• LS93

    Ahoj,

    zajímal by mě Váš názor na gravel do 40k.

    (40k je max, kdyby byla levnější alternativa, tak se tomu vůbec nebráním, už těch 40k se mi zdá za kolo dost.)

    Bydlím v Břeclavi, takže tu nejsou žádné kopce, ale často vyrážím právě za kopci, takže potřebuji, abych na tom kole měl jak těžké, tak i lehké převody.

    Měřím 181 cm a 87 cm je rozkrok a 85kg. Jsem docela na vážkách i ve zvolení velikosti.

    Měl jsem vybraný Grizl 6, ale v česku není prodejna, takže to nemůžu vyzkoušet a bojím se, že bych netrefil tu velikost a dodávky kol nejsou zrovna krátké, bůh ví, jestli by to bylo vůbec letos.

    Takže pokud by mi někdo poradil, tak bych byl rád, předem děkuji.

    0 0
    • wmarek  

      Ahoj, tak do 40k už se něco sehnat dá. S těmi převody to je hodně individuální. Jak říkáš, ideální je si kolo vyzkoušet. Já bych zkusil tyto (na hliníku, akorát u toho dražšího je karbonová vidlice a lepší řazení):

      https://www.ctm.sk/p/koyuk-3-0-28

      Případně levnější model:

      https://www.ctm.sk/p/koyuk-2-0-28

      0 0
    • virtualcop  

      Velikost kolem 56, M-L, L, ale to je indivindy u většiny značek. Jsou i značky, kde Ti jejich značením může být s těmito proporcemi ideálně M/540 (právě Canyon, Author), nebo naopak XL/58. Je to dané geometrií konkrétního rámu, parametry stack/reach/e­fektivní délka horní rámové trubky atd.

      Na druhou stranu rovněž ta většina značek má konfigurátory, kde si Tvoje parametry zadáš a vyplivne Ti vhodnou velikost kola, nebo alespoň popis, že tahle velikost je vhodná pro určitýinterval výšky/inseam. A pokud nemá konfigurátor nebo popis, určitě má webstránky, infolinku, kde by Ti mohli poradit (znaj velikost svých rámů).

      Pokud chceš univerzál na rovinu i do kopců, asi bych volil něco s dvojpřevodníkem, kliky ideálně gravelové – 46/30, 48/31, kazetu vzadu optimálně 11–32, lépe 11–34.

      40k je taková hranice, kdy se se u těch levnějších značek můžeš dostat na nějaké osazení obvykle levnějších SRAM jednopřevodníků, mixu Tiagra/GRX 10sp., případně i 11 sp. GRX/105, s komplet 11 sp. GRX na hydraulice toho v téhle ceně asi moc nebude (pokud vůbec něco, to začíná až někde cca. 50k +).

      Ceny jsou našponované, kola i tak moc nejsou, je to celkem těžké dnes sehnat slušně vybavený gravel, za podobné peníze.

      0 0
      • LS93  

        Na stránkách Canyon mi vychází M, ale kamkoliv jdu do obchodu, tak mi řeknou, že jsem přesně na hranici M a L.

        Skoro všichni se přiklánějí k Lku. Jedině, co jsem měl šanci vyzkoušel bylo Lko v Decathlonu a mi moc nesedělo pocitově a naopak přítelkyně mi řekla, že to vypadalo dobře.

        Ano vím, původně jsem chtěl kolo do 20k a už jsem u 40.

        0 0
        • Dan205  

          To je normální, protože zjistíš, že když připlatíš pár tisíc, dostaneš lepší komponenty… pak to zase trochu navýšíš a je to hned.

          1 0
    • blackseal  

      https://www.kellys-bike.cz/…22-d3372.htm

      Ja som skusal M, L a na L sa mi islo lepsie, vysku a dlzku nohy mam podobne.

      0 0
    • Pavell  

      https://www.canyon.com/…-6/2708.html?…

      Bohužel, jak píšeš bude někdy v září nebo i později. S Tvoji velikosti jsem si skoro jist M.

      Mám 187 a Grizla v L.

      0 0
    • Dan205  

      Chtěl jsem canyon nebo cube, ale nechtělo se mi čekat a doufat, takže jsem koupil Kross Esker 6, vychází lehce nad těch 40 tisíc.

      0 0
      • virtualcop  

        Za ty prachy slušně osazené a celkem bez kompromisů. Tohle si klidně na poptávaný účel dovedu představit.

        Je to tedy pár tisíc nad rozpočet, ale určitě dobrá volba.

        Lepší radši přišetřit, než kupovat rozpočtem nuceně „oholenej“ gravel, kde pak za velké tisíce či dokonce desetitisíce měníš časem půlku osazení, protože původní nevyhovuje.

        0 0
        • LS93  

          Ono nejde, že by ti peníze nebyly, ale spíš neochota vyhodit tolik peněz za to kolo.

          0 0
          • plysovykozisek  

            No jo, ale buďto kola nejsou a ty co jsou jsou předražený.

            0 0
          • virtualcop  

            Tak pokud chceš na tom kole najet ročně víc, než jen stovky kilometrů a plánuješ s ním bejt spokojenej alespoň 2, 3 roky, pak se ta investice obvykle vyplatí. Třeba ten Kross je opravdu slušně a použitelně vybaven právě na Tvé potřeby, není tam za mne hned po koupi potřeba nic zásadního řešit či měnit = žádné vícenáklady, které bys stejně na méně „vybaveném“ kole pak následně řešil (na Tiagře nebo 105 by nemusely vyhovovat kompakt kliky, u jiných levnějších modelů obvykle není plná hydraulika, ale mechanické či semihydraulické brzdy) atd.

            0 0
            • TK75  

              Esker má hlavně DT ráfky vhodné na bezduše + TLR pneu od wtb… takže karbon vidle, hydraulické brzdy, gravel sada a ještě se nemusí hned řešit záplety

              Stačí až časem si třeba pořídit lepší kola, ale i s tím co tam je, to jde hned přehodit na bezduše a to je základ

              2 0
          • Florenc  

            Co bys vyhazoval, když nebude vyhovovat prodáš, poptávka je velká

            0 0
          • Dan205  

            Vem si, že pár tisíc navíc je třeba stovka měsíčně (tedy podle toho, jak dlouho kolo budeš mít), to jsou dvě piva v hospodě. Já uvažoval stejně, pro mě byl strop 30 tisíc, pak jsem přidával a nakonec koukal po kolech za skoro dvojnásobek. Každý si musí sám říct, jestli se mu to vyplatí.

            0 1
    • LS93  

      Chtěl jsem se zeptat jaký je propad cen kola, kdybych ho chtěl třeba za rok nebo dva prodat?

      Konkrétně se mi jedná o ten Kross Esker 6 či obecně.

      Jestli s tím má někdo zkušenost.

      0 0
      • JachymP  

        Teď je zlatá doba prodejců na bazaru. Při inflaci 15%, která ještě pár let vydrží, dokonce lze prodat kolo za víc, než jsi koupil. I kdyby se ti to nepovedlo, tratit budeš minimálně.

        1 0
        • TK75  

          No jo …ale zase je to gravel, kdo by to kupoval, kolo nanic :-D

          A ani to nemá motor

          3 0
      • jIrI___  

        V současné době není problém prodat kolo za cenu, za jakou jsi ho koupil. Zvlášť pokud je to lukrativní velikost/model, která už není k sehnání. Některým se letos podařilo kolo prodat i za cenu lehce vyšší, než ho před rokem, dvěma koupili.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.