• *J1

    Tak , zdravím vás . Tak nějak jsem se rozhodl pro RB IQ , pročetl jsem tu myslím většinu threadu ale co mě zajíma tak jestli mají majitelé nějaké zásadní vítky proti tomuto kolu , a potom ještě jestli je full oproti HT které jsem měl doteď opravdu velký rozdíl na asfaltu například dojet 50 KM do Beskyd . Díky J

    0 0
    • mxv  

      ..zda se, ze zadne nejsou:-)

      Nejsem majitel, tak se nebudu vyjadrovat, ale zajed si ho vyzkouset, dyt to mas kusek. (ja sem to udelal, a dal ruce pryc)

      0 0
      • Lišák  

        (ja sem to udelal, a dal ruce pryc)

        Tak sem hoď ty negativa, ne?

        0 0
        • mxv  

          Uz sem to tu kdysi psal, nejvetsi negativum byl tlumic, ale to se da resit, tys to vyresil DHXem. Pak mi vadila geometrie, na me moc kratke, velky uhel hlavovky(u XXL), lehce nestandartni pr. sedlovky, vedeni lanek spodem. Mozna jeste neco, ted si nevzpominam, proste drobnosti, ktere me ve vysledku odradily.

          0 0
          • Lišák  

            Ano-tlumič jsem vyřešil. Možná s novým X-F to bude chodit slušně. Geometrie mi naopak sedne naprosto přesně. S vedením lanek se shodneme-blbě se to umývá. Kdyby byly vedeny po horní straně dolní trubky, bylo by to lepší.

            Co jsi tedy pořídil?

            0 0
            • mxv  

              Rikal mi tehdy p. Bartos, ze to s tim XF je trochu lepsi, ale ze nemam cekat zazraky. Poridil sem, puvodne jako prozatim toto ale sem fakt spokojeny, jen nevim, kolik vydrzi, je to takovy papirak.

              0 0
      • *J1  

        Mám to v plánu , ale chci mít co nejvíce informací co nejdříve , jsem natěšený , ruce pryč? a z jakého důvodu?

        0 0
    • Lišák  

      na asfaltu například dojet 50 KM do Beskyd

      To jako 50km dojet do Beskyd, tam pojezdit po kopcích třeba taky 50km a dalších 50km zpět?

      Jinak k dotazu-záleží na tlumiči a na pláštích, kterými ho osadíš.

      0 0
      • *J1  

        Máme v beskydech chatu takže jedu na chatu 50KM, sobota pojezdím 50km po horách, a v neděli zase domů do ovy 50km . Jestli je iq v reálu schopné takhle pohodově fungovat a to s tlumičem X-Fusion 02 rc , plaště bych řešil až při skládání plánuju Koupi rámového setu .

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jen dojet 50km po asfaltu naprosto v pohodě. To není problém ani na pomalejší těžších kolech s vyšším zdvihem.

          Už jsem tu dlouho nenadhodil

          http://www.bike-forum.cz/…il-3819.html

          Na tomhle dal 240km po asfaltu a to na těch Big Betty.

          0 0
          • roud  

            jenže to ti nezajede každej spousta lidí by to po pár km zahodila do příkopa a radši šla pěšky :O)

            0 0
          • Georrge  

            na tom musí být hodně pohodlné poježděníčko :) někdy mám pocit, že 160mm full na objemných slickách je na celodenní pohodové asfaltové vyjížďky nejlepší :D

            0 0
            • marapara  

              Vzhledem ke stavu našich silnic, na nich začíná být full pomalu nutností :).

              0 0
            • MlokCZ  

              Odjet něco hodně dlouhého po asfaltu na fullu se 140–160mm s vhodnými plášti (tím myslím RaR a rychlejší až třeba po nějaký slick), to si dokážu představit bez problémů, i když na mě by bylo 240km už moc (i na silničce jsem měl limit vždy tak kolem 200km).

              Ale ty Big Betty…

              Koncem zimy (když jsem ještě čekal na rám na celopevňáka) jsem letos dal pár set kilometrů na Stereu na RaR/RaR čistě po asfaltu a taky se dalo.

              0 0
      • *J1  

        A konkrétně to tvojé erbéčko je fakt super , po dizajnové strancé si myslím je dost vydařené .

        0 0
    • pepe19  

      nemám žádné negativa,ale každému sedí něco jiného.

      mně sedí skvěle právě IQ a s asfaltem taky nemám problém.

      Jak píše Lišák-jedině mytí bovdenu :-)

      0 0
      • *J1  

        Kolik Km tak najezdíš na erbínovi za rok ? jaká část tvých cest tvoří asfalt , jsem zvědavý na lock jestli se to aspoň trochu bude podobat HT , no po půjčení budu moudřejší . Každopádně dík za reakci .

        0 0
        • pepe19  

          najezdím do 4000 ročně,třetinu po asfaltu.jsem spokojen…

          než jsem pořídil měl jsem na test první IQ s X-fusion tlumičem a nebylo to ono,ale neměl jsem to ideálně nastavené a rám byl L.Teď tam mám RP23 a velikost M a pohoda

          0 0
      • Loner  

        a jak se ten bowden zachová, když dostane od předního kola šutrákem? (což se děje na kamenitých sjezdech v rozbitém asfaltu nebo štěrku víckrát za den). Z toho mám strach, mám RB taky v hledáčku.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Maximálně se usměje a jede se dál. Fakt nechápu co pořád řešíte.

          0 0
          • roud  

            je vidět že ti nikdy bovden nekřípnul lanko co ?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ne :0)

              0 0
            • Darkson  

              vedení lanek spodem jsem měl na několika rámech a nikdy se mi nic takovýho nestalo

              0 0
              • Vilém  

                Mam to taky uz na druhym kole a neni problem, ale tam jde o hola lanka, tak jako na silnicce. U bowdenu v kuse, kdyz jej blbe trefi sutr, by se to mozna stat mohlo. Ale myslim, ze to nebude nijak dramaticky, na Speslech je to stejne a zatim jsem od zajemcu o nej, takovyto argument, jako negativum odrazujici od koupe, neslysel.

                0 0
              • roud  

                mě se podařilo procvaknout i bovden na horní rámovce (a neptejte se mě jak se mi to podařilo sám jsem na to dodneška nepřišel)

                0 0
    • Bafoon  

      mě nesedl projevem při šlapání, nějak mi přišel těžký za pedálem, nakonec jsem vybral VPP

      0 0
    • Smazaný účet  

      Já bych zkusil jít rovnou do IQ6tky. Nemám na něm nejlehčí věci a 50km vkuse jsem už možná taky ujel (nevozím tacháč). Jenom to nechce spěchat, ale spíš se kochat :0) Přecijenom to není závodní nízkozvihej full.

      0 0
      • *J1  

        IQ 6 jsem měl v merku jako první ale pak jsem to něják přehodnotil ty zdvihy 120/120 to bude ideální , uvidím po vypůjčení :P . ještě jsem na pořádném Fullu nejel .

        ANTUCH: No díval jsem se na supa F80 ten má stejný systém stavby jako íkvéčko pokud se nepletu,akorát že má menší zdvih. Rb mě nalákalo hlavně tím že je to čekmejd a taky disajnem vždycky jsem po rbéčkách tak nějak pokukoval.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Myslím, že 120/120 je krutě málo.

          0 0
          • Kubiczech  

            Na DH asi je…

            0 0
            • Smazaný účet  

              No podle mě i na normální lesní cesty. 120/120 využiju i na polňačce, na něco víc je pak potřeba rezerva. V rámci pohodlného ježdění po lesních je i těch využívanejch 120mm prima. IQ čko je dost progresivní a bez DHX tlumiče těch 120 ani nevyužiješ. To je pak lepší vzít rovnou IQ6tku. Váhovej rozdíl je jenom 400g. Navíc se pak můžeš univerzálněji rozhodovat kam ten bike směřovat. Můžeš tam hodit 160tku vidlu a odolné ráfky, teleskop atd pro více DH zaměření a nebo lehoučké komponenty a 150 vidlu pro více XC zaměření. To ti IQ nedopřeje.

              0 0
              • Kubiczech  

                Podlě mě neexistuje rozumný důvod, proč někomu, kdo chce svižný XC bike radit kolo na pomezí trailbiku a endura. IQ6ka nikdy stejně nepojede.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pokud na ní nedáš těžký kola a pláště tak si dovolím tvrdit, že pojede stejně jako IQ.

                  0 0
                  • KAPLIS  

                    Geometrie je jiná a to je poznat hodně. Na to bych se hlavně zaměřil. Výbavu můžeš dát jakou chceš, ale geometrii nezměníš. Pro mě je IQ6 mimo, naopak IQ ideál. Nejlíp zkusit, protože každý má jiné nároky.

                    0 0
                  • KRAJIC  

                    Určitě ne – rozdíl v geometrii je tam obtrovský a jasně daný a jde o úplně jiné kola.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ano, rozdíl v geometrii tam je, ale váhově se lze dostat na dost podobná čísla. Nemyslím si, že by mezi stejně těžkými koly s různou geometrií byl až tak velký rozdíl v tom jak to pojede.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Imho geometrie ma zasadni vliv na to, jak kolo pojede:)

                        0 0
                      • kubad  

                        ano pokud bys IQ složil víc odolněji a IQ6 spíš lehčeji bude to hodně podobné, geometrie je taky otázka jak to nastavíš, délka představce – řídítka.

                        ale pokud je každé kolo složení jak by mělo rozdíl bude poznat, jiná otázka je jestli to něčemu vadí :D pokud vyloženě nehoníš čas tak určitě ne

                        0 0
                        • KRAJIC  

                          S tím nesouhlasím – musel bys ty kola přestavět tak, že by nedávala smysl.

                          0 0
                          • kubad  

                            zase tak moc ne

                            pláště + představec, myslím že funkční by to bylo v pohodě, prostě rychlejší full s víc zdvihu, měl sem to taky tak

                            0 0
                      • KRAJIC  

                        Geometrií je určeno vše podstatné – z části to můžeš ovlivnit komponenty, ale pouze do určité míry.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Geometrie je rozdílná a bude to znát na chování kola (zejména věci jako točivost, stabilita, sjezdy, prudké výjezdy).

                          Ovšem vůbec nesouhlasím s tím, že to má nějaký velký vliv na jezdivost. Naopak si myslím, že naprosto minimální. Zejména pokud se na tom vyšším zdvihu použije vidlice se snižováním zdvihu, která pořeší geometrii do prudších výjezdů.

                          Stereo mám geometrií dost podobné IQ6 (třeba hlavový úhel totožný) a i s touto geometrií je jezdivé parádně.

                          A rozdíl oproti chrtím fullem s rozdílnou geometrií je velmi malý (a to teď srovnávám s extrémem typu 100mm chrtí full).

                          A třeba na delších náročnějších trasách (100km, 2500m převýšení, převážně terén) to mám při použití stejných plášťů ± nastejno s tím chrtím fullem. Jsem na vyšším zdvihu jen o chlup pomalejší a zase se méně unavým v rozbitějších pasážích (mnohem více toho odšlapu na pohodu v sedle, což šetří síly).

                          Loni jsem se dokonce rozhodoval jestli prodat starší Stereo nebo chrtího fulla a nakonec si nechal Stereo a prodal chrtího fulla, právě proto, že ten chrtí full na pohodové ježdění nic nepřinášel.

                          Vůbec bych se toho vyššího zdvihu nebál ani pro ježdění delších náročnější výletů.

                          Tedy vše v případě, že IQ6 slušně jede. Netuším jak je na tom oproti IQ. Pokud ten vyšší zdvih (140–150mm) je na slušně jedoucím rámu, tak není sebemenší problém.

                          A to ani se supercitlivým tlumičem.

                          0 0
                          • RomanH  

                            Napisu to treba sem pod Tebe. Predem pisi, ze nemam zadne zkusenosti s fullem vyjma kratkeho svezeni, kdyz jsem si nejakeho pujcil od kamaradu. Vetsina lidi tu radi spise vyssi zdvih. Do ted mi neni jasne, k cemu je 140mm a vyse dobre k jizde po polnackach / loukach (a tam bych asi cekal od fullu nejvetsi vyhodu – pri delsi jizde nebudu tak vyklepanej) + lesnich cestach. NA HT nemam problem sjet rozbite singliky v Alpach, a tam kde to nedam, to uz neni o stroji ale o hlave. Dejme tomu, ze i ty kola 140mm a vyse muzes dneska postavit na podobne vaze jako 100/120 a jezdit na tom delsi vylety, ale neni to pro krajinkare zbytecne ? Osobne si treba v Brne nedokazi predstavit, kde bych ty vyssi zdvihy vyuzil, a to si nemyslim, ze zrovna Brno je placka.

                            0 0
                          • RomanH  

                            Napisu to treba sem pod Tebe. Predem pisi, ze nemam zadne zkusenosti s fullem vyjma kratkeho svezeni, kdyz jsem si nejakeho pujcil od kamaradu. Vetsina lidi tu radi spise vyssi zdvih. Do ted mi neni jasne, k cemu je 140mm a vyse dobre k jizde po polnackach / loukach (a tam bych asi cekal od fullu nejvetsi vyhodu – pri delsi jizde nebudu tak vyklepanej) + lesnich cestach. NA HT nemam problem sjet rozbite singliky v Alpach, a tam kde to nedam, to uz neni o stroji ale o hlave. Dejme tomu, ze i ty kola 140mm a vyse muzes dneska postavit na podobne vaze jako 100/120 a jezdit na tom delsi vylety, ale neni to pro krajinkare zbytecne ? Osobne si treba v Brne nedokazi predstavit, kde bych ty vyssi zdvihy vyuzil, a to si nemyslim, ze zrovna Brno je placka.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Full není o tom co sjezdeš a co ne. Tady nemám moc velký rozdíl, i když o něco více toho na fullu dám.

                              S narůstajícím zdvihem si vše více užiju, dám to rychleji, dám to s větší jistotou.

                              A ty polňačky a louky, tak to hrozně záleží od konkrétní situace. Někde stačí bohatě i chrtích 100mm, někde ne.

                              Na šlapavých rozbitějších úsecích se to hrozně moc liší tím, do jak moc rozbité pasáže tě nechá full šlapat v tempu v sedle.

                              Tady je mezi 100×120×150mm proklatě velký rozdíl. Samozřejmě není to jen o zdvihu, ale i o funkci dané zadní stavby.

                              A jak už jsem tu několikrát psal, tak opačně to není žádný problém. Tedy, že na chrtím fullu nejsem ani na rychlých málo rozbitých úsecích skoro o nic rychlejší. Rozdíl je malý, takže není pro mě jako turistu podstatný.

                              Takže mi naprosto nevadí ani odjet 100km trasu na Stereu, kde není téměř žádný těžší terén a kde potenciál vyššího zdvihu využiju jen málo.

                              Každý ale ať jezdí na čem chce. Pořád tu budou i tací, co budou raději jezdit HT.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                Ono totiž primárně nezáleží na zdvihu, ale hlavně na jeho průběhu. Prostě stovkový kola jsou často dělaný na závody pro necitlivou a agresivní jízdu a naopak 120 a větší zdvih mnohem víc na pohodu. Nebo něco mezi.

                                Ale nemusí to tak vždy být, stejně jako nemusí být pravda to, že větší zdvih = odolnější rám :-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Záleží na obojem, já bych řekl že zhruba stejně.

                                  Dlouhodobě jsem jezdil 100mm x 130mm zcela stejného systému a to i opravdu se stejným průběhem a srovnatelnou citlivostí.

                                  A rozdíl byl obrovský a byl daný čistě zdvihem a samozřejmě něco i geometrií (především do sjezdů, výjezdy opět kompenzovala u vyššího zdvihu snižovací vidlice a to opět k ještě lepšímu než byl ten nižší zdvih).

                                  0 0
                          • KRAJIC  

                            Jel jsem na obou a znova opakuji, jsou to zcela jiné kola. Výška vidlice a tímto tebou uváděné snižování je pouze jedna z mnoha veličin tvořící geometrii každého rámu. Kolo více na sjezdy je prostě uděláno tak, aby hmotu tvého těla cpalo více dozadu – proto na rovinkách blběji točí ve výjezdu se dřív zvedne na zadní. Kola dobré na výlety co jezdí tě cpou více dopředu nad řídítka – přední kolo je více zatížené vlivem hmoty těla. Následuje miliarda dalších aspektů jako hlavový úhel, úhel sedlové trubky, poloha středu x/y, délka zadní stavby.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              S tím nesouhlasím téměř v ničem. V těch výjezdech to vidím naprosto opačně.

                              Zvedání na zadní ovlivňuje téměř výhradně délka zadní stavby. Ta určí polohu sedla vůči zadnímu kolu se kterou nejde nic dělat.

                              Zbytek už je pouze na jezdci.

                              To že mám třeba mírně narovnanější posed a kratší představec, tak to samo o sobě ničemu nevadí. Stačí se ve výjezdu lehce více ohnout a těžiště bude pořád na stejném místě jako na chrtějším stroji s delším představcem (jediný rozdíl bude v tom jak moc budou pokrčené ruce).

                              A naopak vyšší zdvihy často mají právě delší zadní stavbu. Na 150mm fullu vyjedu právě naopak prudší pasáže než na chrtím HT i než na chrtím fullu. A to díky mírně delší zadní stavbě. Narovnanější posez a hlavový úhel, to snížení vidlice naopak překoná. Tedy při platforma + vidlice maximálně snížena mám lepší geometrii pro výjezd než na tom HT.

                              Je to tedy naprostý opak toho co píšeš. Na tom vyšším zdvihu se snižováním na vidlici se vůbec nemusím posouvat na špičku sedla jako jsem musel na chrtějších strojích.

                              Jediné s čím souhlasím je zatížení předního kola. To může být v některých situacích o trošku menší. Ale ani tohle nelze přehánět ani na 150mm fullu, protože pak se chová třeba na rovině blbě. Není to přeci pořád sjezďák. A pak mírně horší točivost na rovině, tam také souhlas.

                              Ve výjezdu to opět není pravda (ani točivost, ani zatížení předního kola), se sníženým zdvihem a platformou mi jde hlavový úhel extra nahoru a těžiště se výrazně posouvá na přední kolo.

                              Jinak teď koukám na délku zadní stavby IQ6 a je proklatě krátká. Většina fullu stejné kategorie ji má delší. Mně by se tak krátká zadní stavba tedy rozhodně nelíbila. Třeba pro srovnání Reign má zadní stavbu o 1,5cm delší, což už je rozdíl velký.

                              0 0
                              • KRAJIC  

                                Myslím, že mluvíme o tom samém, jelikož to ani jinak nejde při respektování fyzikálních zákonů – jde prostě o to kde se v které chvíli nachází těžiště při měnících se sklonových podmínkách.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  S tímhle souhlasím zcela. Ale právě na 150mm fullu díky delší zadní stavbě + vidlice se snižováním může být těžiště v dobré poloze jak ve sjezdu, tak ve výjezdu a v obou případech výrazně lepší než na chrtím fullu (nebo HT) bez vidlice se snižováním zdvihu.

                                  Jinak proč má vlastně IQ6 až tak krátkou zadní stavbu?

                                  Takový extrém jsem snad neviděl u žádného fulla tohoto zdvihu.

                                  0 0
                                  • KRAJIC  

                                    Nějaký ******* jsem u toho nepozoroval – jel jsem na tom jen pár chvil v různých úsecích a přesedal jsem z mého Monstera HT. Ale mezi IQ a IQ6 je rozdíl opravdu výrazný jde o jiné typy kol.

                                    0 0
                              • Karlos009  

                                „Zvedání na zadní ovlivňuje téměř výhradně délka zadní stavby. Ta určí polohu sedla vůči zadnímu kolu se kterou nejde nic dělat.“

                                To to moc zjednodušuješ, vliv má i úhel sedlové trubky a délka horní ránové trubky. Ano můžeš extrémně posunovat sedlo a zkracovat a prodlužovat představec, ale tím tvoříš hybrid. Krajic má pravdu v tom, že rozdíl mezi IQ a IQ6 je značný. Ačkoliv délka horní rámové trubky není výrazně větší sedí se víc v předu a šlape pod sebe, sedím víc mezi koly. Při skoku má IQ výrazně větší tendenci padat na předek (alespoň mě to tak přišlo, zvyklí z IQ6, na které se mi skáče perfektně a to to moc neumím).

                                Co se týče délky zadní stavby, zase se odkážu na můj oblíbený Spešl, Enduro má zadní stavbu 419mm a stoupá do strmých kopců výborně(možná líp, než IQ6).

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  Mlok asi předpokládá, že jezdec má nějaký fyzické proporoce a pokud má správně sedlo vůči středu a délku rámu vůči délce trupu a rukou, tak se ostatní věci zanedbávají (viz úhel sedlové trubky, to přece s posedem vůbec nesouvisí)

                                  0 0
                                  • Karlos009  

                                    A jaká je ta správná pozice sedla vůči středu? A délka rámu vůči trupu? To je přece pokaždé jiná a o tom to je, různé geometrie. IQ má větší úhel, delší horní rámovou trubku, tělo je více vpředu.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ne o tom to není.

                                      Proč by to bylo pokaždé jiné, tedy pro tu pozici sedla? Ta je daná proporcemi jezdce (poměrem délek stehení a lýtkové části nohy) a s geometrií kola nemá nic společného.

                                      Pokud budeš sedět na IQ kvůli většímu úhlu sedlové trubky více vepředu, tak si prostě posed nastavil blbě.

                                      Tohle je přeci úplný základ si to nastavit správně vůči středu.

                                      Na větším sedlovém úhlu musíš pousunout sedlo více dozadu v ližinách případně dát větší offset sedlovky když to nestačí, abys ten větší sedlový úhel vyrovnal.

                                      Poloha sedla je pro efektivní šlapání pořád daná těmi proporcemi jezdce, případně jeho stylem šlapání a zdravotními problémy (korekce dle ježděných kadencí nebo třeba dle bolosti kolen).

                                      Hobík samozřejmě nedokáže určit úplně přesně tu neefektivnější předozadní polohu, to by šlo pouze s měřením výkonu pro rozdílná nastavení.

                                      Přibližně to ale určit lze a pak to zkoriguje prostě podle pocitů (především aby to vyhovovalo kolenům, apod.). Tím si ale i ten hobík tu jednu konkrétní polohu najde a ta ja pak daná.

                                      Postupovat stylem, že bych na větším sedlovém úhlu dal tedy o to více sedlo dopředu a šlapal více od sebe, tak to mi tedy kolena pěkně poděkují (to bych brzo dojezdil, vyzkoušeno z dřívějška, kdy jsem vozil sedlo o něco více vepředu).

                                      Délka posedu (tedy délka horní rámové trubky + představce) už daná není, protože pro různý styl jízdy je třeba jinak narovnaný posed a téměř každý bude preferovat takovou délku, která je vhodná pro daný styl jízdy bez ohledu na efektivitu šlapání.

                                      Ale tady platí to s tím krčením rukou, to těžiště dostane do stejné polohy. A to snižování vidlice.

                                      0 0
                                    • mr.antik  

                                      Může se to měnit podle stylu jízdy. Ale pokud chci na kole rozmně šlapat a jezdit, tak to bude vždycky podobný. Čímž vylujučuju věci jako trial, 4×, dirt, DH atd…

                                      0 0
                                • KRAJIC  

                                  No tak nějak úplně přesně jsem to myslel. Selskorozumově.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přesně jak napsal mr.antik.

                                  Úhel sedlové trubky nemá vliv naprosto žádný. Sedlo budu mít vždy stejně nastavené vůči středu a to podle svojich proporcí (tedy podle délky steheních kostí + jak to preferuju) a ne podle zdvihu.

                                  Samozřejmě že v některých situacích rozdíly v chování budou. Zejména na rovině a sjezdu při plném zdvihu vidlice na vyšším zdvihu. Tady bude mít vyšší zdvih převážně výhodu až na mírně horší točivost na rovinkách.

                                  A co se týká výjezdů, tak tady žádný rozdíl těžiště díky jiné délce rámu (a jinak narovnanému posedu) nebude.

                                  Délka horní rámové trubky a představce má vliv pouze na pokrčení rukou.

                                  Ať mám posez jakkoliv dlouhý, tak rozdílným pokrčením rukou dosáhnu při stejné poloze sedla vůči středu a stejně dlouhé zadní stavbě zcela totožného těžiště.

                                  Jediný rozdíl je v tom, že při hodně narovnaném posedu a dlouhém výjezdu to už není tak příjemné mít dlouho příliš pokrčené ruce.

                                  A právě prot tu je opět to snižování zdvihu vidlice, které u toho vyššího zdvihu a narovnějšího posezu hrozně dožene a většinou i předežene (tedy třeba snížení do mezipolohy stačí na srovnání geometrie s nižším zdvihem a maximální snížejí je už výhodou).

                                  Abych to zestručnil:

                                  Když používám snižování zdvihu na vidlici u vyššího zdvihu na Stereu, tak mám geometrie lepší oproti nižšímu zdvihu úplně vždy (a je to o třídu lepší jak ve výjezdech, tak ve sjezdech) a ten nižší zdvih nepřinese vůbec nic.

                                  Přinese jen drobné výhody jako o něco nižší váha, pak třeba mírně lepší aerodynamika pokud tam bude chrtější posed.

                                  Ale nepřinese mi lepší výjezdy, ty budou naopak horší. Mám to ověřené i do extrémů. Na Stereu jsem toho vyjel už spoustu co na chrtím fullu bez snižování ne.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Přeci jsem ale na jeden hodně významný vliv zapomněl v tom rozboru.

                                    A tím je výška středu. Tohle je parametr, který se hodně full od fullu liší a to nezávisle se zdvihem (jsou fullu s vysokým středem jak u nízkých tak u vysokých zdvihů a i naopak).

                                    Na Stereu, zvlášť tom novějším mám střed hodně nízko, to bude také přizpívat k těm výborným výjezdům.

                                    0 0
                                    • Maty.dp  

                                      Tady je krásně vidět jak má každý úplně jiný požadavky na kolo. Co jednomu vyhovuje druhého hrozně štve. Mě třeba na STEREU hrozně vadil ten nízko položený střed. Ale je pravda že na to jaké má STEREO zdvihy tak do kopce jede hezky.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ten střed je opravdu hodně individuální. A problém tady je v tom, že výška středu je protichůdný požadavek.

                                        Tedy, že ho potřebuješ co nejníže pro co nejlepší vlastnosti kola (a to ve všech situacích kvůli nižšímu těžišti).

                                        A proti tomu jde škrtání pedálů o zem.

                                        Stručně řečno, každý by měl vozit střed co nejníže zkousne v rámci škrtání pedálů o zem a překážky.

                                        0 0
                                        • Maty.dp  

                                          Já s tebou souhlasím. Ale nastavení kola a požadavky na kolo jsou u každého úplně jiné. Co jednomu vyhovuje to může druhému hrozně vadit. To je vše. Nevím jestli to bylo špatným nastavením, ale mě prostě STEREO nesedlo a hrozně mi vadil ten nízkej střed.

                                          0 0
                          • JSt  

                            pokud mas na vsech kolech stejny posed (a to ty ± mas), tak opravdu bude jizdni projev dost podobny. tim ale brzdis, to nizkozdvihovej­si kolo.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Debata vznikla k tomu, jaký má vzít zdvih. Tedy kolo bude mít na stejné použití. A posed dá takový, jaký mu bude vyhovovat.

                              A věci jako aerodynamiku snad nebudeme pro hobíka u fullu řešit. A mimo aerodynamiku nemám žádné měřitelné rozdíly v rychlosti dle toho, jestli je posed narovnanější nebo sportovnější (jezdil jsem mnoho různých HT a postupně posed narovnával od kdysi superchrtího po současný pohodový; rychlost pořád ± stejná).

                              0 0
                      • JSt  

                        :-D

                        0 0
          • Georrge  

            proč myslíš?

            0 0
    • antuch  

      Jestli chceš něco na delší jízdu po silnici, tak si kup třeba F80 od supu…:-)

      0 0
    • DejvGSR  

      Ahoj, na IQ jsem loni najel přesně 1001 km. Předtím jsem míval roky silničku, pak jsem si pořídil první MTB v roce 1996 RETU ( celopevňák) a k němu jsem opět sedlal silničku. Pak jsem krátce jezdil GT Avelanche 2. Obě horská kola jsem jezdil jak po asfaltu tak po zdejších lesích převážně s písečným povrchem cest. Pořídil jsem IQ a dost mě překvapilo jak jede. Čekal jsem, že to bude línější. Nejdelší cesta přes 80 km, nebyl problém. Na silničce jsem jezdíval sám pro sebe takovou časovku na 50 km. Nejlepší průměrnou rychlost jsem měl 32 km/hod. Nejsem teda žádnej sportovec, ale na IQ jsem stejnou trasu zajel průměrně 29 km/hod a na ostatních mtb tak kolem 23 km/hod. Je fakt, že jsem se na IQ asi více snažil. Ale znovu říkám, mě se na něm jezdilo pěkně až na písečný povrch. Tam byl předek nervózní ( nejsem žádnej technik). Nejdříve jsem to přičítal gumě , ale po zapůjčení IQ 6 jsem zjistil, že je to geometrií. Takže změna a dnes sedlám RB IQ 6. Pro mě vskutku universál, dnes jsem na něm dal 78 km ( 30% les, zbytek asfalt). A docela pohoda. V terénu něco kolem 68 km nejdelší trasa a to jsem pak měl kola plné zuby. Já jsem zpokojenej, kolo mi krásně uvolňuje stres, prostě si to užívám a vychutnávám. A pak pivko po švihu chutná skvěle.

      0 0
      • *J1  

        Super přesně něco takového jsem potřeboval slyšet , myslím že za svou cyklokariéru jsi schopný IQ ohodnotit, a přesně jak to popisuješ bych si představoval ježdění na mém budoucím Erbínu . Takže díky moc za příspěvek nějáký takový jsem si představoval :D :).

        0 0
      • *J1  

        Super přesně něco takového jsem potřeboval slyšet , myslím že za svou cyklokariéru jsi schopný IQ ohodnotit, a přesně jak to popisuješ bych si představoval ježdění na mém budoucím Erbínu . Takže díky moc za příspěvek nějáký takový jsem si představoval :D :).

        0 0
      • marapara  

        O IQčku jsem také uvažoval, to že jde hezky za pedálem se mi taky líbilo. Ale nakonec jsem dal přenost většímu zdvihu a koupil Spešla SJ FSR se zdvihem 140/140. Trochu jsem ho poladil a musím konstatovat spokojenost. Bike jede výborně vpřed za pedálem a přitom ten zdvih je pro mě +. Minulou neděli jsem dal zatím nejdelší vyjížďku letos vůbec, 110 km a 2100 výškových na fullu, hodně jsem jel po asfaltu, ale bylo tam i hodně náročnějšího terénu. Super výlet, jezdí to skvěle.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Mě taky přijde že IQ6tka jede stejně jako bývalé HT.

        0 0
        • roud  

          tslsk tos mel ht asi pekne napicu xD

          0 0
          • Smazaný účet  

            HT bylo se stejnými komponenty jako jsou teď na IQ6tce, Proti HT jsou jiné pouze brzdy a sedlovka. Takže je prakticky jiný jenom rám a jede to stejně.

            0 0
            • roud  

              stejne to nikdy jet nemuze :oD

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pocitově to fakt stejně jede :0)

                0 0
                • Lister  

                  Je tak pro info – kopec za barákem, který jezdím na fullu běžně za 35 minut jsem jel naposledy na HT za 28 minut (samozřejmě dle tepáku stejná zátěž na 80%) – samozřejmě tam nejsou stejné pláště apod, ale to se zase v kopci tolik neprojeví, takže většinou je rychlý full opravdu jen pocit.

                  0 0
                  • roud  

                    já mám srovnání docela objektivní mám HT i full ± stejnej váhově ±stejně těžký kola a i obutej stejnejma pláštěma a rozdíl sice neni nijak velkej vzhledem k tomu že u fullu mám propedal na 3ku takže je skoro jak HT ale na zpevněnejch cestách je stejnak HT rychlejší je to poznat už při prvním šlápnutím do pedálů jak to kolo jde zaplynem zas na druhou stranu když otevřu tlumič v „terénu“ tak tam zase full jede o něco líp takže prostě nejde říct že full jede stejně jako HT kurnik Mlokovatím…

                    0 0
                    • Lister  

                      Bavit se u fullu, že jede se zavřeným tlumičem je celkově vcelku k ničemu, full který „jede“, má jet dobře s otevřeným tlumičem.

                      Se zavřeným pojede i blbý full.

                      0 0
                      • roud  

                        S otevřenym ti nikdy full jako HT nepojede a IQ už vůbec ne…

                        0 0
                        • Lister  

                          No a o tom ten první příspěvek byl.

                          Samozřejmě, že se rozdíl dost smaže, když to zprůměrujeme s těžkým terénem a sjezdy, ale když někdo mluví o tom, že full má odpich a jede, tak si pod tím představím jak se mu šlape do kopce a při zrychlování. A full, který k tomu potřebuje tvrdý propedal není dobrý full.

                          0 0
                          • roud  

                            Tak ono záleží na typu fullu a jak ho používáš já mám Full k tomu aby jel co nejvíc jak HT a když potřebuju tak aby co nejvíc žehlil a to mi splňuje naprosto dokonale :O) ale napsat že full jede jak HT bych si troufnul možná u epika s breinem ale ne u IQčka

                            0 0
                    • mm  

                      kurnik Mlokovatím…

                      tedy dostáváš pomalu rozum? ;-)

                      0 0
    • soap  

      No, do Beskyd jsem jsi koupil IQ6 abys potom nelitoval řádit se dá na ní rjadně.Přesun do Beskyd řeším vlakem nebo autem z časových důvodů(posez je na ní víc enduro přesuny po asfaltu jsou méně pohodlné)člověk je potom v kopcach svěžejší.Tlumič mám DHX5 a u něj se při nastavení dá hodně pokazit-nastavení spousta,při jistém nastavení jsem skutečně zaznamenal že jde těžko za pedálem(nenastavené tlumiče vidlice=špatné kolo).Jinak to žehlí neskutečně.Spodní vedení lanek mi nevadí vubec v ničem spíš ochrání spodní trubku od odlétajícího kamení.Na tom asfaltu jsou rozhodující pláště.Celodenky v Beskydech no problem 80km po kotarach :).

      Negativum – patka přehazky atyp koupiš jen u RB za 300kč,už jsem jednu klackem urval.Rubena Chabridis Raicing 2.25 v blátě nedrží na suchu taky nic moc.

      0 0
      • marapara  

        Tak výměna plášťů je detail. Sice na jízdní projev můžou mít poměrně zásadní vliv, ale předpokládám, že tohle je každý schopen lehce poladit.

        0 0
      • Lister  

        patka přehazky atyp

        Copak to je něco nezvyklého?

        koupiš jen u RB za 300kč

        To je ještě levný, takže se to nedá považovat za negativum.

        0 0
        • soap  

          celkem snadno jsem jí ulomil,tak uvidím jaká bude spotřeba za rok.

          0 0
        • soap  

          celkem snadno jsem jí ulomil,tak uvidím jaká bude spotřeba za rok.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Když už jsme u té patky: nezjišťoval jsi, jestli jdou koupit samotné ty držáčky na bovdeny a spojovací můstek na zadní stavbě?

        0 0
        • soap  

          Nezjišťoval,ale s p.Bartošem se domluvíš na všem opravy výměny atd…

          negativum pro zahraniční v výrobce.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já bych totiž chtěl tyhle věcičky dát do eloxu, ale nechce se mi to posílat na blind abych neměl pak na čem jezdit.

            0 0
      • Renholder  

        Já bych ještě jako negativum IQ6 určitě napsal vedení lanka od přesmykače. Jak to jde zespodu do té navářky a pak na přesmykač…nes­kutečně do toho lanka těče bordel a pak to zadrhává. Naštestí ten přesmykač má možnost vedení lanka i se zhora, tak jsem to přetáhl pod horní ramovou trubkou a ok.

        Jinak dostal jsem ránu do přehazovačky a ta nepřežila..patka ano…takže radši bych kupaval tu patku za 300:D

        0 0
      • KRAJIC  

        Mi přijde do těch Beskyd právě ideálnější to IQ – sjezdů, kde bys pořádně zaměstnal velké zdvihy a sjezdovější geometrii moc není – vyloženě musíš vědět, kde jsou. Většina sjezdů je spíš bez zatáček a ve volných šutrech – tam to IQ bohatě stačí a navíc ta ušetřená energie při výjezdech nekonečných Beskydských kopců bude značná.

        0 0
        • soap  

          Já se rozhodl pro IQ6 nechtěl jsem kočkopsa,když jsi chci pořádně zašvihat vezmu silničku,do lesa IQ6 myslím že každé sjezdy si užiji na ní více a že na Smrk vyjedu o 15min pomaleji než na HT mi nevadí hodně tady lidi řeší techniku co jak rychle snadno jede,ale kondici mají slabou jinak je hlavně v nohách.

          U IQ6 se mi líbí variabilita jak jsem někde četl „někdo si dá napínák ji dlouhý představec lehká kola..“

          0 0
          • MlokCZ  

            Já tedy mám třeba rozdíly výjezdu na pořádný kopec (tedy třeba ten Smrk nebo Lysá nebo něco podobného, to je fuk; oba ty kopce jsem jel víckrát) mám mezi HT, chrtím fullem a dobře jedoucím 140–150mm mnohem menší než 15 minut. Já to mám v jednotkách minut.

            A oproti tomu dle toho jak se daný den cítím, tak to udělá rozdíl mnohem větší.

            Třeba svoji nejnáročnější vyjížďku (posuzuju komplexně dle délky, převýšení a terénu) jsem odjel právě na tom nejvyšším zdviho, co jsem dlouhodobě zatím jezdil (tedy 150mm).

            A kondici mám v posledních pár letech pořád ± stejnou, takže to není tím, že bych se třeba teď v poslední době nějak extra zlepšil.

            0 0
          • KRAJIC  

            Mne to IQ příjemně překvapilo – čekal jsem přiteplené xc chrastítko a přišlo mi to takové bytelné a univerzální lesní kolo co jede.

            0 0
    • Lišák  

      Jen pro info: Píšeš, že jsi četl vlákna o IQ. Tohle vlákno není jen o IQ, ale odtud se tam řeší tlumič RP23 instalovaný na IQ rámu.

      0 0
    • DejvGSR  

      Ještě mám z dnešní vyjížďky jeden postřeh. Při hledání cesty mezi vesnicemi jsem jel po polní cestě, která končila v poli u remízku. Stál tam takový starý zrezlý přívěs k autobusu. Vjel jsem do toho pole a všude to pěkně bzučelo. Objel jsem ten přívěs a v poli zastavil. No zjistil jsem, že ten přívěs je vlastně včelí úl. A ty malé potvůrky se začaly zhrocovat kolem mé hlavy a nařážet do ní. Tak rychle v sedle a v pedálech jsem teda ještě nebyl. Nobby nicky zabraly, z IQ 6 byla najednou stíhačka a včelky to po kylometru vzdaly. Co z toho plyne? Že má IQ 6 i slušnej odpich.

      0 0
    • Sahib  

      Před chvílí sem přijel z 60 km okruhu… Mám RB IQ Race, vel. M, mám ho dva měsíce, najeto zatím 400 km (času málo:-(), ale většina terén. Asfaltové přesuny taktéž bez problémů. Každopádně nechápu jak jsem se mohl trápit tak dlouhá léta na HT a to jak do kopce, tak po rovině a hlavně z kopce:-). Za mě palec nahoru a doporučuji! Howgh!

      0 0
      • Georrge  

        pekny, ale nejak se ti ty tlumice a vidlice flakaj :)

        0 0
      • marapara  

        jj, taky nechápu, jak jsem mohl jezdit dřív do terénu na HTčku :). Od té doby co mám fulla, nehcci jinak :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ja jsme s fullem v nasi skupince naprosto nepochopen…vsichni drti kilometry po cyklotrasach-vetsinou asfaltky a nikomu se nechce udelat kratsi kolecko, byt celou dobu v lese/sem tam sotolina, protze by nikam nedojeli. Salati:D

        0 0
    • Zdeno Micio  

      Dosud jsem měl jen HT a loni šel s nadšeným očekáváním do IQ s tlumičem RP23. Nemůžu zatím říct nic negativního a když to zavřu, tak na asfaltu zásadnější rozdíl nevidím bo průměry mám stejné, což je i díky kratší geometrii oproti HT.

      0 0
      • *J1  

        Díky za reakce určitě me utvrdili pro koupi , akorat budu muset ještě pořešit tlumič zatím jsem počítal spíše s X-fusionem. Jo a ještě jak je to stím uchycením tlumiče a pozdější výměnnou nějak jsem to nepochytil ale zaregistroval jsem že dost lidi to nějak hanilo .

        0 0
        • soap  

          obyčejný uchycení tlumiče v CNC obrobený rozebiratelný vložce.

          0 0
    • *J1  

      Ještě přihodím pár fotek jak bych si představoval erbíka po dizajnové stránce . Sem s kritikou , co vy na to pánové?

      0 0
      • roud  

        vidle s ramem neladi…

        0 0
        • *J1  

          Bohužel jsem limitován penězi, takže prozatímně poslouží vidle z HT , doufam že to že nesedí neni myšleno že by to v rámu lítalo :)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Tuhle kombinaci jsem původně zamýšlel na IQ6tku, ale pak jsem se neodvážil :0) Dnes skoro lituju, že jsem zvolil černou a né Brutal finish :0(

        0 0
      • mr.antik  

        no osobně bych do toho nešel (můj vkus). Zrovnka když máš možnost takového výběru barev tak bych vzal jakoukoliv barvu ze vzorníku (mimo bíle a černé) a k tomu všecko černý (to seženeš prakticky všechny komponenty všech cenových hladin).

        0 0
        • *J1  

          Tak jsem to přehodnotil a bude asi sid blue . Co vy na to?

          0 0
          • kubad  

            abys tam dal novější verzi Epicona !

            0 0
            • *J1  

              Určitě v budoucnu bude , ale jsem omezen financema dám tam stávajcího epicona 08.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Abys vzal Brutal finish

            0 0
            • kubad  

              1* souhlas

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já jsem to měl udělat… Brutal finish, černý logo, Hope brzdy, stříbrnej thomson, stříbrný kliky, stříbrný X9 nebo X0… no někdy příště

                0 0
                • marapara  

                  Já jsem málem šel do IQ a kdybych ho bral, byl by to určitě brutal finish. Ze všech těch vypadá tak nějak konzervativněji, než bych byl konzerva, ale prostě bych to pěkně sladil s černýma komponentama a ještě nějakým eloxem asi modré.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Právě že k brutalu bych elox vůbec nedával. Tam bych jen dával kontrasty černá-stříbrná. Neměl jsem škudlit no :0(

                    0 0
            • jIrI___  

              Taky bych bral BF. Z klasických nepříplatkových barev se mi líbí zelená a k ní by možná sedl i ten černý Epicon :)

              0 0
          • mm  

            Mě ta bava malinko naživo zklamala tím, že nebyla dost živá (byla tmavší). Rohodně ale výhra proti stále se opakujícím barvám

            0 0
          • mr.antik  

            Mnohem lepší. Ale zbytek do černa (tmavě šeda), pokud to má být ekonomický. Případně docela pěkný kombo k tomu je hnědé sedlo a gripy (barva kůže), myslim na nějakým spešlu a authoru to tak měli.

            Na bílou bych se vykašlal, je to moc takový dámský, silničářský a kdovíjaký ještě :-) A ještě k tomu nepraktický.

            Osobně brutal finish se vším černým je taky pěkná volba, ale kdybych neměl, radši bych ti prachy navíc investoval třeba do vidle.

            0 0
            • mr.antik  

              ještě k tomu brutalu – k tomu je ještě hezký nějaký custom design, třeba další loga nebo grafika pod lak. A k dokonalosti – lehce probarvený nebo tmavší lak (průhledný, ale ne úplně čirý). Škoda že se RB asi nikdy nekoupim :-)))

              0 0
              • jIrI___  

                S tím probarveným lakem by to mohlo vypadat zajímavě. Nejsou nějakým takovým stylem udělaný laky na Traceru?

                0 0
                • mr.antik  

                  jj vypadá to tak. Jinak se v tom vyžíval Klein, ale na tom hliníku by to byla pecka. Ještě u toho RB brutalu bych volil hrubší brušení, aby to bylo víc vidět.

                  0 0
              • DaSnail  

                lehce probarvený nebo tmavší lak (průhledný, ale ne úplně čirý).

                tak nejak to mám na pitchi. naživo to vypadá dobre, taký titanlook 8o)

                0 0
      • HAVI  

        Mám tyhle gripy, jsou pohodlné, ale mizí jak pára nad hrncem. Za rok máš po nich.

        0 0
    • HKou  

      Vedení lanek a hadice spodem mi vyhovuje, chrání rám. Zlepšovat by asi šly 2 věci:

      • Patka je šroubovaná natupo a šrouby nemají moc dlouhý závit.
      • Představoval bych si vzpěru pod třmenem zadní brzdy, ale řešit tobudu, pokud by to mělo prasknout. Zatím to drží.

      Velmi mi vyhovuje geometrie.

      0 0
    • mm  

      Spodní vedení bovdenů – při tomto způsobu uchycení mi neuvěřitelně bovdeny vržou u hlavové trubky. Stříkání olejem a následné blátivě-mastné osliznutí všeho kolem nepovažuju za řešení.

      Kratší geometrie – při rychlejších přesunech se zákonitě projevuje nárůst odporu vzduchu

      Využití zdvihu – průběh zanoření mi vyhovuje, jezdím agresivně

      Zpomalení vlivem odpružení – pokud pojedeš stabilním tempem, bez zrychlování a nástupů, odpružení nevadí

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zkus jine konzovky bowdenu.

        0 0
        • mr.antik  

          co já mam malinkou zkušenost s IQ 6, tak nejde tak dobře za pedálem jako můj Reign. Jestli je to jen pocit, který na vlastní výkon nemá vliv, to nedokážu odhadnout.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jasně že nepůjde tak dobře za pedálem, není to VPP, je to jednočep..

            0 0
            • kubad  

              přesně tak

              0 0
            • Bafoon  

              hmm mohl by jsi mi tak nějak obecně napsat výhody/nevýhody systémů?

              vpp (apache scalp)

              jednočep(iq)

              přepákovaný jednočep (dema)

              čtyřčep (kellys, http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx… )

              klidně na mail kdyby jsi byl velice tak laskav.

              ps. chtěl by jsi ještě ten blatníček na vidli? ale jen červenej :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já nejsem žádný odborník, na to jsou tu jiní. Co vím obecně je, že:

                VPP: mívá větší pedalkick než 4 čepy (FSR), ke správné funkci potřebuje určitý tah řetězu, tedy pod šlapáním mírně tuhne a hodně záleží na poloze čepů a tím vzájemné poloze vahadel. A prý méně tuhnou pod brzdou a taky se tolik nehoupou.

                jednočepy: jsou buď citlivé a houpavé, nebo necitlivé a nehoupavé. Hodně prý záleží na poloze hlavního čepu a tahu řetězu. Tuhnou pod brzdou.

                přepákované jednočepy: jsou horší a lepší. Třeba Yeti 575 je prý průběhem dokonalý jednočep a často lepší než některé 4 čepy a VPP. Přepákování je tu pro úpravu průběhu bych řekl. Tuhnutí pod brzdou bych ale řekl že pořád musí zůstat.

                čtyřepy: FSR prý netuhne pod brdou, ale zase se dost houpe. Taky asi hodně záleží na poloze čepu u patky.

                PS: blatníček už nechci, bohužel sem si při pádu dost podřel vnitřní nohu vidle, takže nějaký bahýnko už jí nerozhodí :0(

                0 0
                • mr.antik  

                  Ohledně tuhnutí pod brzdou tady někde bylo dost polemiky – ale u xc fullu se vzduchovým tlumičem laděným aby to trošku jelo to asi nemá až tak smysl řešit.

                  0 0
                • Karlos009  

                  Neeeeeeeeeeeee!

                  Proboha zase ty obecné pravdy. :-/

                  Teď čerpám z testů v německým Biku:

                  Specialized Stumpjumper FSR – houpání 1, pedál-kick 4 (tzn. velký kick, nehoupe se, max je 6)

                  Specialized XC FSR – houpání 5, kick 2 (tzn. houpe se hodně, kick malý) obě kola 2010, na střední převodník.

                  Nebo to Yeti, má malý kick, ale houpe se.

                  Tím chci říct, že takto obecně popisovat jednotlivé systémy je prostě nesmysl.

                  P.S.: Co jsem z těch testů vypozoroval, tak jediná značka, která si dlouhodobě drží charakteristiku zadní stavby je Giant. Jinak to lítá hrozně.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Souhlas. Zrovna u FSR/horstlinku (navíc když do toho započtu i specifické stavby jako má Sting/Stereo/Fritz s plovoucím uložením tlumiče), tak chování mohou být naprosto odlišná u jednotlivých staveb.

                    A další příklad. Blur LT II. I když je to vpp, tak chováním má mnohem blíže k některých horstlinkům a naopak se chováním dost liší od většiny jiných vpp včetně staršího Blura LT.

                    A zrovna Spešl u Stumpu je velký specialista na rok od roku velmi odlišného chování té stavby. Neustále ji předělávají. Takže opět souhlas s P.S

                    A souhlas s Giantem, že si po více let zachovává vlastnosti Maestra a nedělají žádné velké změny.

                    0 0
                  • RoKo  

                    Mas nekde odkaz na ty testy?

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Yeti 575 je určitě výborný rám. Dokonalý bych ale také nepsal, opět někomu může sednout a někomu ne.

                  Yeti 575 se chováním zadní stavby přibližuje Stereu, i když jsou to oba naprosto odlišné systémy.

                  A jediné, kde se to takhle obecně dá celkem charakterizovat je nepřepákovaný jednočep. Tam se vše odehrává především od polohy hlavního čepu (taky aby ne, když to není přepákované).

                  A jak jsem psal pod Karlose009, tak zrovna FSR/horstlinky mohou mít zcela libovolné vlastnosti v závislosti na konkrétní stavbě.

                  Některé jsou opravdu houpavé, některé jdou za pedálem parádně (i v rámci jednoho typu přepákování u horstlinku jsou obrovské rozdíly; třeba u typu přepákování jako má Canyon AM, tak hrozně moc udělá umístění horstlikové čepu; o jinak specificky přepákovaných systémech jako Stereo ani nemluvě, tam jsou vlastnosti naprosto odlišné).

                  0 0
                  • Bafoon  

                    zeptal bych se tedy přímo tebe (potažmo karlose i mpIII atd)

                    vybírám z tria

                    měl by to být nízký (17–18") a dlouhý rám(cca590mm), XC, pán pohodář, žádné divočiny-skoky a tak, ale rád se nechá v horším terénu rozmazlit pohodlím, technik zatím spíš ne :o)

                    osobně se mi nejvíc líbí ten viper ale protože neotestuje vyjma rb nic tak se snažím dopátrat obecných vlastnosti – jde-li to :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Obecně to právě moc hodnotit nejde. Z těhle tří kol jsem nejel ani jedno. K IQ je aspoň model, k těm dalším dvěma ani to ne.

                      Můžu napsat jen, že co jsem jel kola s typem přepákování co má ten Viper Freeplay, tak mi seděla a chodila slušně. Ale tady se to může dost lišit i při dost malých posunech čepů (zejména toho horstlinkového).

                      Takže rozhodně nebudu dělat žádný závěr.

                      0 0
            • mr.antik  

              Jasně. Otázka je jestli je to jen pocitově špatný nebo opravdu se to projeví na celkovým výkonu

              0 0
              • MlokCZ  

                Na to by tu chtělo, aby více lidí mělo dlouhodobější (tedy větší množství pokusů) zkušenosti s totožnou tratí nebo kopcem s více koly při ježdění aspoň s tepákem a držení aspoň přibližně stejného tempa.

                0 0
        • Smazaný účet  

          Vhledem k tomu, že jsou na IQčku bovdeny v kuse, tak koncovky jsou jenom u řazení a přehazovačky. Takže když mu vržou bovdeny u hlavové trubky v uchycení, tak mu jiné koncovky nepomůžou..

          0 0
        • Lister  

          Na řazení používám plastové, protože je pravda, že kovové dost často a rády povrzávají – jak se tam dostane bordel, tak to prostě dělá bordel.

          0 0
    • ememem  

      len tak na okraj a trocha offtopic: je celkom zaujimave sledovat nazory ludi co sa tom aspon odviezli (a rovnako tak nazory trebars na 4ever virus v threade Velo Test Fest 2011) a porovnat s naprosto nekritickymi nazormi plnymi superlativov z testu v posledenom (ci predposlednom ?) vele. normalne zacinam mat pocit ze tam na tom snad ani nesedeli.

      0 0
      • juris3  

        Zadni stavba je mekka do boku. Kdyz za to vezmes do boku, tak se zadni stvba klidne dotkne sedlove trubky. Holt tam chybi jeden cep mezi tlumicem a zadni stavbou.

        Fyziku neojebes, nahnat to muzes jen marketinkem.

        0 0
        • PIWNIK PONURY  

          dokaz to!)

          0 0
        • Darkson  

          dovoluju si oponovat. měl jsem IQ půjčené a zadní stavba je do boku tužší než všechny odpružené rámy, co jsem vozil, např. Giant VT nebo Epic…

          0 0
    • PIWNIK PONURY  

      mam iq rok, najeto kolem 1600km.

      zatim absolutni spokojenost, kolo splnilo, co jsem od nej cekal – vetsi radost z jizdy nez na ht. jo, je to muj prvni full.

      jezdim na pohodu, obvykle 50–80km, cim vic, tim lip. snazim se aby to byl co nejvic teren (celkove odhaduju asfalt tak max na 30%).

      vyjezdy – dam vic nez na starem ht; sjezdy – parada); nejvetsi pohoda je na rozbitych a korenovych pasazich na rovinkach, kolo zehli vyborne.

      geometrie – jednim slovem vyvazena. posez vzprimenejsi nez driv, tj. mensi namahani krcni patere, uleva od bolesti zad po 90km svihu apod. souhlasim s tim, kdo psal vyse, ze predek byva v nekterych situacich trochu nervozni, zvlast na sypkem povrchu, ale nevim, jestli je to geometrii nebo treba i kolama – mam tam ty Remerxy 7325 s NN 2.25.

      zadni stavba je normalne tuha, urcite o nic min nez u jinych kol)

      na iq6 jsem nejel, ale kdyz jsem se o svem vyberu bavil s Petrem Heinikem, tak jeho doporuceni bylo jasny – pokud chci jezdit i nahoru, tak iq je lepsi. k tomu bych mel asi dodat, ze muj styl jizdy tomu odpovida – sjezd je fajn, ale jen kdyz pred tomu predchazi poradnej krpal)

      vedeni bovdenu spodem – ja jsem rad, konecne si muzu sednout pri cekani na metro na horni trubku)

      ad tlumic – mam rp2 a funguje jak ma…

      abych to shrnul – iq rozhodne neni spatny kolo, pokud sis ho projel a sedlo ti, tak do nej bez a nebudes zklamany.

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud je to tvůj první full a jsi z něj nadšený, pak nedoporučuju zkoušet nějaké jiné typy zadních staveb, protože potom budeš hned vymýšlet, za co to IQ vyměnit. Asi něco jako já :-))

        0 0
      • camlost  

        jen se neboj a klidne zkousej. zadni stavba IQcka se chova slusne. kolo jako takove mi pripada jako prijemny univerzal za zajimavou cenu. (testovano s RP23)

        mnohymi vychvalovany Stumpjumper FSR (asi r.v. 2007 nebo 2008) byl naopak velkym zklamanim. ale kdyz pise Mlok vyse, ze u Speslu vari kazdy rok podle jine kucharky, tak jsem treba mel smulu na spatny rok. :-)

        nebo z druhe strany zdvihoveho spektra Spark. ten me taky vubec neoslovil. ale tam to mozna zabil kopajici Recon. zajimave srovnani bude s Epicem, jen co ho dostavim. skoda, ze nakonec bude manzelky. :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Měnil se hlavně průběh, skoro by se dalo říct, že čím starší ročník Stumpa FSR, tím progresivnější průběh (úplně přesně to ale platit nemusí).

          Co se týká pohupování x citlivost, to je vždy individuální (i to se ale u různých ročník Spešlů trochu liší).

          Starší ročník Stumpa by se mi nelíbil vůbec (i když si dokážu představit, že někomu by zase sednul).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.