Je pro mě Canyon Spectral to pravé?

180 nepřečtených
  • Webonaut

    Ahoj,

    rád bych o sobě napsal pár vět a požádal vás o kritické posouzení mého rozhodnutí pro kolo Canyon Spectral AL 8.0.

    Jako teenager jsem jezdil MTB na úrovni hobby závodů, přestal jsem se tomu věnovat a na kolo usedl opět až loni, to už je mi lehce přes třicet :-). Koupil jsem si kolo, které mě mělo dostat opět trochu do formy, připomenout mi radost z mtb a ujasnit budoucí priority. Jezdím na Pell's Razzer 329 2014.

    Jezdím 3–4× týdně, což zanamená prakticky vždy když mám čas a energii. Vyjížďky měří cca 30–45km. Rád jezdím svižně do kopce i z kopce, nemám ale závodní ambice. Součástí vyjížděk jsou 10km transporty po asfaltu les a zpět. Největší radost mám z rychlých klikatých úseků, rozhoupaného terénu, zdolávání přírodních překážek. Rád bych své budoucí zážitky posouval právě tímto směrem. Snadno do kopce a s radostí z kopce.

    Měřím 178 cm, vážím 75 kg. Razzer je na 29". Baví mě při transportech a cyklostezkách. V lese se s ním i po roce ježdění spíš peru. Nejhorší je to při rychlejším technickém úseku, kdy s 29" neumím dostatečně rychle změnit stopu. Zadní kolo skáče, geometrie mi taky úplně vyhovuje (moc na tom ležím).

    Ještě k pedálům. Jezdím na SPD, ale v technických pasážích se vypínám, chybí mi platforma a opět spíše bojuji než si užívám jízdu. (Jako teenager jsem jezdil v klipsnách a dokázal s nimi přeskákat kde co.) SPD se ale vzdát nechci, protože jsem se s nimi naučil příjemně a efektivně šlapat. Pokud mi poradíte pedály které mi poskytnou dostatečnou oporu pro jízdu s vypnutým kufrem, budu rád.

    Co mi pomůže?

    1. Hlasujte.
    2. Poraďte mi případné alternativy.
    3. Napište mi cokoli, co mě povzbudí v mém rozhodnutí.
    4. Poraďte mi s pedály.

    Díky!

    Anketa: Je pro mě Canyon Spectral AL 8.0 to pravé?

    11x
    55%
    Ne.
    9x
    45%
    0 0
    • TheJD  

      Jizda v terenu na spd s vypnutou jednou botou je imho dost nebezpecna, pokud teda nejedes rychlosti pomale chuze. Zakladem pro tebe urcite bude naucit se jezdit i obtiznejsi useky v spd, kdyz se jich nechces vzdat.

      Ke kolu. Spectral zvladne i enduro zavody bez ztraty kyticky, jak dokazuje predevsim Joe Barnes, takze si myslim, ze na tve jezdeni je to kolo az moc koncipovane pro jizdu z kopce. Nebude tedy tak rychle po rovine a do kopce.

      0 0
      • Webonaut  

        Rozumím. Myslím, že cestou k lepšímu zvládnutí obtížnějších úseků s SPD je, pochopitelně krom tréningu, vhodný hardware. Mé současné kolo mi v tom moc nepomáhá.

        0 0
    • Gronholm  

      Pokud ti hardtailová 29 zůstane doma, tak 140 mm full na vyblbnutí ber. Spectral je definitivní volba, nebo jen uvažuješ o této kategorii? Protože svižnější svezení na 140 mm nabídne třeba Trek Remedy.

      0 0
      • Webonaut  

        29" si nejspíš nechám. Spectral není volba definitivní, ale v současnosti pocitově nejlákavější. Jdu mrknout na toho Treka, díky.

        0 0
        • Gronholm  

          A 140mm full jsi už někdy jel?

          0 0
          • Webonaut  

            Měl jsem možnost svézt se terénem na kole podobného charakteru s 26".

            0 0
    • MirosPikos  

      Nez budu hlasovat, nemáš někde nějaký log, kudy nejraději jezdíš? Nebo to k něčemu přirovnat? Vypada to spíš, že zahlasuju Ne. A doporučil bych spíš neco ve stylu Nerve Al. Tzn. menší zdvih, lehký kola, lehčí pláště, celej jezdivejsi do kopce.

      Ale jestli tolik nehrotis rychlost stoupání jako teren, kudy chceš stoupat a radši si pak užiješ cestu dolů, pak bych se toho Spectrala nebál.

      K Treku mám díky místnímu prodejci velkou averzi, tak bych spíš doporučil mrknout k Giantu, který naopak moje sympatie má.

      0 0
      • Webonaut  

        Loguju přes Endomondo, ale nebylo by to referenční. Jedna věc je co jezdím teď a druhá kam se chci posunout. Víc endorfinu se mi vyplaví při myšlence „tohle jsem dnes projel svižně a čistě, neposral jsem se z toho, nevypnul kufry“ než „tenhle kopec jsem si vyšvihnul dneska fakt rychle“.

        Chápu, že odpovídám dost pocitově. Nemám zatím projeté známé české traily, takže nevím jak se ti nakalibrovat na konkrétní objektivní obtížnost tratí.

        Byl jsem nejdřív na beton rozhodlej pro Nerve, ten mě ke Canyonu přivedl, ale:

        1. Nerad bych na podzim zjistil, že mě to baví víc a víc a potřebuju

        nutně něco jako Spectral :-).

        1. Nerve na 27,5 je osazenej 3×10. Teď mám 2×10 a příjde mi to tak

        akorát, skoro až moc.

        A tak se zrodila myšlenka pro Spectral.

        Zároveň ale nechci bejt na rovině/přejez­dech/do kopce výrazně pomalejší než jsem teď s Pellsem, a to ze dvou důvodů:

        1. Výrazný zpomalení by mě prostě štvalo.
        2. Občas vyrazím s klukama, všechno hobíci se solidní kondičkou, ošem

        žádní chrti. Mají různý kola, většinou ht na 29". Sic jezdím 90% času sám, rád se s nimi projedu a nerad bych jim v budoucnu nestíhal. (Což se dá, myslim, kompenzovat univerzálnějším obutím.)

        0 0
        • Tomínos  

          Ta výměna plášťů by měla pomoc dost, ten spectral má kola poměrně lehký, takže s lehkejma pláštěma a patřičně nastaveným tlumičem by měl jet fakt hezky, koukal jsem na porovnání hmotností a ty kola jsou v podstatě stejně těžký, navíc s lehkými plášti by asi nebyl problém u toho spectralu dostat ještě půl kila dolu. Ale už tam zase bude omezení v terénu.

          0 0
          • Lister  

            Pak je otázkou jestli ma smysl kupovat takové kolo. Ono ve výsledků totiž může být méně obratné než co ma teď.

            0 0
            • Tomínos  

              Obratné na co? Teď má 29ht.

              0 0
              • Lister  

                Vim co ma. Krátké kolo s postavenými úhly. Spectral už je relativně dlouhý a položený. Píše ze se nevleze do zatáček. Bez slušného náklonu bude Spectral pravděpodobně zatáčet hůře.

                0 0
                • Tomínos  

                  Zase zatáčku v prudké stráni projede spectral lépe, to co ty popisuješ se dít bude, ale podle svých zkušeností bych řekl, že v utažených zatáčkách v malé rychlosti na rovině.

                  0 0
                  • Webonaut  

                    Právě po tom pátrám, jaké kolo má pro mě opravdu smysl :-). S 29" nemám problém ani tak se zatáčkou jako takovou, jako spíš s rychlou změnou stopy. Vidím např. na poslední chvíli větší klacek nebo kořen, vidím kudy by to bylo lepší, ale než prosmýknu, už přes něj jedu.

                    0 0
                    • Maxiik  

                      Ja jsem resil podobne dilema pred pul rokem. Mel jsem starou 26 authora za par slupek a chtel jsem fulla z duvodu pohodli a i s tim ze bych rad bez problemu sjel nejaky sjezd (ale zas zadnej zavodnik). V hledacku jsem mel Nerva 8.0. Jezdim dost asfaltu (hlavne cesty do prace), ale parkrat do roka zajedu napr. do Jizerek na trochu toho pojezdeni nebo to vzit krz Brdy…

                      Dal jsem na radu kamarada (mistniho), ze pokud jsem mel uz vybraneho Nerva, at popremyslim o Spectralovi (6.0), ze po rovine/do kopce pomalejsi jak Nerve nebude, ale z kopce bude o poznani lepsi. No skoncil u me doma Spectral AL 6.0 a jsem s nim maximalne spokojenej. Oproti strare 26 jezdi rychlejs po rovine/do kopce/z kopce. Do zatacek jde krasne ochotne a bez namahy (pravda ze jsem zvyklej na klopeni z moto/lyzi).

                      Za me turistu/mozneho trochusjezdare Spectral :) Pokud se trochu bojis hur ovladatelne 29, tak urcite 27 (zkousel jsem v jednom dni na Smrku 29/27 a 27 vyhrala s ovladatelnosti na plne care.

                      Techniku jizdy mam urcite nechutne prisernou, ale na Spectralovi se nebojim, ze by se neslo naucit jezdit dobre :)

                      0 0
                      • Webonaut  

                        Díky. Myslím, že jsem ve velmi podobné situaci :-)

                        0 0
                    • george68  

                      Když vypináš tretru ve sjezdu z SPD tak se nejdříve nauč jezdit a 140/140 si kup na pobavení na trailech ;)

                      0 0
    • Tomínos  

      Jestli se chceš víc věnovat překonávání technických překážek a zlepšování techniky jízdy na kole, mohl by být ten spectral fajn, osobně si myslím, že by to proti tomu pellsu nemělo znamenat výrazné zpomalení. Na techniku si můžeš koupit platformy a na trénování těžkých věcí je nasadit, nebo aspoň trénovat rovnováhu na kole, aby ses zbavil pocitu, že hned musíš sundávat nohu z pedálu.

      0 0
      • Webonaut  

        Díky. Myslím, že ten pocit kdy panicky vycvakávám z kufrů už mám zvelký části za sebou. A to i přes to, že jsem musel v zimě po jednom nešťastným pádu, nestihl jsem se vykufrovat, na operaci menisku :-).

        Říkal jsem si, jestli by mi situaci neusnadnily třeba tyto pedály:

        http://www.dartmoor-bikes.cz/…-p-2131.html

        nebo:

        http://www.kupkolo.cz/…-m647_z2599/

        Anebo jestli je to fuk a nemá smysl hledat řešení „dva v jednom“.

        0 0
        • Tomínos  

          Já osobně jsem zastánce ježdění buď na jednom nebo na druhém, u těhle pedálu se ti podle zákonu schválnosti povede vždy najít tu špatnou stranu. I s platformami se ti stane, že si nabiješ, ale tím že z kola bez omezení vyskočíš se může stát že se prostě jenom proběhneš.

          0 0
          • Webonaut  

            Za mlada jsem byl zvyklý na klipsny a z těch jsem uměl vyskočit, kolo nechat cestovat svým směrem a zachránit si držku.

            Souhlas, že hledat kompromis nedává smysl.

            SPD nemám zatím povolený úplně. Už jsem je ale povoloval. Ještě si s tim pohraju a vyzkouším.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Poradil bych ti povolit pedály naplno, pokud je do teď nemáš – snadnější vystupování. Mě to třeba dost pomohlo. Na začátku jsem SPD nechtěl za žádnou cenu. První moje zkušenost byla v Rychlebech, takže pro začátek nic moc a taky jsem každou chvíli jezdil s jednou nohou vycvaknutou až jsem z toho ztratil kufr. Pak jsem se vrátil k platformám. Následně jsem dal ještě jednu šanci SPD a od té doby jezdím jen je. Je to jen o ježdění. Dnes už mi pomalu nepříjde, že je SPD v něčem jiné. Prostě to beru jako automatiku. Samo na nějaké větší poskakování budou platformy lepší, ale já skáču jen sporadicky, takže jsou pro mě SPD jasná volba. Navíc co vozím SPD, tak se mi fakt lépe šlape a jsem jistější v určitých pasážích.

          0 0
          • Webonaut  

            Před dnešní vyjíždkou jsem si po čase pohrál s nastavením SPD a o něco je povolil. Bylo to lepší. Díky.

            0 0
        • AussigBiker  

          Ad pedaly; ja mam XT s ohradkou: http://www.kupkolo.cz/…m785_z90607/ a za me jsou supr. Da se na nich jezdit i v normlanich botech, je tam vetsi plocha. Ja si s SPD daval ze zacatku dost na drzku, ale to jsou jezdecky chyby, ktery odstranis, musis s nima ale jezdit. Jesli mas techniku, coz podle toho, co pises mas, tak si casem zvyknes. Akorat kdyz mas tretry, tak ty asi nejspis uplne celou plochu ty ohradky nevyuzivaj. A jednostrany naslapy je blbost, to je takovy nijaky, Doporucil bych bude tak, nebo tak.

          0 0
          • MirosPikos  

            Tak do krámu pro rohlíky se na nich s normálníma botama určitě dá, ale nechtěj nám namluvit, že sis s nima dal i běžnou vyjížďku terénem.

            0 0
            • AussigBiker  

              To nechci, jasny, myslel jsem do kramu pro rohliky.

              0 0
    • Lister  

      Jestli bude pro tebe Spectral to pravé to ti nikdo neporadí, to budeš muset zjistit sám.

      Jestli to má být opravdu na blnutí, tak bych se asi nevolil 8,0 ale raději 7,0 EX – ušetříš pár tisíc a paradoxně získáš mnohem schopnější pružící jednotky.

      K pedálům – nic takového jako opora na vycvaknutém SPD pedálu neexistuje, to budeš rýt čumákem v zemi 2× častěji, než když budeš jezdit zacvaknutý. Jestli budeš mít doma jedno kolo na sportování a jedno na blbnutí, tak bych na fulla vrazil platformy. Jestli opravdu umíš šlapat, tak budeš schopný slušně šlapat i na platformách. Nepřepdokládám že na tom budeš chtít zdolávat dvoutisícovky v Alpách, pak bych tak klidně přechodně SPD vrazil (dělám to tak), ale na běžné ježdění kolem baráku už tahám jedině platformy.

      0 0
      • Webonaut  

        Díky. U SPECTRAL AL 7.0 EX mám obavu, jestli si z výše popsané univerzality využití zbytečně neukrojím kvůli SRAM 1×11.

        K pedálům viz @Tomínos a moje odpověď.

        Teď to řeším tak, že kde se na úsek necítím, zastavim, vycvaknu a jedu krokem.

        0 0
        • Lister  

          Takže vlastně nejedeš ale snažíš se jen přežít. Takhle se nic nenaučíš. Lépe řečeno naučíš se všechno akorát blbe. Vycvaknuty pedál nedává žádnou oporu. Nemůžeš se o něj opřít nemůžeš pustit kotníky dolů protože bys z něj sjel. Buď se smiř s tím ze někdy nevycvaknes nebo si pořiď pořádně platformy. Jakýkoliv kompromis je v tomto ohledu nepoužitelný.

          Podle tech tvých doplňkových informací bych ti spíš doporučil 29 Nerva.

          0 0
          • Webonaut  

            Přirozeně, narážím na úseky kde se snažím přežít. A mám je rád :-). Dovedu se smířit s tím, že občas nevycvaknu.

            Nerve 29" byla moje první volba. Ale pak jsem si uvědomil, co mě štve na současném kole, tj moc strmá geometrie, absence odpružení a především neohrabanost kterou, možná neprávem, přisuzuji 29".

            Líbí se mi Nerve 27,5", ale nechci 3× převodník.

            Možná bude rozumnější kouknout po jiné značce. Canyon je mi sympatický z mnoha důvodů, proto a priori pátrám v jeho vodách.

            0 0
            • Tomínos  

              Ještě jedna otázka, tím zdolávání přírodních překážek myslíš i třeba sjíždění prudších strání, nebo třeba skalek, vůbec vlastně nevíme kam tě to táhne. Jestli třeba něco takového, tak spectral určitě.

              0 0
              • Webonaut  

                Jo. Tohle mě baví a nemám strach se s tím párkrát poprat a časem se zlepšit. Jako teenager jsem měl takový úseky moc rád, šly mi daleko lépe než teď a teď se k tomu vracím.

                Zároveň si ale uvědomuji, že takový místa jsou často kořením mých vyjížděk Jejich část, bez který by mě to sice nebavilo, ale pořebuju se tam rozumně a relativně svižně dostat, užít si trochu zábavy, pokračovat dál, projet dalších pár minut podobnej úsek a pak zase šlapat třeba po šotolině.

                Minulý víkend jsem si užil Kokořínsko, část Močidla, takovej hezkej svižnej úsek úzkou stezkou dolů plnou kořenů a jiných nástrah. Dalo se vybrat jestli si místy pár šlápnutími přidáš rychlost a pak už se jen vezeš, anebo raději jen brzdíš.

                0 0
                • Tomínos  

                  Tak za mě, pokud se chceš posouvat tímhle směrem, je to kolo co chceš dobrá volba. Co se týče odpružení bych souhlasil s Listerem.

                  0 0
                  • Webonaut  

                    Díky moc. Zatím jsem nerozhodnutý. Oba jste mi dali cennou zpětnou vazbu. Mám nad čím přemýšlet :-)

                    0 0
                    • allrose  

                      jseš jasny adept na slogan"koupil nervaka a chtel vlastně spektrala"…jako vlastník nerva vím o čem mluvím,velice rychle mě posunul na jiný druh ježdění…jelikož už máš spd,rovnou kup platformy a fifteny a dle potřeby můžeš měnit..jo a přibal i teleskop,pokud není v základu…štas­tný výběr…

                      0 0
                      • Webonaut  

                        Díky. Můj předpoklad je, že se společně s kvalitním hardware posunu tímto směrem. Nedělám si iluze, že z něj vytěžím maximum. Věřím, že si jej ale sám pro sebe velmi užiju.

                        0 0
                      • Webonaut  

                        Díky. Můj předpoklad je, že se společně s kvalitním hardware posunu tímto směrem. Nedělám si iluze, že z něj vytěžím maximum. Věřím, že si jej ale sám pro sebe velmi užiju.

                        0 0
                • jIrI___  

                  Pokud jezdíš terén jako na fotce, tak na to je podle mě Spectral moc předimenzovaný a byl bys z něj nešťastný. Je dost možné, že díky geometrii bude při normální jízdě méně obratný než současný HT.

                  0 0
                  • Webonaut  

                    Díky za názor. Tohle riziko tam objektivně je. Jdu do toho s vírou, že mi takové kolo pomůže najít cestu i do náročnějšího terénu. Viz fotka, toto jsem si dokázal užít bez obav i na mém současném Pell's, nicméně na konci jsem měl prdel naklepanou jak nedělní řízky.

                    0 0
    • Webonaut  

      Je SPECTRAL AL 8.9, tedy 29" verze, rozumnější volba?

      Zopakuji svoji motivaci pro 27,5". Na současném kole se mi hůře volí stopa v okamžiku, kdy chci zareagovat na poslední chvíli. Dávám to na vrub 29", protože např. na půjčených 26" se mi to nestávalo. Šlo ale celkově o jiná kola s jinou stavbou a vzpřímenějším posedem, takže problém mohl být více v geometrii.

      0 0
      • Tomínos  

        Tak mezi těmito dvěma bude ta 27.5 živější, ale opět, blbě se to odhaduje takhle od stolu. Odkud jsi?

        0 0
        • Webonaut  

          Vyškov/Brno.

          0 0
          • Tomínos  

            Tak to je sem daleko, ale zkus se mrknout tady na bf jestli tu někdo od vyškova nemá podobné kolo jako chceš a svézt se na něm abys věděl.

            0 0
    • MirosPikos  

      Tomu hlasování nerozumim :)

      0 0
    • logoman  

      I tady ocenuji obratnost spectrala.

      http://www.mountainbike-magazin.de/…365340.2.htm

      Na zivo je to krasny kolo (ta hneda 29 je porno).

      Na 30–45 to je uplne vklidu. Jakmile jde ukocirovat zadek a kolo se nejak extra nepohupuje, temer zadny zpomaleni pri normalni vyjizdce nepocitis.

      0 0
    • Mysee  

      Sic nemám příliš času, ale nějaký obětuju na pár zkušeností.

      Mám rok Nerva 8.0, výbavou celkem top už v základu, ze začátku pro mě samozřejmě nezvyk (jezdím více 3 roky). Ale po roce jsem se posunul úplně někam jinam (technikou zas tak ne), ale už nemám tolik strachu a obav, že obejmu strom.

      Nicméně nyní bych asi spíš volil právě Spectrala, zase o tolik těžší a pomalejší by nebyl, možná bych jeho zdvih nevyužil naplno, ale byla by tam prostě nějaká rezerva.

      Já si postupně Nerva trošku víc přiostřil, teleskop, KOM i25, 2,4 ardenty, 1×10, 780 rodla a nedám na něj dopustit, ale spíš do budoucna budu uvažovat o změně rámu (asi RB 140/140).

      Takže za mě, podle toho co si tu popisoval si myslím, že Spectral bude fajn volba a rozhodně na takové ježdění 27,5" o 29 bych neuvažoval vůbec.

      Jinak mám Nerva právě v M(viz profil) a jsem v Brně, kdyby si něco potřeboval ozvi se na mail. :)

      0 0
      • Mysee  

        Jo a bral bych 7.0 EX. Tu cenu nechápu, hrozně nabouchaný kolo, navíc lehčí než 7.0, 8.0.

        A radši bych asi Pika než Talas.

        0 0
      • MirosPikos  

        Co ty Ardenty, jsi spokojenej? Dochází mi zadek, tak přemejšlím, že bych je zkusil jak se osvědčí oproti MK II.

        0 0
        • Mysee  

          Jak jsem ti psal myslím v jiným vlákně. :) Nic lepšího jsem nevozil zatím, nahodit šly s prstem někde. A mně přijdou, že i slušně jedou, oproti NN necítím rozdíl, rozhodně ale víc držej.

          0 0
          • MirosPikos  

            Vidíš, zapomněl jsem :) Někdy je vyzkouším a uvidím. Teď trochu řeším hmotnost, koukám že Contíky jsou výrazně lehčí a přitom drží i podrží. Nic nebudu parazitovat na vlákně.

            Jinak mě zaujalo na EX 7.0, že se s těma pneu moc nepárali. Vzadu Ardent 2.4 a vepředu High Roller II 2.3. Tedy vepředu užší plášť trochu nepochopitelně. Otázka, proč nedali „domácí“ obutí od Continentalu. Leda by tlačili dolu cenu?

            0 0
            • Mysee  

              Toť otázka, ale zas pneu je něco, co prostě měníš většinou nejdřív. Za mě volba ok a mám Maxxisy radši než Contíky. Drátové těžký verze, XK nedržel vůbec a teď XK protection 2,2 strašná užovka a i nízkej.

              Já bral Maxxisy za litra jeden, teď jsou za 650 na Koloshopu, takže paráda. :)

              0 0
      • Webonaut  

        Super! Díky moc :-)

        0 0
    • Lister  

      Snad to bude k přečtení. 29 vs 27.5

      0 0
      • Webonaut  

        Díky. Hezký čtení. Odnáším si z něj, že 27,5 bude v mém případě v pořádku.

        0 0
        • MirosPikos  

          Taky si myslím. 27,5" je takovej kompromis pro nerozhodné včetně mě. 29" už by bylo moc tankoidní a vzhledem k tomu, že chceš něco obratného, tak bych ho vůbec neřešil.

          Teď už jen otázka co vybrat a jak na to chvátáš. Bacha na dodací termíny u Canyon a nebo na to, aby ti tvůj potenciální bike nevyprodali dřív, než se rozhodneš :)

          Zahlasoval jsem ti nakonec ANO, ale můj hlas ber tak, že bych doporučil Spectral obecně. A asi bych se přikláněl k tomu Listerovu výběru EX 7.0. Cokoliv, co nebude mít vidlici FOX. Neřeším, jestli je to 1×11 nebo 2×10. Mě vyhovuje 2×10, ale 1×11 nemohu hodnotit, protože jsem ho nezkusil a tak nevím, zda bych ušlápl všechno co běžně s 2×10 ušlápnu. Vodím jen výjimečně. Zpravidla když vede někdo vedle mě, po nemoci a nebo když to prostě technicky nedávám.

          Co se mi letos nelíbí, jsou ty barvy. Červená je choulostivá na poškrábání, černá je pro mě nudná a stříbrnou mají 6.0 nebo EX 8.0. Jenže to jsou Němci a jejich barvy. Chtělo by to trochu oživit. Nějaký křiklavý varianty, něco zeleno-žlutýho, tyrkysovýho apod. Stříbrná je dobrá v tom, že nestárne.

          0 0
          • Webonaut  

            Díky. Souhlasím. 7.0 EX je v mé velikosti veden jako Vyprodáno. 8.0, kde je 2×10, je prozatím skladem. A mám trochu obavy, že kdo zaváhá – nejede.

            Červená se mi líbí. Beru ji. Nejvíc se mi líbí whiskey brown (zlatá) na Spectral s 29". Barvu jsem řešil naposledy u auta a tehdy jsem se na to tak namotal, že už si s tim nechci lámat hlavu :-).

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ber červenou, je fakt pěkná :)

              0 0
              • MirosPikos  

                Pěkná ona bezesporu je, ale jak říkám – je dost náchylná na oděr. Moje kolo je po sezoně pořád jako nový. Horkotěžko hledat nějakou oděrku. Kdežto brácha má červený už celkem domlácený.

                0 0
    • Webonaut  

      Díky všem, kdo jste přispěli do diskuze či hlasovali. Pomohlo mi to ještě jednou kriticky zhodnotit můj plán.

      Objednávám si Spectrala.

      Jdu do toho s vědomím zde popsaných rizik. Nemůže to dopadnout hůře, než se si s kolem nebudeme rozumět. Takový případ jsem schopný velmi rázně vyřešit a ztrátu při prodeji přičíst na vrub získaným zkušenostem. Už mi není dvacet, nechci zbytečně otálet a mám jednoduše velkou chuť zkusit si, jestli se v tom kole najdu tak jak doufám a jak si představuju.

      0 0
      • Gronholm  

        Podle mě jsi udělal dobře. Přinejhorším na kolo hodíš jezdivější pláště, alespoň pro začátek. Pak napiš dojmy :-)

        0 0
      • meris  

        Gratuluji k výběru. Pak napiš, jestli splnilo očekávání.

        0 0
      • Maxiik  

        Gratuluju k rychlemu vyberu, kez bych to taky umel :D

        0 0
    • Webonaut  

      No, pánové, začínám bohužel propadat trudomyslnosti. Včera jsem provedl objednávku ve stavu SKLADEM s platbou kartou. Ta se mi z důvodu denního limitu nezdařila a předpokládal jsem, že objednávka spadla do stavu „zaplatit později“. Žádné potvrzení jsem ale neobdržel, ačkoli se na webu tvářila jako dokončená (respektive kliknul jsem na tlačítko Dokončit objednávku). Dnes jsem chtěl porkačovat s tím, že tedy raději začnu znova, jenže teď se už můj vybraný model Spectrala zobrazuje ve stavu +10 týdnů… Na což teď na začátku léta fakt nemám nervy.

      Napsal jsem mail na podporu, jestli moje včerejší objednávka není v nějakém mezistavu a nedá se pouze dokončit uhrazením (pracuji v IT oboru a shodou okolností navrhuji uživatelský procesy objednávek, opravdu uvědomělý e-shopy tohle dneska umí, ale takových není mnoho). Po pravdě, moc nedoufám v úspěch.

      Alternativou by bylo vzít levnější SPECTRAL AL 7.0 v černý, ten je teď skladem. Rozdíl oproti AL 8.0 je v SLX komponentech vs Deore XT (páky, brzdy, kazeta).

      Případně se mrknout u jinýho výrobce, na což bych musel načerpat mentální sílu. :-)

      0 0
    • Webonaut  

      Tak bohužel potvrzeno. Můžu:

      1. 10 týdnů čekat, nechci.
      2. Koupit Spectral AL 7.0 (černý, no, budiž), ale s výbavou Shimano SLX namísto Deore XT, moc zatím nechci.
      3. Ještě to celé přehodnotit na 29" model, třeba SPECTRAL AL 9.9, který je teda navíc z velké části osazený SRAMem o kterém nemám moc načteno, takže zatím moc nechci.
      4. Začít hledat u jiných značek, nemám na to nervy.
      5. Nechat si zatím Pell's, což je trochu demotivující, ale jezdit kvůli tomu nepřestanu :-).
      0 0
      • Mysee  
        1. Já měl čekat 15, bylo za 3, takže může se stát, že bude i dřív. (Někdo před tebou vypadne z pořadí)
        2. 7.0 asi ne :(. A 7.0 EX si zavrhl tedy?
        3. Na 29 bych se vykašlal, však už sis to rozhodl už sám.
        4. já strávil výběrem dlouhou dobu, představa to podstupovat opakovaně, navíc když Canyon vychází pořád nejlépe a vždy mi přišel i nejhezčí
        5. Nejpravděpodobnější možnost a počkat si na 2016 modely. ;)
        0 0
      • Gronholm  

        Na podzim je ježdění nejkrásnější :)

        0 0
        • Webonaut  

          S tím samozřejmě souhlasím. :-)

          0 0
    • Webonaut  

      a. Mě na tom v tuto chvíli nejvíc sere, že v rámci svý práce řeším rady obchodníkům jako: „nezahazujte objednávky, které se nepodaří zaplatit zákazníkovi kartou ihned, rezervujte mu zboží ze skladových zásob a dejte mu časové okno 2–3 dny k zaplacení, převodem by vám ty prachy stejně nepřišly rychleji a vy o něj můžete zbytečně přijít“. Kdybych včera objednával s pocitem, že 10 týdnů čekám, nesu to statečně. Jenže já včera objednal zboží SKLADEM a neuskutečnil platbu. Objednat to včera převodem, zřejmě za pár dní jezdím.

      b. Je pravda, že 7.0 EX má kratší čekačku, ale opravdu nemám koule na 1×11 převod.

      c. Souhlas, kašlu na 29".

      d. Vidím to stejně.

      e. Další rok čekat nemůžu. Mladej borec už dlouho nebudu :-). Může se stát, že tou dobou budu vybírat spíš 2016 modely dětskýho kočárku, proti tomu se Spectral těžko obhajuje :-).

      Momentální mrzutosti nazvdory, nakonec zřejmě vyhraje možnost A.

      0 0
      • Mysee  

        10 týdnů pořád není tak hrozné, pokud má člověk druhé kolo. Uteče to rychle a jak psal Gronholm výše na podzim je to nej. A může se stát, že ti fakt přijde dříve. :) Lepší než nějak měnit svou volbu a být z ní pak možná mrzutej, protože by se vyplatilo si radši počkat.

        0 0
      • logoman  

        Spis bys mel byt rad, ze ti ta koupe 8.0 nevysla. 7EX je znacne lepsi, poradna vidle, ne foxka 32. RS tlumic vzadu. 1×11 ma dost velky rozsah pokud nehonis rychlost z kopce po asfaltu, coz snad s timhle kolem nehrozi.

        0 0
        • Webonaut  

          Cestu z kopce dolů po asfaltu využívám k sušení oblečení. 1×11 mi dělá obavy spíš při stoupání. Ovšem je to pocitový, zkušenost s tím nemám. Prostě si říkám, že jdu do diametrálně jinýho kola než jsem doposud měl na což se z mnoha důvodů těším, nicméně vnímám tam určitý rizika. A ještě mám podstoupit experiment 1×11, kde si nevěřím s fyzičkou?

          0 0
          • Mysee  

            Při výměně placky za 32z je ten rozdíl minimální. Ale tvoje obavy naprosto chápu. Já už bych svoje 1×10 zpátky za 3×10 neměnil. Ta jednoduchost a uhlazenost u mě prostě vyhrála. :) A btw fyzička je u mě pod bodem mrazu. :) Spíš mám teď problémy s 34/28 na silničce. :)

            0 0
          • logoman  

            Jestli jezdis 3–4 tydne 40km tak s utahnutim 1×11 s 32t prevodnikem rozhodne problemy mit nebudes.

            0 0
            • Webonaut  

              To bych si musel objednat rovnou novou Race Face placku protože tam montujou 34t. :-) Sic to jezdím tak jak jsem psal, ale dost se u toho nadřu. Občas při stoupání zoufale mačkám řazení a prosím, ať mi vyčaruje další převod. Proto se 1×11 fakt bojím.

              V čem je ta vidle/tlumič tak diametrálně odlišná? Pro mě jsou to v obou případech výrobky renomovaných značek ke kterým mám důvěru a rozdíly zrovna těchto konfigurací jsou, přiznám se, pod mé rozlišovací schopnosti.

              0 0
              • MlokCZ  

                Rozdílné vidlice to jsou, ale rozhodně se nedá říct, že ten jeden model má „pořádnou“ vidlici. Já bych třeba okamžitě přednost variantě na Foxu. Nový Talas už není tak špatný ohledně citlivosti jako býval a někdo snižování vidlice ocení.

                A na druhou stranu mě tedy Pike nijak neoslnil.

                Logoman má v každém případě úplně jiný pohled na kola než já. Já to beru vše více z pohledu XC ježdění a beru Spectral spíše jako takové XC s vyšším zdvihem a dle toho mám i požadavky na kola. Logoman má pohled přesně z opačné straně stylu ježdění, tedy spíše z vyšších zdvihů z enduro/FR ježdění.

                A to jsou pak zcela odlišné požadavky na kola.

                A po všech možných fullech, co jsem jezdil jsem u téhle kategorie fullů skončil (tedy jezdivý 140–150mm full spíše více do XC, tedy hlava 67st.+).

                Geometrie je také další důvod, proč bych vzal variantu na Foxu, já bych menší hlavový úhel než 67st. nechtěl (aktuálně vozím 67,5st. a jsem spokojený a méně nechci). Ale už jsme zase u toho co kdo na tom bude jezdit a co preferuje.

                Pro někoho to ale může být naopak důvod vzít EX model právě kvůli menšímu hlavovému úhlu.

                0 0
                • logoman  

                  Jak pises, mas to jako XC, on se na tom snad chce posunovat a zlepsovat. Tudiz mu tuzsi a odolnejsi vidle urcite prijde vhod (uz odolnost pike neni extra) Tech usetrenych 100–150g za to rozhodne stoji.

                  Hodnotit kolo jen z pohledu hlavovyho uhlu je dost osemetny, nevim co ti presne na tom vadi.

                  Pro me kategorie techto kol byla vzdycky nejvetsim zklamanim, jak stumpjumper, trance i patriot mi prisli divny. Ale to prisuzuju osazeni dlouhyho predstavce, uzkych riditek a z toho pramenici urcite odtazitisti. (na normalnim XC HT mi takovy kokpit nevadi)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Otázkou je kam až se chce posouvat a zlepšovat. Zatím dle té fotky to ani na takové kolo není, tedy má hodně daleko i jen k tomu co jezdím já. O něco se s fullem určitě posune, ale nemyslím si, že to musí být nějak moc. To ale samozřejmě ukáže až čas.

                    A nejde jen o to jak moc se zlepší nebo ne a jak o moc náročnější terény bude jezdit. Jde hodně o to jaká bude celková skladba vyjížděk do budoucna (tedy kolik zůstane jezdivých úseků a kolik náročnějšího terénu).

                    Jen samotný hlavový úhel rozhodně nehodnotím, to je jen jeden z mnoha parametrů (a že já má pro sebe těch požadavků vždy spoustu). Ale je to podmínka, která musí být splněna, aby mi kolo sedělo pro můj styl ježdění a posed jaký jezdím. A nízký hlavový úhel mi nevyhovuje z mnoha důvodů:

                    • příliš málo hmotnosti na předním kole pro moje proporce a posed, to je největší problém, ve výjezdech úplně špatné, na rovině také pořád nic moc
                    • nemám rád tu větší stabilitu a menší točivost malých hlavových úhlů, hlavně ve výjezdu, ale ani na rovině už mi to nesedí (tak jak to mám na současném fullu je to stabilní až dost)
                    • nejezdím široká řídítka, která jsou k menšímu hlavovému potřeba, vozím jen 62cm (zkoušel jsem spoustu širších a vždy se vrátil k 62cm, protože mi širší mimo sjezdy vždy hodně vadily a měl na nich nějaký problém s bolestí něčeho a to jsem zkusil toho opravdu hodně ve všech možných úhlech)
                    • představec vozím dlouhý, to je k užším řídítkům potřeba (7,5–9cm)

                    Prostě vše mám v XC stylu a tak mi to vyhovuje. Cílem není kolo stavět s takovým důrazem na sjezd, když ve sjezdu trávím nejméně času. To ale neznamená, že si sjezdy na svojem kole neužiju.

                    A spousta lidí, kdo přechází s HT zůstane u toho XC stylu. Samozřejmě někdo ne a někdo se posune opravdu dále mimo XC.

                    0 0
                    • logoman  

                      Mas abnormalni preference, neznam nikoho komu by vyhovovala 62cm riditka. Uz ani XC je nevozi. Spectral uz bude docela dost schopny, predek ma v L reach 455 coz je spis nadprumer (a hodne to pomaha k zlepseni zatizeni predku), stejne tak i rozvor 1188. Projev bych cekal vyrazne odlisny treba od cuba co mas, ktery je pravdepodobne spis kratsi. Nejlepsi by mel to kolo vyzkouset, cekal bych, ze bude i docela stabilni a k ovladnuti kola bude muset jit na predek. Docela by me zajimalo zda mu to prijde obratnejsi nez jeho 29 …

                      Jel jsi nejake kolo z posledni generace? S pomerne dlouhym predkem a moznosti osadit kratsi predstavec? Treba ten reign co mam ted i pres extremni uhel 65 jede do kopce vyrazne klidneji nez ibis a to jen diky mensimu uhlu sedlovky, coz ja osobne povazuju za mozna nejdulezitejsi ukazatel schopnosti kola do kopce.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je o tom kde a s kým jezdíš. V mojem okolí jezdí nejvíce 62–64cm řídítka, pak pár lidí širší a pár dokonce pořád ještě úzká 56–58cm (a přitom s tím jezdí i občas náročnější technické věci).

                        Úhel sedlovky považuju podstatný pouze v rozsahu, aby vyšlo sedlo správně. Já vždy jezdil (a budu jezdit) pouze kola, kde mi sedlo vyjde předozadně optimálně vůči pedálům. Více je pak sedlový úhel nepodstatný (je fuk jestli mi to vyjde s rovným zámkem nebo hokejkou). Tedy sedlový úhel může maximálně u některých kol takové kolo zcela vyřadit, ale většinou mi to vychází.

                        Pak je to už pouze o délce zadní stavby + průběhu zdvihu (tedy jak moc se mění sagy).

                        Pro moje proporce (superkrátké ruce) jsou kratší kola to co pro ostatní kola s velkým reach. Já nemůžu jezdit kola s velkým reach (zkoušel jsem).

                        Když dám širší řídítka, tak musím i na krátké kolo dát extra krátký představec.

                        A nerozumím jak delší reach pomáhá zatížení předku. Pokud budu brát jízdu v sedle (výjezd a rovina, kde není nutné jít ze sedla) a pořád stejnou pozici rukou, tak více zatížený předek bude na kratším kole s delším představcem než na delším kole s kratším představcem.

                        Naopak sám píšeš, že bude muset jít na předek. Ve sjezdu je to ok. Pro výjezd je to úplně k ničemu.

                        Ohledně obratnosti x 29" HTčko je to pak u mě jednoduché. Tak jak mám postaveného 29" celopevňáka, tak je mnohem obratnější i než můj full, natož než fully s menším hlavovým úhlem a větším rozvorem. Na fulla by to ale samozřejmě už bylo strašně nestabilní (na celopevňáka je to ale přesně co potřebuju, navíc něco kompenzují větší kola).

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        A pro představu možnosti kratšího představce. Už při testu 700mm řídítek jsem na kratšího Cuba musel dávat 50mm představec. Tedy pro moje proporce se takhle přesně chovají už kratší kola.

                        Na dlouhých kolech bych musel vozit kombinaci úzká řídítka (těch 62cm co mi vyhovuje) + superkrátký představec do 50mm a to se chová dohromady hodně blbě (zkoušeno).

                        0 0
                        • logoman  

                          Co jsem jezdil kola, tak ten uhel se mi jako ukazatel klidnosti do kopce osvedcil nejvic. Ale resim spis vzdalenost vertikalni, nez osa klik X osa sedlovky, tam to nijak pevne nastaveny nemam.

                          Jak ma kolo vetsi rozvor diky delsimu reachy Tak mi prijde do kopce min nachylny na rozhozeni nez kolo kratsi. A neni takova potreba tolik civcit nad predkem aby melo grip. Ale tohle uz hodne zalezi na konkretnim kole.

                          Pak z kopce se da vic zakleknout do kola jezdec je vic uprostred kol a diky kratkymu kokpitu to pak je jistejsi.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Z kopce souhlasím. Do kopce to vidím úplně jinak. Vůbec nepotřebuju stabilnější kolo do výjezdu, ale naopak co nejobratnější, aby se dobře v malé rychlosti dalo kličkovat a volit stopa. Vyšší stabilita ve výjezdu je to co mi vadí.

                            A pak moc nerozumím řešení vzdálenosti vertikální. Stejně jako předozadní pozice, tak i vertikální pozice sedla je daná. Tu mám vždy na všech kolech stejnou a ohledně výšky těžiště to ovlivní jen výška středu. Maximálně to lehce přizpůsobuju chování zadní stavby a změně sagů ve výjezdu (na svojem kole to nemusím přizpůsobovat vůbec, výjezd kompenzuje platforma tlumiče a případně snížení vidlice + stavba nechodí kolem sagu přehnaně do zdvihu, takže polohu sedla můžu mít nastavenou optimálně na rovině a zůstane tak i do výjezdu).

                            Ve výjezdu nad předkem právě necvičím vůbec. Díky průběhu + platforma + případné občasné snížení vidlice (DPC, takže žádný negativní vliv na chod vidlice) se ve výjezdech předozadně neposouvám na sedle nikdy ani trochu. V extrému mi stačí lehce přilehnout na řídítka jen pokrčením rukou. A grip předního kola je pořád dobrý. Také pomáhá pružina ve vidlice, kde oproti vzduchovce nedochází k takové ztrátě sagu při hodně odlehčeném předním kole.

                            Aktuálně jezdím na pro mě nejlepším fullu co se týká výjezdů na kterém jsem kdy jel. A že toho bylo opravdu hodně. Ale samozřejmě všechno má své pro a proti. Druhá výhoda je výborná jezdivost.

                            Ale už zase není to kolo tak pohodlné v rámci zdvihové kategorie (jel jsem na mnoha žehlivějších fullech) a do sjezdu je jako celek pro moje proporce a požadavky velmi slušné, ale určitě ne nejlepší co jsem jel.

                            0 0
                            • logoman  

                              To kolo je takove klidnejsi, jak ma delsi rozvor, je mensi tendence kola se zvedat na zadni pri prejizdeni prekazek (myslim nejake ostrejsi typu koren, sutr apod), nerozhodi ho to. U hladkyho vyjezdu kde je urcujici sklon to moc nepomuze. Ibis byl do kopce hodne neposedny, dost se zvedal na zadni. Do dlouhych technickych kopcu nejezdim, vzdycky to je usek jen par desitek metru. Stejne bych to ani neujel.

                              0 0
            • MlokCZ  

              To vůbec není o tom kolik jezdí. Ale o tom jakým stylem a co chce jezdit. Já bych nechtěl 1×11 ani v sezónách co jsem měl najeto 6tis. km+, ani když jsem měl třeba loni moji nejslabší sezónu kdy jsem nedal ani celé 3tis. km jak s dcerou nebyl čas.

              Rozsah je prostě jen 420% (+ nechutný skok 10–12, který by mě vadil i na fullu hodně při tom malém rozsahu). A někomu to pro jeho styl ježdění stačí a někomu vůbec.

              Sám stále zůstávám u 3×10 (s perfektním odstuňováním a rozsahem 525%, který na fullu používám celý a to úplně pořád, tzn. jak nejlehčí, tak nejtěžší řadím dost často) a nechci na fullu ani 2×10 a v mojem okolí to tak má skoro každý (jednoplack jsem tu ještě neviděl ani jednu, to nikdo nechce). To ale neznamená, že to budu cpát Webonautovi jako tu jedinou správnou volbu, protože samozřejmě žádná jedna správná volba pro všechny není.

              Musí si to sám vyzkoušet, co mu bude nebo nebude vyhovovat.

              0 0
            • Lister  

              Což samozřejmě nemusí byt vůbec pravda.

              0 0
          • File12  

            Co nevystoupáš na 32z 42z vzadu už je rychlejší pěšky. vůbec se toho neboj. 30+kmh taky lítat nebudeš chtít. Ten rozsah pokud nemáš rád úplně kašpárka a v rychlosti nizkou kadenci při silovym šlapání, tak rozsah naprosto stačí. EX mi přijde jako nej model. Původně jsme do něj chtěl jít.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ta první věta obecně rozhodně neplatí. Někdo to tak třeba mít může když ho baví drtit ve výjezdu hodně nízké kadence nebo raději kolo tlačí než jezdí, u dost jezdců to ale určitě neplatí.

              A nevím proč je tu vůbec tak často zmiňován argument, že je něco rychlejší tlačit. Sice beru, že někdo rád tlačí (jeho věc), dost lidí má kolo ale na ježdění a ne tlačení.

              32/42 na 27,5" při kadenci 70ot./min je 7km/h. A to je dost.

              0 0
              • File12  

                Jasně že to není nějaké dogma a někdo to má jinak. Tlačit mě nebaví ale vím, že bud to už nevyšlapu kvůli úhlu vidlice, mojí fyzičce a tak to nebudu hrotit. A hodně lidí pokud má úhel víc do xc zase nevozí pláště, který by neprokluzovaly. Je to o morálu a fyzičce. Tahám 100kg ale nějakou sílu mám z 15 let hraní hokeje. Když vidím co vyjede Kulhec na 42×36 29" tak nedávam ale to většina bikefora.

                Prostě to chce vyzkoušet co komu vyhovuje. 1×10 z toho může udělat lehce a zjistí jestli to je pro něj. Já šel z 3×10 na 1×11 a nelituju.

                Ta jednoduchost mě u 1×11 vyhovuje na muj styl jízdy, někomu nemusí.

                0 0
          • Lister  

            1X11 dobre prodas a das si tam co budes chtit.

            0 0
      • MirosPikos  

        Nedávno jsem nějakýho Spectrala 2015 viděl na bazaru, měl najeto asi 20 km a ten člověk se ho zbavoval. V červené barvě a tuším, že zrovna ta 8.0.

        Teď je tam pro změnu dostupný EX 7.0. Což by pro tebe znamenalo nečekat a navíc možnost vyzkoušet si 1 × 11. Co ty na to?

        http://www.cyklobazar.cz/…el-2015-nove

        0 0
      • MlokCZ  

        Vezmi 7.0. Ať už se rozhodneš pro 7.0 EX s RS vidlí a tlumičem a 1×11 nebo pro 7.0 na Foxu s dvouplackou, tak bych určitě nelitoval, že už není 8.0.

        SLX je pořád ještě dobré a za ušetřené peníze můžeš pořídit třeba lepší kola. Když prodáš Spline 1700 + přidáš ten rozdíl cen co ušetříš, tak budeš mít na parádní kola.

        0 0
        • madcat  

          Co je na Spline 1700+ tak špatnýho, že bys je hned prodával a pořizoval lepší? Nemám s něma teda vlastní zkušenost, ale to jsou vážně tak špatný? Chápu tak nějak, když někdo prodá hned z novýho kola třeba Mavic CrossOne nebo CrossRide, což je low-end, ale tady ty DT…??

          0 0
          • Mysee  

            Vnitřní šířka 19,5 mm, pokud s tím nic teda neudělali. Já je měnil po 8 měsících. :)

            EDIT: Tak jo u verze TWO to zvedli na 20 mm. :D

            0 0
            • madcat  

              Ajo, šířka, nebo spíš úžka, na to jsem se nepodíval, sorry :)

              0 0
          • MlokCZ  

            Úplně špatné určitě nejsou a klidně na nich můžeš začít jezdit. Pak je ale už rozumně nikdy neprodáš. Já bych tedy raději SLX + opravdu hodně dobrá kola než XT a Spline 1501.

            Dnes už bych chtěl u nových kol určitě širší ráfky. A i když jsou to TLR ráfky, tak bych z toho profilu nebyl odvařený. Chtěl bych dnes u nových kol, aby byly UST patky (mají třeba WTB ráfky). Tzn. aby patka ráfku měla i pojistné zvýšení proti spadnutí patky pláště do středového žlábku ráfku. Hodně to pomůže když vozíš nižší tlaky a dostane to větší ránu z boku.

            A nová kola rozumně prodáš. Hodil bych místo toho něco na KOMech nebo Frequency, v obou případech 25mm široké. Když bys za kola dal celý rozdíl mezi 7 a 8 + co dostaneš za ty Spline, tak by to vyšlo ina CX Ray dráty.

            0 0
            • Mysee  

              Asi tak nějak. Já ty Spline prodal za 5 po 1500 km a koupil za 10 KOM i25, DT350 a Sapim Race.

              0 0
            • MirosPikos  

              Je takový rozdíl mezi i23 a i25? Ano, jsou to dva mm. Jde mi o pocit. Trochu lituju, že jsem vzal jen i23. Na druhou stranu, možná bych to ani nepoznal.

              0 0
              • Mysee  

                Myslím, že tu nebude někdo kdo by jezdil i23 i i25. :) Já si myslím, že ten rozdíl tam znát nebude. Takže bych byl v klidu. :)

                0 0
              • MlokCZ  

                Každý milimetr se počítá. 19mm x 21mm je rozdíl dost velký. 23mm x 25mm bude znát určitě méně, tam nemám vyzkoušeno v praxi.

                Na 26" jsem bral 25mm KOM, na 29" mám v přípravě 23mm KOM. Ale nebudu to moct dobře srovnat ani až dorazí i ty 29", protože na každém budou jiné pláště (na 26" 2,4" X-Kingy protection, na 29" 2,25" Thunder Burty) a je to na zcela odlišných kolech (celopevňák x full).

                Hodně to bude záležet na použitých pláštích.

                0 0
    • Webonaut  

      10 týdnů jsem čekal na auto. Canyon to dělá zřejmě fakt dobře nejen řemeslně, ale i marketingově. Ještě před hodinou jsem nevěřil, že bych dokázal čekat takhle dlouho na kolo. A přece budu. :-)

      0 0
    • morlo  

      Ke stejnýmu závěru jsem dospěl já, chtěl bych 7.0 EX, jen ale nebudu mít tenhle rok asi nic, páč jedem na dovolenou do států a spolklo to dost peněz, takže budu objednávat na podzim, což už asi 7.0 EX nebude… Takže gratuluju k volbě, pro mě by bylo rozhodující mít přední PIKE (přeci jen 35 mm šavle na PIKE vs. 32 u FOXky je na kole tohodle charakteru rozdíl) a zadni RS DebonAir + SRAM Guide brzdy, což jsou samá samá pozitiva a sociální jistoty. Uvidíme, třeba je na podzim budou ještě mít, případně budou nový modely mnohem lepší :).

      0 0
    • birkovnik  

      ja som dopadol rovnako v stvrtok som objednal spectra7.0 – bolo skladom prisla mi faktura cas expedovania 31 tyzden (polka augusta)…

      je to na porazenie. dostat kolo koncom leta.

      0 0
    • michal96  

      já měl ted možnost jezdit Trek Remedy 8 27,5 a super takže za mě Treka.

      0 0
    • madcat  

      Jak moc je tenhleten Spectral vhodnej na různý přejezdy pohoří typu co dělají třeba Trailbusters, nebo poflakování se po Jeseníkách, Beskydech, Vysočině apod.? Trailbusters jezdívali dřív myslím na Giantech Trance, teď vozí Rock Machine Blizzard, což obojí jsou kola myslím kolem 140 mm zdvihu. Teď teda určitě na to nemám čas, protože mám doma dvě malý děcka, ale už mě láká se zeptat :). Hrozně se mi takový ty hřebenovky líbí, před pár rokama jsem jel s kamošem Javorníky, rád bych někdy Rychlebský hory – ne stezky, ale fakt ten hřeben po hranici atd.. Je Spectral na toto vhodný kolo? Nemá až moc zdvihu? Nestačilo by něco třeba 120/120 (Nerve)? Já vím, že kolegové, co jezdí třeba v Beskydech, řeknou, že u nich je i 160/160 málo, ale nebudeme to zas hned přehánět snad :)

      Když jsem to tak srovnával – Spectral verze 8.0/7.0/6.0, tak výbavou by mně naprosto v klidu stačila ta 6.0, ten rozdíl ve funkci oproti dražším mně nepřišel nějak dramatickej, oproti rozdílu cenovýmu…

      Samo za pár let – až to bude víc aktuální – ty kola můžou vypadat zase jinak, takže se asi vážně ptám zbytečně brzo :)

      0 0
    • Webonaut  

      Pánové, co se týče diskuze 7.0/7.0 EX/8.0, díky moc za podnětné informace. Prakticky s každým příspěvkem se dozvím něco nového a relevantního. Baví mě to. V této fázi diskuze už k tomu neumím přidat nic, čím bych kvalitně přispěl.

      Na rovinu se ale přiznám, že pokud se na to nechci znova brutálně namotat a strávit další hodiny vyhodnocováním dilemat (což je bolestivý proces), musím věc v zájmu vlastního duševního zdraví uzavřít.

      Konečný verdikt: Spectral 8.0 v červený

      Díky moc!

      0 0
      • Mysee  

        Myslím, že dobře děláš. Teď přichází čas neřešit a jezdit! Na objednávku skoro zapomenout a pak být mile překvapen až přijde třeba mail, že je na cestě k tobě. Jelikož si byl takto na hraně, je možné, že někdo před tebou vypadne a posuneš se na jeho místo, tak jako se to stalo mně.

        0 0
      • Picino  

        Úplně mě to připomnělo mojí objednávku (jsem rád že to mám za sebou) :) Já jsem ale primárně řešil velikost.

        Vloni když jsem objednával Nerva jsem měl čekačku tuším 6 týdnů. Přišel o 2 týdny dříve. Jak jsem to tady četl, přišlo mě, že téměř každému přišlo kolo o něco dříve. Jinak gratuluji k výběru. Pak dodej fotky.

        0 0
    • Milos77  

      Čau, prodám Spectral 8.0 AL 27.5", 2014, velikost M, skoro neježděný. Měřím 183cm a je mi to malý, ikdyž mi to doporučil fitting na webu canyon. Kdyby si měl zájem, jsem z Prahy, m.holecek@gmail.com

      0 0
      • Lister  

        183cm a loňské M, to se ani nedivím, že ti je malé.

        Promiň že ti budu kazit kšeft, ale na 178cm, bych mu tvoje kolo taky nedoporučil.

        0 0
        • Milos77  

          Jojo, není problém, pro mě to žádnej kšeft ani není. Divný je, že mi to vybral fitting na canyonu a to jsem tam dával i o něco větší rozměry než skutečnost, furt trval na M. Zítra to snad dám na inzerci, jestli nebudu línej to nafotit a začnu prodávat.

          0 0
          • Lister  

            Kdybys měl L tak bych pro něj kandidáta měl, ale to bys ho pak vlastně neprodával.

            0 0
        • Mysee  

          Já mám Nerva M na 183 cm. O výšce to není. :P

          0 0
          • Lister  

            To máš pravdu. O výšce to není. Já bych k tomu i něco přidal ale nechci aby po mně jeden zase skočil.

            0 0
            • MirosPikos  

              :) klidne přidej, ja těch legracnich 15 mm resit nebudu, uspávám malyho. Je to třeba vyzkoušet, každému sedne neco jiného.

              0 0
          • Milos77  

            No ten spectral se dá jezdim i M při 183cm. Ale hodně lidí se cítí líp na L, i jsem se o tom bavil s jedním Němcem, co psal na Spectral recenzi a ten mi říkal, že mu z Canyonu doporučovali M, ale on se líp cítil na L, měl 180cm

            Tady je recenze

            0 0
            • Lister  

              Nediv se, že potřebuje L. S 50 mm představcem bych na M nepokládal ani já svých 176cm.

              0 0
              • Milos77  

                Jo, to mi někdo říkal, že bych mohl zkusit delší představec. Myslíš, že by mi to helfnulo. Vidím, že tomu rozumíš. Zkus poradit něco. Dík

                0 0
                • Lister  

                  Houby rozumím. Přesto si dovolim napsat ze delší než 70 na Spectrala ani náhodou. Tím jsem si prošel. Dal jsem na podobné kolo 100 mm a nevešel se do každé druhé zatáčky. S 80mm už se řídit dalo. Ideální bylo 50 mm ale to už mi bylo skoro krátké. Vyzkoušel jsem 60mm, abych zjistil, že ovládání je pořád slušné, tak jsem na definitivní kokpit volil 55mm.

                  Mám sice o trochu víc položené kolo ale i tak bych na Spectrala nedal nic přes 60 mm.

                  0 0
          • allrose  

            sice to píšeš,ale sakra jak se na to poskládáš? mám 174/M nerva,teleskop, s offetem 25,na xc je to krátký,v terénu občas dlouhý až dost,kůli ovladatelnosti chci zkrátit představec

            0 0
            • Mysee  

              Já nevím, úplně v pohodě. Představec mám původní (80 mm), řidítka 777 mm. Teleskop s offsetem. Mám na něm přes 2 tisíce km a několik vyjížděk okolo 100 km. Kdyby to bylo špatné tak bych to poznal. :) Mám docela krátké nohy, takže na L prostě nevylezu. Nezdá se mi ani krátké ani dlouhé. Taky to není stroj na XC. Ale pro každého je XC a AM úplně něco jiného. :)

              0 0
              • allrose  

                tak to vysvětluje..of­fset+širší rodla ok dík

                0 0
    • Milos77  

      Prodávám http://www.bike-forum.cz/…4-velikost-m

      0 0
      • Mysee  

        Promiň, ale myslím si, že budeš muset jít s cenou níž. O 10 míň ti to asi nikdo jetý nekoupí, navíc když za stejný může bejt 7.0 EX.

        Co zkusit sedlovku s offsetem a o nějakej cm delší představec?

        Páč jestli máš sedlovku takhle správně, tak u L bude problém, že tam ten teleskop ani nebudeš mít kam zastrčit. :)

        0 0
        • Milos77  

          Cau, sedlovku mám normálně o něco víš, si to zkoušel kámoš, ten má pod 180cm plus mínus. S cenou sám nevím, volal jsem do canyon a tam i doporučil cca 65tis, tak jsem to tam dal.

          0 0
          • Mysee  

            ok, ok, pak ti to asi zřejmě malé bude. Nicméně za ty peníze si myslím, že ti to nikdo nekoupí, ale pokud na to nespěcháš, tak to můžeš postupně snižovat. Rozhodně to je škoda, že sis velikost nejdřív nevyzkoušel. A i kdyby si zavolal do Canyonu před objednávkou tak ti poraděj L, mně ho taky poradili, ale já bral nakonec M, vzhledem ke zkušenostem s RB v M a mýma krátkýma nohama.

            0 0
            • Milos77  

              OK, díky za rady, snížil jsem cenu na 55tis.

              0 0
      • racek_chechtavy  

        ta cena je víc než směšná :-)

        0 0
        • Milos77  

          Tak mi to poradili, neprodávám kola v bazaru každou sezonu, nevím jak ceny padají. Kolik je nesměšná cena?

          0 0
          • racek_chechtavy  

            45 tisic bych viděl reálnou cenu.

            0 0
            • Mysee  

              Za víc se to bohužel neprodá. Ale dneska to tak je, cokoliv jeté minimálně za 50–60 % ceny. Sundané z nového kola za 80 % a podobně. Bohužel to tak je a za blbost se platí.

              0 0
            • Milos77  

              OK, snížil jsem to na 55tis, 45 je přepálená sleva dolů, to kolo je úplně v cajku a můžu na tom i jezdit. Chci velikost L, proto prodávám, ale to je takovej vrtoch starce, nechci kvůli tomu spálit 30tis, tak malý mi zas to eMko není ;)

              0 0
              • Mysee  

                Já bych osobně ještě zkusil delší představec, širší rodla, sedlovku s offsetem nebo nějakou kombinaci tohoto a jezdil, než tratit takový prachy, když si s kolem jinak asi spokojen.

                0 0
                • Lister  

                  4 roky jsem se trápil na malém rámu a mužů napsat že asi není nic horšího.

                  Delší představec to cele zabije.

                  0 0
                  • Mysee  

                    Tak ono není malej a malej rám. Někdo zvolil hodně špatně, někdo je třeba někde mezi M a L. Nicméně vyzkoušení výše zmíněného ho bude stát míň, než tratit 30 tisíc na prodeji. :)

                    0 0
                    • Lister  

                      Muže zkusit najít někoho kdo koupil rám velkej a zkusit to prohodit. Komponenty nechat a zaměnit jen rám. Pak to může byt i jinak osazeny model.

                      0 0
                    • Milos77  

                      Tak já jsem na rozhraní M/L, na webu canyon jsem proto dával +5cm co mám a fitting trval na M, tak jsem usoudil, že je M asi to správné. :) Jinak v canyon až na ten českej Vám řeknou M. Tak snad to dělají odborníci a necucají si to z prstu. Jinak určo je lepší si kolo vyzkoušet, příště už to udělám 100pct.

                      Jestli se to neprodá, tak si to nechám, ale jako zase 20tis sleva není málo, kolo OK stav a můžeš jezdit zítra, canyon má dodací 10 týdnů a jinak je černá vyprodaná, takže zase až za rok.

                      0 0
                      • madcat  

                        Těch + 5 cm jsi dával k jakýmu tělesnýmu rozměru? Já jenom, že ten canyoní konfigurátor v podstatě určuje vhodnou velikost jenom podle délky nohou (inseam), a trochu se mi nezdá, že když seš na rozhraní M/L, a k inseamu přidáš +5 cm, tak ti bude sveřepě doporučovat furt M..?

                        0 0
                        • Milos77  

                          Dával jsem všude ještě tak +5%. Teď jsem to zkusil, mám inseam 84 a L mi to vybere od 88cm když nic jinýho neměním.

                          Jinak mám

                          výška 183cm

                          rozkrok 84cm

                          torso 66cm

                          ramena 50cm

                          ruka 66cm

                          0 0
                          • racek_chechtavy  

                            zkusil jsem si ze zvedavosti vyplnit svoje míry na strankach CANYON a hodilo mi to taky velikost „M“ což nechápu, bo mám 183 cm/ 88 kg a určitě nemám krátký nohy :-)

                            0 0
                          • Lister  

                            Asi je problém v tech nohách které ke svému výšce rozhodne nemáš nejdelší naopak jestli měříš správně tak je mas hodně kratke – zkus to přeměřit ještě jednou těch 8 cm se k nezdá. Takže se nedivim že se na M neposkladas to ti musí byť extremne krátké. Tipoval bych že to budou chybět minimalne 3 cm na delce horní trubky.

                            Letošní model je delší, navíc kdybys přešel na L, tak získáš další centimetry na delce. Loňské M bylo fakt přehmat.

                            0 0
                            • Milos77  

                              Jojo, tak člověk dá na to, že to mají na tom webu správně, speciálně při tomto způsobu prodeje. Navíc po 12 týdnech co to člověku přijde, tak se mu to nechce hned zabalit a poslat hned nazpátek, to je člověk nazhavanej na ježdění. A furt si říká, že jak to vnímá je klamny a že tak to má být, když to mají na webu. A když to furt ale řeší, tak pak už je kolo používaný a to už ti ho beztak nevemou zpět :-)

                              0 0
                              • satch  

                                ale zase bacha na výšku těch rámů. Abys měl ještě mezeru, když nad tím rámem stojíš. U canyonu byly minimálně dřív ty rámy dost vysoký, proto taky to L ti nabídne od 88cm inseam.

                                0 0
                                • Mysee  

                                  A to bude právě ten problém, na který ho upozorňuju. Já mám taky 183 cm a inseam 83 cm. A L od Canyonu bych mít prostě nemohl.

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Jak máš vysoko horní hranu sedla nad středem?

                                    Podle měření bys mel mít stejně dlouhé nohy jako já podle nastavení posedu na Nevru máš sedlo snad o 5cm výš takže tady něco nesedí.

                                    0 0
                                    • Mysee  

                                      Když to beru na kolmo tak 69 cm.

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Zvláštní, to totiž sedí. Takže ty nepotřebuješ kolo ale jezevčíka.

                                        0 0
                                        • Mysee  

                                          Jen to ne. Já jsem spokojenej a velikost bych určitě neměnil. Radši hravější kolo. :)

                                          0 0
                                          • MirosPikos  

                                            Blbost, nejsi spokojenej a ani já bych neměl být :) Stejně to nemá smysl řešit takhle virtuálně.

                                            0 0
                                            • Mysee  

                                              Jojo máš pravdu, je to pěkně naprd, měl bych to zahodit někde do křoví! :)

                                              0 0
                                              • Lister  

                                                Však o vás dva tady pánové vůbec nejde.

                                                0 0
    • Doktor-Prase  

      Z mesic mas doma: http://www.yt-industries.com/…0/capra-al-2?c=92

      Doporučuji velmi a moc ;)

      0 0
      • Mysee  

        On řeší, jestli na něj není Spectral příliš a jestli se na něm nenadře. A ty mu nabídneš 14,4 kg 160/165 enduro mašinu? Ten se povedl!

        0 0
        • MirosPikos  

          :)

          0 0
        • Doktor-Prase  

          Do kopce to jede líp než se zdá, dolu z kopce neuvěřitelně. Spectrala jsem měl také v hledáčku, ale vzhledem k nedostupnosti jsem šel do Capry a proto to tu zmiňuji. Dá se na tom velmi luxusně objet vše, co Webonaut píše a má luxusní rezervu ve všem, co může potkat.

          0 0
          • MirosPikos  

            Ok, ale uznej sám, že tazatel původně nevěděl, jestli Spectral není moc a zda by nestačil případně Nerve. A teď bychom mu doporučili Capru? Jako nic proti YT, jistě mají slušný stroje. Sám někdy lituju, že jsem nepořídil ještě něco víc než Spectral, na druhou stranu, musím zůstat nohama na zemi a uvědomit si, že ani teď nevyužiji potenciál mojeho stroje, kterého jsem stejně upravil pro větší zatížení.

            V kůži Webonauta bych se rozhodl pro bazarového EX 7.0, kterého jsem tu zmiňoval a víc neřešil. Měl bych kolo, které si mohu vyzkoušet a hned odvézt domů. Navíc, jistě by se dalo jednat i o ceně.

            0 0
            • Doktor-Prase  

              Jasně, uznávám že je je rozdíl mít 75kg nebo 100kg. tzn Nerve jsem automaticky vyřadil. Spectral EX 7.0 bych byl býval bral taky (shapeshifter mi přijde jako kurvítko).

              Byl to lehce vtípek z mojí strany (viz smajlíček), ale opravdu můžu říct, že s mojí prachbídnou fyzičkou to dokopce (terénem) jede líp jak ten XC 26" Full na 120mm. A to tak že velmi významně. Takže jako AM/Trail univerzál pro nás špekouny ideál :D

              0 0
      • Webonaut  

        Díky. Ty kola jsou krásný, ale na tohle už nemám koule. :-). Neříkám, že by se mi nelíbilo k tomu dospět, nejdřív si ale chci zkusit Spectrala.

        0 0
        • Lister  

          Jestli neuvažuješ ani nad Ex tak je Capra úplně mimo. Spectral se mi hodně líbí a tu nejvyšší EX verzi v rawu bych si klidně hned koupil – pokud bych si nekoupil rovnou karbon.

          0 0
          • Webonaut  

            Přesně. Na to jsem myslel. Nemám kule ani na 1×11, natož taková mašina :-)

            0 0
            • Lister  

              1×11 se da jednoduše dořešit. Jenom tady bys našel spoustu lidi co by te toho rychle zbavili a mohl by sis tam dát co bys chtěl.

              U Spectralu jsou pro mne zajímavé dva modely AL 8.0 ex a CF 9.0 ex. Sice kolem stovky ale v poměru osazení výbava asi nejlepší.

              0 0
    • Webonaut  

      Dnes jsem byl v Bike arena Vysočina. Odjeta modrá, červená, oranžová. Hodnotím to jako fajn poježdění s troškou adrenalinu, technicky však nenáročné (neříkám, že to nešlo lépe, rychleji, tvrději). Sáhnul jsem si na hranici fyzičky, ale neplatí to zdaleka o technických dovednostech. Všechny projeté traily byly navíc dost jednotvárné. Se Spectralem budu určitě vyhledávat obtížnější typ terénu. Tohle si rád zopáknu, až si budu chtít dát do těla.

      0 0
    • Pier  

      Asi je to marná snaha, ale i přesto se zeptám – nemá tady někdo Spectrala a je z Brna či blízkého okolí? Mile rád bych ho vyzkoušel (ideálně M, případně Lko). Mám objednán AL 7 EX, ale seděl jsem jen na Nervu (který mě nadchnul). Předem díky.

      0 0
    • Webonaut  

      Spectal je doma. Nakonec jsem vzal verzi 7.0 EX. Obavy z 11×1 se rozplynuly po prvních několika kilometrech (proběhla plánovaná výměna převodníku 34z na 32z). Mám za sebou dvě vyjížďky a jsem ve fázi koncentrované radosti a nadšení. Byla to skvělá volba.

      0 0
      • Lister  

        Gratulace.

        Jen tu spokojenost s rozsahem 1×11 bych si opravdu hodnotil až potom, co na tom zkusíš pár delších výletů přes několik kopců s pořádným sklonem.

        0 0
        • Webonaut  

          Děkuji. :-) Podle výpočtů mám nejlehčí převod naprosro stejný jako na předchozím bajku a pocitově to souhlasí. V tomto směru je tedy vše pořádku. Rozsahy převodů se mi také zdají jako dostačující.

          0 0
          • Lister  

            Pak ano, jestli převody sedí, tak není důvod, proč by měl časem vzniknout problém.

            0 0
            • Webonaut  

              Pokud to mám porovnat, pak s 11×1 jsem nyní v pořádku, ovšem ideálni posed teprve postupně ladím. Čekal jsem opačný scénář :-).

              0 0
      • MirosPikos  

        Gratulace, ať slouží! Jinak to ani nebylo možné, než že budeš spokojenej :) Nakonec tedy EX v červené? Vzal si ho z Canyonu a nebo ten zánovní bazar? Tak jako tak, šup s ním do našich bajků.

        0 0
        • Webonaut  

          Díky! Ano, vzal jsem úplně nový EX a v červené. Ten zánovní 8.0 byl nakonec za lákavou cenu, ale já si to chtěl užít hezky od začátku od nového kola. Do bajků ho hodím hned jak se mi podaří nějaké pěkné foto :-).

          0 0
    • Webonaut  

      Krátký report po třech měsících: Všechno je v naprostým pořádku a se Spectralem jsme kamarádi. O víkendu spolu vyrazíme, za poslední dva měsíce už po čtvrtý, na rychlebky. Velryba, Prokletý, Tajemný, Mramorový, Sjezdy jsou nádhera, Superflow taky bezva, Wales je zatím trochu moc. Zlepšuji si techniku, obratnost, rovnováhu, odvahu, trpělivost. Na rychlebkách jsem prošel základním výcvikovým víkendovým kempem, což hodnotím jako dobrý rozhodnutí.

      Vyhovuje mi i na výletní režim s delšími porcemi kilometrů a po pevnějším povrchu. V takových situacích není žádnej rychlík, ale na ostrý maratonský tempo jsem si nepotrpěl ani dřív.

      0 0
    • Jiřina97  

      Ahoj, zrovna řeším něco podobného. Z Metody Ninty nine na 29" chci po roce něco hravejsiho a víc do „lesa“ a zatím to vypadá na AL 8.0 model 2016. Vase zkušenosti ze servisem, jízdou a podobně? Na 2016 se mi líbí nové XT 2×11, dobra výbava a slibuji si od toho větší hravost v terénu, ale zároveň ze nebudu úplně pomalý na přesunech a zvládnutí i 60km vyjezdy. Dali tam uz 34 mm lišku do předu a v kombinaci s kolama to snad úvaze i mých 193 cm a 115 kg :)

      0 0
      • Miour  

        Řešil jsem stejný problém a výsledek viz. moje fotogalerie. Vůbec bych se SPECTRALU nebál, pokud nepotřebuješ spurtovat do kopce tak to kolo zvládne vše.

        0 0
        • Jiřina97  

          Do kopce se mu moc nechce? Jak je to s houpanim při jízdě prosím?

          0 0
          • Miour  

            Kolo se nehoupe, vidlice a tlumič mají přepínání režimů většinou open – pedal – (lock).

            Kopce neřeš, vyjedeš s tím všechno a ještě líp, protože zadní kolo drží odpružení přilepené k terénu a ještě to krásně žehlí, prostě to jen není HT.

            Z kopce to je pak jiná písnička…prostě zábava.

            Jestli chceš koupit bajk za dobré peníze a chceš ho mít do 3 týdnů tak se podívej na stránkách canyonu do factory outletu v XL tam mají Spectral CF 9.0 2015 za stejné peníze jako AL 8.0 2016.

            0 0
    • Jiřina97  

      Ahoj, neměl by prosím někdo na Moravě, nebo v Praze Spectrala v XL a byl by ochoten mne nechat svést? Moc děkuji.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce