Kdy už ku*na zase bude normálně dostupný spotřebák

230 nepřečtených
  • jenda95

    Vím, že mi s tím neporadíte, ale už by sakra měly zase pomalu být dostupné kazety, kladky a podobný spotřebák, některé věci mi tak trochu dochází… (jsem si jen chtěl trochu postěžovat)

    1 1
    • iron.hide  

      ja som si nejake zasoby nakupil uz skor

      0 0
      • jenda95  

        Já většinu taky, ale už mi něco dochází, teď hlavně silniční kazeta, měl jsem jen jednu náhradní.

        0 0
    • novas752  

      Jen tak hned nebude. Snad se to přes zimu trochu zlepší ale prognózy jsou že příští sezóna bude v tomhle ještě horší.

      0 0
      • jenda95  

        Jasne. Asi by mi stacilo, aby behem zimy aspon nekdy bylo vsechno co potrebuji abych mohl dokoupit na 2022. A to uz vubec neresim, ze vsechno zdrazi o polovinu…

        0 0
      • Enron  

        Takže kazetu a řetěz radši nakoupit dopředu

        0 0
    • Georrge  

      Aliexpress?

      1 0
    • Jamin  

      Díky za téma, pro jistotu(panika) jsem se předzásobil i tim levnym šrotem na kterym jezdim :)

      0 0
      • Jamin  

        Aáá zítra to mám na poště… 3×9 (slyšitelné opovržení) nakonec přežije dýl a spolehlivěji než jednoplacka.

        1 0
        • LM  

          Já jsem si pořídil plečko-silničko-allroad kolo (MicroShift 2×8, rychloupínáky, mechaniky) jako backup :-)

          Tam se nemá moc co posrat a přípaný low-end náhradní díl snad ještě seženu (přinejhorším z Číny).

          0 0
    • TK75  

      Za tři roky

      1 0
      • CzechJoker  

        Taky to tak vidím, dva až tři roky, pokud svět přestane blbnout s lockdowny. Rok trvalo, než se mezinárodní obchod sesypal, dát to dohromady bude trvat několikanásob­ně déle.

        V mezičase doporučuju dělat zásoby, když se někde něco objeví. A být připraven na nárůst ceny, bohužel.

        0 0
    • jIrI___  

      Dva až tři roky, spíše ty tři.

      0 0
    • doubleingram  

      nemas spat ale nakupovat dopredu, pise se o tom uz dlouho, tak nebrec

      0 0
      • Jenda  

        No jo, jenže pak člověk nakoupí dopředu, než dojdou zásoby tak se změní standardy, počty převodů a kde co všechno a najednou máš doma kupu novejch věcí který už nepoužiješ :-D

        Já se rozhodl k přechodu na 1×12 a musel jsem prostě koupit deore kazetu bo SLX asi už nikdy nebude :-)

        0 0
          • Jenda  

            Ano, za 3 se dá sehnat, to je fakt, ale na to zas nemám mentálně. To jsem radši litr ušetřil a koupil tu deorkovou.

            0 0
            • Velomiwookie  

              zazasob se na tsbohemce, sice to neni skladem, ale treba za mesic bude a tahle slx kazeta je tam za 1980

              0 0
              • scalar  

                Jestli to nebude tak, že tam mají cenu z dávných dob, kdy měli kazetu naposledy skladem a po naskladnění ji změní na aktuální…

                0 0
                • skillzthatkillz  

                  Zatím nikdy mi to neudělali.....vždy jsem objednal..(ano člověk si pak musí počkat a někdy se posunul i termín naskladnění),ale cena vždy odpovídala. Došel pak normálně email,že je zboží nachystané k vyzvednutí. Tak doufám, že to tak zůstane i do budoucna.

                  0 0
                • Kíša  

                  Naštěstí jsou tam rozumní a za jakou cenu objednáš, za takovou ti to pak dodají (ale uvidíme, jak se k tomu budou stavět až ty ceny vzrostou opravdu výrazně). Já jsem si u nich na jaře taky objednával komponenty na Shimano 1×12, většinu měli během 3 týdnů skladem, jen na SLX kazetu jsem čekal tak dlouho, že jsem nakonec vzal XT – a oni byli tak hodní, že mi za čekání i přihodili pár stovek slevu :)

                  0 0
              • Slavik  

                Hmm, a teď nám vykoupí všechno co zbylo a bylo za rozumný ceny…

                0 0
                • jenda95  

                  silnicni kazety tam stejne nemaji

                  0 0
                • LiborV  

                  Děláš jak kdyby ten e-shop znala jen nějaká tajná sekta :)

                  0 0
                  • david25  

                    Ne ale na ts bohemia vetsinou zamiris ohledne Kompu a elektroniky okolo, o tom kolo sortimentu se zas tak vseobecne nevi :)

                    1 0
                    • grafik  

                      Byl jsem na prodejně a mají tam nabušené mmr s kashima fox/sedlovka. Cenovka tam není, hned by byl můj.

                      0 0
              • Jenda  

                Tam jsem to měl objednaný ale objednávku jsem nakonec zrušil, termín dodání se posouval už několik měsíců a kazetu už jsem potřeboval bo chci přestavět teď. Další objednávat nebudu, s mým nájezdem na enduru mě bohužel asi přežije :-/

                0 0
      • dědek mohy  

        Je to stejné, jako před 1,5 rokem s Paralenem. Lidi blbnou, vykupují zásoby a obchody jsou prázdné. Lidi neblbněte, kupujte jen to, co potřebujete a zboží v obchodech bude více..... ;)

        0 0
        • pepek  

          To je řeč jak od Jakeša: „V globále máme všechno!“

          1 0
          • dědek mohy  

            No… téměř

            0 0
          • maajkee  

            Ale ono je to tak, mám v okolí x lidí kteří si díky poplašným zprávám že nic nebdue koupilo x kazet, x řetězů. x destiček atd. Takže já se nedivím, že nic není :)

            0 0
            • mire  

              No, já na HT XTR točím 3 řetězy, ten současný, tak za týden dva, po 8 Mm změřím, ale asi bude stále do půl procenta protažení.

              0 0
    • grafik  

      Nakonec budeme rádi, ze můžeme šaltry tahat lankem. Potřebuji pláště, řetězy, novou vidlici. Karbonove díly na stavbu biku …

      0 0
      • snas89  

        Je az komicke, jak se nekterym v dnesni dobe vytraci rozdil mezi chci a potrebuju:)

        2 0
        • couffy  

          Tak tenhle rozdíl se mi vytratil před několika lety:-) Vítězí chci.

          0 0
          • p@X  

            Je potřeba si zvykat chlapci, že nebude všechno hned, do druhého dne, jak jsme si zvykli, takhle to stejně nemohlo dlouhodobě fungovat.

            3 0
    • mirage  

      2023 a dal

      0 0
    • liborg1982  

      Koncem zimy se to srovná. Už teď je vidět, že základní suroviny jsou na vrcholu a začínají klesat, ať s cenou i dostupností. Výrobky s nějakou setrvačnosti budou taky následovat.

      0 1
      • mr.nikdo  

        Spis ne.

        0 0
      • jeniiiik  

        Na tohle zapomeň. Většina dílů jde na výrobu kol a i výrobci mají problém něco sehnat… U Shimana vím o objednávce na prodej, kterou budou vykrývat zhruba dva roky.

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak hlavně u Shimana byl problém, že strašně dlouho nejela hlavní fabrika a ani jsem nehledal, jestli už konečně jede na 100% (ještě nějaký měsíc zpět jela jen z 60%).

        A Shimano nemá výrobní kapacity, aby dokázalo vyrábět třeba dvojnásobek, který by stačil na dohnání ztráty výroby za rok (nebo ještě o trošku déle, když se dohání nejspíš více než roční ztráta).

        Při např. možnostech vyrábět o 20% více než dříve se ta ztráta bude dohánět 5 let…

        A když se k tomu navíc ještě připočte větší poptávka po kolech v posledním období, tak je to o to horší.

        0 0
        • jeniiiik  

          https://www.svetsportu.info/…ni-kapacity/

          Ale prd. Navýší, výrobu razantně, ale až příští rok. Takový vycuc, jsou o tom i obsáhlejší články.

          0 0
          • MlokCZ  

            No právě. Až příští rok (tedy zatím nemají kapacity), k tomu to je zatím plán a ne potvrzená realita. A ještě k tomu i to velké navýšení bude jen 1,5 násobek výroby roku 2019.

            Z toho to tedy vypadá na více let (ještě tak aspoň 3 roky) s dohnáním pokrytí poptávky i když jim ten plán vyjde.

            0 0
        • grafik  

          Dopadne to tak, ze budou prodávat přímo výrobci kol just in time, jako Canyon. A jen globální a silné značky, těch 5 let si ostatní neskrtnou … ale třeba to bude k něčemu dobré, levným kolům z Tesca odzvonilo.

          0 0
          • Pedro404  

            „ale třeba to bude k něčemu dobré, levným kolům z Tesca odzvonilo.“

            Pro koho přesně je dobrý, že nebudou levný kola z Tesca?

            2 0
            • McBlacky  

              Ono nejsou kola kolem 30–50 nejvic.

              To uz byl kolama z Tesca nenazval. Respektive nejvetsi poptavka neuspokojena je po tehle kategorii

              0 0
            • grafik  

              Pro koho nevím, ale je nesmysl prodávat kola vedle rohlíku nevalné kvality; od výroby až po vystaveni mezi regály je to jenom zbytečná ekologická zátěž a lákadlo do letáku.

              0 1
              • Foose  

                To by se dalo říct o 2/3 sortimentu v supermarketech…

                Jako bylo by super kdyby sem ten levnej čínském smejd nevozili a existovaly jen specialky… alespon vy lidi nekupoval kvanta zbytečností protože ceny by byly asi úplně jinde.

                1 0
          • grafik  

            .

            1 0
    • mr.nikdo  

      Necekej.

      Sezona je v plnem proudu. Co neni na mori, tak do Vanoc nedopluje.

      Kontak drive kolem 2000 USD, dnes 10 000 USD.

      A to se jeste peres o misto.

      V unoru nejak je CNY, takze se to nasponuje.

      V Shanghai se zavrel agent, co resi pro letku majoritni cast zbozi. Kvuli nakaze 1 cloveka.

      S Cinou vypadly dalsi kapacity.

      Jedine, co by mohlo mozna mit vliv je zavreni automobilek.

      Vidis v tom pozitiva? :)

      1 0
      • AE86  

        I z Taiwanu, kde je také pár cyklo fabrik, je doprava v totálním rozvratu, kontejner už cca 18000 USD – pokud vůbec – a na rozdíl od Číny není ani alternativa vlakem.

        0 0
        • mr.nikdo  

          To pises o 40' a jaka dodaci podminka?

          Ja psal FOB… :D

          Myslis, ze je vlak vyhra? Mimo jine zase jich par stoji na hranicich s Kazachstanem.

          Jak potvrzujes – darky nakoupit ted. Co neni na vode (za ty prachy toho moc nebude), tak v prosinci na pultech nebude…

          0 0
          • AE86  

            Psal jsem to o 40’ na FOB z TW teď v září. Z Číny je to o pár tisíc méně, ale pořád výrazně nad 10k USD.

            Vlaky se zatím vcelku drží, i když kromě té hranice CN/KZ jsou přetížené i polské terminály přes které to do ČR jezdí především. Takže zpoždění dva tři týdny je standart.

            A opravdu, co není na vodě už do Vánoc lodí nepůjde, takže kupovat jen co je skladem a u položek “s dodáním do x týdnů” na deklarované časy moc nespoléhat

            0 0
            • mr.nikdo  

              Tak tak. A nakoupit ted. Beze srandy.

              Jeste prijde povoden anebo neco jineho a co je na vode, ani do ledna nebude :D.

              Ona ta Cina je ± stejne… Zalezi na pristavu. Ale FOB je tez 18–23 kUSD/40'. A pak misto doruceni v CZ + zpusob pretahu z pristavu.

              TW jsem v posleni dobe nedelal, ale dlouho byl lepsi nez Cina. Ale doba se meni.

              Na tu 40' mi to prislo, dle castky. Jen Incoterms jsem nevedel ;).

              Vlak – narovinu ho rok nechci delat. Neni to uplne stabilni a vetsina kapacity je formou aukce. Ble.

              Letku mas? Tam je ted srandy 3 kopce.

              0 0
              • AE86  

                Letecká jde naštěstí mimo mě:-)

                Ale povodeň je reálná, stačilo teď v létě když voda spláchla pár set metrů trati u Děčína, a rázem máš několik týdnů zpoždění a stovek EUR vicenakladů jako bonus. Pak si zase německý strojvedoucí zastávkuje atd…

                Ale přes všechny ty komplikace pořád proudí obrovské objemy zboží, takže věřim že po novém roce se snad začne blyskat na lepší časy. I když spis po tom čínském než našem

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Ty jo. Tak stavku jsem vubec resit nemusel.

                  Snad se to brzo srovna, ale neverim tomu. Pokud s kartami nezamicha automotive.

                  0 0
              • david25  

                no posledni letecka pred as 14 dny. objednavka materialu v utery z KR v patek u dodvatele v PL ve skladu :)

                0 0
        • Charles2k  

          Tohle je ale problém jen u levnějších dílů, kdy poměrově cena dopravy dělá více z celkové ceny.

          U dražších sad to vzhledem k vysoké prodejní ceně nehraje takovou roli.

          Dovážím z Číny a HKG jistých komponent (ne cyklo) co váží 1ks 0,1kg desetitisíce ks letecky. Zdražení dopravy zhruba z 0,8USD na kus na 1,25USD/ks, tudíž žádný zásadní problém.

          Spíše se na to nepříliš schopní dovozci cyklo dílů vymlouvají. A jak už jsem napsal, je to významné zdražení pouze pro nejnižší/nižší řa­dy.

          0 0
          • mr.nikdo  

            No pockej.

            Male a lehke komponenty ve velkem mnozstvi nemaji objem a hmotnost, jako sady.

            I na Expressu, ktery je vhodny na male veci je malo kapacit.

            Cena za kilo je z nejakych 5 USD na 12+ USD.

            V Tvem pripade je narust nejakych 58 %. To neni malo.

            0 0
            • nooski  

              Je neprilis schopny ;-)

              0 0
              • mr.nikdo  

                No jo.

                Asi to reknu tem, co to delaji denne, ze nejsou moc schopni :).

                Jooo a jeste muj udaj nahore je bez dalsich polozek :).

                0 0
                • jIrI___  

                  Ale pozor na odezvu kolegů, někteří lidé pravdu těžce přijímají.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    To je fakt. V tomhle pripade to vidim na zachvat smichu Jokera a cestu do Kromerize/Bohnic :D

                    0 0
                • Charles2k  

                  Hele já dělal s přestávkama zahraniční obchod a dovoz už od r.1990, na letištích a u speditérů jsem býval svého času skoro jako doma. Leteckých zásilek tisíce. Na tom, co jsem napsal, trvám. Ano, cena dopravy šla dost nahoru, ale vymlouvá se na to neúměrně moc.

                  Schválně si udělej třeba výpočet kolik to udělá v procentech ceny na jednom průměrném komplet osazeném karbonovém kole, nebo kolik to udělá na sadě třeba typu Ultegra. Až takové drama, jak prodejci a dovozci bečí to není, snad jen, jak už jsem psal, poměrově u levných dílů nejnižší kategorie.

                  1 0
                  • mr.nikdo  

                    No vidis.

                    Ja se kolem toho motam ted…

                    Na rozpocet kola si netroufnu, protoze tech faktoru tam je dost – letecka, namorni, zeleznicni? Odkud? Kdy? V jakem objemu…

                    A to se bavime o cistem importu hotoveho dilu bez navyseni vstupu pro vyrobu/montaz dilu.

                    Kdyz pujdeme na Ultegru – coz neni prumerna sada – tak JP, ktere vetsinu tech drazsich sad dela, musi znacnou cast zbozi importovat.

                    Jake naklady jsou spojene se zastavenim linky, protoze rejdar 2× po sobe vynechal pristav?

                    Podivej se nize, kde se breci o doprave 10 EUR z Nemecka, ze je to moc drahe.

                    Byla doba, kdy balik do Nemecka stal i 5000 CZK.

                    Zrovna cenove valky balikaru u nas skoncily tak 3–4 roky zpet. Konec – velke zdrazovani.

                    0 0
                  • nooski  

                    Takze o kolech nevis nic. Kolik kol se vejde do 40 kontejneru? Kolik ted stoji preprava takoveho kontejneru? Kolik stala preprava takoveho kontejneru pred 3 lety?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Kolik kol se vejde do jednoho kontejneru? Tip 400 ks je daleko od pravdy?

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Hodne zalezi na faktorech: jake kolo, jak velky kontejner (20/40/40HC), kolik kol na sebe muzes stohovat, mas krabice na paletach ci volne lozene…

                        Je to e-bike/Di2/eTap/…? Uz i to ma vliv na maximalni pocet kvuli bateriim.

                        0 0
                      • nooski  

                        Záleží na typu kol, ale reálně to bude o třetinu méně.

                        0 0
                      • novas752  

                        Velkej kontejner na kamion dá ±250 dospělých kol. Volně ložené krabice.

                        0 0
                    • mr.nikdo  

                      Nooski, uz jsem mel rozepsany dlouhy mail a pak mi doslo, ze to bylo na Charlese.

                      Podle mne se pohybuje v Express leteckych cenicich, ktere mate treba na vzorky.

                      Tam ty zmeny nejsou tak obrovske, protoze ty vyuzivaji p

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Nooski, uz jsem mel rozepsany dlouhy mail a pak mi doslo, ze to bylo na Charlese.

                      Podle mne se pohybuje v Express leteckych cenicich, ktere mate treba na vzorky.

                      Tam ty zmeny nejsou tak obrovske, protoze ty vyuzivaji stale aerolinky a ± pevne kapacity.

                      Ale ano – souhlas s Tvoji reakci.

                      Dodam – SCFI se po dobu 10 let moc nemenil. Az do lonskeho roku :D.

                      0 0
                      • david25  

                        No i ta letecka je ted ulet. Me se zmenilo kilo matrose z 1,5 e na 6 e za asi rok a pul, coz je trosku ulet. :D

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Odkud kam?

                          V SHA je/byl zavreny majoritni letecky terminal, kvuli 1 nakaze.

                          Cina zavrela dalnice do nekterych mist…

                          Ted se bavime fakt o nejakych 12+ (az 20) USD/kg – letiste-letiste.

                          Diky restrikcim hodne aerolinek freightery do Ciny neposila.

                          Naposledy jsem slysel super zpravu od cloveka s dlouhou praxi – Black Friday necekej. Vyprodej po Vanocich taky ne. Na Vanoce nakup ted, dokud je.

                          0 0
                      • Charles2k  

                        Zásilky mívám obvykle od 200 do 1000kg (to by již bylo hodně kompletních sad…), obvykle DHL, UPS, Fedex, TNT. Nejčastěji Shenzhen a HKG. Ne, že by problémy nebyly, třeba s Fedexem a TNT je to někdy na přesdržku, ale to bývalo i v minulosti, jako třeba dva měsíce ztracená zásilka, která se náhle našla, nebo odbavenou zásilku, která je již v ČR doručují týden atp.

                        Akorát na rozdíl od cyklo dovozců nebečím, nestěžuji si a nevymlouvám se.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Jen se doptam.

                          UPS SCS/UPS Express a DHL GF anebo DHL Express?

                          On je to velky rozdil… U Fdx bys mohl mit FTN a u TNT SPS odd. Aby to melo smysl.

                          Express funguje uplne jinak – jak jsem psal vyse.

                          0 0
                          • Charles2k  

                            Obvykle DHL express, i když poslední dobou to byl častěji Fedex – aktuální výběr přepravce většinou necháváme na čínském dodavateli, který má větší objemy a dostává lepší ceny, než když poptám z ČR.

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Aha.

                              Jak jsem psal – Express. Naprosto jiny druh dopravy.

                              Express postaveny na ceniku a stalych letech, ktere se nerusily.

                              Posila CN – ktera ma exporty dotovane.

                              Kolik tech zasilek za mesic/rok mas.

                              Porovnavas naprosto neporovnatelne velikosti/hmot­nosti/objemy.

                              0 0
      • Micey  

        Za kontak za 10k USD by ti kdokoli urval ruce. My uz zacali resit kamiony, z Taiwanu.. kratka lodicka, nalozit na kamion a 40 dni do Nemecka. Drahy, blby, ale aspon neco je:)

        0 0
        • mr.nikdo  

          10 kUSD FOB a 20'.

          Cena – kamo, divil by ses, co nekdo dokaze naslibovat.

          Z TW to lodis kam kamionem?

          Kamiony jezdi i z Ciny, ale ma to hodne Ale…

          0 0
          • Micey  

            Jo dvacitka, ja nejak automaticky bral ctyricitku. Nojo, ja sem prave zvedav jak to dojede.. z Taiwanu do Nemecka, lod do pevninsky Ciny a pak kamion. Kolem 22k Eur za ctyricitku myslim..

            0 0
            • mr.nikdo  

              To by mne zajimalo, jak to dopadne.

              Jsem o kamionech slysel hodne pozitivniho. Ale tez strasidelne negativniho…

              0 0
    • iron.hide  

      Joj zase panika, idem nakupit dalsie zasoby

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Kluci německé eshopy mě zatím zachránily. A dodání o vesmír dříve než z ČR. Za dva dny doma. A ceny srovnatelné…holt když není dost zboží, jsou upřednostňovány větší trhy než pidi ČR. Ještě, že je německo soused.

      0 0
    • jenda95  

      Ok, ze neni spotrebak chvili vydrzim. Ale jak jsem hledal kazetu, tak mi ted internety na kazde strance nacpou do reklam nabidku kazet z ruznych obchodu at nevaham a hned si ji koupim … pochopitelne ji ale nikde nemaji.

      Sorry jako, ale to jsou trochu vyhozene prachy mi nabizet co stejne nemaji :)

      0 0
      • tomo_111  

        predpokladam ze v nejakej marketingovej metrike to alespon ciastocne uspesna konverzia bude – doslo k prekliku na stranku. Mimo to si mozno kupis nieco ine, co si ani netusil, ze chces…:)

        0 0
      • LM  

        Já nakonec zkusím levnou ocelovou kazetu z AliExpressu :-). V ČR to bylo za 12 dní, teď to čeká celníky…

        0 0
        • nksh  

          Bral jsem teď ocelovou ZTTO 9–42 a docela příjemně překvapila zpracováním i váhou. Za 40 babek to nemá chybu. :)

          0 0
          • LM  

            Bral jsem tu samou :-). Ale na jiných shopech (které už nejspíš zmizeli) jsem v minulosti viděl i nějaké negativní recenze (ohledně zpracování a výdrže), tak doufám že dojde dobrý kus.

            0 0
    • mr.antik  

      Ještěže vozim 11sp a tyhle blbosti se mě netýkaj.

      0 0
      • yetti  

        chtěl jsem 11sp SRAM XD kazetu 10–42 a také nikde není

        0 0
        • MlokCZ  

          První odkaz, co jsem zkusil

          https://www.bike24.com/p2129157.html

          A je i u nás

          https://www.kupkolo.cz/…osti_z99345/

          akorát tedy na bike24 vyjde o dost levněji

          0 0
          • yetti  

            Tenhle nýtovanej šmejd právě potřebuju nahradit verzí 1195 nebo1199 a ani jednu jsem skladem nenašel. Mám na tom najeto cca 1500km a vrže to na čtyřech největších pastorcích jak starej trakař (nejspíš se uvolnily nýty).

            0 0
            • MatS  

              Tak buď rád, že aspoň máš na čem jezdit. Ti, co si nezajistili spotřebák, můžou skončit taky tím, že nebudou mít provozuschopné ko­lo.

              0 0
              • Velomiwookie  

                tak hrozny to neni, jen je to proste drazsi a nebo holt clovek musi sahnout o radu niz/vys nez chce

                0 0
              • TK75  

                Tohle co píšeš mě vždy spolehlivě donutí v panice honem nakupovat :-)

                0 0
                • MatS  

                  Já mám zásoby stále, covid necovid. Takže když jdu nakupovat, tak toho nakoupím víc na obě kola na sezónu, abych to měl, když je potřeba. Destičky, kazety, řetězy a tak. Naposled jsem vzal troje řetězy ještě těsně před zdražením, protože jsem tušil co bude.

                  0 0
              • McBlacky  

                Kol je na prodej porad dost, teda v kategoriich 200t+.

                Coz vzhledem k navyseni cen na 2022 se posune pristi rok na 240+. Jsem nechapal pri pohledu na nektery ceniky :/ za cenu co driv bylo cely endurko je ted sotva ram.

                0 0
                • Bumblebeee  

                  To mi povídej… viz Specialized Epic Comp za 126k, co má Rebu, Shimano MT400 brzdy, komplet Shimano SLX a žadnou karbon bižuterii… prostě bizár

                  0 0
            • MlokCZ  

              Měl jsem 1150 na třech kolech (jedno zrušeno, místo něj jiné s 1×12) a neměl jsem (a nemám) problém s ani jednou. Minimálně na jedné z nich tak 7tis. km najeto bude.

              Tím netvrdím, že se to nemůže stát. Určitě může. Jen bych si raději koupil 3× 1150 než 1× tu drahou. Taková 1195 se sjetým nějakém jedním malým pastorkem pak opravdu nepotěší.

              0 0
              • yetti  

                přesně z důvodu, který popisuješ jsem vzal tu 1150, ale další skřípající kazetu nechci (jsem na takové pazvuky asi až přehnaně citlivej)

                Protože na BF jsem o tom nic nenašel, tak jsem pročítal zahraniční fóra a raecenze a zjistil, že je to u 1150 poměrně běžný problém.

                0 0
                • novas752  

                  Já jsem o tom třeba nikdy neslyšel. Na xg1150 kazetách mám najeto nějakých 8000km na enduru.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Ono nesmíš dělat závěr z toho, že když je to na fórech zmiňované, že je to běžný jev. Vždy to funguje tak, že ti co problém mají, tak to napíšou a ti co jim to funguje, tak ne. Pak to vždy vypadá, že i zřídka se objevující problém je běžný jev.

                  0 0
                • LM  

                  Mne kazeta XG-1180 nejpíš taky skřípe. Když nahodím jiné zadní kolo s kazetou XG-1175, tak to přestane. Prohodit jenom kazety jsem zatím ještě nezkoušel, ale nenapadá mne co jiného by to mohlo být :-)

                  0 0
        • grafik  

          Je otázka jestli vůbec něco bude, všechno půjde na hotova kola silných značek. Jednotlivé komponenty podle toho co tak sleduji budou asi fakt až za dva roky. Si říkám proč by měl někdo teď vyrábět a posílat do Evropy součástky, když mu hoří koudel u … na objednavky kol.

          Dopadne to tak, chceš kazetu? Kup si kolo za pade.

          0 0
          • jonti  

            ani ne, ale soucastky potom asi sezenes jen za oficialni MOC, ne za 60% na eshopech.

            0 0
    • Delkim  

      Malá odbočka k jinému zboží, ale sedí to cenově jako u kol…

      Kamarád dělá velkoobchod potravin.

      Dorazil mail od firmy PANZANI, těstoviny a omáčky, tak od 1.11. kompletní sortiment 30% nahoru.........

      Ještě se budeme divit co přijde...... :(((

      0 0
      • zdeno1  

        Tak těstoviny a omáčky jedině domácí výroba. Což u komponentů nehrozí…

        2 0
        • cibi  

          Nehrozí? Za socíku jsem si dělal kolečko 28z do šestikola na Favorita ručně.

          Trvalo to 2–3 týdny, vždy po škole, vrtačka na kliku, pilka na železo, a nakonec kus řetězu a pilník…

          Vydrželo 2 výjezdy, pak se ohlo – špatný materiál…

          edit- pak v zaměstnání jsem si udělal 32z … ten vydržel leccos. Foto viz:

          https://www.nakole.cz/…astorky.html#…

          1 0
        • Auditor  

          No jenze ta zvysena cena, co sem tak cet, je hlavne za vyssi cenu mouky a dalsich veci … Neni psenice… takze doma si je mozna udelas, ale kilo mouky muzes najednou mit o xy procent taky drazsi.

          0 0
      • Jenda  

        Těstoviny panzani jsou jsou stejně na hraně poživatelnosti, takže žádný drama :-D

        2 0
      • mr.nikdo  

        Mala odbocka – hromadu cen vyrobci silou drzi pres rok. Divim se, ze se nezdrazuje ve vetsim meritku.

        0 0
        • liborg1982  

          Hromada cen je vyšroubovaná jen tím, že zdražují ostatní, tak proč se nepřidat. Část toho nedostatku na trhu je tvořena uměle.

          1 0
          • embi  

            haha

            0 0
            • wilda81  

              A ne? Třeba dřevo beru na pile a ceny majitel nastavuje dle konkurence.

              0 0
            • liborg1982  

              Minimálně u dřeva to mám osobně potvrzeno. Dodavatel posílá jen zlomek objednaného množství s tím, že víc není. Každý druhý týden zvedá (jako ostatní) cenu a pak zjistíš, že má plný sklad. Jo a u kari sítí mám od známého stejný poznatek.

              0 0
              • jIrI___  

                A lidi stále kupují jako diví… Dokud se nezmění toto chování zákazníků, tak obchodník nemá důvod cenu nešponovat stále nahoru.

                2 0
                • krabica  

                  Problém je, že když máš rozestavěný barák a chceš ho mít do zimy pod střechou, tak nějak nemůžeš moc vyčkávat…

                  0 0
                  • jonti  

                    Prave ze dost lidi muselo i stavbu zastavit – kdyz ti najednou chybi 800 000, mas problem.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Asi to cca odpovídá, jen na hrubé stavbě (tj hlavně na střeše + železo) musíme přitlačit cca 300tis. A nebo ušetřit a dát horší materiál. Ale prostě to dáme, než to v polovině řešti nějakou plachtou… a nevěřim že to najaře klesne nějak významně.

                      Ale v momentě, kdy už je to pod střechou a s oknama, tak už si to samozřejmě člověk ten postup rozmyslí.

                      1 0
          • MartyM  

            Presne, to mi pripomina reportaz snad predevcirem ve zpravach. Zastupci vydavatelu knih breceli jak budou muset zdrazit, protoze neni papir, usa a kanada skupuje drevo na drevostavby, zbytek z globalniho trhu veme cina a ctenari budou brecet, snizime pocty vytisku, nesplnime edicni plan, spisovstele nebudou mit co zrat. A hned na to reportaz z papiren, papiru mame dost, zadne zvysene pozadavky od nakladatelstvi jsme nezaznamenali. Jediny problem s nejakym kartonem na pevne obalky, ze se jim nedostava ve vsech rozmerech co bylo zvykem…

            1 0
            • Foose  

              Offtopic…

              Nechápu to hromadění knih… hlavně detektivek nebo románů. Knihovna je skvělá věc.

              0 0
      • grafik  

        Bude panika : )

        0 0
      • McBlacky  

        Na ceskou firmu si troufaj. To budou drazsi nez Barilla jo 

        1 0
      • Radek Broz  

        A přitom se to nedá žrát:)

        3 0
      • Foose  

        Přijde zvyšování platů a bude zase dobře :)

        0 0
        • popokatepetl  

          Zvýšení platu bylo nebo bude v jednotkách procent. Na stránce výdajů bude hodně záležet na nákupním košíku. Tvrdnuti u televize s branikem tolik nezdrazi. Moc to nesleduju ale snídaně mě šla 20 %, cyklokramy 50%, stavebniny 30–100%.

          Co se komponent týče, spotrebak jsem nakoupil minulou zimu. Kazety ještě sezonu dají. Stejně času na kolo je pořád méně.

          0 0
          • Krejza  

            V práci budeš trávit více času, ať máš na dražší komponenty, až stejně skončíš s Bráníkem u televize 

            0 0
      • drood  

        Jj, v Kanadě je velká neúroda semoliny…

        0 0
        • mr.antik  

          tak budeme žrát příští rok rejži nebo brambory no

          0 0
          • mirorek2  

            brambory z Egypta nebo z řepky

            0 0
            • Foose  

              hlásím u babičky na poli brambor nadúroda!

              ještě budeme prodávat balkoňákům…

              0 0
              • mirorek2  

                si přijedu, dobré domácí brambory jsou nedostatkové zboží

                2 0
                • Manas  

                  Ted jsme koupili 5 pytlu za 12Kc kilo .. celkem, na tu bidu co vidim v kramech, dobrej deal

                  1 0
                  • mastihuba  

                    Pri predkovidove navsteve malorky me nejvic zaujalo ze zavlazuji brambory jak fotbalovej travnik. Pri tomhle pohledu na vec se rozdily daji pochopit, promennych nez cena zavlazovani bude daleko vic :) spis me udivuje množství, to mas tak dobrej sklep nebo s tim dokrmujes brojlery? :)

                    0 0
      • iron.hide  

        Jj, takuto temu mame na mtbikeri uz davno a tam uz od zaciatku jeden pise, ze pokial tu riesime len komponenty na bike, tak sme na tom este velice dobre. Bude aj horsie, ked budeme musiet riesit ovela dolezitejsie potreby.

        2 0
    • MlokCZ  

      Tak kdo potřebuje 12sp. Shimano kazetu (za ještě aspoň trochu normální cenu), tak šup, šup, dokud jsou (nikdo jiný než bike24 je nedostal a asi jen tak nedostane, co jsem procházel více eshopů):

      https://www.bike24.com/p2325349.html

      0 0
      • drumlin  

        Děkuji stotisíckrát

        0 0
        • p@X  

          U zásilek z Německa ja pak třeba CZ dopravci nahlásit kontaktní tel., nemusel by ses zásilky dočkat.

          0 0
          • Cryzyy  

            letos 5 zasilek z bike24.de, nekolik z bike-discount.de, r2.bike.com, nic jsem nehlasil, vsechno doslo, asi mam proste stesti :)

            1 0
            • p@X  

              Zrovna naháním reklamovanou sedlovku.

              On se totiž telefon při objednání musí zadat do nesprávného okénka, pak ho tam nechají.

              0 0
              • jeniiiik  

                A nebo nechat posílat na firmu, nebo tam kde je vždycky někdo k zastižení. Nemám s ničím ze zahraničí problém.

                0 0
              • MlokCZ  

                Bike24 – telefon mám v položce C/o (tedy nemám ho docpaný do žádných jiných položek třeba adresy) a 6 objednávek za poslední 2 měsíce a vždy telefon byl předán v pořádku.

                1 0
                • p@X  

                  Já když vyplním telefon do příslušné kolonky, na balíku není, balík nedodán a nikdo se mě nesnaží kontaktovat. Schránky máme až za hlavními dveřmi a hafo nečitelných zvonků, to je pravda.

                  0 0
                  • p@X  

                    Tak jsem obtáhl jmenovku na zvonku a za 10min. zvoní GLS, ještě marně hledám v mailech nějaký přesný vyjádření k reklamaci od Bike24.

                    0 0
                • Radek Broz  

                  Mě to tam za poslední měsíc bike24 jednou dali, jednou ne.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A máš telefon v c/o?

                    Jinak pro kontrolu je u objednávky vidět přesný tvar adresy, jak bude na balíku uvedena. Tam ten telefon už musí být vidět.

                    Je pravda, že položka c/o dle definice neslouží přímo k uvedení telefonu, ale je k tomu ideální a všichni to tak už dlouho používají a je to tak doporučované použít. Z položky telefon se to tam nedostane už dlouho.

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Jo. Předminule jsem to editoval, přišlo to správně. Pak použil tu samou a přišlo bez.

                      0 0
      • MlokCZ  

        Tak už nejsou…

        0 0
      • Tuplak  

        Zásilku očividně dostal i R2-bike, kde mají skladem 12 sp. SLX i XT, dále i např. 11 sp. SLX i XT. A za lepší ceny než u bike24.

        0 0
        • MlokCZ  

          Kazety opravdu levnější jsou, ale na druhou stranu o 6E dražší poštovné, takže záleží, kolik toho kdo bere.

          A R2-bike jsem ani moc šanci nedával a ani se tam opakovaně nepodíval, když pár dní předtím měli termín několik měsíců (pro SLX kazetu).

          A když N03A desky (které potřebuju) mají 3–4 měsíce termín a Bike24 je možná brzy mít bude (i když se teprve uvidí, už termíny posouvali).

          0 0
          • MlokCZ  

            Na R2-bike ale mají ještě něco jiného (už delší dobu), co jinde (ani na Bike24) není.

            A to některé 2022 Schwalbe, konkrétně třeba NN:

            https://r2-bike.com/…kin-TLE-2022

            0 0
            • JachymP  

              Ano, teď jsem z R2 bral kazetu Ultegra 11–32. Taky jinde nebyla. Poštovný za 9,50 eur je ale maso.

              0 0
              • jeniiiik  

                9.5 Eur maso? Dlouho si něco neposílal ČP do zahraničí, nebo třeba po Česku na dobírku?

                A mimochodem balík do Německa, který mi pošta ztratila. Půl roku se čekalo na reklamaci, pak mi ho zapřeli, pak zmizelo veškeré sledování zásilek. A desítka v pí.i.

                0 0
                • mirorek2  

                  č.p. do Německa 750,–

                  to mluví za vše

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Hosi. Kdysi balik do Nemecka staval 5000 CZK.

                    Na jednu stranu chcete mit hodne penez na kola, ale ostatni zamestnanci tez = cena musi rust.

                    A 10 Ecek z DE?

                    To ja za hubicku.

                    0 0
                    • JachymP  

                      Nevim, já jsem zvyklej na bike24 a ten má dopravu do ČR za 5 EUR. Ale je fakt, že R2 má občas lepší ceny než bike24, takže se to srovná. A jak se píše výše, teď maj věci, které jinde nejsou.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        No, ja zase vim, ze si tady spousta lidi mysli, ze je hromada veci zadarmo.

                        Posta konecne prichazi na normalni ceny (cti ne dumpingove).

                        0 0
                        • Fofrník  

                          Problém je v tom, že ČP zdražuje už roky, zatímco nejnižší články řetězce – doručovatelé, už roky nedostávají prakticky vůbec přidáno.

                          Problém je také v tom, že ČP už několik let v řadě dostává nalito od státu stále více nad zákonný rámec, aby ten podnik vůbec přežil. Přesto je několik let v červených číslech. V tomhle státním molochu se děje to samé, co v celé veřejné zaměstnanecké sféře. Bobtnání úřednických stavů na úkor výrobního článku – doručovatelů. Na některých pobočkách připadají na tři doručovatele čtyři úředníci sedící v kanceláři, kteří fyzicky do styku se zákazníkem pošty vůbec nepřijdou. Viděl jsi manažerský fleet tzv. top managementu ČP? A víš kolik poboček ČP letos zrušila údajně v rámci restrukturalizace organizace? Tohle mě na celé ČP sere. Zdražování poštovních služeb pro mě jako pro zákazníka pošty neznamená žádnou přidanou hodnotu navíc, to jenom pan generální a jeho poskoci mají vyšší bonusy a nový káry před barákem. A takhle bohužel funguje celá státní správa.

                          0 0
                          • JachymP  

                            Rozumím ti, ale ty jejich bavoráky po 2 nebo 3 mega se v celkovým rozpočtu ztratí. Problém je v tom, že takhle neefektivně se tam hospodaří se vším. A za druhé, když už do vyššího managementu náhodou vystoupá schopný člověk, tak ho systém vypudí. Je to celé ovládané politiky a jsou tam teplý místečka. A bohužel to pak dopadá jak to dopadá… Spousty doručovatelů si taky vážím, ale ta firma by zasloužila zkrachovat.

                            0 0
                          • mr.nikdo  

                            Nechci zabihat do detailu. Ve sfere se pohybuji…

                            Pridam ze srandy vynatek z rozhovoru s rodinou: Nase postacka je hrozna, x duvodu.

                            Kontruji: Divis se? Za ty penize, nemaji lidi, jsou pretizeni, atd.

                            Odpoved: Je to jejich volba a svoji praci maji delat poctive. Ja bych to takhle nedelal a muzou jit jinam…

                            Pak si prectes haneni CP, ze zdrazuje. Nikoho nenapadne, ze CP daval dlouhe roky dumping ceny. Zamestnanci jsou chudaci a byli chudaci. A pristup k rizeni lidskych zdroju je tristni.

                            Nejlepsi je, ze vychvaluji Nemeckou postu operujici na nasem uzemi :D. Kde to bude spis podobne.

                            Za mne – mas pravdu. Mam stejny nazor. Mne jeste stvou ty dalsi reci okolo.

                            Klidne bych Ti rekl, jak se u nas X let platil pronajem budovy a celou dobu CP vlastnila historickou budovu stare posty. Byla prazdna. Nakonec se do te Stare posty museli stehovat… Uz jen tady na malomeste tekly prachy oknen.

                            Pak podobni lide vychvaluji deformaci trhu pri obdobnych podminkach, ale od jinych firem.

                            0 0
                            • Hedus  

                              CP je ten nejhorší státní podnik, který znám. A je to i otázka vedení v každém městě. Moje bývalá žena dělala na přepážce menší pošty na kraji města. Museli podepsat hmotnou odpovědnost. Na poště žádná kamera, nebo zabezpečovací zařízení. Prý stačilo, když si zamkli dveře. Plat jim krátili i za to, že neprodali dostatek dalších produktů, např. pojištění. Takové svině, jako řídící management CP, jsem dlouho nezažil.

                              2 0
                              • mr.nikdo  

                                Strasidelne vyklady zakonu nebudu radeji prezentovat. Pro ochranu zamestnancu.

                                Ale auto se 4 ruznymi koly… Jedno sjete, tak se melo menit za rezervu, ktera byla jeste sjetejsi :D a bez moznosti vymeny, aby aspon na naprave byly stejne pneu s vhodnym vzorkem…

                                Kdyby CP zastavovala PCR, to by byla sranda.

                                0 0
                              • Melvin  

                                Nehorší na tom je, že to všichni ví, ale nikdo s tím nic neudělá.

                                0 0
                                • Hedus  

                                  Ty baby jsou rády, že mají nějakou práci. Oni s tím opravdu nic nenadělají. A management je jenom zastrašuje. Třeba na vánoce jim vezme prémie. U nás krajskou pobočku vedl páreček gayů :) Hajzlíci k pohledání !!!

                                  0 0
                              • Foose  

                                úplně stejně o tom mluvila bráchova žena, bývalá vedoucí malé pošty nedaleko prahy… zaměstnanci ji odcházeli za dvojnásobnými platy do prahy ale přidat jim nemohla, protože jsou na malém městě… no a když některá z přepážkových pracovnic měla neschopenku tak musela sama na přepážku a svoje věci dodělávat do 10h do večera po zavíračce…

                                nesmysl tato pošta. Kdyby to zrušili a nechali tento business zásilkovně a podobným soukromníkům tak by stát hodně ušetřil… ale to našeho premiéra nezajímá. je rád, že sám může dojit…

                                0 1
                                • tomxxx  

                                  Kdyby to nechali soukromemu podniku, tak si velká část důchodců nedojde ani pro důchod a nezaplatí složenku. Ona by ani ta zasilkovnu bez pošty nefungovala :) Pošta prostě musí dělat i nepopulární služby.

                                  Je to stejný jako ČD musí jezdit i nevytížené linky, to soukromý dopravce nemusí.

                                  1 0
                                  • Melvin  

                                    To není až tak pravda. U nás provozuje autobusovou dopravu soukromník a taky jezdí do každé prdele. Ale na druhou stranu je asi i dotovaný městem či krajem.

                                    0 0
                                  • JachymP  

                                    A není pravda, že by Zásilkovna bez pošty nefungovala.

                                    0 0
                                    • tomxxx  

                                      Tak vhledem k tomu, že často zasilkovna prostě zabalí velkou krabici a tu přes ČP pošle na odběrové místo…

                                      Ale obešla by se bez ní, to jo. Jen bych netvrdil, že by soukromník provozoval poštu nějak kvalitně. Spíš by měli začít lidi vychovávat poštu nepoužívat a tím by se mohla zmenšit. Většina věcí co lidi dělají na poště, se dá dělat elektronicky.

                                      0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Bez CP by Zasilkovna nebyla tam, kde je.

                                      Presuny pro Z delala CP. 100% za malo penez, protoze nikdo na tak nizke ceny nekyvne. Protoze InTime uz dosel ke dnu.

                                      A konec? Z odpiskala CP a jeste ji pomluvila.

                                      1 0
                  • JachymP  

                    Českou poštu z principu nepoužívá když to jde. To je kapitola sama pro sebe a rozhodně to není měřítko ničeho. Jedině snad neefektivity.

                    1 0
                    • zdenek  

                      Naopak, pošta je vzorem efektivnosti. Včera podle trackingu „adresát nezastižen“. Přitom home office, nikdo nezvonil a ani nenechal lístek. Takže úspora nafty a času. Zákazník se rád projde na pobočku…

                      Pošta má zkrácenou pracovní dobu (původně na jaře kvůli kovidu, ale už to zůstalo) a polovina přepážek zavřených. Takže úspora mzdových nákladů. Zákazník si rád počká…

                      4 0
                      • Jáchym 1  

                        Jsou to šikulové.

                        1 0
                      • miche  

                        Jako že jiný „přepravci“ jsou super?

                        Hele všude je něco, mně v pondělí dovezlo DPD gumy na auto o 10 baráků vedle, hodili to starý paní na dvůr a nazdar … a?

                        2 0
                      • jIrI___  

                        Záleží na místě bydliště. Konkrétně u mě je pošta s přehledem nejspolehlivější dopravce. Zrovna minulý týden jsem měl zkušenost s PPL a opět jsem si potvrdil, že objednávat přes něco jiného než ČP nemá smysl – přivezli mi balík kolem 12 h (běžný čas, kdy bývají všichni doma…). Byl jsem v práci, tak jsem poprosil, jestli by ho nemohli dovézt příští den, kdy bude v tuto dobu doma partnerka – nelze. Pak jsem tedy poprosil, zda ho můžou nechat na odběrném místě o tři ulice vedle – jó pane, to nám máte dát vědět dříve, nelze. Takže jsem se odpoledne štrachal na depo za městem, to chceš :D. Pošta buďto jezdí v kolem 15:30, kdy už bývám dávno doma z práce, nebo v případě dřívějšího rozvozu nechají bez řečí balíček na poště vzdálené dvě zastávky tramvají.

                        0 0
                        • Melvin  

                          Něco podobného se mi též stalo. Týpek mi volá, že je před barákem. Řekl jsem mu, že jsem v práci ať mi to nechá na parcelshopu, který je asi 2 minuty chůze od domu. On že to tam nemůže nechat, že to nechá v jiném, že to není jeho rajón. Tak mu říkám, že se nepotáhnu s tím balíkem přes cele město, že to je přece jedno, když je to pořád jejich pobočka. Týpek, tak jo já to nějak vyřeším. No samozřejmě, že to zavezl na ten druhý konec města. Takže asi tak.

                          0 0
                          • zdenek  

                            Něco podobného: Řidič volal, že mi veze balík. Byl jsem v práci, tak jsem ho zkusil, že pracuji o 500 m dál, jestli nebude mít cestu kolem nepřiveze domů později. Cestu neměl, takže to nechá v parceshopu a přijde mi SMS. OK. Během dne žádná SMS, ale pozdě odpoledne řidič zavolal, že to zapomněl vyložit a že by mi to dovezl domů…

                            0 0
                            • Cen da H  

                              Z bike24 to doslo v pohode, ridic ochotny tusim dhl

                              z Ceska nakupuju jen tam kde mi to daji na zasilkovnu okolo ktere jezdim kazdy den. U cyklo dilu to vyhovuje, bohuzel nekake velke zasilky pres ne nelze, tak vzdy trnu jak to dopadne. Ale asi jsem mel v posledni dobe stesti na ridice, vzdy to bylo oK

                              Postu uz nevyuzivam, po te co omezili provozni dobu se tam ve dnech kdy jsem v praci nemam prakticky jak dostat. Takze jsem tam byl posledni dva roky jen pro recomanda.

                              Vlastne jsem nejvic dily nakupoval na koloshopu kde si to muzu vyzvednout osobne na prodejne

                              0 0
                        • dědek mohy  

                          Nevím, jak je to možné, jsem ze stejného města jako ty, ale téměř kdykoliv popisuješ nějaké zkušenosti, tak já to mám naopak =) Asi je Ostrava tak obrovská =)

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nejspíš bude záležet na tom, jaký konkrétní člověk má danou lokalitu na starost. Ať už u ČP nebo u těch, pro pracujícího člověka nepoužitelných, PPL apod.

                            1 0
                    • bikerGT  

                      Česká pošta je nepřekonatelný etalon kvality. To spíš od šmejdů z PPL nebo DPD bych si nenechal přivézt ani hromadu slámy.

                      1 2
                      • wilda81  

                        Vidíš, já to mám přesně naopak. Za chvíli to bude rok co jsem nad poštou definitivně zlomil hůl a přestal ji využívat na cokoliv. Jediné čemu se nevyhnu je když k nim spadne zásilka ze zahraničí.

                        0 0
            • grafik  

              A proč nezkusite Amazon?

              0 0
      • Polopol  

        díky, nakoupil jsem :-)

        0 0
    • scret  

      hehe, dojizdim stare nemoderni dily (2×9, 11sp.), kterych mam jeste zasobu a hlavne vydrzi 3 dyl, tak at je klidne 2 roky doba temna…:))

      0 0
      • MlokCZ  

        U devítky jsem měl nejhorší výdrž spotřebáku ze všech sad (dle počtu rychlostí) vůbec.

        Byl to drastický skok dolu s výdrží oproti osmičce. A následně desítka byla trochu lepší a jedenáctka ještě lepší. U dvanáctky zatím přesně nevím, ale zatím odhaduju, že to bude také lepší než devítka.

        0 0
        • McBlacky  

          U me nejhorsi 11s historicky /sram x01/

          0 0
          • MlokCZ  

            U 11s u mě to bude dané tím, že vozím 2×11 a skoro vše odjedu na velkou placku. Kdybych vozil 1×11, tak by to bylo mnohem horší, jak bych musel tu jedinou placku dát hrozně malou.

            Možná u devítky to bylo trošku dané tím, že jsem před lety neřadil zrovna optimálně pro výdrž pohonu. Tedy jezdil jsem tenkrát skoro vše na prostřední placku (abych co nejméně řadil) a tedy i dost prostřední placka a nejmenší pastorky (což pro pohon nebylo moc dobré). Ono to ale také bylo dané velikostí velké placky. A také tím, že velké křížení u toho ještě tak moc dobře nefungovalo.

            Od desítky jsem pak jezdil ještě na trojplacce menší placky (40z velká) a tak jezdil mnohem více na velkou (nejen díky tomu, že byla menší, ale také cíleně jsem shazoval na prostřední později).

            A u dvanáctky se zatím jen divím, jak je na tom po 1000km řetěz dobře (ještě vydrží hodně), i když to je na ebiku.

            0 0
      • iron.hide  

        tocim 4 retaze na 12sp a zatial vsetko v cajku, odjazdene cca 13000 km (od kupy noveho biku v juli 2020), vacsina teren/kopce.

        Takze za mna je to OK, lepsie nez som cakal.

        Samozrejme v zasobe uz mam aj vsetko nove, pre pripad ze by to uz predsa zacalo strielat.

        0 0
    • krabica  

      Nejsou kotouče Magura MDR-P 203mm, přitom 180 a 220mm všude mají, asi se porouchal čip s programem frézy a náhradní není… :-D

      0 0
      • MatS  

        Ono to neni jen o cipech. Tema to zacalo a ted neni stavebni material, kovy na vyrobu vseho atd. Svet se v prdel obraci.

        0 0
      • mirorek2  

        budeš muset dát 220 :D

        0 0
        • krabica  

          To nejde, budou na 2. kola, takže potřebuju mít stejné kotouče…

          0 0
          • mr.nikdo  

            Dopredu 220 a dozadu 203.

            Stejne kotouce na sadach :)

            0 0
            • krabica  

              A kde tu 203 seženu? Pořád stejný problém… :-D

              0 0
              • nomecz  

                Tak das 220 a 180 no :)

                0 0
              • mr.nikdo  

                Psal jsi, ze mas ted na kolech 203 (chapu 2 ks 203).

                Skledem jen 220…

                Vezmi 2 ks 220 mm a ze stareho setu vezmes z predniho kola 203 (das tam novou 220) a tu 203 das na zadni noveho setu. Budes mit 2 sety 220/203.

                0 0
      • Radek Broz  

        Hlavně nechápu, proč nedělají 200, když dělají 180.

        0 0
    • grafik  

      Tak citelně zdražují už i dresy craft, ještě ze jsem loni koupil několik sad, teď jsou snad všechny minimálně o + 300,–

      0 0
      • JanITCZ  

        Diky, tvuj prispevek me prinutil kouknout kolik dnes stoji disky Ultegra(160mm) – tam kde kupuji bezne stoji 73€,nahodne jsem zahledal a nasel za 48€,takze jsem objednal(2×) a diky tobe 50€ „usetril“ .

        0 0
    • Endryju  

      Jak jde čas – objednávka řazení XT 12 sp… Předobjednávka v T.S.Bohemia ze dne 9.3.2021, očekávaný termín dodání prozatím únor 2022.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.