• sejnajiri

    Dobrý den..sháním kombinou zadní nábu, kdy na jedný straně kola je furtšlap a na druhý volnoběh. Nedaří se mi v hledání tak to zkouším takhle. Informativní obrázek přiložím. Budu rád za každý užitečný info. Mockrát díky za odpověď. :)

    0 0
    • Tina  

      To bude nába, ktorá má na oboch stranách závit. Na jednú stranu našróbuješ cvrk a na druhú našróbuješ iba samotný pastorok.

      0 0
    • Singlespeed  

      Mívají ho běžně na Koloshopu. Jinak, stačilo použít Google…

      0 0
    • antt  

      říká se tomu flip-flop.

      Výrobců je dost, např. Novatec, Sturmey archer, Blb

      0 0
      • tonik666  

        JJ, náboj tady

        šroubovací volnoběžka tady

        šroubovací pastorek tady

        a ještě potřebuješ lockring na zajištění pastorku.

        Ideální je kupovat širší pastorky, řetězy a převodníky, šířky 1/8 palce. A mít půlčlánkovej řetěz na bmx, protože se ti pak lépe upravuje délka pro napnutí (ale není podmínka, zvlášť pokud máš vodorovné patky).

        0 0
        • Singlespeed  

          Proč to kupovat na Koloshopu levně:

          http://www.koloshop.cz/…e-fixie-224/

          http://www.koloshop.cz/…ubovaci.html

          www.koloshop.cz/…-x-1–8-.html

          když se to dá objednat z Anglie 2 až 10× dráž :-).

          0 0
          • tonik666  

            Ten pastorek za 64kč bude super kvalita. JsT tady kdysi dával nějaké fotky ojetých pastorků. Já měl ocelový co vydržel 5 let ježdění bez ztráty kytičky.

            0 0
            • JSt  

              pastorek koupis, ten tebou zminovany, kolem tricetikoruny v mistnim malem cykloksefte na rohu. vozim jen ty nejlevnejsi a presne jak pises – bez znamek opotrebeni. ;-) proto nevidim duvod davat za stejnou hlinikovou vec, ktera vydrzi min, stejnou castku, ovsem nikoliv v korunach, ale v librach.

              0 0
          • sejnajiri  

            díky moc za info a čas, který jsi nad tím strávil. Nejvíc mi to pomohlo tak, že sem si moh najít díly, které potřebuju a podle názvů jednoduše našel nějaké české distributory. Náhodou jeden i ten obchod zastupuje. :) Jeslti se chceš podívat jeden je tady a druhej tady

            Prodávaj hezký designový komponenty, tak myslím, že za zkouknutí to stojí. :) ještě jednou díky.:)

            0 0
    • Hrabex1  

      Ja dycky myslel, ze se obe strany naby lisi jen velikosti kolecka a pouziva se to misto prehazovacky.

      Jaky ma u takovyho kola smysl furtoslap???

      0 0
      • tonik666  

        Když budeš mít různé pastorky, tak budeš mít trochu problém s délkou řetězu, protože budeš potřebovat různě dlouhé.

        0 0
        • Hrabex1  

          Jak to, uchyceni z. kola v ramu je posuvne

          0 0
          • Vilém  

            Horizontalni patky nemaji az zas tak velky rozsah nastaveni, aby mohl mit stejnej retez a ruzny pastorky.

            0 0
            • Hrabex1  

              i kdyby to byly jen 2 cm, musi to pokryt rozsah nekolika zubu.

              0 0
              • Singlespeed  

                Staré řazení Campa používalo dlouhé vodorovné patky k napnutí řetězu pro tři pastorky:

                0 0
                • stephanosvd  

                  Krásně archaické, nebyl by detailní video záznam chodu?

                  0 0
                  • antt  

                    za jízdy to určitě neřadilo :)

                    Kdyby tam byl místo toho rychloupínáku jen napínák řetězu, tak asi jo. Takhle si to nedokážiu moc představit, povolit si za jízdy zadní kolo

                    0 0
                    • Marskatin  

                      Ono to právě za jízdy řadilo.

                      0 0
                    • JSt  

                      ty si to nedokazes predstavit a nekdo to tak dokazal funkcne vymyslet. ;-)

                      0 0
                      • antt  

                        to si představit opravdu moc nedokážu, ta páka k rychloupínáku vypadá, že se povoluje směrem dozadu, to si jako někdo opravdu povolil za jízdy zadní kolo a a tou druhou pákou navedl řetěz na jiný pastorek? :)

                        A jak to kolo pak utáhl? Ta páka po povolení snad musela spadnout až dolů směr zem.

                        Podle mě se muselo zastavit a ta páka s vodítkem je na urychlení přeřazení s tím, že se cyklista nezamazal :)

                        Ale klidně mě vyveďte z omylu, rád bych mrkl na tohle řazení v praxi

                        0 0
                        • Marskatin  

                          Tak já tě z omylu vyvedu.

                          Je to system Campagnolo Cambio Corsa někdy okolo roku 1940.

                          Pár věcí, které nejsou patrné z obrázku.

                          1. Patky jsou dlouhé a v horní části ozubené, osa náboje je rovněž na

                          konci ozubená. To zaručuje, že při povolení kola zustává kolo vždy vystředěno.

                          1. patky jsou mírně zešikma tj. pod zatížením má kolo tendenci jít

                          odzadu a tím samonapínat řetěž. před utažením.

                          1. v místě můstku na řetězových vzpěrách byl po nasazení namontovám

                          doraz, aby kolo neumělo vyjet z patek.

                          Fungovalo to tak, že se povolilo, směrem dozadu přehodilo a zase zajistilo. Táhlo upínáku bylo samozřejmě uchyceno i ke vzpěrám.

                          video 1

                          Video 2

                          Video 3

                          Dříve se řadilo z dnešního pohledu hodně nekomfortně a zběsile.

                          Přesmykače ovládané páčkou přímo na přesmyku, nebo se řetěz přehodil prsty. Taky za jízdy.

                          0 0
                          • Marskatin  

                            A ještě pár fotek a Tuliův originální nákres.

                            link

                            0 0
                            • antt  

                              tak to je super, to chci! :D

                              Díky moc, fakt zajímavé

                              0 0
                              • Marskatin  

                                jj, zahoď kickshift a ještě si o jeden převod pomůžeš :)

                                0 0
                                • antt  

                                  :) Na fotce od Singlespeeda jsou dokonce 4 pastorky, jestli dobře vidím

                                  0 0
                                  • Marskatin  

                                    jo čtyři jsou i na Tuliovém nákresu a i na prvním videu, takže opravuji: o dva převody si pomůžeš. Nevím, kde jsem si zafixoval, že j to třírychlostní…

                                    0 0
                                    • antt  

                                      tak shánět ani vyrábět to nebudu, ale vyzkoušel bych to rád :)

                                      U toho kickshiftu je ten skok hodně veliký, ale kolena to zatím zvládají. Ještě jednou díky za info ;)

                                      0 0
              • tonik666  

                trošku zpožděně, ale přece – měl jsem na kole šikmé patky, dlouhé tak 2cm, a bez půlčlánkového řetězu s emi blbě nastavovala délka řetězu aniž bych cokoliv měnil. Hlavně jak se řetěz vytahoval, nebylo kam posunovat. Pak jsem opatřil půlčlánek a bylo to mnohem lepší.

                0 0
              • JSt  

                tohle neni ani teoretizovani, tohle je vylozene vareni z vody. ;-)

                pokud beres jeden zub jako rozsah nekolika zubu, muze byt a i tak budes mit kombinace prevodu, kterych nedosahnes bez zmeny delky retezu. ;-)

                0 0
            • antt  

              mě třeba udělal skok z 18z na 22z pouhý 1cm v horizontálních patkách, ještě 1cm je tam rezerva, takže rozdíl nějakých 6z nemůže hrát velkou roli, pokud si člověk pohraje se zkrácením řetězu

              0 0
            • JSt  

              zalezi na ramu. novy hliniky/karbony poberou 5z jako nic. kalavinka ma snad uplne nejvic nejdelsi. ;-)

              na paddym jsem musel davat jeden pulclanek nez se retez trosku vytahl, abych mohl mit 46/17–19 vzadu.

              0 0
      • sejnajiri  

        Je to jen věc vkusu,možnost mít dvě kola v jednom. Styl no. :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.