• KejOu

    Zdravím, rád bych nějaký tip na závodní gravel kolo popřípadě proč. Mám nějaké své kandidáty, ale uvítám i nějaké Vaše.

    Jsem ročník 75, 177cm v sezóně cca 72kg,roční nájezd 12 000–15 000 km ,střídám silniční a cx kolo.

    Loni jsem absolvoval jeden závod UCI Gravel serie a hodně mě to vzalo, ale na cx kole to nebylo úplně ono. Rozpočet asi 4 000€ strop.

    Díky za názory.

    0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, dopředu napíšu že nemám vlastní zkušenosti s danými koly, ale s oblouky a širšími plášti něco najeto mám. https://www.salsacycles.com/…ad/Cutthroat

      Za mě ideální kolo na dlouhé štreky a různorodý terén. Na lehčí terén bych volil https://www.3t.bike/en/234-exploro

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé V Hrádku 1 kus

      Výprodej -18% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      79 899 Kč -18% MOC 100 999 Kč

      Marin Gestalt kolo, černá/stříbrná Skladem 1 kus

      Výprodej -19% Marin Gestalt kolo, černá/stříbrná

      19 899 Kč -19% MOC 24 599 Kč

    • keymaker  

      Ahoj, myslíš, že bude velký rozdíl mezi CX a gravelem? Jaké nejširší pláště tam dostaneš? Já mám teď na CX zimní 37 a přijde mi to celkem OK.

      0 0
      • šlapatko  

        Čekám jakým směrem se to rozjede. Pro mě je 40mm málo :-)

        0 0
        • keymaker  

          Aha, je pravda, že jsem širší pláště s beranama nezkoušel.

          0 0
      • novas752  

        Do většiny CX jde dát maximálně 35–38mm plášť a mají geometrii přizpůsobenou cx závodům = na ostré zatáčky v malé rychlosti. Ve větší rychlosti jsou gravelbiky stabilnější, lépe drží směr a často se tam dají dát pláště pomalu mtb rozměrů = pohodlí je o dost lepší.

        0 0
      • KejOu  

        Mám karbonový Spyder i když asi bych mohl být rám o číslo větší ,momentálně obuto Tufo Swampero 36 a myslím že je to tak akorat.

        0 0
        • oberleutnant Weiss  

          „machine a merde“ je ovšem super…:-))

          0 0
          • TK75  

            A ta horní rámová trubka, co není vidět taky ..já myslel že má dámskou úpravu :⁠-⁠)

            0 0
        • jmaselnik  

          A co teda čekáš za změnu oproti tomuhle? Lepší stabilitu, víc pohodlí nebo ještě něco?

          0 0
          • KejOu  

            Co čekám? Tak třeba to ,že to kolo je na to stavěné, že má jinou geometrii, větší průchodnost plášťů ,stabilitu, jízdní vlastnosti atd.

            0 0
            • šlapatko  

              Hned na začátku máš odkaz na Salsu a 3T. Nevyjádřil ses. Oba rámy poberou velké balóny.

              0 0
    • TK75  

      V dnešní době bych bral cokoliv s karbon rámem, tam u většiny značek jako je Giant, Canyon, Spešl, Ridley atd je už možnost osadit prakticky jakékoliv pneu samozřejmostí…může být 40 nebo klidně 48–50 mm podle toho kde a co pojedeš.Chtel bych 1×12 elektriku a karbonové záplety, vnitřní šířka cca 25–27 mm bajvoko, kvalitní pneumatikyi

      Asi bych zvážil i rám z titanu

      A také bych chtěl aby rám měl klasické hlavové složení a byla možnost osadit odpruženou vidlici Rudy atd Jen jako možnost, co kdyby :⁠-⁠)

      2 1
      • TK75  

        Na druhou stranu by stačil i alu Canyon Grail osazeny Axs 1×12 a k tomu kvalitní záplety, o ty jde v první řadě

        1 0
      • Melvin  

        tvl 27 mm ráfky nemám ani na biku :-)

        0 0
        • TK75  

          Podívej se u JFtryalla na jeho závodní grevl..25 vnitřní na 40 pneumatiky

          Já mám 25 na 47–50 a na těch 50 bych 27 klidně dál

          Těch 25 je tak hezky mezi jak na 40 tak na 50

          Na bajku mám 30 na 2,4" tak akorát

          0 0
          • Melvin  

            Já mam na biku Tufa 2,25 a jsou to celkem balóny. 2,4 by mi přišlo už moc. Na gravelu mám Tufa 36 mm jak zakladatel tématu, ale úplně si nejsem jistý, jestli bych s tím chtěl jet palbu na závodě. Tam bych asi dal ty 40 mm.

            0 0
            • TK75  

              Ty závody jsou dost odlišné, pokud vím tak si jezdec volí obutí podle trati a toho kde mu to přinese výhodu, takže řešit šířku dopredu je nesmysl.....nikdo se nespecializuje jen na jeden druh (třeba víc silniční) většinou objíždí všechno a mění záplety, kola atd

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • jecnak  

        Souhlas, jen bych dodal, ze pokud to ma byt zavodni gravel, tak bych se orientoval podle prumerky ze zavodu, ktere uz jel.

        0 0
    • Tobigun  

      Pokud to chceš na závody, tak třeba něco takového:

      https://www.cyklobestbrno.cz/…b9ciip-2023/

      0 0
    • Raf  

      Závodní ve smyslu americkýho stylu – 200 km po štěrkový cestě, nebo závodní ve stylu Blindura – i po trailech, pěšinkách, kořenech?

      0 0
      • šlapatko  

        Nejsem jediný kdo čeká na vyjádření tazatele.

        0 0
      • KejOu  

        Žiju v Belgii,tady jsou závody kolem 130km . A třeba v Houfallize bylo od všechno něco, štěrk, trail,kořeny,ka­meny,polní cesty ,sjezdy pro MTB .

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 1
        • šlapatko  

          Širší pneu budou ideální. Užší můžeš dát vždy, ale opačně to nejde. V členitém terénu jak jej popisuješ, mohou být rychlejší pneu 50+ mm.

          0 0
    • scota  

      A co belgická značka Ridley a její model Kanzo Fast?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.