Horské kolo - výběr okolo 15 000,- začátečník

45 nepřečtených
  • lacik

    Ahoj,

    jsem novej, chci začít jezdit a tak koukám po kole. Chtěl bych okolo 15 000,–, je to spíš na rekreaci, tak by mi to mělo stačit. Pročítal jsem dost článků, mluvil s kámošema atd, ale ještě se chci poradit:

    1. Prosím jestli doporučíte slušné weby, kde seženu kvalitu za

    dobrou cenu

    1. všichni mi doporučují Meridu. Na jaké další značky bych mě

    koukat?

    1. Přehazovačka – v tom se vůbec nevyznám, co bude nejlepší v dané

    kategorii, kolega z práce říkal, at koukám po Shimano XT

    4)Brzdy – nikdo se nemůže shodnout jestli V-Brake nebo hydraulické kotouče. zatím jsem spíše nakloněn kotoučům

    1. Mam 180 cm, 75 kg.
    2. Líbí se mi tohle, co na něj řikáte:

    http://www.cykloworld.eu/…s-300-d-2011

    0 0
    • Azmir  

      1)Slušných webů je plno, to bychom tu bylo do večera.

      1. Být tebou bych se na zančku nekoukal vůbec, není to vůbec podstatené

      snad kromě toho že každá značka si kolo na stejné výbavě ohodnotí jinak.

      1. Přehazovačka, aneb klíč jak dostat hloupé zákazníky, taky

      nepodstatná věc, důležitá je celá sada, přehazovačka je úplně ta nejméně podstatná část co se sady týče a hlavně by ses měl koukat na vidlici

      1. Brzdy určitě kotouče.

      Jinak koukni třeba na kellys magic nebo mongoose tyax super což jsou v téhle ceně asi nejlépe vybavená kola na trhu.

      0 0
    • Toutou  

      Tomu se vyhni, za tu cenu neadekvátní vidlice.

      Kdybys neměl nic proti skládání, je tady uživatel „maajkee“, když si dáš vyhledat jeho fotky, najdeš pár kol co tady postavil. Má to od něj postavený tuším i uživatel „Weremos“ a jsou to vesměs moc hezký kola za libový peníze. Tak se s ním zkus domluvit, jestli by si přibral kšeft navíc, lepší sériovku ti tady pravděpodobně nikdo nedoporučí.

      0 0
    • toram  

      co toto?

      http://www.velokram.cz/index.php…

      nebo tohle?

      http://www.sterba-kola.cz/…/mtb-ht-2010#…

      ale author má divnou geometrii…aspoň pro mě.

      0 0
      • lacik  

        Obě vypadaj hodně dobře :)

        Jak tak koukám, tak vybrat kolo nebude nic lehkého, hrozně velkej výběr.

        Jetšě bych se chtěl zeptat na rady na řidítka a sedlo, často mě bolývali záda z předklonu a pr… ze sedačky :)

        0 0
      • Azmir  

        Ten felt nebyla snad velikost ani loni, takže bych s ním vůbec nepočítal a u toho authora bych měl s velikostí taky strach. Sedlo řídítka a tak to ti nikdo neporadí, to si budeš muset doladit sám k obrazu svému, aby se ti dobře jelo a sedělo.

        0 0
    • vasek80  

      Za 15 000 bych se na kotouče vykašlal a koupil raději kolo s pořádnou vidlí a na véčkách. Kolo bude celkově funkčnější a o 0,5 až 1 kilo lehčí.

      Příklad, nedávno byl ve slevách Kellys se základní Foxkou a asi na Deorku. To bych bral 100× raději jak něco s Gilou a kotoučema.

      Kotouče za ty prachy nebrat

      0 0
      • lacik  

        Tak já nevim, každej řiká něco jinýho.

        Co sem ale procházel i dost článků a rad, tak všude řikali, že určitě hydraulické kotouče. Ale v práci mi taky řikali, že raději klasický véčka

        0 0
        • vasek80  

          Jo, hydraulický kotouče, ale na kolo od 20 – 25 tisíc. Jinak je to na efekt, jako dobrá přehazovačka a horší řazení. Každej dnes chce kotouče a oni ty levný brzdí hůř jak véčka s pořádnýma špalíkama, a hlavně jsou těžké.

          V odkaze je ten Kellys co jsem myslel, ale zase řazení je jen na aliviu, pořád bych to bral raději jak cokoli zde odkazované. Nejlepší řešení je individuální stavba s véčkama a epiconem. Budeš mít funkční osazení, kvalitní vidlici a váhu kolem 12 kg.

          http://www.teamsport.cz/…-model-2011/

          0 0
          • toram  

            neskutečnej paskvil… raději bych si poskládal..sám nebo tady pár lidí skládá pěkný kola.. tak ať se jim ozve…

            0 0
            • vasek80  

              Proč paskvil? Já sice také doporučuju individuální stavbu, ale toho Kellyse bych bral raději jak cokoli zde. Bude o více jak kilo lehčí a časem pokud by se vyměnilo osazení a kliky, je to dobré kolo.

              Jestli je to paskvil kvůli Aliviu tak to je slabé. Ono se podívej kolik stojí ta vidle a pak o tom piš, že je to paskvil. Normální člověk by v obchodě za tu cenu koupil vidli a rám.

              0 0
              • toram  

                ta Foxka je jediný lákadlo..ale je to na V..to sem sakra dlouho nikde neviděl kdoví co je to zač.. zbytek alivio.. alivko neni špatný funguje..ale stejně naco vyhazovat prachy za foxe když za to může mít aspoň deore? je to prostě nesmysl podle mě a nekoupil bych to.. je to divný prostě.. jasně někomu se to líbí žejo fox..ale ten zbytek…nebrat… složit..

                0 0
                • DaSnail  

                  jop, fox je lákadlo. najdu sa aji jedinci, ktorý si samolepky FOX nalepia na vidlu inej značky (napr spiner)

                  0 0
                • vasek80  

                  Ty véčka ničemu nevadí, naopak, raději jak levné kotoučovky a pokud porovnáváš Deore řazení a Alivio, tak vyjma toho, že na Deorku můžeš řadit jen palcem ala SRAM, tak znatelný rozdíl jsem Alivio vs SRAM nezaznamenal.

                  Celkově to máš pomotané, když napíšeš naco vyhazovat prachy za Foxe, když za to může mít alespoň Deore. Rozdíl Deore proti Aliviu nikdy nebude jako nějaká GIla na podobném kole s touto.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Když tu furt meleš o těch brzdách, na tom kellysu cou nějaké top včka nebo co? podle mě to bude nesrovnatelné s téměř jakýmikoliv levnými hydrami novější výroby.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Ale to musíš pořád srovnávat v kontextu s vidlicí. Když porovnám kola v té ceně, tak se prodávají třeba s Gilou,XCR a jinýma pružinovkama.

                      Ty Tectra jsou normální véčka, pokud se na ně koupí Avid páky za 200 a za další 250 trojbarevné BBB špalky tak to bude na suchu brzdit +/- stejně jako základní kotoučovky. Váha bude cca o 0,5 kila na brzdách, středech a kotoučích nižší ve prospěch véček.

                      Na vidli bude váhovej rozdíl klidně kilo oproti Gile. Porovnání mimo, zkus sundat toho Foxe a Gilu a dej je obě na Aukro a uvidíš, že utrženej rozdíl bude několikanásobně větší jak je rozdíl mezi komplety Alivia a Deorka.

                      Chápu, že 18. a 19. letý kluci budu tlačit kotouče, protože asi nic jinýho neznaj. Já jsem rád, že jedny véčka na kole vozím a pamatuju dobu, kdy je měl každej.

                      Ale jak říkám, za 15000 bude ideální nějaká stavba s Epiconem.

                      0 0
                      • Azmir  

                        Já poradil kolo s torou a raidonem což imho v téhle ceně nejsou špatné vidle a ty tu furt taháš nějakou gilu, zakladatel pravděpodobně chce koupit kolo a jezdit a ne měnit brzdy a špalky a páky a kdo ví co ještě, dále hydry jsou snažší na údržbu pokud nejsi retard, a jsou mnohem pohodlnější co se brždění týče a jejich výkon si myslím že bude větší.

                        0 0
                        • vasek80  

                          Tys nikdy neměl kolo s véčkama, jinak bys nikdy nemohl napsat, že hydry jsou daleko lepší na údržbu.

                          0 0
                          • WEGO  

                            Oba dva máte pravdu – (vyjimečně dávám za pravdu i Azmirovi – jinak mě často hezky sere). Hmotnost – základní hydry / V – to je jasně ve prospěch Véček. Ale já osobně bych šel tak radši do kotoučů – ikdyž vím, že hmotnostní rozdíl tam je dost znatelný. Na starém kole (rok cca 2005) mi sloužily dobře až do té doby, než se špalky sjely – a byla nutná výměna. V ten moment jsem byl odvařenej – nikdy už jsem je nedokázal seřídit, tak aby fakt dobře brzdily. Možná to je mýma hnátama (o seřizování v servisu se tu bavit nebudeme). A proto za mě hydro kotouče – ikdyž ty levné mají velkou slabinu . váha.

                            0 0
                          • Ossis  

                            Véčka jsou fajn, dokud není potřeba opravdu brzdit ;).

                            0 0
                          • Azmir  

                            Samozřejmě že jsem měl kolo s včkama, proto vím o čem mluvím a i přesto že tedka mám relativně low end brzdy od shimana, které ovšem brzdí dost slušně a oproti včkům je ten výkon neporovnatelný.

                            0 0
                            • vasek80  

                              Víš leda kulové a s komentářem o údržbě jseš úplně mimo, navíc kolik toho vydrží špalky a kolik destičky. Osobně jsem brzdil s levnýma shimano 485 s 6" kotoučema a Deore véčka na mém druhém kole brzdí víc. Sice musím mít o něco větší sílu na páce.

                              0 0
                              • Evilcleaner  

                                // …Deore véčka na mém druhém kole brzdí víc. Sice musímít o něco větší sílu na páce.// a zase tu máme někoho, kdo nechápe že síla brzdy se dá porovnat jen při stejné síle na páce. právě si azmira korunoval na vítěze diskuze;)

                                0 0
                                • vasek80  

                                  Nemáš pravdu. Možná že tak můžeš porovnávat kotoučovky. Ty 485 začaly lehkým přimáčknutím brzdit pěkně, ale s čím větší silou se působí na páku, tak lineárně nenarůstá jejich výkon. Zatímco u ráfkových brzd další síla na páce přidá více brzdné síly. Zjednodušeně, levné kotoučovky brzdí lépe jedním a dvěma prstama, naproti tomu když vezmu za páku třema nebo čtyřma, tak už ty véčka budou silnější. U těch 485 co jsem jel, bych se nikdy nebál, že přez řídítka přeletím, zatímco když bych hňápnul třema prstama po véčkách, tak letím jistě i pokud bych měl těžiště lehce vzadu.

                                  Na Ghostu mám Elixiry 5 se 185mm kotoučema a rozhodně nemůžu tvrdit, že když sednu na druhé kolo, tak mi chybí brzdnej výkon.

                                  Tím to tady za sebe končím a dávám do blokovaných, nebudu se tu dohadovat s 18ti letejma klukama co ráfkové brzdy znají maximálně z dětských kol a budou si tlačit těžkej levnej šrot co nebrzdí a je s ním víc sr..ní a jako bonus za víc peněz.

                                  0 0
                                  • Azmir  

                                    Tak pokud si zmáčknul 485ku přední a neletěl si přes přední tak je chyba v tobě a né brzdě a to že si starší, ještě neznamená že si sežral všechnu moudrost světa a že já viděl ráfkové brzdy jenom z rychlíku, dokonce na chatě je na jednom kole stále jezdím a ještě před 2 lety jezdil i na mém primárním stroji.

                                    0 0
        • toram  

          Rozhodně hydraulický brzdy ALE né typu tektro draco, auriga atd.. prostě levný jsou k ničemu to je lepší vzít V-brzdy..

          0 0
        • vasek80  

          Koukni na má kola. Mám tam Authora, kterej vyšel na těch 15 000,–-. S lepším obutím jsem pod 12 kilama a je to perfektní funční kolo.

          0 0
        • janys788  

          Zdravím. Já teď taky kupoval nové kolo, dlouho jsem hledal a nakonec se mi zalíbily kola od Cube. Vybral jsem si model Analog Disc 2012, chtěl jsem jej koupit na www.bezvakolo.cz kde jej ale neměli skaldem a dobu dodání nebyli schopni upřesnit, nabídli mi proto vyšší model Cube Attention Black který mi slevili z 18 490,– na 16 400,– ;) Tedy o necelých tisíc korun dráž jsem dostal lépe vybavené kolo a musím říct že jsem maximálně spokojen :)

          0 0
          • WEGO  

            Kolo hezký, ale ta vidlice je obyčejná pružinovka – jen s nálepkou osvědčeného výrobce – nebo se mýlím ?

            Ale na druhou stranu za 16K dobrý kup.

            0 0
          • Azmir  

            Aneb koupil sis špatné kolo, hlavně že ale bylo se slevou a si spokojený ;-)

            0 0
            • janys788  

              Vždycky se najde někdo komu se to nebo ono nebude líbit, nebo nemám pravdu? Ještě jsem nenašel tip na model který by někdo druhý neodpálkoval ;) Koupil bych i Cube Analog za plnou cenu kdyby byl skladem.

              0 0
              • Azmir  

                Tak se koukni na kola co jsem házel hned nahoře, budeš se divit co se dá za lepší cenu sehnat.

                0 0
    • Ossis  

      Já bych byl pro Stevens – ta 18 by ti mohla být. Epicon, Juicy 3, pohon deorko+ … na druhou stranu možná slabší náboje (stejně jako většina kol v podobné cen. relaci)

      0 0
      • Azmir  

        Realtivně pěkné kolo za tu cenu.

        0 0
      • lacik  

        Tohle se mi líbí.

        co tohle?

        http://www.bezvakolo.cz/…black-silver

        Jinak, na jakou bych měl koukat velikost?

        0 0
        • palo7  

          dost těžké na HT, ale GT jsou dobrý kola. Velikost asi 19, ale jsou velký rozdíly v geometrii, zrovna Avalance jsou třeba proti Zaskaru taky od GT úplně jiný posed, takže zkusit na čem se ti dobře jede a pak bych teprve hledal akce na netu. A někdy dostaneš na zeptání v obchodě(hlavně starší modely), větší slevu než je na netu, ne vždy platí cenovka, kterou mají vyvěšenou na kole!!!

          0 0
            • palo7  

              chtěl bych kotoučovky od Shimana, stačí nižší řada, dobře se nastavují a nedřou. Proto bych bez vyzkoušení ten Mongoose nebral, brácha má druhýho Mongoose a prvního co mu ukradli si nemohl vynachválit, tak šel a automaticky koupil zas Mongoose a jen nadává!!! Takže platí co jsem ti už psal, oběhej obchodu, půjč si všude kola co se ti budou líbit a hned přesedej na další, tak to nejlíp porovnáš. Stačí pár metrů a hned uvidíš rozdíly v posedu. Zkoušej kola kolem 18–20 ty by se pak měly dát koupit kolem těch 15.

              0 0
    • pepino  

      Pokud kolem 15, tak možná

      http://www.cyklonemcik.cz/…ts/zbozi.php?…

      a za 4000 doplatek o dost lepší vidli, nebo

      http://www.cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

      a vzít verzi s Elixir 5 za 15555

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.