• Bublnaro4

    Ahoj. Poslední tema bylo někdy z roku 21. Chtěl bych na svém kole udělat upgrade kol a to z důvodu ušetření váhy a pohodlí. Mám ve výběru pár tipů a nevím, ke kterým se rozhodnout a proto bych ocenil každou radu a zkušenost. Jezdím převážně roviny a dlouhé trasy.

    Jako první sem objevil kola

    https://www.elite-wheels.com/…amic-bearing

    Moc tuhle značku neznám a žádnou nějakou extra vydatnou recenzí sem nenašel. Je tam poměrně dobrá cena na karbonové kola proti jiným s trošičku vyšší vahou než jiné.

    Dále už jen

    https://www.bike-discount.de/…dcl-wheelset

    https://www.bike-discount.de/…isc-wheelset

    Nebudu se bránit jiným návrhům s cenou max do 20. Děkuji všem.

    0 0
    • LM  

      Váhu ušetříš, ale nemyslím si, že relativně vysoké karbon ráfky budou pohodlnější než nízké hliníkové :-)

      0 0
    • UHU  

      asi bych hledal širší ráfek – cca 20+ mm vnitřní šířka – širší ráfek-širší pláště – větší pohodlí…

      1 0
      • Bublnaro4  

        Takhle ty Mavicy z odkazu by mohly být? Našel jsem je dokonce na kupkoli ještě levnější.

        0 0
        • becis  

          Ty Mavicy jsou hodně těžký. Já bych je z toho důvodu nekoupil

          0 0
    • becis  

      Nedávno jsem řešil to samé pro ženu a nakonec koupil Hunt 40:

      https://eu.huntbikewheels.com/…isc-wheelset

      Primárně z důvodu že mají dostatečnou externí šířku a jsou lehká. Už na nich žena najela cca 1000km a zatím jen spokojenost.

      1 0
      • Bublnaro4  

        To.taky dobře. Jen nejsou skladem a odkud to je? Jak dlouho to trvalo než přišly do Česka?

        0 0
        • becis  

          Je tam napsáno, že když je nyní objednáš, tak je budou odesílat druhý týden v dubnu. Doručení trvá pár dní vzhledem k tomu že to jde z EU.

          Navíc mají tří letou záruku a crash replacement

          0 0
      • Spirit  

        Jsou jen na bezduše, nebo i na klasický plášť+duši? Nikde jsem to tam nenašel.

        0 0
    • Alojs01  

      Za ty penize, co do toho chces investoat, jsem si nechal zaplest EIE od Tomase. Mohl jsem si vybrat, vysku rafku, sirku rafku, draty, niplne, naby…:-) Je to sice taky cina, ale uplne jiny pristup, vyber a pravdepodobne i kvalita…

      https://www.bike-forum.cz/…ie-carbon-ii

      Chtit snizit vahu a koupit si kola cca 1700g mi neprijde zadna pecka :-).

      8 0
      • becis  

        Nad tím jsem taky přemýšlel, ale nakonec ty Hunty vycházely vlastně ve všem lépe, když jsem vzal v úvahu že bych ty EIE nechal zaplétat na DT Swiss 350 + Sapim CX Ray

        0 1
        • mart910  

          Za tech 20 tisic muzes mit kola od Tomase kvalitni pod 1400g s extra zarukou, rozhodne se neboj mu napsat zpravu. Myslim ze budes spokojeny :)

          0 1
    • peter3531  

      osobne by som isiel asi do tychto, vnut. sirka 26mm, vyska 50, vaha pod 1200g, vyrobca ma celkom dobre recenzie

      https://xmcarbonspeed.cc/…version-hubs

      https://youtu.be/BtuLvRT1u-c?…

      0 0
      • nomecz  

        Ja teda nevim ale 28 guma na rafek s vnitrni sirkou 26 mi teda prijde hodne divne …

        5 1
        • Singlespeed  

          Roztáhne se. Já vozil 28 mm pláště na 32 mm (vnějšek) ráfku, plášť byl zarovnaný se stěnou ráfku, aero dokonalé :-)

          1 5
          • tomaschek  

            Vozím to úplně stejně (26/32 hooks) a plášť 28 má 32.3 mm.

            0 0
            • tomaschek  

              Je to Tufo, u jiných značek bývá pro stejný výsledek nutno použít většinou plášť nominální šířky 30 mm.

              Podstatně těžší než Tufo, cca 100 gramů na dvou pláštích.

              0 0
    • mr.nikdo  

      Mam tu Gianti kola, 36 mm rafek, bezdus, hookless, naby prebrendovane DT 370.

      0 0
    • HonzaST  

      Ahoj, jestli jezdíš převážně rovinu tak bych bral ráfky 50 mm jako minimum určitě moderní trendy doporučuji 20 mm + vnitřní průměr a 28 mm + vnější ideálně pak jezdit 28 – 30mm pláště. Druhá věc váha má vliv na akceleraci a setrvačnost tedy těžší ráfky nejsou vhodné do kopců, ale jsou dobré na rovinky. Dnes už vysoké ráfky nebývají o moc těžší než nízké, kdy ale získáš v tuhosti a aerodynamice. Co je jediný zásadní problem proč všichni nejezdíme ráfky 80 mm je boční vítr. Já přitom když je silný vítr tak nejezdím prostě to nedávám jak mě hází poryvy větru z jedné strany silnice na druhou to se na to radši vykašlu. Jezdil jsem ráfky 38 mm, ale také přecházíme na vyšší hlavně kvůli přechodu na dvě sady kol.

      www.bikepuzzle.cz/…-e167308.htm?…

      1 7
      • xirek  

        Jako silniční začátečník se nějak pokouším zorientovat v kolech na silničku. Pročetl jsem tady toho hodně, ale trochu mi připadá, že čím víc jsem přečetl, tím víc se ztrácím. Třeba tento příspěvek, na který reaguji. Přišlo mi to docela srozumitelně vysvětlený vztah hmotnost-výška-šířka ráfku. Proč je pod příspěvkem pět negativních reakcí? Co je tam špatně?

        V části o EIE se řeší značková kola vs. značková čína vs. neznačková čína. Zase je tam hodně o váze. To jsou ta EIE kola v ostatních parametrech shodná jako značková, že se tam nepíše o tuhosti atd.. jako se píše jinde?

        0 0
        • krabica  

          Karbonové ráfky už jsou většinou všechny dostatečně tuhé, takže už se to moc neřeší. Nízká váha se řeší, čím nižší tím lepší, ale u MTB je to s kompromisem na odolnost dle disciplíny a u silnice se zas dělá hmotnostní kompromis s výškou ráfku. Na tuhost kol jako celku má ještě vliv počet špic a jejich provedení.

          0 0
        • Pikaču  

          No vybral sis dost chudé vlákno k prostudování a zrovna ne moc hezký příklad.

          Není úplně špatný ale je hodně hodně zjednodušený . Jedním příspěvkem taky nelze vysvětlit vše o karbonových kolech.

          Co je v tomto příspěvku špatně:

          1. Odkaz na ty Bontrager kola- váží 1750 . Při pouhé výšce rafku 50 mm. To jsou hodně těžká kola. Taková bych nechtěl ani zadarmo.
          2. Dále tam zmiňuje co je moderní a uvádí hodnoty.

          Například 20+. Co je 20+? To může být i 29 mm.

          Moderní ráfky mají aktuálně 23–25 mm vnitřní šířku. Ta se hodí obzvlášť u bezduší. Pokud jezdíš duše tak postačí bohatě 19–20 mm.

          Vnější rozměr by měl sice být jak píše od 28 mm ale na to nemůžeš dát 28–30 mm pláště. Takový plášt pak bude jako žárovka, reálně bude měřit 30–31 mm. A tím zkazíš úplně aerodynamiku kola-zjednodušeně napsané.

          Takže buď na taková kola dáš max 26 mm pláště nebo si seženeš skutečně aktuálně moderní ráfky které maji vnější rozměr 30–32 mm. Podle toho pak zvolíš šířku pláště. Pravidlo 105% ( to si vygooglíš, ale psal jsem to nahořé, plášť nesmí být širší než ráfek).

          Jako psat se da o tom elaborát ake vše podstatné je už jak na tomto foru tak na netu.

          Dále o váze to samé. Lehké, lépe akceleruje a do kopců, těžší udržuje lépe rychlost.

          Buď to chceš řešit tak si to zjistíš nebo nebudeš řešit a koupíš něco a budeš jezdit.

          Tuhost se řeší. Někdo s 105 kg si nekoupí 16 drátu aby se mu to svíjelo jako špageta.

          Atd.

          Atd.

          Potom záleží kolik do toho chceš investovat, na co to potřebuješ atd.

          EIE je dobrá volba ale upřímně nechci aby me Tomáš proklínal když mu tam někoho pošlu kdo se v tom nevyzná. Každopádně sežene ti moderní ráfky s rozumnou váhou za ok peníze.

          Třeba 50 mm výška, váha kolem 1400 gr. Na 28–30 mm pláště.

          Sorry za překlepy, píšu z tel.

          5 0
          • tomaschek  

            Souhlas, jen bych doplnil, co ve výčtu vlastností trošku zaniklo. A zrovna pro tebe je to, dle toho, co píšeš, docela důležité.

            Když dodržíš REÁLNOU šířku pláště stejnou, nebo ideálně o něco menší než vnější šířku ráfku (pravidlo 105 procent), bude sestava nejen aerodynamická, což je primární cíl, ale taky méně citlivá na boční vítr. Záměrně zdůrazňuju reálnou, viz příklad s plášti Tufo uvedený níže.

            Nebude tam žádná hrana mezi spojem ráfek/plášť, o kterou by se zasekával boční vítr, jak tomu je u plášťů širších než ráfek.

            Jelikož už dnes prakticky nikdo nevozí bezdušové pláště užší než 28 mm, často i 30 nebo 32 mm, měl by použít adekvátně široké ráfky. Pak si může dovolit i vyšší ráfky 45 – 50 mm a nebudou citlivé na boční vítr jako nižší ráfky s „balóny“.

            Konkrétní případ: plášť Tufo Comtura Prima 28 mm má na ráfku s vnější šířkou 30 mm reálně 32 mm.

            Na ráfku s vnější šířkou 32 mm má reálně 32.3 mm. Což pořád není ideál, ale je to lepší varianta než ta první.

            3 0
            • Chlebovnik  

              "Konkrétní případ: plášť Tufo Comtura Prima 28 mm má na ráfku s vnější šířkou 30 mm reálně 32 mm.

              Na ráfku s vnější šířkou 32 mm má reálně 32.3 mm. Což pořád není ideál, ale je to lepší varianta než ta první."

              Si rejpnu: Jakou souvislost má VNĚJŠÍ šířka ráfku s REÁLNOU šířkou pláště?

              =)

              0 0
              • tomaschek  

                Když budeš plášť vybírat podle údajů výrobce a zvolíš stejné číslo, jako je vnější šířka ráfku, uděláš si větší nebo menší balón.

                Podle značky pláště. Conti, Pirelli apod. přídávají reálně „jen“ 1–2 mm, Tufo 3–5 mm podle šířky ráfku.

                Vnější šířka ráfku je většinou ve vazbě na tu vnitřní. Takže například ráfky, které vozím já, jsou 24/30 a 26/32.

                Čím větší vnitřní šířka, tím více se stejný plášť v ráfku roztáhne.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Čím větší VNITŘNÍ šířka, tím více se stejný plášť v ráfku roztáhne.

                  S tím lze souhlasit. =)

                  1 0
                • tonik666  

                  Tak jsem to cvicne premeril jak moc nemoderni rafky mam.

                  Dt Swiss PR1600 (R540) vnejsi 23,8mm, vnitrni 20mm. Plast Conti GP 5000 S TR, 28mm udavane, bezduse, namerene 28,4mm. to se nastesti moc neroztahl

                  0 0
          • Elektronik743  

            Co myslíš tím, že úplně zkazí aerodynamiku kola? :)

            Protože zrovna nedávno jsem se díval na GCN, kde s wattmetrem porovnávají rozdíl mezi plášti 28,30,35,40. Vše na stejném ráfku cca 28–30mm, rozdíly byly malé až žádné – vyjma 40mm, ten už vycházel hůř.

            https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
            • Chlebovnik  

              V tom videu testují pouze odpor (vzduchu) a zdá se, že jen v přímém směru (0 ° yaw).

              Druhá věc je chování toho kola+pláště venku, kde se mění směr a rychlost větru, projede kolem tebe kamión, střídají se otevřené a kryté úseky atd.

              0 0
            • tomaschek  

              Sestava zarovnaného ráfku s pláštěm lépe proráží vzduch a zejména ve vyšších rychlostech klade menší odpor. Prokázal to nespočet testů ve větrných tunelech, CFD simulace a další odborné metody.

              Obecný výstup z těchto testů je, že o 10 % širší plášť může zvýšit odpor izolovaného kola zhruba o 3 %.

              1 0
            • HKou  

              Nutno si uvědomit, že GCN je entertainment a ne žádná seriozní instituce s průkaznými výsledky. Teď lámou všechny na širší gumy, za pár let to zase bude naopak (jestli se to teda už neděje), protože obojí produkuje sledovanost. Nebral bych to vážně, viz to jejich centrování brzd nebo utahování šroubu na hlavovým složení ;-)

              2 1
    • Hobrouk  

      Karbonové kolo. Karbonová kola.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 13
    • juricmir  

      Ahoj,

      mrkni na biketone: https://www.biketone.cz/…cni_c80.html. Mají tam k dispozici karbonová kola za zajímavý peníz. Mám od nich na silničním supu, i obou cyklokroskách jak na véčka, tak na kotouče a vozím k plné spokojenosti.

      0 0
      • milan.v  

        Zase jen stejná, jinak obrandovaná Čína, ale s tady s garancí, nákup u nás, OK, pokud to tak někdo chce… Ta stejná kola jsou pak někde na Aliexpeessu za dvě třetiny, možná i někdy půlku ceny…

        0 0
        • juricmir  

          Ta stejná kola jsem na Aliexpressu nenašel. Koneckonců třeba zrovna náboje jsou navrhovány v Česku a vyráběny na Tchajwanu, ale nemá smysl někoho přesvědčovat. U výpletů je jasně napsáno, že jsou ručně zapletená ručně u nás a skutečně to tak je, neboť jsem zde byl nejednou na čumendu.

          0 0
          • milan.v  

            Mě přesvědčovat nemusíš, já mám celkem přehled a několik rozdílných značek zápletů jsem buď měl, nebo aktuálně mám…

            0 0
          • milan.v  

            Jo a ten návrh nábojů je unikátní v čem přesně? ;o)

            0 2
            • Singlespeed  

              Bitex by je měl vyrábět speciálně jen pro Kastar.

              0 0
            • juricmir  

              Namátkově například větší ložisko v náboji na straně ořechu, popřípadě ořech se čtyřmi západkami (standard u bitexu, popř. Ktlite jsou 3 nebo 6). Ale máš přehled, tak koukneš, vidíš…

              0 4
              • milan.v  

                Právě, že to jsou naprosto standardní parametry, kterými jsi nakrmený… ;o)

                Pochybuji, že bude nějaká továrna v Asii dělat pro pár desítek/stovek nábojů ročně speciální výrobu…

                Na zbytek reagovat nebudu, ničím sem nepřispíváš, nikomu neradíš, nepomůžeš, jen blbě kecáš…

                0 0
                • juricmir  

                  Máš pravdu, kupříkladu DTSwiss má obě dvě ložiska v těle zadního náboje úplně stejná.

                  Reagovat nemusíš, neboť tvoje komentáře zde ve vlákně jsou víceméně urážlivé, nebo mají nulovou vypovídající hodnotu a akorát zmenšují přehlednost, takže díky za všechny, kterým tím pomůžeš.

                  0 2
                  • milan.v  

                    Nic to nemění na tom tvém předchozím žvástu o individuální výrobě…

                    0 0
                    • juricmir  

                      Myslím, že se v tom trošku plácáš, zkus být příště více konstruktivní a přínosný, než slovíčkařit. Ano, možná jsem nezvolil úplně vhodné slovo ale smyslem bylo říct, že dokáží naplno využít potenciál toho, co výrobce umožňuje a nabízí.

                      0 4
                      • milan.v  

                        Ježiš, to jsou zase žvásty…

                        1 2
                        • juricmir  

                          Máš pravdu, máš jich spoustu a rada nebo zkušenost z tvé strany žádná…

                          0 1
                          • milan.v  

                            Nic to nemění na tom tvém předchozím žvástu o individuální výrobě…

                            0 2
                  • kedi  

                    Ano, některé DT Swiss mají obě ložiska stejné. A pokud jsou obě stejná, jsou to ta větší. Např. současné 350, mají 2×6902, dříve měla to druhé 15267, nebo 6802 jestli si to dobře pamatuji.

                    A Bitex má 1× 6902 a 1× 6802..... tedy podobně jako staré DT Swiss.

                    3 0
                    • juricmir  

                      Díky za upřesnění. Mám na bajku DTSwiss, servisem mi prošlo několik kol a právě téměř nikde nebyl mezi ložisky rozdíl a většinou byla stejná.

                      0 3
                • tomaschek  

                  Z rozhovoru s Karlem Stárkem jsem pochopil, že pomáhal Bitexu s konstrukcí straightpull nábojů, dával ji k tomu podněty.

                  Tedy ne že si nechává dělat speciální náby pro sebe, ale že je spoluautorem současné podoby některých Bitex nábojů.

                  Ale možná jsem to jen pochopil špatně.

                  2 0
                  • Vilém  

                    Ja se v rom ztracim, zaclo to biketonem, ted se resi kastar. Takze o cem kdo mluvi? Nebo biketone a kastar jedno jest?

                    0 0
                    • tomaschek  

                      Řešilo se tu paralelně, toto je reakce na téma Kastar a Bitex.

                      0 0
                      • Vilém  

                        A to soudis dle ceho? Ja jen ze reagujes na milana, ktery se dotazoval na speciality nab, ktere dodava biketone doporucovany juricmirem.

                        0 0
              • Cavendish  

                Větší ložisko na straně ořechu je standart u většiny výrobců dlouhá léta. To není žádná upravená specifikace :D

                4 0
              • krabica  

                Ono je to trochu jinak Bitex má ve svém katalogu milion variant nábojů a každý si u něj objedná, co uzná za vhodné, pod svou značkou pak taky prodává, co uzná za vhodné. Určitě nic nevymýšlí pro nějakou malou firmičku na míru, prostě mají v katalogu náby se 3, 4, 6 západkami, rachetem, různými variantami těl nábojů…

                2 0
                • kedi  

                  Přesně tak, viz např. silniční náboje:

                  chrome-extension://e­faidnbmnnnibpcaj­pcglclefindmkaj/https:­//www.bitexhub­s.com/upload/dow­nload/5ad995213­a40c.pdf

                  0 0
                • juricmir  

                  Díky za upřesnění a přesně tohle jsem se snažil říct. Primárně ale byla reakce na milan.v, který tvrdí, že ta kola najde na aliexpressu za poloviční cenu se stejnými specifikacemi.

                  0 3
    • gerrard  

      Tady to vypada, jak kdyby zapletacum nesly ksefty. :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 5
    • Cavendish  

      Proč je zase hromada příspěvku smazaná? Hm?

      0 0
    • sm1omos  

      Jen k té debatě o tom co je a není čína. Protože hodně pracovně cestuji, jsem hodně odkázaný na půjčovny kol. Často se dám s majiteli do řeči, protože zpočátku mě překvapilo, když na Treku nebyl Bontrager, na Sp. nebyl Roval atp.

      Z mnoha rozhovorů je v shodný výstup. Vše je čína nebo taiwan,(ať to má jakoukoli začku) výjimky jsou, ale minimální. Ale jinak i výrobci, udávající výrobu tady v USA, tu kola jen kompletují a to zdaleka ne vždy, často jdou kompletní produkty přímo od skutečných výrobců. A kvalita? Na Treku nebo S-Worksu byly EIE, LB, nebo Nextie, zkrátka mišmaš. A majitelé se vzácně shodovali, že kvalita je minimálně stejná, sortiment širší a ceny úplně jinde. Čekal jsem větší patriotismus. V jedné půjčovně byla už jen všechna kola s názvem Trianero. Majitel byl s koly této značky natolik spokojený, že zcela vyřadil domácí produkci.

      Budeme si muset zvyknout že Čína už je technologicky na velmi vysoké úrovni a jestli si bude Evropa zahrávat s nesmysly které plodí EK a ožebračují lidi ve všech státech EU bez rozdílu poplatky za nesmysle, vytřou si s námi zadel (pokud se tak ve značné míře už neděje).

      8 0
      • tomaschek  

        Předpokládám, že tím Trianero myslíš Triaero, což je značka kol a rámů používaná čínským OEM výrobcem velmi dobře hodnocených rámů Ican.

        Ani ten Ican není vlastně výrobce, ale obchodní značka, která nemá vlastní fabriku. Část rámů si navrhuje pouze pro sebe a nechává vyrábět v jiných továrnách. Tedy nejsou to katalogové „open form“ rámy, které si můžeš koupit ve stejném nebo mírně modifikovaném provedení (liší se třeba typ středového složení) od X různých obchodních firem pod různými názvy.

        A také máš pravdu, že lepší čínské značky už ostrovní Tajwan kvalitou dohnaly. Což se ještě před 5–10 lety říct nedalo. Západ to ví a nové fabriky staví na čínské pevnině, protože ho tam výroba vyjde při srovnatelné kvalitě levněji než na protějším Tajwanu.

        Konkrétně v Xiamenu, kde sídlí všichni čínští ráfkaři, vyrůstá jedna nová fabrika za druhou. A nejsou to místní OEM fabriky, ale přímo západní značky, viz foto. Osoby jsem v rámci zachování obchodního tajemství zabílil :-)

        4 0
        • juricmir  

          Je pravda, že Čína si osvojuje technologii vytvrzování pryskyřice pomocí UV viz. metoda Prepreg, která se donedávna požívala více u větších dílů jako například části letadel. Výroba kompozitů už není dávno jenom o tom pojivo v kompozitu vypéct vysokou teplotou ve formě. Právě tohle pomáhá snižovat cenu a zvyšovat kvalitu. :)

          0 0
          • MichalOld  

            Vytvrzení výrobku jako je ráfek na kolo uv světlem mi přijde vrcholně nepravděpodobný. Vyrábí se to ve formě, a nevím, jak bys to prosvěcoval. Podle mě to normálně upečou, a je to.

            Je toho koneckonců plný youtube: https://www.youtube.com/results?…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.