Ideální brzdový kotouč na Shimano XT

43 nepřečtených
  • Maraaas007

    Zdravím, jakej typ kotouče by jste doporučili na kolo Giant Fathom 2 2021 abrzdy shimano XT 8100?

    Vím, že průměr 180 mm a centerlock akorát nevím jestli jde použít i sram kotouč?

    0 0
    • Tomcat  
      • Giant Fathom 2 2021 neměl XT , ale Tektra pokud se nepletu
      • kdyby XT jistota je průměru je originál , https://bike.shimano.com/…T-MT800.html
      • kdo chce ladit klidně nějakou lehkou alternativu jako Ashima , nebo jsou i titan, keramika, karbon..... …vlastnosti ve všech směrech nejsou super. Vždy to někde je kompromis.
      • pokud bude mít správnou velikost tak půjde použít , otázka proč by.....
      1 0
    • mr.garisson  

      Já jsem dal na XT 8100 kotouče Avid G2 CleanSweep a k tomu metalické desky Shimano. Docela dobrá kombinace, pocitově i ostřejší oproti XT s unašečem, navíc ty XT kotouče mi desky sežraly prakticky před očima.

      0 0
      • Vilém  

        Sezraly ti metalicke desky?

        0 0
        • mr.garisson  

          Dá se to chápat i obráceně.

          0 0
          • Vilém  

            Tak jak jsi to myslel? XT ti sezralo metalicky desky, nebo organiku?

            0 0
            • mr.garisson  

              Metalické desky sežraly kotouče, ježiši, já se do toho zamotal. :D Prostě jsou dělané jen na organiky.

              0 0
              • novas752  

                Xt kotouče jsou dělané i na metalické desky. Ale mizej fest, to ano.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Co znamená fest? Mě vydrží vzadu v průměru cca 100km výškových na zadku, to podle mě není úplně málo.

                  Mám teď z nouze vzadu centerline, ale brzdí to divně a je to hlučnější, před sezónou půjde další xt..

                  0 0
                  • novas752  

                    Tak třeba mě Centerliny vydržely asi tak 170km. Vzadu jen 180mm.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Verim, ted jsem ho sundaval a moc ojety nevypada. Ale ten projev, hluk a krouceni mi za to nestoji, vratil jsem se na RT86.

                      0 0
              • Vilém  

                Prave mi prislo divny, ze by kotouce sezraly metalicky desky, byva to naopak:)

                0 0
    • novas752  

      Ano jde použít i sram kotouč, sám to tak vozím, viz můj profil. Jsou tiché, brzdí supr a oproti IceTech Shimanum vydrží o dost víc.

      1 0
    • Markony  

      Bude ale to máš 6 děr musel bys použít adaptér .

      0 0
    • Markony  

      Pokud máš jak píšeš centerlock tak ano . Adaptér vypadá takto https://www.kupkolo.cz/…6-der_z3787/

      0 0
    • Gwaihir  

      Taky se přidám. Nebrzdí mi přední brzda (MT500+ Deore třmen). Podle servisu kolofix je zamaštěný kotouč (a prej je to ten nejlevnější). Kupoval jsem ho loni v dubnu:

      https://www.cycology.cz/…id-p1069017/?…

      za 578 Kč, teď je to skoro litr :( Najel jsem na tom za ten rok něco přes 600 km a je opravdu zničený, ale to může být i něčím jiným – jsou tam rýhy – časem třeba vyfotím…

      Každopádně jsem si koupil novou přední brzdu SLX a rozhodně koupím nový kotouč. Prosím o doporučení pro kotouč na 6 děr, 180mm.

      Předvybral jsem si toto:

      https://www.tsbohemia.cz/…d287507.html

      Nebo zase:

      https://www.tsbohemia.cz/…d303296.html

      Akurát si dám větší pozor, aby se mi to nezamastilo a nedostal se tam bordel.

      Děkuji.

      0 0
      • rejdy  

        Oba jsou v pohodě, shodou okolností jsem s SLX brzdou měl nejdřív Centerline, teď mám SM-RT86, přijde mi, že brzdí o maličko líp, ale míň vydrží. Centerline je tichej.

        Druhá věc je, že zamaštěný kotouč s 600 km podle mě není důvod k výměně, pokud tam není jiný problém. Zrovna na ten Shimano mi ukápl olej z vidlice, nevšiml jsem si toho a zabrzdil. Destičky samozřejmě v háji, ale kotouč jsem odmastil a jezdí beze změny dál…

        3 0
      • Smazaný účet  

        Ten kotouč najede v klidu tisíce km, takže po 600 km mu nic není. Zamaštěný kotouč stačí pořádně odmastit. Jediný (většinou) neopravitelný jsou zamaštěný desky. Nákup kotouče kvůli zamaštění je nesmysl. Rýhy jsou normální. Obzvlášť od metalických destiček. V Kolofixu asi potřebujou prodat kotouč.

        3 0
        • Smazaný účet  

          Přidám pro ilustraci fotku mýho kotouče na zimáku, kterej má najetých x tisíc. Ten jsem nečistil od podzimu a nemá to na brzdění vliv. :-)

          2 0
      • scota  

        Na Centerlock:

        https://www.tsbohemia.cz/…d344523.html

        Na 6 děr:

        https://www.tsbohemia.cz/…d287507.html

        oba jsou podle mého názoru a zkušeností v pohodě

        1 0
        • Maraaas007  

          Jen ještě mám dotaz k čemu jsou ty objímky?

          0 0
          • jIrI___  

            Teoreticky slouží jako pojistky proti povolení šroubků třmenu, prakticky jsou k ničemu :)

            4 0
      • Markony  

        Přesně tak na okrasu .

        0 0
      • Markony  

        Kotouč odmastit čističem brzd a jeto v klidu desky toť otázka někdy pomůže vypálit ale lepší sehnat nové .

        1 0
      • Gwaihir  

        Pro zajímavost posílám foto. Nový kotouč jsem si koupil, věřím, že se neztratí.

        0 0
        • indet  

          Chci se zeptat zda vam pri intenzivnim brzdeni Centerline taky „zpivaji“?

          Ve strednich Čechách nebyl žádný delší sjezd kdy jsem musel intenzivne brzdit. Vcera projizdka po hrebeni Javorniku a pri delsim brzdeni zvukovy doprovad. Desky metaliky s chladičem, brzda M8100, kotouče Centerline.

          0 0
          • MatS  

            Ano, pred par lety. I jsem tu o tom psal. 160mm vzadu a shimano metaliky desky. Dlouhy sjezd v Alpach. Ale je mozne, ze se mi jedna deska pribrzdovala i predtim a zahrival se kotouc a pak ve sjezdu troubeni, ze i kravy Milka ztracely mleko.

            0 0
          • novas752  

            Jakože to cvrliká nebo kvílí? Mě to s m8120 a deskama n04c kromě vlhka žádný zvuky nedělalo. Jediný co mě napadá, jestli obvykle potenciál těch brzd moc nevyužíváš tak můžeš mít špatně zajetý resp. vyleštěný destičky a kotouč a to pak vříská no. Je potřeba za to brát pořádně aby to fungovalo správně. Typický problém u elektrokol se silnýma brzdama, kde to 95% uživatelů leští a přehřejvá do fialova.

            0 0
            • XNeo  

              Mě M9120 + N04C po sjezdu na Dolní Moravě (po turistické sjezdovce a jel jsem celkem svižně, protože jsem se potřeboval dostat dolů rychle) tak ke konci brzdy řvaly jak kráva. Nejsem nejlehčí (něco přes metrák) a asi i blbě brzdím. sice přerušovaně, ale spíš zadní. No 180mm kotouč vzadu to úplně nedával. Po vychladnutí ještě jeden sjezd trailu byly slyšet, pak ztichly. Nakonec jsem i dozadu dal 203mm kotouč jako je vpředu.

              Jinak spojení elektrokolo a silné brzdy mě pobavilo, pokud se nejedná o model za min. 150+ tkč, tak jsou tak většinou nějaké shity vhodné tak na kopeček za barákem. I na fullu za sto jsem viděl MT200 ! Zkusil jsem to ekolo projet a na trail bych se s ním nepustil, ty brzdy prostě nemaj výkon na těžšího jezdce + těžký ebike.

              0 0
              • roman 3D  

                ty elektrokola ale dokáží naštvat

                0 0
              • novas752  

                Však taky jo, jak to má motor tak za to jsou někteří ochotní pustit neuvěřitelný peníze. Dobrých 95% trailových a endurových mopedů brázdí cyklostezky atd. Zadní brzda fialová, přední nepoužitá…

                0 0
              • MlokCZ  

                Tím druhým odstavcem ses skoro trefil, zkusme se podívat na to jak moc přesně:

                • na ebiku mám komplet celá soustava jezdec + kolo + všechno vybavení (včetně batohu) rovných 100kg → tedy méně než vážíš ty sám
                • brzdy M8120 s 203/203mm kotouči → tedy naopak je to skoro předimenzované, oproti klasice mám o 10kg více (tedy soustava komplet vše když jedu na klasice má 90kg), což je cca 10% navíc, na klasice vozím 180/160mm kotouče a dvoupístky → to je zhruba 9/8 (beru poloměr kotouče v cca středu desek) → 12,5% větší brzdná síla za ty větší kotouče na ebiku, k tomu ještě čtyřpístky vs dvoupístky
                • k tomu ještě lépe držící pláště oproti klasice (na klasice vozím raději rychlejší)

                Tedy dohromady mi to na éčku brzdí o hodně lépe než na klasice. Normálně vozím na éčku raději cíleně organické desky pro příjemnější dávkovatelnost. Uvařit to nemám šanci ani tak. Opravdu ale tedy nebrzdím stylem spíš zadní. Zadní brzda samozřejmě někdy také potřebná je v situacích, kdy přední brzdit nelze, přesto i ty příklady opravdu slušné teréních sjezdů odbrzdím převážně přední.

                Pár příkladů sjezdů, kde jsem brzdy už celkem slušně vyzkoušel:

                • Jizerky zelená ze Štěpánky, slušný terén, 350m výškových na těsně přes 2km
                • Jizerky žlutá z Muchova do Smržovky (sjezd z hřebene) → 1100m déka, 240m výškových, slušný už dost náročný terén (pro mě hraniční co dávám), prakticky celé se to jede souvisle na brzdách, nejde to tam pustit
                • různé traily jako Rabenberg v Krušných, Klínovec, Tanvaldský špičák ani nepočítám, protože většina z toho není na brzdy nijak náročná

                PS: Brzdy mám na éčku zcela tiché. Ještě se mi nestalo, aby byly i jen náznakem slyšet. Hodně to dělají ty organiky.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A co se týká tématu, tak vozím na éčku kotouče RT900/910 a jsem s nimi maximálně spokojený. Na klasice mám na obou kolech ještě starší sm-rt86, které vozím už opravdu hodně let a vždy jsem s nimi byl také spokojený.

                  0 0
            • Jezevec70  

              Mám Centerlite na gravelu. Přední brzda za sucha trochu cvrliká, ale za mokra kvílí, jak když zapichuješ prase. :-) Zadní v pohodě. Brzdy Sram Rival, desky taky origo Sram.

              0 0
          • Mr.Duck  

            Jo, kvuli zvukum sly dolu. Na M8120 i M820, metal desky. Ne takovej ten brzdici vlak jak s Codama, ale spis takova stredne hlucna hlubsi frekvence i za sucha.

            0 0
    • Sinpa  

      Máte někdo zkušenost s Sram HS2 ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.