• Setros

    Zdravím

    Chtěl bych se zeptat jestli se hodí horské kolo na silnici ( tedy převážně na silnici jezdím většinou 90% silnice a 10% terén )

    Kolo co mám tak je Olpran ( po té co jsem se dozvěděl že je to nějaký šunt z obchoďáku tak jsem byl značně nespokojen )

    Chtěl bych kolo pro pořádný chlapy :) do 120kg asi 29" měřím 198 cm a vážím no do těch 120 :D nějak si nevím rady a nemohu nic moc sehnat respektive nevím podle čeho a co vybírat. Moje představa o kole je asi taková, že by mělo být buďto černo červené nebo bílé s černými nápisy, na svém kole jsem mohl jet maximálně 55 km/h a to už jsem musel šlapat hrozně rychle a tedy na novém kole bych chtěl jet alespoň 60 ( rychlosti měřeny na velmy mírném kopečku dolů ), další nevýhodou byly ráfky zadní jsem vyměnil za nějaký dvouvrství a stejně praskalo pletení. asi samozřejmostí by byly kotoučové brzdy a odpružený předek.

    Závěr :

    nezáleží mi tolik jak to kolo bude vypadat ( hlavně ať není růžový nebo z nějakých šílených barev )

    Cena : co nejlevněji ale asi strop bych dal do 15 000,– ( nevím jestli je to reálné.)

    Děkuji

    0 0
    • wilda81  

      Osobně bych na silnici horské nekupoval – zvlášť jestli chceš jezdit rychle. Kup si raději silničku nebo crosse.

      0 0
    • Egesi  

      tak prohledej internet, 29 horska kola, prober ty do 15 tisic a vyber ktery se ti nejvic libi, kvalitou je to vsechno ± stejny.

      nebo jeste lip, po tom co si udelas obrazek zajdi do nejakeho cykloobchodu (ne sport kde maji vsechno, ale pouze obchod s kolama a servisem, at ti nabidnou co maji, vetsinou se dostanes pohodovy ceny).

      hlavne zadnou vedu

      no a jestli jezdis fakt vetsinou silnice, tak se muzes mrknout radsi po crossovym kole…

      0 0
    • Dejv94  

      Horské kolo není na silnici, z toho co píšeš tak silničku nebo cyklokrosku. Upřímě, nedokážu si představit, jak na biku motám konstantně 55 km/h (vubec, 45 po rovině)

      0 0
    • ThOOmi  

      no ty krávo…

      0 0
    • Setros  

      Moje kolo prošlo různými úpravami asi to zásadní bylo to že jsem na přední kolo dal o něco užší pláště a dozadu ten odlehčený dvouvrstvý ráfek . jinak 55k/h udržím max kilometr pak už mě bolí břicho z toho jak šlapu jak blázen ( závodím většinou s John deerem :D ) jinak u těch trekingových/cros­sových kol mám obavu o nosnost

      0 0
    • Setros  

      Možná mě ukamenujete ale když udělám kompromis v rychlosti a vybral bych takto : http://www.bikeprodejna.cz/…er-2013.html je to velmi špatná volba ?

      0 0
      • Azmir  

        Ano a navíc se nejedná o 29 kterou chceš.

        0 0
      • Kupko  

        Neni to 29 a hlavne je to LUDRAFOX jestli jezdis dene na kole tak moc nesetri nejsme tak bohati abychom kupovali levne veci ktere nic nevydrzi.Dobrych znacek je hodne.

        0 0
        • jIrI___  

          A kolik těch rozdílů na kole za 15k u dobrých značek bude?

          0 0
        • nitraq  

          Žádný terno to není, ale vyložená past taky ne. U sériovky za 15 se na moc víc nezmůžou ani ty tvoje „dobré značky“.

          0 0
      • Mrkeff  

        Ahoj,viděl bych to spíše na

        http://e-shop.leaderfox.cz/…1000101.aspx

        Má nosnost do 120 Kg.

        Mám doma 2 kola této značky a naprostá spokojenost.

        Je to výrobce z Č. Budějovic, takže žádná platba za značku jako např.Scoot, Specialized …

        A hlavně za ty peníze to máš kompletně osazené v DEORE.

        Poslal jsem ti oficiální stránky výrobce, ale věřím, že když si toto kolo vyfiltruješ na vyhledávači, seženeš ho ještě levněji.

        0 0
        • scalar  

          Kompletně v Deore :-) Díly, které bych z pohledu 120kg uživatele považoval za hlavní nějak moc Deore nejsou – kliky, střed, náboje, brzdy, řetěz.

          Výrobce je sice z Budějovic, ale výrobní linka je plná asiatů.

          0 0
          • Mrkeff  

            No tak u toho nejvyššího modelu máš i kliky a náboje v deore a hlavně je testované odborníky.

            Viz zde: http://www.leaderfox.cz/…as/casper-29

            Neváhal bych si připlatit ty 2 tis.

            Jinak ty asiati dělají ve Scottu,Cannondale i Specialized.

            Jsou to lidé, kteří montují kola stejně jako my,se stejnými komponenty ve stejných halách, akorát za JINÉ PENÍZE.

            Nevím, jestli se dá za 17 tis. sehnat něco lepšího v tomto osazení.

            Víc k tomu nemám co dodat.

            0 0
            • scalar  

              Ten nejvyšší model už má slušné osazení, stačí k němu ještě dokoupit rám a bude z toho dobré kolo.

              „Testováno odborníky“ – veř, že testy kol v českých periodikách nejsou nezávislé, jsou většinou vázané na reklamu, kterou si daná značka v periodiku zaplatí a z které periodiky žijí. Ten rám má hodně nepovedenou geometrii, přešti si pozorně, co tester píše, ty lehké problémy, co naznačuje, jsou ve skutečnosti dost velké průšvihy.

              Ale na druhou stranu, na rekreační ježdění po cestách a cyklostezkách kolo stačit bude.

              0 0
            • JakeF  

              „Ačkoliv rám působil delším dojmem, tak nebyl problém hbitě zatočit i v uzavřených zatáčkách nebo se lehce proplétat po klikatých stezkách. Předek točil velice hbitě a zadní partie rámu celý projev jen nepatrně umírňovala k celkové vyváženosti.“

              Tohle ti dokážu celkem přesně přeložit… Má to hodně ostrej úhel vepředu, takže to bude pocitově dost točivý kolo, protože bude citlivě reagovat na podnět řidítkama. Celá obratnost je ovšem zabitá naprosto nesmyslnou 450mm zadní stavbou. Takže ve výsledku budeš mít podprůměrně obratný kolo, který sice nepůjde moc ochotně na zadní (a tedy ani do bunnyhopu), zato ho budeš muset pořád hlídat, abys nešel přes přední.

              A teď koukám, že to v dalším odstavci i víceméně píšou :D. Ta zmiňovaná výška je pak otázka, v geo nemaj vypsanej BB drop.

              Nicméně jinak bych testery opravdu nenazval „odborníky“, protože napsat:

              „Stěžejní je vždy geometrie a ta se konstruktérům docela vydařila, protože jezdec sedí mírně vzadu, šlape před sebe a ruce má na řidítkách pohodlně vysoko. Skoro jsme měli chuť nějaké podložky pod představcem ubrat, abychom nastavili sportovnější posed.“

              To je pro znalýho člověka přiznání, že to kolo na sebe ani neumí pořádně nastavit.

              0 0
              • scret  

                nebyl bych tolik prisnej, ale ty naznaky mezi radky jsou vtipny:)) Chudak redaktor – nemuze napsat ze je to shitka, prtze by sel… a vis kolik prace mu musi dat, nez diplomaticky a skoro skryte muze napsat, to co napsal?:))

                0 0
        • Mrkeff  

          A nebo si připlat 2 tis. Kč a máš jejich top model v 29er kolech

          http://www.bikeprodejna.cz/…29–2013.html

          0 0
          • Lišák  

            Pokud ty 170mm kliky montují i na tu 20", tak jsou to kola pro nepříliš konfekční postavy uživatelů. Jestli to tedy není nějaký 29" stndard. V těchto kolech se neorientuji.

            0 0
        • pepek  

          Kromě toho, že je hnusný a těžký, tak už i podle názvu je to past vedle pasti.

          0 0
          • koko0925  

            Mám od nich Maxxe 2012. Koupeno teď na podzim na netu nové za 13 000,– v krabici. Váha bez pedálů je 11.8 kg. V ceně skládací pláště, vidlice vzduch a SPDečka. Mínus byly špatně vypletený kola, což mě stálo asi 200,–

            Pro mě kup desetiletí :-)

            0 0
        • winter78  

          K značke Leader Fox sa vyjadrím len a len pozitívne. Moji známi na Leader Fox bikoch zbehávajú každoročne tisíce kilometrov a rozmrdané cesty-necesty na dlhočizných mesačných výletoch po Rumunsku,Bulharsku a Juhoslávii.

          0 0
          • Mrkeff  

            Souhlas, mám LF paradoxx model 2012 a za 2,5 roku jsem na něm najezdil bezmála 10 tis. km. Řazení XT,kliky SLX,a hlavně crossové kolo se zdvihem vidlice 75mm.Teď se dá sehnat kolem 10,5 tis. Kč.

            Musím říct,že zatím naprostá spokojenost.

            0 0
        • nitraq  

          Stačí se podívat na kliky a místou tebou vychvalovanýho Deore tam jsou Alivio a ještě k tomu na čtyřhran. Jsme v roce 2014, ne 2004, abysme jezdili na čtyřhranu.

          0 0
          • Lišák  

            Je rok 2014, na FS stále jezdím na čtyřhranu. U mě dobrý. ;-)

            0 0
            • oddie  

              Taky tu mám jednoho Leader Foxe z 96, s SXT RC klikama na čtyřhranu, a taky dobrý :D

              0 0
              • Lišák  

                Tak na Mongoose z 1996 to mám taky :-) Vlastně i na kole do sraček. Ložiska vně rámu mám akorát na silničce.

                0 0
            • nitraq  

              Já mám taky na ht čtyřhran, ale to kolo je z roku 2004. U novýho kola už prostě nemá smysl nemít HT2:)

              0 0
              • Lišák  

                Tak určitě. Jen jaký to má pro výletníka přínos? Také poměr cena/výdrž je v neprospěch HTII. Plus je jistě hmotnost a tuhost. Pro někoho význanmé veličiny, pro někoho méně.

                0 0
                • Janes  

                  Ten rozdíl pozná i turista, já po výměně, a to z Octalinku na HT2 myslel, že mi vyměnili kolo, hledal jsem tam ten Cancelarův motorek :-)

                  0 0
                • scret  

                  tak ono to neni dneska uz tak jednoduchy…

                  Osu na ctyrhran dneska sezenes spis nejakou shitku, loziska na HTII sly dost nahoru, tzn. dokazou vydrzet pri rozumnym zachazeni i par sezon… navic tam nemas riziko toho, ze koupis blbou dylku osy… vyssi tuhost… nizsi vaha…

                  Kdyz srovnam, ze ctyrhran osu vezmes a pak vyhodis a HTII misky muzes pouzit znovu s novyma loziskama…

                  Pak uz se cena nejevi tak dobre pro 4hran…

                  0 0
    • oddie  

      Kolo na 120kg s odpruženým předkem si nějak za 15tis nedovedu představit…

      0 0
      • rbcrx9  

        A šlapat 50kou 1 kilometr při té váze, to chci vidět živě. Kup si crosse a budeš spokojený.

        0 0
      • rockabill  

        ..já si zase nedokážu představit, že to zakladatel vlákna myslí vůbec vážně :-)

        0 0
        • Breakpain  

          Jednoznačně znovu oživení: ' velkých, poctivých rámů pro Evropany a né žádná Asie – to jsou rámy pro malé lidi'. Tak co ;-) … Já myslím, že ‚mistr‘ je zpět :'(

          0 0
          • rockabill  

            jen si říkám, co takového průměrně (přeji mu) inteligentního šimpanze vede k podbným výblitkům na B-F (vždyť to musí být děsná pruda, psát takové kokotiny, zakládat kvůli tomu neustále nové profily…je to vlastně smutné)

            stačilo to dočíst k „( po té co jsem se dozvěděl že je to nějaký šunt z obchoďáku tak jsem byl značně nespokojen )“ a bylo to jasné…

            0 0
          • šimlos  

            Už je tady zas…Já nepochopím,že mu na to vždycky někdo skočí,vždyť ten jeho rukopis je úplně jasnej :-)

            0 0
    • pepek  

      Pokud jezdíš na MTB 55, tak se přihlas do profitýmu, kolo ti dají zadarmo.

      0 0
    • winter78  

      Každý vieme ako to tých 55km/hod chalan myslí – z kopčeka na najťažšom prevode s miernym vetrom v chrbte a maximálnym nasadením.

      Z mojich 4 bikov ktoré mám, je klasické pevné MTB najlepší univerzál – dá sa v pohode prejsť ako asfalt, tak aj lesná cestička a aj ťažší terén. Crossa som už musel v niektorých úsekoch v rozbitom teréne prenášať na pleci ;-).

      0 0
    • scret  

      jestli udrzis tech 55kmh jen kratce, novy kolo bych nekupoval, je to myslim zbytecne… Jakmile bys byl schopny se prehoupnout pres 58kmh, uz by sis mohl nove kolo zaslouzit… Trenuj:)))

      0 0
    • Raada  

      Pokud mas rozpocet do 15tis. Kc tak si nech postavit trekove kolo od nejakeho stavitele. Tady treba stavi Scalar. Trekove kolo splni pozadavek na 29" (rafky jsou stejne, jen plaste jsou jine). To, co se v „bezne konfekci“ prodava za tyhle penize tak jsou strasny plecky. Pokud jezdis po silnici tak bych ani neresil odpruzenou vidli. Tu bys musel mit vzduchovou a tam zase narazis na cenu. Pri pevne vidli kolo bude lehci a lip se ti pojede.

      0 0
      • standoslav  

        Je to tak, pevnou vidlu, pláště 1,5 , rovnější představec, užší řidítka, silniční X kolečko, dvoutalíř a nášlapy.

        0 0
    • Setros  

      Pokud má trénovat tak můžu leda na rotopedu protože to kolo co mám je v hrozném stavu a oprava by vyšla asi na 3 000, už tak jsem do toho nacpal dost peněz a nechci do toho dávat další, když se to po chvíli zase rozsype. třeba na bratrovým kole ( mongoose ) přesné označení nevím ale jede se na tom luxusně sice trochu víc hučí kola ale to nevadí. a kdyby ten Scalar složil kolo za 15k tak by určitě něco chtěl za sestavení ne ?

      0 0
      • mr.nikdo  

        To urcite chtel, ale pokud by sestavil kolo za 15 K, bude to konecna cena. Podobne to funguje i v obchodech ;-)

        0 0
      • kubad  

        prostě si řekneš cenu a za tu to dostaneš,

        0 0
      • pee.tr  

        Jedno, které by ti možná mohlo vyhovovat, má zrovna tady v bazaru.

        0 0
    • Radek Broz  

      Ne.

      0 0
    • Mobidyk1  

      neeeeeeeeeeeeeee, zajdi se podívat do krámu a zeptej se prodavače. Dnes je moderní značka Specialized a chce jí skoro každý. Důležitá je přehazovačka XT. Důležitá je i váha kola aby nebylo moc těžké, nech si ho raději zvážit. Doporučuji na kole nechat vyměnit trojplacku za silniční místo horské protože ti nebude na rovinkách stačit. Připočítej něco na stojánek, blatníky, blikačky a další vybavení.

      0 0
      • rbcrx9  

        Moderní značka socialized? A to pomůže čemu?

        0 0
        • Mobidyk1  

          je to nelepší značka na světě. Každý kdo má S na rámu je o 5% rychlejší a vypadá hned lépe.

          0 0
          • Martin  

            platí to i pro Superior? :)

            0 0
            • Mobidyk1  

              bohužel ne. Na Superioru nevypadáš tak dobře a jsi o 95% pomalejší :)

              0 0
              • Lily-Brno  

                :D

                0 0
                • Martin  

                  jdu se zabit :) asi se říznu tupou žiletkou :)

                  0 0
                  • Lily-Brno  

                    myslím, že tak dramatický to nebude :) ty se máš aspoň na co vymluvit, zato já bych teda měla přidat neb teď ty procenta moc nesedí kua :D

                    0 0
                    • Martin  

                      ajaj, pokud ještě přidáš, tak už budu totálně marný :) ted mám jakous takous šanci uviset ti :D

                      0 0
          • rbcrx9  

            Nejlepší na světě? Podle čeho? Třeba podle reklamy? To byl author taky a kde je dnes. Sundej si růžové brýle z očí.

            0 0
            • jIrI___  

              Na Authoru Jarda nevyhrál olympiádu.

              0 0
              • Mobidyk1  

                to teda ne, ale bylo by to krásné :D Author by si stejně moc nepomohl protože nemá kapacity pro výrobu myslim :)

                0 0
            • JakeF  

              :D Pravidlo BF desatera #11:

              Můžeš napsat příspěvek, ze kterýho je ta ironie naprosto očividná, přesto se vždycky najde někdo, kdo ho vezme vážně.

              0 0
          • Lily-Brno  

            a má evidentně větší smysl pro humor :D

            0 0
      • Lily-Brno  

        kuš, zvoneček by zapomněl! a možná i motorek, kdyby to už náhodou těch 55km/h nejelo…

        0 0
    • Mobidyk1  

      neeeeeeeeeeeeeee, zajdi se podívat do krámu a zeptej se prodavače. Dnes je moderní značka Specialized a chce jí skoro každý. Důležitá je přehazovačka XT. Důležitá je i váha kola aby nebylo moc těžké, nech si ho raději zvážit. Doporučuji na kole nechat vyměnit trojplacku za silniční místo horské, protože ti nebudou na rovinkách stačit převody. Připočítej něco na stojánek, blatníky, blikačky a další vybavení.

      0 0
    • Sugar67  

      Jestli se hodí horské kolo na silnici? U nás ti většina kolařů řekne NE, ale v takové cyklistické zemi, jako je itálie v rovinatém terénu po asfaltových cyklostezkách potkáš víc horalů než žiletek!

      Dost dobře si nedokážu představit jak frekvenčně stíháš ušlápnout na horalu 55!

      Při tvých mírách bych asi volil 29, ale cross taky není špatná volba. Dal bych asi důraz na rám a pak na kola. Zbytek vyměníš. Pevná vidla kolo zlevní a na silnic při tvých mírách ideál.

      Značku bych neřešil. Asi fakt nejlepší je oslovit zdejší stavitele.

      0 0
    • kralovek  

      „po té co jsem se dozvěděl že je to nějaký šunt z obchoďáku tak jsem byl značně nespokojen“

      to me pobavilo – aneb co oko nevidi srdce neboli:o))

      0 0
      • Bedar19  

        na 44 – 11 v kombinaci s 29" RaRo 2,25 se dá z hodně velkého kopce s větrem v zádech (testováno při sjezdu po 4 proudovce od klajdovky dolů v Brně) umotat 88km/h tak aby člověk stále zabíral :-D (měřeno GPS na iPhone 4 + SportyPal)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Vyčisti si střed :)

          0 0
        • kubad  

          při kadenci 120 to dělá 66km/h

          těch 160 otáček při 88 bych fakt chtěl vidět :D ja dokážeš ještě efektivně umotat,

          0 0
          • Bedar19  

            o efektivitě nebyla řeč :-D když připočítám, že GPS je dost často ukecaná, věřil bych reálné rychlosti přes 80 km/h pokusím se sem dát graf ze sportypalu :-)

            0 0
          • xshreck  

            na 26 jsem umotal nejvíc 82 :-D to jsem nevěděl jestli šlapu nebo letím xD

            0 0
            • George.999  

              To jste fakt dali na kole přes 80 km/h? Já dal na 26 nejvíc 67, a to jsem se dole pod kopcem (ještě lehce rozklepanej) zapřísáhl, že to bylo poprvé a naposled.

              0 0
              • Mobidyk1  

                já 75, ale neměl jsem moc dobrej pocit :D

                0 0
              • Martin  

                80 ve sjezdu z Jívové do Dolan na olomoucku, ale trochu jsem se bál

                0 0
                • Obšák  

                  Jo, to je slušnej krpál na tyhle pokusy :-) Já mám nejvíc 76km/h, konkrétně z Čabové do Moravského Berouna. Na horáku(jiné kolo nemám), na čtvrtej pokus a ta kadence je fakt masakr :-)

                  0 0
                • Lily-Brno  

                  mám tam max. 76,3, ale pamatuju si to úplně přesně, že to bylo s větrem v zádech :) jinak tam s mojí váhou nemívám víc jak 65 – ta představa, že mě to odfoukne do příkopu, není moc fajn :D

                  0 0
                  • Martin  

                    aspoň na něco jsou ty moje špeky dobré :D

                    0 0
                • Dejv94  

                  93 podle gps, na biku na Šumavě, v oblasti kolem Zadova. Jel jsem ale už samospádem a s větrem v zádech, posazenej na rámu a hlavu na řídítkách.

                  0 0
              • mr.nikdo  

                Ja dal nejak 78? Byla mlha a kopec pekny :-D.

                Kolem 60 relativne normalne.

                0 0
                • pepek  

                  Vyraž do Hlíny, tam to jezdí skoro 90

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Do Hliny? A to je co/kde?

                    0 0
                    • pepek  

                      Hlína

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Aj. Cekal jsem neco takoveho, ale u Tebe jeden nikdy nemuze vedet :).

                        Az bude tepleji, tak to snad stahnu. Kamos rikal, ze Bobrava je moc pekna.

                        Jinak tech 78 to byla pekna haluz. Se opravdu nedalo cekat a zjistili jsme to az dole.

                        0 0
              • Bedar19  

                Podle toho Prinscreenu jsem jel 88km/h, reálně to asi tolik nebylo, umotat to šlo, ale že bych se cítil bezpečně nebo pohodlně se říct nedalo, dost jsem se modlil aby to ty nezajeté low end shimana ubrzdily :-D

                Až tama pojedu znova, vezmu si kameru na šišoid a tachometr pro dvojí kontrolu :-) musím zjistit, zda to je fakt možné :-)

                0 0
            • cuki  

              dá ale na silničních převodnících jinak by to musel bejt asi hodně ostrej kopec protože takovou kadenci by jsi nedal. Druhá věc je morál kterej s věkem strácim…

              0 0
            • Azmir  

              Já 71 a už u toho jak člověk přestane trochu šlapat tak už se do toho nemá šanci dostat, už tak ta kadence byl dost maras.

              0 0
            • Sugar67  

              Hoši, vy mě bavíte! ;-) Umotat na 26ce 82 xixixi To asi jako kamoš, kterého jsem předjížděl z kopce, já měl na tachecu 65 a on 78. Tak to potom ja ;-)

              0 0
            • alinceb  

              Max. tachometrových na silničce na GGstrasse. Víc už sem se fakt bál – člověku lítaj hlavou myšlenky „Co kdyby…“ :)

              EDIT: Ale to už sem asi ani moc nešlapal (nejtěžší převod 50/13).

              0 0
              • scalar  

                Proč bys šlapal, to na Glockneru jenom na chvíli pustíš brzdové páky :-)

                0 0
    • Kokpilot  

      Ja jsem jel na kole 897 km/h. Strejda mi rozrazel vzduch ve Ferrari a jemu rozrazel vzduch Boeing.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.