jaké kotoučové brzdy na ALL M. ?

78 nepřečtených
  • Twisp

    Zdravím,

    rozhoduju se, že bych svoje starý Marty dal přítelkyni na kolo a sobě si pořídil něco lepšího na ibise. Přemýšlel jsem o the one, který vyšly v testu německýho biku výborně. Nebo něco stylovějšího jako je třeba Hope Tech X2. Po čem byste sáhli Vy ?

    0 0
    • kubad  

      Formula One, asi top

      Hope Tech X4 asi nejhezčí, Marty mě do výběru moc nesedí moc chrtí

      jinak za mě Hope, ale M4 nebo kombinaci M4 dopředu X2 dozadu, páky sou stejné

      0 0
    • kali222  

      nejstyloveji=bez brzd :)

      r1, the one

      0 0
    • Piiiiitrs  

      ve vlakne o rajdech se objevilo tohle http://www.bikeradar.com/…brakes-24345

      jestli to dobre chapu, tak tech x2 nebrat – leda snad pokud by si doted lital pres riditka pravidelne, tak by staly za zvazeni.

      0 0
      • Twisp  

        super, díky za odkaz

        0 0
      • mr.antik  

        Takže Sainty… Docela překvapily Avid Code…

        0 0
        • MlokCZ  

          Sainty opravdu výborné. V testu za mokra dokonce těsně před The One (beru pro 50N).

          Zajímavé jsou také srovnání ostatních Shiman. Za sucha XTR ze všech Shiman nejhorší a překvapivě nejlepší Deore (teď myslím už mimo Sainty).

          0 0
          • mr.antik  

            Ještě by mě zajímalo, jaká je taková reálná síla, kterou jsem schopnej stiskat jednim prstem

            0 0
            • kubad  

              vzhleden že to testovali 50–100–150N tedy 5–10–15kg tak asi i víc :)

              0 0
              • mr.antik  

                zkusim si udělat test se závěsnou váhou :-)

                0 0
                • kubad  

                  cca 13kg ukazovák asi 18kg prostředník, takže to +/- měří adakvátně :-)

                  0 0
            • MlokCZ  

              Já pro sebe beru jako rozhodující výsledek na 50N (nejčastější použití a tuhle sílu dám bez problémů) + přihlédnutí pro 10kg pro občasné intenzivnější brždění.

              0 0
        • Ondra 575  

          Avidy Code určené na sjezd mají za sucha nejhorší deceleraci???? To je zajímavý…

          0 0
    • Smazaný účet  

      vypůjčeno odvedle : testy brzd

      0 0
    • MlokCZ  

      Já bych dal určitě The One. Po R1 bych na tohle kolo už nesahal, ty bych volil jen na nižší zdvih nebo HT, tedy na více chrtější kola.

      0 0
      • tuleník  

        R1 hlavne za predpokladu správnej kombinácie platničiek a kotúča bude v hustej pohode, podľa mňa. Teda… ak užívateľ nemá metrák…

        0 0
        • MlokCZ  

          V pohodě určitě bude, na gramařskou brzdu má výkon vynikající a srovnatelný s jinými lenvjěšími výrazně těžšími brzdami.

          Ale The One jsou prostě někde jinde.

          0 0
          • kubad  

            tak tak u té R1 bude asi problém s teplem při potřebě agresivnějšího brždění, výkon bude určitě dostatečný

            0 0
      • Twisp  

        jj one jsou asi největším kandidátem. Jaký kotouče bys doporučil? Většina eshopů je nabízí bez. Přemýšlím o float hope kotoučích.

        0 0
        • MlokCZ  

          To taky záleží na velikosti kotoučů jaké chceš. Pokud nechceš 203mm, tak bych se rozhodoval mezi Hope floating a Formuláckým

          http://www.bike24.com/1.php…

          Ten Formulácky two-piece se nedělá totiž ve 200/203mm.

          0 0
        • Pesto  

          Mam The one a o nejaky tyzden dva pojdu na bajk nove kolesa s hope float kotucmi tak potom mozem dat nejake postrehy:) Momentalne ich jazdim s origo formula kotucmi 180/180 (este povodne platnicky) a maximalna spokojnost. Tie floaty budu skor designova zalezitost k novym kolesam.

          0 0
          • Twisp  

            no ony už vlastně sou :)

            0 0
            • Pesto  

              Moc pekne:)

              0 0
            • Pesto  

              Jazdil si tie brzdy predtym aj na origo formula kotucoch? Nejaky rozdiel pocitovo, vo vykone..?

              Mne moja zadna dost piska, je trosku krivy kotuc a mam problem ju tym padom vystredit. Za jazdy to nastastie nevadi, koleso nepribrzduje, piska len ked sa pomaly hybe bajkom. Dufam ze to ten novy kotuc poriesi.

              0 0
              • Twisp  

                formula kotouče jsem nejezdil. Měl jsem před tím marty kotouče a to bylo v poho. S hope kotoučema mám ale v podstatě podobnej problem jako ty, akoratze vpredu. Zatim na nich ale nemam moc najezdeno…takze cekam az se to trochu zajede..a budu to postupne ladit. Snad se to podaří.

                0 0
            • tomfree  

              Mám ty formuly taky na hope kotouči a podle té fotky by ten třmen chtěl ještě dolů,jinak ti bude zůstávat vrch destiček neobržděný,odhaduju asi 2mm.

              0 0
              • Twisp  

                máš pravdu, opravdu by to chtělo dát trošku níž…co máš za třmen na 183mm kotouč ?

                0 0
                • tomfree  

                  Mám 203mm vpředu 183 vzadu a nepasovalo to ani na jeden,takze jsem na fréze upravil nějaké shimana,co byly doma.Rozebíral jsem i třmeny,protože nechodily pistky stejnoměrně a škrtaly mi kotouče,jelikož se jeden vrátil normálně a druhý ne.

                  0 0
                  • Twisp  

                    ještě mi řekni, jak si spokojenej s těma pláštěma Kenda small block ?

                    0 0
                    • tomfree  

                      Mám je ve verzi 2,35 což už jde,ty 2,1 jsou o ničem,používám je jako bezdušové s notubes a nahradil jsem jimi předchozí kombinaci nobby-ralph,zkoušel jsem krátce i mountain kingy,ale ty byly ze všech nejhorší,kenda má po bocích směs,která je znatelně měkčí než předchozí pláště a já jsem potřeboval plášť který drží na mokrých kamenech,jinak je pomalejší než ostatní,ale podrží kde potřebuju a nebortí se patka v zatáčce jako u mountain kingu,zatím co se týče takového toho rychlého xc ježdění nejlepší co jsem jezdil a přesto že je ten vzorek hustý,tak ani v bahně se neztratí.

                      0 0
    • scret  

      jednu dobu jsem uvazoval o The One, ale po zkusenostech s K24kama my kamaradky, bych hodne premyslel jestli vzit tuhle znacku:(

      0 0
      • MlokCZ  

        3× K24 doma, několikery K18 v mojem okolí – žádné problémy, maximálně po delší době se někomu objevil problém s horším vracením pístků (na páce i třmenu), což bez problémů v servisu vyřešené.

        Nejstarší K24 už mám tři roky a fungují bez problémů aniž bych na ně sáhnul (nepočítám výměnu desek).

        Jinak pokazit se může cokoliv, to je jasné.

        0 0
      • Twisp  

        a jaky byly ty zkusenosti? pokazit se ale asi muze cokoli

        0 0
        • scret  

          zaboha se nedarilo zbavit brzdy skrtani, nekolik servisu… dale pak prenos vibraci do ramu… malo mista mezi deskama atd. Taky jsem si myslel ze staci treba odvzdusnit, vystredit kotouc atd. Nic nezabralo:(

          Jinak prave diky Mlokove spokojenosti jsem je kamaradce doporucil:(

          0 0
          • Vegan  

            Vibrace ramu pri brzdeni je problem kdy ram neunese dostatecne namahani pri brzdeni tzn brzda brzdila dobre jen proste takovou silou, ze ram se stim nebyl schopen vklidu vyporadat. Obcas pomuze RWS upinak obcas zase sfrezovani dosedacich ploch a obcas je to proste za hranici toho co ram zvladne zpracovat chyba, ale neni v brzdach. A pokud brzda skrta jen obcas tak to proste take nemuze byt ji,ale jednoduse je bud spatne vycentrovana, nebo spatne uchycene kolo a nebo krivy kotouc, obcas to chce proste velkou trpelivost.

            0 0
            • scret  

              vsechno vyzkouseno:( ramem to taky neni, jsou v parte dva a ten druhy to nedela, ma hayesy:)

              trpelivost? takhle s tim laborujem uz pul roku:( ale ntvrdim ze se to jednoho dne nepodari:)

              0 0
              • MlokCZ  

                To, že další stejný rám to nedělá neznamená nic. Ani v případě, že na stejném kusu rámu jedna brzda vibruje a druhé ne, tak to neznamená, že za to nemohl rám.

                0 0
                • scret  

                  budu fakt rad za kazdou radu, kdyz vyzkousi clovek snad vsechno, prichazi beznadej…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud jde o ty vibrace, tak tam je to těžké. Pokud nepomůže perfektní seřízení (pokud ale pořád škrtají, tak už to seřízení splněno není), ofrézování dosedacích ploch, nikde není vůle (tím myslím kotouč, náboj, upínák), tak pak bych zkusil jiné desky a ještě nakonec i jiný kotouč.

                    Pokud nezabere nic, tak smůla, konkrétní rám s danou brzdou fungovat dobře prostě už nebude.

                    Kamarád to s těmi LX a Trekem zatím vzdal a jezdí je (desky i kotouč už taky zkusil), novou brzdu ani rám kupovat zatím kvůli tomu nechce, zvlášť když nová brzda nemusí pomoct a rám mu perfektně sedí geometrií (potřebuje hodně dlouhý rám).

                    A na jakém rámu to má?

                    Jinak to že to dělají od začátku neznamená, že se pístky vrací ok. Naopak když nějaký kus má špatné tolerance od výroby, tak to většinou zlobí už od začátku.

                    0 0
                    • scret  

                      Marin Quad a desky jsou uz vymeneny…

                      ale diky za rady, jeste to hodime do servisu a zkusime poresit to lehke zbrouseni

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        na vibrace může pomoci i plovoucí kotouč (např magura ventidisk nebo snad i Hope)

                        0 0
                        • kassar007  

                          Magura VentDisc pokud se nepletu neni plovouci kotouc. Na hlinikovem tele je pripevnen ocelovy resp. nerezovy kotouc jako XT, XTR atd.

                          0 0
              • Vegan  

                A o to prave jde jina brzda v tomto pripade vyvine jinou brzdnou silu a tudis i jinou silu jez musi vztrebat ram. A to je ten problem Formuly proste brzdi prilis dobre ve srovnani s hayesy a tudis se to stejne bude chovat s kazdou lepsi brzdou. Stejne tak muze byt rozdil v kusech ramu at uz vyrobni vada, zkryta prasklina, spatne provedeny svar. Kazdopadne vibrujici brzda neni chybou brzdy, me trebas vybrovali Xtcka na Supovi 929 vzadu a take to nemelo co docineni s Xtckama ktere na vsech jinych ramech fungovali super.

                0 0
                • scret  

                  tak nejde jenom o vibrace v ramu, jak jsem psal… ale kazdopadne to zkuim jeste poresit…

                  0 0
          • MlokCZ  

            Tak to je smůla nebo spíš špatný servis.

            Za vibrace pokud je vše dobře seřízené, v pořádku zadní kolo, tak za to skoro vždy může rám (nebo minimálně k tomu přispěje nejvíc).

            Škrtání – to musel být zase šikovný servis. Je ale fakt, že Formuly jsou na některé servisní úkony náročnější a dost servisů si s tím neporadí, tady je výhoda, že v Plzni máme přímo Bartoníčka.

            S místem mezi deskami a kotoučem, ORO patří řekl bych k průměrným brzdám v tomto ohledu, tedy že se najdou i brzdy s menší i větší mezerou. A pokud nějaký konkrétní kus má neadekvátně menší mezeru než by měla mít, tak opět špatný servis (moc kapaliny nebo nevyřešené nevracející se pístky).

            Vibrace jsou ale blbý problém, v mojem okolí se řešil pouze jeden problematický případ a to kombinace Trek 8500 rám + LX brzda a ani po delší době zkoušení úplně všeho se to nevyřešilo a reklamace rámu také nebyla uznána, takže smůla.

            A ty jedny ORO (to byly K18tky), kde měl kamarád problém s vracením pístků (jak na páce, tak na třmenu), tak to hodil k Bartoníčkovi, komplet rozborka, vyčištění a pak došlo na lehounké zbroušení, že prý daný kus od výroby neměl přesné tolerance jaké by měl mít.

            A za hodinu hotovo a chodily naprosto perfektně po tom servisu (a stále po dalším roce ježdění chodí).

            0 0
            • scret  

              skoda ze tu nemame Bartonicka… pistky by se mely vracet, brzdy to delaj od zacatku:(

              rikam si pokud by bylo vic kapaliny, nebyl by i kratsi chod paky?

              0 0
              • MlokCZ  

                Kdyby kvůli přílišnému množství kapaliny nešly pístky dostatečně roztáhnout a byly moc blízko desek, tak by to i zkrátilo chod páky. ORO mají ale spíše delší chod páky, takže pokud nemáš srovnání s dobře fungující druhou brzdou, tak si zkráceného chodu nemusíš všimnout.

                Pokud se oba pístky dobře vrací, tak pak nechápu, jak je možné, že to nejde seřídit.

                0 0
                • Dlabka  

                  mám u ORO Puro opačný problém. Chod je na můj vkus moc dlouhý. Hnoj se mi s tím s… dlouho a lepší to není. Hlavně každá brzda má chod jiný. Že by to brzdilo nějak zázračně mi něpřijde. Páka se vrací pomalu a někdy se nevrátí úplně. Je to normální? Nemám bohužel srovnání. Jiné Ora jsem nezkoušel.

                  Brzo je pošlu na servis, tak jsem zvědav, co s tím Bartoníček udělá.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud se páka vrací pomalu nebo dokonce ke konci vůbec, tak to je ten klasický problém páky u ORO a je třeba to opravit.

                    Můžeš pro začátek ten čep na páce prostříknout olejem. Pokud to nepomůže, tak je to na radikálnější zásah u Bartoníčka.

                    Co se týká délky chodu, tak nemůžu hodnotit takhle na dálku. I dobře fungující ORO má určitou délku chodu a kratší z toho nikdo neudělá. Ale jestli máš ten chod delší než by měl být, těžko říci.

                    Chod je ale rozhodně delší než třeba u Avidů, které mají jak ostřejší nástup, tak kratší mrtvý chod páky.

                    A to samé jak to brzdí, to zase nelze na dálku posuzovat, jestli to je ok nebo ne.

                    0 0
            • Radek7  

              Ahoj, podařilo se nakonec vyřešit vibrace na tom Trekovi? Má cenu zkoušet jinou brzdu?

              Mám 8500 s XT brzdama a řeším stejný problém. Zkoušel jsem úplně všechno i namazání měděnou pastou, ale nic nepomůže. Když bylo kolo nové, tak nevibrovalo, ale postupně se to zhoršuje. Teď ho mám 2,5 roku a už se na tom skoro nedá jezdit. Když se všechno rozebere vyčistí a seřídí, tak je tak 100–150km klid a pak to zase začne.

              Jak tady čtu tak reklamovat asi nemá cenu…

              0 0
    • vifon  

      So starymi The One som spokojny, kazdy kto okusil ostane prekvapeny ako to brzdi. Nove su este o nieco silnejsie kvoli radialnemu piestiku. Nie je o com, za mna The One.

      0 0
    • pustipav  

      Co takhle XT, XTR?

      0 0
      • Twisp  

        XTR bych nezvolil, podle testů brzděj hodně mizerně

        0 0
      • Twisp  

        XTR bych nezvolil, podle testů brzděj hodně mizerně

        0 0
      • Oakey  

        IMHO Shimana na jakýkoliv ježdění, kde potřebuješ výkonou brzdu s výdrží fakt ne (teda krom Saintů.

        Proč asi taky výrobci dávaj na kola co maj víc jak 120 ve většině případů i když je pohon komplet Shimano třeba Avid, Formulu apod…

        0 0
        • mr.antik  

          Podle toho grafu bych si zas třeba CODE na kolo nedal. I když to nechápu, podle grafu maj brzdit polovičně, v reálu brzděj tak nějak normálně…

          0 0
          • Vegan  

            Enomze shimana maji origos Organic deesky a Cody sintr desky. Do DH brzd se davaji sintr desky normalne pac je zahrejes vzdy pokud je jdes pouzivat… a pak zahrate sintr desky uz brzdi jinak nez v tom grafu 1–3 zabrzdeni kde jeste spi :D. Kdezto organic desky brzdi stale stejne, ale chapu, ze to uz je na jinou diskuzi o tom jake desky jsou lepsi a proc.

            0 0
            • MlokCZ  

              V tom testu je škoda, že kromě origoš desek nepoužili ještě pro další srovnání jeden typ třeba organických Koolstopů (nebo jiné značky, ale hlavně na všech stejnou) pro všechny brzdy.

              0 0
            • mr.antik  

              Taky mi přijde divný, že tam není žádný „vadnutí“. Takže asi jen roztočili a zabrzdil. Možná že to vadnutí je u všech stejné (resp. při stejných deskách) a nemá smysl to řešit.

              0 0
              • Vegan  

                Vadnuti v testu opravdu neni, ale urcite se ti lisi i podle desek i podle trmenu napriklad sintr desky vadnou mene nez organicke. A u trmenu hodne zalezi jak se ktery je schopen chladit neboli odvetravat.

                0 0
        • fousek  

          Ja s XT na 200mm kotoucich nemam problem zvednout zadni kolo kdykoliv jednim prstem, takze podle me brzdej dostatecne.

          0 0
          • Vegan  

            Kousnout se umi i brzda za ze super-marketu. Podle toho nelze hodnotit

            0 0
            • fousek  

              Prave ze XTcka nejsou nijak jedovaty, treba oproti Elixirum

              0 0
              • Vegan  

                Ale probuh vzdyt to neni o jedovatosti to je o tom, ze se to hryzne a to udela kazda brzda pokud neni mastna. Jasne elixiry jsou jedovate, ale perfektne citelne coz jsou i ty XTcka, ale bez jedovatosti pac maji pozvolny nastup. Ja jen rikam, ze kousnout na to aby to clovek postavyl na predni se umi kazda brzda na to za ni nemusim utracet. Brzdu preci nevybiram podle toho jak se umi hryznout, ale podle realne brzneho vykonu tzn kolik sily na pace potrebuji na vyvynuti urciteho brzneho ucinku.

                0 0
          • tomfree  

            Mám na kole starý sainty a nedám na ně dopustit,na druhý kolo jsem si koupil formuly the one na základě testů a je pravda,že brzdí super,teda pokud brzdí,ale za ty problémy asi nestojí a že by brzdily lépe než sainty,to se říci nedá,snad taky proto,že na saintech mám páky rb design.

            0 0
        • pustipav  

          No nevim, neprijde mi, ze by nejak chybel brzdnej vykon. Docela se mi libi ten chod, maj vetsi mezeru od kotouce, zadne drhnuti. Kamarad ma elixiry, ty mu zatim porad nekde skrtaj a brzdej taky min nez ty XTcka…

          Taky moc nevazim…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.