

    >Dema AURON 2.0 2014

    >KELLYS TNT 50 2015

    >Rock Machine 29er El Nino 70 2014

    V obchodech se vesměs shodli, že 18K dost a klidně můžu pořídit levněji. Nemusím mít nutně model 2015 jen pro to, že je novej..

    Kolo aby mi tak 5 let vydrželo, pak vyměním za jiný.

    Díky za postřehy a názory

    0 0
    • Erknold  

      Ahoj Budejčáku, to co ti nabízejí má naprosto základní těžké vidlice, co moc nefungují. Kola, pohon, brzdy, je vše naprostý základ. Prostě kola v hodnotě 10k.

      Ale jsi z Budějc a máme tu stavitele kol na zakázku. Jmenuje se Scalar. Dej si ho do vyhledávání fóra a uvidíš. Za 18k umí postavit kolo se vzduchovou vidlici, slusnejma kolama, pohonem na úrovni alivio, možná i hydraulické brzdy alivio. Kopice Budejčáků ma od něj kolo včetně mě.

      Když mu napíšeš mejl něco jako tady na fóru, uvidis co vymyslí. Věřím, že budeš mile překvapen brachu ;-) mejl najdeš v záložce users.

      0 0
      • niky79  

        Za 18k udela pohon Deore M610 a brzy M615, IMHO :-) Se Scud/Force rámem.

        0 0
        • Erknold  

          když to zvládne jen dobře, ale neznám ceny. A nechce se mi tady někoho vnadit, aby pak psal Scalárovi, ale támhle říkali, že za to může být kolo na vzduchu a deore.

          Výslednou sestavu a cenu stejně zjistí až z nabídky, která navíc má také nějakou platnost, vzhledem k neustálému vývoji cen. Co platilo v únoru je dnes pasé.

          0 0
      • Erknold  

        Abych to trochu rozepsal:

        Vidlice u nabízených kol jsou XCM a XCT. Naprostý základ, který koupíš někde mezi 1000–2000 Kč. Mají tenké nohy, komplet ze železa. Jejich váha je cca 2750 g. Nastavit se dají od naprosté necitlivosti, až k naprosté nefunkčnosti. Tady by to chtělo spíše něco jako Raidon, nebo Rock Shox XC32, které mají silné nohy, jejich váha je cca 2000 g, jsou vzduchové, takže se dají dobře nastavit dle stylu jízdy + další drobnosti.

        Pohon, ten je také u všech třech nabízených stajný. Kombinace Altus/Acera. Základní komponenty u kterých Shimano říká, že jsou fajn na městská kola. Jsou hůře zatěsněné proti prachu, což jim snižuje živostnost, jsou těžší a funkce řazení není ono. Nevím zda vůbec umí řadit o více než jeden pastorek. Kliky také základ za pár korun s těžkou osou a železnýma převodníkama. Tady se na celku dá ušetřit také bajvočko půl kila.

        Brzdy Avid ani Tekro nemají tak dobrou pověst, jako základní Shimana, natož pak shimana Alivio a lepší.

        Kola také nějaký nejspíše základ na jejich vlastní značce. Základ proto, že i u vyšších řad jsou kola to poslední, co se řeší. Tady je také problém s utěsněním nábojů. A do ložisek prostě prach nepatří. Kolik váží, to se také nikde nedočteš.

        Dost se to řešilo i v tutom fóru: http://www.bike-forum.cz/…o-15000.html#…

        Tak snad je tuto lepší odpověď. Buď nabízené, nebo něco, co bude o dvě kila lehčí, bute to mít utěsněná ložiska a bude to i docela pohodlné a jezdivé.

        0 0
        • Párárko_Joe  

          Díky za tip, spojím se se Scalarem. Pročítal jsem si tady o něm něco a vesměs vše pozitivní recenze, tak snad udělá radost i mě..

          0 0
        • maros.77  

          No…,nic osobního, ale můžeš mi prozradit jak si k tomu všemu došel? Hlavně mi netvrď, že to máš všechno potvrzeno vlastní zkušenoatí.

          0 0
          • Erknold  

            máš pravdu, vlastní zkušenost to není. Něco ani netoužím zkoušet.

            Vidlice: hmotnost (údaje od dovozce), síla nohou (údaje dovozce), funkčnost, tady je to oříšek. Jezdím NRX, což je vlastně Raidon. Tady to jde. Ale XCT a XCM musíš akorát koukat po hospodách, když tam přijedou lidi a prakticky každá ta vidle je zatuhlá a podle kroužků na ní, funguje tak na půl zdvihu.

            Náboje: zatěsnění jde poznat buď v reálu, když v krámu vidíš, že to zatěsnéně není a nebo z výkresů součástí na shimanu.

            Brzdy: většina lidí okolo mě má SH a prakticky o nich neví. Krom jednoho kámoše, který má Avid a furt něco řeší (pískání, vibrace apod.)

            Pohon: údaje o hmotnostech zjistíš u výrobců. Konstrukci také. Co není alá sram a má horizontální vedení lanka u hazky, to mlátí do rámu. To si najdeš i různě na youtube od borců co si přidělávají kamery na rámy.

            Nemám vše vyzkoušené, ale kolo mě baví a diskutuju reálné zkušenosti s lidma z mého okolí a občas se snažím najít, jak je co udělané. To co zde napíšu si může někdo vzít a stejně tak si může říct, to je nějakej kydal a vzít raději opak.

            Když sem pak napíše zkušenosti, bude to super. Ale skoro nikdo to nedělá.

            0 0
      • zimic  

        Prestante doporucovat aspon na tyden Scalara…potrebuju aby mel cas na me:-)), jinak deore a raidon do 18 zvladne ;-)

        0 0
        • Erknold  

          Budějčákovi ho vždy doporučím ;) Ale i tak si může vybrat Maajkeeho, Hnoje, Blumu, Evilcleanera apod. Nicméně já zastávám názor, pokud to jde, mají zůstat peníze v regionu ;)

          0 0
          • Evilcleaner  

            peníze jak peníze. mnohem větší výhodu v ‚místní příslušnosti‘ vidím v tom, že můžeš jednat osobně. domlouvání kola, předání, garančka, případně nějaký servis, to se řeší osobně tisíckrát lépe než pořád mailovat nebo volat.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.