• JudyN15

    Mám nový bike, ale nějak mi nesedí brzdy Avid Elixir 5 – mají dlouhé páky a dlouhý zdvih. To mi docela vadí. Před tím jsem měl Avid seven carbon a to bylo ono…

    Nedokázali byste mi poradit co nejlépe pořídit? Ty seveny už jsou asi trochu historie, ne..?

    Rozpočet mám tak 3–3.500,–Kč (můžou být samozřejmě i použité).

    0 0
    • Chaingang  

      Za mě radši žádnej Avid, dal bych tam v tehle ceně XTečka…

      0 0
    • Azmir  

      CO shimano SLX (666) nebo XT (785) do ceny se vejdeš, páku mají kraťoučkou, chod taky krátký.

      0 0
    • JakeF  

      Shimano XT, tady není o čem…

      0 0
      • Pumsc  

        akorát to jsou ingoty no

        0 0
        • JakeF  

          Nojo, 100g, to bude hned o 0,001km/h pomalejší :).

          0 0
          • Pumsc  

            samozřejmě:),bude to k 200g no…

            0 0
            • JakeF  

              200g to nebude… Když vyhodí ty desky s chladičema a dá lehký kotouče, tak to bude zhruba nastejno.

              0 0
        • Milvus888  

          Lol zrovna na váze u brzd vůbec nesejde a oproti avidum 5 to bude par gramu..

          0 0
          • Pumsc  

            lol 13kg epic:-D

            0 0
            • JakeF  

              Koukám klasická ovce, co řeší u kola akorát váhu…

              0 0
              • Pumsc  

                to je Milvus(Specialized No.1)-musel jsem

                0 0
                • Milvus888  

                  ale hovno, toto říká kingbike.

                  A pro zajímavost ukaž tvoje kolo frajere :)

                  0 0
                  • l.smetana  

                    Chceš si poměřovat pindíka, jo? :D

                    0 0
                  • Pumsc  

                    ale zezačátku jsi taky sypal S:),máš tu status mladé jitrnice,s tím už nic nenaděláš,momen­tálně stavím crr

                    0 0
                    • Milvus888  

                      CRR nic extra :) to CRX bylo jiny kafe, CRR je jsou jen trubky :D pevnou osu to nema, tapered hlavovku to nema.. Zadnej zazrak :) Ale spatny to neni :)

                      0 0
                    • Milvus888  

                      Nebo jeste lip, neurazi nenadchne :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Prostě obyčejná tuctovka jak Spešl :)

                        0 0
                        • Pumsc  

                          v brutalu,s ba­revným logem to zas taková tuctovka neni:-P

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak schválně, co z toho vykouzlíš, tohle nevypadá špatně… SingleBe by ale bylo stejně hezčí :).

                            0 0
                            • Pumsc  

                              Vykouzlím co dovolí chechtáky:-D,kliky možná tyhle turbíny,jinak vesměs černé,sem tam oranžové skrutky:)

                              0 0
              • Necris  

                Jestli mluví pravdu o 200g jenom na pákách, tak to už bych asi v případě alternativy o stejné funkčnosti řešil a určitě nejsem sám. Třikrát na kole ušetříš 200g a jsme hnedka přes půl kila dole. ;)

                0 0
                • JakeF  

                  Lehce přes 100g, když budeš mít na obojím desky bez chladičů a stejně dlouhý hadice.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Co máš pořád s tím rozdílem hmotnosti desek s chladičem a bez?

                    Přišlo mi to pocitově v ruce ± nastejno, tak jsem šel teď oboje zvážit (oboje nejeté nové váženo bez rozpěrné pružinky jen samotné desky). Oboje organické.

                    A oboje mají 19g, tedy na chlup stejně.

                    Tedy zřejmě s chladičem budou mít hliníkovou základnu a bez chladič ocelovou.

                    0 0
                    • Milvus888  

                      Mám bez chladičů a základna je hliníková :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Bylo by zajímavé je pro srovnání zvážit. Jediné co mi napadá, že bez chladiče existují obě verze.

                        Bez chladiče jsem je sundal přímo z SLX brzd. S chladičem jsem kupoval samostatně.

                        0 0
                        • Milvus888  

                          Já mám XTčka a původní co tam byly mají základnu alu, můžu zvážit ale nejsou nové, trošku sjeté..

                          0 0
    • Pumsc  

      za mě x0,nebo elixir x9,přeci jen 200g dolů proti Xt,na takovým pěkným biku…

      0 0
      • JakeF  

        Za cenu X0 už skoro může pořídit Hope a X9 by nebyly o 200g.

        0 0
        • Milvus888  

          Já teda žádný Avidy X9 neznám :o))

          0 0
          • JakeF  

            Elixir 9, není to jedno? Prostě to patří k X9 sadě.

            0 0
        • Pumsc  

          skoro Hope?,nejlevněji za 8700 jsem našel race,x0 se dají za 4600,a x9 budou o 200g

          0 0
          • JakeF  

            To bude přední, takže rozdíl cca 80g, navíc Avidy se z výroby dodávaj s hodně krátkejma hadicema, plus u Shimana něco přidaj desky s chladičema. Když hodíš Ashima kotouče a vyhodíš desky s chladičema, tak jsi ± nastejno a funkčně pořád líp, než Avid…

            U těch cen není rozdíl, jakej popisuješ. X0 za 4600 kde?

            0 0
            • Georrge  

              metr hadice ma asi 20g, a u ashima kotoucu bych o nejake super funkci nemluvil…

              0 0
              • JakeF  

                A u Avidů HS1 snad jo? :D XT IceTech jsou o dva levely jinde, Ashima tak srovnatelný.

                0 0
                • Georrge  

                  ten avid je normalni kotouc, ne jak zbesile odlehcovana ashima :) jinak kotouce s unasecem jsou samo lepsi.

                  0 0
              • Bafoon  

                ty bláho, když jsem kupoval houpy tak byly za 8400 nejlevnějš :-)

                0 0
              • JakeF  

                Hm, Kuk zase vyprodává :D. Nj, tak pak je rozdíl proti Hope celkem značnej… Ale funkčně jsou na tom pořád hůř, než XTčka :D.

                0 0
              • jIrI___  

                Pěkná cena, až vě mě hlodá je pořídit a vyměnit za SLX (a po roce prodávat, protože beztak budou oproti Shimanu potřebovat moc údržby) :D

                0 0
                • nitraq  

                  Jen kup a prodej, přítelkyni by se slxka hodily do sady:D

                  0 0
            • Pumsc  

              ashima kotouče brzdí stejně?a xt už taky několik vyteklo+ty jejich popraskané pístky,takže bych je nebral jako etalon spolehlivosti…

              0 0
              • JakeF  

                Ashimy by překvapivě neměly brzdit vůbec špatně… A obojí to je proti XT s Ice Tech tak daleko, že už je rozdíl zanedbatelnej :D.

                Jinak o prasklých pístkách a vytečení z mých okolí nevím a že je jezdí hromada lidí a nešetří je. Zato vím o problémech servisu Avidů a jejich přehřívání v delších sjezdech… Navíc i dobře odvzdušněný nechoděj tak pěkně, jak nový XTčka, ale to už je subjektivní a osobně stejně nemám problém si během chvíli zvyknout na obojí :D.

                0 0
                • jonti  

                  Ze ty si ty Ashimy nevozil? Ja vozim XT bez icetech, Avid trojky a jsou to vykonem srovnatelne kotouce. Ashima je neco podobne jako alligator, lehke, ale brzdi to nic moc a je extra nachylna na ohnuti pri manipulaci.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jenom se při zahřátí zkroutí a hůř odvádí teplo. Co jezdím kotouče s unašečem a Ice Tech, tak mi přijdou všechny tyhle plechový výlisky jako jedna verbež, za kterou těch pár gramů dolů nestojí :).

                    0 0
          • Pumsc  

            dobrá,kolem 160g:)

            0 0
          • Smazaný účet  

            To, že ty jsi nenašel, neznamená, že nejsou levněji k sehnání :D

            0 0
            • Pumsc  

              Já si zas umím sehnat díly na auto –60% no,berme běžného spotřebitele,za kolik tedy „jdou“? 7?

              0 0
              • Bafoon  

                hopetech m4/x2 stříbrné cca 7K bez kotoučů docela sedí ceny na bikecomponents.de http://www.bike-components.de/…h_result.php?…

                0 0
                • Pumsc  

                  pěkné,ale JakeF měl na mysli Race tuším,tohle už by byl na Ht 29 trošku overkill:)

                  0 0
                    • Pumsc  

                      aha,to jsem ani netušil že dělají race v M4

                      0 0
                      • Bafoon  

                        jsou to magoři :-)

                        0 0
                        • Pumsc  

                          to jo:),chtěl jsem hope,ale ta cena,ta cena:-D,nakonec beru zde z bazaru od Mloka The One,lehké kotvy za pěknou cenu

                          0 0
                          • JakeF  

                            Co budeš dávat na pláště? Ono k čemu takový brzdy na XC kole, kde to nezvládne přenýst plášť, akorát si tím zhoršíš dávkovatelnost.

                            0 0
                            • Pumsc  

                              tak na předku nic míň než NN nevozím,chci mít jistotu výkonu,jelikož budu mít některé prsty kratší a slabší(úraz)

                              0 0
                            • Milvus888  

                              Beztak tam dá FF :D

                              0 0
                            • Georrge  

                              picovina:)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Co konkrétně? Možná tak na asfaltu by se dalo mluvit, že je potřeba o trochu víc výkonu, ale tak pokud si někdo kupuje The One kvůli asfaltu, tak je diskuze zbytečná :).

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  tak je to o pohodli..nekod treba chce brzdu jenom simrat…ale jinak na HTcko na slupkach s mizernym gripem to muze byt docela zabavka kombinace…treba v lese na rozmoklem jehlici nebo na bahynku:)

                                  0 0
                                • Georrge  

                                  lidi jsou různí, nemůžeš někomu říct že je pro něj the one zbytečné, jak to můžeš vědět? Někdo ten výkon třeba chce… nebo chce brzit jedním prstem. Nebo dáš menší kotouč a máš to šul nul. The one zas není o tolik silnější než klasické brzdy :) a tím tuplem na 29" kde je potřeba víc brzdné síly na kotouči, aby kolo zastavilo stejně jako 26". Někdy si říkám jak může někdo vozit na 29" 160mm kotouč s obyč brzdou, ale asi málo brzdí nebo nemá rád silné brzdy, prostě lidi jsou různí… někdo na přední brzdu za svůj život nesáhne :D

                                  0 0
                                  • Milvus888  

                                    Já brzdím jedním prstem a mám vepředu 160 mm na 29. Řekl bych že to brzdí dost, i když tomu asi přispívá moje váha..

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Brzdím jedním prstem a na XC pláštích je potřeba výborná dávkovatelnost, pokud jezdíš těžší věci. Pokud tam dáš brzdu, co to na pošimrání zaflekuje, tak je to o průšvih, zvlášť na mokru. Malý kotouče vozím taky kvůli dávkovatelnosti, díky Ice Tech se to stejně chladí líp, než obyčejnej kotouč ve 180ce, takže není problém a že na Trilogy dostaly zabrat.

                                    Řešit absolutní výkon mi přijde u dnešních brzd celkem mimo, všechny ho maj dostatek, pokud nemáš obutý Miniony :).

                                    0 0
                                    • Georrge  

                                      asi máš nemotorné prsty, protože s dávkovatelností nemám u the one se 180mm kotoučem žádný problém :) a nebo budeš takový ten vyschlý závodník co odletí když foukne vítr.

                                      0 0
                                      • Milvus888  

                                        vyschlý závodník :D :D

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        Chtěl bych tě vidět s The One a XC pláštěma třeba na tomhle :).

                                        Mám lehce přes 70kg, ale jestli ty jsi nějaký vyžraný prase, co takhle označuje normálně sportující lidi, tak to pak leccos vysvětluje :).

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Ono s kazdyma brzdama musis mit pri brzdeni umyte ruce…to je zaklad…

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Víš jak se to říká s tím opakovaným vtipem?

                                            Nějak mi uniká, proč se dobrovolně o tu dávkovatelnost připravovat… Ale chápu, že někdo jezdí tak, že jí nepotřebuje.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Tak davkovatelnost hodne subjektivni zalezitost…kdyz nekdo z mizernych Vcek prejde na hydry tak rekne, ze jsou nedavkovatelne…po­kud nekdo z avidu prejde na formule, tak se mu budou zdat trochu ostrejsi…nakonec je to o tom, tak silne kdo tlaci na paku…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Pokud dáš ostrou brzdu na velký kotouče a dobře dávkovatelnou brzdu na menší kotouče, co bude hůř dávkovatelný? To ti přijde subjektivní? Zvyknout se dá na leccos, ale proč to dělat, když ten vyšší výkon stejně nezvládne přenýst plášť?

                                                0 0
                                                • Georrge  

                                                  boha dyť je to tak jednoduché… je na tebe brzda silná? Dej si menší kotouč. Jsi těžší? Dej si větší kotouč nebo silnější brzdu. Jsou na tebe brzdy ostré? Kup si houbovité. A tak podobně.

                                                  Ke gumě – neměl jsem problém brzdit na kořenech/v bah­ně/šotolině s RaRem vepředu. Pokud si na silnou brzdu zvykneš, tak si i zvykneš na jemné ovládání brzdy jedním prstem a dávkovatelnost je dobrá. Pokud za to jen umíš rvát jak smyslu zbavený, pak asi potřebuješ slabou brzdu :) ale co až budeš potřebovat pořádně zabrzdit? Navíc když máš slabou brzdu, ale myslí si o ní že ji krásně dávkuješ, a přijde něco prudšího, tak se ti brzo unaví prsty jak za to rveš a s unavenýma prstama je nějaký cit pro dávkování ten tam. Opravdu nevím proč by silná brzda měla být problém, stačí se ji ovládat s citem a přesně poznáš, jak bude brzdit. Je vidět že jsi silnou brzdu tak maximálně jednou projel, a nedal jsi tomu čas aby sis na ni zvykl. A pokud ti to nevyhovuje, si kup jakou potřebuješ, ale aby všichni vozili co ty uznáš za vhodné, to je fakt k smíchu :D

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Mně přijde k smíchu celá ta tvoje teorie, vzhledem k tomu, že moje Hope jsou i v absolutním výkonu lepší, než tvoje RX :D.

                                                    Jak už několikrát píšu, není problém silná brzda, je problém špatně dávkovatelná brzda.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    ne, to píšeš poprvé :) VŽDY JSI DOTEĎ PSAL, ŽE SILNĚJŠÍ BRZDA = HŮŘ DÁVKOVATELNÁ BRZDA a tedy na hovno brzda, a najednou to neplatí :) jinak já už nemám RX ale na předku The One, čteš vůbec co píšu???

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Celou dobu píšu, že řešit absolutní výkon u dnešních brzd nemá smysl, protože všechny ho maj dostatek. Daleko důležitější je dávkovatelnost.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    takže která brzda je dávkovatelnější, the one nebo R1?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Proč do toho taháš R1čky? Každopádně to nic nezmění na tom, že na XC kolo jsou The One výkonově overkill a vůbec nechápu, proč do toho zasahuješ ty a srovnáváš to s použitím na enduro kole s 2,4" NN.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    napřed mi odpověz, pak ti řeknu proč do toho tahám R1čky. Která brzda je podle tebe lépe dávkovatelná? R1 nebo The One? A případně proč?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    V první řadě půjde o to, jakej maj ten brzdy chod, pokud to srovnáš na stejným kotouči.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    proto je tam R1 a The One, protože značka je stejná, technologie stejné, páka je stejná, hadice stejná, jen The One je o pětinu silnější.

                                                    0 0
                                        • nox159  

                                          70kg na cca 185cm co mas je desne malo…

                                          s 85kg na 188 vypadam porad jak židák jestě…

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Zajímavý na tom je, že já jsem uprostřed normy a ty na hranici nadváhy :).

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              BMI je uplne nahovno ukazatel:)

                                              0 0
                                              • Pumsc  

                                                ano,185/70– je divné:)

                                                http://www.bike-forum.cz/…l-33117.html

                                                0 0
                                              • JakeF  

                                                Pro svalový typy jo, ale to se Noxe netýká :). Jinak mě docela baví, když k nám do parku přijdou takový ty vyposilkovaný borci, objem jak kráva a pak maj problém vyručkovat po laně, což já tam dělám za den několikrát, protože je to rychlejší, než si nosit žebřík :).

                                                0 0
                                                • Pumsc  

                                                  to je zas druhý extrém no,taky jsem viděl týpka na zábavě že by neprošel futrama,chvíli trsal a lilo z něj že se nestíhal utírat

                                                  0 0
                                            • nox159  

                                              na tohle jsi prisel jak? mi do slusne postavy chybi cca 5–10kg pak to bude vypadat dobre…

                                              ale ja jsem skoro z vesnice a tady se ta moda tak moc nerozsirila aby baby šilely po klukach v uplych kalhotech a s postavou 12ti leteho decka…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Takže je to stejně jak ve městě a letí na prachy :).

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  najdou se i vyjimky… ale vicemene vzdy si za sex platis, jde jen o to jestli si to priznas nebo ne :D

                                                  0 0
                                                  • nitraq  

                                                    Však sex ve vztahu/manželství je dražší jak s šlapkou, když započítáš běžnou frekvenci, ne?:D

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    tak je to vzdy otazka te bezne frekvence :D

                                                    0 0
                                                  • nitraq  

                                                    Tak nedělám si iluze, že v pěti- a víceletým vztahu to bude víc jak párkrát do týdne:) Čest výjimkám.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    no nejhorsi jak je baba na vysce nekde v prdeli :D ale zase pak me moc penez nestoji :D

                                                    0 0
                                                  • Lulanecek  

                                                    jasně, bo to za ni tahne nakej „kamos“ z koleji/skoly apod :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    presne tak a za vikend zaplatim max veceri a 5× si zasukam takze za me dobre :D

                                                    0 0
                                        • Georrge  

                                          tak to jeste jde, k BMI se vyjadrovat nebudu (radsi), ale ja mam 85/188, takze proti tobe narust hmotnosti o asi 20%, takze tam kde tobe staci XT, ja potrebuju pro stejne zastaveni silnejsi brzdu :) a davkovatelnost bude stejna. Takze pokud bys ty koreny sjel na XT, ja je sjedu na The One :)

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Jsi mimo… Ty kořeny byly přesně příklad, kdy absolutní výkon brzdy je něco, k čemu se ani zdaleka nepřiblížíš. Ale potřebuješ výbornou dávkovatelnost, protože to na tom hodně snadno klouže. Absolutní výkon hydraulik uplatníš možná tak na asfaltu, všude jinde dřív dojde k prokluzu plášťů.

                                            0 0
                                            • Georrge  

                                              tak ještě jednou – jsem těžší, brzda se se mnou víc nadře, při stejné brzdě jako máš ty klesá maximální zastavovací síla a roste dávkovatelnost. Pokud dám silnější brzdu, srovná se obojí, zastavovací síla, i dávkovatelnost. Takže já s The One mám stejnou dávkovatelnost, jako ty s XT, protože jsem těžší a brzda má se mnou víc práce.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Větší kotouč a výkonnější brzda, to bys musel mít přes 100kg, aby to vyšlo.

                                                0 0
                                                • Georrge  

                                                  co to zase meleš? Kde já v tom mém srovnání píšu o kombinaci větší kotouč a výkonější brzdy???? Já tam mám jen výkonější brzdu, zbytek uvažuju stejný jako bys měl ty! Je to příklad, není to srovnání toho co máme na kolech… vždyť ty máš Hope a ne XT, a o mě si myslíš že mám RX a ne The One, tak jak jsi vůbec došel k tomu že píšu o větším kotouči a silnější brzdě?

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Na kole máš větší kotouč a ještě podle tebe je výkonnější, protože mám 29ku. A k tomu The One je výkonnější, než Race X2 (RX nejsou). A co máš teda za brzdy? V profilu máš RX a že akorát plánuješ vyměnit třmen. To taky může být úplně jiná brzda proti kompletním The One…

                                                    Jinak XTčka jsem vozil na jaře, teď už je nemám.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    jenže já jsem v tom příkladu nepsal že beru to co máme na kolech, ale dal jsem ti srovnání, že mezi námi je 15kg váhy, což odpovídá potřebnému nárustu brzdné síly asi jako mezi XT a The One. A to navíc teoretické síly, protože podle měření není The One o 20% silnější než XT. Takže prakticky bych opravdu potřeboval i větší kotouč, abych na kořenech brzdil stejně citlivě, jako ty. Za předpokladu, že zbytek kola je stejný, a i brzdy mají stejný chod a další věci, jen se liší v síle. Psal jsem to proto, abych ti ukázal že silnější brzda neznamená nutně méně dávkovatelná, že těžší jedinec může se silnější a hůř dávkovatelnou brzdou být stejně zručný jako ty se slabší a dávkovatelnější brzdou.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Přesně tak… Odpovídá to rozdílu mezi XT a The One… Teď k tomu máš ještě větší kotouč 12,5% a 26ka podle tebe dělá 12%, takže bys musel mít 107kg a pak to vyjde nastejno za předpokladu, že by ty brzdy měly stejnej chod.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    ptal ses mě jestli bych ty kořeny dal na The One :) takže pokud bys měl XT (či podobné brzdy), a já The One (či podobné brzdy) tak bych to dal, pokud bys to dal ty. Zbytek kola stejný. Psal jsi totiž o XC šlupkách, ale protože ty já nevozím, tak si můžu k tomu dovolit ještě větší kotouč a další nárust díky 26".

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Oukej, tak až ten sjezd dáš, tak můžem v diskuzi pokračovat :D.

                                                    0 0
                                  • jonti  

                                    Na 29 nepotrebujes vetsi kotouc. Vetsi paka velikosti kola se presne vyvazi nizsi uhlovou rychlosti kola.

                                    0 0
                                    • Pumsc  

                                      fakt?jak to že mám pocit,když přezuju na autě z 15" zimních na 18" letní,že to hůř brzdí?

                                      0 0
                                      • pocestny  

                                        chlapi vy tu píšete jednu kravinu za druhou – výše hádka o hovnech …a tady zase tohle. Ty tvoje kola na autě mají úplně stejný obvod a tedy stejnou uhlovou rychlost… pocit z jiného brždění je způsoben jedině jinou gumou.

                                        0 0
                                    • Georrge  

                                      ty ale nebrzdis uhlovou rychlost kola, ale setrvacnou silu jezdce+kola, a ta se nemeni…

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Čímž sis krásně odpověděl, že větší kotouč není potřeba, protože pořád potřebuješ sebrat stejnou energii :).

                                        0 0
                                        • Georrge  

                                          jj chybi mi tam pokracovani – brzdis stejnou energii, ale na brzdu se ta energie prenasi pres vetsi paku (vetsi prumer kola), takze na brzdu pusobi vetsi sila a tedy i brzda musi vyvodit vetsi silu. Jak jinak bys vysvetlil narust brzdne sily s vetsim kotoucem?

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Přes větší páku, ale to kolo se při stejný rychlosti otáčí pomalejš! Při výměně kotouče na stejným rozměru se ti kolo otáčí pořád stejně rychle.

                                            0 0
                                            • Georrge  

                                              jo, ale to kolo má 1,5 kg :) tam rozdíl sice není, ale co ten zbytek? Tedy zbytek kola a jezdec? Ten se nějak točí spolu s obvodem kola? Ne. Ten působí na brzdu přes rameno o velikosti poloměru kola. Jinými slovy – pokud vezmeš tyčku, a upneš ji do svěráku (což je simulace sevření kotouče brzdou), tak kterou tyčku snadněji protočíš ve svěráku? Metrovou, nebo 30cm dlouhou? Stejně jako na kole – když ho zastavíš, zmáčneš brzdu a budeš do kola tlačit, které kolo přetlačíš snadněji? 26" s menším poloměrem, nebo 29" s větším poloměrem, tedy pákou? A takhle síla jezdce a kola působí na brzdu, né tak že se přenese na obvod kola a podle otáček kola se pak přenáší na brzdu :D

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Hm, nechce se mi to kreslit, ale asi na tom něco bude… V praxi ale nic takovýho nepozoruju, dost možná díky tomu, že stejnej plášť má na 29eru lepší trakci.

                                                0 0
                                                • Georrge  

                                                  rozdíl mezi 26" a 29" v poloměru kola je zhruba stejný, jako rozdíl v poloměru kotouče 180mm a 160mm, tedy kolem 12%, což uznávám není natolik velký rozdíl, aby si toho někdo s měnším citem k brzdám všiml. Pokud jsi ale na brzdy zaměřený, tak to postřehneš.

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Rozdíl mezi 160 a 180 vepředu jsem poznal, stejně tak 160 proti 140 vzadu. Po přesedlání na 29 z 26 (obojí 160/160) jsem poznal rozdíl opačnej, než tvrdíš – 29ka brzdí líp, ale jak píšu, pravděpodobně to bude díky lepší trakci plášťů.

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    dokud neblokneš gumu, nemá její trakce vliv na brzdný výkon. Teda pokud zase nemyslíš brdění po kořenech písku a podobně… jinak brzdy byly stejné?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ano, myslím brždění v terénu, takže na kořenech, písku, hlíně apod… Brzdy byly stejný.

                                                    A o tom přesně mluvím, většina dnešních brzd má takovej výkon, že plášť dřív blokneš, než by ti přestal výkon stačit. Pokud teda ty mluvíš o asfaltu, tak to leccos vysvětluje :).

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    nj, tak to opravdu nemůžeš poznat, protože jak píšeš, to není o brzdách, ale o tom co snese plášť. Jenže to máš takové pocity proto, protože vozíš XC šlupky :) s NN ten rozdíl poznám i v terénu, protože je dost povrchů, kde ta guma brzdí skoro stejně, jako na asfaltu…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Na tom něco bude, protože NN brzdí na asfaltu dost na hovno, díky těm velkejm figurám :).

                                                    0 0
                                                  • Georrge  

                                                    :D to by mě zajímalo proč by měl brzdit na hovno :D a nebo radši ne, to bych se zas dozvěděl věci… a musel bych na to reagovat a to bych tu seděl až do večera. TOlik času na tebe nemám. Takže jen – NN se v pohodě na asfaltu kousne, a začne se zvedat zadek, žádné podklouznutí nebo něco takového, a to ani když jdu zadkem za sedlo, abych měl těžiště vzadu, to pak za to vezmu, NN ani tady nepodklouzne, jenom zabere o asfalt a pokud je brzda dost silná, začne se zase zvedat zadek. Takhle se dá poznat rozdíl sil různých brzd. A protože se stejně chová NN i v terénu na určitém povrchu, tak mě nelimituje guma, ale výkon brzdy, pokud chci zastavit opravdu razantně. A protože nechci používat víc prstů, ale chci takhle zastavit s jedním, tak mám silnější brzdu :) A protože jsem na ni zvyklý, tak není problém ji hezky regulovat, a to ani v horším terénu, kde zase díky gumě tak snadno neustřelím. Někdy bys měl mezi lidi, zjistil bys že dělají plno věcí, které ty neděláš, a vyhovuje jim to :) a proč asi…

                                                    0 0
                                                  • Milvus888  

                                                    když brzdíš zadní tak se ti zvedá předek ? :)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Protože se ty figury na asfaltu hodně žvejkaj. Když už jsi začal s těma příkladama z brždění aut, tak se podívej, jaký se dávaj gumy na ně :). Proč asi?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    no…s HD vepredu, prdeli nad zadnim kolme nemam problem brzdit s elixirama tak, ze na hline jedu po prednim kole…akorat to uz za paku musis docela rvat. Snesl bych vykonejsi brzdu abych tak rvat nemusel.

                                                    Za mne je ostra brzda nebezpecna kdyz se pomalu kodrcas a sem tam si (vystresovanej, vyklepanej), potrebujes lehce pribrzdit…:)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    A jsme u toho :). Elixiry nemaj problém zastavit enduro kolo s odpovídajícíma pláštěma, takže výrazně silnější The One jsou prostě na XC kolo overkill, jak celou dobu píšu…

                                                    Plus je nebezpečná, když jsi na mokru, protože tam si XC pláště s brzdou fakt moc nerozumí :D.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    ale toto nepisu…pisu ze i na moje hovnoenduro (po tovlejmu zavodni XC, akorat ja nemam rad kdzy to drnca), by pro mne silnejsi brzdy nebyly problem, ale naopak prinos…nehledena to, ze vepredu ma 203mm kotouc…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Teď zkus dát dopředu RaR a zabrzdit stejným způsobem…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    kdyz bude vhodny povrch…a 160mm kotoucek..nevidim v tom problem:)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Akorát potvrzuješ co celou dobu píšu…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    vkladas mi do klavesnice neco, co jsem nevytukal…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ne? Takže na XC kolo s odpovídajícíma pláštěma není The One přehnaná brzda, když by ti na ně stačily Avidy se 160mm kotoučem a to ještě když se bavíme o brždění úplně nadoraz, což je s XC pláštěma mimo asfalt nereálný?

                                                    0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Když ani nepozoruješ potřebu větší síly na páce pro stejný brzdný účinek na 29" oproti 26", tak to je pak opravdu marný…

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Na obojím v pohodě brzdím jedním prstem a přišlo mi, že 29ka brzdí líp. Rozhodně to nebyl žádnej zásadní rozdíl k horšímu, jinak změnu velikosti kotouče jsem poznal celkem výrazně. Ty jsi zkoušel stejný brzdy/kotouče akorát na jiným kole s ± stejnou váhou a stejnýho typu?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Byt mlok trochu vznetlivy clovek, ta by te mohl za vuj dotaz zastrelit v sebeobrane..ses si toho doufam vedom?:)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jemu nestačí fyzikální zákony dle který to tak je, tak přímo pro něj jsem mu tam uvedl i to praktické srovnání.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    s praktickym srovnani nebo prikladama si nezahravej…ne­dopadnes dobre…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ano, mám takové přímé srovnání přímo na kolech doma. Konkrétně Elixiry R na mojí 29" a na manželky 26" HT (moje původní kolo, takže je mi i velikostně dobře, tedy dobře se na to cokoliv zkouší), oboje stejně velké kotouče (180/160mm) a stejné desky.

                                                    Vše co jsi tu psal o výkonu brzd platí možná pro tebe, já to mám zcela jinak. A věřím, že někteří další taky.

                                                    Na 29" s Elixiry R při opravdu ostrém brždění nemám s jedním prstem žádnou šanci a i dvěma to musím dost drtit (tohle je samozřejmě pro povrch, který drží, takže tvrdý neklouzavý a nerozbitý, protože jinak je limitem pevná vidlice a odskakování předního kola – kvůli tomuto limitu nějaké výrazně silnější brzdy nebo větší kotouče neplánuju).

                                                    Na Sardinii jsem vícekrát v dlouhém sjezdu musel ke konci přidat druhý prst, protože mi ukazováček (běžně brzdím jen ukazováčkem) začínal ke konci odcházet.

                                                    Jediné brzdy, které mi vždy a za všech okoností stačily na pohodu se 180/160mm na jeden prst byly The One a to ještě na 26" kolech.

                                                    S dávkovatelností na předním jsem u nich nikdy neměl sebemenší problém, na zadním se 160mm kotoučem také pohoda.

                                                    Až se 180mm kotoučem vzadu + RaR se mi sem tam (ale opravdu ojediněle) stávalo, že jsem bloknul zadní když jsem nechtěl.

                                                    Teď po přechodu na SLX na 26" fulech jasně pociťuju menší maximální výkon brzd (oproti The One) a pro opravdu ostré brždění to už musím opravdu hodně rvát (ale pořád to ještě aspoň dám jedním prstem). To ale není až tak častá situace, tak tohle není až taková priorita a zatím kvůli tomu SLX pryč nepůjdou.

                                                    Dávkovatelnost je o trošku lepší, ale jak jsem psal, tak jsem ani na The One problém se 180/160mm neměl nikdy žádný.

                                                    Už jsem The One jezdil dlouho (a to větší množství, protože kromě těch dvoujich co teď prodávám, tak jsem měl ještě další kousky koupené s koly a chvíli ježděné, které už nemám) a chtěl jsem Shimana zkusit (k tomu už dlouho vozím Shimano ICE kotouče, tak ať je to komplet), co poslední model (SLX 675) nejsou až takové houby.

                                                    Naopak na o trošku slabších brzdách dříve (ORO K24) jsem si na akce v horách dával 200/180mm kotouče, aby to bylo na pohodu pro mě.

                                                    0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Přesně tak, v tomhle případě nehraje úhlová rychlost žádnou roli a na 29" je potřeba pro ± stejnou sílu na páce pro zajištění stejného brzdného výkonu o jednu velikost větší kotouč.

                                        0 0
                                        • jonti  

                                          Jsem si to nakreslil a mate pravdu, ze 29 proste brzdi hur.

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            To není pravda, brzdí líp. ( říkal to Jake Ef a ten ví vše)

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Nojo, proto on jonti jezdí jenom 26ky a na 29er by si nikdy nesednul :D.

                                              0 0
                          • Bafoon  

                            the One na xc? mno ty kjáso :-) pocit jak na konci bungee jumpingu – k nezaplacení :-D

                            ale proč ne…

                            0 0
                            • Pumsc  

                              vejš píšu že mám kratší prsty na pravé ruce o článek(ukazo­vák,fakáč,palec),tak chci mít jistotu no

                              0 0
                              • Pumsc  

                                jestli teda vůbec udržim rodla:-/,ale doufám že ***** jo

                                0 0
          • JDF  

            Na Hope tady mas Kubada, napis jemu.

            X2 ti sezene po 3700,– (cena bez kotoucu, tam je pak cena za jeden kotouc 970,–) pokud se nepletu.

            0 0
    • Georrge  

      R0 od gazmana :) ikdyz na ht to bude asi trochu moc :D

      0 0
      • Pumsc  

        to budou dobré kotvy,by se ta 29 zkroutila do vrtule:)

        0 0
        • Georrge  

          tak ono staci dat mensi kotouc… a brzdneho vykonu neni nikdy dost:)

          0 0
          • JakeF  

            Brzda je nepřítel rychlosti.

            0 0
            • Georrge  

              jako v čem? To jako když dám silnější brzdy tak budu jezdit pomaleji nebo co?:) Se dívím že se takové lambo nebo porsche vůbec rozjede, když mají tak silné brzdy…

              0 0
              • JakeF  

                Jestli máš v nohách výkon těch 400kW, tak pak chápu, že The One je potřeba :). Koukni, jak třeba JFtryall vyhrává jeden enduro závod za druhým na XTčkách s obyčejnejma kotoučema bez unašeče. Prostě ty brzdy moc nepoužívá, proto je nejrychlejší :D.

                0 0
                • Georrge  

                  on unašeč nějak přidává brzdný výkon? :) a kdyby měl silnější brzdy tak je jako pomalejší? Né. Takže ještě jednou, čemu že vadí silné brzdy?

                  0 0
                  • Milvus888  

                    horší dávkování, s unašečem se tolik nepřehřívají.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Nj, tady je vidět, že fakt asi moc nejezdíš… V delším sjezdu ti přidá unašeč brzdnýho výkonu fakt dost, protože ti brzda ve druhý půlce sjezdu ještě brzdí :D.

                    Kdyby měl silnější brzdy, tak nejsou tak dobře dávkovatelný a má to hůř pod kontrolou. A to se ti tu celou dobu snažím vysvětlit…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Kde se v XC jezdi sjezdy, ze se ti tavi brzdy?

                      0 0
                      • JakeF  

                        Zkus Trilogy, tam se jelo souběžně na stejný trati i Enduro. Tam se fakt brzdám často odpočinout nedalo.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          to je daleko…a navic se mi nechce hledat trasu…a navic nechcu mit problem s prehrivanim a tak vozim vetsi kotouce (no jo, gramy)…a taky nemam problem s davkovanim…

                          No, a nakonec…mam hrube gumy, tkaze brzdam davam vice pokourit:)

                          0 0
                      • jIrI___  

                        P*čovole na každém závodu českého poháru XC!

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nikdy jsem nic takovýho neřek… Ale fakt bych chtěl někdy vidět, kdyby se udělala BF vyjížďka na trať v Peci :D. I když letos na suchu to bylo celkem v pohodě, stejně tam byl zas (minimálně) jeden zlomenej rám…

                          0 0
                          • nox159  

                            jsi proste dobry a i to protoze jsi z prahy :D

                            0 0
                            • JakeF  

                              A tak pořád se je co učit… Btw, byl jsem v těch Rychlebech a nechápu, z čeho se dělá takovej povyk. Jako zábavný ježdění jo, ale že by to bylo těžký? Akorát ty skoky na Superflow ještě musím dopilovat.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                tak zalezi jak rychle to jedes…superflow jde projet vpohode i na trekingovem kole:)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Nepředjel mě tam za celej víkend nikdo… Jinak trekingový kolo asi takhle :). Z fotek mi to přišlo jako celkem drop, naživo to je dávačka, z videa to vypadá úplně jak nic… Hezky se dalo skočit z jednoho šutru na Walesu, akorát to bylo na placku, tak dostal pevňák celkem zabrat :D.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    dyt jedes pomalu:)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Nojo, ty bys rovnou přeskočil i za tím tu klopenku, co? :) Hoď sem svoje video ;).

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        No, tak na vlnkach mi neprijde ze bys jel nejakou kudlu..ale mozna jsi zpomalovat pred tim sutrem…pred klopkou se prece nebrzdi, do te to staci poslat.

                                        Video nemam, protze muj ksicht vypada hur nez moje prdel a tak nechci nikomu kazit den…

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Nejel, nechtěl jsem na nich skákat, abych se zbytečně nerozhodil před tím šutrem. Jinak jel jsi to tam? On už ten dopad je víceméně v nájezdu do klopenky a já se nějak skákat učím víceméně až letos a ještě na pevňáku s uzoučkejma galdama… Poslední víkend v září se tam pojede enduro, tak si to asi přijedu vyzkoušet, už jsou hotový Arch EX :).

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            jo, jednou jsem se tam letos dostal..podruhe mi to uz asi nevyjde…takze najety to nemam…je to docela dlouhy, tkaze i druha jizda byla docela dost na oci…

                                            jinak ty muldy se daji krasne propumpovat a pak je proletis docela rychle bez skakani…

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Vím :). Taky jsem se tam konečně naučil jak se jezdí ve 4X dvojáky po zadním, když na ně nemáš rychlost na skočení… To jsem dlouho nevěděl, jak na to :).

                                              0 0
                              • nox159  

                                co si tam vsimam tak to cim dal tim vysypavaji aby to bylo lehci… jinak jezdil jsi ty traily bez slapani nebo styl co zatacka to brzda a zase se rozjizdet…

                                ( nebavim se o super flow ten jsem nejel ani nevidel)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Vysypali akorát tu největší díru na Walesu, protože se prej vyjížděla víc a víc. Jinak jaký traily myslíš? Takovej Wales tak jezdit ani nejde, ty starší tak celkem jdou. Ale já mám výkonu dost, tak si na rovnějších pasážích stejně radši přišlápnu a pak přibrzdím, ono se pak totiž jede rychlejš, víme? :)

                                  Jinak mě za celej víkend nepředjel ani nedojel nikdo…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    a kolik lidi jsi dojel ty…ja jenom ze tam se to proste dost roztrha, ze nekoho potkat nemusis skoro vubec ikdyz u zakladny je plno…

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Pár jo, hlavně na Superflow, pár na Walesu a na Wiesnerovi samozřejmě :D. Ty starý mi fakt přišlo, že už skoro nikdo nejezdí…

                                      0 0
                                      • Milvus888  

                                        Kterej blázen by je taky dobrovolně jezdil že ? :D

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Proč by ne? Mně přišly zábavný, je to zase něco jinýho… Jen holt tam když nemáš techniku, tak máš daleko větší problém, než na Superflow, kde akorát jedeš pomalejš.

                                          0 0
                                        • Azmir  

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          zalezi jak mas cas…my tam byli na otocku a to je pak SF jasna volba…na vikend bych urcite zaradil i stare chodniky:)

                                          0 0
                    • Georrge  

                      to taky na tom enduru vozi XC sjetou slupku ze to nema pod kontrolou? Chudak, pak musi mit slabe brzdy a doufat ze je nebude muset pouzit :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Dokonce tam vozí enduro pláště a stejně mu ten výkon stačí… Prostě on je vůbec takovej chudák, co na kole vůbec neumí jezdit a jezdí jen takový věci, kde brzdit není potřeba :). V porovnání s BF jezdcema úplná nula samozřejmě… Občas zapomínám, jak to tady chodí :D.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          +1

                          0 0
                        • Georrge  

                          a já někde píšu že potřebuje víc brzdné síly? Ne :) pokud mu to vyhovuje, ať s tím jezdí, pak ale nechápu jak ostatní enduro a DH jezdci můžou vozit mnohem silnější brzdy, vždyť to musí být tak nejisté a nedávkovatelné…

                          0 0
                          • JakeF  

                            Oni právě většinou taky nevozí a dávaj spíš kvůli lepší dávkovatelnosti čtyřpístky v kombinaci s velkejma kotoučema kvůli tepelný odolnosti.

                            0 0
                          • Ruprt2  

                            Je potřeba si uvědomit jediný správný ethalon a to je JakeF.

                            Z toho plyne, že slabší brzdy než má JakeF jsou slabé a na český pohár XC by se utavili.

                            Jiná značka než Hope je špatně dávkovatelná a to je nejdůležitější parametr brzd.

                            Silnější brzdy než má JakeF jsou na hovno, protože protože je nevozí JakeF.

                            Dražší a lepší brzdy v jiném směru než zmíněném, jsou kvůli výše popsanému zbytečné.

                            PS: Dle dlouhodobých zkušeností z ostatních komponentů, které JakeF vozil a vozí, výše popsané platí jenom do té doby, než si JakeF pořídí nové brzdy.

                            0 0
    • jonti  

      Nech si poradne odvzdusnit ty elixiry. Mrtvy zdvih jde nastavit, dej ho na minimum. Snad to i petky maji.

      0 0
      • JakeF  

        „Dobrý den, já bych chtěl pořádně odvzdušnit Avidy“

        „A ven! Kdyby vás slyšel servisák, tak si hodí mašli“

        Úplně to slyším :D

        0 0
    • MichaelSimek  

      hayes prime pro!

      0 0
    • Luk02  

      No to je teda výběr, vem XTčka…

      0 0
    • blackboy007  

      http://brzdy.heureka.cz/…-xt-br-m785/

      kup tyto lepší nekoupíš mám je a super

      0 0
    • dasty  

      Kámoš má 115 kg a loňský XT, fakt mazec, jakej mají zátah…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.