Prosím o radu, jaká by měla být geometrie (hlavový úhel a další) MTB hardtail do rychla, to je rychlé lesní cesty a silnice.
Pokud by měl někdo i typ na daný model, tak prosím o uvedení. Cenové rozmezí 60–90 tis. Kč.
Děkuji
Pavel
Prosím o radu, jaká by měla být geometrie (hlavový úhel a další) MTB hardtail do rychla, to je rychlé lesní cesty a silnice.
Pokud by měl někdo i typ na daný model, tak prosím o uvedení. Cenové rozmezí 60–90 tis. Kč.
Děkuji
Pavel
Gravelbike?
Jo, tahle odpověď mě napadla taky jako první ;)
Gravela nechci. Občas bych jezdil i vetší terén a tam by mně chybělo přední odpružení.
Tak to pak xc hardtail no. Ale nějaké spíš starší koncepce = strmější hlavový úhel, kratší rám s delšim představcem, užší řídítka. Moderní kola jsou dělaná s ohledem na elitní xc závody = spíš do terénu než aby to letělo co nejrychleji po polní cestě.
Evropská geometrie je kratší závody spíš kruhové. Americká geometrie spíše delší a závody tzv „přes“ kopec. Obecně při takovém dotazu pokud to není troling tak to je " naockovaný pacient" kterému nebude pomoci páč mu pravděpodobně radil nějakej senior žiletka.
O průchodu terénem při výše středu , 29komum a 100mm SIDovi… …no spíš to letí právě na te polňačce než to motat na zatacivým trailu s kořeny a terénními schody kteří stále někteří králové hospody Šumavy a Jizerské padesátky snesou objedou nebude to ořechový.
jako ze 29/100mm nejede v zatacivem terenu? Co se tu clovek nedozvi
ne vůbec je tam zavařený sloupek na pevno a jsou určený jen pro rychlostní rekordy na Solný pláni. A ten důchodce co tvrdil, že třeba pevný rám nic netlumí je Váš příbuzný ? Newton by blil.
#sarcasm
strmější hlavový úhel – to je úhel 68 nebo 70?
70.
A samozřejmě čim víc „do rychla“ to bude laděné, tim hůř to pojede v terénu z kopce. To samé platí i o pláštích, tlaku v nich, nastavení odpružení…
Takže, když doporučený Specialzed má úhel 68,5, tak Giant s úhlem 70 bude mít lepší geometrii do rychla?
Jen bych čistě amatérsky podotknul, že kolo vůbec nemusí být takové, jak by člověk podle čísel na papíře odhadoval…
A úhel hlavy není všechno
Ptal jsem se obecně na celou geometrii, ne jen na hlavový úhel. Prosím o další rady.
https://dolekop.com/…ni-geometrie
Tenhle je taky dobrej
proc je strmejsi uhel rychlejsi na polnacce nez moderni kolo?
Otevřete si nějaký eShop vyberte si kola kategorie závodní XC a vyberte si.
Pak se jen modlete se aby bylo někdo i skladem.
Úhly nevím,ale když mrkneš na specifikaci nějakého současnějšího Epica v HT tak budeš mít jasno.
To je kolo které jde sakra do rychla.
Áno
Jestli nechces gravel zavodni koncepce, tak si porid jakykoliv HT, na ktery se dobre poskladas. Geometrie sama o sobe rychla neni. Jestli to chces opravdu predevsim do rychlosti, pak chces uzka riditka kompenzovana delsim predstavcem a predevsim svou vlastni ohebnost, aby ses na tom poskladal do nizkeho posedu a udrzel ho delsi dobu. Kdyz pojedes po nejake rychle ceste treba 30, hlavni roli hraje prave aero odpor.
Nechces vylozene trailove kolo, ktere ma hodne polozenou vidlici s vyssim zdvihem. Chces teda klasicky HT se zdvihem vidlice 100mm. Ty se lisi, nektere jsou klasicke a maji uhel hlavove trubky (HA) 70 stupnu a jsou urcene pro predstavec 80–100mm, nektere jsou polozenejsi, delsi, HA okolo 68,5 a predstavec okolo 60mm. Vzhledem na urceni ti bude vyhovovat kazde bezne kolo, ktere bude mit dobrou velikost, bych ten vyber nekomplikoval.
+1
+1
Tak tak, jine plaste ti s kolem udelaji co se tyce rychlosti vyrazne vic nez stupen na hlave.