Jaké osobní auto pro převážení kol uvnitř?

127 nepřečtených
  • BabbaJagga

    Ahoj, určitě mi jako vždycky dobře poradíte. Zajímaly by nás vaše zkušenosti s převážením bicyklů v autě. Chystáme se na obnovu rodinného auta, předpoklad je ojetina od 2016. Nyní provozujeme Corollu kombi z 2005 – krabice, kam se po sklopení zadních sedaček vejdou 2 dospělácké bicykly bez demontáže kol/a + bagáž na dovolenou nebo kde se bez kol dá nouzově přespat. U tohoto řešení bychom rádi zůstali. Výběr zahrnuje prostornější kombíky (Octavia/Superb, Mondeo, Avensis, Peugeot 508, možná i Golf, Mazda 6, Insignia) nebo MPV (Touran, S-Max, Zafira, C4 Picasso, možná i Proace City Verso a „spřátelené“ modely Combo/Rifter). Cesty obvykle ve 2, děti už odrostly a vnoučata zatím nejsou. Doba je nyní krapet složitější na to, aby člověk oběhnul několik dealerů nebo bazarů a měřil a zkoušel naložit/vyložit bicykl. Preferujeme kombík, MPV zase nabízí možnost instalovat jednoduchý držák a kola vozit nastojato… Takže by nás zajímalo, co provozujete a jak jste s řešením přepravy kol v zavazadlovém prostoru daného vozu spokojeni? Prosím o reakce jen cyklisty, kteří nás nebudou přesvědčovat, že kolo patří zásadně do nosiče na kouli nebo na střeše. Díky.

    0 0
    • Velomiwookie  

      Passat superb, prespani i dve kola v pohode. Nejdelsi loznou plochu ma myslim mondeo

      0 0
    • Gwaihir  

      Sharan se ti nelíbí?

      0 0
      • BabbaJagga  

        Mas na prodej? :). V recenzích vychází lip Galaxy.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      Provozujeme MPVčka a neměnili bychom :)

      0 0
      • BabbaJagga  

        Značka, motorizace?

        0 0
        • oddie  

          Sharan 2016 2,0TDI 4×4 6q manuál.

          Zbylý pixly jsou starší, mimo tvůj rámec, nicméně Sharan je z nich teda uvnitř nejmenší. Ale furt pohodlně pobere i 3 lidi a 3 kola.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Wolfford  

      My nejsme zrovna obrovští, já mám 173cm a 70kg a žena 165cm a 50kg. Ale v autě jsme párkrát spali i takhle, viz níže. Sundavat jsme museli akorát přední kolo. Je to stará trojka báwko. Asi nejmenší kufr v kombíku na světě.

      Jedinné co asi můžu poradit, nový s-max má myslim docela velký hrb při sklopení sedaček. Takže se to musí vyskládávat, aby se tam dalo spát. Možná to je ale jen podle výbavy.

      Nevím jak jsou na tom noví pažouti, ale máme doma 407sw a ta má kufr, který se snad nedá zaplnit. A také rovná podlaha.

      0 0
      • BabbaJagga  

        Klobouček :)

        U pažoutu uvažujeme o 508, 308 se nám jeví malá. Ženě vadí, když ji chrápu přímo do ucha. Jeden by řekl, ze v 50 už bude zvyklá…

        0 0
        • MatS  

          Ten problem s tvym chrapanim ale pry nema jen tva zena, ale i ma si stezovala ;-)

          Mam v praci uz druhy Peugeot Partner, coz je dnes novejsi a vetsi Rifter. To auto ma tolik nesmyslu a kompromisu, ze bych do nej dobrovolne nesel. A to ho mam s nejsilnejsim dieslem a v plne vybave. S Rifterem jsem nejel, ale ma uz pry lepsi podvozek.

          Mozna 508 uz je vymakanejsi. Ale nejak mam k frantikum averzi.

          0 0
          • BabbaJagga  

            A nevíš třeba o nějaké Oktávce, která zbytečně nejezdi? :DDD

            Frantici se prý docela zlepšili a Pažout je z nich údajně nejspolehlivější. I Tipo s 1,4 benalem je prý bezva, ale mrňavý.

            0 0
            • MatS  

              No zrovna jsem ji dnes provetral, tak smula. Ale tam bych dva MTB nechtel rvat. Jak jsou dnes ty siroky riditka, tak je to peklo. A na spani diky hrane v kufru to taky neni.

              Motorove je Pazout fajn, tam vyhrady nemam. Ale tyhle MPV jsou tak trochu dodavky, strasne jednoducha zadni naprava, takze spatna stabilita a celkem nevyspitatelne chovani. A predni naprava aspon u Partnera stala za prd. Ti v tom necham nekdy pojezdit. A sehnat dobry servis je problem. Jak jim presne nereknu co to je, tak na to neprijdou. Nektery problemy jsem resil nekolik let. A ten kdo vymyslel infotainment by zaslouzil zlyncovat. I kdyz ten v novy Okte se tomu taky uspesne priblizuje. Lauru bych nekdy zabil :-D

              0 0
        • Wolfford  

          Nepřesvědčuju tě, jen otázka, proč vlastně né kola za/na auto?

          Nevýhoda je to snad jen v zimě. A třeba v Turecku u hranic s Íránem, tam jsem byl rád, že jsou uvnitř.

          Jinak s tím mám jen dobré zkušenosti. Rád se svezu a ani s dobrým nosičem se člověk nemusí omezovat.

          0 0
          • BabbaJagga  

            Karbon silnička, furt upínat, zamykat…

            0 0
            • myscho  

              Mrkni na nosic Yakima Frontloader.

              0 0
            • esmo  

              Karbon silnička se nedá vozit na nosiči?

              0 0
              • BabbaJagga  

                Jasně, ze dá, ale hned v úvodu jsem psal, ze nechci.

                0 0
    • ptrmurlik  

      Řešil jsem něco podobného, i když preference mám trochu jinde tedy pro mě zásadní požadavek neslozene jedno kolo, nebo lehce složené kolo a spící člověk. Vozím ale i kámoše a tedy připravujeme i dvě kola.

      Dospěl jsem k následujícímu, do combi střední a vyšší střední třídy jako je passat super octava nebo Mondeo, se ti dvě kola tak jak já si predstavuju dospělacke (27 min žena, muž 29) m žena, muž L, prostě nevejdou, není šance. To musíš volit MPV/dodávku, nebo ony se vejdou, ale škody po vytažení by jsi mohl pocitat dlouho, zkoušeli jsme na mondeuo mkIV a ani za boha, vycpat je tam taky aby se neškrábly držely prostě nejde. Kdyby jsi však byl ochoten sundat přední kolo, není problém je dát do každého combi, tedy focus golf, Astra. To stejné se spaním, i ve dvou se vyspíš třeba ve focusu, a troufnu si říct, že stejně kvalitně jako třeba v mondeu, potom jen záleží kolik by jsi chtěl luxusu… ale se dvěma nepočítají

      0 0
      • BabbaJagga  

        Dosavadní zkušenosti mám, ze tyhle kombiky nám na 2 kola vždycky stačily i bez vymontování, ale jak píšeš, člověk na to nemohl koukat jako na leštěnku, nějaké šrámy na tapecíruňku jsou samozřejmostí. Auta schválně neničím, ale s tímhle počítám. Kola ochráním pořádnými dekami, vozim je v kufru neustále. 2 kola+spaní zároveň v kombíku už jako kompatibilní v našem případě nevidím, ale na Transportera nebo Proace ještě nejsme mentálně zralí. Možná na Galaxy.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • skaj  

          Chtel si osobni, tak jsem to puvodne nechtel vubec psat. Ale vidim, ze myslenka na Transportera nebo Proace uz hlavou proletla, premyslis nad Galaxy, tak preci jen pridam postreh.

          Prosel jsem od Clia, kombiky, velka MPV az k Proace. A nikdy se uz dobrovolne nevratim zpet. To je prvni auto s bezkompromisnim nakladanim a prevozem kol uvnitr. A v okoli mam nekolik lidi, co to maji stejne. Fakt doporucuji auto tohoto typu zkusit. Ono se tezko zbavit predsudku jinak nez to vyzkouset. Je cca dlouhe jako passat, lepe se s tim parkuje, je z nej lepe videt, lepe se nastupuje, lepe se naklada, lepe se v tom spi, neresis kraviny jako deky kolem kol, prevleces se uvnitr pod sjezdovkou, u stopy na bezky… Manzelky to zpocatku odmitaji ze strachu, ale zacnou ho milovat velmi brzy po vyzkouseni.

          A koukat po aute velikosti Galaxy a vyradit pritom Proace apod. mi prijde jako obrovska chyba.

          0 0
    • Mr.Duck  

      Suburban. Logicky.

      0 0
    • dada  

      Vím naprosto přesně že takové auto chci.

      Dokonce takové auto existuje a vyrábí se.

      Ale v EU se prodávat nebude…fcukof

      https://www.auto.cz/…luxus-135652

      Jinak z výše zmíněného lze určitě doporučit Rifter long/berlingoXL ale je pro mě to není – vepředu je to úzký a já sem na to asi moc tlustej. Ale kola se tam za druhou řadu sedadel vejdou.

      0 0
    • felix.org  

      Přesvědčovat tě o ničem nebudu, ale měl jsem Insignii 2015 a to auto je velký jen zvenku, takže tu bych vyřadil, stejný to bude s 508. Passat mám teď a nedovedu si představit, že bych tam nacpal dvě kola (máme 29" a cross) aniž bych sundával něco víc než sedlovku (ale možná to půjde, potřebu to zkoušet jsem zatím neměl :-)).

      0 0
    • Cavendish  

      Potřebuješ MPV typu Sharan, Galaxy, S-Max, Grand Scenic . Žádný kombík se tomu nevyrovná. A to ani ovečka.

      Případně dodávku typu Caddy, Berlingo, Kangoo

      0 0
      • jIrI___  

        S-Max je na pohodlné převážení kol malý, generace od 2014 tuplovaně.

        0 0
        • Cavendish  

          Pravda, toho S-Maxe jsem střelil spíš od boku. A myslel jsem tu starší verzi do roku 2014

          0 0
          • kandik psi zub  

            Smax 2009 uveze me,zenu,deti 13,10 a 7 let, 29full, 26full, 26ht , 24ht , 20ht a nejaky ty sportovni tasky s hadrama Je malej?

            0 0
            • Na-kochacku  

              Kola chce zadavatel vlakna dovnitr

              0 0
            • jIrI___  

              To je nějaká nafukovací verze? :D Já do 2014 naložil 2 lidi (včetně sebe), zavazadla pro ně a dvě kola (1× trekkingové, 1× gravel). A to z těch kol je třeba sundat přední kolo a z mého navíc i sedlovku, takže o pohodlí nemůže být řeč. Je pravda, že třetí člověk se zavazadlem by se ještě vešel, ale už by musel být bez kola.

              0 0
              • orm  

                Do marea nebo i30 jsme se vesli 3 lidi, 3 kola, 3 stany a tatohy. Ano, kola se musela rozlozit – sedlovka, kola. Kdyz to udelas tak neni problem ani do maleho auta narva hodne lidi :-).

                0 0
              • kandik psi zub  

                samozrejme ze je to svym zpusobem anekdota a velkej tetris, ale vejde se, samozrejme je treba sundat vsechny kola krome zadniho na 20palc. Fotky jsem postoval uz dvakrat

                Za 450k asi bude Babajaga hledat neco novejsiho, nicmene Smax mk1 bych po 8letech provozu doporucil, vyborny auto s levnym servisem ( az na vyjimecny polozky jako jsou elektronicky tlumice) a jak koukam stojej uplny prd. Prostorove vyborne usporadany, chovani, posez jak v normalnim aute narozdil od VW, motor dle vkusu kazdeho soudruha, s tou cenovkou bych si klidne dopral 2.5t nebo 2.2tdci, oboji bude celkem slusnej polet. Pokud kufrove malo, tak Galaxy ty samy generace

                0 0
      • orm  

        Novy grand scenic uz neni MPV, stejne jako Espace. Variabilita zadnich sedacek uz neni tak velka, napr. se nedaji vyndat, ale zase se daji dat do roviny. Mam nove grand scenic III z roku 2016 a prostoru je tam dost. Kdyz to porovnam se svym starym kombikem marea, tak je vstupni otvor do kufru uzsi. Nevim jestli bych tam narval cele kolo bez rozlozeni, natoz dve. Jeste jsem to ale nezkousel.

        0 0
        • Cavendish  

          Nojo, já mám Grand Scenic II 2007 a je to super auto :) Espace IV by taky byl fain. natož ve verzi Grand :-O

          Marea měla velký vrata a super byl ten zadní nárazník. Člověk si ho vycvakl dolů, to nemělo chybu.

          0 0
          • orm  

            Porad Mareu mam a nevim co s ni :-). Je to neprodejne, ale zaroven jsem to udrzoval v dobrem stavu, tak se mne ji srotovat nechce. Asi ji budu dale pouzivat na prevazeni kol. Ten sklopny naraznik je fajn vec. U zadneho novejsiho auta jsem to uz nevidel.

            0 0
            • Cavendish  

              Drž ji dokud to jde. Je to jednoduché a spolehlivé auto, co udělá plno práce za málo peněz.

              Taky sem to jinde neviděl…

              0 0
              • Janes  

                Vy jste toho ještě neviděli…můj strejda měl tohle.

                https://auto-mania.cz/…konstrukter/

                0 0
                • Cavendish  

                  Jsem ročník 91. Ne 45…

                  0 0
                  • Janes  

                    A? Já taky nejsem ročník 45…

                    reagoval jsem pouze na Tvoje Taky sem to jinde neviděl… Tak nevypiskuj a uč se, dokud je od koho…

                    0 0
                • BabbaJagga  

                  Můj taky, ale někdy kolem 1978 to vyměnil za tráboše ve verzi kombi.

                  0 0
                  • Janes  

                    Mít to tak dneska, co?

                    0 0
                • orm  

                  Marea je sice stara, ale neni starsi nez ty auta co jsi sem dal :-). Psal jsem u novejsiho auta.

                  0 0
                  • Janes  

                    Nereagoval jsem na Tebe, ale jaký Ty auta, to je jenom 1 typ, Octavia Combi generace 0…

                    A v zásadě mi šlo, jenom o to, že chválíte Itala za něco, co už měl Čech před vpádem Rusáků dávno vymyšlený.

                    Neber to osobně.

                    0 0
              • orm  

                Kdyz se o to staras jak mas, tak to auto stoji dost penez i kdyz nejezdi. Pocital jsem min. 7000kc/rok – pojisteni, olej, 1/2 stk. Coz u auta, ktera pak najede treba jen 1000km/rok se nevyplati. Auto jako takove uz zadnou hodnotu nema, takze jde jen o tu hodnotu, kterou ti prinese pouzivani.

                0 0
              • jIrI___  

                Takových aut by se pár našlo i v dnešní době, napadá mě třeba Peugeot 3008

                0 0
                • kubad  

                  BMW X5/X7

                  0 0
                  • orm  

                    Ok, beru, ale tohle je kategorie mimo muj zaber :-).

                    0 0
    • Guxx  

      Opel Insignie/Astra nebrat – tam se 2 kola vcelku nevejdou – i jedno do Astry je na poradu s Mažňákem, popř. někým jiným kdo dostane poslepu ježka do klece:-) Mám Astru kombi a je to prostě malé a se stupidně malým otvorem do kufru! Mazda 6 je o chlup lepší, ale dvě velká (29") kola vcelku taky ne.

      Za sebe bych dnes šel asi do toho delšího Riftra/Berlinga:-)

      0 0
      • orm  

        Berlingo je male, pokud nevezmes XL/long verzi. Prekvapilo mne, jaky ma clovek pocit stisnenosti ve predu. Vzadu jsem to nezkousel, ale pry se tam clovek 190+ nevejde.

        0 0
    • patrac00  

      Jedno z riešení.. :) https://www.obchodth.sk/…icyklov.html

      0 0
    • KoudakT  

      První byla v hledáčku Honda Civic Tourer (Octavia bledne závistí), ale blbě se to shání, takže nakonec Mazda 6 GH (2010). Kufr slušně velký, zatím jsem s kolem netestoval. Spát se v tom určitě dá.

      0 0
    • Totalniprudic  

      Máme Touran vw. Když složím zadní sedačky tak kolo nemusím rozebírat a to tam dám ještě i klec na psa :)

      0 0
    • Pikaču  

      Ono je otazka jake a jak velke kolo.

      Mám sharana a vozim jedno kolo-XL velikosti ( silnicka, celopero. Na výšku se nevejde- sedlo mam moc vysoko. A dve na sebe karbonova kola davat nechci. Takze asi tak.

      0 0
      • Totalniprudic  

        Mám 29 palce a velikost L, Sedlo mám vytažené hodně vysoko. Ale 2 kola dávat na sebe bych měl také strach

        0 0
      • mr.antik  

        Jak se nevejde kolo na výšku (se staženou teleskopkou) je to špatně a už je to nouzovka

        0 0
      • BabbaJagga  

        Já jsem prcek 174cm, sedlo na silničce mám 1 metr vysoko.

        0 0
    • Jenda  

      Mám Caddy Maxi, za druhou řadu sedaček enduro (Reign, L) prakticky nedám, po sklopení samozřejmě pohoda. U těhlech malejch dodávek to chce imho vždy dlouhou verzi, jinak je ložná plocha kufru krátká skoro na cokoliv.

      Jízdní vlastnosti jsou jaký jsou, tedy je to žebřiňák, mě je to vepředu jedno, vzadu sedí malinký děti takže těm je to taky jedno. Když je to plně naložený – 7 lidí + věci tak to začne být pohodlný, akorát to pak zas moc nejede a nebrzdí. No a samozřejmě dávat něco na střechu bez schůdků je při mých 180 cm problém, resp. kolo nereálný. Kola vozím zatím dospělý 2 na kouli, dětský v kufru. Výhoda je, že nosič dám snadno do kufru a tam ho vozím prakticky celý léto a nemusím se bát že mi ho někdo z koule ukradne.

      Klasický MPV bude určitě pohodlnější, mě ale nějak ten pocit z tý dodávky vyhovuje. Jo a vyšší posed proti kombíku je návykovej.

      Údajně by na tom měl být dobře s pohodlím nový Caddy, jaká je realita netuším.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MilanT  

      Osobní zkušenost: mám současný opel combo XL a na 2 kola je docela fajn.

      Sklopím sedačky,dvě 29" kola tam v pohodě stojí bez sundavání čehokoliv a ještě tam je nějaké místo.

      Rozměry ložné plochy 200 × 120cm.

      Preferuji klidnou jízdu,takže pro mě ideální auto.Vyšší výhled z auta není marný a když to je v ropě 96kw tak to celkem i jede.

      Za 450 se asi koupit nedá,ale kdyby to bylo v základu tak při jejich akcích to možná ani nebude cenově daleko.

      0 0
    • Na-kochacku  

      Ted mame s-max prvni generace a dve kola jsem tam ladoval tezko. Poridil jsem tazny a nosic.

      Ted v hledacku Galaxa. Tam uz jen dovnitr bez nosice na tazny.

      Mpv jsou na to praktictejsi a pohodlnejsi nez kombiky.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • sandy1  

      Já mám 6ti místně Galaxy. 3 kola na stojáka a 3 lidí úplně v pohodě. Už jsme v tom spali i 3 a nádhera. Koukám po novějším voze a bude to nějaká dodávka typu TT, transportér, nebo tak něco.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Cyklofanatic  

      Nejlepší Espace starší modely, daji se vymontovat zadní sedačky a kol tam ďas několik. Na spaní ideální.

      0 0
    • Finidi  

      Passat B8 Variant… vleze mi tam kompet silnice s 60kovým rámem vč. triatlonové hrazdy + jeste dalsi silnice …

      0 0
    • zzabak  

      Nepadlo tady tusim Volvo XC/V70 – uzitnyma vlastnosma pro dva podobne jako MPV, z kombiku jedno z nejpraktictejsich a rozhodne lepsi motorizace. No a pokud by se clovek chtel trochu rozsoupnout a odlisit, tak misto zminovaneho Suburbana, coz je zbytecne hovado, tak Forda Flex https://www.mobile.de/…ms1:9000_53_ ,nebo uz se za zajimave penize da poridit posledni Chrysler Pacifica https://www.sauto.cz/…ler/pacifica. Ta Pacifica je podle asi nejlepsi volba, pokud je to v mezich rozpoctu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ELx  

        Takže v podstatě peugeot 807, citroen c8

        0 0
        • zzabak  

          Ale sim tě Lauič, to se s tim tvým francouzem nedá srovnávat. Pacifica je jinde, komfortem a prostorem. Na druhou stranu užitná hodnota bude podobná. Ten pentastar je velmi spolehlivý motor.

          0 0
          • ELx  

            To je sice možný, ale nechtěl bych být u placení po první návštěvě autoservisu :-)

            0 0
    • 100kg  

      nedávno jsem to sem dával v jiném vlákně.

      Všechna stará kola 26" jsem vozil v Sieře, Escortu, Fokusu a naposled Octávce vzadu napříč , 2 rámy a sundaná kola. Po posledním zlomeném rámu už mám nová kola 29", a velikost XL se do Oct. nevejde. Koupil jsem Ford Tourneo Connect (menší než Custom). Zhotovil jsem dovnitř držák na 2 kola a samostatnou spací vestavbu. Kvůli XL velikosti musím sundavat přední kola, sedlovky jsou naštěstí zasouvací, tak zadní sundavat nemusím. Vestavbu jsem dělal na delší cesty do zahraničí. V kempu vyndám kola, překlopim překližku, a je spaní. V pravé půlce je prostor na bagáž.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nedojed  

      https://youtu.be/vjnpubKQk98

      Taky pěkné video

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce