Jak správně umýt a vyčistit bajk

194 nepřečtených
  • parker18

    Zakládám toto téma, protože kolem správného mytí kola se objevuje spousta protichůdných rad a to samé i instruktážní videa na netu. Chtěl bych se dozvědět Vaše postupy, mycí prostředky atd. Zajímá mě mytí řetězu, kazety, gripů lakovaných a leštěných součástí na kolech.

    0 0
    • parker18  

      Jak je to s teplou vodou škodí nebo ne?

      0 0
    • jIrI___  

      Zajedu na benzínku kde mají vapky, vhodím 10 Kč do zařízení (20 Kč když se chci jo rozparádit), uchopím hadici a s rozumem umyju vše, co je třeba.

      0 0
      • THORX  

        To jako vážně?

        0 0
      • parker18  

        Tlaková voda prý není vhodná, protože prý vtlačí nečistoty do ložisek.

        0 0
      • oddie  

        U vás na benzínce za 10Kč půjčujou rozum, jo?

        0 0
      • marttoni  

        Za 10Kč to nikdy nestíhám to dám jen jednu stranu, ale zase parádnė vyčistím řetěz i kazetu. U pracovního kola NEJ způsob očisty, neumím si představit to dělat jinak.

        0 0
      • Smazaný účet  

        +1

        0 0
        • LM  

          Já toto řeším zahradním postřikovačem, který si předem nachystám hned za vchodem do baráku.

          • 8 litrů stačí na odbahnění celého kola, jenom se to během mytí musí párkrát natlakovat (alespoň mi u toho není kosa)
          • hrubé nečistoty beru úzkým proudem vody, kolem ložisek otočím trysku aby to více rozpřašovala s menším tlakem
          • pak kolo vyklepu a otřu ať z toho nekape voda a dám oschnout do tepla v bytě
          • večer pak lehce máznu řetez olejem a vidlici/tlumič brunoxem
          0 0
          • parker18  

            Jo to se mi zdá celkem šetrné vůči kolu, ale co mastnoty kolem řetězu?

            0 0
            • LM  

              Řeťez mažu velmi lehce (malou kapku oleje na každý váleček, nechám chvíli působit aby se to dostalo dovnitř a pak otřu), takže tam skoro žádná mastnota nebývá. Pokud přece, tak to doma vezmu starým kartáčkem na zuby a lihem (typicky rolničky v přehazovačce a občas převodník).

              0 0
          • scota  

            Přesně akorát mám Gardenu 5l. Brunox Deo na vidlice a tlumič a na řetěz Top Kett kapátko.

            0 0
    • THORX  

      Jinak kazatu jsem ještě neměl důvod čistit po 1550km. Ale už jsem si objednal Cyklo Star a kartáč na kazetu ;-)

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Ale na myti sundat z kola.

        0 0
      • parker18  

        cyklostar asi funguje dost dobře. a ta cena je taky dost dobrá

        0 0
        • Tencovozikmin  

          Muzes naredit ja osobne redim

          0 0
          • THORX  

            V jakém poměru? Kupuješ 500ml nebo 1L

            0 0
            • Tencovozikmin  

              Na retez neredim dam do vanicky a vycistim,ale jen zridka,kdyz je moc zalepeny. Jinak na to bezne ostriknuti tak 1:3 a pak omyt cistou vodou kartacem.

              0 0
            • zderes  

              Já mám pixlu 5l za necelý čtyři stovky a jen dolévám do rozprašovače. Ředím to vždy, nijak zvlášť to neměřím, řekl bych tak 60 cyklostaru a 40 vody. Jak kdy.

              0 0
          • Celaskon  

            Z jakého důvodu ředit? Právě koukám na pixlu Cyklostáru a výrobce o ředění nepíše nic. Používám ho neředěný na řetěz, kazetu a převodníky. Nikdy jsem neměl problémy třeba s reakcí lakem na rámu a pod.

            0 0
            • Breakpain  

              Aby déle vydržel? :-)

              0 0
            • marasan  

              redim do kyble na umyti celyho kola. pokud stetcem nebo rozprasovacem pouzivas na retez a kazetu a pod., tak redit smysl nema.

              0 0
      • wilda81  

        Kartáč nepoužívám. Čistím jednotlivé pastorky na shozené kazetě. Jinak čistá kazeta, řetěz a kladky jsou základem pro přesné řazení.

        0 0
    • Lukas91  

      Na čištění používám výrobky Juice Lubes :

      Dirt Juice neředěný na kazetu i řetěz. na rám to ředím dle doporučení výrobce. Zbytek věcí (Vidlice, mazání řetězu, rám apod.) používám přípravky od té samé značky. Linky vkládat nebudu, lze si to dohledat na internetu, pokud budeš potřebovat. Rám otírám vlažnou vodou (Ani teplá ani ledová). Postupuji dle vlastních zkušeností nebo to co píše výrobce prostředku.

      0 0
    • Esi  

      Štětcem s jarovou vodou trochu odbahním řetěz, ručním zahradním postřikovačem (2litry vody) opláchnu ten řetěz od jarové vody, celý pohon a to nejhrubší bláto z rámu. Osuším řetěz hadrem, namažu, protočím. Opřu bajk v garáži o zeď a jdu do sprchy, celá operace tak 10 minut. Před další vyjížďkou otřu hadrem z řetězu zbytky maziva.Drobné bláto, fleky a podobně neřeším to se ztratí pod nánosem bláta během prvních 5 minut další vyjížďky

      0 0
    • Pavel Priesel  

      Kolo vemu hadici a smetačkem od nejhrubsiho… Pak jarovou vodou a smetakem prejedu komplet kolo od zhora dolů a zase oplachnu hadici kolo kopnu na zadní přes brzdu kolenem nadzvednu kolo do vzduchu a jak se zbijeckou za řídítka se zabrzdenou brzdou vyklepu vodu z blbě vysychajicich míst pak hodím kolo na stojan zakreju disk a brzdic odmastovacem na disky vezmu kazetu, řetěz, prehazku, smyk, tác… Všechno co by mohlo být mastný od řetězu a vycistim hadrem na řetěz striknu olej na řetěz tak abych samozřejmě neosral komponenty právě odmasteny a řetěz pořádně vytru hadrem pak sundam hadr z disku a odmastim i ten… Na předním kole jen odmasteni disku, a když mám naladusi hrát tak ještě hadrem dolestim stopy od zaschlych kapek vody jelikož na matné černé je vidět vše… Celý čištění tak 15–20 min a kolo je jak nové

      0 0
    • parker18  

      a myslíte že rozebírání a důkladné vypláchnutí řetězu prodlouží jeho životnost potažmo živitnost kazety a převodníku? nebo stačí jen pračka a mazání?

      0 0
      • Tencovozikmin  

        Vto nedoufam a pracka je na h..no

        0 0
        • beranek666  

          To bych netvrdil.

          0 0
        • šlapatko  

          Nový řetěz hodím do ředidla nebo acetonu. Po pár hodinách, vytáhnu a očistím hadrou . Tak aby na povrchu nezůstalo originální mazivo. V článcích mazivo zůstane. Řetěz jezdím bez domazání . Přimáznu až řetěz začne dost šustit nebo vrzat :-) Používám starý dobrý Pedros. V létě nějaký obyč řidší. Převodníky, kazetu a rolničky čistím jen setřením hadrou.

          Kazeta se dobře čistí bez sundání kouskem hadry. Sednu si, zadní kolo hodím na kolena. Vezmu cár hadry a čistím mezeru po mezeře :-) Nepotřebuji žádné cyklostáry a při běžné údržbě to zabere pár minut.

          Dělal jsem to i zákazníkům v servise. Často se mě ptali, proč jsem dal novou kazetu :-)

          Jediný oser je prát nový řetěz. ******* je že original mazivo chytá prach a totálně zašpiní zbytek řetězovky.

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Novy retez je oser

            0 0
          • novas752  

            Vážně uvnitř řetězu něco zůstane po pár hodinách v ředidle?

            0 0
            • PoolFromOstrava  

              Myslim si ze ani prd. Retez neni utesneny,takze redidlo se dostane vsude. Taky ho namacim v misce s tech.benzinem,ne­bo redidlem,pak osusim a nakapu do spoju mazivo,otru,aby se nelepil bordel,ptz se maji mazat jen ty spoje. Kazetu nesundavam,lehce postrikam odmastovacem,a vycistim kartacem,hadrou. A je to.

              0 0
          • scoty  

            Takhle jsem to dělal taky…před dvaceti lety…

            0 0
        • Pavel Priesel  

          Zatím jsem se setkal taky jen s názorem že pračka je na nic… Ani jsem ji proto nekupoval… Schválně ti vyfotim odpoledne jak vypadá moje kolo po umytí… Třeba ti to bude dostačující ;-)

          0 0
          • PoolFromOstrava  

            Pracku jsem koupil,pouzil jednou a od te doby lezi ve sklepe. Radsi sundat retez a udelat,jak pisu vyse. ;)

            0 0
      • jIrI___  

        Rozebrání je super, ale musí být fakt důkladné. Návod třeba tady http://www.sheldonbrown.com/chainclean.html

        0 0
        • parker18  

          Jako hodně důklladná oočista. Jdu na to, abych to do jara stihnul dát dohromady.

          0 0
        • zderes  

          Nejlépe před každou vyjížďkou. Musíš si na to ale vyčlenit alespoň 5 minut…

          0 0
        • novas752  

          Tohle vážně někdo dělá? 1 den vyjížďka, zbytek týdne čistí řetěz. :)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jj..jink to nema smysl…

          0 0
        • Martin  

          on to někdo dělá jinak?

          0 0
          • Esi  

            No při první rozborce ještě můžeš ty vnější plechy nahradit rychlospojkama aby ti příště šlo to čištění lépe :)

            0 0
            • Martin  

              myslím, že to v tom článku taky padlo. akorát to asi nesmí být powerlocky :)

              0 0
    • Jirka24x  

      na PUNK v řece a houbičku mam v sedlovce :)

      0 0
    • -b-n-x-  

      Po vyjizdce to utřu hadrou abych to mohl hodit do auta a následně do bytu. A to je vše.

      0 0
    • Fiend  

      Ja naposled umyvala tak, jak to dovolilo pocasi venku a panelakovy byt … :-)

      0 0
      • meris  

        Tak takhle to dělám taky, spojí se to rovnou s mytím koupelny :-) . Většinou používám jarovou vodu, když už něco používám.

        0 0
      • jIrI___  

        To je peklo. A že takhle umývá kolo i ženská je peklo dvojnásobné :). Co na to povrch vany?

        0 0
        • Fiend  

          meris> Jojo, cvicne jsem si umyla nejen celou koupelnu, ale i chodbu a kuchyn, kde mi cestou opadavalo bahynko :-) Nastesti mam vsude v byte dlazbu takze no stress :-)

          jiri___> Pro jistotu jsem sundala pedaly, abych si pinama neudelala ryhy kdyby mi nejak vyklouzlo, nastesti jsem vse zvladla bez ztraty kyticky :-))

          0 0
        • meris  

          Nic. Je tam guma a když je moc bordelu, tak čistej hadr. Nemám kam dát kolo tak, abych si došel pro kýbl s vodou nebo něco podobného. A wapka je většinou už zavřená.

          0 0
        • Radek Broz  

          Nic, co by měl dělat?

          0 0
        • PoolFromOstrava  

          Vana pak vypada,jako kdyby se v ni cigos vydrbal po mesici :)

          0 0
      • plzakj  

        No ty brďo. Další: KOLO a pěna na holení :-D

        0 0
      • marasan  

        Delam to stejne. nekdy predtim na dvorku ocistim hrubosti. Pouzivam zasadne teplou az vlaznou vodu, aby bicyklu nebyla zima ;-)

        Bydlim v najmu, vana neni moje.

        0 0
        • parker18  

          Někde jsem slyšel, že teplá voda zapříčiní ohřátí materiálu kolem ložisek a po vychladnutí si gumičky a těsnění natáhnou vodu k ložiskům.

          0 0
        • Fiend  

          Ja to takhle myla poprve, donutilo me to, ze se mi nechtelo mrznout venku a navic v tu dobu porad prselo … no, docela se mi to zalibilo :-) Nemusim vlacet kolo po schodech sem a tam, tahat kyble s vodou atd. takze to takhle budu praktikovat i nadale … do te doby nez mi to nekde ujede a poskrabu si jak kolo tak vanu nebo az me prestane bavit porad sundavat pedaly a umyvat celou koupelnu :-D

          0 0
          •  

            Nebo až se definitivně ucpe odpad.

            0 0
          • meris  

            Pedály nesundavám. A přední kolo dávám do rohu, aby to bylo stabilnější.

            0 0
          • jonti  

            Proc sundavas pedaly?

            Si rikam ze by stalo za to do koupelny pridelat drzak na pevnou predni osu, to by uz byl jinej level.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Hele, to je dira na trhu. Specialni vana pro bikery.

              • Zakladni verze – uchyceni na pevnou predni osu.
              • Lepsi verze – polohovatelny stojan (treba z Lidlu)
              • Nejlepsi verze – stojan + integrovany davkovac cyklostaru, wd40, tlumicoveho oleje, DOT5.1, mineralniho oleje a vazeliny
              0 0
            • Fiend  

              Psala jsem to o kousek vys ;-)

              Kdyby mi kolo nejak vyklouzlo kdyz jsem ho davala do vany nebo sjelo, aby mi piny neudelaly ryhu do vany. Precejen zvedat cca 13 kg skoro nad hlavu neni pro zenskou jen tak :-D

              0 0
      •  

        Jejda i tohle je možné? Moje kolo teda nikdy zablácený nebylo,ale já jej nemeju,stará se o to miláček. Já ho pak odměním :-))))

        0 0
    • oddie  

      Běžná očista: nas*aně si přinesu kýbl s teplou vodou a košťátko, a ošmudlám to před garáží. Podle nálady jen tak, nebo když už je jó třeba, vyndám přední i zadní kolo a umeju je zvlášť. Nechám uschnout, řetěz vezmu jen hadrem, namažu co je třeba, složím.

      Po sezóně (včera): nas*aně si přinesu kýbl s teplou vodou a košťátko, a ošmudlám to před garáží. Následně to nechám uschnout, abych se neumazal, a rozeberu kolo na prvočinitele. Řetěz vyhodím do smetí, abych den na to zase vyhrabal, protože se ještě hodí na jeden testovací stroj. Vidlici mrsknu do regálu, servisovat se bude až někdy. Holý rám pověsím na zeď, aby mi nepřekážel. Přes zimu postupně vyčistím/nama­žu/složím/vymě­ním co je třeba…

      Velký servis přes zimu je jinak samozřejmě nesmysl, protože hned první závod sezóny proběhne v bahně a kolo rázem vypadá jak předtím na podzim :)

      0 0
    • Fredos  

      Když je marast, ostříknu hadicí..

      0 0
    • JFtryall  

      Vyfoukas nejdriv kompresorem. Pak tepla voda, kartacky a houbicky. Pouzivam naredeny cyklostar. Perfektne vycistis pohon a vsechno co muze branit volnemu pohybu. Pak cistou vodou oplachnes a zase jdes foukat vzduchem. Neni nic lepsiho. Cista a rychla prace. Pak mikrouterkou otru, namazu vsechno podle potreby, vysusim kotouce a to je takovy zaklad. Kdyz jsou total sracky, tak sundavam kola, kliky. Hlavko, retez, desky, stred vetsinou rovnou menim. :-)

      0 0
    • krabica  

      Menší špínu neřeším, bahno odpadne samo… :-)

      0 0
      • PoolFromOstrava  

        Ja cekam,az to uschne. Nasadim bavln.rukavice,co fasuju v praci a pak jezdim po celem kole nasucho a lestim a lestim. Vsechno jde dolu a ja neriskuju,ze voda natece,kam nema. Takhle to uz delam nekolik roku a kolo se vzdy leskne.

        0 0
    • popokatepetl  

      otřu sedlo, kliky z vnější strany a řídítka. Řetěz mažu když začne šustit, občas umeju v petce s benzinem. 2× do roka rozeberu a složím, když je venku škaredě.

      0 0
    • Mr.Dan  

      Na konci vyjížďky přijedu na chalupu, vezmu kýbl s vodou a houbu, navhlčím, umeju a to včetně pláštů, špatně přístupná místa vezmu košťatkem, hadrem vše usuším a jedu domů. Doma pak vyčistím řetěz, převodníky a kazetu petrolejem či ředidlem, nechám dokonale vyschnout a namáznu řeťaz. Nikdy by mě nenapadlo stříkat kolo hadicí, natož vapkou, chudáci ložiska a čepy. Tyhle orgie s předraženejma Cyklostarama a Džuisy Ljůbama, co tady pár onanistů popisuje, fakt nechápu.

      0 0
      • PoolFromOstrava  

        To mi jednou rikali v servise merida,NEPOUZIVAT VAPKU.Ptz vymeles stredy,naby,osy proste vsechno,bo jsem prijel s vymlacenym zadnim nabojem a prvni,co se me borec ptal bylo,jak umyvam kolo.. Takze zadny tlak vody.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ty protichudne rady najdes i tady. Retez sundavam mam rychlospojku. Bajk vycistim cyklostar a oplachnu vodou z hadice. Oplachuju studenou vodou a snazim se nemirit velky tlak vody do naboju a orechu u kazety. Takto umyvam podle potreby. Kazde 3000 – 4000km si necham u prodejce udelat generalni servis celeho kola a repasi vidlice. Pokud je tedy potreba cistit neco dukladne „uvnitr“ , necham si to udelat od zkuseneho mechanika. Ja nejezdim v mokru, takze nemam potrebu rozebirat tak casto kolo.

      0 0
    • becis  

      Proc se tady vsichni tak boji wapky? Kolo umyvam wapkou pokazde a nejak to nesetrim. Po dvou sezonach vymenim loziska kde se da a je vyreseno.

      Rozdil po vymene neni stejne skoro znatelny, takze hadam ze tomu wpaka zase tolik neublizi + usporu casu a nervu je k nezaplaceni.

      0 0
      • Jirka24x  

        Kámoš taky jednou wapkoval a krasně to čistilo prach,bahno i nálepky

        0 0
      • -b-n-x-  

        Kdysi nejaky vtipalek rozsiril famu, ze to kolum proste vadi, a ted se tomu smeje no :-)

        0 0
        • LM  

          Neberte jako reklamu ale jako názornou ukázku proč nepoužívat wapku: Jak zazimovat kolo

          0 0
          • plzakj  

            Tak ono hlavne pokud se to umeje hned po projizdce, tak nic nezaschne a zadna wapka neni potreba. Na 90% staci kybl s vodou, kus molitanu a pripadne starej smetak. Jen se clovek nesmi bat ohnout zada. Obcas mejdlo nebo cyklostar. Prani retezu delam dle potreby.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Přesně tak. A nebo druhá možnost je naopak nechat to řádně zaschnout a pak se dá to bahno hezky oloupat a člověk pak umyje jen vyloženě povrchovou špínu, což je rychlovka.

              0 0
              • Esi  

                Nebo nechat zaschnout a nic neloupat velké kusy bláta opadají během prvního kilometru sami a špína nevadí, stejně se tam hned dostane nová, tak že většinou čistím jen převody a vidlici

                0 0
                • novas752  

                  Tak tak.

                  0 0
                • Pavel  

                  Amen.

                  0 0
                • Mr.Dan  

                  To pouze v případě, že neskladuješ v bytě. Dokud jsem měl jen levný starý bajky a parkoval ve sklepě, tak jsem je myl od bláta tak jednou ročně, aby byly vyfešákovaný na svátky.

                  0 0
                  • Esi  

                    Kolo mám v garáži tak že bláto neřeším, a k tomu zaschlé bláto kryje rám před odletujícím štěrkem od předního kola :-)

                    0 0
                  • skorpion  

                    da sa to aj ked bike skladujes v byte. Mam ho vo „vodotesnej vanicke“. Do nej odpadava blato, odkvapkava voda, alebo sneh. Ziadna estetika, ale ked nemam ziadne ine priestory, musi to tak vydrzat. Preletim ho 1–2× do roka wapkou, raz za par tyzdnov ocistim a namazem retaz a otriem vidlicu. Vyhodou lacneho biku je, ze sa on nemusim nijak zvlast starat :-)

                    0 0
                    • LM  

                      Jak daleko to vezeš/neseš přes společné prostory? Taky jsem to takhle chvíli praktikoval (pod kolo igelit a noviny když bylo nejhůř) ale poté co jsem několikrát uklízel schodiště až do čtvrtého patra to radši rychle opláchnu venku :-)

                      0 0
                      • skorpion  

                        Zatial som to mal vzdy na prve poschodie. Ked je bike mokry, vonku ho trochu obucham a potom po mne zostane max par kvapiek. Nemyslim si, ze to je horsie ako ked niekto ide v topankach, resp. ma detsky kocik, dazdnik a pod. Jazdim na nom kazdy den do prace, takze je v podstate stale ako kus blata. Oplachovanie vonku by moc nepomohlo, iba by bol viac mokry :-) Okrem toho si neviem predstavit ho oplachovat – vzdy vybehnut do bytu v mokrom a spinavom obleceni, nabrat vodu, oplachnut (ak by mi ho dovtedy nikto neukradol :-)), zasa vsetko zaniest a vratit sa po bike. To sa dlho pise a nie to este vykona. Hlavne nie kazdy den :-) Pred firmou stoji cely den na dazdi, takze som akekolvek umyvanie vzdal. Ked sa nieco vyserie, vymenim to a ide sa dalej.

                        0 0
                      • marasan  

                        Ja platim za uklid spolecnych prostor a nenapadlo by mne, ze bych musel na chodbe sam uklizet.

                        0 0
          • Kharbon  

            +1, podstatná část začíná zhruba v čase 1:55

            0 0
            • becis  

              tak ono stačí občas to kolo rozebrat a promazat, pak tenhle problém nemáš :)

              0 0
          • RomanH  

            Kolo se zazimovava takto

            0 0
    • Alojs01  

      Jak už tu někdo psal, kýbl s teplou vodou a jarem, smetáček.

      Řetěz utřu hadrem a hotovo. Až to oschne, znovu namažu. Když je to potřeba, tak pastorky i řetěz vyčistím čističem na řetěz z Lidlu, ale to je tak max. 5× do roka (na cca 2tis km) na biku.

      0 0
    • j.zeman  

      U nás mejeme takto:-)

      0 0
      • Pavel  

        Doufám, že to modré je kachnička! :-)

        0 0
      • popokatepetl  

        asi podnájem, jinak tomu moc nerozumím :o)

        0 0
        • plzakj  

          No uz mi to napadlo u ty predchozi fotky od Fiend: nechtel bych sdilet vanu s tema psima hovnama co v terenu rozjedu :-F

          0 0
          • Esi  

            No hlavně jak bude vypadat ten odpad a ta vana když do toho 3× týdně osprchuješ 2 kila hlíny a jílu. Mě by snad to ježdění na kole ani nebavilo kdybych po vyjížďce musel ještě 2 hodiny leštit kolo, zlatá garáž, přijedu opřu kolo o zeď a jdu do sprchy

            0 0
          • Fiend  

            Ja ho takhle umyvala zatim jednou, normalne to delam pred barakem, coz v nejakych peti stupnich a desti fakt odmitam :-) Hlavne ho taky nemyju po kazde vyjizdce. Vzhledem k tomu, ze jsem jezdila kazdy den, tak na co ho budu umyvat kdyz vim, ze ho druhy den zase zaprasim :-) Hovno se mi zatim rozjet nepodarilo, jezdim vetsinou v lese, kde nepotkam ani nohu natoz, aby tam nekdo vencil psa a kdyby nahodou jo, tak to nepotahnu ani do bytu, qle nejdriv se toho nekde zbavim ;-)

            0 0
            • -b-n-x-  

              Pockej na jaro. Az jednou pojedes po silnici, na ktere je na jedne strane potok a na druhe rybnik – a zrovna potahnou zaby pres silnici. To jsem zvedav, jestli budes i tehdy to kolo umyvat ve vane (od tech zabich kousku).

              0 0
              • Fiend  

                Na jare uz budu zas umyvat kolo venku a pritom chytat prvni bronz :-D

                0 0
          • mirorek2  

            botu od hovna taky běžně vyhodíš co

            0 0
    • jenda95  

      Ja jsem si asi MTB trochu rozmazlil – kdyz ho po jizde neumyju, teda hlavne stred, pedaly, kazetu a retez, tak druhy den poradne neprehazuje. Nebo jsem moc velky detailista, protoze pozaduji, aby kolo jelo fakt potichu :)

      (ale hadice s vodou a houba mi zcela postacuji, nastesti mam extra myci mistnost na kola)

      0 0
    • Pavel Priesel  

      Co se týče čištění to už jsem tu psal tak teď jen dodávám opožděně slíbené fotky… čistím to tak po každé vyjíždce a kolo je pořád jako nový a to už má za sebou pěkných 5200 km v Alpes Provence… ( čím víc mazání pohonu tím víc problémů… ) viděl jsem tady jednoho kluka co vzal kolo k mechanikovy a ten mu naplacal na rozetu asi kilo grafitovy vazeliny :-) tak že takhle to prostě nedělám hodně lehce jen řetěz řídkým olejem a vytřít hadrem do sucha a konec veškerýho mazání a dvakrát za sezónu vyplachnu řetěz whitespiritem( mastný ředidlo) stačí vykvedlat v nějaký misce až z řetězu přestane jít černota ani nepotřebujete štětec… Jinak udělal jsem si v dílně stojan tak to meju nejradši na tom… Kolo drží mutu k němu v klidu že všech stran a nemusím se bát že mi spadne jako když ho jen opřu o zadní kolo…

      0 0
      •  

        5200 to je celkem prd (nové kolo).

        0 0
    • Pavel Priesel  

      Co se týče čištění to už jsem tu psal tak teď jen dodávám opožděně slíbené fotky… čistím to tak po každé vyjíždce a kolo je pořád jako nový a to už má za sebou pěkných 5200 km v Alpes Provence… ( čím víc mazání pohonu tím víc problémů… ) viděl jsem tady jednoho kluka co vzal kolo k mechanikovy a ten mu naplacal na rozetu asi kilo grafitovy vazeliny :-) tak že takhle to prostě nedělám hodně lehce jen řetěz řídkým olejem a vytřít hadrem do sucha a konec veškerýho mazání a dvakrát za sezónu vyplachnu řetěz whitespiritem( mastný ředidlo) stačí vykvedlat v nějaký misce až z řetězu přestane jít černota ani nepotřebujete štětec… Jinak udělal jsem si v dílně stojan tak to meju nejradši na tom… Kolo drží mutu k němu v klidu že všech stran a nemusím se bát že mi spadne jako když ho jen opřu o zadní kolo…

      0 0
    • Pavel Priesel  

      Jo hoši já mám dva metry a přijdou mi ještě dost úzký … to jsem zvědav čeho se ještě v diskuzi o mytí bajku dozvím… Možná bych měl podle některých členů začít přestavovat svoje kolo aby mohly klidně spinkat ale já jsem sem vlezl jen kvůli tomu abych ukázal že i jednoduše se dá kolo vypucovat… :-D

      0 0
    • Pavel Priesel  

      Asi to bude tím že mám obě kola v pokoji kde bydlím a tím že jsem voják tak mám věci v pucu :-) měli by jít taky do armády… Tam by jim dali čočku za třeba blbě vyčištěnou zbraň ;-)

      0 0
      •  

        A hlavně to bude tím,že vojáci mají všechny věci na parádu,(pro případ války)

        0 0
    • Pavel Priesel  

      Zdravím kolego zřejmě jsi také voják… To je dobré mít tady někoho kdo té armádě rozumí už jsem se bál že tu jsou jen samý vášnivý anonymní cyklisti :-D

      0 0
    • Espen  

      V sobotu rozebral, vše umyl ve vaně a v neděli dal dohromady.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Krku vidlice jsi moc nedal, kolem ochechu zadni naby jsi to taky odflakl. Bowdeny jsi doufam radne proplach vodou a naplnil hustou vazelinou…

        0 0
        • Espen  

          Fotil jsem před mytím :-D. Krk jsem vzal smirkem pak.

          Sedlovka je carbon, snad nezaroste :-D. Na sedlovku nesahám nikdy. Bojím se, že ji nedám tak jak byla.

          0 0
      • plzakj  

        A sedlovka? Zaroste do ramu? :-)

        0 0
    • File12  

      Vcera jsem myl po dvouhodinovy jizde kolo 2h. Jenze jsem to nechal zaschnout. Takze priste na to seru a jedu na mycku. Kdyz bahno neni zaschly, jde dolu jak po masle. Nastrikal a natrel sem silikonakem cely kolo (skoro cely ;) ) aby to slo priste dolu dobre.

      Myslim, ze z dalky je ten tlak malej, bahno to umeje a porad to trpi min nez aby na tom treba dva dny zasychala vrdtva mokryho bahna.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak pockej, mas tam logicky spor, mazes to silikonem nebo maslem? Je to maslo, nebo nejaky margarin? Zkousel jsi ruzne druhy?

        0 0
      • Lamer  

        V létě zabahněný kolo omeju rám a pláště hadicí a smetáčkem, po uschnutí otřu a máznu stíráky a řetěz (převodníky a kazetu čistim jednou za hodně dlouho). Teď chytám bahno každou vyjížďku, takže nemeju a jen čistim/mažu stíráky a řetěz. Jen škoda, že v zimě schne dlouho, takže je dobrý ho po umytí dát někam do tepla.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.