• bzencan79

    Ahojte,

    v posledni dny tady na foru davam otazku za otazkou a cim vice toho vim o kolech, tim vetsi mam chaos v hlave.

    Vybiram ted mtb hardtail do 30 000kc. Chci po tom asi neco trosku jineho, nez mnoho z naruzivych jezdcu zde. Chci hlavne „komfort“ na cestach pri prumeru 30km-50km/den. Cesty: silnice, cyklostezky, lesni cesty, polnacky.

    Rad si na kole zasportuji (tzn. snazim se spalit kalorie a jet rychle), nejsem ale bajkar typu: jezdim jen na mtb v narocnych terenech, sjezdy apod. Naopak, rekl bych, ze jsem uplne typicky cykloturista se sportovni/zavodni historii v jinych sportech. Navic bydlim v okoli, kde jsou lesy a lesni cesty + normalni cyklostezky + silnice: takze chci takoveho universala a mtb je pro to dobre.

    Jak vsak poznam na prvni pohled/ci zkouseni, ze kolo pro mne komfortni bude? Tzn. ze ta 5 min. jizda, ktera mi muze byt prijemna, bude stejne prijemna i po 3 hodinach jizdy?

    Na co se opravdu divat pro rozpoznani „komfortu“?

    (Komfort definuji jako: pocit pohodli, kdy mne neboli krk ci zada po 2h jizdy, protoze se prilis nebo divne hrbim; pocit pohodli pri slapani, kdy nemam pocit, ze za sebou tahnu mnoho vahy ci ze se kolo chova jako tank – zda se mi, ze plaste tu hraji velkou roli?; pocit pohodli, kdy mi prdel nerve bolesti po 2hod cesty- zde se asi bavime o typu sedatek? pocit pohodli z ramu a tuhosti, ktery dokaze byt pevny ale zaroven i absorvovat soky tak, aby to mi to nebylo neprijemne apod.).

    Jak toto vse rozpoznat bez toho, ze si kolo muzete vypujcit na nekolik hodin a projet se?

    0 0
    • koldas  

      Pravděpodobně až 100% nijak.

      Sedneš a pokud to nebude úplný průšvih, tak to poznáš po chvilce, ale jinak za 5min nepoznáš co zadek a jiné partie budou dělat po 2 hod. jízdy.

      Dá se částečně řešit různým nastavením posedu, sedlem atd.

      0 0
    • plysovykozisek  

      To poznáš jedině, když se na tom projedeš.

      0 0
    • novas752  

      Nepoznáš, nemáš šanci, ani hodně zkušený člověk to neurčí úplně s jistotou že mu něco bude určitě 100% sedět. Z toho důvodu jde na kole spousta součástí vyměnit za jiné, to co koupíš v krámě je jen polotovar, který si časem se získanýma zkušenostma doladíš jak budeš chtít.

      Jdeš na to příliš vědecky a protože teď nemáš zkušenosti (nic proti, jen vykládám fakta na stůl), akorát se v tom utopíš a budeš se zbytečně stresovat nekonečnýma možnostma výběru. A teď ti geometrie začne kolidovat s kvalitou osazení po funkční stránce a po stránce hmotnosti a budeš úplně v prrr. :)

      Pro laika který se v tom nevyzná je nejjednoudšší a zároveň dostatečně přesné si zajistit testovací kola, otestovat je třeba přes víkend a tim tak nějak trefit co ti zhruba může sedět a podle toho vybrat.

      Nebo můžeš hodiny a dny studovat články a videa o geometrii a sedlech atd. a být z toho bez zkušeností akorát zmatenej, totální guláš v hlavě.

      0 0
      • novas752  

        A pláště maj vliv na to jak to jede velkej, ale nejsou jediné a není to jednoznačné. Pláště jsou spotřební materiál (stejně jako řetěz, brzdové destičky apod.) a řešit to můžeš kdykoliv později podle pocitu.

        0 0
      • bzencan79  

        „Jdeš na to příliš vědecky a protože teď nemáš zkušenosti (nic proti, jen vykládám fakta na stůl“

        v pohode, je to tak.

        „Nebo můžeš hodiny a dny studovat články a videa o geometrii a sedlech atd. a být z toho bez zkušeností akorát zmatenej, totální guláš v hlavě.“

        Presne…cim vice vim, tim se mi vybira obtizneji a zacinam mit chut koupit jen kolo, at uz nad timto nemusim travit cas.

        0 0
        • Martin  

          První kolo stejně koupíš blbě, ať děláš co děláš.

          0 0
          • bzencan79  

            to je , svym zpusobem, utesujici zprava. Tak trochu to totiz snizuje vahu meho rozhodnuti :-)

            0 0
            • Martin  

              Na prvním kole si ujasníš, co od něj čekáš.

              0 0
    • Martin  

      Komfortní HT je full…

      0 0
      • novas752  

        Full za 30 bude velmi komfortni, na zpevnenych cestach zejmena. Na to je recept jednoduchy – hardtail, tluste plaste s rychlym vzorkem i konstrukci a nizky tlak.

        0 0
        • Martin  

          I s tlustými plášti na mlíku bude HT trochu kostitřas :)

          0 0
          • nitraq  

            Prohlásil majitel štěrkoletu:))

            0 0
            • Martin  

              a majitel RB CRR :)

              vím o čem píšu.

              0 0
          • novas752  

            Proč, proč to tady řešit. HT je na takový styl ježdění úplně v pořádku a mě osobně by na takové povrchy stačil i celopevňák/mon­stercross/gra­velbike. Navíc v danym rozpočtu je full úplnej nesmysl. A už takhle v tom má docela guláš (ale aspoň ví že ho má :) ), tak do toho ještě budeme plést nesmysly…

            0 0
    • Alojs01  

      Nepoznas, proto se delaji testovaci dny/vikendy, kde si muzes projet vicero kol stejnym terenem a treba i na vic hodin. Obzvlast, kdyz castka, kterou za kolo hodlas utratit, je pro tebe nezanedbatelna…:-)

      0 0
      • Namtos  

        A ty budou zase až příští rok na jaře :)

        0 0
        • Alojs01  

          Ano, ale… většina obchodů má na půjčení testovací kola. Je to sice trochu „omezující“ v tom, že si půjčuješ jen jedno kolo, ale zase klidně na víkend. Něco to stojí, ale to také cesta…

          0 0
      • bzencan79  

        Jo take se mi zda, ze toto je nakonec ten zaver. Venku, kdyz jsem kupoval veci, byl jsem schopny se podivat na amazon…stovky hodnoceni od uzivatelu…kdyz to melo nad 75% pet hvezd, clovek vedel, ze to bude prinejmensim okay. Nebo jsem cetl review apod. V teto spotrebni kategorii to je daleko horsi..nejsem schopen najit reviews od jinych ani v anglictine, ani nemcine ani cestine. Proste kola maji docela malo system. hodnoceni na webu.

        No je to dano asi relativne mensim poctem a divesifikaci…pres­to, ani tak “proflakle” znacky jako Scott (pro mne scott scale 960) tech review maji uplne mi imum. Fakt je pak tezke neco koupit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.