jake druhe kolo? chrtí full/29er/lepší cross

59 nepřečtených
  • ALEX007

    čau, mám Giant Trance X2 2009, od začatku leta zvažuju nakup druheho kola, častečně pro ženu, ale i pro mne, co do rozměru mužeme mit stejný rám,

    použití by mělo být občas silnice, nejčastěji zpevněná turistická lesní stezka..

    chtěl bych něco co jede líp na asfaltu a pevný stezce než Trance. Trance je už dost těžkopádnej..i když se dá ruzně pozamykat. a nechci furt na něm střídat kola, nebo tak, chápu že bych ho mohl trochu zrychlit plášžěma..

    začal jsem pátrat po druhém kolu, pořád je ve hře chrtí full, třeba Anthem X3, ceny jdou ted už docela hezky dolů

    • ale v nějaké prodejně jsem viděl Pells crossový kolo, vypadalo docelahezky a bylo levný…asi 15K , je to některý vyšší cross, Elite nebotak něco.

    posed byl ok, jenom mi přišlo že mi trochu připomíná Ukrainu…a vidlice něajaké RST, asi nic moc, většina i těch drahých crossu má dost podivné vidlice..

    tak jsem myslel že se zamyslim nad alternativními typy kol ale moc o nich nevim… prošel jsem trochu historii.

    co si myslíte o crossech? co ten Apache co linkuju?

    nerad bych měl nějaké kolo co se s ním jezdí na nákup po vesnici…ten Pells mi připadal sice docela ok na posed, jako že bych rád měl po ruce i kolo co nemá tak vzpřímený posed jako mají normál horská kola…

    ale zase, zvykl jsem si na fulla.

    • co třeba ty 29ky? nekde na něj sednu, ale nevím asi je budou mítosazený balony plášti, ne nějakým skoro silničním..já bych chtěl necoco jede na rovným podkladu dobře. V historii si někdo pochvaloval nějakéhogary fishera..že střídá tlustý a silnice pláště a je to prý jakodvě kola

    takže třeba..

    full 29ka:

    http://eshop.kola-radotin.cz/…-plus-29–10/

    lepšíi cross

    http://www.apache-bike.cz/…ecification/

    chrtí full: giant anthem

    jde mi spíš o srovnáný druhů kol na dané užití..váhám nakolik vubec na toto užití potřebuju fulla. je tam pořádný pád v ceně… když to není full

    a moc nechápu charakter těch 29tek a crossu…některé jsou v zásadě „lepší supermarketová kola“, ale existujou i crossy v slxu..

    uvítám komentáře k tomu co který typ kola dělá nejlépe…jenom mám často pocit, že 90% ježdění asi nepotřebuju trail full se zdvihem 120mm,. je to dost makačka do kopce…asi to je muj problem, nemam doboru kondici. …že bych užil něco co umí lépe a s menší dřinou rovně a do kopce, a že když sjíždím z kopce po pevné cestě tak nepotřebuju tolik tlumících krámu za hodně peněz a hodně kg…

    a mezi temi typy kol jsou řádové rozdíly v ceně. Crossy jsou totál levný, nejdražší kola v řadě stojí cca 26k…kde je zrada? asi tam bývají dost blbý vidle co?

    dík

    0 0
    • scalar  

      S tou vidlicí u crossů máš pravdu, třeba u toho Apache je pružinovka v ceně hodně pod 2000,– Kč. Bohužel výrobci obecně crossová kola (nebo jejich uživatele) podceňují, takže je osazují levnými vidlicemi (kvalitních crossových vidlic moc na výběr taky není).

      Takže cross s karbonovou vidlicí (Pells Demon Lite, Superior Dark Face) nebo cross + dokoupit kvalitní vidlici (vzduchová Suntor NRX RLD za cca 5000,–).

      Spokojeně jsem používal jako druhé kolo obě varianty na rámu Pells (viz foto), nakonec jsem zústal u karbonové vidlce.

      0 0
    • dancing dog  

      Vyresil bych to nakupen druhych kol a nemenil bych plaste ale kola, je to mnohem rychlejsi…

      Jinak z vlastni zkusenosti muzu doporucit crossy od authora…

      0 0
      • ALEX007  

        dancing dog:

        diky, co tohle?

        mají docela levný karbon..akorát z něj mám trochu obavu v týhle ceně, chtěl bych to na hodně let…

        umí author ten karbon dělat?

        ztrácí karbon rychlejc vlastnosti, než alu?(a vubec, co to je Alu Dural? já myslel že dural je ocel…

        http://www.author.cz/…1&pid=625686

        diky

        0 0
        • Flegmatik  

          Dural není ocel, dural je slitina s nejvyšším podílem právě toho hliníku (proto to asi tak označili).

          0 0
        • o.1  

          Hlinikove ramy neexistuju, to by sa pod tebou asi ohlo uz pri nasadnuti :-)

          Dural

          0 0
    • stan99  

      Jaký je vlastně cenový limit?

      Co třeba Superiory 29

      http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…ior-929.html

      Pokud nevadí bílá

      http://www.velokram.cz/…r-team-29–09

      Nebo slušně vybavená šedá myš Author Instinct 29

      http://www.author.cz/…og/&cid=4824

      Author má také karbonové krosy.Nebo Pells Demon v provedení co má Scalar.

      0 0
      • ALEX007  

        no cenový limit…snad do 30k to už jsou skoro nejvyšší modely u crossu

        u fullu to ale odpovida limitu 40k, ve srovnatelném osazení, možná plus mínus pár litrů

        0 0
      • ALEX007  

        jaky vubec maji hybridní/crossova kola pruměr? 26? nebo víc? thx…je v tom hokej

        dou na to sehnat pak pláště? sory za lama dotaz

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          MTB mají 26"

          Crossy mají 28"

          29 kupodivu 29" :-)

          Nic mezi tím není

          0 0
          • maajkee  

            ne ne, 29ky maj taky 28" jako crossy ;)

            0 0
            • DaSnail  

              nn

              0 0
              • maajkee  

                aha :) tak to asi jenom mně, blbečkovi, dali na mojí 29ku 28" kola :) akorát s velkejma gumama :)

                0 0
                • DaSnail  

                  blbečkom by som ťa nenazval, aj keď niekoho by to mohlo lákať, keď nerozoznáš 29" koleso od 28" kolesa… (ano, ráfky môžu byť rovnaké) 8o)

                  0 0
                  • maajkee  

                    to je slovíčkaření, ty bereš kolo jako ráfek i s pláštěm, já beru kolo jako ráfek, protože jakej na tom je plášť to už je každýho věc, někdo si může dát na 29ku nízkej a úzkej plášť a pořád ten bajk bude 29er, někdo zase na crossový kolo narve balón, ale furt to bude cross, ale ráfky zůstanou pořád stejný, 28"

                    29" ráfky se pokud vím prostě nedělaj. Takže bych v tom nedělal guláš a neříkal jak bylo řečeno že jsou kola 26", 28" a 29"

                    jsou prostě ráfky 26" a 28", pokud nemluvím o bmx a dalších podobných a 27,5" který se snad ještě neprodávaj.

                    0 0
                    • Al Stra  

                      neprodávaj se u nás v cr

                      0 0
                    • DaSnail  

                      kolo je kolo a ráfek je ráfek. jak to bereš ty je tvoja vec, ale neni to správne.

                      dělaj, ja mám na ráfkoch napísané 29 a sú široké 22mm, typický krosový rafik to neni. ;o)

                      viz vyš…

                      0 0
                      • maajkee  

                        no jak myslíš :) ale průměr maj stejnej jako crossový 28" ráfky i když máš na nich aby se neřeklo napsáno 29" :)

                        0 0
                        • DaSnail  

                          dyť vo tom celý čas mluvíme, plho… 8o)

                          0 0
                          • maajkee  

                            nn :)

                            0 0
                            • ALEX007  

                              no jo…prej lama dotaz, a je vidět že v tom je ***** bordel…nikdo vlastne nevi jaká má kola:)

                              a hlavně, proč to není dopr. v tom popisu kola? klikal jsem na x kol, koukal jestli v popisu pláště nebo ráfku neuvidím nějaké číslo, 28, 29, nikde nic…v popisu geometrie taky nic. nikoho nenapadlo napsat průměr kola.

                              0 0
                              • t29  

                                ják, bordel?

                                26" kola na ráfku 559×něco jsou na dětských kolech (MTB).

                                28" kola na ráfku 622×něco jsou na dospělých kolech s příliš těsným rámem (cross, treking, silnice), pneu jsou buď 622×něco nebo 700Cxněco.

                                29" kola na ráfku 622×něco jsou na dospělých kolech s pořádným rámem (29" MTB), pneu jsou buď 622×něco nebo 700Cxněco nebo 29×něco a obuješ tam cokoli na 28" kola.

                                :)

                                0 0
                                • maajkee  

                                  takže prostě 26" nebo 28" :)

                                  a pro ty co chtěj na crosse 28" velký gumy udělali crosse s širší zadní stavbou a nazvali to 29er :)

                                  0 0
                              • kubad  

                                rozdíl v 28" a 29" kolech je jen v pneu :-) průměr ráfku je pořád stejný, a světě div se jdou na ně namontova jak 28" tak 29" pneu

                                0 0
          • scalar  

            odpověď klokana lamě :-)

            0 0
          • nox159  

            29 kupodivu 29" :-) – ten ses ukazal :D

            0 0
          • Al Stra  

            je, průměr 27,5, už brzo i u nás

            0 0
    • jonti  

      Podle me je idealni mit jedno kolo typu trance x a druhe vic do silnicna, ja bych bral idealne ht 29 postavene na rychlost. Je jich spousta, Sup 929, kola od Authora atd.

      0 0
      • scalar  

        Nebo nějakou stylovou ocelovou 29er s pevnou vidlicí (Singular…). Pár rámových sad kolem 10 tis. na trhu už je…

        0 0
    • eredin  

      Asi bych poridil nejaky HT 29. Garyho, Supa, Authora … vybrat podle osazení, pohodlí a vzhledu :). Proti Trance to bude raketa a proti crossu festovější s lepší vidlicí a pohodlnější v lese.

      0 0
    • ALEX007  

      diky

      0 0
    • ALEX007  

      tak, začinaji docela slevy..kdybyste meli jiz doma TranceX, co byste vzali jako druhý, svižnější?

      29ka giant

      http://www.giant-bicycles.com/…/5736/39264/

      co rikate na tu vidlici marzocchi? nikde ji nemuzu najit v katalogu

      Marzocchi Forty-Niner TST2, zdvih 100 mm

      Anthem me moc přitahuje je to krásná raketa kolo, jenom abych nemel zbytečne dvě příliš podobná kola…aby to pokrylo širší využití..thx

      0 0
      • ALEX007  

        vypada to že se jedna o OEM zakázkovou vidli..v GOOGLE není vidět u žádného jiného kola.

        myslim ta vidle pouzita v giant 29er

        jenom kvuli orientaci bych si tu vidli rád zařadil…

        existuje vidle 44 tst2 air s katalogovou cenou 9tis+…

        tak nevim, zda předpokládat že to je vidle podobná těmto, upravená pro ten rám? pak by mela byt dobrá ne

        0 0
        • McBlacky  

          to bych neřekl, zrovna Marzocchi dodává na OEM docela slaboty :/

          0 0
      • MlokCZ  

        To záleží hlavně na tobě, co a jak tě na čem baví jezdit a co přesně očekáváš.

        Já bych šel klidně do toho Anthema. Jen samotný nižší zdvih moc velký rozdíl neudělá, ale když současně bude osazením – hlavně koly a plášti postavený více jezdivě, tak už rozdíl bude velký dost.

        Někdo jiný by šel zase opačným směrem a postavil třeba celopevňáka.

        Já to přesně takhle podobně mám. Stereo poladěné do pořádného terénu a konečně jsem si na něj dovolil dát i pořádné pláště (NN UST 2,4), jinak jsem dříve jezdil plášťový kompromis.

        A k tomu AMS Pro poladěné více na chrcení (s RR/RR UST 2,25).

        Můžeš pořídit i něco výrazně ještě chrtějšího než nízkozdvihového fulla, pojede to mírně lépe. Ale zase u toho chrtího fulla se s tím pořád dá jet pořádný terén a užít si ho, skočit si kdy se ti zlíbí a užít si to.

        A aspoň u mě, i když AMS Pro mám na jezdivější trasy, tak se to stejně skoro pokaždé zvrhne, že se nějaký ten slušný terén (i když třeba jen krátké úseky) na trase objeví. Měl jsem rok a půl celopevňáka a najel na něm celkem dost, ale pak mi to právě vždy štvalo, když se každou chvíli na té trase nějaký ten pořádnější terén na chvilku objevil. A rozdíl jak jel byl minimální.

        Ale je fakt, že Stereo mám teď skoro určitě poladěné více teréně než budeš mít Trance X (obě pevné osy, pořádné pláště, o něco vyšší zdvih), takže mám o trošku větší rozdíl mezi těmi koly.

        0 0
        • ALEX007  

          quote

          Mlok

          A aspoň u mě, i když AMS Pro mám na jezdivější trasy, tak se to stejně skoro pokaždé zvrhne, že se nějaký ten slušný terén (i když třeba jen krátké úseky) na trase objeví.

          tomu nerozumim…je to moc komplikovaný…co se zdvihne?

          0 0
          • MlokCZ  

            Zvrhne, ne zdvihne.

            A je to jednoduché. Takové pro mě typické situace:

            • Je po delších deštích, všude se čeká více bahna, padá rozhodnutíjet i nějaký ten asfalt a hezčí cesty pokud možno mimo největší bahno.Beru AMSko a jedu. První část trasy to dodržím. A pak už mi to přestanebavit jet tolik asfaltu a pěkných cest a buď se najde něco kde je méněbahna a nebo někdy bahno nebahno se to vezme někam do pořádnějšíhoterénu.
            • Jedu za nějakým cílem na kole, např. na nějakou akci. Jet to celézajímavým terénem, na to není buď čas nebo by bylo už moc náročné,takže naplánuji trasu převážně po pěkných cestách a vezmu AMSko aby toodsejpalo. Pro spestření tam ale vložím nějaký zajímavý úsekpořádným terénem, i když třeba jen krátký, aby to moc nezdrželo nebonestálo moc sil.
            0 0
        • vifon  

          ja som tiez popri AM-ku teraz kupil na nabiehanie objemov, lahsi teren a maratony chrtacky HT. Zatial si zvykam. Ono po tych rokoch na fulle je to sakra rozdiel. Zase ale ked slapnem, tak idem. :-)

          0 0
        • AleZ80  

          Zrovna ten Anthem mi moc chrtí nepřijde. To spíš Spark nebo NinetySix, ale jinak souhlas. Když se dobře „okolí“, tak bude rychlej i full.

          0 0
    • patman  

      podle me takovy kolo si musis postavit napr. na kvalitnim 29 ramu celopevnaka s karb nebo ocel vidlici, dej tam jeste nejaky slusny kola a zbytek je uplne jedno, prevody muzes dat trochu do tezka – treba pouzit crossovy kliky, podle toho co pises tak kdyz tam das cx gumy tak s tim v nenarocnem terenu projedes skoro vsude. v zime na to muzes dat siroky 29 gumy a nehuntovat fulla kdyz budes chtit na kolo. odpruzena vidlice je na takovym kole imho zbytecna. navic ti to v tom terenu oproti fulu prinese uplne jiny rekl bych drevni zazitky :-)

      jednoho takovyho hybrida jsem si postavil a pokud nechci vylozene na silnicku protoze je vedro a jedu blizko domova na cca 2hod s kombinaci asfalt/lesni cesty 60/40% tak je to prvni volba , na silnici jede svizne a v lese to v pohode vsechny lesni cesty zvladne a v tomhle pocasi tam mam 26mm silnicni uplne hladky gumy a jezdim s tim v pohode po zpevnenejch turistickejch znackach.

      0 0
      • McBlacky  

        to, že to vyhovuje tobě je fajn.

        Celopevňáka bych mu a jeho manželce ale nepřál.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.