• Pepe72

    Zjistil jsem že amortizace kola mně přijde dráž než a. kola. U kola mi to vychází na 3kč/km. Co vy ?

    0 0
    • novas752  

      Nechci to vědět. :-)

      24 0
    • Kos_CZ  

      Co do toho vlastně počítáš? Jen kolo, nebo i oblečení a další spojené náklady?

      0 0
      • Pepe72  

        Oblečení ne. Pláště, pohon a a občasné rozbití to už zvedá na 4–5kč/km.

        0 0
      • Pepe72  

        Třeba zadní plášť nevydrží 2 000 km a stál mně 1 800. řetěz vydrží 2 000km stojí 2 000. To jsem už na 2kč/km.

        0 0
        • Kos_CZ  

          Tak tohle třeba já nespočítám, protože mám na kolo 7 řetězů a ty točím po cca 600km (pak je převoskuju a putujou do krabice, kde čekají na další službu.). a zatím jedu druhou rundu a mají ještě daleko do konce životnosti…

          0 2
          • Pepe72  

            Jj, to je super. Tak to dělá asi každý kdo hodně jezdí.

            0 0
        • Hagner  

          Máš řetěz ze zlata? :-D Používám na silnici tohle „Dura Ace CN-HG901“ ;-) Stojí cca. devětset a vydrží kolem pětitisíc km :-)

          0 0
          • Pepe72  

            Jsi prostě borec ! Koukal jsem a ten můj řetěz stojí 1 390 je to nějaký xx1. Jiný model mi vydrží míň než polovinu.

            0 0
          • KKKarelll  

            Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! CZK248.60 50%OFF | 6–7–8–9–10–11–12Speed Bicycle Chains IG51 HG40 HG53 HG54 HG701 HG901 116 Links M8100 126 Links MTB Road Racing Bike Chain

            https://a.aliexpress.com/_mKVdTLI

            Řetěz mě netrápí? Je fakt originál ????. HG901 cca350–400kč.

            Každý to řeší jinak?

            0 0
        • Honzis  

          Jasný, že full v terénu je o jiných penězich než koupit na bazosi crossa za 2ku a najet na tom 5000km po asfaltu bez koruny za servis a pak ho rovnou hodit do sběrného dvora -)

          0 0
    • UHU  

      amortizaci jako takovou nemá cenu řešit, ev. co stojí spotřebák/km (pláště, řetěz, kazata…)

      1 0
    • Raf  

      Letošních 1000Miles (3300 km, 16 dní jízdy) mě budou strašit asi ještě hodně dlouho. Kdybych kolo ztratil cestou na start, asi bych nakonec ušetřil :D

      Zemřely (a během závodu byly nahrazeny = nové opotřebovány):

      xx1 axs hazka (výměna za SLX + řazení)

      2× shimano desky

      1× shimano kotouč

      1× sram dub střed (nahrazen novým po 500 km…)

      1× YBN řetěz (výměna za jiný YBN, který je taky mrtvý)

      1× assos kraťasy (vytrhané švy u vložky)

      2× pláště

      +děravá uberlite karimatka (nyní ve stavu zalepeno, po 4 hodinách spím na prázdné, ideální jako budíček :D )

      Zbytek komponent ve stavu "lehce jeté i mimo cyklostezku)…

      Denně tak 500–1000 kč za jídlo + nějaký ubytování

      cca. 2500 Kč za servis kola během závodu

      Suma sumárum to bude někde mezi 15 – 30 Kč/km :D

      7 0
      • Pepe72  

        Tak u Tebe bych to nechtěl počítat :-)

        0 0
      • DDDD  

        Tos mohl ty míle jet tágem :)

        3 0
      • ladys  

        Zapomněl jsi na startovné ;)

        3 0
      • KKKarelll  

        Tak kolik to stálo? Jistě to máš spočítáno(cca)???

        Zajímá mě na kolik vyjde těch 2020 miles??? Kdyby náhodou, mě ruplo v kuli???

        Servis zvládám?

        0 0
    • mrofmoha  

      ja kdyz to kdysi z legrace pocital, tak nejvetsi podil na hodnote kc/km melo u jizdy na kole tankovani ;)

      4 0
      • Aduldinho  

        Přesně tak, nejvíc na tom kole asi prožeru, ale když si vemu, co mě stojí soukromé auto, kterým já osobně jezdím minimálně, tak je to pořád super výsledek! :-)

        0 0
        • iceduck  

          No nevim, ja to kdysi pocital.. a kdyz si odmyslim porizovaci cenu a tankovani at uz benzinu/jidla tak me silnicka vychazela na km draz – a to s najezdem podobnym, ci mirne vyssim ve propech kola.

          Ono kdyz slusna galuska stoji vic nez pneu…

          0 0
          • Aduldinho  

            No ale já tím autem skoro nejezdím a beztak musím platit servisní úkony a ručení a pojištění atd. Jezdí s ním vesměs moje milá, takže já jsem vlastně u toho auta těžce v mínusu :-)

            0 1
            • Esi  

              Alespoň víš proč se jim říká má drahá :-)

              3 0
              • Aduldinho  

                Vím, vím, je to ten nejdražší koníček, kam se hrabe kolo! :-)

                1 0
                • Esi  

                  V podstatě i nejdražší možná forma placeného sexu :-)

                  1 0
                • ferlikster  

                  Kolik platíš doma za km? :)))

                  0 0
                  • Esi  

                    No když se žena před lety ptala co bych si bez nich počal (žena a dcera) tak jsem pohotově odpověděl ze za těch 10 let zhruba barák a auto za milion :-)

                    2 0
      • Charlie_R  

        No ono záleží na palivu a taky na čerpací stanici. Nebudu tankovat na Mácháči na pláži, ale kousek vedle ve vsi za třetinu :-D V tomto máme oproti autu výhodu, rozdíly jsou velké.

        1 0
      • HadVoe  

        mno. me pripada, ze mam obcas spotrebu jak nalozena tatra v bahne – 1:1 nafta:pivo. a k tomu pivo stoji vic nez nafta. tam uz je amortizace dilu doplnkova polozka. :)

        2 0
    • Kaire  

      Bez PC: Full 2,58kč/km, silnice 1,03kč/km. Servis až na odpružení dělám sám.

      Oboje najeto cca 12tis. za tři roky. Měněn jen spotřebák, nic pro radost.

      0 0
    • kejda  

      Nepočítám pořízení kola, jen servis a náhradní díly. Některý rok třeba 1,5–2 Kč za km. Loni, po udělání si radosti novými záplety skoro 19…

      Furt levnější než motorka :))

      0 0
    • Jakobo  

      Asi jsem blbej, ale tu prvni vetu moc nechapu. Myslel jsi nez uz e-kola?

      1 0
    • Fofrník  

      Nevím, nepočítal jsem. Nevím, kolik mě stojí manželství, kolik mě stojí děti. Raději si to všechno užívám bez matematickýho přístupu.

      7 0
      • Aduldinho  

        Správný přístup, jinak by se člověk asi zbláznil, není zbytečný výdaj i to žrádlo, když to beztak člověk nakonec vykadí? :-D

        4 0
      • iron.hide  

        prachy su a budu vzdycky, treba si uzivat

        0 0
    • mr.antik  

      Nevim, ale i kdyby to bylo 100kč/h tak je to asi pořád nejlenvější sport hned po běhání ne?

      1 0
      • Aduldinho  

        Jako, když si vezmu, co mě kdysi stál florbal, tak přesedláním na kolo jsem si toliko nepohoršil, tedy když nepočítám počáteční investici do výbavy ;-) Navíc mně se ten florbal dost prodražoval ještě tím, že se po něm pravidelně chodilo někam pařit! :-D

        0 0
        • bara2  

          Tak jezdit pokaždé do cukrárny by to dost prodražovalo, to máš pravdu :-)

          0 0
        • Radek Broz  

          Zrovna florbal je super levnej, ne?

          0 0
        • Alojs01  

          Hral jsem florbal rekreacne 10 let… za tech 10 let jsem dohromady utratil min, jak za jeden rok cyklistikou… Dokonce bych si tipnul, ze jen zimni hadry na kolo byly drazsi nez 10 let florbalu i s hospodama po…:-)))

          1 0
          • jIrI___  

            Počítáš do toho florbalu i pronájem haly? Jednu dobu jsme s kolegy chodili a za ten pronájem to byly vyloženě nesmyslné částky.

            0 0
            • Alojs01  

              Jojo, pocitam…:-) Jestli si dobre vzpominam, tak to bylo necely 2tis na osobu na (skolni) rok.

              0 0
              • Aduldinho  

                Já hral závodně, takže to byly veškeré příspěvky na chod klubu, jelikož sponzoři moc nebyli a co se dostalo od města se správně investovalo do mládeže, takže pronájmy haly na tréninky, cesty na turnaje, při pořádání turnaje bylo potřeba přispět na celodenní pronájem haly, přispívali jsme i třeba na společné míčky, rozlišováky, kupovali si soutěžní dresy, když hraješ trošku na úrovni tak ta výbava taky není úplně zadarmo, ta florbalka se občas zlomí, boty prošoupou, mohl bych fakt pokračovat…po přesedlání na kolo a jeho využívání dokonce jako dopravy do práce, bych řekl, že krom té počáteční investice do kola cca 25tisíc jsem oproti florbalu dost ušetřil a navíc jsem přestal toliko holdovat alkoholu a byl více pánem svého času (můžeš vyjet prakticky kdykoliv) ;-)

                Samozřejmě to, že člověk pak začně mnohem více jezdit a chce lepší a lepší vybavení už je věc jiná, ale zase se ty náklady rozloží do více km respektive hodin! ;-)

                0 0
                • Alojs01  

                  Tak jasne, ale pokud by ses kolu venoval se stejnou vervou, zapalenim a soutezivosti jako florbalu, tak by ty naklady taky vypadaly jinak…:-)

                  Ja to srovnaval se svym rekreacnim florbalem a rekreacni cyklistikou, kdy jsem si za 10 let vystacil se 2 hokejkama, 2 salovkama, ale kola mam 4…:-)

                  Ale zase vim, ze na kole travim nekolikanasobne vic casu nez tim florbalem.

                  0 0
                  • Aduldinho  

                    Zapálení jsem měl možná aj větší a nějakej ten závod jsem též obrazil, samozřejmě kolo je úplně jinak časově náročný koníček, když to srovnám s klusáním, tam mi bohatě stačí hodinka, na kolo snad ani na hodinu nemá cenu vyrážet! ;-)

                    0 1
          • mr.antik  

            a ten florbal počítáš na naběhané kilometry nebo na hodiny?

            0 0
            • Alojs01  

              Celkove…

              Nechtel jsem to nejak pitvat, proste na florbal na cely rok bez ohledu na pocasi a rocni dobu, mi staci hokejka, micek, salovky, trenky, triko, rozlisovak a tim to konci.

              Na kole jezdim cely rok do prace, tak jen to mnozstvi ruzneho obleceni je sileny…:-)

              0 0
              • Aduldinho  

                Ano, výbava je mnohem levnější, ale zase na to potřebuješ prostory a lidi, sám si to pinkat doma v pokoji nebudeš, i když i to jsem v době největšího zapálení provozoval, holt individuální příprava je též potřeba! :-)

                Na kolo sedneš a nepotřebuješ vlastně nikoho a krom toho, že přispíváš v podobě daní na údržbu komunikací, po kterých se pohybuješ, tě to nic navíc za prostor k pohybu nestojí! ;-)

                0 0
                • Alojs01  

                  Tak urcite…

                  Zase clovek, co jezdi do bikeparku, si „prostor“ pro zabavu slusne zaplati…

                  Je to vzdy o tom konkretnim pohledu toho daneho jedince…:-)

                  1 0
                  • Aduldinho  

                    Ano, máš pravdu, toto odvětví cyklistiky mě naštěstí možná bohužel minulo ;-)

                    2 0
      • iron.hide  

        100 kc na hodinu je uplne v pohode.

        Tu je to u niektorych 100 kc za kilometer, a to uz v pohode fakt nie je :))

        0 0
      • Kaire  

        To asi dost záleží za kolik máš a jak dlouho ti vydrží kolo. A taky samozřejmě vybavení + hadry.

        0 0
      • jiri.kostinek  

        Myslím, že ne, když jsem naběhal přes 300 týdně, co tři neděle jsem kupoval nové boty za cca 1800,– Pokud najedu týdně 300, za a)považuju to za tréninkově chudé, za b)stojí mě to nula nic.

        2 0
        • Pepe72  

          Mněl jsem adidas response a vydržely 5 000km. Bohužel už pak nebyly k těmhle srovnatelné žádné.

          0 0
        • Kaire  

          300km běhu = cca 30h = cca 900km na kole * 3 neděle = 2700km (a cca 3600km/mesíc). To jsou čísla která nejsou moc dlouhodobě udržitelná a prakticky nedosažitelná smrtelníky.

          Já bych porovnával takový průměr sportovce, tj 3× do týdne na 2–3h kolo. Tedy cca 3h * 3 jízdy * 30km/h = 270km/týden. Přepočet na běh je cca 90km/týden, tedy 360km za měsíc. A i to je pro průměrného běžce sakra hodně. S 400km/měsíc lze v pohodě natrénovat na maraton pod 3h a to už je sakra výkon.

          0 0
          • kejda  

            Pěkné jsi to spočítal. Já dal v covidové době 1000 km běh (80 hodin), 3500 km kolo (230 hodin) a sotva jsem stíhal regenerovat. Plus venkovní tenis, ten byl povolen.

            A to do práce chodím jen občas. Pokud bych měl chodit denně na 8 hodin, tak bez šance…

            0 0
          • jiri.kostinek  

            Nechci se hádat. Každý ať sportuje podle vlastní chuti, času, energie a peněz co do toho může dát.

            Vůbec nerozporuju, že jde uběhnout slušný maraton s poměrně malou kilometráží, ale koho by sakra bavil maraton… No možná jako trénink, taky jsem je tak běhal.

            Co dodat, nemusíme být všichni normální, byla by to nuda, ne?

            1 0
            • kejda  

              Slušný maraton s poměrně malou kilometráží myšleno jako trénink, žes naběhal málo?

              0 0
            • Kaire  

              400km/měsíc naběhávají dálkaři. Jsi z ÚL, a běháš kotle. Tak určitě znáš pár borců co běhají LUM a nebo půlky. Nad 400 nabehaji možná dva a ještě jenom v objemu.

              Průměr a přepočet sem psal jenom abych to překlopil pro běžce a aby to šlo nějak smysluplně porovnat. Protože jsou sporty které mohou být levné, ale taky drahé.

              Ale aby to neznělo… Já s tebou vlastně ve všem souhlasím. Taky sem to tak dělal a bavilo mě to.

              0 0
      • kejda  

        Nevím no. Boty trojku a víc a dají 1000 km…:))

        0 0
        • Aduldinho  

          Někteří borci běhají bosky, ale není to samozřejmě pro každého, ale ty boty na běhání opravdu mizí před očima, když jsem trošku víc klusal, tak jsem do nich taky nějaký peníz nacpal a to jsem kupoval ty levnější, ale takový tretry na kolo, vyjdou cca na stejno a vydrží několik sezón, zimní mám už minimálně 10 ;-)

          0 0
        • mr.antik  

          tady všichni počítate kilometry ale tak směroplatné jsou teda za mě spíš hodiny. Pak můžeš porovnávat silnici,XC, běh a klidně bikepark.

          1 0
          • Singlespeed  

            Slovo „směroplatné“ je zkomolenina z nejmenovaného filmu, takže jeho používání bez vysvětlujícího smajlíka není úplně vhodné :-) .

            1 0
            • mr.antik  

              já vim, mě komolení baví a kdo mě zná, tak se třeba zasměje a ostatní ať si myslej co chtěj,

              0 0
          • Pepe72  

            To téma jsem založil jen tak, pro zábavu když jsem jel pro zboží na kole :-) jaké kolo máš, tak počítáš .

            0 0
          • bara2  

            Když to dám na hodiny, tak budu na halířích :-D

            0 0
            • Alojs01  

              To snad ne…:-) jako vazne utratis za spotrebak jen desetikoruny rocne? :-))

              0 0
              • bara2  

                Máš pravdu, hodin bude vždycky míň, jak kilometrů. To mi nedošlo.

                0 0
      • embi  

        no nevim. drazsi nez jezdeni na kole v lese je uz jen motorsport & jachting

        0 0
    • iron.hide  

      presnu sumu fakt netusim, ale tym ze jazdim vela a casto v blate/dazdi/sne­hu, tak mam vysoke naklady na spotrebaky, neustale musim nieco kupovat a vymienat… :/

      S jazdenim ziletky po cistuckom asfalte sa to neda ani len porovnat, to je jak uplne iny sport.

      0 0
    • bara2  

      Oproti koni je to úplně za hubičku :-)

      S Favoritkou, na které najezdím největší objem, jsem někde na desítkách haléřů za kilometr. Čím míň kolo najede, tím víc to pak vychází.

      1 0
      • Aduldinho  

        No a kam toho koňa ustájit, že? :-D Navíc se toho bojím asi víc než kolejí! :-D

        0 0
    • jIrI___  

      U mezka dlouhodobě kolem 0,98 kč/km (včetně občerstvení na vyjížďkách apod.).

      0 0
      • Aduldinho  

        :-D TVL, jak to má spočítaný na halíře :-D

        0 0
        • J1RKA  

          jezisi kritova noho dopr de le prace, jsem analytik, ted nebudu spat dokud to nespocitam, potrebuju atributy ktery sescitat, ale jestli jetam pivko a dlabanec i moni kosatky tak se sai pod 10kc nedostanu :DDD

          0 0
          • Pepe72  

            Jídlo je spotřeba paliva :-)

            1 0
            • J1RKA  

              tak pokud do toho zapocitam < pivko, kafco, tycinky, piti a jidlo > plus nejaky drobny za servis tak jsem na 8,32

              pokud do toho rozpocitam < kolo / 5let > tak jeto plus 3,46/km

              pokud bych do toho pocital i ubytovani < dovolene jenom nakole > tak jeto uz naprostej nesmysl

              a to do toho nepocitam naftu, pac sluzebak :D – je docela zajimavy, ze tomu odpovidaji i vydaje na uctu, pokud odectu bezny nakupy, tak to sedi plus minus na 20Tkc/rok

              0 0
        • jIrI___  

          Mám rád přehled, život mě tak nějak naučil řešit i drobné finanční záležitosti a finančně optimalizovat ;). A to bez detailních podkladů moc dobře nejde. Ale svým způsobem je to vedení podrobného domácího účetnictví koníček jako každý jiný :)

          3 0
          • Aduldinho  

            Já už to radši nepočítám, letos je to velký špatný, jsem dost v mínusu, doufám, že drahá brzy nastoupí někam do práce a krapet mi finančně uleví! ;-)

            1 0
    • keymaker  

      tak tohle si počítat fakt nechci :-D

      1 0
    • Smazaný účet  

      Podle manželky to jsou za kolo milióny. Já myslím, že to bude o trochu míň.

      2 0
    • Honzis  

      Se započítáním hadru, elektroniky, světel, doplňků a stravy by to bylo ještě dobré číslo si myslím.

      V éře kdy nestála kola 150+ jsem říkal, že kolo je ta menší investice. To okolo bylo dražší , kor když jezdíš v zimě venku a chceš mít na to výbavu.

      0 0
    • snas89  

      Moc:)

      0 0
    • mais  

      Nové kolo rok a půl – najeto cca 4000 km

      2× zadní plášť každý cca 1300 Kč

      1× drsnější hrubší plášť na předek cca 1500 Kč?

      3× řetěz – nevím, referenčně 500 Kč?

      1× brzdové desky – cca 400 Kč

      maziva cca 500? Kč

      V zimě mě čeká větší údržba tlumič, vidle a sedlovka – počítám odhadem 3000 Kč

      Takže přes palec 2,5 Kč/ km? za něco co by se dalo nazvat spotřebákem..

      0 0
    • melda  

      Galusky a řetěz +/- 7tis, 3800,– takže padoš na kilák. Jen tak bokem, čtyři fungl nový pneu 165/70 R14 mě stály 1600kč, přezutí 600kč.

      0 0
      • Pepe72  

        Kámo Ty neumíš počítat.

        1 0
      • Jezevec70  

        Zase nemůžeš srovnávat závodní pláště a nějaký úplný základ. Taky jsi mohl koupit na kolo obyč Kendy á 150,–Kč (kdybys měl plášťová kola).

        0 0
        • Pepe72  

          Auto vyjde levněji , ale nemá jen pneumatiky, taky má motor, výfuck, karosérii ,elektriku atd.

          0 0
          • DDDD  

            Lidi na kola většinou kupujou top komponenty (Di2, AXS…) a pak to porovnávají s koupí obyčejných zimáků za 3,5/ks.

            Lidí, co na auta kupují top komponenty osobně znám 2 a dají za sezónu víc jak 2M a kilometrově toho moc nenajedou.

            0 0
      • jIrI___  

        Zkus ten výpočet ještě jednou ;)

        0 0
        • Georrge  

          7tis bude nájezd, 3800 cena, takže ten padoš (padesátník) není zas tak mimo.

          1 0
          • jIrI___  

            V tom případě jsem nepochopil hantýrku a hluboce se omlouvám.

            0 0
        • melda  

          To bylo jen tak od pasu, s přesnýma cenama 0,47kč, ale když jednou za rok vyměním lanka a bowdeny tak ten padoš to bude

          0 0
      • kejda  

        To jsou gumy na Feldu ne?

        1 0
        • Cavendish  

          Já tam měl R13

          0 0
        • liborg1982  

          By mě zajímalo co to je za pneu za 400Kc?

          0 0
        • melda  

          Barum Polaris 5

          0 0
          • liborg1982  

            ..

            0 0
          • mr.nikdo  

            A kdy koupene?

            Fungl?

            0 0
            • enjoy  

              „Fungl?“

              Určitě:-D

              I když..tyhle jsou zadarmo drahé.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Uz se to jednou resilo. Zalezi na rozmeru a autu.

                Mam je taky a jsem spokojen.

                Proto taky nejak nechapu 400 za gumu :D

                0 0
            • melda  

              Fungl. Aj se samolepkama. Nabídka byla 1600kč za sadu, prej snad někdo, kdo dělá ve skladu a má občas přebytky. Ale moc jsem se po tom neptal, asi něco napůl legálního. Už jsem od něj v minulosti bral letní a spokojenost. Vzhledem k tomu, že je to o tři stovky víc, než dám za jednu galusku a a vzhledem k tomu, že strašně nerad dávám peníze do auta, tak si nákup pochvaluju.

              0 1
              • liborg1982  

                Jo tak, přebytky, co se najednou objevily za plotem skladu.

                :-)

                No to pak jo.

                2 0
              • mais  

                A týden a rok výroby? Mám zkušenost, že takhle levné bývají pneu dva tři roky staré = z pohledu zimních gum už tak trochu tvrde

                0 0
                • jIrI___  

                  Tak to by se moje osmileté zimáky měly už dávno rozpadnout.

                  0 2
                  • J1RKA  

                    4mm 4 roky, ti nic neříká?

                    0 0
                    • Kaire  

                      Soused mi to taky jednou vysvětlil. Prý stačí pořádná impregnace pneumatik a lobbing výrobců utře.

                      1 0
                      • J1RKA  

                        nesplet sis to s penetraci :D

                        1 0
                      • liborg1982  

                        Můžeš to trochu hlouběji vysvětlit?

                        0 0
                        • Kaire  

                          Vlastně ani ne. Když sem mu na jeho asi 8let staré Barumky řekl že jsou zpuchřelý, tak mi řekl že to vezme impregnací a voskem na pneušky a bude to zase jako nové. Že prý to tak dělá celej život. No dál sem se ho v rámci dobrých sousedských vztahů neptal.

                          1 0
                        • J1RKA  

                          asi ma ve stodole veterana :D tam to tak klidne muze bejt

                          0 0
                          • mais  

                            Jo jsou moulové co dají za renovaci mega a mají to desítky let starých diagonálách či falcech a pak se diví… Normální lidé mají i na veteránech slušný gumy

                            0 0
                    • melda  

                      Ale ty 4roky, to není zákon, ne?

                      0 0
                      • liborg1982  

                        Není, ale pokud tím vozem jezdíš, tak to stejně tak dlouho nevydrží :-)

                        0 1
                        • Alojs01  

                          Pri najezdu 16tis km rocne, pravidelnem stridani letni-zimni mi vydrzel predepsany vzorek na obou sadach 8 let… Nejaky Continentaly na Oktavce. A i ten 8.rok ty zimaky drzely lip nez nekterym s mnohem mladsima pneu.

                          0 1
                          • kejda  

                            Neuvěřitelné…

                            1 0
                            • mais  

                              Ale no pokud měl wintercontact někdy 2009 tak tam bylo okno, kdy Continental utekl většine o parník, ale zase bych nevěřil že osmiletá seděla líp než jiná nová tak možná vraník tomcat či nějaká jiná lisovaná tma

                              1 0
                          • JakeF  

                            Jezis tak to mas rict hned, ze na Oktavce… Stary gumy jezdi lip jak novy a naftu na dalnici vytvari.

                            0 1
                            • mais  

                              Ale platí to jen na ty, co mají na víku kufru firemní logo ne?

                              0 0
                          • liborg1982  

                            Tak to máš super. Užij si to ještě dlouhé roky.

                            0 0
                          • Breakpain  

                            Gumy 8lete jsem mel jen jednou. Potom co mi to v kopci opakovane pri zataceni jelo rovne v male rychlosti jsem usoudil, ze takhle stare gumy uz jezdit nebudu.

                            Zimaky 4 roky

                            Letnaky 6 let

                            Pak je menim (maly najezd do 10tis/rok)

                            0 0
                            • Esi  

                              Mám to zhruba stejně, teď jsem vyhodil zimaky měly tak cca 6mm a 6 sezon už to klouzalo na mokru jako na ledě

                              0 0
                              • ladys  

                                Musíš s tím autem občas vyjet z garáže :D

                                0 0
                                • Esi  

                                  Najezdim v průměru 10 000km za rok, pracuju převážně z domova, když musím do kanclu a počasí dovolí jedu na kole, na delší služební cesty si beru sdílené služební auto, tak nemám moc kde ty km najezdit a jsem za to rad :-)

                                  0 0
                                  • kejda  

                                    Pak se vyplatí koupit celoroční… Ani ryba ani rak, ale funguje to. Při dnešních zimách beze sněhu asi ideální volba.

                                    0 0
                                    • Esi  

                                      No spíš příště nechám jen ty zimní a budu každé 3 roky kupovat nové na predek a ty původní přední dávat navzadek, asi ti vyjde nejlevněji a těch 30 tisíc vydrží ty letní i při celoročním provotu

                                      0 0
                                      • mais  

                                        Dej celoroční jsou v léte mnohem lepsi jakmile dojedeme sady jsou u nás na všechny hupcuky včetně bev

                                        0 0
                                        • Esi  

                                          Najezdím toho v zimě víc než v létě včetně ježdění na hory u nás, rakousko, itálie. Náhon jen na předek tak že raději zůstanu u těch zimáků :-) ono to na nich v létě není nic hrozného když nezávodíš

                                          0 0
                                        • Breakpain  

                                          Fakt by me zajimalo, jestli nejde jen o to usetrit par korun. Mne se proste nezda, aby celorocky byly v lete lepsi nez letnaky a v zime nez zimaky…

                                          Chapu, ze kdyz se jezdi jak s pytlem brambor a zejmena po meste, tak to je mozna fajn.

                                          Osobne je 90% mych cest do hor, takze to ani nebudu resit. Ale to nemeni nic na tom, ze me to opravdu zajima …

                                          0 0
                                          • Esi  

                                            Ne tak to není, celoročky jsou v létě horší než letní ale lepší než zimní a v zimě jsou horší než zimní a lepší než letní :-)

                                            Já zatím přezouvám, teda přehazuju letní a zimní kola, ale už jsem taky uvažoval že budu jezdit jen na zimních, teď budu vyhazovat zimáky tuším po 6 sezonách a mají tak 6mm, ale už jsou tvrdé a kloužou na mokru. KDybych jezdil jen na zimních tak by asi stačilo jednou za 3 sezony koupit na předek 2 nové, na zadku by to ta guma 6 let vydržela, tak že bych za 6 let spotřeboval 6 pneumatik, takhle jich spotřebuju 8

                                            0 0
                                            • J1RKA  

                                              jenom se zeptam, ja teda neprezouvam, mam sady kol, letnich mam dokonce 6kol plus zimni rezervu na plechaci, tohle mi prijde uplne nejednoduzsi reseni

                                              0 0
                                              • Esi  

                                                No prostě s malým nájezdem je rozhodně ekonomičtější jezdit jen na zimních alespoň ty gumy vyhazuješ proto že jsou ojeté a né proto že jsou staré a tvrdé. Asi to bude něco jiného u nějakého vysoce výkonného vozu typu porsche 911 a podobně :)

                                                0 1
                                                • pepek  

                                                  Asi to nejde paušalizovat, podle mojí zkušenosti, ale i podle testů, jsou letní lepší na všem, kromě sněhu a ledu. Zimní, dobře ojetý drží dobře i za tepla, dokud neprší, pak je to ruská ruleta. A nejhorší nápad je dát dopředu letní a dozadu zimáky – to pak na vlhku/ošlizlu jde velmi rychle. A celý rok na zimních se prý prodraží, bo větší valivý odpor.

                                                  0 1
                                                  • Esi  

                                                    Jo trochu větší valivý odpor to asi mít bude, je to za mě vhodné pro někoho kdo najezdí opravdu málo, já přes léto najezdím tak 3000km auto stojí v garáži tak že ta degradace těch gum nebude tak hrozná protože nestojí trvale na sluníčku. Ten valivý odpor i kdyby hodně tak udělá nějakou tu desetinu litru na 100km to je při těch 3000km asi skoro jedno.

                                                    0 0
                                                  • pepek  

                                                    Asi to bude víc, jak desetina, kor když nebudou ojetý.

                                                    0 0
                                                  • Hagner  

                                                    Zimní v IT do 15.5. max. ;-)

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    bejvavalo. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Hagner  

                                                    Jasně :-D

                                                    0 0
                                                • mais  

                                                  Nesrovnávej svoje cukání s nějakým „sportovním“ autem. Tam se prostě hraje na to, že normální inteligendní člověk mající takové auto, to umí a tedy ví, že napřed se to musí ohřát – a to i pneumatiky, aby to začalo fungovat a tak jsou na to ty pneumatiky stavěny.

                                                  Jezdit v létě na zimácích je možná ekonomické, ale ne moudré

                                                  0 0
                                                  • ladys  

                                                    Asi už by bylo na čase automobilové okénko ukončit;)

                                                    2 0
                                                  • mais  

                                                    Souhlas, na druhou stranu zajímavá sonda do života cyklistova, co řeší pneu na kolo a chce to nejlepší, protože tvrdí, že na pneu závisí jeho zdraví atd…a jak zároveň to nechce řešit u auta a tváří se, že tam může být cokolí…asi tam na pneu jeho zzdraví a život nezávisí…

                                                    2 1
                                          • JSt  

                                            samozrejme, ze jde o usetreni penez a casu. v lete je vpodstate jedno, co mas obuty a v zime jsou, necekane, zimni gumy nejlepsi volba. s malym najezdem zimni gumy driv zteri nez ze by se sjely. je pravda, ze s dostatecnym vzorkem ti nikdo nemuze rict ani popel, i kdyz pojedes na s+m gumach starych dvacet let. ;-)

                                            0 0
                                          • mais  

                                            Vždycky je otázka co a jak a na co používáš a jak si které auto rozumí s kterýma gumama. Celoročky jsou kompromis pro lidi, co moc nejezdí a nemají na auto velké nároky – ideální je to na taková ta auta, co s tím rozvážíš děti do školy, jednou v létě Corvacko a jednou v zimě Alpy stylem – ubytko v 700 m někde ve větším centru a z toho jezdíš lanovkama. Čím víc máš požadavky ostřejší – chceš se svézt, chceš jezdit hory, tím víc jsou požadavky na pneumatiky náročnější.

                                            Moje současná zkušenost s celoročkama je taková, že pokud je držíš dvě max tři sezony a pak je pošleš dál, tak fungují v zimě lépe než průměrné staré zimní gumy v létě fungují lépe než nové zimní gumy.

                                            Letní gumy už vůbec nemá smysl komentovat, protože pro většina lidí jezdí klidně na letních kamenech a neřeší v jakém jsou stavu – ale reálně je tam téma obdobné jako u zimáků – jakmile je letní stará nefungují pracovní teploty, jakmile potřebuješ grip, tak ho nemáš, ale rozdíl je, že v létě není šance to prověřit každé ráno, jako často v zimě.

                                            0 0
                                            • J1RKA  

                                              asi tak jak pises, nemam snima zadnou zkusenost, ale na aute do prace, v rani strkanici, kdy jedes 60 proc ne. ale oni starnou i ty celorocni, problem je ten ze pneumatikam nejvic vadi slunicko, ty letni jsou nato jakz takz uspusobeny ale ty zimni na slunci < v teple > trpeji jako svin.

                                              ja treba prezouvam fakt, na posledni chvili, kdyz bud bude snezit nebo je jistota, ze odpolko bude pod 10stc, tohle je myslim nejhorsi obdobi, kdy na silnici jezdi mix letnich a zimnich. a vlete bych zase zeved znacky, kde se smi jenom na letnich :D

                                              0 0
                                            • Esi  

                                              U auta kolem 100kW výkonu pokud jezdíš tak nějak kolem předpisy povolených rychlostí, stylem potřebuju dojet z místa A do místa B a nemusím tam být první tak podle mě můžeš jezdit trvale na zimních a nebude to nijak omezující.

                                              Klidně bych dal ty celoročka, ale potřebuju se čas od času dostat někam po sněhu a proto se držím těch zimních

                                              0 0
                                              • J1RKA  

                                                tak jde spis o brzdnou drahu, i auto 140 hrebecku to rozjede na 130 :D

                                                0 0
                                              • mais  

                                                Tak to se zatraceně mýlíš. Strašně záleží na tom, co je to za auto a jak je postavenej podvozek, aby tě podržel, to, že dneska řada lidí nepozná kvalitní gumy na autě mají pocit že je nepotřebují má dvě příčiny:

                                                1. naprosto nemají pro řízení cit a jen legislativní hyperkorektností je jim umoženěno řídit (rozuměj řídiičák si na základě pofiderní zkoušky může pořídit prakticky hažký)
                                                2. auta přebušená systém „bezpečnosti“ to korigují za ně, když dojde na lámání chleba jsou to ty metry, co pak chybí
                                                0 3
                                                • J1RKA  

                                                  Přesně tak!

                                                  0 0
                                                • JSt  

                                                  rychlostni limity jsou nastaveny tak, ze se pri jejich dodrzeni na silnici vpohode udrzi auta technologicky stara 50 let. podle predpisu mas dodrzovat dostatecny odstup, abys stihl zareagovat na necekanou situaci. od vynalezu synchronu neni pro normalni rizeni zadny extra cit treba. co se pouziti zimnich gum v lete tyce uz vubec ne. takze bych z toho nedelal drama. ;-)

                                                  2 0
                                                  • mais  

                                                    Hele já s těma auty jezdím i se staršími – a to co si napsal odpovídá tomu, že jsi to auto tak leda někde potkal… není to o tom, co provedeš ty, ale co provede neznalé okolí tobě = necháš si s veteránem místo na brzdění a máš tam hned ne jednoho, ale dva, co tam pošlou myšku, pač tě musí nutně předjet. Cit na řízení je potřeba, protože to není jen o synchronu v převodovce, ale taky o tom, že máš úzký auto, negativně skloněný kola na zadní a často i přední nápravě, podélné nebo hůře příčné listové pružiny, mnohdy maticové řízení s pomalým převodem, brzdy no spíše důstojné zpomalovače a pneu? tam je fakt mega rozdíl i u staré octavie a ještě větší u spartaka pokud má staré diagonálky nebo dnešní náhrady radiálky – jako dnešní diagonálka je na tom taky líp, ale pořá…diago…v za­táčce je to taky nebe a dudy. O autech bez diferenciálu, s mechanickými brzdami a třeba jen na zadní nápravu, či s brzdou na kardan ti tu radši ani psát nebudu, bo je to tu o kolech…

                                                    Takže prosím neuč rybu plavat ;)

                                                    0 2
                                                  • JakeF  

                                                    Že ty nebezpečný šroty vůbec můžou na silnici, je přesně ta legislativní hyperkorektnost, o který mluvíš…

                                                    1 1
                                                  • mais  

                                                    Tak ty šroty, o kterých mluvíš mají schválení k provozu, nejpravidelnější technickou kontrolu na světě – na bílejch značkách mají zhruba co tisíc až dva km normální STK, kterou musí projít. A přece ty jako zastánce demokracie a sobody by jsi je nechtěl nechtěl vyřadit, přímým notabene ještě k tomu retrospektivním zákonem…

                                                    0 1
                                                  • JakeF  

                                                    Technickou to dostane akorát kvůli legislativní hyperkorektnosti, dneska by nic takovýho nebylo schválený k prodeji. Ukaž mi v tom moose test…

                                                    Na ohrožování okolí mi nepřijde nic demokratickýho, svobodně si můžeš pronajmout uzavřený okruh a být nebezpečný akorát sám sobě.

                                                    0 2
                                                  • mais  

                                                    V moose testu naklepal trabant – což není ani auto, ale homologací lidový vozík Mercedes třídy A

                                                    https://www.waaattmag.cz/…nez-ferrari/

                                                    0 2
                                                  • JakeF  

                                                    Naklepal A-klasse, která byla takovej průšvih, že ji kvůli tomu přestali prodávat a na všechny už prodaný udělali svolávačku… To není moc vysoká laťka, viď? :))

                                                    0 2
                                                  • Hagner  

                                                    Vůči trabantu? :-D

                                                    0 1
                                                  • JSt  

                                                    je pro okoli nebezpecnejsi veteran nebo elektroauto, kery da kilo za 2 s a po nehode je neuhasitelne? ;-)

                                                    0 2
                                                  • JakeF  

                                                    Veterán.

                                                    0 2
                                                  • pepek  

                                                    +ten losí test taky nedá.

                                                    0 1
                                                  • kejda  

                                                    Nějakýho veterána jsem měl, technická byla 1× při dovozu, a pak se chodilo 1× ročně ke komisaři pro štempl… Žádná další STK se už nekonala. Bílý veteránský značky pochopitelně.

                                                    0 0
                                                  • mais  

                                                    Bílý značky a klubová testace = běžná STK co dva roky, z pohledu legislativy je to běžné auto

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    Poopravim té, STK 1× za 5 let. To je nově, dřív jsi s veteránskou RZ na STK nemusel…Sice běžné auto, ale povinný ručení je za desetinu ceny…:)

                                                    0 0
                                                  • keymaker  

                                                    Ono ale jde mit testaci a mit normalni znacky. Takze chodim co dca roky.

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    Jasně, samozřejmě to jde a leckdo to tak má.

                                                    Akorát mi přijde neobvyklé, mít veterána a nemít veteránské značky. Má to výhody. Nejenom levné pojištění.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    puvodni felda nebo spartak jsou nekdy z padesatych let, tedy bych je oznacil spis za sedumdesatileta auta. ;-) ze 70. let bych bral jako referencni treba fiat 125 nebo klidne stopetku a to je, co se rizeni tyce, vpodstate soudoby auto, ktery bezezbytku splnuje mnou vyse psane. ;-)

                                                    0 1
                                                  • mais  

                                                    Ze sedmdesátek je mercedes W123 – BTW auto se vstřikováním, katalyzátorem, možností airbagu, ABS a v neposlední řadě s brzdama, kterým má problém stíhat řada dnešních brzdy – holt kdo umí, ten umí…

                                                    105 fakte není motoricky lepší než Felda a 125 zase nená podvozek lepší než Felda – Fiat 125 má tuhou zadní nápravu na podelných listech.

                                                    Spartak je auto o generaci starší než Felda, ale to nevadí autům evidentně nerozumíš.

                                                    0 2
                                                  • JSt  

                                                    ze bych rozumel autum jsem nikde netvrdil, protoze tomu tak neni, nicmene tebou veci „uvadene na pravou miru“ nejsou pro me nic noveho. tys tim spartakem a feliciou nesmyslne reagoval na muj komentar o padesatiletych autech, abys ted napsal, ze mergl daneho stari je srovnatelny se soudobymi auty. ;-)

                                                    jsem tim puvodnim prispevkem chtel jen rict, ze letni nehodu bych nesvadel na zimni gumy. ;-)

                                                    0 1
                      • J1RKA  

                        Asi neni

                        0 0
                      • J1RKA  

                        sakra semito hryzlo,

                        asi neni, ale treba u nas na technicky te nato upozorneji, ze jsou stary a nemusi plnit 100% svoji funkci, nevim jak nato kouka pojistovna, ale od kluka vim, zeje to prvni naco koukaji, vzorek, spravny pneu, povoleny rozmer …

                        z vlastni zkusenosti vim, co dokazou spatny tlumice < podvozek > a uz skoro dojety gumy, mam prestrikanej zadek auta :D

                        0 0
                  • JakeF  

                    Neblbni, to je jeste vetsi hazard nez Romcovo sudy nafty ve sklepe…

                    1 0
              • kejda  

                Přebytky říkáš? To jako, že náklaďák doveze 100 gum a nakonec je ve skladě 104 kusů? :))

                0 0
              • Shaby  

                …když se někdo veřejně chlubí, že koupil levně kradenou věc, tvl :-/

                0 1
                • mr.antik  

                  hlavně to porovnání kulhá… to bych taky mohl krást kola (nebo je vyměnit za levnej perník) a řikat, že mám ujetý 1km zadarmo nebo i se ziskem

                  0 0
                • melda  

                  kupuju to od borca, co maká v pneuservisu, ne od dredatý fetky, takže si nemyslím, že by je kradl. A jelikož jsem už od něj bral a od tý doby tam je zaměstnanej furt, tak pochybuju, že by si ho tam nechávali, kdyby se jim ztrácely gumy.

                  0 0
                  • kejda  

                    No a kde se tam teda vezmou v tom pneuservise 4 nový gumy? To by je musel koupit, a za ty 400 kilča se mi to moc nezdá.

                    0 0
                  • liborg1982  

                    Nebudu ti brát iluze. Pokud tomu věříš…je to tvoje věc.

                    0 0
    • milan.v  

      Vůbec mě taková blbost nezajímá…

      0 1
    • adam1  

      Nyní 160kč /km :))

      0 0
    • nooski  

      Jak které kolo, na silnici letos cca 3000 Kc – retez, spalky, gumy no a ty 3 litry jsem na jednici nalitat mohl. Mnohem levnejsi nez auto.

      0 0
    • JendaH  

      Celkem 75360, ale je v tom nové kolo za 30 a jeté za 7, které doufám vydrží déle než sledované 3 roky. Ujel jsem za tu dobu 18000 km, takže by to bylo děsivé 4 Kč/km.

      2020–08–13 961 kolo řetěz kazeta kliky

      2020–09–08 115.01 kolo ali kufry

      2020–09–25 450 kolo kalhoty

      2020–10–01 449 kolo přehazovačka

      2020–12–23 765 kolo pulsmetr

      2020–12–23 169 kolo řetěz

      2021–04–23 358 kolo špalky rohy

      2021–05–05 29 kolo rolnička 13T

      2021–05–18 295 kolo řetězy

      2021–07–04 1000 kolo pláště

      2021–08–24 259 kolo duše gripy

      2021–09–05 50 vlak Blansko-Praha kolo

      2021–09–17 324 kolo řetězy 2×

      2021–09–17 420 kolo kazeta

      2021–11–13 24 kolo rekola

      2021–11–13 7000 kolo Merida Crossway 40 (bazoš)

      2021–11–22 229 kolo zadní košík

      2021–11–27 462.55 kolo ali cyklocomputery

      2021–12–13 160 kolo duše

      2021–12–14 449 kolo plášť

      2021–12–28 49 kolo bowdeny

      2022–03–21 323 kolo brašna

      2022–04–14 202 kolo ali kufry

      2022–04–20 399 kolo rukavice

      2022–04–20 798 kolo pedály

      2022–05–19 59 kolo zámek

      2022–06–14 1000 kolo alltraining

      2022–06–16 50 kolo přední světlo

      2022–06–25 1000 kolo servis

      2022–06–28 499 kolo nářadí

      2022–06–29 167.23 kolo montpáky ali

      2022–08–26 2222 kolo zadní kolo, řetěz, oleje, zámek, kartáče

      2022–09–17 240 kolo návleky na boty

      2022–09–24 53 kolo CR-2032

      2022–09–30 54 kolo světla

      2022–09–30 280 kolo blatníky

      2022–10–22 314 kolo kartáč, klíč

      2022–10–30 1190 kolo hrudní pás

      2022–11–18 34 kolo smetáček

      2022–12–08 827 kolo 2 řetězy, kleště na rychlospojky

      2023–03–28 556.42 kolo světla ali

      2023–04–02 200.16 kolo 2× obal na batoh ali

      2023–04–04 400 kolo senzor kadence

      2023–04–16 670 kolo kupkolo krém, řetěz, gumicuk

      2023–04–17 221 kolo bowdeny

      2023–04–17 99 kolo gripy

      2023–04–18 40 kolo CR2032

      2023–04–21 35 kolo adaptér presta-auto

      2023–04–24 250 kolo senzor kadence

      2023–05–19 59 kolo CR2025 datart

      2023–05–30 40 kolo cr2025

      2023–05–31 1690 kolo helma

      2023–06–01 199 kolo brzdové špalky

      2023–06–01 69 kolo lepení

      2023–06–01 645 kolo kraťasy

      2023–06–14 800 kolo outset výměna středu

      2023–06–26 542.06 kolo představec dlouhý ali

      2023–06–26 249 kolo sedlovka dlouhá

      2023–06–28 2000 kolo trenér

      2023–07–03 319 kolo gripy

      2023–07–10 489 kolo servis odvzdušnění zadní brzdy

      2023–07–13 27890 kolo Author Aura XR3

      2023–07–19 35 kolo rekola

      2023–07–21 2800 kolo sedlo

      2023–07–25 259 kolo nafukovací vak pro karimatku

      2023–07–25 799 kolo karimatka

      2023–07–25 1299 kolo spacák

      2023–07–26 200 kolo garanční prohlídka

      2023–07–26 199 kolo servis montáž kazety

      2023–07–26 549 kolo kazeta

      2023–07–26 545 kolo řetěz CN-HG91

      2023–09–05 4900 kolo fitting

      2023–09–05 1090 kolo představec

      2023–10–21 1445 kolo sedlovka, kazeta, vícekolečko, řetězy, kapaliny

      2023–10–23 49 kolo kónus

      2 1
      • J1RKA  

        kolo bych do toho asi nepocital, nebo aspon podelil na 4–5 let

        0 0
      • Aduldinho  

        Tak tady to má někdo ku*va spočítáný! :-D

        0 0
      • Hagner  

        18.000 km = 3× kazeta a 10× řetěz? :-O

        0 0
        • Aduldinho  

          Na Campě jedna kazeta a 2 řetězy = kazeta by byla furt naprosto cajk a druhý řetěz by si už možná říkal o výměnu ;-)

          1 0
          • ladys  

            Na C10 9000km neujedu vážím 72kg. Asi to moc hrotim :) Náklady radši nepočítám…

            1 0
        • JendaH  

          Co se týče kazet, tak jsem asi skončil s lepším stavem kazet než jsem měl předtím (například tu teď mám skoro nepoužitou 11–32 kterou jsem nahradil za 11–36).

          Řetězy točím po ~1800km a mám jich tu teď několik napůl-jetých a furt doufám že pojedu druhé kolo. Plus tu mám teď několik nových do budoucna.

          0 0
    • Breakpain  

      Tak samozrejme … tipnu si ze to bude treba 50kc na km nebo neco takoveho ;) … mozna vic.

      Auto je forma transportu – resim.

      Kolo je forma adrenalinoveho sportu – neresim.

      3 0
    • JakeF  

      Až budu velkej a bohatej, tak si koupím Bentley… A konečně mě bude kilometr na kole stát míň než kilometr autem… Možná :))

      2 0
      • embi  

        presne. na enduru neni nic vyjimecnyho na 20km vyjizdce zkurv neco za par tisic…

        0 0
    • mira13  

      Na silnici docela málo, skoro určitě bych se vešel do 1 Kč/km. Mimo jeden servis za pár stovek jen měním řetězy a pláště, z výbavy jsem za poslední 3 roky kupoval jen tretry a pár ks oblečení.

      0 0
    • Salind  

      Za roky 2018–2022: včetně pořízení kola a 2 zápletku 6 Kc/km.

      Počítám ale oblečení a vše okolo, ale zase bez jídla, pití.

      Když vynechám ty 3 nejdražší položky tak 3,46 Kc/km. Ten zbytek nejsou tak velké položky, ale naskáče to.

      Zajímavé je to v přepočtu na hodiny (beru elapsed time ze Stravy). Ten celkový poměr vychází 126 Kc/hod. Tedy přiznávám, čekal jsem nižší hodinovou částku.

      0 0
      • Esi  

        Bych řekl čistě spotrebak tak 1,5kč/km (gumy, destičky, řetězy, kazety a převodníky) XC HT kolo. Nepočítám do toho třeba zaplety, to by to dost zkreslovalo

        0 0
    • mastihuba  

      233 ale časem to půjde dolů :)

      0 0
    • Venda  

      10 az 40 kc na km jizdy.

      Plus k tomu jeste navic nakup kola, udrzba kola, opravy kola, tuning kola, ochrana, vybaveni dilny, obleceni…

      1 0
      • Charlie_R  

        To už je trochu dost ne? :-) To si leješ do camelbaku Martell XO? :D

        0 1
        • theedge  

          Tak když si vemeš že slušný DH kolo je klidně za 200k a přepočítáš to na kilometry + k tomu, cenu za lanovky, zničený díly, servis, upgrady … to si myslim že těch 40 Kč/km bude ještě málo :-)

          U Endura to bude trošku lepší, ale jen lehce.

          0 0
          • Charlie_R  

            Píše, že nákup kola, servis, atd. nepočítá. Lanovka, to už je jiná věc a není nezbytná… Ovšem pravda je, že dnes není cyklistika jako cyklistika, dráhař zase napočítá pronájem dráhy :-)

            0 1
        • VojtaXY  

          Staci jet 0,5 km do hospody na par kousku a zpet a hned jsi jeste vys :)

          2 0
        • Venda  

          Hele jednoduchy pocty. Jsem kousek od HK, do Trutnova to mam tam a zpet necelych 100km, auto bere cca 7 litru, takze pri dnesnich cenach cca 250kc. Plus obcas nejaky to trailovny. A najedu tam tak 25 km. To je ten levnejsi vylet.

          Kdyz jedu treba na Dolni Moravu, najedu 200km za 500kc, k tomu parkovny a lanovka, to je dalsich 850 a vydelim to najetyma km, tak mi vyjde ten druhy konec cenoveho spektra.

          A to jsou prime naklady, ktere stoji kazdy takovyhle vylet. Plus ty naklady uz vydane, jako to kolo, vybaveni atd…

          0 0
          • jIrI___  

            Masakr. Štěstí že na kole se dá jezdit i bez lanovek a převážení kola v autě stovky kilometrů :)

            2 0
            • J1RKA  

              pri predstave, ze najedu kazdej rok 7500 kolem baraku, tak stim seknu :D

              2 0
              • jIrI___  

                Já bych s tím seknul zase při představě, že bych měl kolo někam převážet :). Právě to, že můžu na kolo sednout hned před barákem a nemusím se nikam dopravovat považuju za jeden z největších benefitů cyklistiky jakožto sportu.

                1 0
                • J1RKA  

                  jasny, ale poznavat novy lokality je preci to nejkrasnejsi. takze vikendy proste cestujeme

                  1 0
            • Breakpain  

              Hele prumerne mam kazdy vikend 300 km v aute, permici a jidlo.

              Potom jsou tu naklady na servis a znicene dily.

              Mne treba jezdit vylety na kole nebavi… kazdy to ma nejak.

              Naopak treninkove kolo na najezd je levne, najizdim na valcich v garazi – jednou za cas nove gumy a omotavka…( tohle me samozrejme taky nebavi, ale nejak trenovat musim )

              0 0
    • theedge  

      Kolo nemam jako dopravni prostredek na kilometry. Je to zabava a radost. S drahym kolem pri jezdeni v enduro terenu to vychazi na nesmysl.

      1 0
    • Fran-tic  

      Počítá se do toho i úrazové pojištění? Protože to mi občas vylepší bilanci u fullu :)

      1 0
    • krabica  

      Neřeším a nakupuju. :-)

      1 1
    • ms82  

      Ted jsem objednaval spotrebak z bike24 a vyslo me to na 300 eur. Lanka, omotavka, spaliky, stred, dva retezy, dva plaste, 7 dusi. Az na lanka by to mohlo na pristi sezonu stacit.

      0 0
      • ladys  

        Co s těma lankama děláš?

        0 0
        • ms82  

          Vetsinou radim. Zadni mi vydrzi tak tech 10 tisic a menim pak uz obe. Vetsinou to jeste presvihnu, takze vytahuji dratky z paky.

          0 0
          • mais  

            Tobě řazení trepi lanko?

            0 0
            • ms82  

              Jestli je to obsahly vtip na tema elektrickeho razeni, tak se vzdavam. Ale ano, u mechanickeho razeni se mi lanko trepi, kdyz se opotrebuje.

              0 0
            • jIrI___  

              U silničních pak od Shimana je to už takový standard napříč všemi řadami.

              1 0
              • mais  

                Díky za info, nějak mě to překvapilo se mi trepila lanka na českých motorkách a jinak nikde na horacich už jsem zažil prodřený a rozříznutý Bowden, ale lanko bylo u řazení furt jak nove

                0 0
              • hrota  

                Asi jsem výjimka, co potvrzuje pravidlo. Ještě se mi to na silnici nestalo. :D

                1 0
                • keymaker  

                  Bud rad. Me to na CruXu prekvapilo asi padesat kilaku od domu a nebyl jsem schopnej radit ctyri nejtezsi prevody :-)

                  0 0
                  • Aduldinho  

                    Myslím, že je to ten lepší případ, alespoň si pěkně protočil nohy, za mě je horší, když nejdou řadit lehčí, páč některý kopce bych pak musel nejspíš po svých ;-)

                    1 0
                    • Breakpain  

                      Ja mam cca odpozorovano kdy se mi to trepi a menim v cca pulce tohoto intervalu. Zase tak pracne to neni a neresim komplikace… uz jsem to videl uplne prervane a v pace to bylo slusne zasukovane. A cena lanka myslim nikoho neznici ;).

                      1 0
                    • Melvin  

                      Už se mi stalo několikrát, že mi prasklo lanko. Jednou u silnice, kde jsem pak mohl aspoň řadit na přední šajbě. A 2× na krosce. Tam jsem zase zašrouboval šroub spodního dorazu, ať aspoň nemusím jet na nejtěžší. Ale to bylo u starých pák.

                      1 0
    • Pepa Hrabačov  

      Tak dnešní vyjížďka byla do plusu :-))) Trochu jiný toaletní papír:-)))

      3 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.