• ukrivdeny_kluk

    potřebuji poradit…už si týden vybírám horské kolo, a nemůžu si vybrat, vyhlídl jsem si toto kolo:

    http://www.scottmtb.cz/…t-scale-970/

    můj poslední kandidát, ale dočetl jsem se že vidlice je pro moji váhu nedostatečná…tak už nevím jak si mám vybrat kolo

    za rok najezdím max 3000km

    cena kola max 25000

    meřím 193cm

    vážím 90 kg

    nejlepší poměr/výkon, na značce mi nezáleží, ani na vzhledu

    terén: 40%silnice;zbytek lesní cety kamenité/šotolina, dosti jezdím jeseníky, orlické hory

    předem děkuji za návrhy

    0 0
    • Fidži_CZ  

      Chtít 22000 za pružinovku a Deore sadu je vtip. Podívej se třeba na kola od Cyklo Nemčík nebo si nech postavit od místních stavitelů

      0 0
      • buba CZ  

        Na deore není nic špatného a pružinovka je zase bezúdržbová,ostatní osazení taky není špatné.Já bych se tohodle kola nebál,ale je fakt,že by mohlo stát o něco míň.Zkus loňskej model tohoto kola,když se ti tak líbí.

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Neříkám, že osazení je špatné. Jen za ty prachy může mít XT a vzduchovku.

          0 0
        • Erknold  

          V čem je pruzinovka bezudrzbova? Kluzáky musíš čistit stejně a mazat také. Pokud to nebudeš dělat,tak se za dva roky skoro nehne. Vzduch si jednou nastavím a tím to konci. Na údržbu je to stejně, jen si vzduchovou mohu nastavit dle své váhy a terénu co jezdim. Pruzinu nevimenis. Omlouval se za diakritiku, tablet je mrcha.

          0 0
          • Smazaný účet  

            ta vyssi udrzba vzducho vidle spocita v rpilezitostnem zontrolovani mazaciho oleje naz vzduchovym pistkem a jeho rpipadne doplneni…

            0 0
            • Erknold  

              O tutom se můj uživatelský návod nezmiňuje, tak to nedělám :) Je pravda, že píše něco o servisu cca po 1000 km, ale na to jsem se zatím také nedostal už několikrát a stále funguje parádně :)

              0 0
              • Vilém  

                Aha, tak to ma tvuj prispevek opravdu velkou vypovidaci hodnotu:)

                0 0
                • Erknold  

                  Prostě tvrdím, že udržet jí funkční nemusí znamenat o moc více práce, než u pružinovky. Ale jestli chceš každého strašit tím, že vzduchovku musíš po každé jízdě rozebrat, proč ne.

                  Ideální byly z toho pohledu pružinovky s manžetou. Na tu nikdo nesáhl dlouhá léta a furt relativně fungovala ;)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Proste posuzovat udrzbu vzduchove vidle, kdyz jsi na ni neujel ani 1000km, mi proste neprijde na miste.

                    Co mas za vidli, to netusim, ale trochu me prekvapuje, to co pises, ze neni v navodu.

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Nevim co mas za vidli a jaky navod sis cetl, ale fox, suntour a rock shox maji pomerne jasne definovane servisni intervaly a rozhodne to neni „neco udelej po 1000Km“…

                0 0
                • Erknold  

                  NRX má psáno servis po cca 50 hodinách. Má najeto přes 3000 km. A uznávám, až skončí záruka, asi se do ní tedy mrknu. Ale u pružinovky nemáš psáno servis po XX hodinách, nebo km? Já reagoval na „pružinovka je zase bezúdržbová“. Mě to přijde úplně stejné její údržba a servis.

                  Všechno chce svou údržbu a servis. Možná nemám ten správný návod, já k tomu mám jen dvě stránky. Je to asi uživatelský návod a ne servisní.

                  Prostě jsem chtěl svým příspěvkem říci, že pružinovka s tlumením není o tolik rozdílnější na údržbu než vzduchovka s tlumením a nemá se toho bát, že jí bude muset co pár jízd celou rozberat.

                  0 0
                • Erknold  

                  Tak jsem si to našel a nejsem až takový lajdák :)

                  Po každé jízdě – otřít hadrem kluzáky (či jak se to jmenuje)

                  Každých 25 hodin – zkontrolovat šrouby, tlak vzduchu a namazat kluzáky a ucpávky (mažu i častěji)

                  Každých 50 hodin – servis bez rozebrání

                  Každých 100 hodin – servis s rozebráním, vnitřní promazání

                  Což znamená jednou za cca 2000 km rozebrat. S mým nájezdem je to po sezóně.

                  Mimochodem úplně stejné intervaly a činnosti jsou uvedeny i u pružinové XCR. Není třeba strašit tím, že pružina je bezúdržbová a vzduchovka je údržbové peklo.

                  Nicméně tuto vše je trochu offtopic.

                  0 0
          • Vilém  

            Co mazani pistku, mazani spodnich nohou?

            0 0
            • zzd426  

              na pružinové spodní nohy mazat nemusíš? a nepiš že některé jsou na vazelině, to jsou některé vzduchovky taky. takže kromě pístku je to stejné, na druhou stranu když se ti z pružiny stáhne ta guma co brání drnčení pružiny o nohu tak to rozdělat musís taky. prostě údržba je ± stejná

              0 0
              • Vilém  

                V tomto popisovanem pripade ano. U nekterych ne. Proste zalezi na konstrukci dane vidle. Kazdopadne je u pruzinove tech servisnich ukonu min.

                0 0
                • buba CZ  

                  U mé Bomberky(Marzocchi) žádnou udržbu neprovádím kromě občasného nastříkání gufer silikonovýn olejem a utřením hadrem.Stále maká bez problémů a stejně jako nová před lety a 5 tisíci km.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No jak jsem psal, zalezi na vidlici.

                    U starych bomberu, at uz vzduchovych, nebo pruzinovych, ktere mely otevrenou lazen, s tim clovek nemusel delat nic, do okamziku, nez zacaly chcat stiraky.

                    0 0
                    • buba CZ  

                      Já mám pružinovou s olejovou patronou,takže jsem v klidu,jen je holt těžší,ale já mám taky přes metrák,takže na mě akorát :)

                      0 0
    • johninho017  

      http://www.cyklonemcik.cz/…y-slx-raidon

      http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon

      a co něco takového a připlatit si epicona? Nebo opravdu oslovit zdejší stavitele a nechat si složit

      0 0
      • Erknold  

        Jj pokud ti jde o poměr cena/výkon, tak klidně i ty stavitele. Kolega si nechal skládat, mám dojem, že se vešel do 25k s Rebou, kombinací Deore/SLX a kolama na průmyslech. Dej do vyhledávání Hnoj, nebo Maajkee, nebo Scalar (řazeno dle abecedy) a zjistíš více. Jsou i jiní stavitele, na ty narazíš také, jen tuti tři se tu nejvíce uvádějí. Pak jim všem napiš a uvidíš, kdo bude mít volno a s čím přijde.

        Navíc všechno to jsou blázni do cyklistiky a ročně složí kopici kol, tak přesně ví co spolehlivě funguje a co nee.

        0 0
        • riso44  

          MTB 29" s Rebou, kombinací Deore/SLX a kolama na průmyslech ti za 25k nikdo nepostavi, tipuju…

          0 0
    • krtex  

      Tohle budeš za 20 taky těžko stavět, jen tak pro srovnání..

      http://www.polygonbike.cz/…legera-mavic

      KTX@

      0 0
    • ukrivdeny_kluk  

      velice děkuji za odpovědi…už mám skoro vybráno

      jaké máte zkušenosti ohledně rámů

      APACHE vs FORCE ? jaký rám byste si vybrali?

      Děkuji

      0 0
      • Erknold  

        Ten, který by se mi více líbil a měl lepší přípravu na nosič. V kvalitě bych rozdíl moc nehledal. Nedávno Scalar psal, že jsou rámy Force v pohodě a tomu bych i věřil, jemu jich projde rukama dost.

        Barva jezdí, ne :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.