• eukalipt

    Ahoj.

    Jaké ráfky na 29 enduro a prasestyl jsou dle vašeho názoru vhodnější ?

    Race Face Arc 30 nebo DT Swiss XM 481 ?

    https://www.koloshop.cz/…r-cerna.html

    https://www.koloshop.cz/…k-cerny.html

    jde mi o odolnost , nebo máte jiné kousky co by stály za zvážení ?

    Anketa: Jaké ráfky na 29 enduro prasestyl

    17x
    81%
    0 0
    • bugman  

      Ahoj,

      já si nechal zaplést DT E512 na 32 drátů. Vážím včetně výstroje cca 100kg a prasostyl docela odpovídá.

      S ráfky jse max. spokojen, nikde nejsou ťuklé a to jsem nedávno zničil patku pláště, když jsem to v rychlosti napálil do obrubníku (léto je v tomhle svině, koukal jsem za bruslařkou :D ). Ráfek přežil bez ztráty kytičky.

      Jsou trochu těžší než třeba EX471, které se tu hodně doporučují, ale cena byla důležitější, já nezávodím

      0 0
    • eukalipt  

      Jeste detail. Vnitrni sirka cca 30–35 mm

      0 0
      • suslos  

        co budeš vozit za pláště? Rozhodoval bych se podle toho předek buď XM481 nebo EX511 → tak to mám já, ale vozím 2,5 WT předek i zadek… nebo bych dal XM481 předek a EX471 zadek – to v případě, kdyby jsi dával třeba 2,3 nebo 2,4 plášť dozadu

        0 0
        • eukalipt  

          Bud dhf/dhf nebo shorty/dhf vsecko 2,5. Podle podminek. Asi dam na rady a 511 budou jistota. Na lehci jezdeni si necham stavajici kola a je to.

          0 1
          • suslos  

            v tom případě bych dal XM481 předek a EX511 zadek ;-)

            0 0
    • MirosPikos  

      Ještě bych zvážil EX511 pokud píšeš „prasestyl“. Ale i XM budou dobré. Záleží kolik vážíš…

      0 0
    • eukalipt  

      511 nevypadaji zle. Zarazuji do vyberu. Tak jeste naby a muze se plest.

      0 0
      • JakeF  

        Pokud neřešíš POE, tak DT 350 nebo 240 podle rozpočtu. Nic lepšího nevymyslíš.

        0 0
        • eukalipt  

          Sry POE ?

          0 0
          • embi  

            Points of engagement. Kolikrat naboj cvakne za jednu otacku. Cim vic, tim drive pri pohybu klik jde do zaberu

            0 0
            • eukalipt  

              Díky , zase jsem o něco chytřejší – v podstatě počet zubů , no to nějak neprožívám na to moje plácání …

              0 0
    • ceo  

      ZTR Flow?

      0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      sešly se mi dva ráfky a rozhoduji se, který použít na přední kolo.

      Budou pro cca 70 kg jezdce na enduro (skoky jen malé).

      Plášť mám doma DHF 2,6" (starší verze bez WT označení), ale pokukuji i po Vigilante 2,5" nebo 2,6".

      DT Swiss XM521, 35 mm, 545 g

      DT Swiss M502, 30 mm, 535 g

      Díky za názory.

      0 0
      • AleZ80  

        UP

        0 0
      • Atilla  

        EX511 29" zadek a předek XM521 29"

        0 0
      • suslos  

        dal bych m502… i35 u XM521 je na Vigi 2,5 moc

        0 0
        • TJK  

          2.5 igilante je hodne siroky plast… kolem 63–4mm ale presne jak rikas dal bych to na neco kolem i30 max

          0 0
        • AleZ80  

          To jsem si říkal, že na Vigi to bude asi moc. Na druhou stranu, ten DHF bude asi zase lepší na 35 mm.

          Do konce sezóny mi už snad stávající plášť vydrží, tak se ještě rozhodnu.

          Ještě jsem si říkal, jestli ten XM ráfek bude na EN dostatečně tuhý…

          0 0
          • suslos  

            osobně používám XM481 a je tuhý až kam :-) na 27,5 jsem ho měl i vzadu… na 29er už ho mám jen vepředu.. dozadu jsem sáhl po EX511… i30 je dost i na 2,6 plášť

            0 0
    • Radus  

      https://www.netbike.cz/…x3-cerny-29/ a co toto opravdu odolné

      0 0
    • theedge  

      Ahoj, Vybírám ráfek na nový zadní kolo – náboj bude novej DT 350 s Ratchet 36 na 28 drátů. Vážím 74kg bez výstroje. Použití ráfku bude trail – enduro – občas bikepark, ale nejsem skokan. I v bikeparku vyhledávám spíš enduro styl ježdění.

      Koukal jsem na EX 511, ale nevím jestli to není zbytečnej overkill a nestačil by XM 481. Trošku jsem zklamanej že DT na ráfcích nemá „UST“ vroubek na podržení zaskočené parky – nemají nahozené patky tendence sjíždět zpět do středu ráfku ? Moje současný ráfky mají tento vroubek a je to super – při nalívání mlíka, manipulace s vložkou mi druhá strana drží v patce.

      Jaké jsou alternativy k těmto ráfkům s tímto „UST“ vroubkem – mají to moje Newmen Evolution Sl A.30, viděl jsem že to má WTB Kom ( ty jsem ale viděl jen 32 drátů ) …

      Dík za vaše postřehy.

      0 0
      • JakeF  

        Vzal bych ty 511, těch pár gramů úspory nemá smysl řešit, zvlášť když už budeš mít jenom 28 drátů. S bezdušema fungujou parádně (vždycky Maxxis) a vydrží nesmysl, v hliníku bych ani o ničem jiným neuvažoval.

        0 0
      • Mr.Duck  

        A proc ne 32 dratu? 28 na enduro moc nechapu.

        Na DT rafcich drzi gumy super, i se docela lehce na/sundavaji, tim „vroubkem“ bych se moc netrapil. S newmen a WTB nemam zkusenosti. Co karbon z ciny? Nestoji o moc vic a mas vystarano na dlouho :) Akorat jsem zapletl uz svuj 3. set Light Bicycle, sice to stoji o neco vic jak DT ale verim ze mi zas par let vydrzi, coz hlinik neumi :(

        0 0
        • kubad  

          protože se DT SP na 32 drátů nedělají

          0 0
          • Mr.Duck  

            Ahh SP. To me ani nenapadlo ze by si nekdo dobrovolne vybral na enduro :)

            0 0
            • kubad  

              nevím – předpokládám – jinak souhlas

              0 0
            • theedge  

              Co je na straightpull špatně ? Četl jsem že dráty tak mají větší pevnost. V podstatě se nijak provedení Classic s 32 drátama nebráním. Bude to uplně nově zapletený kolo – i když na předku mám 28.

              0 0
              • novas752  

                Na předek 28 budiž, na zadek to úplně nechceš pokud se na tom má jezdit skutečně enduro. A straightpull? No centruj si to když to zaroste a nebo je to zalepený a protačí se ti drát v náboji. Za mě straightpull maximálně na xc.

                Sám mám 32 drátů klasiku Jbend náboj a karbon rafky vzadu s CC vložkou a za 2 roky jsem na ty kola nemusel šáhnout.

                0 0
                • theedge  

                  Ok nechám si poradit.

                  0 0
                • theedge  

                  No je zajímavý že když bych koupil hotovej EX 1700 záplet od DT kterej udávají jako enduro, tak je jen se starightpull nábojem a tudíž tedy 28 drátů.

                  https://www.dtswiss.com/…-1700-spline

                  Tudíž jediná cesta jak získat DT 350 a EX 511 na 32 drátech je sehnat náboj a ráfek a nechat zaplést ?

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Hodne vypletu z fabriky je na straight pull, ale myslim ze hlavne kvuli tomu, ze je to jednodussi nechat vyplest masinou. Jinak to na hrubsi zachazeni k nicemu moc neni. Ne, ze by to nefungovalo, ale neni to to nejlepsi. (I DT vyplete masina, clovek to pak rucne ve fabrice „doladi“)

                    Tudiz ano.

                    0 0
              • Mr.Duck  

                Se straightpull muzes teoreticky zaplest tuzsi kolo s nizsi vahou. Jsou ale nachylnejsi na praskani ve srovnani se spravne zapletenym J-bend, a hure se centruji a pletou jak pise Novas. Me jde teda hlavne o tu odolnost, ktera je proste nejlepsi u ztencovanych J-bend dratu.

                0 0
                • McBlacky  

                  Me spis u dobre udelanych carbon kol vadi to, ze kdyz na to dva roky nesahnes tak pak pulka dratu zaroste a je fuk jestli jbend nebo sp :/

                  0 0
                  • duk  

                    Nesmis davat na EN kola alu niple, u mosaznejch s tim problem nebyva.

                    2 0
                  • novas752  

                    Mosaz nezaroste.

                    1 0
                    • Jan D.  

                      Já teď zvažuju ráfek DT Swiss XM 481. K tomu dávají hliníkový squorx niple s podložkama. To to mám vyházet a koupit radši mosazné? Nejezdím teda enduro.

                      0 0
                      • kubad  

                        jo v 99% kol co skládám to tak je

                        0 0
                      • MirosPikos  

                        Potvrzuji, vždycky jsem to tak měl. Samozřejmě zanedbatelný objem, co David. Podložky fajn, ale už bych nedával ty jejich niple a nacpal tam mosaz.

                        0 0
                      • Jan D.  

                        A u tohohle konkrétního ráfku musí být squorx niple, nebo můžu použít i normální?

                        0 0
                        • matbiker  

                          Bottico říká, že by měly být Squorxy, páč mají jiný rádius sedýlka..

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Hm. Tak nevim, jestli nakonec nevezmu Notubes Flow MK4. Akorát to je nový model a nejsou na něj žádné reference. DT je asi větší jistota.

                            0 0
                            • JakeF  

                              DT 471 jsem zaplétal s obyčejnýma Prolock niplema a nebyl problém. Určitě bych je bral radši než Notubes, o těch poslední dobou neslyším nic moc dobrýho.

                              1 0
                              • matbiker  

                                Taky jsem nejake a nekolikery rafky, ktere jsem dostal se squorxama, vypletl obyc mosazakama, ale nedavno jsem v Botticu byl a Vaclav rikal, ze tady v tech spicatych rafcich by squorxy mely byt.

                                0 0
                                • Jan D.  

                                  No jo, ale proč k tomu teda dávaj hliníkový? A dá se nějak tomu zarůstání zabránit? To lepidlo co v tom je tomu nijak nezabrání?

                                  0 0
                            • embi  

                              zadnej notubes prosim. shit nadruhou

                              1 0
                          • kubad  

                            botico lehce kecá na ráfek dosedá podložka a ta je nerezová a teprve na ni jde nipl –

                            sqourx se používá i bez podložek takže dost pochybuju

                            0 0
                            • matbiker  

                              To ano, ale podívej se, jaký má rádius sedlo squorxu a jaký klasický nipl.

                              Nicméně jak jsem napsal, taky jsem x kol s dt ráfky na squorx vypletl obyč niplema a no problemo.

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Není squorx hlavička trochu jako sapim? Sapim jsou super že mají dobrý ‚ball joint‘, s podložkami jsem s nima ještě neměl problém, ani s hliníkem.

                                0 0
                                • matbiker  

                                  Niple.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    tak zaleží co použiješ – Sapim Polyax co používám

                                    0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Hmm je to Sapim? Co já vím tak vypadají jako to co posílal kubad.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      DT je uprostřed vlevo Alu Sapim, vpravo mosaz Sapim oba polyax

                                      0 0
                                  • Jan D.  

                                    Mě to takhle přijde, že squorx je stejný jako normální nipl až na ten výrostek nahoře. Co přesně je jinak?

                                    0 0
                      • Jan D.  

                        Ještě se tu zeptám. Máte někdo reálné zkušenosti s enduro ráfky od Remerxu RX 2027 a RX 2030? Vím, že na Remerxy jsou dost rozmanité názory. Uvítal bych osobní zkušenost bez předsudků:)

                        0 0
                        • embi  

                          rx2030 žádná hitparáda. rozlamal jsem to. Ale třeba lepší než Flow mk3.

                          Je ti takový průměr.

                          0 0
                        • Hnoj  

                          Rmx2030 je scheisse. Měkký jak prase.

                          1 0
                      • Jan D.  

                        Vím, že je to trochu mimo téma vlákna, ale ještě bych se chtěl zeptat k těm podložkám. Je třeba nějak přičítat tloušťku podložek k délce paprsků, nebo mi to DT kalkulačka spočítá správně sama?

                        0 0
                        • kubad  

                          u DT ráfků ke kterým se podložky dodávají je to již zahrnuto v ERD co uvádí DT Kalkulátor – u ostatních musíš přidat a je potřeba zvolit správný nipl co použiješ

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Ok. Díky. Asi nakonec použiju ty alu niple, co k tomu DT dává. I když nad tím pořád váhám. Ty místo alu dáváš mosazné squorx, anebo standardní DT nebo Sapim?

                            0 0
                            • kubad  

                              Sapim polyax – mosaz 14mm

                              1 0
                              • Jan D.  

                                Musí být 14mm? Co jsem pochopil, tak ten squorx má i s tou vyšší hlavou celkem 15mm, takže ve výsledku je to taky 12 mm nipl.

                                0 0
                                • kubad  

                                  ptal ses mě co používám

                                  0 0
                                  • Jan D.  

                                    Ok. Tam, kde chci vše objednat mají polyaxy jen 12 mm, tak jsem se chtěl zeptat:)

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Nejsem si jistý jestli ito pro sapim platí, ale u hodně výrobců delší nipl nemá delší závit – delší je jen ten 4hran na klíč ale závit stejný. Ale vím že u některých niplu to neplatí

                                      0 0
                                      • novas752  

                                        Přesně tak. Ten 14mm má jen delší čtyřhran. Hodí se pro ráfky se zanýtovanýma dírama nebo karbonové ráfky které mají tlustší atěnu než hliník. A pro použití s Polyax podložkama.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Tak tak

                                          0 0
                                        • Jan D.  

                                          No jo vlastně. Takže pokud stačí délka na to, aby se dalo centrovat, tak je to jedno. Díky za připomenutí.

                                          0 0
                                        • benobiker  

                                          Měl jsem dráty nakoupený a spočítaný pro niple DT Squorx, nakonec jsem se ale rozhodl, že tam dám mosazný Sapim Polyax Secure, kvůli tomu jsem tam dával 12mm, aby nebyl moc dlouhej závit. Takže jsem mohl vzít klidně 14mm? :-D Je to tak u těch niplů od Sapimu? Mám doma nějaké hliníkové niple jak 12mm tak 14mm, netuším jaká značka a tam je u těch 14mm závit delší, né jen ten čtyřhran. Jako, 12mm nakonec v pohodě, celej čtyřhran niple je venku z ráfku, ale s širším centrklíčem se musí opatrně, aby člověk nepodřel ráfek. :-)

                                          0 0
                                          • novas752  

                                            Je to tak, 12 i 14mm má závit stejně. Akorat má ten čtyřhran vytažený výše.

                                            0 0
                                            • benobiker  

                                              Aha, tak budu vědět pro příště. :-)

                                              0 0
                                            • kubad  

                                              jj u Sapimu mají 12 a 14mm stejně dlouhý zavit a neovlivňuje to délku drátů

                                              u DT Swiss je zavit delší a je potřeba kratší dráty

                                              u Sqorx niplů zase o 1mm delší dráty :D

                                              1 0
                                              • Mr.Duck  

                                                Ještě tuším, že u DT je mezi 12 à 14mm rozdíl v délce závitu 1mm, ne 2.

                                                0 0
                                            • MirosPikos  

                                              Nakousli jste tu niple polyax. Počítám délku drátů a rozmýšlím, jaké niple. Chtěl bych tentokrát mosaz. Takže Sapim Polyax na dráty sapim race plus podložky polyax. Dostupnosti nejsou úplně nejlepší. Má smysl řešit ten Secure Lock nebo stačí obyč Polyax? Dělá se vůbec secure lock jinej než polyax (myslím u Sapimu).

                                              Díky

                                              0 0
                                          • MirosPikos  

                                            Tady se hodně počítá, tak se sem vmáčknu.

                                            Počítám délku drátů na E!E výplety (na nábách DT350 BOOST 6 děr 2021+, 32 drátů). Náboj má uvedené ERD na stránkách výrobce 599. Dle přiloženého obrázku započítána tloušťka stěny ráfku. Dráty chci dávat Sapim Race. Niple Polyax mosaz 14 mm, podložky polyax.

                                            Jaké ERD nejlépe použít? Mám připočíst něco na podložku a nipl? A na jaké DT dráty a niple pak nastavit DT kalkulátor? Zkoušel jsem ERD zadat 599, 601 a 603.

                                            Nikdy jsem to takhle neřešil. Vždycky jsem u DT ráfků zadal Niple, které mi přišly s ráfkem (včetně podložek), objednal a klaplo to. Teď jsem do toho trochu víc zabřednul.

                                            0 0
                                            • Hnoj  

                                              Zadej ERD 599, DT Competition, niple 12mm (14mm v tomto případě nehraje roli) a k výsledné délce drátu si přidej 0.5mm na podložku.

                                              1 0
                                              • Mr.Duck  

                                                A co hlavicka?

                                                Nejlepsi si je ERD zmerit s niplama a podlozkama co pouzijes, pak proste zadas co nameris a nemusis spekulovat.

                                                Drat by mel koncit zarovnany s vrskem niple, pripadne aspon zarovnany se „slotem“ v hlavicce. Kdyz to spocitas jen skrz rafek, bude drat jen skrz rafek a hlavicka bude o to slabsi.

                                                2 0
                                                • MirosPikos  

                                                  Chlapi děkuju za rady. Naměřit si to v niplema a podložkou je jistota, ale ráfek u sebe ještě nemám. Tak si snad radši počkám, Tomáš to možná příští týden pošle.

                                                  0 0
                                    • kubad  

                                      Tak si do DT kalkulatoru dej 12 mm dráty co to udělá s délkou v čem je problém?

                                      0 0
                                      • Jan D.  

                                        To jsem samozřejmě zkoušel. Problém je v tom, že kola nezaplétám dost často na to, abych si byl 100% jistý. Mate mě, že v té DT kalkulačce se nepočítá explicitně s těmi podložkami. Podložky pod niple budu dávat poprvé, stejně tak poprvé zaplétám na ráfku, kde se mají použít squorx niple, které znám jen z obrázku:D Tak jen aby bylo jasné, proč mé otázky zní někdy hloupě.

                                        0 0
                  • Mr.Duck  

                    Po 6 letech jsem teď centroval poprvé a zarostlé nebylo nic.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Vidis a me uz dvoje kola vyskolily. Jedny xc po 3 sezonach cx ray draty najeto tak 5,5tkm. Druhy silnice taky 3 sezony cca 20tkm na cn spoke. Hlinik nipl, nextie rafky oboje.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Na silnici si myslím že to bude horší kvůli soli a kdoví co na silnici najdeš. Moje kola silnici prakticky neznají, resp. Dh samozřejmě vůbec a i enduro moc asfaltu nepotká, možná díky tomu žijí dlouho.

                        Upřímně I dost záleží na tom jak to zapleteš. Hlavně spoke prep, DT Prolock mi přijde jako záruka problémů s niplema po krátké době. Wheelsmith mi přijde že i po letech funguje jak má, drží a přitom se nechá centrovat. U starších kol taky hodně pomůže kapka oleje mezi ráfek a nipl. Často to znamená rozdíl mezi vycentrovaným kolem a přepletením na nové niple.

                        0 0
                        • novas752  

                          Prostě mosaz je sázka na jistotu. Hliník je prevít. Je to o chemii, asi i záleží čim to člověk myje atd. Za mě mosaznej Polyax + položky a nazdar.

                          2 0
                          • Mr.Duck  

                            Jasny o tom zadna. Mosaz vydrzi vic, i kdyz taky bych nerekl ze „jistota“ je to prave slovo.

                            Nicmene je to nejakych 50g na vypletech s 32h, a ja uvitam kazdej gram dolu kdyz na tom slapu do kopce s DH gumama a CushCore. A zaroven mi to zatim nijak nezpusobilo problemy s kolama, tak mi za to zkratka ta vyssi vaha nestoji, a stejne tak se divam na vsechny „high end“ kola kde jizdni vlastnosti jsou s odstupem priorita. Kdyz si budu stavet kola na solichani, klidne tam dam niple z oceli a necham je zareznout :)

                            0 0
                            • novas752  

                              Oproti hliníkovým to jistota je. Jasně, na hodně starym výpletu to taky může být zarostlé, ale na takovym se hliníkový nipl dávno rozsype na prach.

                              A právě na těhle en/dh kolech mi to přijde jako nesmysl, není jedno jestli mají osazená kola 5,3 nebo „jen“ 5,25 kg za cenu horší výdrže/serviso­vatelnosti?

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Hele mám tu v práci zarostlé mosazné niple na rok starých kolech. DT niple i dráty. A není jich málo. Takže jistota tomu fakt neříkám.

                                A k té váze, to je to samý jak řešit jestli kliky váží kus víc, taky to nepoznáš ale ono se to nasčítá, rotační hmotnost a blablabla.. Prostě mi ten přínos mosazi za tu váhu nestojí. Až s hliníkem budu mít problém, třeba to přehodnotím :)

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  asi tam máte jiný hliník nebo prostředí v kterém jezdíte,

                                  po několika zápletech s alu niplama na prach už to neudělám :-) možná sůl…

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Myslim si ze sul bude jeden z velkych faktoru. Asfalt moje MTB skoro nezna.

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      njn my tady musíme do teho lesa aj dojet, že :-)

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Dyk to rikam furt ze na silnici bych hlinu taky nechtel :P

                                        Ale ted uz to mam asi 2km ke kopci tak nejaky A endurko zazije, uvidime jak to dopadne. Podle mne se nemuze nic stat, protoze mam schrader ventilky.

                                        0 0
                            • Radek Broz  

                              Cio preferuje osmdesátkovej život bez technologií a Kachna furt ty hliníkový niple – 2 věci z dnešního b-f, který fakt nepochopím :D

                              0 0
        • theedge  

          Nový DT 350 co jsem hledal jsou už jen na 28 drátů. Pokud jsem teda hledal správně … Ale 28 drátů jezdím i na svých současných Newmen zápletech a problémy s tím nemám – jezdím tužku :-)

          Light Bicycle jsou ty čínský karbony ? – můžeš hodit link na konkrétní model co vydrží ? No ale nevím – budu to mít jako druhý zadní kolo a nechtěl bych pohledově moc odlišnej design od alu ráfků aby se to moc neboxovalo s předním alu kolem.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Ja vozim tyhle.

            Praskl jsem za 6 let dva, a jestli tusis co jezdim, tak i na moje pomery to byla v obou pripadech silena rana na kamen ve tvaru ziletky.. Jinak je nemusim centrovat – na predni jsem ted sahal poprve od jara 2015. Zadni jen kdyz jsem zrusil ty rafky. To je za mne nejvetsi vyhoda, ze prakticky nepotrebuji udrzbu.

            Naprosto ale chapu ten vizualni pozadavek, aby to nebylo o moc jine nez predni, a to uprimne nesplni. Je dost rozdilny i oproti treba E13 karbonu co mam ted vzadu na Demu s LB vepredu.

            0 0
            • Simpi  

              Jezdil jsem LB a super, jezdím teda jenom trail,ale po zdražení jsem teď pořídil EIE, prej nějaká fabrika vedle. Dneska sem je nahodil a vypadaj dobře.

              Kdybys přemýšlel o karbonu z Číny, tak mrkni i na ně. Je tu o nich vlákno a objednává se to přes jednoho člověka, takže cenou se dostane níž a zároveň mu jdou pak víc na ruku při pripadnejch reklamacich.

              0 0
          • novas752  

            Jsou i 32 ale nejsou dostupný. Zadní se sehnat dají, přední nejsou asi nikde v Evropě. Kdyby někdo věděl, uvítal bych tip. :-)

            Karbon ráfek co vydrží enduro = 30mm + vnitřní šířka a hmotnost 450g+. Plus nějaká tubeless vložka dozadu, ale to platí i o hliníku.

            0 0
            • kubad  

              podle stránek DT existují 350 SP jen na 28 drátů – starší verze zadní neboost existovala na 32 tu mám doma

              0 0
              • novas752  

                Straightpull ano, ale o tom nepíšu, to je za mě na enduro fakt nesmysl. Píšu o klasické verzi na Jbend.

                0 0
                • kubad  

                  jop sorry jasné – makám a jen občas na BF mrknu tak se mě možná něco občas domotá :D

                  0 0
                • Vilém  

                  SP 32 existovala v OEM verzi pro Cube. Proc to nedelaji i normalne, to nechapu.

                  0 0
            • theedge  

              No hledám, ale zatím ty Classic na 32 fakt nikde nevidím – ještě navíc chci kotouč na šrouby …

              Potřebuju H350TDDRR32SA9100S

              0 0
              • my_dudesty  

                Není to tenhle? Poslání do ČR by snad nebyl pro poláka problém.

                0 0
                • kubad  

                  on chce novou verzi

                  0 0
                  • theedge  

                    Jo radši bych 36 zub

                    0 0
                    • my_dudesty  

                      A jo tak, už se v těch verzích dt swiss nám ztrácím..

                      0 0
                    • JakeF  

                      36 rohatku ale můžeš dát i na starou verzi… S tím novým ořechem jsem někde zaslechnul o problémech, ale už nevím, co to bylo.

                      0 0
                      • theedge  

                        sakra to je boj … furt něco :-) Dokoupit 36 zub na starej náboj je cca 15 kil ne?

                        0 0
                      • Jan D.  

                        A nejde o verzi 240? Tam je nějaký nový systém rohatek a byl s tím nějaký problém (jsem četl tady na fóru). 350 taky?

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jo, bylo to u 240… Když se tu psalo o nový 350, tak jsem myslel, že už ten novej systém dostaly taky, ale teď koukám, že ty to maj ještě nějak jinak…

                          0 0
                      • novas752  

                        To se týká EXP = některých sérií nových 180, 240 a nábojů z nich odvozených pro výrobce kol. I nové 350 mají stále původní design volnoběžky, dříve bývalo z výroby 18z, u nových by mělo být 36z (a 18z v nových OEM only 370).

                        0 0
              • MirosPikos  

                Když už tady to slovo 350 Classic padlo, ví někdo, jak je to s plánovanou dostupností? Může někdo případně potvrdit leden 2022? Díky. Ne, že bych chvátal, do dubna času dost, ale už bych to chtěl začít pomalu kompletovat jakmile přijdou ráfky :)

                0 0
                • novas752  

                  Já mám objednanej přední z bike-components a psali mi září 2023 nebo co. :-) Ale doufám že je to jen „v nejbližších týdnech nebudou, tak tam klikni nějaký datum za hodně dlouho“. Docela dost věcí s podobně zoufalým předpokládaným datem naskladnění chodí daleko dříve.

                  1 0
      • Atilla  

        Tak předek MX a zadek EX.

        1 0
      • vili  

        tady:

        https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon

        si domluv ráfky a nebo rovnou komplet kola. A za mě na karbonu bych se na tvoje ježdění vůbec 28 drátů nebál a SP je samozřejmě daleko hezčí :-). Já mám něco podobnýho na mým scottu a po 3 letech pod 105 kg sem je ještě ani necentroval. Poslední rok, dva si už i sem tam poskočím.

        2 0
    • Swisss  

      Mohu se prosím zeptat na zkušenosti/ názory na ráfky DUKE Rims Fury Star 6Ters? Využití plánuju v podstatě stejné, jako zakladatel vlákna, živá váha taky kolem 100kg.. Nabídka z obchodu je s DT 350 SP, vnitřní šířka ráfek přední 31,8mm, zadní 28,5mm. Díky..

      0 0
      • mirorek2  

        Proč bys to dělal? 28 je málo a neznámý ráfek k tomu…

        za kolik ti to dávají?

        0 0
        • Atilla  

          28mm je úplně v pohodě, stejně tak i 25mm na zadek postačuje.

          0 0
          • mirorek2  

            DT 350 SP kua bavím se o drátech ne asi :-) 28 drátů na endůro nee :D

            šíři ať si každý soudruh rozhodne sám, souhlas

            1 0
        • Swisss  

          cena necelých 16tis.. je to z bikepart – jen místo 240 změna na 350.. Obchod tady byl chválen.. Nicméně ráfky neznám, nikdo z mého okolí je nemá, tak se zkouším ptát tady.. :)

          0 0
    • matbiker  

      Já, protože to z kopce dolů neumím, tak jsem zvolil náby dt 350 a ráfky fr560, špice competition. Měl jsem tam na zadním kole odbočku k WTB ST i29 TCS 29, protože jsem rychle potřeboval zadní kolo, ale snad jsem to ani neměl dělat, ten ráfek je asi z hliníku a ne z duralu…

      0 0
      • kubad  

        WTB používá slitinu Alu 6061, Dural je taky slitina Alu – čistě technická :D na ráfku dural asi fakt nebude souhlas

        0 0
        • matbiker  

          Bral jsem to v tom příspěvku tak, že čistý hliník je vždy měkčí něž jakákoliv hliníková slitina a jakákoliv hliníková slitina je v mém slovníku dural.

          0 0
          • novas752  

            Což bych zrovna od tebe nečekal.

            1 0
            • matbiker  

              Já teda nevím, co jsem napsal špatně…

              0 0
              • novas752  

                Že duraly jsou slitiny Al s dominantní legurou Cu = třídy 2000. Ráfky resp. komponenty na kola obecně jsou obvykle z 6 nebo 7000, čiliže MG-Si nebo Zn-Mg.

                0 0
                • matbiker  

                  Aha, tak pokud si takto hrajeme se slovíčky, tak ano. Nicméně, mezi námi prostými strojaři je dural prostě pevnostní hliníková slitina.

                  Jen se zeptám, ty když mluvíš o rámu z Al slitiny třídy 6–7 xxx, tak řekneš, že to je rám z hliníkové slitiny, nebo z duralu? U nás na východu Moravy řekneme duralový…

                  0 0
                  • novas752  

                    Buď řeknu Al slitiny nebo prostě z Al. Což je teda taky blbě, ale vzhledem k tomu že z čistého hliníku se nic moc nevyrábí je většinou jasný že jde o slitinu. Jde o širší pojem.

                    Je to jako vztah alkohol-pálenka-slivovice, Říkat hruškovici slivovice je blbost.

                    0 0
          • kubad  

            tohle bych teda nečekal :D ale OK

            0 0
    • theedge  

      Nevíte kde sehnat 29" EX 511 na 32 děr ? Hledám ho už dlouho a nikde ho nemůžu najít, náboje taky nejsou :-(

      0 0
        • theedge  

          No vidím spoustu shopů kde není :-)

          0 0
          • kubad  

            není skoro nikde a dlouho – buď hledej nebo 28 děr ty jsou, ale chápu že na tvrdší použití je 32 lepší varianta

            0 0
            • theedge  

              Je otázka jestli se do jara něco zlepší – to spíš naopak :-/ Asi nakonec skončím na 28 drátech. Na 32 nejsou ani ráfky ani náboje ( 6 děr, XD ).

              Je to zvláštní protože firemní záplety EX 1700 jsou právě na 28 drátech – člověk by čekal že to všechno hrnou pro výrobce kol jako sety, tak že nebudou spíš ty verze na 28 drátů. Ale sehnat nejde 32.

              0 0
              • kubad  

                SP neexistuji na 32 der to je ta potíž.

                0 0
                • theedge  

                  DT 350 Classic verze na Jdráty jde sehnat akorát starej náboj s 18T. Novej 350 Classid na XD a 6 děr vůbec není. Jsou jen CL verze což nechci, protože na ostatních kolech mám brzdový kotouče na 6 děr. A i kdybych to nakrásně sehnal, tak na to stejně není ráfek … psycho.

                  Jakej názor máte na XM 481 ráfek na zadek? Nejezdím úplný bomby, tak by snad mohl stačit.

                  0 0
                  • kubad  

                    Je lehčí a min odolný no nevím pro tebe jak jezdíš co vydrží

                    0 0
                  • Atilla  

                    Tak DH carbon:) a bude to lehčí a jen 2× dražší:)

                    0 0
                  • TJK  

                    mam sezonu, 95kg, bez vlozek, jezdim jako prase ale tuzku, drzi, rozdil od 511 zadny, tloustkou steny bez vlivu na zastavbu tak vem 481 a az to koupnes 1:1 vymenis za 511

                    0 0
                    • theedge  

                      Možná jo. A jezdíš 32 drátů ? Jezdím s CushCore XC a váha 73kg.

                      Mám teď možnost koupit originál XM 1700 výplet ( DT350 XD + XM 481, 28h ) za cca 7200kč, tak o tom přemýšlím.

                      0 0
                      • TJK  

                        ano 32 na Hope. s tvoji vahou a vlozkou bych se roho nebal, ty rafky jsou pevny a tuhy, zase takovy rozdilnoproti 511 neni

                        0 0
                      • MirosPikos  

                        To vezmi ty XM 1700 a můžeš v klidu točit. S tvojí váhou bych se nebál ani těch 28 drátů.

                        1 0
                      • Jarda636  

                        Vozim H1700 mají za sebou 2 sezóny jako alternativa ke karbonum na hrubý ježdění, a není s nima vůbec nic, vzadu mám cushcore.

                        0 0
                  • suslos  

                    upřímně je velkýrozdíl mezi XM481 a EX511… když jsem je zaplétal tak patka měla tuším 1,9mm vs 2,2mm

                    xm481 jsem zohýbal patky a pokopal i na předku s DH assegaiem… 77kg

                    to jen tak pro zajímavost, poslední dobou slyším velkou chválu na ty enduro/dh Newman ráfky, už mám v okolí i testéra nakladače, tak budu vědět v průběhu jara více

                    0 0
                    • benobiker  

                      Souhlas, taky jsem si všiml znatelného rozdílu v síle těch patek, když jsem zaplétal oba ráfky. XM na předku by mi stejně měl stačit, já oproti tobě dolů z kopce používám brzdy :-D

                      0 0
                    • TJK  

                      nojoo ale ty ses uplne jinej zatezovej faktor na material :-D

                      0 0
      • Jan D.  

        Tady asi ještě 3 mají.

        https://www.netbike.cz/…511-disc-29/

        0 0
      • Hnoj  

        Já mám pár kusů, i 350ky náboj. Pis SZ.

        0 0
      • Lochy13  

        350

        511

        0 0
    • scota  

      .

      0 0
    • theedge  

      Ještě prosím o doporučení niplů – četl jsem že je lepší mosaz. Co PRO LOCK ? Má to smysl ? A hlavu vzít PRO HEAD ?

      0 0
      • benobiker  

        Mě tady klucí doporučili Sapim Polyax Secure v mosazi, dával jsem pod ně origo podložky co přišli k ráfkům. Proti povolování to funguje tak, že je v jednom místě niplu „ťukancem“ zdeformovaný závit, tak jde nipl dotahovat fakt ztuha, myslím že nemá šanci se to povilit. DT do niplů Pro Lock má nanesenou na závit nějakou pastu, tak nevím, co bude lepší, z hlediska pozdějšího centrování nejspíš ty niple od Sapimu.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Prolock se dost blbě centrují po vypletení. Za mě taky Sapim polyax, a používam k tomu Wheelsmith Spoke prep.

        Hliník nebo mosaz je na tobě, je tam rozdíl cca 50g na dvou kolech, hliník bude problém pokud jezdíš v soli na silnici atd. Osobně používám hliník bez problémů, ale tady na fóru to není moc populární :)

        1 0
        • Jan D.  

          Nevíš náhodou, nebo někdo tady, jestli ty squorx niple, co dávají k ráfkům jsou verze pro lock nebo ta verze bez lepidla?

          0 0
          • kubad  

            Alu s lepidlem

            1 0
            • Jan D.  

              A nejde z toho to lepidlo něčím rozpustit/vypláchnou­t?

              0 0
              • kubad  

                určitě jde, a při ceně mosaz niple se to i vyplatí

                0 0
                • Jan D.  

                  Teď nevím, jestli s tím vyplacením se děláš srandu nebo ne:) No já už mám ráfky XM 481 nachystané na zapletení. Niple k tomu dávají hliníkové, pokud vím. Rozhodl jsem se, že je použiju. Ale to lepidlo mě tam znervózňuje (víc než ten hliník:)

                  0 0
                  • kubad  

                    stručně – koupit nové niple bez lepidla bude levnější než se s tím j_e_b_a_t

                    1 0
                  • Mr.Duck  

                    Ona hlavně ta kombinace – hliník a prolock, je podle mě tak na půl sezóny a pak máš po centrování. S mosazí a 4stranným klíčem (jako park sw40) to jakž takž jde, ale dobrovolně bych si kolo s prolock nezapletl ani s mosazí.

                    Možná to půjde nějak vypláchnout před použitím, protože pokud se nepletu, tak to v niplu je dvousložkové lepidlo, které se smíchá při našroubování na nipl, ale dohledávat zdroj se mi teď moc nehodí :/

                    0 0
                    • kubad  

                      je to něco jak guma která tlakem ztuhne, tekutý Prolock co DT prodává je taky jednosložka

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        No já mám za to že ten jejich tekutý je jiný, ale ruku do ohně za to nedám, já používám Wheelsmith a funguje super a mnoho let, tak nemám motivaci dt nějak řešit :)

                        0 0
                    • tomfree  

                      Ono to stačí nahřát a jde s tím pohnout v pohodě,ten nipl musí být nějak zajištěný,jinak se to při náročnějším použití samo uvolňuje.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        To dává smysl, ale na karbonový ráfek se mi moc žádné teplo aplikovat neccce, a většina kol co mi přijdou do ruky je karbon.

                        0 0
                        • tomfree  

                          Já neohřívám ráfek,ale drát indukčním ohřevem,stačí pár sekund a je to.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Nice, to pak dává smysl. Každopádně to není něco co bych chtěl dělat při každém centrování, ale možná to budu muset nějak vykutit, mám teď na starosti asi 80 párů s prolock..

                            0 0
                    • JakeF  

                      Možná kvůli tomu spoke prepu, co tam cpeš? Mně DT Prolock nezarostly.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Do dt samozřejmě nic necpu.

                        Mluvím spíš o výpletech z fabriky – DT I Roval co používá dt niple a dráty. Není to tak ze by úplně vyloženě zarostly, ale oproti právě tomu Spoke prep se centrují hrozně. Neříkám že to nejde, ale měl jsem v rukách stovky kol a rozdíl mezi prolock a ostatními je dost markantní na kolech co jsem centroval.

                        0 0
                        • kubad  

                          souhlas, po nahřátí je to lepší, ale i tak to jde hůř

                          0 0
    • maajkee  

      Kdyby chtěl někdo vybočit ze zaběhlé nudy typu DT, WTB, Notubes, doporčuju tenhle bytelnej ráfek od Dartmooru.

      https://www.dartmoor-bikes.cz/…-p-2803.html

      Zapletl jsem jich už několik, teď i sobě a všichni zatím spokojeni, patka se zdá být fakt odolná.

      0 0
      • Atilla  

        No vzhledem k váze 633g ještě aby ne:) To je jak karbon a k tomu cushocore:)

        0 0
        • suslos  

          no, kéž by, ale víš sám, že né vždy rovna se vysoká váha vysokáodolnost :-D

          0 0
    • Winux  

      Potřeboval bych trochu poradit. Mám jedno kolo na všechno (viz profil), jezdím s tím jak na výlety „kolem baráku“ tak do lokalit typu Klínovec. Napadlo mě, pořídit se ještě jednu sadu kol a podle toho kam a co pojedu jezdit je prohazovat. Co se týče trailů atd, tak nejezdím žádné vraždy, ale je tam nějaká snaha se posouvat, chtěl bych se naučit skákat a dropovat víc, než 50 cm. S výbavou je váha kolem 110 kg (i když mám snahu trochu shodit) :)

      V současnosti mám ráfky WTB ST i30 TCS 2.0 System, Pinned Joint, Tubeless Ready, 32 Hole (vepředu Maxxis High Roller II 2.3" a vzadu Maxxis Rekon 2.4" v bezdušovém provedení).

      Otázka zní – jsou tyhle ráfky dostatečně odolné na nějaké tvrdší zacházení a měl bych si tedy pořídit spíš nějaké lehčí záplety na ježdění kolem komína a nebo naopak nechat současné záplety na lečí ježdění a do „terénu“ pořídit něco odolnějšího? Zatím jsem s nimi neměl žádný problém, ale jak jsem psal, asi jsem jim nenadal úplně hodně.

      0 0
      • novas752  

        Neni to nic extra odolného, radši bych na tvrší zacházení udělal nové a tyhle nechal na to vejletění.

        Taky jsem míval dvoje záplety na jeden rám, na těch na lehčí rychlejší vyjížďky jsem za 2 roky ujel krásných 50km. :-)

        0 0
        • Atilla  

          No já bych spíš tyhle měkké cihly nechal do parku a až pojdou, tak pojdou a na ježdění zapletl, něco lehčího. A nebo a to je úplně nejlepší- neřešil a jezdil a řešil až to bude potřeba.

          2 0
    • theedge  

      Ahoj. Mám tu nový kolo s ráfkem DT EX511 a laboruju s ventilkem. Ráfek má dost úzkou díru na ventilek ( cca 6mm ) a klasický kuželový ventilek ( mám origo CushCore ) tam moc nejde dát – respektive jde ale hodně kouká ven a bojím se že díky tomu tam bude blbě sedět insert a bude třeba házet guma. Na svých stávajících kolech mám díru širší a ventilek tam krásně zapadne až ke konci toho kužele.

      Jak to rešíte ? Převrtat na 8 mm?

      Dávám fotky – a to tam ještě nejsou 2 vrstvy pásky.

      0 0
      • novas752  

        Nejlevnější by bylo asi převrtat no. Ale 7mm by asi mělo stačit.

        0 0
      • TJK  

        prevrtej vnitrni diru, vzdyt to nema na nic vliv

        0 0
        • theedge  

          jj ok – myslel jsem si to. Převrtám. DT používá nějaký svoje ventilky ?

          0 0
          • novas752  

            DT nemá gumu do kuželu který těaní o hranu díry, ale mají takový půlválec těsnící na ploše okolo.

            0 0
          • novas752  

            DT nemá gumu do kuželu který těaní o hranu díry, ale mají takový půlválec těsnící na ploše okolo.

            0 0
          • TJK  

            rikam si jestli to nemas nejaky divny, ja mam XM481 a do tech mi jdou ventilky hluboko… ale jenpravda ze CC ventilek mam zatim v pytliku a jeste sem ho tam nestrkal

            0 0
            • theedge  

              To je origo ventilek od Cushcore. Mám tu ještě jiný kuželovitý ventilek – nějakej shit od Force, ale průměr má úplně stejný. A do mých Newmen ráfků oba pasují dobře. DT tu díru má prostě malou jen na ten vlastní ventilek a těsní to tou kostkou jak píše novas.

              0 0
              • TJK  

                ja v tom mam E13 ventilky ale nepamatuju si jak vypadaj.

                0 0
              • abel  

                v létě jsem pořídil XM481 a ten má tu díru fakt úzkou. měl jsem připravenej ventilek, kterej jsem do ní nedostal. jak není závit až ke kuželu a je tam takovej límec z plastu, tak je to úzký. na druhou stranu se ventilek nevrklá a neměla by se porušit páska.

                na zadku mám fr570 a tam je díra jak vrata, cushcore ventilek zapadne krásně.

                0 0
          • Breakpain  

            DT vzdy tak o mm zvetsim na CC ventilky, ani to nemusis mit dokonale kulaty, guma to dotesni, beru to ruco pilnikem ;).

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.