Kdy musím a nemusím jet po cyklostezce, a jak v tomto případě?

317 nepřečtených
  • Deenz

    Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak je to se zákonem o povinnosti cyklisty jezdit po cyklostezce, nemám na mysli pruh pro cyklisty podél chodníku, ale cyklostezka vedoucí souběžně se silnicí. Tady je jeden konkrétní příklad: http://g.co/maps/jfxsp na této mapě je mě dobře známá silnice (modrá) i cyklostezka (červená). jezdím tudy celkem často, radši jezdím po silnici, můžu dostat pokutu? A jak je to vlastně se zákonem, který nám nakazuje jízdu po cyklostezce?

    0 0
    • Flegmatik  

      Nemůžeš dostat pokutu.

      0 0
    • newbie  

      podle zákona jsi povinen, pokud je to „stezka pro cyklisty“, značka kolo v modrém kruhu

      když je to „stezka pro chodce a cyklisty“, značka chodci a kolo v modrém kruhu, povinen nejsi

      0 0
      • Deenz  

        Je to stezka pro cyklosty, takže jsem povinen po ní jet jo? No to mě nepotěšilo, ale pokud bych nebyl místní, nebyla by šance se o této trase dozvědět, nikde značka, jen jednou křižuje silnici, ale značka nikde.

        0 0
        • newbie  

          to bylo myšleno obecně… v tom tvým případě – pokud není stezka přímo vedle silnice, tak bych se buzerovat nenechal

          0 0
      • fousac  

        ze ty chodis na zakony a predpisy do bulvarnich platku jako vetsina?

        pak to nema vypadat, jak to vypada…

        tak si to shrnme:

        Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích mimo jiné praví:

        //Mezi povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích (§4) patří mimo jiné

        1. řídit se světelnými, případně i doprovodnými

        akustickými signály, dopravními značkami,

        dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.//

        prováděcí předpis ohledně dopravního značení je vyhláška č. 30/2001 Sb, kde se pozorný čtenář dočte:

        //§ 10 – Příkazové značky

        1. „Stezka pro chodce“ (č. C 7a), která přikazuje chodcům užít

        v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky; jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno; značka ukončuje platnost značek č. C 8a, č. C 9a a č. C 10a,

        1. „Konec stezky pro chodce“ (č. C 7b), která ukončuje platnost značky

        č. C 7a,

        1. „Stezka pro cyklisty“ (č. C 8a), která přikazuje cyklistům

        užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky; pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo; pruh nebo stezku pro cyklisty lze v jejím průběhu rovněž vyznačit barevně odlišeným povrchem nebo odlišným provedením povrchu; jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno,

        1. „Konec stezky pro cyklisty“ (č. C 8b), která ukončuje platnost

        značky č. C 8a,

        1. „Stezka pro chodce a cyklisty“ (č. C 9a), která

        přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a,

        1. „Konec stezky pro chodce a cyklisty“ (č. C 9b), která ukončuje

        platnost značky č. C 9a,

        1. „Stezka pro chodce a cyklisty“ (č. C 10a), která

        přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru vyznačeného samostatného pruhu nebo stezky a označuje jejich situování; chodci a cyklisté smějí sousedního pruhu užít jen při obcházení nebo objíždění překážky; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 9a,

        1. „Konec stezky pro chodce a cyklisty“ (č. C 10b), která ukončuje

        platnost značky č. C 10a,//

        takze asi tak… ale nerikejte to chlupatejm… ;)

        0 0
        • RendyD  

          Amen..

          0 0
        • vladaza  

          Prosím o vysvětlení. Jedu po silnici v pravém jízdním pruhu. Jsem povinen využít cyklostezky pro cyklisty vedoucí podél cesty , která je z mého pohledu v protisměru, t.j. musel bych na ni odbočit vlevo ?

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Si piš.

            2× mě za tohle zastavili policajti a když jsem jim řeknul, že za 30m stejně odbočuji doprava, zatímco cyklostezka vedla doleva, tak je to nezajímalo…

            0 0
          • fousac  

            imho ano…

            0 0
          • rainbowone  

            Pokud není v silnici zákazová značka tak cyklostezku v protisměru s logiky věci využívat nemusíš, Musel by jsi rezpektovat dopravní značení umístěné v protisměru což je jaksi blbost. Taky je blbost využívat cyklostezku, která vede jinudy než vozovka. Podle zákona musíš využít souběžnou cyklostezku a né se motat někde ve vedlejších ulicích. Vše by mělo řešit dopravní značení.

            0 0
        • newbie  

          bulvární plátky neee… jen jsem přečetl § 57, kde ta stezka pro chodce a cyklisty není, a předpokládal jsem konzistentnost… :-) moje chyba, díky za opravu

          0 0
        • zichis  

          mě z toho vyplývá, že v případě bude-li na silnici rudej pruh s obrázkama bicyklu ale na jeho začátku bude z nějakého důvodu chybět svislá dopravní značka C8a, tak tu povinnost po něm jet nemám. Vodorovné značení zmíněno není, takže to můžu přehlížet. Rychtyk?

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Jj, mělo by to být tak. Stejně tě tam ale řidiči vytlačí…

            0 0
          • RendyD  

            Není to tak.

            0 0
          • newbie  

            ne-e, musíš do cyklopruhu

            § 57

            (1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

            0 0
          • fousac  

            nevim… to za domaci ukol vyzkoumej… ;)

            treba je to proste vodorovna znacka, ktera funguje i bez svisly, podobne jako zlutej pruh u obrubniku…

            0 0
          • rainbowone  

            Děláte v tom zmatek.

            Pokud je vodorovné značení součástí silnice pro motorová vozidla nemusí být doplněno svislím dopravním značením (příkazovou značkou)

            např. – „Dvojitá podélná čára souvislá“,„Směrové šipky“ nebo „Jízdní pruh pro cyklisty“.

            Svislé dopravní (příkazová značka) má přednost před svislím a upravuje pochyb na silnici i mimo vodorovné značení.

            např. Značka „zákaz předjíždění“ má přednost před vodorovným značením „Podélná čára přerušovaná“

            Na místě mimo silnice pro motorová vozidla a na účelových komunikacích MUSÍ být vodorovné značení doplňeno Svislím značením. tj. nájezd na cyklostezku musí mít příkazovou značku

            C 8a Stezka pro cyklisty

            C 9a Stezka pro chodce a cyklisty

            C 10a Stezka pro chodce a cyklisty

            pokud tam není svislé dopravní značení – vodorovné neplatí!

            0 0
        • Romancero  

          to je sice pěkné, ale situace v reálu může být taková , že neumožňuje bezpečně použít takovou stezku:

          Zákonům a příkazům je nadřazena bezpečnost a zdraví rozum , ale to asi fanatičtí „dodržovači“ nechápou:-)

          0 0
    • Necris  

      Jsme ze stejného místa ;) Ty tam jezdíš po silnici ? Není to nuda, když můžeš frčet „lepší krajinou“ ?

      Tohle se těžko bude prokazovat jako souběžná stezka. Kdyby tě někdo zastavil, okamžitě vytas, žes jel do obchodu.

      Že oni tě tam stavili „švestky“ co jezdí do té hospůdky co je na návsi …na oběd … ;)

      0 0
      • newbie  

        ona nějak pro jistotu v zákoně ta souběžnost není a je tam imho nesmyslná věta „když je zřízen pruh nebo stezka, … je cyklista povinen jich použít“

        by mohlo být zajímavé, kdyby se někomu chtělo hádat se s úřadem :-)

        0 0
      • Deenz  

        No, já jsem z Klatov, jinak ano chytili mě čerti, kteří pak odbočili do hospůdky, vyřešili to domluvou a že uzl mě nechtějí na silnici vidět, ale podle toho, co jsem viděl, silničáři s tím nemají problém, ale jak pomáhat a chránit vidí široký pláště, hned to berou.

        0 0
        • Necris  

          No tak to je stará známá parta. Potíž je v tom, že oni nejsou Klatovští, ale kluci z Kolince a u těch to nesmáznu ani kdybych chtěl.

          Řekni jim, žes jel do krámu (naproti hospodě je sámoška) a že těžko využiješ cyklostezku, když tam nevede. Ale když tě budou chtít buzerovat, uvaří tě na povinné výbavě. A oni jsou sakra velcí nenechavci. Proti tomu jejich „gangu“ nemáš vůbec šanci, prostě se podvolit.

          Hodně štěstí, jestli tam musíš jezdit. Jsou tam denně, hlavně v létě.

          0 0
          • Pavel  

            Proti tomu jejich „gangu“ nemáš vůbec šanci, prostě se podvolit.

            A to je přesně to, co oni chtějí – aby si lidi nechali ***** na hlavu. Škoda, že to mám z ruky, bych se tam moc rád projel… ;-)

            0 0
            • Necris  

              Dostal jsem od nich 2500 pokuty za to, že jsem o 6 km/h překročil rychlost. Zdokumentováno ! Je to teda včetně tolerance a jel jsem spíš tak o 10–15…na dvouproudovce předjížděl kamion. Nejpřehlednější místo široko daleko. Nechtěl jsem zaplatit spropitné.

              0 0
              • Deenz  

                Jo tak Kolinecký, s těma jsem měl problém už na motorce, nejdřív chtěl vidět lékarničku, ale pak zjistil, že ten fichtl nemá ani značky, vzdali to, sebrali ventilky a řekli ať tlačim. Ale to byli jiní, kamarád byl kvůli motorce dokonce u nich na stanici.

                0 0
                • Necris  

                  Mají novou stanici, „novou káru“ a jednu ženskou posilu :D

                  0 0
              • RendyD  

                2 a půl litru za 6 km navíc? Pitomost. Měl bys přiznat barvu.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Možné to je, taky znám takový případ…

                  0 0
                  • RendyD  

                    Nemožné, protože to není v souladu se zákonem. Navíc, tolerance jsou vždy 3km, takže prohlášení, je to včetně tolerance, takže „jsem jel možná 10–15“, je úsměvné. Navíc se vždy vejde do blokovky max.litr.

                    Cit.zákon: §125c/1f, bod4

                    • překročí nejvyšší dovolenou rychlost v obci o méně než 20 km/h,nebo mimo obec o méně než 30 km/h.V blokovém řízení se uloží pokuta do …
                    1. 1 000 Kč za přestupek podle odstavce 1 písm. f)

                    bodů 1 a 4

                    Takže pokud si to nenechal poslat na SO, který uloží až 2500Kč (f – uloží pokutu od 1 500 Kč do 2 500 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. f) bodů 1 a 4 a písm. k)), je to blbost.

                    0 0
                • Necris  

                  Rád ti to popíšu. Na příkladech z praxe, které jsem skutečně zažil. Chápu, není důvod mi věřit, ale my tu máme místňáky opravdu na jedničku.

                  Za překročení rychlosti o pár km/h jsem ve staré rezavé fabce dostal před Plzní pod věznicí, když tam ještě nebyl hotový celý úsek, domluvu. Je tam (bylo tam) 70 km/h a pak hned 50. Pak jsem zabrzdil na 70 a na 50 nechal auto doklouzat, zrovna tam měřili a jel jsem jen o malinko víc. A šlo to. Bez problémů.

                  V tomhle případě jsem měl půjčené auto nejmenované značky a cenové kategorie od táty, protože mé bylo v servisu. Maximální možnou pokutu jsem dostal a nikdo se se mnou ani nebavil a ještě zkoumal, že mám nalepenou neplatnou dálniční známku a že za to mi může dát pokutu až 5 tisíc.

                  Stačí takhle ? Jde jen o to, že jsem to pořád já, stejný člověk, ale tihle policejná studenti zemědělských vysokých škol, Bc. nadprap. Guseppe Měřilrád, diplomovaný sázeč brambor, to je lidská kvalita, škoda mluvit.

                  0 0
                  • RendyD  

                    Měl sis podat stížnost. Udělals to?

                    0 0
                    • Krys  

                      Iste, to by mu tú domluvu prerobili na pokutu, nech je spokojný.

                      0 0
                    • Necris  

                      Stížnost ? To je na mě už silné kafe, už sis někdy zkusil podat stížnost a na ten MěÚ jít ? Co děláš za práci, že v tom neumíš chodit a nikdy ses s tím nesetkal ? Nebo bydlíš v jiném státě ? Když chci něco smáznout, tak tam musím znát někoho, kdo to smáznout umí. Jinak drží všichni při sobě, protože se jim to vyplatí.

                      Zkusil jsem se jen ozvat a na místě vyrukoval s pokutou 5 tisíc za nalepenou prošlou dálniční známku. 5 tisíc ! Už jenom proto, že se českému společenskému životu snažím vyhýbat, se jim na stížnosti můžu vykašla. Na naftě projedu víc, než ušetřím. A pokutu asi nesmáznou. A hrát to do ztracena až do promlčení ? To se mě taky nechce.

                      0 0
                      • Necris  

                        Jen bych doplnil, že tě nechci nějak urážet, nic proti tomu nemám, jenom mě ten přístup přijde absurdní a naprosto mě to udivuje.

                        0 0
                        • obda  

                          Naopak, je to jediný správný postup. A pokud se nenecháš odradit, tak funguje. Taky jsem při nesouhlasu nechal jednu věc poslat do správní řízení, a dobře jsem udělal. Přes známosti jsem nikdy nic neumazával a úplatek taky nikdy nedal. Pokud se má v tomto státě něco zlepšit, musí každý začít u sebe. A ne jenom nadávat na poměry a žíkat, že bez známostí nic nejde :(

                          0 0
                          • Necris  

                            „Shrn to všechno jednou větou, že se schody nezametou, kdyby byly z mramoru, nikdy zdola nahoru.“ → Ivo Jahelka

                            Já jsem jednou zkusil na MěÚ…roznesli mě na kopytech.

                            0 0
                            • obda  

                              Pokud jsi v právu a jseš líp přípravený než oni, tak se to dá ustát :)

                              0 0
                  • RendyD  

                    Sorry, ale výš píšu, že maximální pokuta je litr. Tak mi nějak nedochází, co s tím má společného auto „nejmenované značky“. A co dělám? Stojím na druhé strany barikády a v životě jsem se nesetkal s tím, abych já nebo někdo z mých kolegů někomu kvůli „nejmenované značce“ dal pokutu nad rámec zákona. Tebe to totiž stojí peníze, mě by to mohlo stát živobytí. Dodej paragraf, který jsi měl na bloku a vymyslíme, co jsi vůbec udělal.

                    0 0
                • Deenz  

                  Myslím, že neni problém dostat tolik, ale chtělo by to ten bloček.

                  0 0
    • Chiquita-kno  

      To by me taky zajimalo jak je to dle zakona. V Kadani je to podobne a policie si na me na konci pockala a udelela ty ty ty, ze jsem jel po silnici

      0 0
    • Corydalis  

      V tomto případě určitě nejsi povinen použít cyklostezku. Protože i když neznám doslovný výklad zákona a nechce se mi ho hledat, je stezka od silnice velmi vzdálena a podle mapy se na ni ani nedá z některých míst napojit. Pokud by stezka vedla souběžně se silnicí třeba jen přes zatravněný pás, v tom případě už jsi povinen ji použít.

      0 0
    • Pavel  

      V tomto případě se rozhodně nejedná o „zřízený pruh ani (zřízenou) stezku“; to by ta stezka musela být hned vedle komunikace a musel by na ní být nájezd.

      Pokud by polda chtěl uložit pokutu, tak odmítnout a nechat do dát do správního řízení.

      0 0
    • Kaos  

      Dostal jsem pokutu 100 Kč za jízdu po silnici, když vedle vedla stezka. A byl jsem bez oběda. Navíc jsem neměl občanku a nic, takže jméno matky atd… asi na 15 minut.

      0 0
    • biker007  

      Podle te mapky je cervena cara 50–500m od silnice. pokud na te silnici neni zakazova cedule se siluetou cyklisty, tak bych se o nicem nebavil. a na povinou vybavu te za nesnizene vyditelnosti uz dostat take nemuzou. staci mit na obleceni nebo kole nejake reflexni prvky (nikoliv odrazky). zvonek a kryt retezu je uz nastesti take minulosti. navic pokud to neni stezka pro cyklisty, ale pro pesi a cyklisty,tak muze vest i tesne vedle a ty muzes jet po silnici.

      0 0
      • Deenz  

        No, na povinnou by mě asi dostali, odrazky nemam žádný, převodníky by měli mít kryt, samozřejmě nemam a snad i mezi drátama a kazetou by měl být plast, ale to nevim. Jediný co tam mam je blikačka v na sedlovce, tu tam mam na pevno.

        0 0
        • biker007  

          Kryt ani nic za kazetou mit nemusis.

          Jedine co musis mit za nesnizene viditelnosti jsou odrazky a dve brzdy. ale vsechny odrazky se daji nahradit reflexnimy prvky na batohu, obleceni, botach, dratech vypletu, atd.

          pokud se neco nezmenilo, tak plati:

          Technické požadavky jízdního kola

          Vybavení kola je upraveno vyhláškou č.341/2002 sb. Podle této vyhlášky byste na kole měli mít:

          Dvě na sobě nezávislé brzdy,

          zadní červenou odrazku nebo reflexní plochy s podobnými vlastnostmi (mohou být i na oblečení),

          přední bílou odrazku nebo reflexní plochy (mohou být i na oblečení),

          oranžové odrazky na obou stranách pedálů, můžou se nahradit jinými reflexními plochami na botách nebo v jejich blízkosti,

          oranžová odrazka v paprscích předního nebo zadního kola po obou stranách. Odrazky se můžou nahradit reflexními plochami na koncích blatníků, na bocích kola nebo bocích ráfků.

          Při snížené viditelnosti musíte také mít:

          Přední bílé světlo nebo blikačku, musí vydržet svítit alespoň hodinu a půl,

          zadní červené světlo nebo blikačku, která také musí vydržet svítit alespoň hodinu a půl.

          Kola vyrobená po 1.1.2003 musí mít na rámu vyražené výrobní číslo nebo být jinak identifikováno.

          0 0
          • Necris  

            Stejně tě jedna odrazka nezachrání, mám reflexní snad všechno, kromě toho i tretry (klasické spešlíky) jsou vzadu taky reflexní a jak člověk šlape, je pěkně vidět.

            0 0
            • newbie  

              jedna ne, ale ono je jich povinných 8 s předepsanými barvami a minimálními rozměry – přední, zadní, 2× kola a 4× pedály

              0 0
              • Necris  

                Jo tak … tak to je fajn vědět. Když mě už tak nebaví ty plky číst :( (zákony, vyhlášky, předpisy, nařízení… :D)

                0 0
    • Smazaný účet  

      po cyklostezce MUSIS jet, kdyz jsi bruslar, mamina s kocarkem, mamina s kocarkem a malym ditkem na malem kole/trojkolce ci ekvivalentu), pejskar na bruslich, mamina na bruslich s kocarkem, metrosexual balici huste biciz, houmlesak ktery tahne karku se srotem…

      …po cyklostezce NESMIS jet, pokud jedes na kole a chces bezpecne prejet z mista A do mista B, pricemz cyklostezka by se neznalemu mohla jevit jako vhodna cast trasy…)

      0 0
      • pepek  

        Chybí ti tam turisti šermující s hůlkama kolem sebe, důchodci v rojnici a chataři s feldou a vozejkem.

        0 0
    • pepan_kladno  

      Osobne kdyz jedu na silnicce opoustim silnici i kdyz je tam cyklostezka jen v okamziku, kdy vidim na silnici znacku zakaz vjezdu cyklistu a pod tim napis pouzij cyklostezku. To by clovek policajtum uz blbe vysvetloval.

      0 0
      • Pavel  

        Možná by prošlo, pokud by jsi poklepal policajtovi na rameno bílou holí…

        0 0
    • Martin  

      nedá se operovat argumentem, že řidič nemá povinnost sledovat značení na souběžné komunikaci?

      0 0
      • rainbowone  

        Hlavně, proč by jsi měl jet po souběžné komunikaci, když na silnici není zákazová značka a cyklostezka vede někam mezi domy, neznámo kam.

        0 0
    • kámen úrazu1  

      Máme při příjezdu do Chrudimi z hlediska bezpečnosti nedořešenou cyklostezku, jejíž poslední úsek ignoruju, protože je nesrovnatelně míň rizikové jet po silnici.

      Na mapě je naznačená modrou vedoucí souběžně s 37. Potíž je v označeném místě, kde cyklostezka pokračuje na opačné strně silnice. Značka konec stezky pro chodce a cyklisty, žádný přechod, žádná přednost při přecházení, silně používaná silnice. A přejdi si, milý chodče, na druhou stranu. To mohl vymyslet jen vůl. :-(

      0 0
    • skricx  

      protože se tu objevilo několik verzí odpovědí na zákony týkající se cyklistických zákonu, poslal jsem několik otázek na Policii ČR.

      Odpovědi najdete zde: http://www.cyklistikakrnov.com/…tezkach.html

      Např. se zde odpovídalo, že cyklista je povinen použít pouze „Stezku pro cyklisty“ a ne „Stezku pro cyklisty a chodce“

      V zákoně uvedené „Stezka pro cyklisty“ je ale obecná formulace, která zahrnuje obě varianty a to jak stezku pro cyklisty i stezku pro chodce a cyklisty. Takže je povinen využít všechny typy stezek.

      0 0
      • fousek  

        vcetne naucnych stezek pro pesi

        0 0
      • rock  

        Když jsem četl ty její odpovědi, vzpomněl jsem si na loňskou zimu se sněhem. Po silnici přejely pluhy a odhrnuly sníh na pruh, kterej byl označenej příslušnou značkou, byla tam krásná, metr vysoká hradba. Podle té paní mluvčí to ale není argument, buď můžu s kolem na rameni po pás ve sněhu po té stezce, nebo pěšky po chodníku. Ať jdou do všech prdelí.

        0 0
        • skricx  

          Občas je to jasně proti logice, bohužel to pak záleží na policajtech. Možná by šlo se vymluvit na diskriminaci cyklistů :)

          0 0
    • HonzaRez  

      Jojo, to je klasický vopruz, který byl vynalezen pro znechucování jízdy na kole a umožnění větší „pohodovosti“ (čti nevěnování se příliš jízdě) řidičům aut, kteří se nemusejí něčemu vyhýbat a můžou jet rovnou čáru…

      Mezi Třebechovicemi a Týništěm ve Východních Čechách je doslova totéž, co tu už bylo zmíněno. U konce obce je najednou značka zákaz kol a na mě je, abych prudce brzdil, rozhlížel se, kde je co, dával pozor na auta za sebou i před sebou a nakonec zabočil doleva na stezku, která pak vede vlastně v protisměru, je dlouhá cca 2km, no a pak samozřejmě zpět na silnici, dát přednost v jízdě, rozhlížet se atd…

      http://www.mapy.cz/

      Já to prostě beru jako cestičku pro polodivoké domorodce, kteří se potřebujou domotat do města a nikoliv pro skutečnou dopravu, takže nic pro mě.

      Jednou mě stavěli citypolice ve městě, když jsem šustil mimo stezku, což je mimochodem červený pruh na chudníku a domluvili mi. Od té doby jezím jinudy, abych se vyhnul všem stezkám…

      Takže kdyby se mi stalo, že by mě stavěli orgáni na místě, kde by byl zákaz a byl bych nucen jet jinudy než po silnici, hlavně bych se zeptal: A kam to vede? A orgán by musel odpovědět, že neví. Na to já bych řekl: Ale já chci jet tady tudy do tohoto města a tam vede tahle silnice, takže nazdar.

      Zásadní problém v těchhle situacích (což soudruzi na odborech výstavby nedokážou domyslet, nemají na to kapacity), že já MÁM VĚDĚT, že tahle stezka vede tam, kam já chci…? Nevím to. Já jedu tudy, protože vím, kam jedu.

      TAMHLETUDY NEJEDU.

      0 0
      • HonzaRez  

        Tak já se pokusím ještě o ten odkaz, kdyby tamtudy někdo chtěl jet a vyvarovat se překvapení:

        http://mapy.cz/

        0 0
        • Pavel  

          Na mapy.cz naklikat, co je potřeba, pak dát vpravo nahoře „Sdílet mapu“, tam vybrat „Odkaz na tuto mapu“ a takto získaný zkrácený odkaz teprve kopírovat semhle či támhle… ;-)

          0 0
    • Mig_all  

      Dotaz jak to je tady:

      http://maps.google.cz/maps…

      0 0
      • Jamin  

        tak tady to vypadá, že je to na ***** a musíš přes koleje naštorc na cyklostezku/chod­costezku.

        0 0
    • cuki  

      Pokud je to cyklosezka značená ze silnice tak je povinnost ji využít. Dokonce floydi pruděj i za to že nejezdim po vyznačeném červeném pruhu na silnici, což odmítám když je vedle stojících aut (například praha vinohradská ul.) Už mi za to chtěli dát i pokutu. Bohužel je to smrtelně nebezpečné pokud někdo otevře dveře (2× se mi to už stalo)

      Druhej nešvar, je když je pruh pouze pro cyklisty na chodníku a ta je co 100m přerušena silnicí a před ní značka cyklisto sesedni!

      Bohužel cyklisti jsou minorita a zároveň to nejsou romové, takže se s tím asi moc nadělat nedá :-(

      0 0
    • maajkee  

      Myslím, že pokud je to označeno stezkou pro cyklisty a vede souběžně se silnicí jsi povinen ji užít.

      Osobně když jedu autem mě serou cyklisti co se serou tady v HK na čtyřpruh na hlavním okruhu, když vedle je stezka.

      Když někoho takovýho potkám, tak na něj troubím a klepu si na čelo.

      0 0
      • Slavoš  

        Tak zrovna Hradcem jsem vždy projížděl na kole po okruhu (od Moravské Třebové na Jičín) , nevím kudy vedou místní cyklotrasy a nehodlal jsem se někde zasekat. Jó to bylo , když se ještě dalo na kole po hlavním tahu jezdit (1992 – 1995).

        :-)

        0 0
      • HonzaRez  

        Čéče, to si zrovna nedokážu moc představit. Pokud myslíš stezku od Labské, kolem špitálu až k Tesle, tak tam jsem snad nikdy neviděl kolizistu v silnici, tam jedou opravdu všichni po stezce (samozřejmě často v protisměru..)

        Nebo který okruh myslíš?

        0 0
        • Slavoš  

          Nevím kde je Labská , ale tudy

          :-)

          0 0
          • HonzaRez  

            Jasně, já jsem měl na mysli Labskou kotlinu, kde vlastně začíná ta stezka po okruhu:

            http://mapy.cz/s/9caX

            ALe ani v těch místech, které uvádíš (Kaufland, Tesla, koleje Na Kotli), jsem fakt snad za celý život neviděl jedného motáka v silnici…

            0 0
            • Slavoš  

              Jak píšu, bylo to v dřívějších dobách, kdy to ještě šlo, dnes už bych to nedal psychicky, fyzicky už zas jo.

              :-)

              0 0
      • fousek  

        Ty asi nevys kdy se ma pouzivat trubka co? Taky by me docela zajimalo proc te to tak hnete, kdyz tam mas 2 pruhy

        0 0
        • HonzaRez  

          Trubka se nemá používat na psaní, protože taková složitá věc je určená jiným, ale zásadně na práci. Pokud by všechny trubky makaly v pracovních táborech a nepokoušely se šířit svá moudra přes plot, žilo by si lidstvo v blahobytu…

          0 0
    • xshreck  

      Se divím, že mi nedošla pokuta půl mega za nedodržení snad všeho, co se tady píše :)

      0 0
    • Vendys76  

      Ahoj,

      trochu oživím téma cyklostezek, uvedu příklad co se mi stal před 2 týdny…

      jel jsem po jednosměrné cyklostezce a v zatáčce, která vede těsně okolo rohu zdi, vyjel v protisměru chlap na biku. Výsledkem byla srážka, let přes řidítka pád, zlomenej rám (silnička S Roubaix Expert – 1/2 roku stará), prasklá halma… bezvědomí, otřes mozku, pobyt v nemocnici atd. Momentálně věc řeší Policie jako nehodu se zraněním (já). Počítám, že do jednoho měsíce záležitost uzavřou – podám info o výsledku, možná bude ze závěru vyplývat nějaká obecná rada.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nebylo to u Stavebních strojů?

        0 0
        • Vendys76  

          Máš na mysli Lobzy? Pokud ano, tak tam to nebylo. Bylo to na Borské ul. směrem z centra k Tescu (bývalý Carrefour). Vede tam nová široká cyklostezka po každé straně silnice. Silnice je tam dost frekventovaná a navíc je cyklostezka označená tak, že bys jí měl jako cyklista použít a nejet po silnici.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Myslel jsem něco jiného. Jj tudy jezdím do práce. Ale když mam silničku radši jedu po silnici, ty předěly se jim fakt nepovedli. Jinak tam taky jezdím v protisměru (jestli myslíš tu u Škodovky. ta na tej druhej straně se snad nazývat cyklostezkou ani nemůže.

            0 0
            • Vendys76  

              je to cyklostezka, je to tak značený a taky jednosměrná. Počkám si na rozhodnutí PČR a uvidim co dál. :o)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jasný proto tam jezdím opatrně, a všihnu to radši dycky na tu dlažbu a až pak na asfalt.

                0 0
      • tromboonen  

        Tak to nastve.. Rubecka skoda, at Ti to dobre dopadne a dostanes nove..

        Myslim, ze obecna rada, ktera z toho vyplyva, je pokud mozno nejezdit na silnicce po cyklostezkach a kdyz, tak vzdycky pocitat s cimkoli (coz ovsem znamena jet tak pomalu, ze to nema cenu..)

        Stejne tak tam mohl byt (klidne i ve spravnem smeru) nekdo na bruslich, treba po padu, najel bys do nej Ty a pruser by byl u Tebe, proste cyklostezky jsou IMHO nebezpecne minimalne stejne jako silnice..

        0 0
        • Vendys76  

          Nebyl problém v rychlosti, nejel jsem rychle, jen jsem se zaříval. Stejně rychle by tam jela stará Blažková na nákup. Já šel hlavou přímo na obrubník (v přilbě je obtisklá jeho hrana) a při srážce se protočily řídítka, který přerazily horní rámovou trubku. Tedy nebyl problém v rychlosti (já jsem nejel rychle a ten druhý asi taky ne). Prostě je tam roh do pravého úhle a okolo něj se stáčí cyklostezka – tohle vedlo k situaci, že byl minimální (pokud vůbec nějakej) prostor na reakci.

          0 0
          • tromboonen  

            No me to bylo jakz takz jasny, ze se neslo vyhnout, jen jsem rikal, ze podobna situace mohla nastat i se stacionarnim kolem, nebo pomalu jedoucim bruslarem ve stejnem smeru, proste takove misto na cyklostezce je nebezpecny vzdycky, jednosmerka nebo ne.., bud s tim pocitat a skoro zastavit, nebo tam nejezdit..

            0 0
      • Pavel  

        Obecná rada je NEJEZDĚTE NA SILNIČCE PO CYKLOSTEZKÁCH!!! ;-)

        0 0
        • Vendys76  

          někde ti to ale prostě nařizujou značky.

          0 0
          • Pavel  

            Tak to máš objet. :)

            Se silničkou na cyklostezku = zadělat si na problém. Psi, kočárky, fakani, bruslaři. A ideálně pak „všekombinující“ bruslící mrdky se špunty v uších tlačící kočírek se šklebákem a čoklem na provaze… Děkuji, nechci. ;-)

            0 0
        • Rubi  

          nebo prizpusobit rychlost, ve meste to autem po jednosmerkach taky nekalis 50km/h do pravouhlych zatacek… ;-)

          0 0
        • Pedro404  

          Přebejvá ti tam to „po cyklostezkách“.

          0 0
      • HonzaRez  

        Jak už mnozí psali, nejezdit po cyklobuznostezkách, nejsou určeny pro lidi, jsou určeny pro motáky… Rychlost není vůbec důležitá, motáci mají tendenci se motat a zastavovat na nejméně přehledných místech, takže do nich lze vrazit i pěšky…

        Svině v protisměru jsou problém sám pro sebe, tam opravdu pomůže jen důkladné vysvětlení v temné uličce…

        Takže z důvodu prostého přežití radím každému: obejďte půlku města a vyhněte se všem stezkám…

        0 0
        • JSt  

          ty jsi natolik primitivni, ze kdyby byla soutez v primitivnosti, budes az druhej. ;-)

          0 0
        • Kubajsu  

          Souhlas. Za celý život ježdění po Podolském nábřeží, Modřanský a Komořanský se mi nestalo tolik nebezpečných situací, jako se stane za jediný průjezd po stezce (pokud není mimořádně hnusně)…

          0 0
          • HonzaRez  

            Škoda, čekal jsem hřejivé teplé lidské nadávky, a ty tady napíšeš souhlas, hehe…

            Jak už jsem někde zmiňoval: neexistuje lepší, bezpečnější a klidnější vyjížďka než v mínus 15 stupních…

            0 0
          • jIrI___  

            Jestli ono to nebude i o člověku samotném ;). Já i frekventovaných cyklostezkách problémy nikdy nezažil a pokud už někdo byl roztažený na celou šířku, stačilo říct nahlas „s dovolením“ a nikdy nebyl problém, většinou se dotyčný i omluvil.

            0 0
            • Kubajsu  

              Když někam jedu, tak se tam taky chci dostat. S takovou bych dojel „zítra“. Kromě toho, přes ty frikulínský sluchátka by kolikrát neslyšeli ani troubení náklaďáku…

              0 0
              • JSt  

                ale to je presne to, o cem jiri pise. ze jsi neprizpusobivy je jen tvuj problem. ;-)

                0 0
                • Kubajsu  

                  Jistě. Proto se cyklostezkám vyhýbám jak čert kříži.

                  A jsme zase u toho, s čím jsem na začátku vyjádřil souhlas ;-)

                  0 0
            • Amoondre  

              omluvu slysim jenom velmi vyjimecne, to uz casteji slysim „zvonek!“

              0 0
            • Smazaný účet  

              No já toto zažil dost od matek co si neumí hlídat děti po debilní majitele psů, kteří je nechal běhat přes celou šířku stezky.

              0 0
          • Smazaný účet  

            asi tak, mě vlastně na těch trasách neserou chodci, jenom bruslaři. Moc nechápu, co je tom sportu v takhle přeplněný stezce baví..

            0 0
            • Amoondre  

              a kam jinam bys je poslal bruslit?

              0 0
              • jIrI___  

                Na okruh, tam se snad ve všech ohledech bruslí lépe. Ale přeplněné to tam občas taky bývá solidně :-)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Když v úseku Komořany Zdraslav žádnej asfalt nebyl, tak asi taky jezdili jinde. Spíš moc nevidím důvod stezky asfaltovat, pak by se problém vyřešil sám. Na místech, kde nejezdí bruslaři jsem nikdy nějak extra konfliktní situaci neviděl.. V tomhle úseku je prostě problém úzká stezka a moc lidí..

                0 0
                • Kubajsu  

                  Neasfaltová stezka není použitelná pro dopravu – po štěrku/hlíně za deště nikdo nepojede, protože by byl zas…j jak jetel. A minimálně ve městech musí být dopravní funkce primární.

                  0 0
                • obda  

                  Když v úseku Komořany Zdraslav žádnej asfalt nebyl, tak asi taky jezdili jinde.

                  S počtem asfaltovaných cyklosteze roste počet bruslařů. Dokud neměli kde jezdit, tak jich tolik nebylo.

                  0 0
            • Biker jak Pes  

              Nechápu, co ty cyklisty na tom baví, v lese plno kořenů, šutrů, pořád to skáče, kolo nedrží. Na silnici zase pořád fouká, je to do kopce, jezdí auta.

              0 0
      • šimlos  

        Tak to je smutný,ať Ti to všechno dobře dopadne. Cyklostezky používám jenom mimo sezónu a nebo až večer při návratu,hlavně tu modřanskou.Radši jedu vedle po silnici,občas nějaký chytrák z auta sice křikne něco o cyklostezce ale je to lepší a bezpečnější než se tam motat společně s bruslaři,pejskaři a ostatními cyklisty. V sezóně je prostě na stezce spousta lidí.

        0 0
    • jakub_kencl  

      Jen bych chtěl upozornit, že od 1.1.2016 platí nová vyhláška. Změna proběhla poměrně potichu. jsou tam docela zásadní změny na kruháku, průjezd zakazán, zákaz vjezdu pro náklaďáky… a mimo jiné už doplnili popisy značek cyklostezek, takže dnes již musíme používat i kombinované s chodci. To šlo v minulosti ukecat, teď už to asi nepůjde.

      0 0
      • Pavel  

        Co je to „osobní přepravník“? A co „osobní přeopravník“ (zn. C8a)?

        0 0
        • mvd  

          Osobní přepravník bude Segway, ale protože to není obecný název, nýbrž registrovaná obchodní značka, museli vymyslet nový výraz. Paralela: Lux / vysavač :o)

          0 0
          • Pavel  

            OK, dík. Segway mne vůbec nenapadl…

            A ten „osobní přeopravník“, co může na značku C8a? :)

            0 0
          • JSt  

            on to totiz vubec ani nemusi byt jen segway, ze. ;-)

            0 0
        • pepino  

          Rikša, někdo, kdo mě nese v nůši? :)

          0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • 01carbon  

        hlásím dotaz – C7a – když mam řídítka širší než 600mm tak na stezku pro chodce smím či nesmím? Nebo se max. šíře týká jen invalidů a báby s kárkou. Jenom abych věděl co a jak až tam budou stát pomáhači s pásmem a pilkou ;-)

        0 0
        • Hanyz1  

          Bez ohledu na šíři řídítek tam můžeš kolo jenom tlačit

          0 0
        • danis7  

          leda, že bys měl ty řidítka na vozíku :) jinak kolo je pořád kolo bez rozdílu šíře řidítek

          0 0
      • meris  

        Chápu to dobře, že na stezku pro chodce a cyklisty nesmí bruslaři? V dalších dvou případech tam jsou napsaný.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Bruslaři je chodec, tak tam může

          0 0
          • meris  

            To jsem si taky myslel, ale v těch další případech je implicitně uveden.

            0 0
            • Jezevec70  

              Protože na čistou cyklo normálně chodec nesmí. Ale bruslař ano. Proto je tam uvedený.

              0 0
          • zdenek  

            Podle policie se na něj vztahují pravidla jako na chodce, včetně: „Chodci (bruslaři) smějí jít (bruslit) po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe.“

            To už by byli přes půlku silnice. Naštěstí jsem to ještě nepotkal, ale asi to bude můj zlý noční sen. :-)

            0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kysky  

      vytáhnu tohle vlákno z kremace…

      Nevíte (jistě, žádné spekulace) jestli je povinnost v Německu a Rakousku jet po cyklostezce, která vede podél silnice? Nedávno jsem jezdil po Německý straně Šumavy a místy jsem potkával cyklotrasu souběžně se silnicí, párkrát jsem se zkusit napojit ale po x stech metrech se vždy cyklotrasa vzdaluje a točí od silnice k silnici, případně nadjezd/podjezd a křižovatka s menší silnicí.

      Takže člověk furt zastavuje jako ko-ko-t aby se koukal do mapy jestli jede ještě dobře nebo ne… Plánuju jet za pár týdnů na pár dní do Německa a Rakouska, tak bych rád věděl jak to tam mají. Jestli nemůžu dostat flastr… šprechtit skoro neumím, takže ani polizei by mi nevysvětlila jak to je :D

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co vím, tak na Slovensku máš možnost svobodné volby si rozmyslet, zda využiješ normální komunikace nebo stezku a v Rakousku by silniční kolo mělo mít povolení jezdit po silnici vedle stezky. Ale radši se ujisti a pohledej.

        0 0
        • Kysky  

          Díky za reakci :-) Jelikož jsem včera viděl, že to tady je marný tak jsem sáhodlouze hledal na google a našel jsem, že před pár lety v Německu i Rakousku zrušili povinnost jet po stezce :-)

          0 0
    • Petr L2  

      Osobně jezdím na kole mimo běžné komunikace, kde pravidla mají smysl, jak chci a je mi jedno co si kdo navymýšlel za nesmysly. Máme život nalajnovaný tolika mantinely a permanentní buzerací, že tady ve svém hobby to odmítám.

      0 0
    •  

      Kdyz nebudes jezdit jenom po cyklostezce, tak muzes dopadnout takto :-) :-) :-)

      0 0
      • Yura  

        TO je jako fakt mrtvola? TO di do hajzlu s takovejma fotkama..

        0 0
        • orm  

          Ani prilba nepomohla.

          Jinak souhlas. Kdyz uz sem nekdo da podobnou fotku, melo by u toho byt varovani.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Navic to ani neni originalni, pujcil si to ze sousedniho vlakna…

          0 0
          • IndyCZ  

            Nepůjčil, nacpal to i tam. To je tak, když najdeš fotku a pak máš nutkání strčit ji úplně všude.

            0 0
          •  

            Do toho sousedniho vlakna jsem to dal ja, a chtel jsem vyuzit zdejsi situaci kdyz se nekdo pta co mu muze hrozit kdyz bude jezdit po silnici. :-)

            0 0
            • IndyCZ  

              Ano, po shlédnutí toho snímku všichni prodáme silniční kola a už budeme jezdit pouze na rotopedech.

              0 0
              •  

                Proc zrovna silnicni kolo? Tohle muze potkat kterehokoliv cyklistu, at uz jezdi na skladacce za par tisicovek anebo na ultra specific enduro masine :-) Staci byt debil, jezdit ve 3–5 ti vedle sebe na silnici a potka Vas stejny osud jako toho ,,cyklisty'' na fotce :-)

                0 0
      • saddik  

        Pár záplat a půjde zas nafouknout…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Když už tady je vlákno o stezkách, tak si dovolím trochu pobrečet, třeba se mi dostane odpověď od někoho zasvěceného :o) Nebo mě naopak vyvede z omylu. Roste nám tu slušné množství komunikací pro cyklisty, ale podle mě hodně nešťastných. Rád bych je plně využíval, jak za účelem odpočinout si od hustého provozu, tak i za dodržením zákona, ALE…těch Ale je několik:

      1. poddimenzovanost – cyklo infrastruktura se u nás buduje velmi poddimenzovaná. Co jsem vyčetl, tak projektant většinou vychází z cyklistovy maximální rychlosti 15/km. To je v dnešní době dost málo, i čiperný důchodce na MTB kole jede rychleji, natož pokud sedí E-motorce. O sportovních cyklistech nemluvě, ti po rovince jedou klidně i 2× rychleji. Těm 15 km/h ale odpovídá úroveň komunikace – povrch z vrtkavé zámkovky, co chvíli nějaký skákavý rantl a mosty mají dřevěné mostovky. Ty navíc v mokrém stavu jsou spolehlivě kluzké. Pokud stezka objíždí nějaký strom nebo sloup, tak velmi ostrým obloukem a často jsou stezky velmi úzké.
      2. nesmyslnost – klasika, úseky stezek 200m apod. A málokdy jsem viděl vyřešené napojení cyklostezky. Často končí stezka v přechodu pro chodce. Co s tím? Když chci přejet na silnici, jedu po přechodu a to se nesmí. Nebo musím z kola slézt a popojít někam na silnici. Toto nebo i další značky „sesedni…“ mi přijdou diskriminující. Kolo je vozidlo, proč bych ho měl při jízdě opouštět a ještě tak často? Chce se vystoupení z auta po řidičích? Nebo slézání z motorky? ne.
      3. Diskriminace – když jsem ji zmínil, tak ještě jedna její forma… PČR to naštěstí až tak nehrotí, ale mnohdy jsou speciální akce na cyklisty, a kdo nepoužije stezku, tak to má za 2 papíry. Ale proč se nikdy nezaměří na pejskaře, chodce, nebo venčící se maminky s kočárkem? Vždyť těm je na cyklostezku také vstup zapovězen a jsou častým důvodem, proč cyklista raději jede po silnici, než aby kličkoval mezi chodci. Jen abych nebyl pes: když je někde pouze silnice a cyklostezka, tak to beru, ale když mají vedle i chodník…
      0 0
      • Bubaaak  

        co chceš slyšet, odpovědi znáš…

        1. Rychlost máš přizpůsobit stavu vozovky
        2. napojení nikdo neřeší, takže dle zákona slézt z kola po dvou metrech zas nasednout
        3. PČR
        0 0
      • zdenek  

        2 je čistý alibismus úředníků. Nedávno jsem viděl normální křížení vedlejší silnice s hlavní. Pro auta značka „dej přednost“, pro kola „sesedni s kola“.

        Proč jako? Cílem je dát přednost a jestli kvůli tomu sesedne s kola nebo ho přes hlavní přenese na rameni je každého věc.

        0 0
      • HonzaRez  

        Pobrečet si je někdy dobré, ale bohužel cyklobuznys a sluníčkářství je ideologie. A tam zdravý rozum nemá místo, naopak je potřeba ho eliminovat, třeba obuškem. Co na tom, že to z někoho (vlastně z všech) dělá untermensch. Prostě zpátky ni krok!

        0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • satch  

        ad 3. je důležitý ještě rozlišovat cyklostezka nebo stezka pro chodce a cyklisty (těch je většina).

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je úplně jedno, ze zákona jsi povinen použít obě s dodatkem, že na společné musíš dávat pozor na chodce ;)

          0 0
          • satch  

            to jo, ale myslel jsem tím, že se na chodce nikdo nezaměří a budou se tam motat dle libosti, pokud tam můžou vstoupit.

            (když to bude stezka pro chodce a cyklisty)

            0 0
      • IndyCZ  

        Napsal jsem odpověď ve dvojnásobné délce tvého příspěvku, pak ji smazal. Začal ji psát jinak, zase byla dlouhá jak prase, zase jsem ji smazal. Tak se to pokusím napsat v několika slovech.

        Chybí koncepce.

        Neproběhla osvěta.

        Dotace.

        Povinnost jezdit pro společné stezce je pitomost.

        0 0
      • blaza84  

        Rád bych trochu zapolemizoval ohledně ježdění na kole po přechodu.

        Je někde výslovně psáno, že cyklista nesmí přes přechod přejet, případně přejet silnici v jeho blízkosti? (nečet jsem to od roku 2003, kdy jsem dělal autoškolu, a studovat se mi to teď ani nechce, tak se ptám).

        Napadá mě, jestli by se jízda na kole přes přechod, případně metr vedle něj, nedala brát jako přejíždění komunikace z místa ležícího mimo silnici na místo ležící mimo silnici, což zakázané samozřejmě není, pokud dáte přednost, neohrozíte, neomezíte… Vjet na přechod před blížící se vozidla je samozřejmě zaprvé porušení předpisů (cyklista nemá na přechodu přednost), za druhé na to řidiči nemusí stihnout zareagovat, a za třetí to je neohleduplné vůči chodcům, pokud jich tam jde více. Ale jde mi spíš o situaci, kdy nikde nikdo a najednou za bukem vyskočí měšťák.

        0 0
        • Bubaaak  

          Přechod je pro chodce a cyklista na kole na něm nemá co dělat. Pokud to není sdružený přechod pro chodce cyklisty

          0 0
          • blaza84  

            No zajímalo by mě, jestli to z nějaké definice, nebo nařízení, kde se cyklista může a nemůže pohybovat, vyplývá.

            0 0
            • orm  

              Takhle diskuse uz tu parkrat byla. Byla to bitva dvou stran, kde ani jedna nedokazala druhou presvedcit :-).

              0 0
            • Vilém  

              "Pokud chtějí cyklisté užít přechodu pro chodce nebo místa pro přecházení, musí se stát chodci. Jinými slovy, sesednout z jízdního kola a kolo vést. ":http://www.cspsd.cz/…y-a-prejezdy.

              Zbytek si dohledej sam.

              0 0
              • Petr L2  

                přesně

                0 0
              • blaza84  

                Což je ovšem poznámka autora článku, ale ne znění zákona …

                0 0
                • Bubaaak  

                  A značka V7a je k čemu?

                  Jen pod čarou ať to nemusíš googlit, je to místo určené pro přechod chodců přes pozemní komunikaci

                  0 0
                  • Jezevec70  

                    Tak pojedu 20cm vedle přechodu.

                    Je v tom nějaký problém? :-)

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      neohrozíš chodce na přechodu?

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Když tam žádný není?

                        Mě se naopak občas stává jako chodci, že cyklista před přechodem zastaví, aby mi dal přednost, ale auto jedoucí za ním ho předjede a mě jako chodce úplně ignoruje.

                        0 0
                  • blaza84  

                    No ale nikde nevidím napsané, že by bylo zakázáno v tomto místě přejet komunikaci z/na místo ležící mimo silnici. Samozřejmě za předpokladu, že neohrozím, neomezím … Skutečně nehledám ospravedlnění pro jízdu po přechodu, kdy budu ohrožovat bezpečnost provozu, viz můj příspěvek výše.

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      kolo je klasifikováno jako motorové vozidlo, nikoliv jako chodec a ačkoliv i autem jsem jednou přejížděl přes přechod, nemyslím si že to bylo dle zákona správně. A to v zákoně taky není že autem nesmíš po přechodu…

                      Konkrétně tady

                      0 0
                      • blaza84  

                        No pokud jsi na tom prostranství byl s autem z nějakého ospravedlnitelného důvodu, tak si myslím, že žádný problém. Samozřejmě při vjíždění a vyjíždění dbáš zvýšené opatrnosti atakdále.

                        0 0
                      • Pavel  

                        Kolo je samozřejmě NEMOTOROVÉ vozidlo. A cyklista je řidič nemotorového vozidla. ;-)

                        0 0
                    • Pavel  

                      Omezit můžeš, nesmíš ohrozit. ;-)

                      0 0
                • Vilém  

                  Proto jsem ti psal, at si zbytek dohledas sam, delat to za tebe nebudu.

                  0 0
          • Pavel  

            Nepleťme si pojmy „přejet“ a „použít“. Přejet přechod vozidlem (motorovým i nemotorovým) samozřejmě zakázáno není, a to žádným směrem, a ani zakázáno nemůže být, vozidla přes přechody přejíždět musí. Použít přechod může, a dokonce musí, jen chodec, který tímto nabývá určitých práv (řidič musí chodci umožnit přejít, nesmí ho ohrozit, atd.), ale i povinností (chodec musí přechod použít, je-li do 50 m, musí dát jasně najevo „záměr“ přejít, atd.). Ostatně, vše vyplývá i z definice přechodu jako " místo pro PŘECHÁZENÍ vozovky". Cyklista (resp. vozidlo obecně) vozovku nepřechází, ale přejíždí.

            0 0
            • gerrard  

              Ze mas tu silu. Me pokazde prekvapi co jsou ruzni spekulanti schopni vymyslet, aby zkouseli s necim *******.

              0 0
              • Pavel  

                Tím spekulantem myslíš mne? :-)

                0 0
                • gerrard  

                  Ne tebe ne, ty chytroliny co tu vymysleli, jak pojedou 10cm napric pres cestu vedle prechodu pro chodce a bude vse v poradku nebo jak nesmi prejet tu bilu caru a pod. :) Tady se uz naslo pravniku amateru co tam hledaji klicky co tam nejsou. :)

                  0 0
                  • Biermann  

                    Ale z hekynenova popisu plyne, že přechod můžeš na kole přejet. Jen v takovém případě nemáš žádné „výhody“, které má v té situaci chodec. Protože přejíždíš vozovku, nepoužíváš přechod.

                    0 0
                    • gerrard  

                      :) JJ presne jak pisu a Hekynen s tim nema nic spolecneho.

                      0 0
                    • blaza84  

                      Tohle je závěr, jakého jsem se chtěl dobrat, když jsem zahájil tuto polemiku, a pokud to tak bude brát i policie, tak nemám nejmenší výhrady. Pokud si cyklista bude vynucovat na přechodu přednost před auty, případně se k přechodu rychle přiblíží a vjede na něj tak, že ohrozí bezpečnost provozu, ať klidně dostane flastr. Ale byl jsem svědkem, kdy MP měla asi akci na chytání cyklistů jedoucí přes přechod a šli po všech, i po těch, co přejeli v místě přechodu prázdnou silnici. MP stáli kousek od přechodu u keře tak, aby nebyli ze směru přijíždějících cyklistů vidět. Tohle považuji za buzeraci, a tam bych to klidně poslal do správního a hledal zmíněné „kličky jak něco ojebat“.

                      Samozřejmě záleží taky na tom, jestli po přejetí přechodu cyklista pokračuje po chodníku, což je přestupek. Tady byl chodník asi 5m a za ním stezka pro cyklisty.

                      0 0
                      • Pavel  

                        Škoda, že na nějakou takovou „MP akci“ jsem doposud ještě nikdy nenarazil. Bych se s chlapcama docela rád pobavil. A přísahám, že minimálně ze začátku i slušně (teda aspoň bych se o to pokusil). :-D

                        Po přechodu přejíždím prakticky po každé, a dokonce z chodníku. Jinak se totiž s našeho baráku do jednoho směru na silnici ani nedostanu (vrata „ústí“ na chodník a doleva je přechod). Potkal jsem už hodněkrát policisty (státní i obecní), ale žádný z nich ani nepípl. Buď ty zákony znají anebo možná na to serou :), rozhodně mne žádný doposud nezastavil.

                        Jinak takových zdánlivých „pastiček“ na cyklisty (na cyklostezku, po které jsi povinnen jet, se nedostaneš jinak, než přes pár metrů chodníku), je celkem dost. Zde pochopitelně platí ustanovení o odbočování na místo ležící mimo komunikaci, kdy přes chodník samozřejmě přejet můžeš (je to stejné jako když jedu domů a z domu – viz výše).

                        0 0
                        • gerrard  

                          Na cyklisty to nejsou pasticky, ale past vedle pasti. Ty mas hodne specialni pripad, tim, ze tam mas vyjezd z domu, ale vetsinou je to tak, ze pred prechodem je bud chodnik nebo pokud tam konci cyklostezka, tak znacka konec cyklostezky. Zatim jsem jeste nenarazil na pripad, kde by slo zkouset najizdet z mista mimo vozovku vedle prechodu a nic neporusit.

                          0 0
                          • Pavel  

                            No máš pravdu v tom, že v 90% případech to vymýšlí někdo, kdo na kole nikdy neseděl, případně (chce se říct v ideálním případě) je na pumpičkáře vysazený. K tomu MP, která ani pořádně nezná zákony (bohužel někdy ani státní), lidé, co se chovají jako ovce a pár arogantních kokotů, co si hrají na mistry světa, díry a nejasnosti v zákonech a máme dokonaly (nejenom)cyklo­armagedon. :-D

                            Já se snažím vycházet z toho, že co není zákonem zakázáno, je povoleno. A zásady „In dubio pro reo“. A prostě se z toho neposrat. :-)

                            Když mne polda zastaví, že jedu na kole po chodníku a já opravdu jedu po chodníku, tak se pochopitelně nedohaduji a sklopím uši. Stejně tak, když by mne zastavil za snížené viditelnosti neosvětleného – ovšem ale jen pokud by mě zastavoval světelným terčem, protože jinak policie za snížené viditelnosti vozidla zastavovat nemůže – takže na případnou otázku „Kde máte světla?“ „Nepotřebuji, není snížená viditelnost“ „Ale JE snížená viditelnost!“ „Není, sám jste toho důkazem, nezastavoval jsem mě světelným terčem“ ;-). Ale kdyby mě nějaký „empík“ chtěl pokutovat ze přejetí chodníku (přechodu), tak bych uši nesklopil, slušně bych mu vysvětlil, že se mýlí (zde je super, pokud znáš hodnosti, replika „Mýlíte se, nadstrážmistře“ je docela vyhodí z konceptu, případně tvrdší variant „Skutečně, NADSTRÁŽMISTŘE?!?“), po chodníku jsem nejel, jen jsem přejel chodník při odbočování na místo ležící mimo komunikaci (případě vjížděl na komunikaci). No a pokud by i nadále trval na svém, tak poslední má věta by byla „Nesouhlasím dejte to do správního“. Dobré je pak si situaci vyfotit, kdyby náhodou k nějakému správnímu řízení došlo, o čemž silně pochybuji, protože i polda s tím má práci, takže tě pošle do ****** a max dodá, že po chodníku se nejezdí…

                            0 0
                  • mrozu  

                    Co to sakra blábolíš? Jací chytrolíni? Přejet 10 cm vedle přechodu je naprosto normální způsob, jak zajistit, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Vodit kolo po každým přechodu, to můžu jít rovnou pěšky.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Jeste jednou si precti, co psal Hekynen. Prejet samo muzes, akorat pak nemas na prechodu prednost jako chodec.

                      0 0
                      • mrozu  

                        To jsem samozřejmě četl, ovšem nejsem si jistý, jestli by to uspělo, kdyby mě za to na místě popotahoval policajt a jít se dohadovat někam do správního řízení mi za to fakt nestojí. Obhájit jízdu těsně vedle zebry mi přijde mnohem jednodušší a srozumitelnější. Přednost samozřejmě nemám nikdy, ani na přejezdu pro cyklisty.

                        0 0
                        • Pavel  

                          Přednost (ve smyslu absolutní, tj. vozidlo MUSÍ zastavit) nemá ani ten chodec na přechodu, to je výmysl TV Nova. :-) Jo a bacha, pro šaliny nic z toho neplatí, ta může chodce zaválcovat do kolejí. ;-)

                          Řidič vozidla nesmí na přejezdu pro cyklisty cyklistu ohrozit (tzn. může ho omezit – narozdíl od chodce na přechodu). Cyklista je povinnen přejezd použít (opět je-li do 50 metrů).

                          Cyklista vozovku nepřechází, ale přejíždí (stejně jako např. auto, tramvaj, jezdec na zvířeti), tudíž pokutu za JÍZDU po přechodu pro chodce dostat opravdu nemůže, není co před orgánem obhajovat. To by ji totiž musela dostat všechna vozidla.

                          0 0
                          • mrozu  

                            Jak jsem psal, teorie je hezká a já v ní s tebou souhlasím, ale v praxi za to policajti normálně pokutujou.

                            0 0
                            • Pavel  

                              Na to je jednoduchý postup – nechovat se jako ovce, s policajtem se nebavit (vč. neposílání ho na průzkum míst, kde slunce nesvítí a kam chodí jen proktolog či gynekolog) a nechat to poslat do správního. S blbem se prostě bavit nedá,zejména pokud má „funkci“.

                              0 0
                      • danis7  

                        To co napsal Hekynen je samozřejmě blbost.

                        0 0
                        • Pavel  

                          V čem? Proč?

                          Najdi mi paragraf, který zakazuje jízdu po přechodu. ;-)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            tak už název říká, že je to přeCHOD, nikoliv přeJEZD :-)

                            0 0
                            • Jezevec70  

                              Takže chodci přes železníční přeJEZD přecházet nesmí? Když to není železniční přeCHOD.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                to je ŽELEZNIČNÍ přeJEZD – tam železnice přejíždí chodce

                                když je to pro chodce, tak je to přeCHOD, nadCHOD, podCHOD, záCHOD, nebo obCHOD :-)

                                0 0
                              • Bubaaak  

                                máš docela pravdu, protože chodec po kolejich nemá co chodit, pak končí na nově v 19:30

                                0 0
                    • gerrard  

                      Tak postrelena kachna se ozvala. :) Nezbyva nez poprat hodne stesti pri diskusi s PCR. A hlavne si pak nezapomet stezovat na policejni stat a strasnou buzeraci pri diskusi o 10cm.

                      0 0
            • blaza84  

              +1

              0 0
            • danis7  

              Jdeš na to špatně, přechod je místo na přecházení silnice z jednoho chodníku na druhý, určitě to není místo na přejíždění z chodníku/stezky na druhou. Auta přes přechod nepřejíždějí, protože jedou po stále stejné silnici, nepoužívají přechod pro přejezd z A do B.

              Když to zjednoduším, tak přechod je most pro pěší, který vede na řekou, po které plují lodě. Ty lodě taky kříží most, ale nevyužívají ho.

              0 0
              • Pavel  

                Jdu na to špatně a přitom napíšeš prakticky naprosto to stejné, co jsem napsal já? :-D

                A jak auta překonávají ty bílé obdelníky namalované na silnici, když je dle tvého „nepřejíždějí“? Levitací? :)

                Znovu ti to zopakuji – dle zákona přechod je místo pro PŘECHÁZENÍ vozovky. Nevím teda, jak to na kole/koni/autem děláš ty, ale já přes přechody v uvedených případech (a výčet není konečný) přejíždím. Přecházím (a tedy i používám) je jen když jsem chodec. Jedu-li na kole (autem), na nějaký přechod sere pes (pokud pochopitelně na něm/v jeho blízkosti není CHODEC).

                A víš, že existují i přechody, které „nepropojují“ chodníky na obou stranách vozovky? jj, jsou i takové (kupř. na parkovištích u obchodních centrech) ;-)

                No nic, je to přesně jak píše gerrard. Hledáš kličky tam, kde žádné nejsou. V zákoně je to popsáno naprosto jasně a zřejmě.

                0 0
                • danis7  

                  Přecházení = křížení (z bodu A (chodník) do bodu B(chodník, místo mimo pozem. komunikaci,…) napříč vozovkou), jízda autem přes přechod po silnici není křížení, jedeš stále po stejné silnici.

                  Navíc pruhy přechodu pro chodce** určují směr přecházení**, tj. nejdeš po přechodu ve směru pruhů, ale napříč. Autem, jízdním kolem je jízda po přechodu zakázána, tj. jízda kolmo k pruhům přechodu. Přechod je vodorovná DZ s vyznačeným směrem přecházení.

                  0 0
                  • Pavel  

                    „Autem, jízdním kolem je jízda po přechodu zakázána, tj. jízda kolmo k pruhům přechodu.“ A který je to prosím paragraf?

                    Jinak jak už bylo napsáno nejednou: Hledáš kličky tam, kde žádné nejsou.

                    0 0
                • Vrci  

                  Je rozdíl v tom jezdit PO přechodu z jedné strany vozovky na druhou a tím jet PŘES přechod ve směru jízdy po vozovce.

                  Možné je samozřejmě obojí s jakýmkoli vozidlem fyzika tomu nebrání, ale při jízdě PO přechodu jde o stejný přestupek jako při jízdě po chodníku. Pokud tak jedeš jsi co se tyče přednosti ten poslední. Musíš ji dát jak ostatním vozidlům ta silnici tak i chodcům.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Není v tom rozdíl. Pokud ano, poprosím tě tedy o příslušný paragraf zákona, který to zakazuje. Já o žádném nevím, rád se nechám poučit od eksperta jako jsi určtě ty. ;-)

                    0 0
                    • Vrci  

                      paragraf 2 písmeno dd)

                      0 0
                      • Vrci  

                        Jinak jde o tzv. taxativní vymezení k čemu je přechod pro chodce určen. Ve větě vymezení pojmu totiž není „zejména“ „převážně“. Takže jakékoliv jiné použití je v rozporu se zákonem. Doufám, že rozdíl cyklista vs chodec a jízda vs chůze zvládneš už bez nápovědy ;)

                        0 0
                      • Pavel  

                        „dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro přecházení chodců, vyznačené příslušnou dopravní značkou,“

                        No a píšu snad někde něco jiného, než že „přechod je místo určené k přecházení chodců“?

                        Cyklista je řidič nemotorového vozidla, není chodec. Zajímá mne tedy paragraf, který zakazuje JÍZDU vozidlem přes přechod. Protože co není zákonem zakázáno…

                        0 0
                          • Pavel  

                            Za přechodu pro chodce je zákaz předjíždění a zákaz otáčení. Fajn. Kde je zákaz jízdy?

                            0 0
                            • mvd  

                              ◾Směr a způsob jízdy § 11, odstavec 1

                              0 0
                              • Pavel  

                                (1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.

                                Vpravo se v českých zemí jezdí od r. 1938 (a chodci chodí vlevo). Co to má společného s přechodem?

                                Nic o „přechodu pro chodce“ odstavec neobsahuje.

                                0 0
        • jIrI___  

          Kdyby se mi chtělo, tak možná najdu lístek od flastru za jízdu po přechodu, tam číslo nějakého zákonu určitě bude napsané :)

          0 0
          • orm  

            To ze si MP nejak vyklada zakony automaticky neimplikuje, ze si je vyklada spravne :-).

            0 0
          • Pavel  

            Na 99,9% tam bude „jízda po chodníku“. ;-) Což je samozřejmě blbost, protože přechod pro chodce rozhodně chodník není.

            0 0
      • Espen  

        To fakt přemýšlíš o tom, že bys měl jet po nějaký cyklostezce, když vede podél silnice? Nebo sesedáš na přechodu, když je tam značka nějaká? Nebo ti vadí lidi na stezce, protože tam nemají být? Mě někdy přijde, že to tady strašně hrotíte. To jako nezvládneš najet na silnici, aniž by tě něco srazilo nebo co, že potřebuješ připojovací pruh?

        0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Smazaný účet  

          Asi jsi to správně nepobral, dovysvětlím…na krátké nesmyslné úseky dlabu, na silnici přejedu jak to zrovna jde, tak abych neomezil provoz na ní a nikoho sám nesejmul. Chtěl jsem tím slohem jen naznačit, že pokud bych se měl chovat plně dle pravidel a neriskovat tím nějaký flastr, tak to s kolem můžu rovnou zabalit :)

          0 0
          • Espen  

            Ale pochopil. Tak se tak nechovej a budeš mít klid. Ještě abych na kole řešil, kudy mám jet, kde slézt, tak určitě :-D.

            0 0
            • JendaH  

              Jenže když to řešit nebudeš, můžeš dostat pokutu (nebo tě někdo vytroubí nebo nedejbože přejede).

              0 0
              • Smazaný účet  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Espen  

                Žiju jinde než vy. Tady u nás je to takový klidnější. Netrávíme půl dne v zácpách,proto zpomalit za cyklistou, nebo někoho pustit na přechodu není žádný problém. Proto na celou tu situaci mám asi trochu jiný pohled. Ale ten váš vám určitě neberu.

                0 0
                • Smazaný účet  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • IndyCZ  

                  U nás na zácpy taky nějak extra netrpíme, ale zpomalení za cyklistou je velká vzácnost. Drtivá většina se do té mezery prostě nacpe. A i tady je řada nesmyslných stezek nebo je utrpení jimi pravidelně projíždět (v letní sezóně). A to si nechci představit Prahu.

                  Ale prosté konstatování, že máš jezdit pomalu, dle pravidel a neriskovat a mít klid je k ničemu. Je to samozřejmě pravda a nikdo proti tomu neřekne ani popel. Ale neřešit kudy na kole jet, kde slézt apod.? No neřešit to můžeš, ale porušuješ tím zákon. Naopak mluvit o problému může vést k jeho řešení. Nechat si ***** na hlavu není nic moc…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    +1

                    Ono by to bylo na nějaký „otevřený dopis“, kde by byly konstruktivně popsány body ke zlepšení s odkazem na inspiraci na západní Evropu, především Benelux, kde cyklo infrastruktura je trochu jinde.. Problém je v tom, že v ČR je z dopravního hlediska cyklista stále jakási otravná onuce, kterou je potřeba někam uklidit.

                    Jinak to chování řidičů…On je ze Sokolova, na severu Čech jsem několikrát strávil s kolem delší dobu a řidiči se tam opravdu chovají x-krát lépe než u nás na jihu. To, co se mi doma děje na každém tréninku, tam je vzácnost :) Jezdil jsem tedy trochu vedle – Chomutovsko, Mostecko, Teplicko. Jiný kraj, jiný mrav :)

                    0 0
                    • Espen  

                      Sokolov je trochu jinde než Most a Ústí, ale budiž. Ale musím říct, že na mě nikdo nikdy netroubil, nekřičel, nebo tak něco. Že někdo projede blíž než by se mi líbilo se třeba stane, ale že by mě někdo někdy ohrozil si nevybavim. Proto ten můj jinej pohled.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Snad pochopíš, že jsem myslel severozápadní ( možná ti chybělo to slovíčko západní ) Čechy obecně… A ano, to co jmenuješ se mi tam taky nikdy nestalo, ani na frekventovaných cestách.

                        Ta Morava je taková dost temperamentní a bohužel se tu hodně lidí chová, jako by silnice byla jen pro ně a byli na ni sami.

                        0 0
                        • IndyCZ  

                          To se ale většinou říká o cyklistech, jak dokládá to včerejší video ČT24, kde bylo v komentářích zase slušně nablito. :-)

                          0 0
                          • Bubaaak  

                            prosím, prosím, smutně koukám, jsem nezasvěcen :(

                            0 0
                            • IndyCZ  

                              Čéče jako fejsbukař amatér nevím, jak konkrétní příspěvek sdílet jako odkaz, tak aspoň takto https://www.facebook.com/…4.cz/videos/?…

                              Je to to video s kamionem. Jako nic extra nečekej, ale pár komentářů o cyklomrdech a o tom, že nemají na silnicích co dělat (táhni na cyklostezku) nebo že si myslí, že jsou páni provozu a každý na ně musí dávat pozor, tam je.

                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            To co jsem psal, tak nějak platí pro všechny, tedy i lidi na kolech. Smutné ale je, když ty se chováš slušně a dle pravidel, a debílek se na tobě vyřádí, ikdyž ho nasral někdo jiný.

                            Jinak ten kamion – soucítím s řidičem :( Je fakt, že zvlášť ve velkých městech jsou „cyklisti“ na zabití, hlavně festkaři a ti poštovní cyklisti, jak to někdy třeba v Brně vidím, tak se pak chvílemi ani nedivím, proč jsou cyklisté neoblíbení.

                            0 0
                            • Biermann  

                              Jen informativně kdo jsou to „festkaři“?

                              0 0
                              • Rockodendronus  

                                Sice to není dotaz na mě, ale z kontextu bych si tipl, že myslel lidi na fixkách/singles­peedech/furtšla­pech.

                                0 0
    • HonzaRez  

      Hošiwoe, potisící… Je evidentní, že mnozí z vás nemají absolutně žádné životní zkušenosti a žijete s úsměvem jak od Vodňanského a Skoumala. Vaše sluníčkářská rádobytolerance je pro druhou stranu barikády bezpečným znamením, že vám můžou šlápnout do gesichtu. Pak budete mít ty správné životní zkušenosti…

      0 0
    • Yura  

      Heh tuhle na me rval nejakej hrdina z dodavky " ty čuráku táhni na cyklostezku" :)) Je to fakt smutne reseny vetsina tech cyklostezek a vubec se nedivim hlavne silnicarum co maji kola drazsi nez lidi auta, ze je prsote ignorujou a jedou vedle ni po silnici. Protoze kolikrat vubec se na tu stezku dostat je o drzku nebo minimalne defekt..

      0 0
      • jan.pernik  

        tak ono hlavně cyklostezky jsou stavěné podle nějaké ČSN, která říká, že šířka a velikost zatáček je koncipována do 20km/h. Další problém cyklosteezk je, že je někdo vybuduje, ale už neudržuje, tzn. že je tam hromada větví a větviček. A v neposlední řadě chodci a hlavně pejskaři. Nic proti nim, ale čokl na 15m vodítku je fakt super zejména pokud vystartuje člověku pár metrů před xichtem. Ona ta silnička opravdu moc nebrzdí :-) Naštěstí okruhy co jezdím, tak už vedle sebe silnice nemají cyklostezky, ale ze všeho jsou už jen a čistě stezky pro chodce. Silnici zdar, silnicím 3 a 4 třídy zvláště.

        0 0
        • Kysky  

          silnicím 3. a 4. třídy, které mají lepší povrch než 1. a 2. třídy (y) :D

          0 0
    • onuce  

      Smí se prosím jet po silnici souběžně s cyklostezkou na invalidním vozíku s připojeným předním ručním pohonem? Úmyslně neuvádím elektrickou přípomoc, neboť té si řidiči hned nevšimnou. Nejedná se mi totiž o právní názor, ale o intuitivní pocit řidiče. Prostě zda jsem v jejich očích v právu, či nikoli. Okamžitý dojem. Proto negooglím žádné vyhlášky a předpisy. Jak byste to viděli vy, kdyby jste jako řidiči takovou scénu zažili? Děkuji.

      0 0
      • gerrard  

        :) Pokud není pod vlivem a nekličkuje ze strany na stranu, tak určitě ano, silnice jsou pro všechny.

        0 0
        • onuce  

          Pro všechny… Na kole jsem v takové situaci jasně v neprávu a tedy řidiči lynčován, s tím počítám.

          0 0
        • orm  

          Neplati pro chodce stejna povinnost pouzit chodnik, stezku pro chodce ci chodce a cyklisty, kdyz vede soubezne s komunikaci?

          edit: Beru asi zpet, nevim jak je klasifikovan vozickar.

          0 0
          • Jezevec70  

            Pokud chodec tlačí vozík širší než 80cm, tak může po silnici. Třeba by se to dalo napasovat na tohle.:-)

            0 0
            • onuce  

              Děkuji. Nechci to na nic napasovávat, jde mi o přirozenou reakci řidičů. Zda si myslí, že jsem v právu, a nebudou tak na mne najíždět, stříkat, troubit. A hlavně, abych se nemusel stydět, zatím jsou na mne hodní, ale jel jsem tak jen párkrát a kousky. Rád bych to pojal jako pravidlo.

              0 0
              • xtonda  

                Tak snad většina řidičů není tak otrlá aby si něco dovolovala na invalidní vozejk, pokud budeš vidět, tak snad nebude problém.

                0 0
                • onuce  

                  Kupodivu již jsem se setkal… A to ani nevedla souběžně žádná stezka.

                  0 0
      • BabbaJagga  

        Mistře, při vší úctě, já bych si nejprve pomyslel cosi o Vašem duševním zdraví a pak bysem Vás vytroubil až na tu souběžnou stezku.

        0 0
        • babkanakole  

          Nechci Mistra Onuce omlouvat, sama bych mu tu stezku doporučila.

          Jenže znám to, jakým způsobem jsou řešené nájezdy na stezky. Některé cyklostezky jsou krásně vidět ze silnice, ale dostat se na ně dá jen přenesením kola, případně tajnou znalostí toho, kudy. Na vozíku to bude větší problém než na kole.

          0 0
          • onuce  

            Ano, vozík není kolo. Zkoušel jsem, a většina cyklostezek je sjízdná s velkými komplikacemi. Již jen třeba rozeklaná zámkovka… Tak proto.

            0 0
          • BabbaJagga  

            Jsem myslel, ze na apríla to půjde i bez smajlíků…tak sorry.

            0 0
    • zdenek  

      Že by konečně změna?

      „Cyklisté ale dostanou také větší volnost. Podle novely nebudou muset povinně využívat vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty, pokud by tím mohla být ohrožena bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích. V zásadě to má platit třeba v případě příliš hustého provozu na cyklostezce.“

      Zdroj: Aktuálně.cz

      0 0
      • neminem laedere  

        Cyklisté jsou účastníky provozu a je třeba s nimi počítat. Stejně jako motoristé nejezdí jen po dálnicích, ani cyklisté nejezdí jen po cyklostezkách. Cyklisté nemají povinnost užít stezky pro chodce a cyklisty. Nově nebudou muset užít ani stezky pro cyklisty. Důvodem neužití stezky může být například nevyhovující trasa, špatný technický stav nebo přeplněnost stezky. Věřme cyklistům, že si v zájmu vlastního bezpečí podle svých schopností a aktuální situace dokážou sami vybrat, kudy pojedou.

        https://blog.aktualne.cz/…-zblizka.php?…

        3 0
        • gollum  

          Já například tuhle novelu budu hodně využívat v případě úzkého cyklopruhu, který bude vést těsně vedle zaparkovaných aut, pokud nebude vidět přímo do auta, že bude jistota, že v něm nikdo není… Bohužel se mi stává velice často, že mi těsně před kolem někdo otevře dveře bezohledu na to, že tam jedu na kole…

          moje definice „těsně před kolem“ v tomto případě – musím vybočit z pruhu pro cyklisty, abych objel otevřené dveře a nemám dostatek času na to, abych zkontroloval situaci za sebou, jestli v pruhu pro auta něco nejede… (natož abych zvládl dát znamení o změně směru jízdy, že budu objíždět překážku…)

          úzký cyklopruh – nevejdu se do něj s kolem, když jsou do něj otevřeny dveře od auta

          0 0
          • schrapnel  

            A furt budeme za č**ákov, čo podľa motoristov nemáme na ceste čo hľadať. Koľko som dostal spŕch od ostrekovačov len za to, že som si dovolil vyliezť na cestu … Novela nenovela, keď je niekto za volantom prasa, tak ti nepomôže nič.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.