• Raada123

    Ahoj, uvažuju že bych si koupil nějaký gravel bike,ale nemůžu se rozhodnout jaký a potřeboval bych poradit jaký by byl na začátek dobrý. Už jsem se díval a zatím jsem vybral Kross Esker 1.0 a KELLYS SOOT 30. Ale spíš bych chtěl slyšet váš názor ,protože se v tom zatím moc nevyznám. Cenově bych hledal něco do 22 tisíc Kč a pak bych to postupně doladil novýmí komponenty.Měřím 167cm a jezdím občas na výlety-50–60km a dojíždím na tréninky.

    Díky za pomoc.

    0 0
    • novas752  

      Nesmysl, tyhle nejlevnější verze jsou jen pro zlost. Mechanický brzdy, nejlevnější silniční řazení, který neudrží řetěz napnutý ani na záplatovaný silnici, natož někde na polní cestě. Měnit po částech se to nedá, je nutné vyměnit komplet řazení + brzdy najednou což vyjde dost podobně jako celé to kolo.

      Jakmile to nemá hydraulické brzdy tak o tom nemá smysl ani uvažovat.

      6 0

        MTBIKER doporučuje

      • LM  

        Tak záleží co od toho očekává. Pokud chce jenom zkusit, zda ho to vůbec bude bavit, tak na to poslouží i levnější kolo. Ale asi by bylo nejlepší si nějaká kola na pár dní půjčit a zkusit tak.

        0 0
        • novas752  

          No leda že by se chtěl přesvědčit že tohle fakt nemá za potřebí. :-)

          Právě, když to chce zkusit, půjčil bych si na víkend nějaký slušný gravel. Ty levný jsou prostě velký špatný.

          0 0
      • Bedmare  

        Nechci se tě nějak dotknout.

        Ale řeč je tu o kole na začátek tak proč tu hned každý někomu cpe hydrauliky a podobné věci které jsou na kolech 35ti+.

        A říkal že to kolo bude na prd a kdesi cosi.

        Myslím že je to o preferencích.

        Tazatel chce kolo na dojíždění na tréninky a podobně.

        Na to hned nemusí mít kolo na hydrách a hneda nějakéch GRXku.

        0 1
        • jIrI___  

          Protože pokud se ze začátku bude trápit na mechanikách a mimo silnici poslouchat rachotící a chrastící základní silniční sadu, tak tohle první kolo může být současně i posledním kvůli prvotnímu znechucení.

          4 0
          • cyklista86  

            Nenapsal kde s tim chce jezdit. Coz je zasadni faktor. Pokud to chce jako silnicku s obcasnym prejetim polnacky a pod.. Tak v silnicni sade a mechanikach nevidim zadny problem.. Pokud to chce mit ale spis jako rychle MTB tak urcite hydry a klidne jednoplacku..

            0 1
        • Azmir  

          A nebo si stačilo koupit Savu, jako to udělali všichni :D

          0 0
        • novas752  

          Protože to jsou vyhozené peníze? Protože je kvalitativně na spousta mistech daleko horší a svym způsobem hrubě neodpovidající ceně? Protože s tim pak jsou akorát starosti? Protože polovina komponent je zpracovaná jak kdyby to vyraběl pákistánec na dvorku?

          Na žádný jiný kola jsem neměl tolik dotazů jako na možnosti vylepšení těhle základních gravelbiků.

          Že do toho někdo nechce dávat víc naprosto chápu, v tom připadě ho odkážu na bazar – na nějaký gravel na hydraulikách nebo klidně mtb xc.

          2 0
    • squalo  

      Kup něco na hydraulice, pohledej slevy Kellys Soot, CTM Koyuk, Giant Revolt nebo koukni na cyklobazar.

      Ve chvíli, kdy koupíš něco na mechanice nedává smysl upgrade na hydrauliku, je lepší celé kolo prodat a koupit jiné.

      0 0
    • keymaker  

      Jeste nikdo nenabidl Sava z Alzy? :-D

      0 0
      • Kouba_2005  

        To už se každej bojí, aby se tu nerozpoutalo další Savo vlákno :-)

        5 0
      • Prasopes  

        poloviční ceny jsou pryč a za plnou by to koupil jen ale už úplný cvok:-)

        edit. nevšiml jsem si datumu

        0 0
        • jardalee  

          to bych zase uplne nerekl i za plnou cenu kdyby na tom nebylo napsano sava ale treba specialized nic podobnyho novyho nesenes :) samozrejme v te sleve to byla bomba a kdyz prikoupis tu zadni hasku grx tak mas prakticky celokarbon na pevnych osach a prumyslech s grx 2×10 za 16tisic korun :D

          0 0
    • Luboscykloamater  

      Ahoj, asi 2,5 roku mám karbonový Cannondale s hydraulickými brzdami atd. Předtím jsem měl asi 5 měsíců Author Aura XR3 s mechanickými brzdami a jezdilo se na něm také docela dobře (dal jsem ho dospělému synovi a druhému synovi jsem ho také před pár měsíci koupil, kluci jezdí během roku jen zřídka, najezdí ca. 1000–1500 km ročně). Zkus se tedy podívat na specifikaci Author Aura XR3 – nevýhoda může být, že nemá ráfky připravené na bezduše a nejširší plášť vzadu myslím 38mm, možná 40mm. Jinak komponenty a převodové poměry dostatečné, je to dvojpřevodník.

      0 0
    • liborg1982  

      Tenhle Kellys mám, ale spíš jako odolnou, pohodlnější silničku. Na to je, dle mého fajn. Do nějakých terénu, kam se jiné gravely pouští, bych to moc nebral. Takže záleží jak moc do „štěrku“ to chceš.

      0 1
      • McBlacky  

        Presne. Pokud chce casteji mimo silnici, musi to neco vydrzet.

        0 0
        • cyklista86  

          A ten soot jako neco nevydrzi? Ta ramova sada vydrzi urcite vic nez tvoje ruce kdyz bys vletel do nejake diry a pod. Tady spis jde o to osazeni tiagru a mechaniky fakt nechces pro jezdeni v terenu.. Na zivot jsem videl ten jejich karbon model a je to fakt povedene, ale cenovka uz jinde no..

          1 0
          • McBlacky  

            To neni jen o ramu. Sada jak pises, to je jasny, ale hlavne je potreba se zamerit na kola. Na levnejsich sesrotujes rafky, pac vyplet je malokdy udelany a povoluje se. Levny naboje taky nejsou na provoz v prachu a bahne atd.

            Riditka/sedlo/se­dlovka/predsta­vec to vydrzi vetsinou vsechno a je to jen o vaze.

            0 0
            • cyklista86  

              Na jejich horaku gate 30 jsou nejake ty nejlevnejsi smejdy a zatim to za ty 3 roky vydrzelo uplny nesmysl pod mejma 95kg. Zadna osma, neni potreba nic servisovat.. Predpokladam, ze to bude stejny pripad u jejich gravelu. Proste tezky, ale za to odolny kola. :D

              1 0
          • Markony  

            Ten rám mi silně připomíná toto https://www.maxbike.cz/…e-pevnych-os

            0 0
    • Smazaný účet  

      Doporučení: kup si kolo o kterém sníš. Měnit komponenty na levném kole je drahý a někdy není ani možný. Levný kolo je blbost když už dneska víš že ho budeš chtít “doladit”. Jestli cena je problém tak si kup kvalitní ojeté.

      6 0
    • KoudakT  

      Mrkni na bazar, kolo, které hledáš, se jmenuje Triban RC520 od Decathlonu. Lidi ho kupovali levně a občas jsou ochotní se ho zbavit za rozumnáý peníz. silniční sada 105 bude na hony vzdálená Clarisu nebo Soře, které jsou na nových kolech ve tvém budgetu.

      2 0
      • Prasopes  

        to má ale příšerný brzdy. Krom toho nedáš pláště širší než tak 37

        0 0
        • KoudakT  

          Určitě budou lepší, než čistě mechanické kotoučovky a na plnotučné hydry není budget. Osobně na nich jezdím a přestože to brzdí hůř, než MTB na SLXkách, tak žádný zásadní problém nepozoruju.

          Co se seřízení týče, servisák si celkem mlaskl, prej to čekal MNOHEM horší. Což byl jeho názor na celé kolo.

          0 0
          • Prasopes  

            ony nebrzdí špatně, ale mám strašný problém udržovat je seřízené. I když postupuju přesně podle návodu, stejně se i po lehkým sjetí destiček rozhodí, musím sundat kolo, procvakat je naprázdno a potom zase chvíli brzdí. Šílený, nepomohlo ani seřízení v servisu (teda, na chvíli jo, než se to trochu sjelo, to ale „umím“ taky). Zbytek kola je docela ok, ale ty brzdy mě deptaj

            0 0
      • Smazaný účet  

        Kolo který pán hledá má Shimano GRX a hyd brzdy (nebo SRAM podobný komponentry ) . 105, Claris, Sora jsou silniční komponenty nevhodné do terénu.

        0 0
        • jecnak  

          Zaleží spíš, jaké jsou osazený kliky, které jsou celkem často mimo sady. Navíc není gravel jako gravel. Někomu mohou silniční kompakty a vzadu třeba 11–34(36) docela vyhovovat.

          0 1
          • Smazaný účet  

            105 má 50/34 a pokud pán nezávodí 50 je k ničemu a 34 je málo. GRX 48/31 11 speed nebo GRX 46/30 10 speed je efektivní v terénu i na silnici a s kombinací vhodné kazety se dají převody ještě dále doladit. GRX 1× by bylo jen do terénu.

            2 1
        • LM  

          Tak mě třeba není úplně jasné, zda hledá „silniční gravel“ (převážně (rozdrbané) silnice, občas polňačka) nebo „terénní gravel“ (polní/lesní cesty, lehčí traily, asfalt výjímečně).

          Na to první může levnější varianta s mechanickejma brzdama stačit. Sám to tak mám (byť to původně byla plečkosilnička na ježdění po městě:-))

          1 0
        • Metrick  

          Pokud to má do terénu tak určitě, už jen gravel převody bývají o něco lehčí, ale taky popřemýšlet o geometrii, jestli primárně silnička s možností širších gum nebo něco víc do terénu (menší hlavový úhel, delší/vyšší stack + reach, kratší představec)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • fk3  

      Už nic. Nevšiml jsem si velikosti jezdce ;-)

      0 0
    • Zucco  

      Ahoj, z vlastní zkušenosti Ti mohu vřele doporučit Marin Nicasio. Před 2 rokama jsem otestoval skoro všechny levné tehdy dostupné gravely a tento mi sedl ze všech nejvíce. Je to velmi svižné a pohodlné kolo. Standardní brzdy Promax brzdili slušně, ale vyměnil jsem je za ZOOM DB 680, které tlačí destičky rovnoměrně z obou stran a neohýbají kotouč. Po pečlivém seřízení a zajetí brzdí perfektně a nemám žádný problém s cinkáním kotouče, ani po vyndání kol. Na Mojekolo Ti umožní vyzkoušet si i několik velikostí, aby jsi si vybral tu správnou.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.