• Kodl.U

    Zdravím všechny.

    Vím, že těchto témat je tu hodně a dost jsem si jich i přečetl, jen bych potřeboval poradit s konečným výběrem mezi těmito gravely.

    Jsem ne moc velký jezdec cca do 1500 km/rok, zatím jen HT, ale chci i přesedlat na gravel. Budu na něm jezdit převážně silnice a utažené cyklostezky, s možností horšího terénu ale určitě ne kořeny. Převážně v okolí Karlovarska a Plzeňska, občas i jinde po ČR.

    Kolo tak max. 45000 Kč.

    Postava 170 cm a 70 kg.

    Výběr jsem zúžil na tato kola:

    https://www.kellysbike.com/…ot-50-p64082

    asi největší favorit i co se ceny týče

    https://www.rb-bike.cz/…ail/rx/base/

    o tom tu již bylo hodně řečeno, ale i tak jsem jej ještě nezavrhl

    https://www.mojekolo.cz/…o-ex-carbon/

    toto jsem objevil nedávno, zaujal mne carbon, ale mám celkem strach z těch převodů, nevím jak bych dával kopce s jednoplackou nemám zkušenosti a ty 35 pláště taky nevím

    Neřeším moc vzhled, hlavně životnost a celkem slušné komponenty, hydraulické brzdy a pevné osy, cena do již zmiňovaných 45 tis.

    Děkuji za komentáře.

    0 0
    • BabbaJagga  

      RB píšou vyprodáno a znovu dostupné od 9/20. Možná se pletu, ale mám dojem, ze v minulosti se tu zminovalo docela často, ze dostupnost nakonec bývá ještě mnohem delší. Ale jak říkám, jen můj dojem a nechci nikomu škodit.

      0 0
    • Markony  

      Jen u toho BLUE Prosecco EX Carbon píšou plašte do 35c. RB to nemá si smysl komentovat dodací lhůty.U toho SOOT 50 si myslím že usmlouváš i cenu .

      0 0
    • Kodl.U  

      Díky všem.

      Nejspíš mám vybráno.

      Vzhledem ke všem okolnostem půjdu do SOOTa, beztak to byla má první volba.

      0 0
    • BikerM  

      RB

      0 0
    • MARSCH99  

      Teď už bude všechno vyprodaný. Pokud se ti líbí Soot a seženeš ho, klidně do něj běž. Já jezdim na Krossu…pozitivum je velká průchodnost…dáš tam gumy, jaký tě napadnou. Nevýhoda lak, kterej vydrží doslova prd. Pak je u něj taková zvláštnost. Dávaj na něj (Esker 6.0) přehazovačku kompatibilní s jednoplackou a montujou dvouplacku. V praxi to ale problémy nedělá a opět zvyšuje variabilitu.

      Na Soot jsem nezaznamenal nikde vážnější kritiku. Na RB si postavit kolo by byla paráda. Ty kulatiny se mi líbí. To by ale bylo na dlouho.

      0 0
    • Reznet  

      Ahoj. Nechci zakládat další vlákno na stejný dotaz, tak se přifařím sem.

      Řeším stejné téma jako Kodl.U. Jen s tím rozdílem, že moje výška je 187cm a váha se pohybuje od 103 do 113 kg.

      Přibližně před cca 20 lety, jsem si pořídil Author Synergy (tuším jedna z prvních verzí co začali vyrábět) a myslím, že dozrál čas na to si udělat radost a koupit nové kolo. Synergy bylo super kolo, takž nemám problém zůstat u Authora. Zvažuji Ronin SL https://cz.author.eu/…0-ua42930602 nebo Aura XR6 https://cz.author.eu/…0-ua42930302. Ale asi bych mohl jít i do jiné značky. Finanční limit mám nastavený na 50k.

      A teď řeším dvě věci.

      1. Váha: Kolo chci používat k cestě do práce i k více denním výletům. = navěsit na to bagáž (v případě dlouhých výletů i na přední vidlici) + mých 113 kg. Vzhledem k váze, volili byste hliníkový rám nebo železo?
      2. Velikost: Nemůžu si vybrat mezi 56 nebo 58 .Vzít radši menší kolo a pak to případně řešit představcem řidítek Nebo jít radši rovnou do většího kola?

      Nakonec si budu muset vybrat stejně sám, ale i předem díky za každý názor.

      0 0
    • Kodl.U  

      Po delší odmlce a z nedostatku volného času přidávám pár fotek SOOT 50.

      Jezdí se na něm opravdu dobře, jen je celkem nízká průchodnost, pedály celkem nízko nad zemí, ale jinak je to přesně co jsem očekával.

      0 0
    • jezdec smrti  

      Zdravím, rád bych se přiživil na tomto vlákně. Sháním štěrkolet následujících parametrů:

      nutné:

      • karbon
      • hydry

      žádoucí:

      • jednoplacka
      • cena do 40 000 (půjde to vůbec?)
      • ořech aby tam šlo 10kolečko SRAM

      Zatím jsem našel planetx za 1600 liber, vyhovovalo by, ale zkouším, jestli se nedá něco někde levněji.

      Díky!

      0 0
    • jerrymouse  

      Přis…fařim se taky k vláknu. Sháním rám. Hlavní důvod je, že 35c na stávajícím gravelu je prostě málo na ty výlety mimo silnici, co dělám. Chci dvoje kola (2.0–2.1'' 650b + jedny 700×38c-40c na dojíždění do práce s blatníkama/víc silnice). Prostupnost aspoň 700×45c, 650bx2'', carbon/titan. Dost úchytů na bikepacking/brašny, relativně pohodlná geo. Chci přeházet co půjde z GT Grade Carbon 2016. Kola mám slušná, dají se vyměnit koncovky … jinak mám kombinaci 105 (kliky, páky) a GRX (šaltr) + ovál. Blbá je akorát zadní brzda, tam hádám, že budu muset sehnat flat mount třmen (snad bude s 105 kompati­bilní).

      V hledáčku mám:

      • Sonder Carmino Ti (neni v L)
      • Reilly Gradient Ti (neni vůbec, cena je tak na hraně)
      • Salsa Warbird V4 (je v 56, ale press fit)
      • Bombtrack Ext-C (bude někdy v lednu a dál – ten by se mi líbil asi nejvíc, jen se bojím toe overlapu)
      • GT Grade 2020 (max je 42c, ale to bych asi přežil)

      Vyřadil jsem:

      • Lauf True Grit (vzhled, moc sportovní geo)
      • J.Leverack GRIT (cena, dostupnost)

      Teď prakticky nic neni nikde skladem, takže si klidně počkám. Poradíte další adepty, které mám zkoumat? Titan vs Carbon – s Ti nemám zkušenost, ale strašně se mi líbí (a bylo vy vlastně na furt) – má to smysl?

      Dík.

      0 0
    • Foose  

      Ahoj, snažím s přicházející zimou chci koupit „zimáka“

      bude to gravel / cyklokros.

      je nějaký rozdíl když je kolo dle výrobce zařazeno v kategorii cyklokros?

      předpokládám, že nebude mít např. navářky na nosiče ale to ani nepotřebuji…

      0 0
      • p@X  

        Ono se to dost prolíná, záleží na konkrétním modelu, i CX může mít přípravu na košíky, blatníky, nosič. Dříve se rozlišovaly závodní speciály a tzv. hobby cyklokrosky. CX mívaj kratší točivější geo, gravel může být cokoliv s berany s obvykle větší průchodností pro balóny…

        0 0
        • TK75  

          No zatím moje zkušenost s rámem na cx je že je to koza s vysokým středem.Sedim jinak stejně jak u grevlu, ale zatáčivost je horší.Asi to je delší zadní stavbou

          :-)

          0 0
        • Tom-T45  

          Ještě u CX se počítá s tím, že ji bude sem tam někdo nosit na rameni, což se v zimě může hodit…

          0 0
        • Foose  

          Konkretne Cannondale caad-x vs topstone (bez lefty)

          0 0
    • jerrymouse  

      Složením zálohy na Mason Bokeh samozřejmě nic nekončí. Teď sháním ještě Gravel pro přítelkyni (159cm, 74cm inseam). Do 40k, nejlíp jen frameset, abych to do 40k bez kol poskládal (1×11, kombinace GRX 600/400).

      Máte nějaký typy na XS, XSS rámovky s standover height < 72cm? Musí se tam pohodlně vejít 650b x 47.

      Co jsem koukal, tak gravel Ska mají dost často >= 74cm (což je na hraně). Diverge do 40k nechci (musel bych všechno z rámu očesat a vyměnit).

      Díky!

      0 0
      • Kouba_2005  

        Zdarec. A co jsi v týhle kategorii zatím rozumnýho našel? Myslím komplet kola. Dík

        0 0
        • jerrymouse  

          Zatim jen Diverge, Grail WMN (na hrane, 725mm). Ale tady jsem zas takovej research jako na muj rám zatim nedělal.

          0 0
      • TK75  

        https://www.bike-components.de/…eset-p79422/

        Novinka a vypadá nadějně, ale jak funguje geo to bohužel

        0 0
        • jerrymouse  

          Jo zapomněl jsem. Alu nebo steel. A krom standover potřebuju i co nejmenší seat tube length.

          0 0
      • skytr  

        Nízký standover má Giant Revolt, sériovka ale jen 2×11, případně koupit základní verzi a přeházet, kolem 40k by to mohlo vyjít. https://www.giant-bicycles.com/cz/revolt-0

        0 0
        • jerrymouse  

          Obávám se, že nepojede kvůli barvě :D Ale dík za tip

          0 0
          • skytr  

            Jasné :), naživo jsem viděl jen nižší řadu Revolt 1, https://www.giant-bicycles.com/cz/revolt-1 ta vypadala docela dobře, taková ta moderní bledě zelená pastelová, ve skutečnosti vypadá mnohem lépe než na fotkách.

            0 0
          • JachymP  

            Souhlasím, těma barvama to zabili. Taky jsem na ně koukal. Giant umí fotit, v reálu vypadají hůř.

            0 0
        • jerrymouse  

          Na druhou stranu dělaj dámský modely. Sehnat Liv Devote 2 nebo 1 v XS (možná i S) a očesat ho, tak by to bylo téměř ono. Jde tam jakákoliv sedlovka?

          0 0
          • jerrymouse  

            Tak Liv se líbí, tak snad v Holandsku bude eště v XSku. Akorát na předělávku GRX 400 na 1×11 se netěšim, to bude drahý :D

            0 0
            • skytr  

              No, pokud nestačí 2×10, tak levný to nebude :) Záleží co jezdíte, mě na gravelu třeba zpřevodování 1×11 nevyhovuje. Navíc GRX 2×10 mi přijde že chodí líp než GRX 11ka. Obecně teda GRX není tak přesné a hladké jako silniční 11ka (od 105ky), což je holt daň za brzdu… ale GRX 400 2×10 mi přišlo paradoxně právě lepší, než GRX 800 1×11, možná je to dáno řetězovou linkou na dvojtácu, nebo většími rozestupy na 10ti kolečku, nevím…

              Jinak na Gianty musí být ta speciální D-fuse sedlovka, normální tam nedáš, v karbonu ale tlumí parádně, zvlášť pokud je dost vytažená.

              0 0
              • jerrymouse  

                Jaj tos mi nepotesil, mame schovanou karbonovou sedlovku ze speslu (z Dolce) a myslel jsem, ze ji tam dam :/

                Jinak s tim GRX … necham to sezonu a uvidim. Kdyz ji to nebude vyhovovat, tak to vymenime. Ja sam jezdim GRXko 1×11 a vyhovuje mi (mel jsem to teda se 105 pakama, ale GRX 810 vzadu).

                0 0
                • jerrymouse  

                  Tak jsem ten Liv Devote 1 objednal. V XSku bude a nekdy v cervenci, tak jsem vzal Sko, poskladat by se tam mela, 706 standover je ok (a furt pomerne malej na Skovej ram). Mimochodem prej 95% kol je zamluveno nebo vyprodano, novy budou az v pulce pristiho roku.

                  0 0
      • jerrymouse  

        Tak Liv Devote už je doma (v Sku) a rám „rolling chasis“ Mason Bokeh v zelenej přijde v pondělí. To pak úspěšně zjistim, co jsem zapomněl koupit :D

        Fotky pak dodam ;)

        0 0
        • TK75  

          Ta zelená je nej, tak ať ti jde stavba od ruky:-)

          0 0
        • jerrymouse  

          Tak už je doma. Po skoro 2 měsících čekání. Akorát udělali chybu v kolech (dostal jsem omylem 650b kola s dynamem, který ani nemaj v nabídce … a v balení pár věcí chybělo – jako náhradní patka nebo touch-up paint), tak budu zatím jezdit starší 700c, než to s nima dořešim (skoro přemejšlim, že to prostě doplatim a necham si je … jedny kola s dynamem se hodí). Pro 700c kola si musim sject k našim na půdu, takže foto zatim bez nich :)

          Taky neni nalisovaný hlávko, takže musim zítra sehnat nějakej otevřenej shop (půjčil jsem lis kamarádovi za Prahou) a můžu začít stavět.

          Rám má rovnejch 1800g (vč. zadní osy a všech různejch průchodek).

          Stavba bude:

          komplet GRX 810 1×11, 40t (nový páky a brzdy, hazku mám z GT Grade), 11–42t

          Ritchey WCS Venture Max 44cm

          Fabric Scoop Carbon (ten mam z Gradu)

          140/160 ICE tech koutouče

          MASON X HUNT 650B ADVENTURE DYNAMO DISC WHEELSET

          alternovanej s

          HUNT 4 SEASON GRAVEL DISC X-WIDE WHEELSET (ty mam)

          Pláště WTB Byway 650bx47c a Panaracer Gravelking Slick 700×35c

          Nějaký brašničky a tak. A blatníky (SKS Bluemels 53mm)!

          0 0
          • TK75  

            Paráda!

            0 0
          • jerrymouse  

            Tak kola posilam zpatky (kdybych se nepriznal, tak jsem si je asi mohl nechat…ale jsem poctivej vul, tak jsem se udal), posilaj mi spravny. Myslel jsem, ze mam 700c kola, ale zjistil jsem, ze jsem koupil spatnej kit na konverzi 9mm/15mm na 12mm/12mm osy (v1/v2 … kdo se v tom ma vyznat :D) … takze ted smutne koukam na skoro sestaveny kolo a cekam, nez mi prijedou novy redukce nebo kola z UK (kde kamiony stoji na hranicich s Francii). Pech :D

            0 0
            • jerrymouse  

              Tak už to jezdí. Ještě ladím (posed, atd.) a přijde mi geometrií/ovla­datelností dost jiný proti GT Grade (takový vratký – zatím neumím říct, jestli lepší…ale dost to bude velikostí), s 650b pocitově líný (ale Strava si to nemyslí). A byway vyměním za Sendero, krásně jsem si ustlal na bahně.

              0 0
              • TK75  

                Tu vratkost možná dělaj malá kola.Ono je to s nima takové živější při zatáčení., Může to být i nepříjemné.Já to cítil u starýho Diverge, teď ne, protože ten novej je delší.Byway jsem na předním nahradil senderem už v létě, protože to prostě ustreluje i na suchym.Jinak můžeš místo wtb dát na férovku pláště 27,5×2,1" a ty už jsou obvodem o tolik větší že se opět změní chování

                Chce to si najít nastavení co vyhovuje nejvíc

                A máš to moc pěkný, jsem se díval a já bych bral Mason InSearch

                0 0
                • jerrymouse  

                  Jo jo z ničeho nic mi ustřelil předek do strany a byl jsem na držce. Zničenej blatník a trochu omotávka, brzda protočená, já omlácenej :-) Na předek dam určitě něco, co drží (zvlášť teď v zimě). Co bys doporučil za ty 2.1''? Mam už objednaná dvě Sendera, ale půjde to ještě zrušit.

                  Na InSearch jsem koukal, ale nebyl jsem si jistej, jestli chci monster. Ale třeba k tomu dokonverguju :)

                  0 0
                  • TK75  

                    Tak buď wtb ranger 2,0 co se dává na Santa Cruz Stigmata

                    Nebo S-Works Fast trak 2,0

                    Já teď mám v plánu na zadní Schwalbe Thunder Burt 2,1" a na předek Racing Ralph 2,1 obě s červenym proužkem https://www.kupkolo.cz/…eed_z103160/

                    https://www.kupkolo.cz/…asy_z103156/

                    https://www.zookee.cz/…erna_z34083/

                    0 0
                    • jerrymouse  

                      Díky. S 2.1'' na zadku už bych se bál o místo na bahno, zkusím asi ten Ranger na předek. Na zadek ještě popřemýšlím.

                      0 0
                      • TK75  

                        Ranger se vejde , ale já bych ho taky dal jen na přední

                        G-one All-road nebo speed dozadu, ale u těch nevím jaký rozměr existuje.Nekoukal jsem, ale Fast Trak 2,0 mám a je teda dost velkej má 53 mm šířku.Je rychlej, drží, ale nedá se jít moc nízko s tlakem, přijde mi takovej žvejkavej:-)

                        0 0
                        • jerrymouse  

                          Zjistim ve skupině na FB, co se tam vejde :-) G-one se nedělá v rozumnej šířce. Možná půjdu do 650b kol „full grip“ (2× Ranger nebo něco podobnýho), mam ještě 700c sadu na 35mm Panaracer GK Slick.

                          0 0
                          • TK75  

                            Ještě se vejde Panaracer Comet Hardpack 2.0

                            Jsem viděl foto na netu

                            A ještě MAXXIS re-fuse 2,0 ty jsou hladký

                            Hutchinson Black Mamba taky 2,0"

                            Nebo Cobra ta je v 2,1

                            0 0
                  • Romancero  

                    dej si bacha na ty vidle! jsou carbon? Zkus je někdy porovnat s ocelovýma-dost výrazně mění jízdní vlastnosti v zatáčce!

                    Moje zkušenost-jsou prostě v jistém směru měkčí–to jsme si uvědomil, když jsme měl možnost porovnat u Sequoi ..

                    Jde po zvyk, ale první dojmy jsou dost nepříjemné..

                    0 0
              • magadafagada  

                křižák…odkud jsi?

                0 0
          • jerrymouse  

            Tak jsem byl na bike-fittingu (retul) a vychází mi celkem komín pod představcem (3.6cm) – posunuli mi akorát sedlo o 5mm dolů a přidali 2 spacery pod představec, jinak jsem to měl celkem dobře.

            Teď tam mám nějakej Force 80mm 7° do negativu … máte zkušenosti, co koupit za představec, aby to nějak vypadalo?

            • nějakej 17° do pozitivu a menší komín
            • nechat 36mm komín a 7° do negativu
            • dát ten 7° do pozitivu a snížit komín

            Ptám se, protože stejně budu měnit představec a pak chci říznout krk, tak abych to řezal jen jednou.

            Chtěl bych nějakej hezkej :-)

            0 0
            • TK75  

              Je otázkou jestli černá lesklá nebo matná.Já teď mám Easton, je mohutnější a širší než ostatní co mám doma a to je fajn k mohutnějšimu rámu.Líbi se mi i tenhle RaceFace turbine (na druhém obrázku)Na tom třetím je S-Works, ten mám na oceláka.

              0 0
              • TK75  

                Ještě se mi líbí Deda Zero (akorát tam mi vadí nápis)

                0 0
              • jerrymouse  

                Mám Ritchey řidítka, tak jsem přemejšlel o wcs 4-axis. Spíš jestli 17 do pozitivu a menší komín nebo do 7 negativu s větším … možná větší bude i vypadat líp.

                Našel jsem teď nějaký od Deda a Zipp, taky moc pěkný. Ale ten RF se mi taky líbí.

                0 0
                • TK75  

                  17 je strašně moc, to snad radši víc podložek

                  A nešlo by dát berany vlašťovkoidního typu jako jsou Controltech One Gravel nebo Specialized Hover (na fotce) atd?Ty ti zvednou ruce o dost

                  0 0
                  • jerrymouse  

                    No další berany bych nebral kupoval, tyhle (Ritchey Venturemax WCS Gravel) mi celkem vyhovujou (reach, drop). Jako už řeším kraviny…možná by stačilo 7 do pozitivu a ten kónickej spacer.

                    0 0
              • jerrymouse  

                Mimochodem dá se sehnat podložka v tom kónickym tvaru nebo je to jen jako součást hlavovky? Pak by nemusel ten komín vypadat tak blbě :))

                0 0
                • nitraq  

                  Dá se sehnat, na ali jsou různé výšky a průměry spodku kuželu, aby ti to dobře dosedalo na vršek hlavy.

                  0 0
    • Ronam  

      Když jsme u toho giantu, tak co říkáte na Giant Revolt 1 2021? Cena 37.000kč, mělo by to mít bezdušové ráfky už z výroby. A podle jednoho eshopu 10.2kg v Lku. Jen škoda, že to má nějakou sedlovku ve tvaru D což může komplikovat lowcost upgrade na carbon.

      0 0
      • skytr  

        Cenově je to docela v pohodě, sedlovku bych jako problém neviděl, naopak, mám ji v karbonu na silničce a funguje skvěle. Rozhodně se vyplatí upgrade té hliníkové, cenově to není nic hrozného https://www.giant-bicycles.com/…set-seatpost

        Akorát ty kola jsou těžítka, mají tuším přes 2.1kg, tam by se hodil taky upgrade.

        0 0
        • Ronam  

          Tak tam je dobré, že se nemusí ty kola upgradovat hned když jsou TR. Co jsem se tak díval tak se rozhoduji mezi Kellys Sootem 50 a tímto Giantem, otázka co ta barva na fotkách se mě líbí ale jak to bude ve zkutečnosti…Jinak dají se sehnat nějaké solidnější kola třeba kolem 7k ?

          0 0
          • skytr  

            Kolem 7k by asi už něco zaplést šlo, já bych ale ještě trošku došetril a vzal třeba tato https://m.bikepart.cz/…els-cl-1560g ideálně na 350 nábách, ale i ty základní Bitex náboje v odkazu najedou bez problémů dost.

            Nebo třeba tyhle https://www.kolokram.cz/…-db-p192698/ s nimi ale nemám žádnou zkušenost…

            0 0
            • Ronam  

              Takže teď mám 3 brouky v hlavě:

              Kellys Soot 50 2020 – cena Skoro 33.000Kč, bezduše min. +10.000kč. Ale podle udávané váhy je to kolo celkem těžítko otázka kolik by daly dolů bezduše. Prodejce asi 15km od baráku

              Giant Revolt 1 2021 – Cena 37.000, základní bezduše jsou na kole (ikdyž těžké), podle 7art.cz prý mají váženo 10.2kg(L), prodejce co prodává Gianty 10km

              Canyon Grail AL 6 – Cena 41.000, osazení super, váha super (udávaná), kola TR, karbon sedlovka, malá kaňka pressfit, dostupnost (zelená) až duben, prodejce … daleko :-D a teď babo raď.

              0 0
              • TK75  

                https://www.katmar.cz/…-p-5696.html

                NS Bikes Rag+

                0 0
                • Ronam  

                  48k to už je přepal, týden zpět jsem měl limit 30k a teď už pokukuju po Grailu za 40 :) Navíc bych chtěl dvojplacku.

                  0 0
                  • TK75  

                    Přesmykač je přežitek

                    :-)

                    0 0
                    • Prasopes  

                      ale prd, musíš mít možnost prát tam velkou, gravel není žádný enduro

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Není, ale často se ho tak snaží propagovat nebo alespoň používat.

                        0 0
                        • TK75  

                          Dost pochybuju, že je mezi náma někdo,kdo dá na nějaký reklamní pindy apod.

                          Se vsadím, že vsude gravel používají všichni tak nějak nastejno.Proste univerzální kolo na vejlety všude

                          Přesmykač je zbytečnej, pakliže není přínos u lehkých převodů.TaM bych ho možná vzal na milost.Ale nějaký kazety typu 11–32 a vepředu 48/32 apod to je k ničemu

                          :-)

                          0 0
                          • jerrymouse  

                            Já mam gravel jako univerzál … dojíždění do práce, silničku, co může do lesa a nebojí se ject na výlet, co připomíná XCM. Jednoplacka stačí, když se člověk z většího kopce nesnaží šlapat. Jediná nevýhoda je na rovině proti větru, tam jsoú ty skoky znát. Nebo když člověk jede s jinejma silničkářema, to občas nemůže najít správnej převod.

                            Takovej o dost rychlejší trek, co jsem používal cca 12 let zpátky :)

                            0 0
                            • TK75  

                              Jo, přesný s tím větrem

                              Já to dlouho střídal (1×11 versus 2×11,2×10) a nakonec jsem dal přednost jednoplacce i když skoky mi občas vadí.Přesmykač vadí ale daleko víc a to hlavně mimo silnice.

                              :-)

                              0 0
                              • kalimero  

                                A na čem ses ustálil? 40 a 11–42?

                                0 0
                                • jerrymouse  

                                  40/11–40 (víc mi nepobrala 105 s WolfTooth Roadlink), ale teď kupuju k novýmu gravelu 11–42 na zkoušku (budou širší gumy).

                                  0 0
                                • TK75  

                                  Ano

                                  40 – 11/42

                                  Klidně bych bral ale kazetu 11/46 to nevím jestli grx dá

                                  0 0
                                  • kalimero  

                                    Takže máš RD RX 812? Údajně to dá, ale je třeba vyzkoušet. Anebo MTB hazka a Shiftmate.

                                    Tady zajímavé čtení.

                                    https://bikepacking.com/…drivetrains/

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Ano, páky 105 r7000 a přehazovačku GRX 812

                                      0 0
                                    • TK75  

                                      Článek dobrej

                                      Píšou že grx 46 dá snad i bez úprav jestli chápu dobře

                                      Takhle s 650b to jde i těch 42 zubů, ale až nahodim 700c x 45 mm Riddlery tak by se 46 zubů hodilo

                                      0 0
                                      • kalimero  

                                        Jedině vyzkoušet. A podle článku by to opravdu mělo jít bez úprav.

                                        Sám mám Apex a tam taky údajně lze 46.

                                        0 0
                            • TK75  

                              .

                              0 0
                          • iceduck  

                            No vidíš, a zrovna skoro přesně tohle vozím 11–30 / 48–31 a přínos vidím přesně naopak – u těžších převodů a hlavně menších skocích mezi převody. Představa zběsile šlapající veverky v kole tady v polabí mě děsí.

                            Ale právě proto že je to univerzál, tak to každý používá jinak.

                            0 0
                            • TK75  

                              No když vyjedu z místních skalnatých hvozdů směrem na Prahu,Brandýs atd. Tak ty nekonečné roviny mezi polem tam jsou trochu otravný.Ano, tam si říkám, že bydlet tady koupím silničku

                              Radši jezdím tady u nás v ráji

                              0 0
                          • Deadlift  

                            Po asfaltu je jednoplacka treba 40 x11-cokoliv naprd.

                            Treba ja shanim neco co bude fajn na silnici a umozni to obcasny posun na sotce a vyjmecne lese. Takze plaste do 35 mm s tim ze to musi letet:))) po silnici. 50×34 pomijim, ale jednoplacka to neresi nehlede k tomu, ze skoky po kazete jsou velky. Za me zrovna 48×32 / 11–34 smysl dava.

                            0 0
                            • TK75  

                              Gravel ale není přece primárně kolo na silnici s občasným přesunem po sotce.Od toho jsou tu silniční kola nebo ty endurance kategorie.

                              0 0
                              • jerrymouse  

                                HT/full100mm mi na silnici nebavi, gravel baví. To stejné s šotolkama a menším terénem. Na větší terén mám AM. Trochu mi to poléčilo n+1 na n=2.

                                0 0
                              • Deadlift  

                                Jenze nektere useky na endurace kole projedes pomaleji, nez bys sel vedle kola pesky. Takze proc objizdet kvuli dvema kilometrum rozbite cesty 20 km okolo? Pro kazdeho je gravel neco jineho. Pro me zase nez mit neco s jednoplackpu a 47 mm plast, tak beru sveho 10,5 kg fulla a myslim ze zase tak moc oproti takto popsanemu gravelu neztratim a o pohodli nemluvim:)

                                0 0
                                • TK75  

                                  No to je právě ten omyl, 47 mm pláště nejedou hůř než 38–40 mm pláště.Zkoušel jsem všechno možný a zakotvil u nastavení co mám, protože je tak kolo nejrychlejší a dá se použít skoro všude.Což přesně od grevlu očekávám.

                                  :-)

                                  0 0
                                  • jerrymouse  

                                    Jak jedou ty Sendera na silnici? Objednal jsem 650b kola a byway 47mm (mám ještě 700c x 35mm GravelKing slick) a přemejšlim, jestli jsem na to přehazování neměl koupit spíš ty Sendera… Máš i 700c?

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Sendera jsem zkusil a už to po silnici nejelo.Než jsem je sundal tak jsem ještě zkusil nechat přední a na zadek Byway a to už jde.Ale jede to o kousek hůř než Byway na obou.Na obě kola bych Sendera už nedal

                                      Nakonec jsem skončil u toho, že ideál je mít vzadu slick a na předním trochu vzorek a šířka 42–50

                                      0 0
                                      • jerrymouse  

                                        Jasně. Já teď jezim GravelKing Slick a ty mi přijdou (i podle stravy), že letí líp, jak 28mm (to byl dobrej WTF moment). Asi si je necham a budu to střídat s těma byway. Díky.

                                        0 0
                                  • Deadlift  

                                    No jenomze ja bych se rad pohyboval do 35 mm a snad i mozna mene. Ohledne jednoplacky- zkusenost z eagla proste potvrzuje ze cim vetsi teren tim pri nej lip- na rovinatych delaich presunech nic moc.

                                    0 0
                            • JFtryall  

                              Na gravelu 42T a 42–10T. Nepripada mi, ze by to extra limitovalo. :-)

                              0 0
                              • Deadlift  

                                To je ale ten omyl- TY mas na to nohy! :) Ty bys ujel pulce BF i na festce:)

                                0 0
                          • JachymP  

                            Mě přesmykač na gravelu taky nevadí, naopak. Nejezdím s gravelem v takovým terénu aby se projevila jeho nevýhoda.

                            A dost pochybuju, že gravel používaj všichni nastejno, to bych fakt neřekl ;) někdo má 650b s 2,1 pláštěma, někdo 700c s 35 mm. Už to samo o sobě dělá dost rozdíl v možným použití. O technických schopnostech a mentálním naladění jednotlivých riderů ani nemluvě…

                            0 0
                            • KamSeHrabeBittner  

                              +1. Taky mám presmykac a řekl bych, že to rozšiřuje možnost použití tohoto univerzálního kola.

                              0 0
                            • TK75  

                              Tak to já chápu, že v ruce to má každý jinak, ale stejně .. Teda když to není jen nějaký dojížďák do práce

                              No, tady to pěkně shrnul MP

                              A to „objevování novejch cest“ to bych podtrhnul, to mám rád:-)

                              https://youtu.be/hxcDW4z_SFE

                              0 0
          • Alojz29  

            Barva co je v katalogu je zavádějící, ve skutečnosti vypadá jinak, dle mně líp. Revolt 1 mám zhruba měsíc a jsem spokojen.

            0 0
      • MrtweyUbrus  

        Kolo pěkný, jen nechápu proč tam nedají full grx sadu a musí tam cpát tyhle megahnusný kliky, stejně tak press fit, vyměníš sedlovku za carbon, kola za nějaká co nemají 2,5 kg a jseš na ceně karbonu.

        0 0
        • skytr  

          S klikami souhlas, i když ani ty GRX nejsou žádná krása. Nicméně pokud se vymění kola (cca 10k) a sedlovka, furt jsme s cenou u GRX 400 kolem 45–50k. Karbon se základními koly bude cca 55k-60k s lepšími koly to bude k 70k.

          Zrovna u gravelu si myslím, že hliník s karbon sedlovkou a vidlicí udělá podobnou službu, karbon rám nejvíc poznáš na jemných vibracích na silnici, jakmile je povrch hrubší a rozbitější, což je na gravelu dost často, tak je to prostě drkotání bez ohledu na materiál rámu, tam nejvíc pomůžou širší bezduše.

          Tzn. radši bych vybral ALU rám s lepšími koly, než karbon v základu a i tak bude ALU levnější, pokud peníze nejsou problém, pak samozřejmě karbon.

          0 0
          • well  

            Musím nesouhlasit. Rozdíl v materiálu rámu je hlavně komfort. Zase musím uznat, že jsem jel i na pár nepohodlných karbonových gravelech (Open Wide), ale zase ta akcelerace byla s hlínou naprosto nesrovnatelná.

            0 0
            • skytr  

              Karbon jako materiál je samozřejmě lepší, hlavně díky tomu, že je snadnější ho navrhnout tak, aby byl tuhý jen v určitém směru a docílit tak lepšího komfortu, s tím souhlas.

              I když právě často mi přijde, že se dnes výrobci snaží u karbon rámů o maximální tuhost bez ohledu na komfort…

              Je ale nutné si přiznat, že prostě na celopevném kole v terénu o komfortu ve smyslu, jak ho chápe většina lidí, nemůže být řeč, bez ohledu na materiál.

              Psal jsem to právě s tím, že jsem se mnohokrát setkal s lidmi, kteří si myslí, že na karbonu to bude jako na obláčku a pak jsou zklamaní, často si nakonec vlastně i pohorší.

              Na druhou stranu, já bych samozřejmě taky radši volil karbon, třeba na silničce bych už nic jiného nechtěl. Když ale pominu lepší tuhost, tak z pohledu komfortu to právě u gravelu za mě tak jednoznačné není. Při napjatém rozpočtu je rozhodně příplatek 20k za karbon rám kvůli komfortu neadekvátní. To fakt radši připlatit za kola, když budou tuhá a shodí se na nich kolem 600–700g, tak to pozná každý.

              0 0
          • JachymP  

            Nevím na hliníku nejezdím tak nemám srovnání, ale nikdy v životě jsem na karbonu nezažil žádné vibrace na hrubším asfaltu a to ani na gravelu, ani na HT ani na fullu. Jestli ti něci vibruje tak máš špatný tlak v bezduších. O silnici se nebavím, tam bych se vibracím nedivil.

            0 0
            • skytr  

              O tom právě píšu, u gravelu , HT nebo dokonce fullu materiál rámu až tak podstatný z pohledu komfortu není, všechno poberou pláště nebo odpružení. Nejvíc znát je právě karbon na silničce, když jsou nabouchané pláště, tam pak rám dobře filtruje takové ty jemné vysokofrekvenční nerovnosti. I když i u silničky byl u mě největší pokrok v komfortu při přechodu na 28mm bezduše…

              0 0
    • Jenda82  

      Ahoj, já koukám na Kellys Soot a nevím, jestli mi ta velikost L bude, na mých 193cm a od země po rozkrok 92cm.

      https://www.kellysbike.com/…ot-70-p64084

      Díky za reakce.

      0 0
    • Mufi  

      Ty Gravely jsou stejne kraviny. Na beranech stejne nikdy nemas ruce na dropech, pac je to nepohodlne, CX plaste stejne nemaji nizsi valivy odpor nez poradne 29 MTB plaste, a nikdy na tom nebudes jezdit tak rychle, aby se projevil aerodynamicky odpor tlustsich mtb plastu. Jedina vyhoda je, ze je to kolo o trochu kratsi a tudiz skladnejsi, a mokra silnice ti tak nezacaka prdel protoze mas tenci plaste. A to je tak vse. Dojem rychlejsi a snadnejsi jizdy je iluzorni a zpusobeny vetsi mrstnosti a vratkosti kola.

      0 0
      • JachymP  

        Ty budeš asi odborník přes gravely.

        0 0
      • BB  

        A ještě prosím dodej, kolik jsi toho a na jakém gravelu najel.

        0 0
        • Johny.Merida  

          Viděl ho jednou z vlaku, když jel kolem polňačky,kde jel gravel :-)

          0 0
        • Mufi  

          Ja mam gravela uz 3 roky, najeto pres 6000km.

          Pak jsem si koupil MTB 29", nejdrive jsem si rikal ze je to strasny autobus a skoro to nejede, ale dneska uz bych na toho Gravela nesed, budu ho prodavat.

          Berany – nanic

          Tenke nabusene plaste – nanic

          Ted jsem si vzpomel, ze kdyz s tim najedu do diry na chodniku, tak mam jeste dalsi den zhmozdene zapesti jaka to je pecka.

          A ty gravely na 40+ plastich, tak to je uz uplny vtip. Jako to si nekdo mysli, ze na tom diky te hustokrute aerodynamicke pozici beranu, ktere stejne bude drzet jenom na topech, pojede rychleji?

          0 0
          • BB  

            Většinu času zejména v terénu držím berany dole, právě, že je to pohodlnější a terén se projede lépe, kolo se lépe ovládá a zadek je poněkud odlehčen. Ten pocit na HT nelze dosáhnout, jde o naprosto jinou disciplínu a chápu, že to každému nemusí vyhovovat. Zejména pokud mu nesedí spodní úchop.

            0 0
          • seatik  

            Výhodu gravelu bych viděl v blátě, kdy si toho bordelu na kole vezeš méně a pevné vidlice, že není třeba tolik udržby.

            Jinak se celkem ve všem shodnu, i když sem zatím gravelista -čekatel. Ale mám porovnání třeba na KPŽ v Plzni, gravelista na silnici lehce poodjížděl, na štěrku s výmoly už to bylo nastejno, z kopce na kořenech sem mu už uletěl, stejně tak prudší stoupání s kameny, tam byl zcela bez šance. Gravel je dle mě o tom, kdo nehoní nějaký čas a chce jet kam je mu libo a neřešit silnice -terén. Mám čistokrevnou silničku i ht 29 a gravel by byl pro mě asi jen jako doplněk na podzim,zimu. Uvidím, časem se priority mění.

            0 0
            • TK75  

              No do bahna a bordelu je to ideální, ale chce to mít co nejjednodušší­.Jednoplacka je v bahně lepší, než ucpanej přesmykač.Stejně tak je lepší brousit bahnem, pískem a kamínkama hliník, než drahý karbon

              :-)

              0 0
      • jIrI___  

        Přesně naopak, pokud jedeš na gravelu v terénu, tak jsi v dropech takřka pořád a člověku to časem příjde pohodlnější než horní úchop. Se zbytkem souhlas s výhradami :)

        0 0
        • Mufi  

          Dropy jsou dobre kdyz potrebuju jet do kopce a prat do pedalu – protoze jaksi na gravelu nemas dost prevod do pomala abys v kopci sedel hezky na prdeli. Znouzectnost.

          A drzet berany za dropy a jezdit s tim pres diry s pevnou vidlou a nabusenyma kolama, tak to good luck. To aspon na topech ti to ruce odpruzi, na dropech ne.

          Jo leda bys drzel dropy uplne zespoda, to uz je jina, ale to zase nemuzes brzdit.

          Proste je to kravina. Je to pro zavodniky co potrebujou usetrit ty posledni 10W vykonu na ukor uplne vseho ostaniho.

          0 0
          • JachymP  

            Chlape, ty máš na kola fakt smůlu!

            0 0
          • BB  

            asi je ta chyba v těch nabušených kolech, gravel chce nenabušené bezdušáky, pak se dá jet i ten terén. Taky asi budeš mít divnou velikost rámu a příliš velké berany, když nemůžeš brzdit při spodním úchopu. A máš hydry ? nebo ne ? Chce to jedním prstem lehce brzdit a jde to.

            0 0
      • iceduck  

        dobře ty :)

        omez to pití a vratkost zmizí.

        0 0
    • Na-kochacku  

      Co rikate na tohle v pomeru cena/ komponenty. Bylo by to kolo na vylety s zenou po polnackach a lesnich cestach. Jinak full.

      https://www.kolaglaser.cz/…1l-2020.html

      0 0
      • JachymP  

        Jestli ti jde o komponenty, ty jsou v pořádku. Otázka je průchodnost plášťů. Ten hliník by to chtělo asi trochu utlumit.

        0 0
      • Ronam  

        To nevypadá zle Kross, jsem uplně vypustil při hledání gravela.Je na tom kole nějaká slabina? Co váha?

        0 0
      • Na-kochacku  

        Jeste jsem objevil tento, myslim ze na cenu 33,000,– by se dalo dostat. Jsou na tom nejake mouchy?

        http://giantbrno.com/…evolt-1-2021

        0 0
        • Kouba_2005  

          Tu slevu máš nějak přislíbenou nebo je to jen tvůj pocit? Myslím, že kol je teď na trhu tak málo, že nikdo nemá potřeby slevu dávat.

          0 0
          • jerrymouse  

            Mluvil jsem se dvěma obchodníkama (sháním ten Liv) a na slevu se netvářili. Zvlášť, když to nemaj skladem a objednávaj z Holandska.

            0 0
          • Na-kochacku  

            Kross prodava kamarad na krame a u giantu sem o prazdninach nechal 150,000,– a gravlery bych bral dva. Tak predpokladam, ze se zachovaji jako v lete.

            0 0
        • JachymP  

          Já bych radši bral kazetu 11sp, ale záleží na preferencích. Jinak mě se Revolt líbí a málem jsem ho koupil, mrkni na recenze na youtube, většinou ho chválí.

          0 0
        • KamSeHrabeBittner  

          Kupoval jsem tam letos v květnu posledního Revolta v eLku a taky jsme se dohodli na nižší ceně. Tak to zkus, třeba to klapne.

          0 0
      • paw_jh  

        Nechal jsem se inspirovat, jak jsem si to tak projel, tak mně taky vychází rozhodování mezi Giant Revolt 1 a Kross Esker 6.0. Ve výsledku mně to přijde nastejno (Kross má trochu lepší osazení, ale na to mý ježdění už v tom zas není tak velkej rozdíl, abych to poznal. Co ale řeším jsou převody. Bydlím v HK, takže většinou jezdím v Polabí po rovinkách, kopečky tady jsou spíš nic než moc. Na současným kole mám 50/34 a 11–34, na rovinky mně to tady vyhovuje, utočím tak 15 zubovej pastorek a nejčastější jsou 15–17–19. Bojím se, že kdybych měl vepředu jen 46 (tj Esker), tak ty převody budou moc lehký a budu zbytečně točit.

        Na kalkulačku převodů jsem koukal, podle výpočtů mně nepřijdou ty skoky tak velký, i ta 46 by měla bejt v pohodě, ale nemám s tím žádnou zkušenost. Jakej je na to váš názor?

        0 0
        • TK75  

          Okolo Hradce maj kluci dvouplacku, co jsem tak koukal.A Giant mi geometrií přijde lepší, určitě v terénu zdatnější.Jinak ale na gravel s pneumatikami 40 a víc mě osobně by 46:11 nejtěžší převod stačil v pohodě

          0 0
        • Kouba_2005  

          Zkus pohledat, jestli někde nezbyl Esker 6.0 z 2019. Je to stejný kolo, akorát na 105tce, na silnici tedy lepší. Na živo moc pěkný kolo. Asi týden zpět byl jeden v eMku novej na bazaru.

          0 0
          • koko0925  

            Na tom bazaru vydržel jen pár minut…

            0 0
            • Kouba_2005  

              Tak to byl asi jinej. Koukal jsem na něj aspoň týden. Byl od Cycology a vůbec neseděl popis vybavení s reálnejma fotkama. Tak za týden pak byl ještě jeden, připadal mi stejnej, ale od někoho jinýho. Když si to tak vybavuju, tak na fotkách byl na GRX, teda ročník 2020, dle popisu ale na 105.

              0 0
          • paw_jh  

            Zajímavá alternativa, budu ale potřebovat XL (mám něco kolem 195cm), mrknu jestli něco někde nebude.

            0 0
            • Ronam  

              Mě má přijít zítra ten Esker 6.0 2021, mám 185cm vzal jsem Lko ale mám bobky :-) řekl bych, že XL na 195 bude malé. Mají trochu jinou geometrii oproti ostatním. Je tam jen 80mm představec, takže teoreticky by sis (sme) mohli pomoct dát třeba 100ku.

              0 0
              • Na-kochacku  

                Jak si dopad? Kolo doma?

                Me to ma dojit po nedeli. Na 184cm jsem voli L. Jeste byc rad dal tel sedlovku. Zvyk z fulla.

                Jak siroky plaste tam dou narvat?

                0 0
                • TK75  

                  Jestli můžu … Já jsem velkej milovník teleskopky, ale fakt je na gravel lepší normální lehká karbonová sedlovka.Ono totiž tam kde bych už teleskopku použil tak nestačí geometrie kola.A to jezdím na pneumatikách, že je to skoro xc (ale fakt jen skoro) a dá se dost.Za mě je to zbytečná váha navíc, bohužel.Jinak ji už mám

                  Větší smysl má ale ta lehkost a svižnost grevlu :-)

                  0 0
                  • jerrymouse  

                    Pod to se můžu podepsat. Nemá to moc smysl (a to jí mám na XCčku … které teda s novým gravelem půjde z domu/na půdu).

                    0 0
                  • Na-kochacku  

                    Ja ji potrebuji z toho duvodu, ze casto musim menit vysku posedu. Mam bolesti zad i mimo kolo. A ta sedlovka mi hodne pomaha a mohu jezdit cely den. Geometrie kol je zvolena dobre. Jen chabrus na zada.

                    0 0
                    • TK75  

                      To mám na teleskopce taky rád, to je fakt, že jsem kolikrát měnil výšku posedu abych si ulevil.Prostě jen tak

                      No je to prostě supr vynález :-)

                      0 0
                • Ronam  

                  Dopadl jsem tak, že podle sledování zásilky si na doručovacím depu uvědomili, že se to musí doručit paletovou přepravou. Od středy se to ani nehlo a až v pátek to začli přepravovat. Takže na 99,9% přijde v pondělí.

                  0 0
                  • Na-kochacku  

                    To drzim palce, at je mas co nejdrive a jeste v tomto roce jezdis. Ja si pro ne pojedu koncem tydne.

                    0 0
                • Ronam  

                  Zdarec, tak co? Mě kolo dorazilo včera, ale ještě jsem na něm nejel. Velikostně na 185cm (L) vypadá dobře.

                  0 0
                  • Na-kochacku  

                    Blahopreji. Jake jsou prvni dojmy? Muzes dat vedet jaky max siroky plaste by tam sly dat?

                    Ja uz jen cekam na zaplneni dodavky, aby byla plne vytizena a gravel bude doma.

                    0 0
                    • Ronam  

                      Pocity… Ještě jsem na tom nejel. V práci toho máme teď dost tak není nějak chuť ani nálada. Dnes jsem ladil sedlo a všiml jsem si, že škrtám levou tretrou a přední kolo (u pravé ne), zkoušel jsem posunovat i kufr ale nepomohlo. Uvidím jak moc to bude vadit za jízdy. Zítra to snad projedu. Co jsem to tak narychlo měřil tak vidlice je dost široká. S těma 37c je rezerva zhruba na každou stranu 2cm a 2.5cm nahoře. Vzadu už je toho místa míň. Tam to bylo kolem 1.5cm.

                      0 0
                      • Na-kochacku  

                        Tak Polaci maji trochu zpozdeni. Prijedou az ve ctvrtek. Na vikend snad uz pojedu. Jeste chci dat na tuhle dobu blatniky a nevim jestli spd nebo platformy.

                        Uz si jezdil?

                        0 0
                        • Ronam  

                          Zdarec, jojo mám na něm 100km. Tretrou si naštěstí neškrtám, brzdy oproti MTB jsou zatim slabé, snad se trochu rozbrzdí (kdyžtak bych upgradnul kotouče i desky). Pocitově to jede solidně, ale čísla mám zatím dost naprd, protože jsem za poslední 3 týdny najel asi 150km. Na testech jsem nebyl, tak říkám že jsem byl „nachlazený“. Takže mě tepy lítají dost vysoko i narovině…Takže pocity zatím takové smíšené. Ale snad jak se rozjezdím tak si budem rozumět. Ještě mám nachystané ventilky a pásku na bezduše, takže buď až vyberu nějaké pláště nebo jsem tomu dal čas do prvního defektu tak bych to předělal, což by mohlo zase o kousek pomoct.

                          0 0
                          • Na-kochacku  

                            Tak uz mesic jezdim Esker 6.0 2021. Jezdim zatim denne do hokny a max spokojenost. Dnes prisla tel sedlovka m-wave.

                            Pres svatky budu testovat po lesich.

                            Dnes to byly bahenni lazne.

                            0 0
        • Na-kochacku  

          Rozhoduju se uplne stejne. Osedlam si je oba a ten co sedne lepe posedem pojede domu.

          0 0
        • JachymP  

          46×11 je pro mě na gravelu na rovině jakž takž, ale radši bych grx800 co má 48. Spíš ale kvůli kopcům dolu, na vyloženou rovinu ani ne. Ale to mluvím o asfaltu, v terénu samozřejmě stačí 46.

          0 0
          • well  

            Mně přijde, že se líp šlape 50×28 než třeba 46×24 i když by to měl být stejný převod. Proto moc nechápu tu dnešní módu 1×něco s těžkou kazetou a náchylnou hazkou s dlouhým ramínkem. Nakonec každý to má jinak a asi je to o zvyk.

            0 0
            • kamaro  

              50×28 a 46×24 nejsou chlapi stejné převody, naučte se počítat… 50×28 je o cca 12%, čili o cca jeden převodový stupeň lehčí převod… Proto se ti na něm možná dobře šlape :-)

              0 0
    • kalimero  

      Nechce nějaká dobrá duše vyzkoušet tento postup.

      https://bikerumor.com/…let-gearing/

      0 0
      • TK75  

        https://youtu.be/7FH2Lsp86tk

        Tvůj Apex vylepšenej

        0 0
      • kandelik  

        Pouzivam Sram Force (puvodne stredni raminko) s raminkem Sram X01 Eagle (zatim jen na kazete 10–42) a parada.

        Garbaruk taky moznost.

        Bastleni s vymenou prepakovani u MTB hazek je nesmysl, pak na hazce chybi srelovaci sroub lanka.

        0 0
        • MirekZ  

          Plánuju podobnou věc, upgrade z 1×11 na 1×12. Mám doma sadu od https://ratiotechnology.com/ na řadící páku a to vodítko Garbaruk. Jen přemýšlím, zda dát dozadu 10–45 Shimano a nebo 10–50 Sram. V porovnání se aktuální 10–42 mi ta první udělá hezké odstupňování převodů, ta druhá přidá vyprošťovák. O víkendu to zkusím poskládat a uvidím.

          0 0
          • MirekZ  

            Moje tabulka, vlevo původní 10–42 se 40 vpředu mi vyhovuje, vyjedu s ní vše co potřebuju, ale občas chybí do rychla. Když dám k tomu samému 42 dopředu, tak už je to pro mě v prudkých kopcích hraniční. 1×12 mi umožní 42 vpředu a zároveň dostatečně lehký na kopce i případně z bagáží. Názory?

            0 0
    • sandy1  

      Nemáte někdo zkušenosti se Specialized Diverge E5 Elite 2019? Můžu ho mít ve výprodeji za 25tkč, tak se chci optat na zkušenosti. Mám 171cm, vnitřní noha 78cm a mají poslední 52. Vyplatí se do toho jít?

      0 0
    • tompca  

      Cena pěkná, ale bude to menší ( sportovnější posez). Mám 173 ( 79cm), mám 54 a je akorát.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Když jsou rámy od sebe jen 2 cm, nastavit jde na nich zcela identický posed.

        0 0
    • Jano86  

      https://www.skiandbike.cz/…-disc-2020da se na tom neco vytknúť?

      0 0
    • sandy1  

      Tak jsem dneska pořídil Specialized Diverge E5 Elite 2019. Přehodil jsem tovární pneu 30mm za 35c a zítra po nadílce si udělám vyjížďku. Jsem zvědavý. Co jsem ho projížděl kolem prodejny tak za mě super.

      0 0
      • blackseal  

        To je ten na Tiagre s tektro mira brzdami?

        0 0
        • sandy1  

          Jj to je on. Akorát proti specifikaci nemá převodníky 50×34, ale 48×32, takže si myslím, že to podle toho co jsem teď našel, ne i 2019, ale 2018. Ale za 24tk good.

          0 0
          • sandy1  

            A mě to bude i víc vyhovovat, poněvadž to mám hlavně na ježdění na těžko.

            0 0
            • blackseal  

              Ked som ho skusal dva roky dozadu, jazdilo sa mi na nom velmi dobre, len tie brzdy. Tie iste mam na fuji jari a trochu pomohlo vymenit povodne brzdove dosticky za nejake shimanacke. A prevody 48–32 su urcite lepsie nez 50–34.

              0 0
              • sandy1  

                Destičky časem třeba vyměním, zatím to ještě není ani zajeté, nebo se dají jiné brzdy. S těmi převodníky plně souhlasím. 50×34 mám na staré ocelové silničce do práce a nedovedu si představit na nich jet s baglama po horách. Tohle kolo nemám na kdovijake rychlostní ježdění. Chtěl jsem doplněk k fullu, který bych bral na bikepacking a takovéto pohodlné domácí ježdění. Je mi jasné, že to není ostrá žiletka, ale to jsem ani nechtěl.

                0 0
    • Revolt06  

      Pro a proti

      0 0
    • Revolt06  

      Rozhodují se mezi těmito gravely. Kola jsou bazarove cena cca 50 tis.

      0 0
    • Revolt06  

      A co řazení 1×11 na RM nebude to pomalé na asfaltu, nebo z kopce 

      0 0
      • TK75  

        No tak silnička to není, no

        Mám to grevlu stejně jako RM a vyhovuje mi to

        0 0
    • Jano86  

      Priatelia ako doplnok k mtb.. Dalo by sa na tom niečo vytknúť? https://www.endorphinrepublic.cz/…ovou-vidlici?…

      0 0
      • tompca  

        Vytknout asi ne, ale popřemýšlel bych kde budu jezdit a podle toho vybíral

        • silniční sada s převody na gravela 50/34 a 11–34 jsou dneska v době GRX sady asi už out, nejlehčí převod 1:1 ( jinak Tiagra funguje velmi dobře).
        • mechanické brzdy
        • není uvedena průchodnost plášťů ( aspoň 38–40mm)
        0 0
      • TK75  

        Na začátek je to klasika, zjistíš že to jede, je to rychlejší než vše na čem si zatím seděl. Pak si zamiluješ berany a začneš s tím jezdit všude ale bohužel u tohoto kola narazíš na strop jeho možností velice brzo.Těch 35 mm je málo a co jsem hledal na netu tak 38 mm by už mělo být s odřenejma ušima.Jasně, řekneš že to nemáš do terénu atd. No tak to si kup silničku nebo něco takového, ale to by byla škoda, protože gravel je opravdu fajn věc, ale chce to mít minimálně 40 mm pláště s místem na bahno nebo blatníky.

        https://qayron.com/…onedr-1--p38

        Za ty prachy jsem nikde nic moc nenašel, tohleto kolo má všechno co je třeba a nemusíš nic řešit.Ale nezkoušel jsem ho takže to ber jen jako návod:-)

        0 0
        • Jano86  

          Určite chcem gravel.. Ešte pred mesiacom som chel silnicku.. Ale po tých cestách rozbitých je najlepšia voľba gravel.. Ten qayron by som bral hneď akurat sa my neliby barva..:/

          0 0
          • tomekusti  

            Tak třeba vyšší model.

            https://qayron.com/…dr-q-1x--p39

            Mám ho doma a spokojenost. Trochu diskutabilní je teleskopka, ale ta se dá prodat a ještě si tím zlevníš kolo. Já ji tam zatím nechávám a občas ji i použiju. Vyjet se dá lecos, ale sem trochu lemra. Pro mě jsou převody hrana. Ale jinde je to stejný.

            0 0
            • Jano86  

              No práve už keď tak by som volil do predu dvoj prevodník.. Do konca ledna to musím vyriešiť..

              0 0
              • tomekusti  

                S dvojprevodnikem je o 1000 korun dražší. Takže to není problém. Ale když mrknes na převody tak na dvojplacce je pouze víc převodů do rychla a nepatrně jemnější odstupnovani. Převody do rychla mě osobně nechybí.

                0 0
                • tompca  

                  Tak je tam i jeden do pomala ( 30/34) a ten se občas „kurva“ na gravelu hodí. A ještě může dát kazetu 11–36. O jemnějším odstupňování ani nemluvě a nepatrně bych to nenazýval. :)

                  0 0
                  • TK75  

                    To jo, hodí

                    Dokonce ani já se svým monstergravelem nemůžu říct že jednoplacka je prostě boží a supr.Neni

                    Ale mám ji rád pro ty plusy co má

                    Mínusů se ale taky dost najde

                    0 0
                • jIrI___  

                  Právě odstupňování kazety byl hlavní důvod, proč jsem po pár vyjížďkách jednoplacku na gravel vyškrtl. Rozsah s jednoplackou už je v dnešní době řešitelný, ale bohužel se tím zvyšují skoky na kazetě a to sakra znatelně. Pokud Jano86 chce gravel využívat z větší části na více či méně zpevněných, pak bych o ničem jiném než o dvouplacce vůbec neuvažoval (klasika 50/34 nebo třeba 46/30, dle síly motoru :) ).

                  0 0
          • Tom-T45  

            Nech to ještě chvíli uležet, třeba se to nakonec vyvrbí v pěkný sjezdový speciál :-)

            0 0
        • Tom-T45  

          Za mě je ten One.Dr 1, vzhledem k současné situaci, dobře namixované kolo s fajn geometrií rámu a v podstatě nevidím důvod připlácet za vyšší model. Rám je předpokládám stejný u obou, 2×10 bude možná v horších podmínkách fungovat ještě lépe než 2×11 a místo teleskopky bych tam stejně měl mnohem raději pružnou karbonovou sedlovku.

          Jediné co bych řešil jsou bezdušové ráfky, za to bych si klidně připlatil, pokud by to šlo.

          0 0
          • paw_jh  

            Tohle je pro mě zatím španělská vesnice, fakt jsou ty ráfky jen na duše? Říkal jsem si, že bych tím kolem vyřešil komplet upgrades – pevný osy, hydraulický brzdy i bezduše.

            0 0
          • TK75  

            Na Gejron webu píšou že ráfky Rodi Riot 25 tubeless ready má až ten dražší dural model

            Ten s dvoupilou má 23 Rodi blackrock a u těch není psáno že jsou TLR

            0 0
            • paw_jh  

              Hledal jsem to podle profilu, ne podle popisu. No, nemůžu chtít všechno :). Třeba by to prohodili, uvidí se až to osedim, prodejnu mám dvacet minut na kole.

              0 0
            • Tom-T45  

              Však právě, u toho levnějšího bych si už při nákupu připlatil za bezdušová kola, pak by mi tam už nic nechybělo :-)

              0 0
            • paw_jh  

              Tak jsem pro jistotu napsal, ty 23 opravdu nejsou TLR … takže buď One.DR 1 a k tomu jiný bezdušový kola nebo One.DR Q 2X rovnou s bezdušovejma, to už pak cenově vyjde skoro nastejno …

              0 0
              • TK75  

                No, bylo by dobré kdyby tohle ještě do dalších let nějak pořešili.Bezdušáky jsou důležitý, takhle vlastně nic nákupem levnějšího modelu neušetříš.

                0 0
              • Tom-T45  

                A nemůžou Ti to prodat rovnou s bezdušovýma kolama? Kdyby to byly třeba 2 tis navíc, tak by to asi pořád bylo zajímavý…

                0 0
                • tomekusti  

                  nemohou, protože jim to chodí jako komplet z fabriky a nemají kde brát díly

                  0 0
          • paw_jh  

            Tak One.Dr 1 je doma. Ještě chvíli potrvá než vyjedu, ale kolo vypadá dobře. Chci ještě nechat přehodit ráfky na bezduše. Bral jsem XL na 195 cm. Šlo by i L, ale tam by musela bejt extrémně vytažená sedlovka.

            0 0
            • tomekusti  

              Tak to jsem zvědavý na první dojmy. Já mám XL na 192 cm a možná zkratim představec. Bral jsem to hlavně kvůli vyššímu stacku. Mám trochu problém se zády, tak jsem chtěl vzprimenejsi posed. Na 195 si to L už moc neumím představit

              0 0