Zjistil jsem že amortizace kola mně přijde dráž než a. kola. U kola mi to vychází na 3kč/km. Co vy ?
Zjistil jsem že amortizace kola mně přijde dráž než a. kola. U kola mi to vychází na 3kč/km. Co vy ?
Nechci to vědět. :-)
Co do toho vlastně počítáš? Jen kolo, nebo i oblečení a další spojené náklady?
Oblečení ne. Pláště, pohon a a občasné rozbití to už zvedá na 4–5kč/km.
Třeba zadní plášť nevydrží 2 000 km a stál mně 1 800. řetěz vydrží 2 000km stojí 2 000. To jsem už na 2kč/km.
Tak tohle třeba já nespočítám, protože mám na kolo 7 řetězů a ty točím po cca 600km (pak je převoskuju a putujou do krabice, kde čekají na další službu.). a zatím jedu druhou rundu a mají ještě daleko do konce životnosti…
Jj, to je super. Tak to dělá asi každý kdo hodně jezdí.
Máš řetěz ze zlata? :-D Používám na silnici tohle „Dura Ace CN-HG901“ ;-) Stojí cca. devětset a vydrží kolem pětitisíc km :-)
Jsi prostě borec ! Koukal jsem a ten můj řetěz stojí 1 390 je to nějaký xx1. Jiný model mi vydrží míň než polovinu.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! CZK248.60 50%OFF | 6–7–8–9–10–11–12Speed Bicycle Chains IG51 HG40 HG53 HG54 HG701 HG901 116 Links M8100 126 Links MTB Road Racing Bike Chain
https://a.aliexpress.com/_mKVdTLI
Řetěz mě netrápí? Je fakt originál ????. HG901 cca350–400kč.
Každý to řeší jinak?
Jasný, že full v terénu je o jiných penězich než koupit na bazosi crossa za 2ku a najet na tom 5000km po asfaltu bez koruny za servis a pak ho rovnou hodit do sběrného dvora -)
amortizaci jako takovou nemá cenu řešit, ev. co stojí spotřebák/km (pláště, řetěz, kazata…)
Letošních 1000Miles (3300 km, 16 dní jízdy) mě budou strašit asi ještě hodně dlouho. Kdybych kolo ztratil cestou na start, asi bych nakonec ušetřil :D
Zemřely (a během závodu byly nahrazeny = nové opotřebovány):
xx1 axs hazka (výměna za SLX + řazení)
2× shimano desky
1× shimano kotouč
1× sram dub střed (nahrazen novým po 500 km…)
1× YBN řetěz (výměna za jiný YBN, který je taky mrtvý)
1× assos kraťasy (vytrhané švy u vložky)
2× pláště
+děravá uberlite karimatka (nyní ve stavu zalepeno, po 4 hodinách spím na prázdné, ideální jako budíček :D )
Zbytek komponent ve stavu "lehce jeté i mimo cyklostezku)…
Denně tak 500–1000 kč za jídlo + nějaký ubytování
cca. 2500 Kč za servis kola během závodu
Suma sumárum to bude někde mezi 15 – 30 Kč/km :D
Tak u Tebe bych to nechtěl počítat :-)
Tos mohl ty míle jet tágem :)
Zapomněl jsi na startovné ;)
Tak kolik to stálo? Jistě to máš spočítáno(cca)???
Zajímá mě na kolik vyjde těch 2020 miles??? Kdyby náhodou, mě ruplo v kuli???
Servis zvládám?
ja kdyz to kdysi z legrace pocital, tak nejvetsi podil na hodnote kc/km melo u jizdy na kole tankovani ;)
Přesně tak, nejvíc na tom kole asi prožeru, ale když si vemu, co mě stojí soukromé auto, kterým já osobně jezdím minimálně, tak je to pořád super výsledek! :-)
No nevim, ja to kdysi pocital.. a kdyz si odmyslim porizovaci cenu a tankovani at uz benzinu/jidla tak me silnicka vychazela na km draz – a to s najezdem podobnym, ci mirne vyssim ve propech kola.
Ono kdyz slusna galuska stoji vic nez pneu…
No ale já tím autem skoro nejezdím a beztak musím platit servisní úkony a ručení a pojištění atd. Jezdí s ním vesměs moje milá, takže já jsem vlastně u toho auta těžce v mínusu :-)
Alespoň víš proč se jim říká má drahá :-)
Vím, vím, je to ten nejdražší koníček, kam se hrabe kolo! :-)
V podstatě i nejdražší možná forma placeného sexu :-)
tam ale zalezi, koho to bavi vic.
Kolik platíš doma za km? :)))
No když se žena před lety ptala co bych si bez nich počal (žena a dcera) tak jsem pohotově odpověděl ze za těch 10 let zhruba barák a auto za milion :-)
No ono záleží na palivu a taky na čerpací stanici. Nebudu tankovat na Mácháči na pláži, ale kousek vedle ve vsi za třetinu :-D V tomto máme oproti autu výhodu, rozdíly jsou velké.
Máš recht! :-D
mno. me pripada, ze mam obcas spotrebu jak nalozena tatra v bahne – 1:1 nafta:pivo. a k tomu pivo stoji vic nez nafta. tam uz je amortizace dilu doplnkova polozka. :)
Bez PC: Full 2,58kč/km, silnice 1,03kč/km. Servis až na odpružení dělám sám.
Oboje najeto cca 12tis. za tři roky. Měněn jen spotřebák, nic pro radost.
Nepočítám pořízení kola, jen servis a náhradní díly. Některý rok třeba 1,5–2 Kč za km. Loni, po udělání si radosti novými záplety skoro 19…
Furt levnější než motorka :))
Asi jsem blbej, ale tu prvni vetu moc nechapu. Myslel jsi nez uz e-kola?
Nevím, nepočítal jsem. Nevím, kolik mě stojí manželství, kolik mě stojí děti. Raději si to všechno užívám bez matematickýho přístupu.
Správný přístup, jinak by se člověk asi zbláznil, není zbytečný výdaj i to žrádlo, když to beztak člověk nakonec vykadí? :-D
prachy su a budu vzdycky, treba si uzivat
Nevim, ale i kdyby to bylo 100kč/h tak je to asi pořád nejlenvější sport hned po běhání ne?
Jako, když si vezmu, co mě kdysi stál florbal, tak přesedláním na kolo jsem si toliko nepohoršil, tedy když nepočítám počáteční investici do výbavy ;-) Navíc mně se ten florbal dost prodražoval ještě tím, že se po něm pravidelně chodilo někam pařit! :-D
Tak jezdit pokaždé do cukrárny by to dost prodražovalo, to máš pravdu :-)
Já jezdím a proto raději jezdím ob den :-D
Zrovna florbal je super levnej, ne?
Hral jsem florbal rekreacne 10 let… za tech 10 let jsem dohromady utratil min, jak za jeden rok cyklistikou… Dokonce bych si tipnul, ze jen zimni hadry na kolo byly drazsi nez 10 let florbalu i s hospodama po…:-)))
Počítáš do toho florbalu i pronájem haly? Jednu dobu jsme s kolegy chodili a za ten pronájem to byly vyloženě nesmyslné částky.
Jojo, pocitam…:-) Jestli si dobre vzpominam, tak to bylo necely 2tis na osobu na (skolni) rok.
Já hral závodně, takže to byly veškeré příspěvky na chod klubu, jelikož sponzoři moc nebyli a co se dostalo od města se správně investovalo do mládeže, takže pronájmy haly na tréninky, cesty na turnaje, při pořádání turnaje bylo potřeba přispět na celodenní pronájem haly, přispívali jsme i třeba na společné míčky, rozlišováky, kupovali si soutěžní dresy, když hraješ trošku na úrovni tak ta výbava taky není úplně zadarmo, ta florbalka se občas zlomí, boty prošoupou, mohl bych fakt pokračovat…po přesedlání na kolo a jeho využívání dokonce jako dopravy do práce, bych řekl, že krom té počáteční investice do kola cca 25tisíc jsem oproti florbalu dost ušetřil a navíc jsem přestal toliko holdovat alkoholu a byl více pánem svého času (můžeš vyjet prakticky kdykoliv) ;-)
Samozřejmě to, že člověk pak začně mnohem více jezdit a chce lepší a lepší vybavení už je věc jiná, ale zase se ty náklady rozloží do více km respektive hodin! ;-)
Tak jasne, ale pokud by ses kolu venoval se stejnou vervou, zapalenim a soutezivosti jako florbalu, tak by ty naklady taky vypadaly jinak…:-)
Ja to srovnaval se svym rekreacnim florbalem a rekreacni cyklistikou, kdy jsem si za 10 let vystacil se 2 hokejkama, 2 salovkama, ale kola mam 4…:-)
Ale zase vim, ze na kole travim nekolikanasobne vic casu nez tim florbalem.
Zapálení jsem měl možná aj větší a nějakej ten závod jsem též obrazil, samozřejmě kolo je úplně jinak časově náročný koníček, když to srovnám s klusáním, tam mi bohatě stačí hodinka, na kolo snad ani na hodinu nemá cenu vyrážet! ;-)
a ten florbal počítáš na naběhané kilometry nebo na hodiny?
Celkove…
Nechtel jsem to nejak pitvat, proste na florbal na cely rok bez ohledu na pocasi a rocni dobu, mi staci hokejka, micek, salovky, trenky, triko, rozlisovak a tim to konci.
Na kole jezdim cely rok do prace, tak jen to mnozstvi ruzneho obleceni je sileny…:-)
Ano, výbava je mnohem levnější, ale zase na to potřebuješ prostory a lidi, sám si to pinkat doma v pokoji nebudeš, i když i to jsem v době největšího zapálení provozoval, holt individuální příprava je též potřeba! :-)
Na kolo sedneš a nepotřebuješ vlastně nikoho a krom toho, že přispíváš v podobě daní na údržbu komunikací, po kterých se pohybuješ, tě to nic navíc za prostor k pohybu nestojí! ;-)
Tak urcite…
Zase clovek, co jezdi do bikeparku, si „prostor“ pro zabavu slusne zaplati…
Je to vzdy o tom konkretnim pohledu toho daneho jedince…:-)
Ano, máš pravdu, toto odvětví cyklistiky mě naštěstí možná bohužel minulo ;-)
100 kc na hodinu je uplne v pohode.
Tu je to u niektorych 100 kc za kilometer, a to uz v pohode fakt nie je :))
To asi dost záleží za kolik máš a jak dlouho ti vydrží kolo. A taky samozřejmě vybavení + hadry.
Myslím, že ne, když jsem naběhal přes 300 týdně, co tři neděle jsem kupoval nové boty za cca 1800,– Pokud najedu týdně 300, za a)považuju to za tréninkově chudé, za b)stojí mě to nula nic.
Mněl jsem adidas response a vydržely 5 000km. Bohužel už pak nebyly k těmhle srovnatelné žádné.
New Balance MT 110 a NB MT 101RX vydržely tak kolem 900 – 1000kilo, podle toho kudyma jsem je protáh, v zimě trochu méně. Ale do dneska po nich brečím a défakto nejdou ničím nahradit. Ve 110 jsem uběhl v kuse 120km a pořád to ještě šlo, i když to byly docela přísný trailovky s váhou cca 220g. Škoda že NB nevyjme hlavu z pozadí a nezačne je zase vyrábět.
120km /d to musím myslet na syna , má běžet 12min a nedá 3km.
No hele, to je rychlost 15 km/h… Jako dával jsem to na střední za 11:45, ale dnešní děti nevím, nevím…
Nerad běhá, ale dá přes 30 shibů.
Safra…shybů :))
?
To néee. :-)
Tvl :))))))))))
Sníst 30 psů chce trochu morálu :)
Možná tak Jarda nebo Diego Kotlár :-)
Kotlár. Jak Kotlár? Generál Kotlár?
Laco.
Clash of the Stars neznáš?
Nee
Tak zas Shiba-inu neni zas tak velky. Treba 30 Akitu by bylo horsi :-D
No nedej bože, kdyby to byla Tosa…
V USA nemají?
Nee, kdyby jo, doplaval bych si pro ně.
:-) :+)
Aha, sry. Netušil jsem, že je potřebuješ na triatlon :-).
Mám Response LT a po 1000 km cítím, že tlumení už není ideální. Ale mám 90+ kilo…
5000 km je tak trochu šílené :)
Tuším v 1997 roku.
300km běhu = cca 30h = cca 900km na kole * 3 neděle = 2700km (a cca 3600km/mesíc). To jsou čísla která nejsou moc dlouhodobě udržitelná a prakticky nedosažitelná smrtelníky.
Já bych porovnával takový průměr sportovce, tj 3× do týdne na 2–3h kolo. Tedy cca 3h * 3 jízdy * 30km/h = 270km/týden. Přepočet na běh je cca 90km/týden, tedy 360km za měsíc. A i to je pro průměrného běžce sakra hodně. S 400km/měsíc lze v pohodě natrénovat na maraton pod 3h a to už je sakra výkon.
Pěkné jsi to spočítal. Já dal v covidové době 1000 km běh (80 hodin), 3500 km kolo (230 hodin) a sotva jsem stíhal regenerovat. Plus venkovní tenis, ten byl povolen.
A to do práce chodím jen občas. Pokud bych měl chodit denně na 8 hodin, tak bez šance…
Nechci se hádat. Každý ať sportuje podle vlastní chuti, času, energie a peněz co do toho může dát.
Vůbec nerozporuju, že jde uběhnout slušný maraton s poměrně malou kilometráží, ale koho by sakra bavil maraton… No možná jako trénink, taky jsem je tak běhal.
Co dodat, nemusíme být všichni normální, byla by to nuda, ne?
Slušný maraton s poměrně malou kilometráží myšleno jako trénink, žes naběhal málo?
400km/měsíc naběhávají dálkaři. Jsi z ÚL, a běháš kotle. Tak určitě znáš pár borců co běhají LUM a nebo půlky. Nad 400 nabehaji možná dva a ještě jenom v objemu.
Průměr a přepočet sem psal jenom abych to překlopil pro běžce a aby to šlo nějak smysluplně porovnat. Protože jsou sporty které mohou být levné, ale taky drahé.
Ale aby to neznělo… Já s tebou vlastně ve všem souhlasím. Taky sem to tak dělal a bavilo mě to.
Nevím no. Boty trojku a víc a dají 1000 km…:))
Někteří borci běhají bosky, ale není to samozřejmě pro každého, ale ty boty na běhání opravdu mizí před očima, když jsem trošku víc klusal, tak jsem do nich taky nějaký peníz nacpal a to jsem kupoval ty levnější, ale takový tretry na kolo, vyjdou cca na stejno a vydrží několik sezón, zimní mám už minimálně 10 ;-)
tady všichni počítate kilometry ale tak směroplatné jsou teda za mě spíš hodiny. Pak můžeš porovnávat silnici,XC, běh a klidně bikepark.
Slovo „směroplatné“ je zkomolenina z nejmenovaného filmu, takže jeho používání bez vysvětlujícího smajlíka není úplně vhodné :-) .
já vim, mě komolení baví a kdo mě zná, tak se třeba zasměje a ostatní ať si myslej co chtěj,
Abys nedostal novou přezdívku: Máňa:-)
To téma jsem založil jen tak, pro zábavu když jsem jel pro zboží na kole :-) jaké kolo máš, tak počítáš .
A co když jich mám několik?
Mám to počítat na jaké z nich?
Počítáš každé samostatně, to dá rozum moulo :-)
Pepíčku, Pepíčku… Tebe to nadnáší tak, že už létáš, viď?
Ale oblečení a tretry používám na všech. A teď babo (Pepe) raď. :-D
Tak teď jsem z toho moula :-)
Když to dám na hodiny, tak budu na halířích :-D
To snad ne…:-) jako vazne utratis za spotrebak jen desetikoruny rocne? :-))
Máš pravdu, hodin bude vždycky míň, jak kilometrů. To mi nedošlo.
no nevim. drazsi nez jezdeni na kole v lese je uz jen motorsport & jachting
presnu sumu fakt netusim, ale tym ze jazdim vela a casto v blate/dazdi/snehu, tak mam vysoke naklady na spotrebaky, neustale musim nieco kupovat a vymienat… :/
S jazdenim ziletky po cistuckom asfalte sa to neda ani len porovnat, to je jak uplne iny sport.
Oproti koni je to úplně za hubičku :-)
S Favoritkou, na které najezdím největší objem, jsem někde na desítkách haléřů za kilometr. Čím míň kolo najede, tím víc to pak vychází.
No a kam toho koňa ustájit, že? :-D Navíc se toho bojím asi víc než kolejí! :-D
U mezka dlouhodobě kolem 0,98 kč/km (včetně občerstvení na vyjížďkách apod.).
:-D TVL, jak to má spočítaný na halíře :-D
jezisi kritova noho dopr de le prace, jsem analytik, ted nebudu spat dokud to nespocitam, potrebuju atributy ktery sescitat, ale jestli jetam pivko a dlabanec i moni kosatky tak se sai pod 10kc nedostanu :DDD
Jídlo je spotřeba paliva :-)
tak pokud do toho zapocitam < pivko, kafco, tycinky, piti a jidlo > plus nejaky drobny za servis tak jsem na 8,32
pokud do toho rozpocitam < kolo / 5let > tak jeto plus 3,46/km
pokud bych do toho pocital i ubytovani < dovolene jenom nakole > tak jeto uz naprostej nesmysl
a to do toho nepocitam naftu, pac sluzebak :D – je docela zajimavy, ze tomu odpovidaji i vydaje na uctu, pokud odectu bezny nakupy, tak to sedi plus minus na 20Tkc/rok
Mám rád přehled, život mě tak nějak naučil řešit i drobné finanční záležitosti a finančně optimalizovat ;). A to bez detailních podkladů moc dobře nejde. Ale svým způsobem je to vedení podrobného domácího účetnictví koníček jako každý jiný :)
Já už to radši nepočítám, letos je to velký špatný, jsem dost v mínusu, doufám, že drahá brzy nastoupí někam do práce a krapet mi finančně uleví! ;-)
lupni sem fotku, a muzes ji pujcovat v dobe, kdy mas doma ty bikerky :DDD nejaky drobny do kasicky by klidne mohla prinyst
Zapomeň, slinto! :-D
no tak se klidne zadus, lakomce jeden :DDD
Už se dusím, už se dusím! :-D
Tak nez se udusis, hod fotku. Budeme vedet, koho utesovat :-D
Klucí, zklidněte hormon! ;-)
tak tohle si počítat fakt nechci :-D
Podle manželky to jsou za kolo milióny. Já myslím, že to bude o trochu míň.
Se započítáním hadru, elektroniky, světel, doplňků a stravy by to bylo ještě dobré číslo si myslím.
V éře kdy nestála kola 150+ jsem říkal, že kolo je ta menší investice. To okolo bylo dražší , kor když jezdíš v zimě venku a chceš mít na to výbavu.
Moc:)
Nové kolo rok a půl – najeto cca 4000 km
2× zadní plášť každý cca 1300 Kč
1× drsnější hrubší plášť na předek cca 1500 Kč?
3× řetěz – nevím, referenčně 500 Kč?
1× brzdové desky – cca 400 Kč
maziva cca 500? Kč
V zimě mě čeká větší údržba tlumič, vidle a sedlovka – počítám odhadem 3000 Kč
Takže přes palec 2,5 Kč/ km? za něco co by se dalo nazvat spotřebákem..
Kde děláš ten větší servis tlumič, sedlovka a vidle za 3 tácky? To je tak sotva olejový servis…
doma v dílně = beru jen materiál a to ještě odhadem
Aha…
Taky bych chtěl odkaz, lefty a Fox
A sedlovku máš jakou? :)
Zatím uhlí ale bude asi taky fox
Galusky a řetěz +/- 7tis, 3800,– takže padoš na kilák. Jen tak bokem, čtyři fungl nový pneu 165/70 R14 mě stály 1600kč, přezutí 600kč.
Kámo Ty neumíš počítat.
Promiň, omlouvám se. Ne padoš, ale 0,54kč
Zase nemůžeš srovnávat závodní pláště a nějaký úplný základ. Taky jsi mohl koupit na kolo obyč Kendy á 150,–Kč (kdybys měl plášťová kola).
Auto vyjde levněji , ale nemá jen pneumatiky, taky má motor, výfuck, karosérii ,elektriku atd.
Lidi na kola většinou kupujou top komponenty (Di2, AXS…) a pak to porovnávají s koupí obyčejných zimáků za 3,5/ks.
Lidí, co na auta kupují top komponenty osobně znám 2 a dají za sezónu víc jak 2M a kilometrově toho moc nenajedou.
Zkus ten výpočet ještě jednou ;)
7tis bude nájezd, 3800 cena, takže ten padoš (padesátník) není zas tak mimo.
V tom případě jsem nepochopil hantýrku a hluboce se omlouvám.
To bylo jen tak od pasu, s přesnýma cenama 0,47kč, ale když jednou za rok vyměním lanka a bowdeny tak ten padoš to bude
To jsou gumy na Feldu ne?
Já tam měl R13
By mě zajímalo co to je za pneu za 400Kc?
Barum Polaris 5
..
A kdy koupene?
Fungl?
„Fungl?“
Určitě:-D
I když..tyhle jsou zadarmo drahé.
Uz se to jednou resilo. Zalezi na rozmeru a autu.
Mam je taky a jsem spokojen.
Proto taky nejak nechapu 400 za gumu :D
Fungl. Aj se samolepkama. Nabídka byla 1600kč za sadu, prej snad někdo, kdo dělá ve skladu a má občas přebytky. Ale moc jsem se po tom neptal, asi něco napůl legálního. Už jsem od něj v minulosti bral letní a spokojenost. Vzhledem k tomu, že je to o tři stovky víc, než dám za jednu galusku a a vzhledem k tomu, že strašně nerad dávám peníze do auta, tak si nákup pochvaluju.
Jo tak, přebytky, co se najednou objevily za plotem skladu.
:-)
No to pak jo.
A týden a rok výroby? Mám zkušenost, že takhle levné bývají pneu dva tři roky staré = z pohledu zimních gum už tak trochu tvrde
Tak to by se moje osmileté zimáky měly už dávno rozpadnout.
4mm 4 roky, ti nic neříká?
Soused mi to taky jednou vysvětlil. Prý stačí pořádná impregnace pneumatik a lobbing výrobců utře.
nesplet sis to s penetraci :D
:))
Můžeš to trochu hlouběji vysvětlit?
Vlastně ani ne. Když sem mu na jeho asi 8let staré Barumky řekl že jsou zpuchřelý, tak mi řekl že to vezme impregnací a voskem na pneušky a bude to zase jako nové. Že prý to tak dělá celej život. No dál sem se ho v rámci dobrých sousedských vztahů neptal.
samozřejmě pokud jde o vzhled tak má pravdu :-)
asi ma ve stodole veterana :D tam to tak klidne muze bejt
Jo jsou moulové co dají za renovaci mega a mají to desítky let starých diagonálách či falcech a pak se diví… Normální lidé mají i na veteránech slušný gumy
Ale ty 4roky, to není zákon, ne?
Není, ale pokud tím vozem jezdíš, tak to stejně tak dlouho nevydrží :-)
Pri najezdu 16tis km rocne, pravidelnem stridani letni-zimni mi vydrzel predepsany vzorek na obou sadach 8 let… Nejaky Continentaly na Oktavce. A i ten 8.rok ty zimaky drzely lip nez nekterym s mnohem mladsima pneu.
Neuvěřitelné…
Ale no pokud měl wintercontact někdy 2009 tak tam bylo okno, kdy Continental utekl většine o parník, ale zase bych nevěřil že osmiletá seděla líp než jiná nová tak možná vraník tomcat či nějaká jiná lisovaná tma
Jezis tak to mas rict hned, ze na Oktavce… Stary gumy jezdi lip jak novy a naftu na dalnici vytvari.
Ale platí to jen na ty, co mají na víku kufru firemní logo ne?
Tak to máš super. Užij si to ještě dlouhé roky.
Gumy 8lete jsem mel jen jednou. Potom co mi to v kopci opakovane pri zataceni jelo rovne v male rychlosti jsem usoudil, ze takhle stare gumy uz jezdit nebudu.
Zimaky 4 roky
Letnaky 6 let
Pak je menim (maly najezd do 10tis/rok)
Mám to zhruba stejně, teď jsem vyhodil zimaky měly tak cca 6mm a 6 sezon už to klouzalo na mokru jako na ledě
Musíš s tím autem občas vyjet z garáže :D
Najezdim v průměru 10 000km za rok, pracuju převážně z domova, když musím do kanclu a počasí dovolí jedu na kole, na delší služební cesty si beru sdílené služební auto, tak nemám moc kde ty km najezdit a jsem za to rad :-)
Pak se vyplatí koupit celoroční… Ani ryba ani rak, ale funguje to. Při dnešních zimách beze sněhu asi ideální volba.
No spíš příště nechám jen ty zimní a budu každé 3 roky kupovat nové na predek a ty původní přední dávat navzadek, asi ti vyjde nejlevněji a těch 30 tisíc vydrží ty letní i při celoročním provotu
Dej celoroční jsou v léte mnohem lepsi jakmile dojedeme sady jsou u nás na všechny hupcuky včetně bev
Najezdím toho v zimě víc než v létě včetně ježdění na hory u nás, rakousko, itálie. Náhon jen na předek tak že raději zůstanu u těch zimáků :-) ono to na nich v létě není nic hrozného když nezávodíš
Fakt by me zajimalo, jestli nejde jen o to usetrit par korun. Mne se proste nezda, aby celorocky byly v lete lepsi nez letnaky a v zime nez zimaky…
Chapu, ze kdyz se jezdi jak s pytlem brambor a zejmena po meste, tak to je mozna fajn.
Osobne je 90% mych cest do hor, takze to ani nebudu resit. Ale to nemeni nic na tom, ze me to opravdu zajima …
Ne tak to není, celoročky jsou v létě horší než letní ale lepší než zimní a v zimě jsou horší než zimní a lepší než letní :-)
Já zatím přezouvám, teda přehazuju letní a zimní kola, ale už jsem taky uvažoval že budu jezdit jen na zimních, teď budu vyhazovat zimáky tuším po 6 sezonách a mají tak 6mm, ale už jsou tvrdé a kloužou na mokru. KDybych jezdil jen na zimních tak by asi stačilo jednou za 3 sezony koupit na předek 2 nové, na zadku by to ta guma 6 let vydržela, tak že bych za 6 let spotřeboval 6 pneumatik, takhle jich spotřebuju 8
jenom se zeptam, ja teda neprezouvam, mam sady kol, letnich mam dokonce 6kol plus zimni rezervu na plechaci, tohle mi prijde uplne nejednoduzsi reseni
No prostě s malým nájezdem je rozhodně ekonomičtější jezdit jen na zimních alespoň ty gumy vyhazuješ proto že jsou ojeté a né proto že jsou staré a tvrdé. Asi to bude něco jiného u nějakého vysoce výkonného vozu typu porsche 911 a podobně :)
Asi to nejde paušalizovat, podle mojí zkušenosti, ale i podle testů, jsou letní lepší na všem, kromě sněhu a ledu. Zimní, dobře ojetý drží dobře i za tepla, dokud neprší, pak je to ruská ruleta. A nejhorší nápad je dát dopředu letní a dozadu zimáky – to pak na vlhku/ošlizlu jde velmi rychle. A celý rok na zimních se prý prodraží, bo větší valivý odpor.
Jo trochu větší valivý odpor to asi mít bude, je to za mě vhodné pro někoho kdo najezdí opravdu málo, já přes léto najezdím tak 3000km auto stojí v garáži tak že ta degradace těch gum nebude tak hrozná protože nestojí trvale na sluníčku. Ten valivý odpor i kdyby hodně tak udělá nějakou tu desetinu litru na 100km to je při těch 3000km asi skoro jedno.
Asi to bude víc, jak desetina, kor když nebudou ojetý.
Zimní v IT do 15.5. max. ;-)
bejvavalo. ;-)
Jasně :-D
Nesrovnávej svoje cukání s nějakým „sportovním“ autem. Tam se prostě hraje na to, že normální inteligendní člověk mající takové auto, to umí a tedy ví, že napřed se to musí ohřát – a to i pneumatiky, aby to začalo fungovat a tak jsou na to ty pneumatiky stavěny.
Jezdit v létě na zimácích je možná ekonomické, ale ne moudré
Asi už by bylo na čase automobilové okénko ukončit;)
Souhlas, na druhou stranu zajímavá sonda do života cyklistova, co řeší pneu na kolo a chce to nejlepší, protože tvrdí, že na pneu závisí jeho zdraví atd…a jak zároveň to nechce řešit u auta a tváří se, že tam může být cokolí…asi tam na pneu jeho zzdraví a život nezávisí…
samozrejme, ze jde o usetreni penez a casu. v lete je vpodstate jedno, co mas obuty a v zime jsou, necekane, zimni gumy nejlepsi volba. s malym najezdem zimni gumy driv zteri nez ze by se sjely. je pravda, ze s dostatecnym vzorkem ti nikdo nemuze rict ani popel, i kdyz pojedes na s+m gumach starych dvacet let. ;-)
Vždycky je otázka co a jak a na co používáš a jak si které auto rozumí s kterýma gumama. Celoročky jsou kompromis pro lidi, co moc nejezdí a nemají na auto velké nároky – ideální je to na taková ta auta, co s tím rozvážíš děti do školy, jednou v létě Corvacko a jednou v zimě Alpy stylem – ubytko v 700 m někde ve větším centru a z toho jezdíš lanovkama. Čím víc máš požadavky ostřejší – chceš se svézt, chceš jezdit hory, tím víc jsou požadavky na pneumatiky náročnější.
Moje současná zkušenost s celoročkama je taková, že pokud je držíš dvě max tři sezony a pak je pošleš dál, tak fungují v zimě lépe než průměrné staré zimní gumy v létě fungují lépe než nové zimní gumy.
Letní gumy už vůbec nemá smysl komentovat, protože pro většina lidí jezdí klidně na letních kamenech a neřeší v jakém jsou stavu – ale reálně je tam téma obdobné jako u zimáků – jakmile je letní stará nefungují pracovní teploty, jakmile potřebuješ grip, tak ho nemáš, ale rozdíl je, že v létě není šance to prověřit každé ráno, jako často v zimě.
asi tak jak pises, nemam snima zadnou zkusenost, ale na aute do prace, v rani strkanici, kdy jedes 60 proc ne. ale oni starnou i ty celorocni, problem je ten ze pneumatikam nejvic vadi slunicko, ty letni jsou nato jakz takz uspusobeny ale ty zimni na slunci < v teple > trpeji jako svin.
ja treba prezouvam fakt, na posledni chvili, kdyz bud bude snezit nebo je jistota, ze odpolko bude pod 10stc, tohle je myslim nejhorsi obdobi, kdy na silnici jezdi mix letnich a zimnich. a vlete bych zase zeved znacky, kde se smi jenom na letnich :D
U auta kolem 100kW výkonu pokud jezdíš tak nějak kolem předpisy povolených rychlostí, stylem potřebuju dojet z místa A do místa B a nemusím tam být první tak podle mě můžeš jezdit trvale na zimních a nebude to nijak omezující.
Klidně bych dal ty celoročka, ale potřebuju se čas od času dostat někam po sněhu a proto se držím těch zimních
tak jde spis o brzdnou drahu, i auto 140 hrebecku to rozjede na 130 :D
Tak to se zatraceně mýlíš. Strašně záleží na tom, co je to za auto a jak je postavenej podvozek, aby tě podržel, to, že dneska řada lidí nepozná kvalitní gumy na autě mají pocit že je nepotřebují má dvě příčiny:
Přesně tak!
rychlostni limity jsou nastaveny tak, ze se pri jejich dodrzeni na silnici vpohode udrzi auta technologicky stara 50 let. podle predpisu mas dodrzovat dostatecny odstup, abys stihl zareagovat na necekanou situaci. od vynalezu synchronu neni pro normalni rizeni zadny extra cit treba. co se pouziti zimnich gum v lete tyce uz vubec ne. takze bych z toho nedelal drama. ;-)
Hele já s těma auty jezdím i se staršími – a to co si napsal odpovídá tomu, že jsi to auto tak leda někde potkal… není to o tom, co provedeš ty, ale co provede neznalé okolí tobě = necháš si s veteránem místo na brzdění a máš tam hned ne jednoho, ale dva, co tam pošlou myšku, pač tě musí nutně předjet. Cit na řízení je potřeba, protože to není jen o synchronu v převodovce, ale taky o tom, že máš úzký auto, negativně skloněný kola na zadní a často i přední nápravě, podélné nebo hůře příčné listové pružiny, mnohdy maticové řízení s pomalým převodem, brzdy no spíše důstojné zpomalovače a pneu? tam je fakt mega rozdíl i u staré octavie a ještě větší u spartaka pokud má staré diagonálky nebo dnešní náhrady radiálky – jako dnešní diagonálka je na tom taky líp, ale pořá…diago…v zatáčce je to taky nebe a dudy. O autech bez diferenciálu, s mechanickými brzdami a třeba jen na zadní nápravu, či s brzdou na kardan ti tu radši ani psát nebudu, bo je to tu o kolech…
Takže prosím neuč rybu plavat ;)
Že ty nebezpečný šroty vůbec můžou na silnici, je přesně ta legislativní hyperkorektnost, o který mluvíš…
Tak ty šroty, o kterých mluvíš mají schválení k provozu, nejpravidelnější technickou kontrolu na světě – na bílejch značkách mají zhruba co tisíc až dva km normální STK, kterou musí projít. A přece ty jako zastánce demokracie a sobody by jsi je nechtěl nechtěl vyřadit, přímým notabene ještě k tomu retrospektivním zákonem…
Technickou to dostane akorát kvůli legislativní hyperkorektnosti, dneska by nic takovýho nebylo schválený k prodeji. Ukaž mi v tom moose test…
Na ohrožování okolí mi nepřijde nic demokratickýho, svobodně si můžeš pronajmout uzavřený okruh a být nebezpečný akorát sám sobě.
V moose testu naklepal trabant – což není ani auto, ale homologací lidový vozík Mercedes třídy A
Naklepal A-klasse, která byla takovej průšvih, že ji kvůli tomu přestali prodávat a na všechny už prodaný udělali svolávačku… To není moc vysoká laťka, viď? :))
Vůči trabantu? :-D
je pro okoli nebezpecnejsi veteran nebo elektroauto, kery da kilo za 2 s a po nehode je neuhasitelne? ;-)
Veterán.
+ten losí test taky nedá.
Nějakýho veterána jsem měl, technická byla 1× při dovozu, a pak se chodilo 1× ročně ke komisaři pro štempl… Žádná další STK se už nekonala. Bílý veteránský značky pochopitelně.
Bílý značky a klubová testace = běžná STK co dva roky, z pohledu legislativy je to běžné auto
Poopravim té, STK 1× za 5 let. To je nově, dřív jsi s veteránskou RZ na STK nemusel…Sice běžné auto, ale povinný ručení je za desetinu ceny…:)
Ono ale jde mit testaci a mit normalni znacky. Takze chodim co dca roky.
Jasně, samozřejmě to jde a leckdo to tak má.
Akorát mi přijde neobvyklé, mít veterána a nemít veteránské značky. Má to výhody. Nejenom levné pojištění.
puvodni felda nebo spartak jsou nekdy z padesatych let, tedy bych je oznacil spis za sedumdesatileta auta. ;-) ze 70. let bych bral jako referencni treba fiat 125 nebo klidne stopetku a to je, co se rizeni tyce, vpodstate soudoby auto, ktery bezezbytku splnuje mnou vyse psane. ;-)
Ze sedmdesátek je mercedes W123 – BTW auto se vstřikováním, katalyzátorem, možností airbagu, ABS a v neposlední řadě s brzdama, kterým má problém stíhat řada dnešních brzdy – holt kdo umí, ten umí…
105 fakte není motoricky lepší než Felda a 125 zase nená podvozek lepší než Felda – Fiat 125 má tuhou zadní nápravu na podelných listech.
Spartak je auto o generaci starší než Felda, ale to nevadí autům evidentně nerozumíš.
ze bych rozumel autum jsem nikde netvrdil, protoze tomu tak neni, nicmene tebou veci „uvadene na pravou miru“ nejsou pro me nic noveho. tys tim spartakem a feliciou nesmyslne reagoval na muj komentar o padesatiletych autech, abys ted napsal, ze mergl daneho stari je srovnatelny se soudobymi auty. ;-)
jsem tim puvodnim prispevkem chtel jen rict, ze letni nehodu bych nesvadel na zimni gumy. ;-)
Asi neni
sakra semito hryzlo,
asi neni, ale treba u nas na technicky te nato upozorneji, ze jsou stary a nemusi plnit 100% svoji funkci, nevim jak nato kouka pojistovna, ale od kluka vim, zeje to prvni naco koukaji, vzorek, spravny pneu, povoleny rozmer …
z vlastni zkusenosti vim, co dokazou spatny tlumice < podvozek > a uz skoro dojety gumy, mam prestrikanej zadek auta :D
Neblbni, to je jeste vetsi hazard nez Romcovo sudy nafty ve sklepe…
Přebytky říkáš? To jako, že náklaďák doveze 100 gum a nakonec je ve skladě 104 kusů? :))
…když se někdo veřejně chlubí, že koupil levně kradenou věc, tvl :-/
hlavně to porovnání kulhá… to bych taky mohl krást kola (nebo je vyměnit za levnej perník) a řikat, že mám ujetý 1km zadarmo nebo i se ziskem
kupuju to od borca, co maká v pneuservisu, ne od dredatý fetky, takže si nemyslím, že by je kradl. A jelikož jsem už od něj bral a od tý doby tam je zaměstnanej furt, tak pochybuju, že by si ho tam nechávali, kdyby se jim ztrácely gumy.
No a kde se tam teda vezmou v tom pneuservise 4 nový gumy? To by je musel koupit, a za ty 400 kilča se mi to moc nezdá.
Nebudu ti brát iluze. Pokud tomu věříš…je to tvoje věc.
Nebo jsou to lezaky 2017 :)
Vůbec mě taková blbost nezajímá…
Nyní 160kč /km :))
Jak které kolo, na silnici letos cca 3000 Kc – retez, spalky, gumy no a ty 3 litry jsem na jednici nalitat mohl. Mnohem levnejsi nez auto.
Celkem 75360, ale je v tom nové kolo za 30 a jeté za 7, které doufám vydrží déle než sledované 3 roky. Ujel jsem za tu dobu 18000 km, takže by to bylo děsivé 4 Kč/km.
2020–08–13 961 kolo řetěz kazeta kliky
2020–09–08 115.01 kolo ali kufry
2020–09–25 450 kolo kalhoty
2020–10–01 449 kolo přehazovačka
2020–12–23 765 kolo pulsmetr
2020–12–23 169 kolo řetěz
2021–04–23 358 kolo špalky rohy
2021–05–05 29 kolo rolnička 13T
2021–05–18 295 kolo řetězy
2021–07–04 1000 kolo pláště
2021–08–24 259 kolo duše gripy
2021–09–05 50 vlak Blansko-Praha kolo
2021–09–17 324 kolo řetězy 2×
2021–09–17 420 kolo kazeta
2021–11–13 24 kolo rekola
2021–11–13 7000 kolo Merida Crossway 40 (bazoš)
2021–11–22 229 kolo zadní košík
2021–11–27 462.55 kolo ali cyklocomputery
2021–12–13 160 kolo duše
2021–12–14 449 kolo plášť
2021–12–28 49 kolo bowdeny
2022–03–21 323 kolo brašna
2022–04–14 202 kolo ali kufry
2022–04–20 399 kolo rukavice
2022–04–20 798 kolo pedály
2022–05–19 59 kolo zámek
2022–06–14 1000 kolo alltraining
2022–06–16 50 kolo přední světlo
2022–06–25 1000 kolo servis
2022–06–28 499 kolo nářadí
2022–06–29 167.23 kolo montpáky ali
2022–08–26 2222 kolo zadní kolo, řetěz, oleje, zámek, kartáče
2022–09–17 240 kolo návleky na boty
2022–09–24 53 kolo CR-2032
2022–09–30 54 kolo světla
2022–09–30 280 kolo blatníky
2022–10–22 314 kolo kartáč, klíč
2022–10–30 1190 kolo hrudní pás
2022–11–18 34 kolo smetáček
2022–12–08 827 kolo 2 řetězy, kleště na rychlospojky
2023–03–28 556.42 kolo světla ali
2023–04–02 200.16 kolo 2× obal na batoh ali
2023–04–04 400 kolo senzor kadence
2023–04–16 670 kolo kupkolo krém, řetěz, gumicuk
2023–04–17 221 kolo bowdeny
2023–04–17 99 kolo gripy
2023–04–18 40 kolo CR2032
2023–04–21 35 kolo adaptér presta-auto
2023–04–24 250 kolo senzor kadence
2023–05–19 59 kolo CR2025 datart
2023–05–30 40 kolo cr2025
2023–05–31 1690 kolo helma
2023–06–01 199 kolo brzdové špalky
2023–06–01 69 kolo lepení
2023–06–01 645 kolo kraťasy
2023–06–14 800 kolo outset výměna středu
2023–06–26 542.06 kolo představec dlouhý ali
2023–06–26 249 kolo sedlovka dlouhá
2023–06–28 2000 kolo trenér
2023–07–03 319 kolo gripy
2023–07–10 489 kolo servis odvzdušnění zadní brzdy
2023–07–13 27890 kolo Author Aura XR3
2023–07–19 35 kolo rekola
2023–07–21 2800 kolo sedlo
2023–07–25 259 kolo nafukovací vak pro karimatku
2023–07–25 799 kolo karimatka
2023–07–25 1299 kolo spacák
2023–07–26 200 kolo garanční prohlídka
2023–07–26 199 kolo servis montáž kazety
2023–07–26 549 kolo kazeta
2023–07–26 545 kolo řetěz CN-HG91
2023–09–05 4900 kolo fitting
2023–09–05 1090 kolo představec
2023–10–21 1445 kolo sedlovka, kazeta, vícekolečko, řetězy, kapaliny
2023–10–23 49 kolo kónus
kolo bych do toho asi nepocital, nebo aspon podelil na 4–5 let
Tak tady to má někdo ku*va spočítáný! :-D
18.000 km = 3× kazeta a 10× řetěz? :-O
Na Campě jedna kazeta a 2 řetězy = kazeta by byla furt naprosto cajk a druhý řetěz by si už možná říkal o výměnu ;-)
Na C10 9000km neujedu vážím 72kg. Asi to moc hrotim :) Náklady radši nepočítám…
Co se týče kazet, tak jsem asi skončil s lepším stavem kazet než jsem měl předtím (například tu teď mám skoro nepoužitou 11–32 kterou jsem nahradil za 11–36).
Řetězy točím po ~1800km a mám jich tu teď několik napůl-jetých a furt doufám že pojedu druhé kolo. Plus tu mám teď několik nových do budoucna.
Tak samozrejme … tipnu si ze to bude treba 50kc na km nebo neco takoveho ;) … mozna vic.
Auto je forma transportu – resim.
Kolo je forma adrenalinoveho sportu – neresim.
Až budu velkej a bohatej, tak si koupím Bentley… A konečně mě bude kilometr na kole stát míň než kilometr autem… Možná :))
presne. na enduru neni nic vyjimecnyho na 20km vyjizdce zkurv neco za par tisic…
Na silnici docela málo, skoro určitě bych se vešel do 1 Kč/km. Mimo jeden servis za pár stovek jen měním řetězy a pláště, z výbavy jsem za poslední 3 roky kupoval jen tretry a pár ks oblečení.
Za roky 2018–2022: včetně pořízení kola a 2 zápletku 6 Kc/km.
Počítám ale oblečení a vše okolo, ale zase bez jídla, pití.
Když vynechám ty 3 nejdražší položky tak 3,46 Kc/km. Ten zbytek nejsou tak velké položky, ale naskáče to.
Zajímavé je to v přepočtu na hodiny (beru elapsed time ze Stravy). Ten celkový poměr vychází 126 Kc/hod. Tedy přiznávám, čekal jsem nižší hodinovou částku.
Bych řekl čistě spotrebak tak 1,5kč/km (gumy, destičky, řetězy, kazety a převodníky) XC HT kolo. Nepočítám do toho třeba zaplety, to by to dost zkreslovalo
233 ale časem to půjde dolů :)
10 az 40 kc na km jizdy.
Plus k tomu jeste navic nakup kola, udrzba kola, opravy kola, tuning kola, ochrana, vybaveni dilny, obleceni…
To už je trochu dost ne? :-) To si leješ do camelbaku Martell XO? :D
Tak když si vemeš že slušný DH kolo je klidně za 200k a přepočítáš to na kilometry + k tomu, cenu za lanovky, zničený díly, servis, upgrady … to si myslim že těch 40 Kč/km bude ještě málo :-)
U Endura to bude trošku lepší, ale jen lehce.
Píše, že nákup kola, servis, atd. nepočítá. Lanovka, to už je jiná věc a není nezbytná… Ovšem pravda je, že dnes není cyklistika jako cyklistika, dráhař zase napočítá pronájem dráhy :-)
Staci jet 0,5 km do hospody na par kousku a zpet a hned jsi jeste vys :)
Hele jednoduchy pocty. Jsem kousek od HK, do Trutnova to mam tam a zpet necelych 100km, auto bere cca 7 litru, takze pri dnesnich cenach cca 250kc. Plus obcas nejaky to trailovny. A najedu tam tak 25 km. To je ten levnejsi vylet.
Kdyz jedu treba na Dolni Moravu, najedu 200km za 500kc, k tomu parkovny a lanovka, to je dalsich 850 a vydelim to najetyma km, tak mi vyjde ten druhy konec cenoveho spektra.
A to jsou prime naklady, ktere stoji kazdy takovyhle vylet. Plus ty naklady uz vydane, jako to kolo, vybaveni atd…
Masakr. Štěstí že na kole se dá jezdit i bez lanovek a převážení kola v autě stovky kilometrů :)
pri predstave, ze najedu kazdej rok 7500 kolem baraku, tak stim seknu :D
Já bych s tím seknul zase při představě, že bych měl kolo někam převážet :). Právě to, že můžu na kolo sednout hned před barákem a nemusím se nikam dopravovat považuju za jeden z největších benefitů cyklistiky jakožto sportu.
jasny, ale poznavat novy lokality je preci to nejkrasnejsi. takze vikendy proste cestujeme
Hele prumerne mam kazdy vikend 300 km v aute, permici a jidlo.
Potom jsou tu naklady na servis a znicene dily.
Mne treba jezdit vylety na kole nebavi… kazdy to ma nejak.
Naopak treninkove kolo na najezd je levne, najizdim na valcich v garazi – jednou za cas nove gumy a omotavka…( tohle me samozrejme taky nebavi, ale nejak trenovat musim )
Kolo nemam jako dopravni prostredek na kilometry. Je to zabava a radost. S drahym kolem pri jezdeni v enduro terenu to vychazi na nesmysl.
Počítá se do toho i úrazové pojištění? Protože to mi občas vylepší bilanci u fullu :)
:-)))))
To bych mohl počítat i co mi zaplatila pojišťovna z povinného ručení řidiče, co mě jako cyklistu, srazil. :-)
Neřeším a nakupuju. :-)
Ted jsem objednaval spotrebak z bike24 a vyslo me to na 300 eur. Lanka, omotavka, spaliky, stred, dva retezy, dva plaste, 7 dusi. Az na lanka by to mohlo na pristi sezonu stacit.
Co s těma lankama děláš?
Vetsinou radim. Zadni mi vydrzi tak tech 10 tisic a menim pak uz obe. Vetsinou to jeste presvihnu, takze vytahuji dratky z paky.
Tobě řazení trepi lanko?
Jestli je to obsahly vtip na tema elektrickeho razeni, tak se vzdavam. Ale ano, u mechanickeho razeni se mi lanko trepi, kdyz se opotrebuje.
U silničních pak od Shimana je to už takový standard napříč všemi řadami.
Díky za info, nějak mě to překvapilo se mi trepila lanka na českých motorkách a jinak nikde na horacich už jsem zažil prodřený a rozříznutý Bowden, ale lanko bylo u řazení furt jak nove
Asi jsem výjimka, co potvrzuje pravidlo. Ještě se mi to na silnici nestalo. :D
Bud rad. Me to na CruXu prekvapilo asi padesat kilaku od domu a nebyl jsem schopnej radit ctyri nejtezsi prevody :-)
Myslím, že je to ten lepší případ, alespoň si pěkně protočil nohy, za mě je horší, když nejdou řadit lehčí, páč některý kopce bych pak musel nejspíš po svých ;-)
Ja mam cca odpozorovano kdy se mi to trepi a menim v cca pulce tohoto intervalu. Zase tak pracne to neni a neresim komplikace… uz jsem to videl uplne prervane a v pace to bylo slusne zasukovane. A cena lanka myslim nikoho neznici ;).
Už se mi stalo několikrát, že mi prasklo lanko. Jednou u silnice, kde jsem pak mohl aspoň řadit na přední šajbě. A 2× na krosce. Tam jsem zase zašrouboval šroub spodního dorazu, ať aspoň nemusím jet na nejtěžší. Ale to bylo u starých pák.
Tak dnešní vyjížďka byla do plusu :-))) Trochu jiný toaletní papír:-)))
Tak ale tu poznavam :)
Tak ještě napiš ve kterém keři jsi ji vytrousil :-)
No v tom ve kterém ty jsi ji našel :-)
To byl chyták. Byla v kleči :-)
Jeste, ze ne v kreci :-)
:-)
Doufám, že jsi odevzdal na místní služebnu. Pak by Ti náležela pajcka kovovka ;-D.
Nebyl jsem si jistý jestli na Polskou nebo Českou , tak jsem ji dnes utratil za latexový tmel:-)))