• pee.tr

    Ahoj. Chystám se nechat si přeplést kola z důvodu poškození předního, jehož ráfek již neseženu a nechci mít každé kolo jiné. Jezdím lehčí terén, většinou zpevněné cesty a nějaké maratony, mám 80kg. Doporučíte mi nějaké lehké ráfky 29" s 28 dírami? Jde mi především o to, do jaké jít šířky. Měl jsem tam Black Jack Ready23 (vnitřní šířka cca 23mm). Jezdím duše a pláště Tufo XC12 šířky 2,25, které se mi zdály, že ve stávajícím ráfku dobře držely, ale zároveň z mně doposud neznámých příčin kolo hlavně na štěrku dost plavalo, daleko víc než na starém kole 26×2,0. Tak když už jdu do změny, nechám si poradit, zda jít do širších ráfků, jestli to něco řeší. Děkuji.

    0 2
    • mirorek2  

      Dnes je na XC standard 25–30 mm vnitřní šířky. Volil bych dle obutí. Hliník DT Swiss, karbon třeba toto https://www.eiecarbon.com/…ls/S29C27D22

      mám s nimi vynikající zkušenosti.

      Taky bych být tebou pouvažoval nad bezdušovým řešením, má hodně benefitů

      0 0
      • pee.tr  

        Bez duší jsem pár let jezdil, ale nevýhody u mně předčily výhody (nechci se přít, prostě to tak mám). Karbonu se u ráfků trochu bojím, i když pěkné by to bylo. Ale asi raději kvalitnější hliník, než levnější krabon. Je to kolo za 60.

        0 1
        • mirorek2  

          kvalitnější hliník levnější karbon, nechápu…

          Mám kolo za víc, teď nevím co jsem karbonovýmí ráfky pokazil.

          EiE netřeba se bát, domluv se tady https://www.bike-forum.cz/…ie-carbon-ii

          záruku to má prověřenou, kvalitu taky

          už jsem jich zapletl tak 20 párů a pecka, ani jedna reklamace

          1 0
          • skype  

            Zaplétal už jsi i ráfky v UST provedení, tedy bez děr pro vložení niple? Pokud ano, jaké s tím máš zkušenosti? Stojí za to si tím komplikovat život?

            0 0
            • HKou  

              2×15 minut navíc při instalaci niplů imho bohatě vyváží případnej opruz s páskou.

              0 0
            • mirorek2  

              Já to řešit u svého kola nechci a nebudu, s páskou nemám problém, ženě jsem to bezděrové řešení napletl, je to ok. Nedovedu si ale představit, smolit se s výměnou špejle někde v „terénu“…

              0 0
    • Tomcat  

      Doba se posunula , dnes je XC i 29×2,4 pneu.

      Pokud to plavalo nejčastěji je nevhodná šířka pláště vs vnitřní šířka ráfku. Vhodné nafouknutí beru jako samozřejmost.

      Black Jack Ready23 je hlína za pětikilo. Okolik je lepší ten zbytek? Přední osa to přežila? Ložiska nechtějí už repas? Proč řešit přeplétání a nekoupit komplet set přední zadní ?

      0 0
      • pee.tr  

        Kolo a jeho komponenty mají najeto cca 300km. Jedná se o stavbu. Osy a náboje jsou OK. Mám vepředu neboost Rebu a vzadu boost. Takže hotová kola těžko seženu v potřebné konfiguraci. Náboje Javax.

        0 0
    • skype  

      Ahoj, sháním ráfek na xc/maraton. Vyplatí se levný čínský karbon, cca 4 tisíce za kus? Nebo je to riziko? Na ali jsou pozitivní reakce, ale ty se nemusí zakládat na dlouhodobých zkušenostech. Chtěla bych se dostat pod 450g, ideálně i pod 400g. S hliníkem jsem téměř bez šance. Nechám si poradit i s případnou alternativou z alu.

      Cenový strop do 5 tisíc za rafek. Měla bych se bát čínských ráfků s mojí váhou 55kg?

      0 0
    • Johny_r  

      Ahoj, dívám se po širším ráfku, kam by dobře sedly 2.4 WT gumy, tzn. tak 30mm vnitřní šířku. Teď mám nějaké základní Mach1 ráfky, takže cokoli bude lepší. Jsem dost těžký (s výbavou a kolem to bude kolem 120 kg), ale zase nejezdím nějakou divočinu (XC a lehčí traily). Můžete mi něco doporučit? Našel jsem DT Swiss E532 nebo H552, ale klidně se podívám po čemkoli jiném. Cenově bych se rád pohyboval tak do 1500, ale pokud to bude mít smysl, tak není problém něco přihodit. Budu to používat bez duší. Výška ráfku by měla být do 20mm (zrovna jsou koupil krátké ventilky do těch starých ráfků a nerad bych kupoval jiné :-)).

      Díky

      0 0
      • mirorek2  

        Ventilky za kilo se budeš zabývat u nových kol? :-)))

        DT červená řada bude v pohodě cokoli, pro sichr dej 32 děr

        0 0
        • Johny_r  

          Nemám zrovna ventilky za kilo, ale logiku chápu. Dík

          Ještě úplně blbej dotaz, ale nikdy jsem nový kola nekupoval a zaplétání neřešil. Předpokládám, že bude potřeba i nový dráty a jak jsem zjistil, spočítat ty správný nebude jednoduchý, když v tom hraje roli náboj, jeho přesný rozměry apod. Když to hodím do servisu na vypletení, tak si, předpokládám poradí. Nebo se pletu a měl bych koupit i dráty?

          Díky

          0 0
          • Esi  

            No servis si samozřejmě s dráty poradí, domluví se s Tebou jestli tušíš jaké dráty chceš něco ti nabídnou, jen bych to dal někam kde vědí co dělají, aby jsi potom nebyl z nových kol zklamán

            0 0
            • Johny_r  

              Nějaký tip v Praze (Praha 4 ideálně)?

              0 0
              • Esi  

                Já mám kola z BikePart a spokojenej, bral jsem to teda komplet od nich, ráfky náboje i dráty, ale je to v Motole :-)

                0 0
              • keymaker  

                Praha 6 místní uživatel Hnoj :-) po domluvě zaplete

                0 0
          • mirorek2  

            Anebo se na to vyse… a koupíš celá kola dt v akci za půl peněz https://www.bike-discount.de/…e/components?…

            1 0
            • Johny_r  

              To možná není úplně špatná myšlenka. Co si myslíte o tomhle?

              https://www.bike-discount.de/…ine-wheelset

              0 0
              • Esi  

                2kg to je dost

                0 0
                • Atilla  

                  2kg jsou úplně v pohodě. Obzvláště na jeho váhu.

                  0 0
                • mirorek2  

                  neplaš ho prosím tě, říkal 120 kg

                  0 0
                • Johny_r  

                  Nedokážu posoudit, ale ráfek, co mám teď, váží stejně (o 10g víc), tady je 28 drátů, teď mám 32, takže pár gramů se ušetří, Shimano nába má taky o pár gramů víc, než 350. Takže celkově to asi bude srovnatelné, lehce lehčí, než co mám. Nemám pocit, že by se u hliníkového kola dalo dostat nějak dramaticky pod 2 kg. Nebo se pletu?

                  0 0
                  • Esi  

                    Dramaticky asi ne, mám hliniková kola na starém kole stejných parametrů jen teda 32 drátů která mají 1850g, ale zase byla dražší. A je otázkajestli při nějakém nezávodním použití vlastně ten rozdíl budeš nějak pociťovat to mají ostatní pravdu, tak že je klidně vezmi, náboje DT350 jsou super, nechal bych tam rohatky s 18 zuby, to jsou v podstatě nesmrtelné, stačí jednou za sezonu trochu vyčistit a namazat, je na to speciální vazelína, mělo by to od ní být jen trošku špinavé, tady zrovna neplatí kdo maže ten jede, když tam té vazelíny dáš moc tak by jsi v chladnějším počasí mohl v záběru protočit a strhneš hrany těch rohatek a je to na nové rohatky, naštěstí tím nezničíš nic jiného stačí vyměnit rohatky, ale jsou celkem drahé, tak že mazat opravdu s citem, když to běží hodně na sucho tak se zase tak moc neděje jen to dělá větší kravál když nešlapeš.

                    2 0
              • mirorek2  

                Super kola, na 350 nábách, myslel jsem i na nějaké levnější. Toto je ultimátní řešení pro tvé účely. Tak bys dal 3 za ráfky, 1500 za špejle a nejmíň litr za prácu. Navíc stará kola můžeš za pár střelit, nebo nechat jako náhradní kdyby něco.

                0 0
                • Johny_r  

                  Díky,

                  prohlédl jsem celou nabídku vč. jiných výrobců i mimo slevy a nic moc jinýho jsem nenašel (29", 30mm, pevný osy, microspline (když už nový kola, tak bych konečně vymnil kazetu za MS, na což se dlouho chystám), centerlock).

                  Původní HX1700 – https://www.bike-discount.de/…e-wheelset-1

                  H1900 – moc se v tom nevyznám, ale pochopil jsem, že to jsou horší ráfky a horší nába a o 20 deka těžší za stejný peníze – https://www.bike-discount.de/…ine-wheelset

                  E1900 – asi horší, ale levnější, co si o tom myslíš? – https://www.bike-discount.de/…ine-wheelset

                  M1900 – asi stejný jako E1900, jen nižší váhová specifikace (120 kg) – https://www.bike-discount.de/…ine-wheelset

                  Má smysl ušetřit 2000 na těch E/M1900? Poznám lepší/horší nábu při jízdě, teď tam mám základní Shimano a jezdí to taky :)?

                  Díky

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Nábu nepoznáš, všechny jsou DT jsou fajn, vyšperkovat to 350 je jen bonus, záleží na rozpočtu.

                    370 náby mají dvě verze, praporky a rachet LN, pokud nepřehazuješ ořechy je ti to fuk.

                    H a pak HX verze jsou pro elektrokola, mají i tlustší špice, myslím že pro tebe zbytečné…

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Ano, viz Atilla…

                      Zbytečné ve smyslu předimenzované, pokud máš rozpočet, jdi do nich, je to „neprůstřelné“ řešení a roky budeš mít klid…

                      0 0
                  • Atilla  

                    Na 1700 jsou lepší jak náboje tak ráfky. Výhoda je lépe sehnatelný ořech na 350, než ratchet LN a trochu lepší zatěsnění. Jinak DT jsou prostě fajn kola, dobře zapletená z výroby. Pokud máš trochu navíc, tak bych šel do těch HX1700 už jen kvůli tvé váze

                    0 0
                    • Johny_r  

                      Díky. Tak jsem objednal HX1700. Člověk si má někdy udělat radost :).

                      1 0
                  • vita-xc  

                    S podobnou váhou jezdím E1900 a EX1700. Jediný rozdíl, který poznám při jízdě je počet zubů v rohatce (370 má 18z a 350 má 36z). Rohatka jde vyměnit, ale stojí to přes litr.

                    0 0
                    • Johny_r  

                      Tak tohle srovnání mě zrovna dost zajímá. Co ti vyhovuje víc? Má smysl to řešit? Na E1900 bych ušetřil cca. 2000 proti HX1700. Stojí za to dát ty peníze za víc zubů v rohatce?

                      0 0
                      • kubad  

                        a stojí za to vůbec měnit ty kola, když už se takhle ptáš?

                        kvalitnější materiál víc vydrží, je lehčí. ten rozdíl v ceně není tak velký.

                        0 0
                        • Johny_r  

                          Původně šlo o to, že na současné 23mm ráfky mi nejdou nahodit 2.4 WT pláště. A protože chci širší pláště, tak mi přijde rozumnější vyměnit ráfek za širší, než se snažit najít nějaký kompromis, který půjde na úzký ráfek. Trend jde jasně tímhle směrem a rok od roku je těžší sehnat širší pláště použitelné na úzké ráfky. Jenže když ráfky a přepletení současných Deore nábojů by stálo v podstatě podobné peníze, jako nový záplet, navíc daleko lepší kvality, dává mi spíš smysl koupit kola, než řešit, kde mi to dobře zapletou a ušetřit ve výsledku pár korun. Navíc už dlouho chci vyměnit kazetu, ale mám HG ořech, takže kola s Microspline se hodí i takhle. Tolik ke genezi téhle akce :)

                          1 0
                          • vaclaw  

                            Ok, tak jednoduše… ano stojí to za to ;)

                            0 0
                          • Hrabex1  

                            proc by neslo pouzit sirsi plaste na uzke rafky?

                            0 0
                            • VojtaXY  

                              Problem neni sirka, ale ze je to WT plast urceny na siroky rafek.

                              0 1
                            • Johny_r  

                              No, když pominu svůj problém, tak široký plášť na úzkém ráfku bude kulatější. Krajní knoby budou dál od povrchu a zaberou až při větším náklonu. Vlastnosti pláště se změní. To bych asi přežil. U mne je ale problém jinde. Koupil jsem 2.4 WT plášť (protože Maxxis už v podstatě nic jiného než WT v této šířce nedělá a nepovedlo se mi ho nahodit tak, aby držel v patkách. Nahodil jsem ho, dokonce držel tlak i bez mlíka, ale po vypuštění vzduchu vyskákal z drážek. Stát se to v lese po nějakém defektu, jdu domů pěšky. Je možné, že na jiném úzkém ráfku by držel, ale můj odhad je, že ten úzký ráfek dostává patky plášty do příliš šikmé polohy a nejsou pak schopny dobře zapadnout do drážek. Asi to bude i otázka tuhosti pláště. No, každopádně s širšími ráfky tohle nebudu muset řešit. Mám takové Downcountry kolo, které je z výroby postavené spíš na XC, takže se širšími gumami se asi nepočítalo.

                              0 0
                          • kubad  

                            jasné chápu důvod výměny, ale když už upgrade tak ať to má smysl, ten příplatek za lepší je vcelku nízký a stojí to za to, ale už ses rozhodl – :D dobře

                            0 0
                            • Johny_r  

                              Vidím to stejně, objednal jsem HX1700.

                              0 0
                              • vita-xc  

                                Dobrá volba. HX1700 má drobný rozdíl oproti EX, XM, atd. Ořech je ocelový a rohatka jen 24z, oboje kvůli vyšší odolnosti.

                                0 0
                                • Johny_r  

                                  Díky. Ocelový ořech asi neuškodí a tolik na váze nepřidá. Rohatka se kdyžtak dá vyměnit, ale i takhle to bude jemnejší než to, co mám. Tuším, že v základních Shimano nábojích je jen 16 zubů.

                                  0 0
                      • vita-xc  

                        EX1700 by měl mít lepší ráfek EX511 (E1900 má E532). Jestli za to 2000 Kč stojí neporadím, H řadu neznám. Ale na jemnější rohatku nedám dopustit.

                        1 0
                  • RichP  

                    Co tohle? Je to od věci nebo by se to dalo zvážit jako alternativa? Nebo se raději držet osvědčených DT?

                    https://raaad.de/…pline-b-ware

                    https://raaad.de/…-microspline?…

                    0 0
      • scota  

        DT Swiss XM 481

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.