jakou zadní nábu s pevnou osou ?

48 nepřečtených
  • RRbiker

    poradí mi někdo jakou zadní nábu s pevnou rychloupínací osou 10mm na Reigna ? cenový strop max 3000kč , co nejlehčí . dík

    0 0
    • tux  

      Na kolik pastorků?

      0 0
    • antt  

      http://www.zbozi.cz/… zatím nějakých 500km, ale spokojenost

      0 0
      • antt  

        ale prd, to jsem dal odkaz na singla..

        0 0
          • RRbiker  

            jak se upíná a jak povoluje když sundáváš kolo při defektu?

            Musíš použít 2 imbusy najednou nebo stačí jeden a jaký ? ď.

            0 0
            • antt  

              stačí jeden imbus (osmička), z kazdé strany je závit, ale pokud jen lepíš, tak ani nemusíš kolo sundávat, jen vyzuješ patku z jedné strany, vytáhneš duši, najdeš dirku..

              0 0
              • nox159  

                osmicka neni ani na zadnem multiklici… na kole to bezny rozmer vubec neni to neni uplne idelani… :(

                0 0
                • antt  

                  opravdu? :) a co takhle kliky.. já mám osmičku matku i na hollowtechu, na čtyřhranu.. navíc je osmička imbus jako nástrčák na šestce téměř na každém druhém multiklíči

                  0 0
                  • nox159  

                    na klikach mam dve petky :)

                    a neprijde mi bezne vozit sebou naradi na mont/demont klik…

                    jinak diskuze me zajima taky resim (uvazujuo tom) pevnou osu na reigna… ale tohle mi neprijde jako moc statsne reseni…

                    0 0
                    • antt  

                      napsal jsem matku, myslel jsem šroub

                      a nářadí mám docela pidi a je tam vše comůžu potřebovat včetně osmičky imbusu. Za ty prachy spokojenost a má luxusní zvuk, zatím

                      :)

                      0 0
                    • antt  

                      a jak jsem psal níž, nábojem jde protáhnout třeba tahle osa, kdyby se někomu nezdálo původní řešení nebo nějak poškodil závit..

                      0 0
                • DaSnail  

                  si moc multiklicov nevidel, že? 8o)

                  0 0
          • antt  

            jo a jde tím nábojem provléct i pevná osa s rychloupínákem (v případě strhnutí závinu nebo z nějakého jiného důvodu), ale to je dalších 100g navíc. Kolo teda výrazně ztuhlo, neplave a dá se s tím už konečně řízeně jezdit po zadním :) Konec spamování

            0 0
    • esti  

      swiss 240s + RWS

      0 0
    • martinpav  

      superstar

      0 0
    • Tomas94  

      http://www.zbozi.cz/…

      mám už tak rok a zatím spokojenost :) stejný výrobce jako novatec akorát jiný potisk no :)

      0 0
    • Tomcat  

      A jakej to má význam kupovat na AM ( all mountain) rám náboj pro FR/DH ještě do 3000,–?

      Já měl na Reign X variaci na tohle :

      http://www.koloshop.cz/…i-naboj.html

      Ale FR/DH stroj z toho tím neuděláš.

      0 0
      • Tomas94  

        Na ty jsem psal hned nad tebou :) mám je v bílé a spokojenst (i na FR stačí)

        0 0
      • antt  

        myslím, že ze stejného důvodu, jako třeba na přední vidlici, ta tuhost tam opravdu znát je. Ten Kore je ale zbytečně těžký/bytelný, měl jsme ho sice jen v ruce, ale na kolo bych ho nechtěl, ikdyž jsem ho měl v plánu. Ten NS co jsem dával v odkazu výš je pro AM ježdění dostačující a váží necelých 4oog

        0 0
        • Tomcat  

          Jasně tak si nejdřív podívej na technické řešení u pevné osy na vidlicích. Například http://www.koloshop.cz/…88RCV011.jpg

          Jak vypadá pevná vzadu http://www.mtb-news.de/…r_maxle1.jpg

          A pak se podívejte co je tahle pseudo pevná osa. Ty patky tam jsou na Giantu naprosto normální . Celý vtip je v tom, že místo osy náboje, který by zapadnul do patek . Je rychloupínák samotnou osou. Řešení to jen těžší.

          Na kola kategorie AM nemá zásadní význam. Kroutit se mu tam bude zajisté spousta jiných věcí.

          0 0
          • antt  

            ja vím jaké jsou pevné osy :)

            Sohlasím, že u toho NS naboje to je pseudoosa, ale patky aspoň sedí celou plochou, tedy na 10mm šroubech z každé strany.

            Narozdíl od běžných nábojů s 10mm dutou osou, která je je součástí náboje a patky na ní sedí jen několik milimetrů a o zbytek se stará klasický rychloupínák.

            Pro AM ježdění je pevná osa s rychloupínákem zbytečně težká, stejně tak i osa na matky je zbytečná. Navíc zakladatel má enduro a na to je ten náboj určený

            0 0
            • Tomcat  

              Ty jsi asi absolvent nějakého humanitního studia co? Má tam totiž několik technických nesmyslů.

              Tohle opravdu není pravda:

              …sedí celou plochou, tedy na 10mm šroubech z každé strany…

              …běžných nábojů s 10mm dutou osou, která je je součástí náboje a patky na ní sedí jen několik milimetrů a o zbytek se stará klasický rychloupínák…

              0 0
              • antt  

                nechci se hádat, ale měl jsi ho v ruce? :) Co na tom, co jsem napsal není pravda? Za chvíli jdu přehazovat plášť, tak Ti to pro představu můžu vyfotit

                0 0
              • antt  

                ten šroub je 10×25mm, takže drážka patky na něm sedí celou plochou, narozdíl od klasického rychloupínáku na druhé fotce, kde se do větší části drážky patky schovává pružina pro ulehčení montáže do patek, protože osa, která je součástí náboje trčí z každé strany cca 5mm.. Navíc imbusem se dá náboj dotáhnout víc, jak rychloupínákem a rozdíl poznat jde

                0 0
                • Tomcat  

                  Zjednodušeně u klasického rychloupínáku.

                  Plní osa rychloupínáku jen funkci pružiny (napíná = napínák).

                  Osa napínáku se rozhodně nemá opírat o stěnu patek rámu, nebo vidlice. Neplní nosnou funkci.

                  Náboj se opírá v patkách vidlice jen plochou X. Kde X je menší než 50% plochy válce osy, která z náboje vystupuje do boku.

                  Boční osazení náboje opět neplní tak nosnou funkci, jako pomáhá napínáku.

                  U pseudopevné osy. Plocha Y kterou sedí v patkách je opět je menší, nebo rovná se 50% plochy válce osy, která z náboje vystupuje do boku. Zde osa = rychloupínák.

                  Boční osazení náboje opět neplní tak nosnou funkci, jako pomáhá napínáku.

                  U pevné osy dle provedení. Plocha Z kterou sedí v patkách je větší, nebo rovná se 50% plochy válce osy, která z náboje vystupuje do boku.

                  Boční osazení náboje opět neplní tak nosnou funkci, jako pomáhá napínáku.

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Myslím, že zrovna cult a trinity mají pseudopevnou a sedí na ně spíš to poslední a antt, zřejmě myslí to, že u klasickýho rychloupínáku ti ten 10mm průměr nejde skrz celý patky ale jen zhruba do půlky to znamená, že tam kde má 10mm pevná 50% bude mít klasický rychloupínák zhruba 25%.

                    0 0
                  • Tomcat  

                    Ještě u kafe jsem načmáral tohle pro orientaci jak to asi je.

                    Nebylo ani kružítko ani pravítko tak to je prsarna , ale informační hodnosta tam je.

                    0 0
                    • antt  

                      informační hodnota tam je, ale asi si nerozumíme nebo je snad podle Tebe rozdíl mezi klasickým nábojem a nábojem s „pseudoosou“ zanedbatelný? Myslím tím v tuhosti a v pevnosti.

                      Pevné osy pro FR a DH tady netahejme. Já třeba pár klasických dutých 10mm os už přihl tak, že se přidílaly ložiska a náboj byl k.o. a nebylo to tím, že je kolo upnuté v drážce patky jen ze strany upínákem, ale proto, že rám na ose sedí (ať už třeba z cca 25% nebo těch 50%)

                      0 0
                      • Tomcat  

                        U tohohle rámu to zanedbatelné je. Vzhledem k jeho plánovanému užití(výrobnímu) a hmotnosti takových nábojů.

                        Protože to jestli tam rychloupínák, nebo osa je samotným rychloupínákem. Samo osobě není vypovídající o tuhosti. ale o hmotnosti.

                        Tuhost sestavy je také skrytá ve vlastnostech, které nejsou hned vidět. Patky, tuhost osy, umístění a počet ložisek. U varianty pseudopevná osa a pevná osa je totiž možné ložiska dát až do krajů a osu udělat co největšího průměru. Jenže to není vidět. První co se stane když se na to kouknete je, že vidíte rozdíl v upnutí.

                        Pevné osy nejsou jen FR/DH. To je asi výmluva jako, že kotoučovky jsou jen pro DH. Jasně že na XC nikdo nepotká osu o průměru 20mm vzadu. Na druhou stranu XC vidlice Maveric měli osu o větším průměru než je v DH. Kupodivu taky pro tuhost.

                        Hlavně vyloženě DH osy jsou vzadu 12×XXX ( 135/150/165 atd..) . 10mm jsou právě na AM, Enduro a lehčí využití.

                        To kolik je osa v patkách upnutá má význam dost. Pokud by tomu tak nebylo. Neplatilo by že pokud na klasický rychloupínák nahradíš 10mm osou se závitem. Například Shimana tak šli přestavět. Nikdy nedosáhneš tuhosti jako u systému 10mm plnohodnotné provlékací (taky závit) pevné osy. Kde je rozdíl právě na straně rámu v patkách a vnitřní konstrukce náboje.

                        To pak místo Reigna měl vzít jiný rám Reign X , Fait, Glory kde tuhost je vyšší v základu. A né že postaví zbytečně těžké AM kolo.

                        0 0
                        • antt  

                          tak vzhledem k tomu, že na tomto kole je od výrody vzadu deore náboj, který má zlehka přes půl kila, tak každý jiný náboj bude nejspíš přínos a výrobce to očividně nechává na uživatelích, co si tam dají.

                          Ty jsi teda na reignu rozdíl s pevnou osou nepoznal, já to už i na trance cítím a to, že mi přestal v zatáčkách cinkat zadní kotouč mě v tom jen utvrzuje, že to má něco do sebe

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            A jaký sou třeba možnosti pevných rámů s 10mm provlékací osou a pro náboj 135mm? Nebo je to jen u celopér?

                            0 0
                            • antt  

                              bude to to samé, jak u celopér s klasickými otevřenými patkami, jen mi trošičku uniká smysl, proč to cpát na pevňáka, tam by měla být zadní stavba mnohem tužší, než u většiny fullů, které se tak nějak kroutí díky konstrukci a uložení ložisek. Podle mého, je to na HT zbytečné, pokud dotyčný neváží metrák a nejezdí kládu dole kopcom :)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                No mam 105 kilo no. A provlíkací osa mi příde taky dobrá, protože mimoto provlečením osy chytneš fixní pozici náboje v rámu a nemusíš někdy honit takový uchycení abys trefil neškrtající disk do diskový brzdy.

                                0 0
                                • antt  

                                  tak na tohle je jedna dobra ficura a to: povol upinak pri zatizenem kole kolmo k zemi, tak jak kdybys na nem sedel a mel jet, po povoleni ucitis, jakak si osa dosedla do patek, pokud si ji teda utahoval predtim s prevracenym kolem (hore kolama) dotahni upinak, po te povol brzdovy trmen, namackej brzdovou paku a drz ji zabrzdenou a dotahni trmen. Pokud takhle budes utahovat rychloupinak po kazdem povoleni, tak uz nebudes muset rerit nejake skqtani, pokud teda nebude nejaka vule v naboji. Jinak pokud touzis po te pevne ose, tak jednu jsem doporucil hned nahore a po roce stale spokojenost :)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Vim jak to myslíš, pár desítek kol s hydrama sem taky vybaloval z krabice a seřizoval k prodeji.

                                    Mam mechaniku, tam je to snadnější. :) A taky mam rád krátkej krok páčky, takže to je ten problém, málo místa z obou stran…

                                    Jinak mam náboj-

                                    http://www.katmar.cz/…mm-p-68.html

                                    Ale vyrábim si na něj jinou pevnou osu, takovou, jejíš závit na straně matky nebude zasahovat do dosedací plochy v patce rámu a takovej nějakej princip na způsob osy RWS DT swiss

                                    Přesto bych raději sehnal rám na provlíkačku osu, jestli ne, poladim si patky na styl provlíkacích.

                                    0 0
      • pavlik6022  

        mám ho taky, až na váhu spokojenost, ale dá se to trochu zredukovat výměnou osy za DT RWS

        0 0
    • šlapatko  

      Nazdar, taky dost uvažuji o zadním náboji s osou 10mm.DT 350, nebo Hope.Chci to dát na HT, jen si chvílemi říkám jestli to není zbytečné.RWS upínáky nejsou zrovna levné.Mám kolem metrákua zajímjí mě spíš postřehy lidí co to jezdí a né jen porovnáváním s DH.Zajímá mě porovnání s rychloupínákem.

      0 0
      • Bafoon  

        vozil jsem rws/hope na HT a ted na FS. Na HT jsem vzadu rozdíl rws/ru nepoznal, na FS stejně tak. Ve předu s rebou tuší 2010 rozdíl výrazný.

        0 0
      • Draw in soul  

        Já teď přesel na 10mm RWS,ale zatím sem jezdil jen po městě…stejně pochybuju,že to poznám nějak výrazněj,když nepočítám ne/škrtání kotoučů :) Třeba to do sebe ale něco mít bude,uvidíme.Ale když nová kola,tak nevidím důvod,proč nevzít rovnou 10mm náboj a investovat 750,– navíc za osu (pokud netíží někoho šíleně finanční situace – což je asi u 750 korun blbost,když má i na kola).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.