• HROOLI

    Ahoj, omlouvám se, že nehledám v historii…

    Potřebuju poradit, jaké mám koupit pláště na šotolinu. Můj požadavek je jedinný – co nejrychlejší a odolný vúči defektu …

    Zatím to vidím na RaR, ale už dlouho se v mtb moc neorientuju, tak si nechám poradit :)

    0 0
    • beeker  

      RoR nebo Maxxis crossmark(i když ten na předním nic moc, nenapadá mě co místo něho..)

      0 0
      • HROOLI  

        A na bahně jsou tyhle na tom jak ? Mezi sebou ..

        0 0
        • beeker  

          crossmark na bahně hrůza, RoR vepředu celkem ujde, vzadu je to horší. někdo by řekl, že není moc odolný proti defektu, to bych si ale zas tak nemyslel… ale nejrychlejší by byl asi FF… já jsem zas tolik plášťů nejezdil, někdo bude vědět víc

          0 0
    • JakeF  

      Hoď si dozadu RaR a dopředu RoR. Když si na RoR zvykneš, tak se s tím dá jezdit dost rychle na hranici smyku, protože má tu dobrou vlastnost, že do smyku přechází postupně a neustřelí náhle. Dozadu v pohodě stačí RaR, kterej má výhodu v delší životnosti a lepší odolnosti. Ale cíleně na ježdění po šotolině bych možná uvažoval i o něčem odolnějším, FF i RaR se mi už povedlo na šotolině říznout, ale možná to byla jen shoda náhod, protože jak RoR, tak RaR mi přijdou, že v terénu vydrží fakt hodně na to, jak jsou lehký.

      0 0
      • beeker  

        nebo takhle, bude to určitě jistější, ten RoR vepředu je v pohodě

        0 0
      • HROOLI  

        No výdrž neřeším, na biku jsem jel poprvé dnes zopakovat si techniku a pojedu s tím jen jeden závod a konec .. :D

        0 0
        • beeker  

          co jedeš za závod?

          0 0
          • HROOLI  

            Mlýnici

            0 0
            • beeker  

              byl sem tam předminulý rok a jezdili tam běžně fur.freda vepředu i vzadu, jenom bych měl strach že to píchnu někde v těch kamenitých sjezdech…

              0 0
              • HROOLI  

                právě proto ho nechci, ty sjezdy se pojedu na babank..

                0 0
                • beeker  

                  tak to asi kombinaci RoR a RR(RoR) a nemáš co řešit, je to jeden závod :))

                  0 0
                  • HROOLI  

                    To je nejlepší kombinace, ale pro mě by bylo finančně výhodnšější ror -rar, protože rara doma jednoho mám.

                    0 0
                • jIrI___  

                  Ajaja, silničář a pojede na MTB závodech ve sjezdech „babank“. To zavání průserem :)

                  0 0
                  • HROOLI  

                    Je fakt, že to byl na tom biku dneska hrozný nezvyk, ale mám na to ještě čtyři vyjíždky a navíc tu trasu do puntíku znám :)

                    0 0
                • nox159  

                  uz dlouho se ti nic nestalo co? :D

                  0 0
                  • HROOLI  

                    Ne a mělo by ? :-)

                    Profící jezdí taky z 90%silnici..

                    0 0
                    • nox159  

                      tak si hlavne nerozbuj hubu profiku :)

                      0 0
                      • HROOLI  

                        Já profík fakt nejsem :))) Jedeš taky ?

                        0 0
                        • nox159  

                          tak porad plati ten zacatek vety ;-)

                          ja nejedu neni motivace, ani chut, ani cas… radeji se zajedu projet po okoli :D

                          0 0
                          • HROOLI  

                            Nedal bys někdy na začátku října trošku delší švih na silnici ?

                            0 0
                            • nox159  

                              delsi? na silnici? co to po me chces? :D

                              ja tak kratsi na biku v terenu, ale jo asi by to slo ty dojedes ke me pak dame spolu cca 50km a pak pojedes domu pro me to bude ok a pro tebe delsi co ty na to? :)

                              neni problem se domluvit icq mam v profilu tak se ozvi ( teda zkus se ozvat mozna si v ignoru :D )

                              0 0
                              • HROOLI  

                                To by šlo :) Kolik to je od tebe na Radhošť po silnici ?

                                Někdy napíšu, ale moc tam nechodím :D

                                0 0
                                • nox159  

                                  na radhost po silnici nedojedes…

                                  teda aspon ja na to nemam mentalne… :)

                                  0 0
                                  • HROOLI  

                                    tam vede asfaltka ..

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      na radhost jiste ne, teda kamos tomu sice rika beskydsky asfalt ale na silnici nejetelne…

                                      na pustevny asfaltka vede tak jestli sis nepopletl nazvy… a na pustevny to mam cca 25–30km

                                      0 0
                                    • beeker  

                                      to se musím zajet mrknout, minulý týden tam ještě nebyla, stejně to po těch šutrech drncalo…

                                      0 0
    • jonti  

      Hlavně bezdušové a nízký tlak.

      RoR a RaR 2,1 jsou v pohodě, ale na ZTR ráfcích jsou moc hranaté a hůř se naklápí, na Crossmaxech 17mm jsou lepší.

      Taky dobré jsou nanoraptory.

      0 0
      • HROOLI  

        jedu duše, uvažuju, že bych dal dopředu ror a vzadu dal ralpha bezdušáka ,co se mi tu mám doma a dal bych ho normálně na duši… Šlo by to s tím ?

        0 0
        • jonti  

          Nejvetsi vyhoda bezdusaku nebo notubes je moznost vozit nizsi tlak bez rizika prorazeni. Ja bych to moc nekomplikoval a vzal to co mam vyzkousene.

          0 0
          • HROOLI  

            Tak nakonec jsem objednal dušové Rocket Rony. Tlak dám asi ty 4 bary..

            0 0
            • JakeF  

              Proboha, to zavání masakrem…

              0 0
              • HROOLI  

                míň ? Ne,jako vážně netuším kolik tam dát, aby to bylo ideální..

                0 0
                • Lada,s  

                  Tak 2 bary budou ideál na tebe

                  0 0
                • JakeF  

                  Na tvojí váhu bys potřeboval bezduše a nízkej tlak, pokud by nebylo moc kořenů a šutrů, tak cca 1,6atm předek, 1,8atm zadek, ale asi si tak rychle nezvykneš na ten pocit, že to lehce plave a s dušema by bylo vysoký riziko defektu. Osobně bych tam s dušema dal tak 2,5atm zadek a 2.2 předek, to riziko procvaknutí tam je pořád, když to zaprasíš, ale už to bude mít alespoň nějakou trakci.

                  0 0
                  • HROOLI  

                    No tak tam to prasí každý, je to docela sprint a pár sjezdůů tam je hodně kamenitých. Nechci do toho jít s takovým rizikem.. :(

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jestli do toho radši půjdeš s rizikem, že na nějakým šotolinovým sjezdu pojedeš s někým, kdo bude mít bezduše (nebo klidně i s dušema) a pod 2atm., zatáčku projede v pohodě a ty se tam se 4atm smotáš s tím, že „když to tak rychle dal on, proč bych nedal taky“, tak je to tvoje volba.

                      0 0
            • nox159  

              no doprdele :D

              0 0
              • HROOLI  

                Tak kolik čéče ? :D

                0 0
                • jIrI___  

                  Rubnul bych tam těch barů aspoň 6, ať to pořádně vodsejpá.

                  0 0
                • nox159  

                  nevim jak jezdis… tezko radit

                  ja davam na 75kg cca 1,7–1,9 atm podle toho co pojedu… ale vozim to s mlikem…

                  0 0
                  • HROOLI  

                    tak já mám ted zhruba 64 kg

                    0 0
                  • beeker  

                    jak můžete jezdit takové nízké tlaky? já bych pod dvě atm nemohl, sralo by mě jak to plave a lepí se na asfalt…

                    foukám tak pod 2,5atm – asi 65kg :))

                    0 0
                    • jonti  

                      V terenu to jede a drzi. Pod 1,5 se to uz zvejka. V podstate uz ani nevim, ktery tezsi zavod jsem jel s vic nez 2bar.

                      Jezdis bez dusi? S dusi to je uplne jiny pocit a neda se to porovnavat.

                      0 0
                      • nox159  

                        S dusi to je uplne jiny pocit a neda se to porovnavat. – mi to zas jako nejak extra velky rozdil neprislo…

                        0 0
                      • beeker  

                        Právě že s duší tak je to asi tím, přijde mi, že se to při takto nízkém tlaku úplně lepí a drhne o asfalt … na příští rok snad přehodím na bezdušáky…

                        0 0
                    • nox159  

                      na zavodakovi cpu na 2,1" plaste tech 1,7–1,9 a pohoda, na fulovi se bojim o rafky tak davam na 2,25" plaste tak tech 1,9" na oboje kola a jak zajedu do terenu tak stejne jeste upoustim protoze to nedrzi… :D

                      problem je jen pri dopadech z cca 60cm a vys to se uz nekdy pri dopadu žvykne…

                      0 0
                      • beeker  

                        jak často dopadáš z 60cm a výš??? :D

                        0 0
                        • nox159  

                          podle toho kde jezdim mam XC kolo tak se krotim ale obcas se povede… podle nalady nekdy treba 5× za tyden nekdy cely mesic nic…

                          skoky nevyhledavam ale kdyz je chut… :)

                          tedka se tomu vyhybam vice neni to ok pro kolo :)

                          0 0
                    • Lada,s  

                      Já mám 70 kg a jezdím prakticky pořád 2 atm, jen vyjímečně když je nějaký rychlý závod na suchu tak tam fouknu max 2.5 atm. Jinak nikdy jsem necvakl, a to jezdím hodně šutry, kořeny atd. Asi mám štěstí :-)

                      0 0
            • prvniodkonce  

              Co já najezdil závodů na 4 bary a žiju :D

              Skorosilniční masakry jako Pražská 50 nebo Houšťka jsem běžně dával na 4,5 a byla to výhoda. Mlýnici neznám, ale jestli ty sjezdy nejsou extra terén, vůbec bych se toho nebál. Ten rozdíl oproti žvejkačkám je obrovský a pokud ten závod není převážně o technice, tak se to rozhodně na beton nafoukat vyplatí, jen je potřeba ve sjezdech dát trochu pozor.

              0 0
              • beeker  

                Asi už vím, proč mi všichni ujíždí v terénu(nebo hlavně na štěrku) :))

                0 0
              • McBlacky  

                taky jsem tak začínal, dneska už přes 40PSI nefoukám ani na tu Pražskou…

                0 0
    • pustipav  

      Mi se osvědčil bezdušák michelin XCR Dry 2; ale je trošku težší…

      při laickém testu zabrání za přední brzdu se ten vzorek do štěrku fakt dobře zahryzne a stojíš na pětníku :) jiný pláště by se chvilku hrnuly, co tak odhaduji ze zkušenosti

      0 0
      • jIrI___  

        XCR Dry 2 Tubeless jsem na zadku do mrtě sjel během 800 km. Jiní by ho pětistoce už vyhazovali. Byl to plášť s nejbídnější výdrží jaký jsem kdy jel.

        0 0
        • pustipav  

          Já ho mám už taky oškubanej, je to daň za dobrej grip :) I když 800 km je málo, to já ho mám ještě relativně dobrej a mám na něm víc jak 800, asi jsi mu dal hodně naložit nebo špatnej kus :)

          0 0
    • MirosPikos  

      Vzadu Racing Ralph 2.25 a vepředu NN 2.25…když se dobře nafoukají, je to radost pelášit s nima na šotolině…zkoušel jsem to zrovna v pondělí na Šumavě od Pramenů směr Březník a pak z Poledníku k Liščí díře. Vyloženě zábava, držely jak přibitý…možná to bylo taky tím, že se mi podařilo naladit konečně dobře starou vidli.

      0 0
    • vitan  

      na Oderskou Mlýnici bych to moc neřešil – těžkého tam nic není, spíš takové deptání ve skupinkách po polních cestách.

      Pokud nebude mokro, tak klidně i RaR/RaR či pro zichr RoR/RaR

      0 0
    • alinceb  

      Vyhrabu takovou teplejší „mrtvolu“:

      Přemýšlím o pláštích pro přítelkyni na MTB. Požadavky jsou klasické:

      1. aby jely dobře na šotolině a asfaltu (klasika do Jizerek)
      2. cena tak do 400–500K za jeden
      3. kevlar čili co nejnižší hmotnost

      Do teď jezdila Schwalbe LandCruiser 2.1 a až když sem je teď svlékl a zvážil, tak sem se zhrozil (950g/ks). Teď pro ní skládám lehčí kolo a zrovna na pláštích se dá takhle shodit skoro kilo (původně „tahala“ 14,7kg oceláka).

      Přemýšlel sem o FF, ale ty jsou dost drahé. Pak mi padly do oko výprodejové Vredesteiny na KK – otázkou je, jestli by stačily ty 1.6 nebo radši 2.0. Máte někdo zkušenosti, jak jedou? Žádný výraznější terén je nepotká, maximálně nějaký štěrk, šotolina nebo lesní cesta…:)

      0 0
      • Rychlej turista  

        FF na šotolinu a kamení vůbec, nebrat.

        0 0
        • alinceb  

          A k čemu jsou teda dobré? Na kameny nebudou – víceméně jen jemný štěrk, šotolina, asfalt…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Ideální je uježděná hlína. Polní a lesní hliněné cesty. Na kamení stačí rychlost přes 40 km/h a ostřejší, blbě postavený šotolín a je tam.

            0 0
          • JakeF  

            Na šotolině je fakt řízneš jak nic… Koukal jsi na Michelin XC Dry2? Na kupkolu za fajn cenu, slušně jedou a jsou i relativně odolný. Ale ta váha není pochopitelně zrovna zázrak.

            0 0
      • Kamikaze 591  

        Kdyby si chtěl tak mám doma jednoho conti RK 2,0 kevlar verzi. Má najeto asi 50 km na předku, nechtěl mi těsnit jako bezduš, tak mi je teď na nic.

        Ten si myslím že by dozadu na tvé použití byl celkem dobrý.

        Dopředu bych dal RoR třeba performance verzi.

        Jinak s tím FF na šotolinu a kamení vůbec, nemůžu souhlsit. Jednoho mám doma, 2,0 široký vozil jsem ho vzadu a úplně v klidu. Jeden defekt za 1500km hřebíkem. Nicméně na mokrém podkladu a nedej bože na kořenech to je docela kumšt s tím jet.

        0 0
      • alinceb  

        Ještě se nikdo nevyjádřil k těm Vredesteinům. Nikdo jste je nejezdil? Popravdě mám ve sklepě připravený pár TigerClaw 26×2,4 na celopevňáka, ale ještě jsem je nejel, tak netučím, jaké budou…každopádně cena je parádní a hmotnost taky celkem ujde…

        0 0
    • Radek Broz  

      Šotolina není mtb, takže nevadí, že se v mtb neorientuješ.

      0 0
    • Joseph de Sax  

      zkus třeba pláště na šotolinu…

      0 0
    • Luma  

      Kendy karma 60Tpi v kevlaru 2,0 by jsi mohl sehnat do pětistovky.Váha cca 460g.Nebo v drátu 60Tpi váha cca 560g a cena kolem 300,–kč.Ty v drátu mi vydrželi na zadku hodně přes 4000km a pak jsem je ještě dal kámošovi a ten je dojezdil :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.