• siafu

    No ne že by mě to moc těšilo, ale asi budu muset přestavět bajk na kotoučové brzdy kvůli rámu :/ Tak vzhledově mi je asi nejbližší tvar brzdových pák typu Avid nebo Formula, takže výběr by se ubíral směrem k těmto produktům. Kotouče si představuju tak do 160 mm, větší ne.

    Taky hmotnost by měla být spíš nižší, karbonové páky by asi potěšily. Zvažuji Avid Juicy Ultimate, nicméně hodnocení na mtbr.com je ne příliš přesvědčivé, lepší hodnocení mají třeba Formula Oro Puro, takže v čem jsou ty brzdy jiné ve srovnání s Ultimaty? Cena co nejnižší vzhledem k hmotnosti, funkčnosti – cca 8 tis. Kč?

    Dál by ty brzdy měly být „jednoduché“ na servis – no prostě, aby to nebyl porod je seřídit, vyměnit destičky, odvzdušnit. Jako pocitově nejvíc inklinuji k Avid Ultimate.

    Pro úplnost doplním, že řazení bude XTR Rapid Fire 07, vidlice Sid Team 07 a kola možná Crossmax SLR 08 INTL, ale ještě nevím.

    0 0
    • black.horse  

      hlasuju pro Ultimate – mám je už delší čas a spokojenost, výkon odpovídá chrtí lhké brzdě, dá se doladit destičkama. Ale hodně mě ovlivňuje tvar pák a bod otáčení páky (např Formulu nebo Maguru bych nesnesl) a pak taky váha-design:-) pokud bych vybíral, ještě bych zvážil Elixir tu chrtí verzi s karbon pákou, celkem je lidi chválej…

      0 0
    • destr  

      No já už sem rozhodnutej pro Formule R1, měl sem je mít už na vánoce, ale nakonec dostali přednost kola.

      0 0
    • MlokCZ  

      R1

      0 0
    • Marccoo  

      Co bude za rám?

      Jinak R1

      0 0
      • siafu  

        no R1 jsou doopravdy lehké brzdy :) ale tvar páky mi na první pohled přijde poměrně zvláštní, a to tak, že bez osahání by to člověk asi neobjednal… Vím, že byly na SportLifu, jenže teď v Brně mě vůbec nenapadá, v jaké prodejně by vůbec mohli mít bajk s R1. Designově to taky není žádná hitparáda, navíc cena v ČR bez disků 10 tis. Kč. No ultimaty tady přední, zadní za 7 tis., pokud v tom tedy není nějaká zrada.

        Hmm rám… ideálně karbon, výška max. 16", délka 560–570 mm a spíš kratší zadní stavba… – extra velký výběr nevidím, napadá mě: Merida FLX, Wilier, Cube HPC, Stevens…(?), ale cenově kolem 20 tis., takže Cube, Stevens je tímto mimo hru, obzvláště když u Meridy jdou rámy po sezóně cenově dolů.

        0 0
        • Hnoj  

          Včera jsem tady jednu R1 vážil a samotná brzda s ALU pákou a hadicí 170cm váží 188g, což rozhodně není špatný výsledek. Cena 10K bez kotoučů je jen „oficiální“ a nesnaž se tvrdit, že nikdy nepátráš po ceně systémem poptávek…

          0 0
        • Marccoo  

          Mě páky sedí dobře.

          Ten wilier vypadá pěkně,jestli nekecají s váhou,tak to taky není špatný.

          Jakou Meridu?Všechny jsou dost drahý,kromě toho SE!

          0 0
          • siafu  

            asi Merida FLX v designu, jaký bude :) – třeba tady

            Ten Wilier nevypadá zle, byla by to taková změna, ale na druhou stranu není k dispozici ani o něco podrobnější popis geometrie – no nějaké parametry tam sice jsou, ale u výrobce jako Wilier mě to vcelku překvapuje… a váha toho rámu je v podstatě nejistá.

            Merida by byla čistě racionální volba, jak z hlediska geometrie, která se za od roku 2004 nijak výrazně nezměnila, tak i podle hmotnosti. Na obr. je rám vel. 16". Tady na B-F to sice bude pořád jen „Merida“, ale kdyby ten rám někdo přelakoval, dal tam nálepky třeba Stevens, tak by nikdo ani necekl :(

            0 0
            • R-A-D-I-U-S  

              Stavíš závoďáka, né ? Takže hmotnost/peníze má přednost…klidně i MERIDU, hoď na to XTR + AC + R7 a hurá do bitvy o medajle :-)

              0 0
            • Marccoo  

              Merida je celkem sázka na jistotu.

              V mém připadě mám radši TWN originál,ať Meridu nebo Gianta,než treka z číny,nebo spešla a santu od giantu :)

              V svorady mají pěknou cenu a tenhle rám se mi líbí nejvíc z FLX.

              Vzal bych určo tu meridu!Za ty peníze super rám.

              0 0
    • scret  

      R1

      0 0
    • jonti  

      Za me Ultimate, nebo taky XTR jsou dobre brzdy, navic pokud budes mit ram na IS tak si usetris jeden adapter.

      0 0
    • marapara  

      Avid Elixir

      0 0
    • Mr.Infernal  

      Nechce se mi zakládat nové vlákno tak ten dotaz přihodím zde.

      Přecházím na kotoučové brzdy a nevím jak se v nich vyznat. Nehledám žádné závnodní brzdy ale rád bych aby mi někdo doporučil hydrauliky po kterých mi kolo moc neztěžkne a které zároveň nebudu muset seřizovat víc než jednou do roka. Zatím se motám asi nejvíc kolem Shimano SLX/XT. Vysvětlí mi někdo hlavní rozdíly popř. přidá tip na jinou sadu která by mi mohla vyhovovat? Díky.

      0 0
      • jonti  

        Moc velky rozdil tam neni. Chyby s XT ani SLX neudelas.

        0 0
    • AleZ80  

      Poraďte prosím jakou koupit přední brzdu do 3500 Kč vč. kotouče, aby byla co nejméně náročná na údržbu a dobře brzdila ?

      0 0
      • jIrI___  

        http://www.koloshop.cz/…zda-predni-/

        edit: nevšiml jsem si požadavku kotouče, nicméně ten za takové necelé pětikilčo dokoupíš libovolný, ale už to bude trochu přes rozpočet :-(

        0 0
      • tonik666  

        Cokoliv Deore, SLX, XT.

        0 0
        • AleZ80  

          ELIXIRy brzdí dobře, ale nenáročností na údržbu asi nevynikají ( jsem tu četl )

          0 0
          • Evilcleaner  

            mno jakmile fungují tak je všechno super, ale odvzdušnit je je mnohem větší práce než shimana. mají taky velmi krátký chod což je super… ale to znsamená že nemají prakticky mezeru mezi kotoučem a deskami, takže stačí aby kotouč byl lehoučce hnutý a je problem. sám bych šel pořád do elixiru i přes tuto zkušenost, ale lidem co chtějí bezstarostné brždění… no nevim:-D

            0 0
            • Smazaný účet  

              Pro bezstarostne brzdeni staci k Avid brzdam osadit plovouci kotouc a vse je v cajku;)

              0 0
              • Evilcleaner  

                njn, plovoucí kotouče jsou super, až na to že stojí litr jeden:-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale prosímtě :0) 900 není 1000. A ještě zbyde na bublifuk…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nejake plovouci jsem videl uz za 750, ale nepamatuju kde. Ja si zase rikam, ze 900 a litr neni tak moc a kdyz se to spoji s nakupem jine bizuterie u jednoho prazaka, tak se ta cena srovna:)

                    0 0
                    • Hynas  

                      A že jsem tak smělý…co je to ten plovoucí kotouč? Jakože nenapevno upevněný v náboji a tím si sám vymezující pozici proti deskám?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ze ses tak smely, tak ti teda opovim a vpodstate potvrdim co pises:) Brzdna plocha je oddelena pres nyty, o ktere se jenom opira, viz. vobrazek

                        Evekt je dvoji, jednak malinka bocni vule, ale co je podstatne, ze kdyz se brzdenim kotouz ohreje a tim roztahne, tak se nezacne kroutit a tim skrtat o desky. A kdyz zacne skrtat, staci trochu pohladit brzdu, kotouc se usadi a zase je klid. Taky tim, ze to neni material v kuze, ale prstenec je na (nejcasteji hlinikovem, ale manobike dela treba mosazny) unaseci, jsou vibrace znacne tlumeny-proste se pres spoje moc neprenasi.

                        0 0
                    • AleZ80  

                      Dělaj to i na Juicy 3 ? Jestli jo, tak co mám zadat do vyhledávače ? Dik za radu.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        zadej plovouci kotouc u J3 jespise budes muset ohnout nebo ustipnout packy couhajici z brzdovych desek.

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Zadal jsem a vypadly na mě nejlevněji za 1090 od Hope, ale nepíšou k jakým to je brzdám.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Brzdy neřeš, kotouče jsou v naprosté většině kompatibilní s čímkoliv, někdy je třeba trochu poupravit adaptér/třmen, ale není to žádný neřešitelný problém.

                            0 0
                    • jIrI___  

                      Superstar co nevidět bude vyrábět svoje plovoucí kotouče za 24–28 ? (podle požadované velikosti).

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Jestli to dobře chápu: ten rozdíl je v tom, že je ze dvou kusů snýtovaných dohromady jako u motorek ? ( tam je to tuším kvůli tomu, aby nešlo teplo do náboje )

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Superstar bych neriskoval, když hope stojí jen o 300 víc… (jestli teda bereš 24–28 liber)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Jo, je to v librách, nějak to ten znak nevzalo. Na dvou kotoučích to máš šest kil (250 g špičkového tabáku do vodárny :-D ) a to už se mi zdá dost. Risk je zisk :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Hlavne ho nenamontovat naopak:)

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Naštěstí jsem ten hnusnej zlozvik 100% odboural, stejně jako alkohol. Nepiju ani pivo, nic.. Na vyjížďkách na biku maximálně kofolu. Neveřil bys, kolik se dá takhle ušetřit na nacpat do biku.

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Jó, chlast je drahej koníček.

                              0 0
                            • Gorgov  

                              Ve dvaceti a už odepsanej?

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Věřil. Taky nechlastám. ******* je ale to, že když jde člověk jednou za čas do hospody, tak za nealko utratí 2× tolik co za alko, takže v podstatě musí chlastat i když nechce :-D

                              0 0
                              • jonti  

                                kolikrat uz si utratil pres litr za nealko?

                                0 0
                                • roud  

                                  mno v některejch městech je voda z kohoutku dražší jak půlitr piva xD xD xD a to bezprdele xD xD xD

                                  0 0
                                • jIrI___  

                                  Tolik jsem nikdy neutratil ani za alko :). Většinou se pohybuju kolem 300–500 Kč, ať už alko nebo nealko. Ale i tak je to slušná kláda a je lepší do hospod vůbec nechodit. Rapidní rozdíl je třeba pivo – cola: 0,5 l piva 25 Kč, 0,33 l coly 35 Kč :)

                                  0 0
                                  • roud  

                                    pivo stojí 25,– leda tak ve výprodeji xD xD xD

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      V Ostravě, na vsetínsku a minulý rok i v Brně (nevím jak letos) to byla normální cena za běžnou eurodesítku typu Radegast, Kozel, Staropramen, atd.

                                      0 0
                                      • roud  

                                        však taky píšu že pivo nestojí 25,–

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Sorry, nejsem fajnšmekr, proto je pro mě i europivo pivo a nijak se nepopírá s definicí piva. Takže odsud plyne naše nedorozumění a tím pádem se ve většině hospod nedá pivo ani koupit :-D

                                          0 0
            • AleZ80  

              Taky tam je nějakej problém s vymezovacíma podložkama, ne ? To jsem tu taky četl.

              0 0
              • Jenda  

                hele kdybys mel nahodou zajem o zanovni formuly Oro K18 tak se mi ozvi na mail.

                0 0
                • AleZ80  

                  O těch už nevim vůbec nic. Koupil jsem novej bajk na Juicy 3 a jelikož jsem o nich četl spíš negativní hodnocení, tak už zjišťuju čím je kdyžtak nahradit. Každopádně je nejdřív odzkouším – třeba budou v pohodě.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Pokud se nechystas jezdit nejake dlouhe sjezdy tak ty brzdy jou uplne vpohode. Negativa pisou ti, kteri je maji mastne, nebo zavzdusnene.

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      dlouhy krok je faktem, nikoli odstranitelnou zavadou (resp je odstranitelna vymenou:-D )

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        ????

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          vzhledem k tomu že vychazeji z j5 a ty měly ostry nastup tak je chod j3 pro mě naprostym zklamanim. dlouhy mrtvy chod paky. no a pak ještě ty strašné plastové pístky ve třmenu ktere jsou citlive na jemnou špínu jako bláto, písek

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            J3,J5,J7 maji vsechny pistky z nejakeho plastu. Shodujou se i geometrii a stejne tak i paka. Nastup je otazka kotouce a desticek. Dlouhy hod muze byt zapricineny vzduchem nebo nedostatkem kapaliny.

                            0 0
                            • Evilcleaner  

                              no dobře, pístky u vyšších jsem nestudoval, možná proto že s nimi jsem nikdy problém nezažil. nejkratší chod měla vždycky J5, trochu delší J7 (pravděpodobně způsobeno štelovátkem mrtvého chodu – stejně tak to je vlastně u elixiru R a CR) a J3 možná měla stejnou páku ale třmen už určitě ne a ten chod byl prostě delší a nemělo to společného nic s deskama ani kotoučem (toto snad ani nemůže mít souvislost, za předpokladu že je to nové :-) ). není to jen má zkušenost, stačí se podívat trochu do análů bfka.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Btw i CRka maji plastovy pistky ve trmenu.

                                Kamaradovy J3 jsem byl schopen nastavit tak, ze mely kratsi mrtvy chod nez moje J7 s nastavenym nejkratsim chodem. Ono si s tou brzduo staci trochu pohrat a pak brzdi…to je cele.

                                0 0
                    • AleZ80  

                      Dlouhý sjezd asi jednou za čas, když se mi na něj podaří někde narazit. Z toho, že by mě neubrzdili strach nemám (mám 68 kg), ale mám obavu abych se v tom nemusel furt hrabat. No, uvidíme.

                      0 0
            • jIrI___  

              Jak píšeš, Shimana jsou minimálně na ten základní servis a seřízení podstatně jednodušší.

              0 0
              • AleZ80  

                Tak mě trochu zarazilo, že nikdo nedoporučuje Magury.

                0 0
                • roud  

                  Na servis ti asi magury nikdo nedoporučí zas maj ale jako XC brzdy jeden z největších výkonů vůbec :O)

                  0 0
                  • black.horse  

                    Zkoušel jsem jeden čas vozit Marty i Luisy a k takovému závěru jsem nedošel. Spíš celkově průměrný výkon srovnatelný s jinými.

                    0 0
            • jaja.k1  

              No, odvzdušñování, bezstarostné brždění, jednoduché seřizování, …

              A co třeba mechaniky – Avid BB7/BB5 ?

              Jsou sice cenově a také ohledně image zcela jinde, než všechny tady zmiňované, ale při tomto zadání požadavků ?

              Osobně používám BB5 a 160 tky kotouče a nemůžu říct, že by mě někdy bolely ukazováčky od páček (a to mám už dost přes 90kg).

              0 0
              • jIrI___  

                BB5 jsem jezdil a oproti hydraulikám (měl jsem XT, teď mám Elixiry R) je to sakra rozdíl. Ani ne tak účinnosti, ale hlavně v komfortu.

                Určitě budeš znát červenou tur. značku z Radhoště do Rožnova. Tam jsem na BB5 brzdil ke konci už oběma prsty a přesto mě hodně bolely. S přechodem na XT jsem pohodlně dobrzdil jedním prstem a bez bolesti.

                0 0
                • chose-cb  

                  taky mam BB5 ze zacatku supr ale pozdeji zcela odesly bohuzel i me lasky plne peci :(

                  0 0
            • MlokCZ  

              S tou mezerou mezi deskami a kotoučem to není tak hrozné. Když se to dá i u Formulí (minimálně The One určitě), které tu mezeru mají ještě o trošku menší…

              0 0
              • Evilcleaner  

                ja netvrdim že je to neřešitelné, sám elixiry považuji za supr brzdy, ale už jsem si na nich vyzkoušel jizdu, servis, i rovnaní kotouče na desetiny milimetru:-)

                0 0
                • jaja.k1  

                  No zlaté BB5.

                  :D

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    no tak třeba za mě mechaniky vůbec:-D když už něco alternativniho tak rafkové magury HS-33. at to ma aspon styl:-)

                    0 0
                    • jaja.k1  

                      Styl možná, jinak také ale nevýhody obou systémů. Servis jako u hydr. kotoučovek a ušpiněné/mokré/pro­bržděné ráfky jako u „V“.

                      To radši oželím trochu toho výkonu (případně dám větší kotouč) a seřídím si co chci, kde chci a bez nářadí.

                      0 0
                      • kubad  

                        Howg

                        Dnes sem jek 83 km na kole s HS33 a osobne bych radsi jezdil s BB7

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          jasně nevýhody HS-33 jsou obecně známé, kromě konstrukcí dané relativně vysoké váhy taky výše jmenované, ale taky že se po čase zanesou pístky a ten vzdálenější od páky přestává chodit (nutné čištění), sundání kola taky není tak komfortní jako u hyder. zase na druhou stranu na suchu mají enormní výkon a je to uzavřený okruh takže si člověk může přesně seřídit mrtvý chod (pokud nemá bouchlý výplet:-) )

                          jako na jediné kolo bych to nechtěl, ale na nějaké stylové, ocelové total HT všemi deseti

                          0 0
                          • jaja.k1  

                            Tak záleží, kdo má jaký vkus. Já si třeba stavím stylové HT na rámu z roku 1936 velikosti 24" a bude tam torpédo Sachs s převodovkou a vpředu asi nic ( přece nebudu cpát na řídítka nějaké hnusné páky ).

                            :)

                            Jinak jsi u těch nevýhod HS-33 ještě nenapsal cenu ( když to tedy srovnáváme s BB5/BB7 )

                            0 0
                            • Evilcleaner  

                              cena obecně magur, kor hs-33, je oproti všem těm oem verzím konkurence… prostě jako doporučená maloobchodní cena:-D

                              0 0
    • Pumsc  

      Elixiry CR s carb. pákou na KK pod 6 tis…

      0 0
    • Georrge  

      za mě R1, jedna z nejhezčích a nejlehčích brzd. Vzhled ale samozřejmě každý preferuje jiný, zatímco mi se líbí radiální uložení pístku (hayes, formula, magura, shimano…) a avidy bych si na kolo v životě nedal, tak někdo jiný to zase může vidět opačně. A té páky u R1 bych se nebál.

      0 0
    • TJK  

      ze zakladniho vyberu rozhodne Ultimate a Hope race kotouce… jinak ty ultimate vychazej o cca 40g vic nez Marta SL :-)

      0 0
      • krokus  

        Myslím, že siafu už si vybrala:-)

        0 0
        • siafu  

          jo, Avid Ultimate – pro mě vzhledově asi pořád nejhezčí brzdové páky, R1 sice lehčí, ale pěkné prostě nejsou :) Časem to chci ještě doplnit kotouči Hope Floating s černým unašečem místo G2.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.