• lukkeh

    Hoj, nějaké diskuze už jsem pročetl, ale zajímal by mě názor na tento výběr, u kterého jsem skončil.

    Po dlouhých letech chci trochu upgradnout kolo ze starého Pells Crono treku na něco lepšího a svižnějšího – jezdím obvykle kratší vyjížďky, ale chci mít možnost i bikepackingu. Byl jsem například na týden v Rakousku na solo tripu, který bych chtěl někdy zopakovat.

    Z toho důvodu se třeba kloním spíš ke Grizlu než Grailu, i když by mi asi většinu času stačil, a preferuju úchyty na brašny/nosič. A určitě 2by kvůli rozsahu převodů, převážně jezdím vedlejší silničky/cesty/pol­ňačky/vyjímeč­ně terén, když mě tam Mapy zavedou :) Taky se mi to kolo za ty prachy samozřejmě musí líbit :) Což zatím nejvíc splňuje pořád ten Canyon. Koukal jsem zatím na:

    Máte nějakého jasného favorita mezi nimi nebo nějakou jinou alternativu? Všechny mají snad minimálně nějaký úchyt na přední vidlici, jen nevím, jak to mají se zadním nosičem všechny.

    0 0
    • FOSA  

      Přijde mi škoda vyradit grail skrz úchyty. Sám úchyty mám a nikdy jsem je nevyužil. Na kolo se dá nabalit spoustu věcí i bez nosičů. Velká podsedlovka a rollbag na riditka a můžeš jezdit ;-)

      Pokud jezdíš bikepacking v terénu, mě osobně třeba vadí, když mi věci mlátí, vydávají zvuky, brašny se povolují atd, takže ideál je se naučit jezdit s minimem věcí.

      Abych to shrnul, Grail ve výprodeji mi přijde jako docela solidní kauf ;-)

      1 0
    • Hnoj  

      Cau,

      a co když ti řeknu, že za 50 litrů můžeš mít karbon na APEX AXS?

      Začínám teď první série vlastní značky gravelů a první kola budou vyrobený koncem ledna.

      8 1
      • MirosPikos  

        Co tam bude za tu cenu za kola a jaká bude cca celková váha?

        0 0
        • Hnoj  

          Kola jsou klasika záplety, 28 drátů, ložiskové náboje, TLR ráfek šířka 20mm, 60 POE. Gumy TUFO.

          Ale kola se budou sestavoval tady, takže se dají třeba kola dát jiná.

          Váhu nechci odhadovat, dokud to není hotový. Cca 10kg si myslím.

          2 0
      • lukkeh  

        Nezní to špatně, ale musel bych to vidět :) A teda do jednoplacky se mi úplně nechce, když jsem to počítal. I ten Grail CF se teď dá vzít pod 50.

        0 0
      • Synnex90  

        Hm, to zní hodně dobře. Bude něco pro 2m?

        0 0
        • Hnoj  

          Budu mít 2ks velikosti XL.

          Mrkni na geo.

          0 0
          • Synnex90  

            Hm, můj Grizl má sedlovou trubku 612mm, tohle má jen 540mm. I Nuroad má více, tohle se mi zdá na 2m krátké.

            1 0
            • Hnoj  

              Tohle je slopingový rám. Dívej se spíš na údaj M.

              Nvm. Já tedy seděl se svými 198cm na Grizzl XL jen na parkovišti, ale došel jsem k závěru, že to kolo je nesmyslně obří :-/

              0 0
            • Fran-tic  

              Souhlas, tohle je krátké. Zároveň, jestli mas delší nohy, i ten úhel sedlovky je lepší 73,5 nebo 74 :)

              0 0
      • scret  

        to mne zajima, potrebuju neco pro zenu (na 160cm)…

        klidne posli vic info do zpravy…

        Diky

        0 0
    • jecnak  

      Na to co popisuješ bych vzal bez váhání Grizla 7.

      0 0
    • tomxxx  

      Za 50 je Cube Nuroad v karbonu na GRX.

      1 0
    • Oneage  

      Ahoj, z toho výběru bych šel taky do Grizla. Já osobně jezdím Grizl 6 Al a nemůžu si ho vynachválit. Mám ho rok a 3 měsíce. I když pár much jsem na něm musel vychytat. Jen bych teda zvážil jestli nejít do 1by. Já mám vpředu dvouplacku a přijde mi to zbytečné. Teď už bych do ní znovu nešel

      0 0
      • Synnex90  

        Taky jsem měl dvojplacku, převodník mě ale naštval tak jsem ho ukopl. Dal dopředu jedno převodník a jezdím 1×10.

        0 0
      • lukkeh  

        Tak já jsem ještě zvyklý na 3by :D Co jsem to počítal, tak mi přijde, že ty kopečky by celkem bolely s 1by, kor pokud by to byla nějaká „basic“ varianta.. možná těch 12–13 placek vzadu by ještě šlo, ale nevím, no. Spousta lidí, co jsem koukal, zas píše přesně opak :) Každopádně díky za info.

        0 0
        • Fran-tic  

          Já dávám garbaruk vodítko, kladky a 1×11 můžeš mít pomalu s 50 z ( dávám 46 teda :))

          0 0
        • Adamko  

          Určitě vem 1×12. Nebude tě ***** neustále problémový smyk a na rovině budeš mít větší rychlost a do kopce ti např 40/45 až bohatě stačí. Jezdil jsem na grizlu 2× pak 1× a ten 1 lehčí převod navíc je ti úplně k ničemu, na silnici ho nezařadíš nikdy a v terénu ti na takovém převodu stejně selžou gumy a tlačíš, protože ty plášte to neudrží. Teď na XC jezdím v terénu i 34/51 což čumím a někdy je to hard na nohy a pláště to pořád drží a nezahrabou.

          0 3
          • Lišák  

            Nebude tě ***** neustále problémový smyk a na rovině budeš mít větší rychlost

            Jako že ta jednoplacka je větší, než velká u dvojplacky?

            0 0
            • Adamko  

              Sorry napsal jsem to blbě, ale aspoň vidím, že to někdo čte :-D no více méně stejně ano… grx 2× na 46/11 je poměr 4,18 a na 1×12 když dáš 42 talíř a kazetu 10–45/51 tak máš 4,2 takže grx 2× je na rovinu pomalejší, pokud nemáš řadu 800 která má 48 zubů, kde je ten rozdíl stejně zanedbatelný a co se týká nejlehčího, tak na gravelu a terénu, který maximálně zvládne, stačí snad každému smrtelníkovi poměr42/45 což odpovídá 30/32–34 a na tom na tvrdém podkladu vyjedeš úplně všude.

              0 0
              • LM  

                To jsou zajímavé počty :-D

                Pro lepší představu jsem to naklikal do Bike Gears calculatoru

                • 1 je můj 2×8 MicroShift na silniční gravel-plečce 50–34z + 11–36z :-)
                • 2 2×10 GRX 400 46–30z + 11–36z
                • 3 tvůj navrhovaný 1×12 setup 42z + 10–45z
                • 4 2×10 GRX 800 48–31z + 11–36z

                A teď si to shrneme:

                • „grx 2× na 46/11 je poměr 4,18 a na 1×12 když dáš 42 talíř a kazetu 10–45/51 tak máš 4,2 takže grx 2× je na rovinu pomalejší“ – ano, při kadenci 80 je pomalejší o celých 0,2 km/h :-D
                • „pokud nemáš řadu 800 která má 48 zubů, kde je ten rozdíl stejně zanedbatelný“ – zde je rozdíl o 1,7 km/h (kadence 80) pro změnu zanedbatelný :-D
                0 0
          • Ukrutony  

            S jednoznačným doporučením 1× na gravel bych byl velice zdrženlivý, tuplem jestli chce bikepackovat. Rozsah je pokrytý, i další výhody chápu, ale co ty skoky mezi převody? :D Když jsem přecházel z 2×10 na 1×12, převody mi sice stačí, ale někdy si po tom jemném odstupňování postesknu. Pokud si člověk nechce s gravelem hrát na XC HT nebo není závodní bomber, nerozmlouval bych mu 2×. Myslím že zrovna na gravelu to má celkem smysl.

            6 0
            • kapo22  

              Souhlas. Na gravelu strašně záleží, k čemu to člověk chce používat. Jestli pohodlnější silnici nebo skoro XC. Od toho bych se odpíchl při uvažování 2× nebo 1×.

              1 0
            • MirosPikos  

              100 lidí 100 chutí. Taky jsem si myslel, jak je fajn jemnější odstupňování. Ale nejsem závodník, měřím si výkon ani kadenci a navíc jsem se přistihl, že mě spíš otravovalo to jemný řazení a řadil jsem často rovnou o 2 pastorky. Otravovaly mě i dva převodníky. Takže gravel jsem pořídil 1×12 a jsem spokojenej. Možná je to i tím, že mám endurko i ht taky 1×12 a zvyk je železná košile.

              Ale jak píšu, 100 lidí 100 chutí. Chce to vyzkoušet.

              1 0
        • jIrI___  

          Výběr jednoplacka/dvou­placka strašně moc záleží na tom, kde na kole převážně jezdíš. Nejde ani tak o rozsah převodů jako o skoky mezi převody. Já na začátku sezóny přešel na grizlovi z 2×10 na 1×12, celý rok jsem se vnitřně snažil přesvědčit, že jednoplacka je fakt tak super jak všichni říkají… No a na příští sezonu poputuje zpět dvouplacka, protože pro mě osobně má více výhod než nevýhod.

          8 0
          • Peslezedirou  

            Si zlej TV! Zlej…

            1 0
          • Peslezedirou  

            TVL tam mělo být… už jsem se přesvědčil, že jsu do nového kola s 1×12, tězký lřevody neřeším, snažil jsem se sám sebe přesvědčit, že mi odstupňování nebude vadit…mě rohodila i kazeta 12_30, kterou mám na druhých kolech…jsem zvyklý na 11–32, prostě autista :-) nové kolo odkládám.

            1 0
          • keymaker  

            Mam to stejne :-) jednoplacka mi nesmi do baraku :-)

            2 0
    • Freeky  

      Bergamont Grandurance 6 – myslím si že taky dobrá alternativa. Podívej se ;) Splňuje tvoje kriteria do 50k. Jen tenhle rok jsou celkem nudné barvy, možná jediné mínus.

      0 0
      • H88  

        S hliníkovou vidlici?

        0 0
        • TK75  

          Tak to bych k ceně ještě připočetl nutný upgrade …pořízení odpruzeny vidle (Rudy atd:))

          0 0
          • Freeky  

            Proč nutný? Ne každý potrebuje na gravelu odpruženou vidlici.

            0 0
            • TK75  

              Protoze ty Alu vidle jsou tvrdý …

              Karbonova to taky dovede, ale co jsem měl doma tak rozdíl v tom jak byla pružná celokarbon vidle (adi hlavne ve sloupku) oproti vidlici s hliníkovým sloupkem byl znát dost.

              0 0
              • TK75  

                Commencal ma tedko ve flotile grevl…oni se karbonu vyhýbají,takže komplet alu.První recenze a přesně předek tvrdej, adept na Rudy

                0 0
                • Markony  

                  Tu vidli jsem měl parádní. Koupena v Německu v akci okolo 12000 ±.

                  0 0
        • Freeky  

          Mám na něm 8000km a uplně v pohodě. Vadí váha a nebo že to pohlcuje méně vibrací?

          0 0
          • H88  

            Mě vadí ty vibrace a že to bylo jak šutr no :( Sbíječka no :)

            2 0
      • LM  

        Už tam tenhle rok jdou dát širší pláště? V recenzi z roku 2019 bylo:

        Bergamont says there is clearance for 700×37c

        Edit: tak ten novej s hliníkovou vidlicí je osazen 45 mm pláštěma…

        0 0
        • Freeky  

          Mám ročník 2023 a nyní mám pláště 45mm a v pohodě a myslím že by šli i 50mm

          0 0
    • vencacampa  

      Jako dalsi alternativu gravelu na karbonu do 50k bych videl napr zde:

      • Giant Revolt Advanced 3

      https://www.top-cyklo.cz/…3-carbon-m23

      • Kross Esker 7

      https://www.cycology.cz/…va-p1622953/?…

      0 0
      • MirosPikos  

        Ten Kross se nápadně podobá mojemu Číňanovi. Až bych strčil ruku do ohně.

        0 0
        • PatrikKalista  

          Zrovna Kross si jako jediny dela rámy opravdu sám????

          0 2
          • MirosPikos  

            Možná si je sám lakuje nebo aspoň lepí nálepky :)

            3 0
            • Dan205  

              Ale Kross má linku na výrobu karbonových rámů

              https://mtbs.cz/…ie/tech-news

              0 0
              • PatrikKalista  

                Má, ale klidně to může být i tak, že zrovna tenhle model je prostě přestříkaná čína…

                Otázka je jaká je kapacita té linky…

                0 0
                • TK75  

                  Na druhou stranu on taky cinan za posledních x let zdarile zkopiroval snad vse po celém světě,aby si pořádně ukousnul z koláče…a je to velkej zrout

                  0 0
              • MirosPikos  

                A ta linka má třeba svojí lakovnu nebo nálepkovnu :) Hromada firem má svojí výrobu, ale něco si prostě z různých důvodů nechává vyrobit jinde.

                Hele ale vlastně jsem jen napsal, že je KROSS nápadně podobný ICAN. Ten rám je „Open mould carbon frame“. A jestli tomu dobře rozumím, tak vyrábět se může různě po světě s tím, že si ho každá značka nadesignuje sama. Na druhou stranu, proč by to ta značka dělala, když může koupit levný polotovar a prohnat ho svou lakovnou.

                0 0
          • Synnex90  

            To řikáš těm chudákům, kterým prodáváš ty svoje šroty?

            0 0
            • PatrikKalista  

              Ahoj, jak to myslíš? Ty máš ode mě kolo nebo znáš někoho, kdo ho ode mě má? Spíš chceš jen prudit víď uďo?.-)

              Patrik

              0 0
              • Synnex90  

                Ano znám :) Kupuješ věci skoro před smrtí a skládáš z toho kola :) Jsi stejnej jouda jako ten Milan Baroš na cyklobazaru.

                0 0
                • PatrikKalista  

                  Vážně takhle vypadají kola před smrtí?:-D

                  Tak to tady budu ještě dlouho…

                  Patrik

                  0 0
                  • Synnex90  

                    No stačilo mi, co jsi mi nabízel za kola na facebooku. Nebo když daruji věci na dojetí, tak jsi první kdo napíše a zázrakem se pak objeví na těch tvých stavbách. Kdy na relativně slušeněj rám navěšíš to co ti někdo podaruje.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      To je zaklad vsech bazarovych kovbojů ne ;)

                      A je jedno jestli delas auta, kola nebo motorky.

                      1 0
                    • Fran-tic  

                      ale to jsou jen povídačky. patrik má odemě kopec dílů, které byly ve stavů nových. od Baroše jsem taky občas něco vzal a bylo to vše naprosto cajk (a těch řečí, že rozkrádá kola, krade jen pedály u zamklých kol a podobné nesmysly).

                      spíše mi tohle přijde jako brečení, že tímhle způsobem si někdo může přivydělat a nejsem to já :)

                      0 0
                      • TK75  

                        Jde po pedálech…prevít :)))

                        0 1
                      • Synnex90  

                        Tak Baroš prodává jeté díly, prakticky za cenu nových, takže nevím proč bych od něj měl něco kupovat.

                        A připadat ti to jako brečení může, jelikož servisem ani stavěním kol se neživím, tak nemám důvod.

                        Jak jsem psal, když někdo nabízí věci max. na dojetí, tak jako první se přihlásí tady Patrik a hazí je pak na ty jeho super kola.

                        0 0
                • Cavendish  

                  si zlý :D

                  1 0
            • H88  

              Nebo, když má údajný zájem o věci na kolo a pak je to bez odpovědi…

              0 0
        • MirosPikos  

          Patka identická, tvary také, výstup hadice zadní brzdy z rámu také… Zbytečný řešit další detaily. Já mám jasno :)

          1 0
          • Synnex90  

            Hlavně, která fabrika by to za ty prachy dělala v EU či USA.V EU se většinou dělají jen HI end rámy značky.

            0 0
    • káňa  

      Dnes objeveno na e-shopu Škoda Auto, sleva ze 69900 Kč na 44900 Kč, tak třeba se někomu bude hodit.

      4 0
      • LM  

        Maj tam teda jen velikost L

        1 0
      • myscho  

        Kolo váží jen 8,5 kg, takže se dá snadno přepravovat a manipulaci s ním zvládne i fyzicky průměrně disponovaný cyklista.

        :)

        0 0
      • Clerfayt  

        Jo, jezdím Superiory už léta. Mají svá specifika, ale jinak super kola.

        Mám 3 roky karbonové TEAM ROAD Issue Di2 na ultegře. Jsem spokojen.

        Takže jsem toho žlutého krasavce s nápisem Škoda koupil :-). Už se těším na Grevl :-)

        0 0
    • grafik  

      Teď jsem viděl v Heliasportu parádní KTM gravela. Najdi si to.

      0 1
    • Elcocheroto  

      Ahoj,

      já jsem si aktuálně vytipoval Giant Advanced 3. Je to jediný karbonový gravel, který se dá sehnat lehce pod 50K, na který jsem narazil. Původně jsem si myslel na Giant Revolt 1 (cca 36K), ale asi bych se přikláněl k tomu připlatit si za karbon (osazení je podobné). Např. Canondale nabízí karbon s podobným osazením za 70K. Canyon Grizl v karbonu začíná na 60K (jejich osazení SRAM neumím porovnat se Shimano). Canyon Grail CF se mi moc nelíbí barevným provedením. Mám 175 cm, 72 kg, takže velikost M. Chci to primárně na svižnější projížďky v Prokopském údolí/na Berounsku, různé povrchy, holt tomu asfaltu se člověk nevyhne. Zvažuju i cesty do práce podél řeky a skrz centrum Prahy, ale zatím nevím, jestli se o něj nebudu bát, možná na tohle zůstanu u MTB :) Uvítám i nějaké bikepacking možnosti, ale to jen příležitostně.

      Nemám s gravely moc zkušeností, pouze jsem měl možnost si krátce sednout na ten Revolt 1. Tak jsem chtěl chtěl požádat zkušenější jezdce o názory/komentáře.

      https://www.giant-bicycles.com/…anced-3–2022

      0 0
      • LM  

        Ten odkaz se ti moc nepovedl :-). Měl jsi na mysli Revolt Advanced 3?

        0 0
      • grafik  

        Karbonoveho Gianta mám, super kolo, až na upínani sedlovky, to je opruz.

        0 0
        • vt  

          Jak vubec kauza se sedlovkama dopadla? Pokud jsem to dobre pochopil, praskal jen lak a Giant to nechtel reklamovat?

          Jsou uz novejsi modely nejak poresene?

          EDIT – tak jsem jeste neco pohledal a Giant ramy vyreklamovaval … minimalne se to tykalo rocniku 2022.

          0 0
        • Elcocheroto  

          Co konkretne mas na mysli? Sel bys kvuli tomu napriste do jineho kola?

          0 0
          • grafik  

            Upnutí sedlovky je integrované do rámu. Ikyz jsem dotáhl na předepsaný moment, povalovala se. Odřelo to lak na sedlovce, když nekolikrat zajela. A občas to tam někde vrže. Takže dotahuji víc než je předepsáno a občas ten zámek prostříknu wd, nebo silikonem. Pastu na karbon uvnitř samozřejmě mám.

            Další věc je montáž; s prominutím je to strašná picovina, kterou vymyslel někdo na LSD. Nejlepší je, kdyz vložka pro D fuse zapadne do rámu.

            Jestli je gravel s klasickou objimkou asi bych sel do nej …

            Jo ještě se mi zda ze vrze ten jejich zadní systém na montáž osy. Pricinu jsem zatím nenašel.

            Ono je fakt pravda, cim min ficur, tím je kolo méně náchylné na pazvuky, Revolt je ukázkovými příkladem : /

            2 0
            • Hrabex1  

              kdyz mi sedlovka zajizdela, lehce jsem ji v miste upnuti zdrsnil jemnym smirkem. Pak jeste pastu a je to jistota.

              2 0
            • Elcocheroto  

              Ještě se mi vedle Giant Advanced 3 dostal do hledáčku Cube Nuroad C:62 PRO: https://www.cube-store.cz/…y–n–black/

              Cube má o chlup větší komponenty, váha se zdá zhruba srovnatelná, asi zase vychází o chlup lépe Giant (Giant ji neuvádí, ale někdě jsem viděl údajl o lehce nad 9 kg ve velikosti L). Jediný rozdíl vidím v tom, že Cube má vepředu jednotác, kdežto Giant má dvojtác. Na to už jsem zaznamenal protichůdné názory. Sám jsem na gravelu doposud nejezdil, obecně mi ale na rovince vyhovují těžší převody než průměrnému jezdci. Mám lehkou preferenci pro Giant kvůli dvojtácu. Ale zase jsi mě znepokojil s tou uvolněnou sedlovkou a systémem na montáž osy. Dal bys kvůli tomu přednost Cubu nebo bys zůstal u Gianta?

              0 0
              • grafik  

                To si musíš rozhodnout sám, na Giantu mám dvoupřevodník a vyhovuje, bydlím v rovinatém kraji, takže jezdím spíše „silničním“ stylem a nějaké kořenové cesty lesem nevyhledávám, nemáme tu ani moc štěrkových cest. Preferuji rychlost a jemnost převodů. Když už se vydám do kopců, je super mít možnost volby ve stupání, případně během sjezdu.

                Převody jsem konzultoval i s prodejcem a doporučil mi dvoupřevodník a nelituji. Mel jsem možnost vzít dražší model s el. řazením 1×12, vyzkoušel, ale ne …

                Když už bych měl jezdit na kole s jednopřevodníkem, tak vytáhnu MTB raketu a jedu si kam chci po libovolném terénu „skoro“ srovnatelně rychle. Gravel mám tedy jako „pohodlnou“ silničku.

                Ohledně sedlovky, ano je to opruz, 90% lidí asi problém nemá, ale Giant Revolt je pecka kolo. Design Cube moc nemusím …

                1 0
              • nomecz  

                mam tu sedlovku na TCR s 25 mm gumama coz v kombu s tragickejma silicem okolo Brna kolikrat znamena solidni otresy a jak jsem ji pred 2 lety po fittu nastavil tak ji mam dodnes bez posunu , takze bych se toho zas tolik nebal :-)

                1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.