• Edis

    Dívám se po novém full do 65000,– na novou sezonu. Prosím o rady. Jsem 186 cm vysoký.Zdvih 120mm. Co myslíte o těchto kolech?

    http://www.stevensbikes.de/2014/index.php…

    http://www.cube.eu/…-hpc-pro-29/

    http://www.ghost-bikes.cz/…k-green-2014

    0 0
    • madcat  

      Ten Cube je krásnej, už jenom kvůlivá vzhledu bych bral ten.

      0 0
    • saintjv  

      Soused ma presne toho ghosta. Kolo super. Vyvazeny. Je to s cube hodne podobny. oba nemci…:)

      0 0
    • becis  

      Co vzít něco od Canyonu?

      0 0
    • Azmir  

      Jasně bych vzal cube, je to v carbonu, teleskop je určitě plus,pokud to teda nemáš na závody.

      0 0
      • Edis  

        na závody to nemám.. jen na sportovní jízdu

        0 0
        • Azmir  

          Tak pokud to máš na blbnutí, projížďky s přáteli, na kochačky a podobně, tak urcitě cube, z těhdle je to asi nejvíce „trail“ bike, ty ostatní dvě jsou spíš marathon kola.

          0 0
    • Edis  

      ještě jsem našel tento kousek, ale to už má zdvih 140mm :

      http://www.cube.eu/…-140-pro-29/

      0 0
      • Breakpain  

        Ujasni si, co chceš … já měl 150, vzadu 150/90. Dalo se to, ale trápil jsem se trošku a nevyužíval to v podstatě nikdy … Takže teď mám opět HT. Až budou love, a chuť měnit kolo, půjdu do 120 max, to je pro mě ideální kombinace. 140 je pěkný, ale řekni mi s kým budeš jezdit a kde budeš jezdit – od toho se to odvíjí.

        Já zásadně nejezdím sám a pokud má většina HT a pár lidí full 120, je 140 mimo mísu. A abych jezdil takové extrémy, kde se bez toho neobejdu? Je to pohodlnější, ale uvědom si, že si do kopce šlápneš, ať si říká kdo chce co chce …

        • jezdíš sólo nebo ve skupině (co jezdí skupina)
        • jaký poměr silnice/terén jezdíš
        • co jezdíš za terén
        • máš raději rovinky, výjezdy nebo sjezdy
        • miluješ ryhclost ve sjezdech nebo je jezdíš krapet se sevřeným zadkem abrzdíš více, než je zdrávo

        Tohle mi přijde dobré si zodpovědět a pak si vybírat + ideálně, pokud to lze, vyzkoušet kola. Uvědom si, že ta 29ka poberem trošku nerovnosti sama o sobě.

        Já osobně jezdil první kolo HT na 80mm, pak full na 150 a 150/90 zadek a nyní jsem zpět na HT jen je to 29er na 90mm a nepociťuju problémy, že by 90 bylo málo, to mě spíše limituje trošku pevný zadek – ale mně osobně to nevadí, jsem zato rád, předtím jsem to moc pouštěl a dopadlo by to dříve nebo později blbě. Ale každý nato kouká jinak … ;)

        0 0
        • Edis  

          Děkuji za rady.. budu jezdit 65/35 cesta-polní cesta/teren a skupina má také full. Také si myslím, že 140mm je pro mě moc.. tak bych volil 120mm..

          0 0
          • Breakpain  

            Jestli máš teda cesty + polní cesty 65%, tak to je otázka, jestli volit opravdu full, to mi vychází spíše na HT, ale tak to už je Tvá volba, nicméně na takto rozvrhnuté ježdění je 140mm (kdybych se rozhodoval já) mimo mísu.

            Já to mám podobné – a proto jsem volil HT. Více méně lesní cesty/terén, z čehož ty lesní cesty převládají. Dojíždět někam, kde je opravdu velký terén mě přestalo bavit.

            Takže podle popisu – jestli chceš opravdu full, do 120 by to imho mělo bohatě pokrýt Tvé potřeby.

            Samozřejmě, když je skupina a převládají tam fully, je chytré se opičit a nejde jen o kola … Takže pokud je to tak 70–80% na fullech, určitě bych do něj šel také :) … Je to pak vyrovnanější a odpovídá tomu i terén ;). To je to samé, jako když amatér jezdí se zapáleným hobíkem – výkonnost jinde a ochota přizůsobit se má své meze, takže to není ono. Proto se snažím hledat skupinky, kde jsou stejné lemry jako já, protože pak si jízdu více užijeme.

            0 0
        • kudlanka32  

          to je nesmysl s tou skupinou…kazdej jezdi podle toho co najezdil, mam kamarada, ktery ujede 150km na 180/180 fulu. Rozhodni se podle toho co te bavi. Jestli si uzivas cestu nahoru vic nez cestu dolu tak jdi do tech 120. Ale jestli se hrabes nahoru jen proto abys to pak poustel co to da…tak bych sel do 140 a vic. Dobry kola dela giant trance na turistarnu, reign pro ty druhy pripady ;-)

          Nase skupina teda na sebe rada pocka…heh

          0 0
          • Breakpain  

            No vidíš, já mám teda se skupinkama opačnou zkušenost – čeká se v rámci mezí, ale jak jsou hodně rozdílná kola – vždycky to někdo „ondese“. Nevím, jdu cestou nejmenšího odporu = snažím se o to, abych byl ve skupině s identickým kolem a podobnou výkonností, tak jsem si to zatím nejvíce užil. Když se protáhnu na švihu s klukem, co má sice HT, ale zcela jinou výkonnost – tahá mě do takových částí, kde se prostě bojím a většinou si rozbiju šišku = nemám z toho moc radost. A v případě jiného kola, to samé, jen je tam rozdíl v tom, že do kopců jsem na tom o trošku lépe – čekám, já s tím problém nemám. Ale když to šviháme z kopce, už nestíhám a není nic lepšího, než pak u odbočky zastavit a bloumat, kam tak mohl zahnout …

            Je to asi dost individuální – podal jsem mu jen svůj pohled a zkušenosti. Čím více podobné vybavení a výkonnost, tím je to lehčí (z pohledu zábavy).

            0 0
            • MlokCZ  

              To, že někdo nechce čekat příliš je pochopitelné (je to pro něj pak už pěkný opruz). To ale právě většinou vůbec není o kolech, ale o příliš velkém rozdílu výkonnosti jednotlivých jezdců.

              0 0
              • Breakpain  

                Určitě ano, to nepopírám, jen říkám, že já osobně se snažím sladit oboje a funguje mi to dobře.

                0 0
          • MlokCZ  

            Ani ty výjezdy bych takhle nerozlišoval dle zdvihu. Záleží jaké výjezdy. Pokud jezdivé (asfalt, šotolina, široké lesní cesty), tak méně zdvihu bude lepší.

            Pro terénnější výjezdy je zdvih také příjemný. A zase bude záviset hlavně na tom jak je to chovající se zdvih.

            A ještě k tomu ježdění ve skupině. Stejně tam nejvíce záleží na výkonnosti každého.

            Rozdíly výkonností bývají často mnohem větší než rozdíly v tom jak jedou kola.

            Tedy kolo to stejně většinou nezachrání.

            0 0
        • MlokCZ  

          Takhle dle zdvihu to ale vůbec neplatí.

          Dokud je to kategorie cca do 150mm zdvihu ještě s 32mm vidlicí (tedy není žádný velký nárůst hmotnosti), tak vůbec o zdvih nejde, ale jde o konkrétní projev daného kola:

          • jakou má geometrii, to sice se zdvihem do určité míry souvisí, ale jsoujako vícezdvihové fully laděné geometrií více do XC, tak naopak ménězdvihové více k enduru
          • průběh zadní stavby
          • jak jde zadní stavba za pedálem
          • jaký se použije tlumič
          • jak se to osadí, tedy hlavně kola a pláště, to může být jak hodnějezdivé do XC, tak více k enduru

          150mm full laděný do rychla (jak výběrem konkrétní zadní stavby a tlumiče, tak osazením a poladěním) může být Klidně mnohem rychlejší než 120mm full laděný více na blbnutí.

          Jinak s tím ujasněním více těch bodů souhlas. Pokud jezdí v partě, tak bych akorát vůbec neřešil na čem ostatní jezdí, ale spíše jaké trasy jezdí a jakým stylem (pohoda, chrcení, atd.).

          A ten rozdíl zase až tak velký není. Už jsem to tu uváděl několikrát.

          Mám rozdíl 150mm full (laděný ale hodně do jezdiva) x 29" celopevňák na jezdivé (tzn. na celopevňáku neztrácím na té trase nic za terén) kopcovité trase 10% na průměru.

          Jakmile je trase rovinatější, tak rozdíl klesá. A samozřejmě jakmile je terénnější, tak taky (tam můžu být i pomalejší na celopevňáku).

          Oproti HTčku s odpruženou je ten rozdíl hned zase menší.

          0 0
          • Breakpain  

            Já tě chápu, jen nechápu, proč bych srovnával 150 mm laděný na chrcení a 120 nastavený na terén?

            Srovnával bych „stejné“ tedy oboje naladím buď na chrcení nebo na ten terén?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono ale je důvod srovnávat to.

              Ani ne osazení včetně plášťů, tam to bude každý mít poladěné dle toho co jezdí ať má 120mm nebo 150mm.

              Ale co se týká zadní stavby, průběhu a tlumiče a vidlice. Konkrétní příklad dvou kol 120×150mm různých průběhů jak se monou chovat:

              • 120mm kolo, které bude průběhem velmi pohodlné, ochotně bude chodit docca 2/3 zdvihu a pak bude výrazně progresivnější (být už musí, aby tonebyl pořád samý doraz)
              • 150mm kolo, které nebude chodit v prvních 2/3 tak ochotně do zdvihu,zbytek zdvihu už nebude muset být tak progresivní

              Vidlice pak to samé.

              Ve výsledku tedy obě ty stavby budou chodit např. do 80–90mm ± nastejno a dále už bude chodit vyšší zdvih více do zdvihu (pro stejný podnět).

              V některých situacích budou obě ty stavby pohodlné stejně (než se překročí těch 80–90mm) a v některých na tom bude lépe ten vyšší zdvih (třeba u dopadů ze skoku to bude velký rozdíl).

              Jak pojedou bude úplně stejné, protože na to má vliv pouze ta první část zdvihu jak se chová.

              Hmotnostě to bude rozdíl naprosto minimální, takže ani tady nic znatelného nižší zdvih nezíská.

              Na vyšším zdvihu tak můžu získat něco navíc, aniž bych musel něco znatelného obětovat.

              Samozřejmě může být jinak laděné 120mm kolo, které nebude chodit ochotně do zdvihu v těch prvních 2/3. Ale to bude už oproti tomu příkladu už hodně nepohodlné.

              A také se tohle u nízkých zdvihů moc nedělá.

              0 0
              • Breakpain  

                Zajímavá úvaha, takhle jsem to nikdy nerozebíral. Ale vysvětlovalo by to, proč mi vyhovují menší zdvihy.

                0 0
              • pendergast  

                A bude v tomto príklade na menších nerovnostiach 120 full pohodlnejší než 150, alebo budú rovnako pohodlné?

                Alebo takto: Je vyšší zdvih (pri rovnakej miere progresivity) na začiatku zdvihu citlivejší než nižší?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Do té doby než bude nějaký větší podnět (třeba dopad ze skoku) a nepřekročí se těch 80–90mm zdvihu, tak budou pohodlná ta kola úplně stejně.

                  Pokud budou stejně progresivní, tak 150mm full bude chodit do zdvihu více ve všech situacích.

                  To ale není citlivost.

                  Co se týká citlivosti, tak ta nezávisí ani na zdvihu, ani na průběhu. Ta je daná typem systém včetně toho jak moc se zamyká při šlapání a citlivostí tlumiče (u tlumiče s Boost valve stačí třeba mírná změna tlaku BV a hned je to s citlivostí trochu jiné).

                  Celkový dojem na menších překážkách je daný jak citlivostí, tak pak průběhem stavby/tlumiče v první části zdvihu.

                  0 0
                  • jonti  

                    Jedna z nevýhod vysoko zdvihového kola, které má podobný průběh začátku zdvihu a relativně nízký sag, bude vyšší těžiště, které pocítíš negativně skoro všude.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      On ale nebude nižší sag, proč by měl být? Sag bude akorát. Srovnatelný průběh jsem ve srovnání bral ze sagu do těch 2/3 zdvihu. Možná jsem to srovnání nepopsal dostatečně jasně.

                      A pokud nějaký rám zase má konstrukčně dost malý sag, tak pokud je slušně navržený, tak současně má adekvátně k tomu vysoko navržený střed.

                      Já teď mám přesně přesně tak poladěné kolo, tedy 150mm full, který chodí v prvních 2/3 méně ochotně do zdvihu a sag mám samozřejmě vhodný a to jak dostatečně velký, tak i k výšce středu. Tedy není v tom srovnání jen nějaké hypotetické kolo.

                      0 0
          • jonti  

            Platí těch 10% i když jedeš na krev, nebo jen když jedeš na pohodu? Podle mě když jedeš vyšší výkon, hodně ze sedla a svižně, krátké kopečky nepodřazuješ, tak je ten rozdíl cítit nejvíc.

            Těch 10% je strašně moc, když to má znamenat, že pojedeš se skupinou stejně rychle a jen si budeš víc nakládat.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pro krátký sprint to samozřejmě může být daleko více. Jakmile je krátkodobé maximum kdy půjdu na celopevňáku ze sedla co to jde, tak rozdíl extrémně narůstá.

              Na fullu jedu vždy přizpůsoben odpružení, abych zbytečně nezahazoval energii. Tedy krátké ostré nástupy ze sedla, tomu se zcela vyhýbám. A když už potřebuju na krátkém kopečku přišlápnout, tak vždy v sedě.

              Ten rozdíl 10% platí pro dlouhou celou vyjížďku která je celá s jezdivým povrchem a má hodně kopců.

              Tedy větší část je intenzitou na pohodu, jinak bych ji vůbec nedojel. Je to ale i včetně náročných (pro mě) výjezdů, kde pohodu neudržím pokud to chvi vůbec vyjet.

              Takhle jsem to jen párkrát testoval, protože běžně si na celou jezdivou trasu vezmu logicky vždy celopevňáka.

              Jakmile je ale trošku více terénu, tak se rozdíl snižuje a na některých úsecích jsem už na fullu i výrazně rychlejší a navíc si na fullu na více úsecích odpočinu (trochu rozbité sjezdy, které odsedím).

              Tady už to dopadne dle konkrétní trasy dle toho jak moc a jakého terénu tam je.

              Jinak samozřejmě o 10% na průměru zrychlit nemůžeš, to bys chcípnul, tady zcela souhlas.

              V reálu taky na full s partou nikdy nedojde v situaci kde by to vyšlo na těch 10%, ale je to o dost méně (na trase terén bude, jinak bych na fullu nejel).

              A pak to také jedu prostě jiným stylem. Když je delší jezdivý výjezd a zrovna nejede nikdo pomalejší než já a já jedu na fullu, tak prostě mírně někdy ztratím. Často pak zase ujedu ve sjezdu a čekám zase já.

              Zase třeba přijde výjezd v náročnějším terénu, kde naopak na fullu získám i ve výjezdu (někdo to třeba nevyjede vůbec).

              Ale nejsou to nijak extrémní rozdíly, že by někdo čekal půl hodiny na kopci nebo pod kopcem, takže není problém.

              Na celopevňáku zase někdy ztratím oproti některým ve sjezdu.

              Taky se občas stane, že se sejde někdo, kdo náročnější terén nemusí, tak třeba i připravím pro takové objetí náročnějšího úseku.

              Není to závod, tam by to bylo něco jiného.

              0 0
              • MlokCZ  

                A možná jedna hodně důležitá poznámka. Trasy připravuju z 99% já, takže vždy moc dobře vím jaké kolo je pro mě na takovou trasu vhodnější si vzít.

                0 0
                • Breakpain  

                  Budeš jeden z mála „ten hodnej“ ;) … o objetí nějakých krkolomných sjezdů jsem zatím jen slyšel, ale v reálu mě to nutí jít pěšo, ale to mě donutí většinou až se vymelu. Takže nadávám dvounásob – že jsem spadl a že byla vybrána tak těžká trasa … :) …

                  A máš-li možnost volit ještě kolo dle trasy … tak to si můžeš pískat, většinou to funguje tak, že máš jedno kolo a na tom jezdíš vše ;o).

                  0 0
    • wilda81  

      Na sezonu 2014 jedině 27,5" a černé nohy – tak praví módní trendy!

      0 0
      • Edis  

        a co by jsi doporučil?Já jsem chtěl právě zkusit 29" a ten stevens i cube se mi zdají jako dobrá a kvalitní kola.

        0 0
      • Chiron  

        Sakra, já si objednal 27,5", ale nemá černé nohy… to bude faux pas :(

        A na druhou stranu ten příliv 27,5" je jen dobře. Když si ji teď pořídím, tak nebude takový problém se sháněním plášťů atp. Zvlášť když v obchodě, kde ji budu brát už má spolumajitel taky jednu…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.