Tak už se to blíží… První úniky fotek… 35h výdrž bez solaru. Metriky stamina, Dual GPS a spousty dalších. Vypadá to parádně. 8.6 budou snad už na trhu.
Tak už se to blíží… První úniky fotek… 35h výdrž bez solaru. Metriky stamina, Dual GPS a spousty dalších. Vypadá to parádně. 8.6 budou snad už na trhu.
Unikla už cena? :D
ne
Do 18t se vejdeme bez Solaru.
Chápu, že je to novinka a nejnadupanější model, ale zároveň je to dost šílený. Vždyť to stojí víc než nějakej prémiovej telefon (ajfoun a hipstery vynechme). Nebo notebook.
Je to dost komicke, kdyz si clovek srovna co dokaze telefon za 15 tisic a co bude umet tahle krabicka na riditka.. Kdyby ale ta cena byla diky tomu, ze to je vyrobeno nekde v evrope, americe.. a ne nejakyma chudakama nekde v Asii, tak to chapu..
Jako je to ranec, ale člověk si musí občas udělat radost. Já budu teda spíš asi útočit na 840/540. Ale když Ti pak vykládá někdo jak sis mohl koupit něco na kolo za deset tisíc sám vyhulí krabičku retek denně tak je to úsměvný :)
Tak hlavně aby nám to šlapalo a kloudně vše fungovalo.
Tak jiste je to o prioritach, Ja nemam problem na neco nasetrit. Ja mam spis problem, ze me pak stresuje, ze tu pro me drahou vec mam, a ze ji muzu rozflagat, ztratit, nekdo me ju ukradne a pod.. Mam proste takovou povahu a vic a vic se snazim byt totalni minimalista a vlastnit minimum veci. Bohuzel me do tehle filozofie leze cyklistika. Neskutecne me sere, ze nemam radsi treba hiking/behani. Jedny lepsi boty bych nesl mnohem lepe nez kolo, tretry, hadry a pod.. :D
Já s tím taky nemám problém, jen když už něco stojí peníze, tak nechci být beta tester, chci aby to fungovalo, což se garminu moc nedaří.
No až začneš běhat, tak zjistíš, že srovnatelně funkční hodinky této značky stojí o polovinu více. Asi tolik k levnému sportu. Vůbec neřeším, že pár párů bot stojí pomalu co kolo a vydrží teda kratší dobu.
To bych musel pořídit fakt hodně párů bot, aby stály jako moje kolo + všechen ten servis co je nutný do toho neustále cpát. Nejspíš by se mi ale ty boty nevešly do baráku ;)
Jo, ale já vím, na čem jezdí dotyčný ;)
…no a potom by si řešil hodinky od Garmina a jseš na stejně nebo hůř ????????
kolik to bude cca stát se solárním dobíjením? (tak jako třeba fenix solar)?
bude to mít už konečně USB-C?
idealne ziadny, ale asi az 1050…
USB-C je silně nevhodné pro zařízení do extrémních podmínek (prach, déšť, bahno). Nejlepší řešení mají asi čelovky fenix. Takový kruhový magnetický konektor.
Proč mají tedy IPxx certifikovaná zařízení USB-C konektor, pokud je tedy podle vás nevhodný? Proč tak usuzujete? Micro-USB je dead
1040 má IPX7 může se tedy i krátkodobě potopit. Proti blátu je tam krytka. Řeší kravivy…
este raz – akykolvek konektor je dnes pi co vi na.
souhlas
Když bydlím jak rychle nabíjí bezdrat, tak zlaté USB -C …
to mas blbu nabijacku. a keby aj ne preveco odchadza su konektory.
Jasně, jaká je účinnost? Minimálně 10% powerbanku 20000mAh nabiju za 90minut s indukční za půl dne. Dříve než konektor ti odejde baterie. Konektory odcházejí jen slabším jedincům. Bez nich nefunguje ani žádný počítač…
Hmmm můžete trošku rozvést svoji teorii, proč je USB-C nevhodné? máte k tomu nějaký důvod či výzkum co provádíte?
Tak už – 1040 $600,– / 1040 Solar $750,–
Podle tvého popisu to vypadá fakt dobře. Máš info jestli bude v první vlně uveden taky 840/540, nebo se na ně bude čekat trochu déle?
Druhý týden v červnu bychom se měli dočkat.
Kdyz vidim, kam se ceny posunuji, doufam, ze mi stavajici F3 budou slouzit jeste hooodne dlouho…:-)
Pořád stejný pididisplay. Nechápu.
Ja jsem na tohle hroznej uchyl, takže ja do toho pravděpodobně půjdu. Bude to sice raketa ale když prodám 1030 plus, tak to nebude tak hrozný.
Jaký bude rozdíl oproti 840, krom velikosti a výdrže? Tipujete nějaké funkční rozdíly?
To je dobré když ti budík řekne jestli ještě můžeš :-D jinak samozřejmě že si to lidi budou kupuvat i když to bude stát 20tis kč..
A predpokladam, ze k tomu je jen drzak na riditka. Nejaky cidla nebo nedej boze hrudni pas to pak vyjde dohromady na 25 tisic ne? Za to bych radsi koupil peckovni kola a dal tam tachometr za 500kc at vidim jestli neprekracuju povolenou rychlost.. :D
Člověk už většinou stejně všechno má od předchozích modelů, já už dnes jen kupuji přístroje… Kdybych neměl, stejně bych dokupoval jen něco, protože nechci/nepotřebuji mít vše od Garminu…
Tak teď jenom doufejme, že nezmění držák a novej radar je jenom úkrok stranou.
Vzhledem k tomu, že nemají v podstatě konkurenci, tak si klidně 20t říct můžou a stejně budou prodávat. Modely neměním s každým novým, tak to hold jednou za čas dám. Uvidíme, jak moc lepší oproti 1030 bude…
Oproti staré 1030ce o dvě galaxie jinde, už 1030ka Plus je o jednu galaxii jinde…
Pardon, myslel jsem 1030 plus. Chtěl jsem ji teď pořídit, ale počkám na srovnání s 1040. 1030 je tragédie.
Jako čekal jsem, že to bude mít v sobě světlo. Když to mužou dát do hodinek, tak proč ne do 1040?
Tohle by za mě byla pecka, aspoň jedna silná kolimovaná LED na „čelní“ straně použitelná jako blikačka. Snad v příští generaci :)
Ale to bys predpokladal jen jedno uchyceni garmina a jeste k tomu jen v te jedne spravne poloze. Lidi maj garmina ruzne – na riditkach, na predstavci, na predsazenem drzaku a maji ruzny sklon. Nekdo to ma rad vodorovne, nekdo vice natocene k sobe. Jak by podle tebe ta blikacka fungovala? Narozdil od svetla v hodinkach v tom nevidim zadnej smysl.
Jak by ta blikačka fungovala? Úplně normálně, protože na rozdíl od světla není tak citlivá na úhel natočení. Upřímně jsem snad ještě nikdy neviděl blikačku. která by měla jasně definovanou svoji pozici. Prostě by byla optika designovaná tak, ať pokryje vyklonění dejme tomu –5° až +15° od horizontální osy a vyřešeno. Ostatně Garmin toto umí, viz blikačka na radaru :). Já v tom vidím smysl veliký zvlášť ze svého pohledu, kdy blikačku z 80 % využívám při jízdách do práce – ušetřil bych místo na řidítkách a nemusel myslet na nabíjení. Ale jak píšeš, záleží na úhlu pohledu, mi zase nedává smysl světlo na hodinkách.
radar je samostatne zarizeni, periferie, ktere vzdy smeruje dozadu. uz z principu. cyklocomputer je vypocetni zarizeni, ke kteremu se periferie pripojuji a ktere muze byt umisteno ruzne. Pokud by ta tvoje imaginarni blikacka pokryla to co rikas, tak by pri nejakem nastaveni blikala primo do obliceje? co garmin na predstavci, kam by svitil? Na hodinkach to smysl ma, protoze se ruka pohybuje nahoru dolu podel tela a je to u vsech lidi stejne.
Nemá smysl nad tím diskutovat, každý si to představujeme pravděpodobně úplně jinak. Osobně neznám nikoho, kdo by vozil garmina tak vztyčeného, že by koukal na nápis Garmin na čelní straně (tzn. kdyby na jeho místě byla blikačka, blikala by přímo do tváře).
Mě by to taky vyhovovalo. Často vozím blikačku jen pro případ, že bych se někde zapomněl a dorazil domů za šera/tmy a málokdy jí využiju a často je to tedy „zbytečný“ krám. Takhle bych to nemusel řešit a měl jí v případě potřeby po ruce. Tak jako u všech funkcí, kdo nějakou nechce využívat, nemusí.
Tak možná myslel Jirl, že by se dala blikačka vypínat a zapinat a tak by si zapnul jen ten kdo by měl garmina předkem dopředu a ti co by jim blikala do obličeje by ji prostě nezapnuli :-)
To by ovšem bylo velice chytré řešení.:-)
Jo a k tomu Garminu na představci…Jelikož ho tam sám vozím, tak naprosto přesně vím, kam by blikačka svítila – dopředu, úplně stejně jako každá jiná blikačka chycená na řidítkách :)
Podivej se jak mas nastavene svetlo. Takze ty, bojovnik proti oslnovani, by ti to tu najednou nevadilo?
Vždyť píše o funkci blikačky. Mě to tedy přijde vcelku užitečné, stejně jako že to můžu použít pro odemykání apod. Na druhou stranu je ale otázka, zda bych radši o ten kousek neměl přístroj menší než vybavený touhle fičurou. U hodinek je vyloženě miniaturní ledka, tady už by muselo být něco většího a žravějšího.
Vyargumentoval jsi mě. Byť od začátku píšu o blikačce, ne o světle.
Nevzdávej to… :-D
Jako ze blikacky neoslnuji a neni potreba je mit spravne nastavene? Asi chodim po jinych stezkach nez ty :-).
Asi jo. Protože jestli tě oslňuje malá led blikačka, tak je asi špatně něco u tebe. Mě max oslní světlo v režimu blikání, ideálně ve strobo. Malá blikačka fakt ne
Tak zde bude problem v tom co povazujeme za blikacku :). Vem si jak svitej zadni. Nikdy te zadni neoslnovala?
Tak je vidět, že ty bys cílovka nebyl. Jiní by ocenili
Tvl blikačka a světlo je sakra rozdíl. A jako Jiřího by mě tahle fičura v 1040 potěšila. Přesně jen na takovýto denní blikání.
V cem je to rozdil? Blikacka neoslnuje a neni nutne ji spravne nasmerovat?
Ne a ne::) Blikačka s 10–20 lumeny fakt noslňuje (pokud si jí nepíchneš přímo do voka, nebo nemáš nějakou světloplachost či jinou oční chorobu) a vzhledem k tomu, že 99% „blikaček“ je osazeno buď všesměrovou LED či COB diodou/diodami, tak směr nastavení je jen o tom, aby ta blikačka byla zepředu vidět (což obrácená třeba kolmo dolů většinou nebude).
Co tam máš dál ty praktiku?
A můžeš mi zase odpovědět – hovno o tom víš, nevíš, kolik mám najeto… :) )
Prima, že jste si tu pokecali a zase zpátky k 1040… ;o)
Sorry no… :)
Já už na odborníka na pláště i blikačky reagovat nebudu, slibuju :)
K tématu:
rasto: to s tím držákem se domníváš, nebo máš nějaké lepší info (v pondělí se to snad dovíme :) )?
Ne, že by mne to nepřekvapilo, ale odkud tuhle informaci máš?
čistá dojmologie. podle foto. působí na mě dojmem chromového bazmeku, podobně, jako na tom novém radaru.
právě jsem zhlédl video o pár řádků níže. bajonet bude pravděpodobně identický se stávajícím. ale hezky jsem vás vycukal :-)
Asi ma nejaky mentalni problem, kdyz ma potrebu pretahovat veci z jednoho vlakna do druheho, kdyz uz na nej v tom vlakne nereaguji.
Kazdopadne i blikacky dokazou oslnovat. Chodim v Brne pesky podel reky, je to asi 2km rovny usek a kdyz jede nekdo proti, tak to oslnuje dlouho a je to neprijemne. Nemyslim si ze jsem svetloplachy. Oparvdu zalezi na nastaveni toho svetla, coz u cyklopocitace nenastavis. Podobne neprijemne jsou garminovske radary v dennim blikacim modu pustene vecer.
Osobne opravdu nevidim pro blikacku v cyklopocitaci smysl, narozdil od fenixu. Pokud ji tam garmin nekdy da, tak doufam, ze porad bude verze bez ni :-).
S ohledem na tu nemalou cenu by mě zajímalo, jestli něco udělalo s tím bajonetovým mountem, viz příspěvek od fifa2 ve vlákně k 1030. Lidem se to dost lámalo vlivem vibrací a hmotnosti computeru.
To už bylo posíleno u 1030 Plus (pokud se nemýlím, ten se nikomu nelámal). Tudíž je slibný předpoklad, že ani u 1040 to nebude problém :)
Spíš je otázka, jestli tam nebude nový systém, co představili u radaru.
I to je možný. Sice by tím na*rali asi všechny, co maj nakoupený spešl extra držáky, ale kola průmyslu se tak budou točit dál :)
Jestli ten novej bajonet z Varia 715 bude jako novej standard i pro kompjůtry – to asi uvidíme až za pár dní :)
Tak většina lidi to používá na 1–3 kolech, tak by se nic hroznýho nestalo. Jeden držák bude asi zase v balení…
Už tento odkaz někdo dával i do novinek
Dával. Ale všechno jsou to rendery (asi přebíraný z jednoho zdroje) a nemusí to být odpovídající reálnému přístroji (Garmin si zatím evidentně dost hlídá, aby se nikde neobjevila reálná fotografie).
Takže ani bych se nedivil, kdyby realita pak byla trochu jiná, mount nebyl třeba ten zacvakávací (jako má Varia s kamerou) atp.
na mě to vzhledově působí jako nějaké staré zařízení, vím, že vzhled není z hlediska funkcí rozhodující, ale osobně bych dal přednost vzhledu odpovídající roku 2022, tady na mě dýchlo minulé století.
Uvidíme za pár dní, jak to bude reálně vypadat :)
Ono i kdyby takhle (že ty rendery nekecaj), tak zase nutno říct, že třeba „bezrámečkovej“ displej je na cyklopočítač asi ne úplně vhodnej (kvůli uchycení různých bumperů a obalů), přeci jen by byl daleko náchylnější na „ťuknutí“ někde u hrany atd.
Já bych třeba uvítal i mechanická tlačítka z boků (podobně jako u Karoo 2), kterými by se dal alespoň částečně počítač ovládat – někde na špatném povrchu či za deště je to ideální.
no tak jsem na netu našel fotky verze solar.
nějak nerozumím tomu proč solární panel pokrývá asi jen 40% čelní plochy(mimo displej). Jako jo, beru že okraj musí nechat pro případné gumové návleky, ale tolik? Jestli teda není důvod ten že i tak to zvládne provoz bez nabíjení.
Taky jsem nikde nedohledal jestli bude konečně USB-C konektor
Taky jsem nedohledal jestli bude mít multifrekvenční GPS (tak jako fenix 7) a zobrazení více datových polí
pokud solar s výdrží dost pomůže, bude USB-C, více datových polí tak už by to možná za měnu stálo.(mám 830ku)
Tohle už většina zdrojů potvrzuje – USB-C, multiband GPS Mediatek Airoha (jako 7X Solar) a predikce výdrže u verzí se solar rámečkem je taky známa, viz třeba zde
https://www.zivotsgarminem.cz/…-delsi-vydrz
Našel si reálné fotky nebo rendery? Já teda opravdu reálnou fotku zatím neviděl, všechno, co koluje internetem a přebírají si to mezi sebou všechny obvyklé zdroje, ukazují podle mne „fotošopové“ výtvory, jak to asi bude vypadat.
tisícerá omluva, našel jsem jen rendery.
jinak teda 30% výdrže navíc se solarem, osobně pro mě dost zklamání. U Fenixe to chápu, tam je to jen malý proužek okolo ciferníku, plus teda asi i displej (i když ten dá minimum)
Edge má, pevně věřím, větší potenciál.
Solar není úplně samospasitelnej (furt je dnes dobrej jen jako doplněk a na hodinkách s daleko nižší spotřebou má myslím větší smysl), protože aby se stačil dobíjet cyklopočítač v reálném čase, při odběru i jen pár mA, tak bys při současné účinosti těch nejlepších solarů musel mít stejně někde „desku“ velikosti cca. A4 formátu, možná i o dost větší.
Na druhou stranu – deklarovaná životnost kolem 35 hodin (se solarem a nějakými ideálními světelnými podmínkami až 45), případně v šetřícím módu cca. dvojnásobek – to by asi mělo stačit už opravdu každému. Pokud ještě budou fungovat přídavné baterky (jako u 1030 řad), pak asi výdrž nemá cenu řešit vůbec – kdyby pak byla třeba až kolem 200h v úsporném módu, i ty ultra šílenosti přes 1000km na jeden zátah by se na tom daly zajet úplně bez nabíjení.
I ty „ultras“ blázni si musí dávat alepoň po dvou dnech pauzu, aby neumřeli :)
Takže naopak výdrž (pokud bude opravdu v běžných podmínkách reálná) je celkem super, že Ti může pár procent ještě navíc „dobít“ solar, je jen perlička na závěr…:)
Pro lidi, co najedou i přes týden opravdu dost (třeba 20 hodin) to je furt nabíjení třeba jednou za 14 dnů, tedy opět významné zlepšení a těžká pohoda.
V realu vetsina lidi nejezdi bezne hodne dlouhe trasy. Muze se stat, ze to zvladne leto bez nabijeni. Pokud to bude nekdo mit v mistnosti s dostatkem svetla, tak to muzeza dopoledne nabit vic, nez kolik si to vezme na odpolednim svihu.
Solar funguje jenom na přímém slunci a nemyslím si, že bude fungovat při vypnutém budíku.
200h asi určitě ne, jinak ty magoři či jezdí ultra jedou v kuse10 – 14dni s přestávkami na spaní a dokoupení jídla…
Tak moje počty jsou takové, že deklarovaná výdrž v úsporném režimu pro Solar je až 100h, „baťůžek“ baterie na 1030 přidával v podstatě jednou tolik. Takže těch 200h (samozřejmě v ideálních podmínkách) nemusí být nedosažitelných.
Pokud jedou „ultras“ v průměru tak 20h denně (protože ty 3–4 hodiny fakt spát a odpočívat musej), tak mi to pak vychází na cca. 10 dní tohohle provozu.
Samozřejmě, že každej rozumnej „dálkáč“ asi nebude vyjíždět s 10% na primárním navigačním budíku, ale nabije si dostatečnou rezervu, nicméně jde tu o ten princip – že prostě nemusíš řešit každej den nabíjení a přesto víš, že třeba dalších 20h s velkou rezervou v pohodě vydržíš.
Deklarovaná výdrž je jen teorie, za nějakých podmínek. Ale i tak jsou to super čísla 100h +70 pack (ten se solarem asi nebude nabíjet?) Na ultra se tyto zařízení stanou pro ty nejlepší povinností.Tedy až to Garmin vychytá, do Vánoc by to mohl alespoň zkusit :D
Pokud by dobíjení fungovalo i při vypnutém zařízení, tak už by bylo dobíjení jen občasná formalita ;) 100h je pro většinu lidí takové číslo, že na to mají několik měsíců…
Deklarovaná výdrž je u Garmina za poslední roky celkem jediný spoleh, co opravdu funguje (jak na Edge řadách od XX30), tak na hodinkách. Ty výdrže jsou samozřejmě „až tolik“, ale ze zkušenosti uživatelů je známo, že jak Edge počítače, tak hodinky opravdu tyhle parametry výdrže vcelku dodržují (za těch ideálních podmínek).
To dobíjení u vypnutých počítačů asi fungovat nebude (jde to přes elektroniku, která musí být zapnutá a pochybuju, že se to u 1040 změní), nicméně pokud bude mít „zapnutej“ počítač, s vypnutým displejem v nějakém „stolním“ stand by režimu hodně minimální spotřebu, asi nebude problém ho nechat třeba někde na sluníčku (v tomhle stavu) a třeba se trochu dobije (ale opravdu bych předpokládal hodnoty příměrem – nechám ho půl dne na sluníčku, dobije se mi o 5%.
Ohledně packu asi žádné info zatím není – zda bude stejnej bajonet s konektory, zda bude pack funkční ze starších verzí, nebo zase úplně novej, jinej (jestli tedy vůbec bude).
No uvidíme, pomalu se ty termíny blížej :)
Nicméně třeba S800 od Brytonu vypadá rovněž velmi schopně (zvlášť v rámci navigace a rovněž „teamové“ sdílené komunikace a výdrž má uváděnou 30h (což už je taky výborné). Takže nejen Garmin může být v hledáčku „ultras“, kteří možná víc, než další nové metriky ocení třeba možnost si (po dohodě) hlídat další kolegy na cestě online, případně s nima rychle komunikovat přes počítač.
Já jsem tedy příznivec Wahoo, ale pokud by deklarované časy výdrže byly reálné, tak si kvůli ultra-jízdám 1040-ku snad i koupím…
1030 + s baterkou vydrží 3 dny je to sice monstrum, ale funkční
Bylo mi řečeno, že USB-C by mělo být…
To by byl.. Naštěstí je už 2022 rok a oni to pochopili co chtějí kupci.
Uz ho někdo ma ? Je nekde jiz skladem či recenze ? :)
vypadá to na zacvakávací mechanismus identický s novým radarem. staré držáky pravděpodobně nebudou kompatibilní
Tak to by bylo v prdeli. Mam to na vsech kolech
No to by byl docela pruser. Na mtb by mi to nevadilo ale na silnici kde mam od vyrobce speciální držák by to nešlo nahradit.
Vnitrek jde nahradit vyndat za ruzne drzaky.
Chapu, ze obchod se musi tocit, ale take by mne to nepotesilo. Znamenalo by to menit drzaky na 4 kolech. Pokud zmeni i ten spodni bajonet na kterem je zavesene svetlo, tak to bude jeste drazsi.
Někdo byl rychlejší a už rozbaluje. Já musím čekat až do pondělí.
K čemu je dobre triminutove video, ve kterém se rozbaluje krabice?:-)
To je pro závistivce, aby u toho pukli…
K cemu je to dobre. No k nicemu ale to ze jsme blbci a na to cumime. Nejlepsi cast je otoceni krabice asi 10× a slowmotion pohyb než si vezme nůž :)))))
Jinak ten přístroj vypada lacine s tim chromem. Jako činska kopie. Bud bilej nebo černý lesk.
Ještě že to uchycení zachovali stejné.
Unboxing a menu zde: https://youtube.com/playlist?…
Pokud je to opravdu finální podoba, tak mi přijdou ty mega rámečky dost retro. Mám 530ku a čekal jsem, že nová generace, už bude v trendu dnešní nositelné elektroniky prakticky bezrámečková.
Každé zboží si najde svého kupce, ale i ta cena mi přijde absurdní.
Samozřejmě, co člověk to názor, nikomu koupi nerozmlouvám.
Cena nic moc, ale rámeček… Pokud tam chtějí mít solární panel a současně mít i „levnější verzi“ bez panelu, tak přece nebudou vyrábět dvě verze extra jen proto, aby to bylo bezrámečkové…
Pokud ještě někdo neviděl tak toto je solar verze
Nevíte někdo jak to bylo s předchozí generací a softwarem? Když garmin uvedl 1030, dostal později 1020 (nebo co bylo před tím) nějaké nové softwarové funkce, nebo nový vzhled z nového modelu? Nebo garmin starší zařízení okamžitě zařízne?
Předtím byla 1000, ta dostala jen nějaké funkce, byla to předchozí generace čipu, takže něco zkrátka už nezvládá…
Ani 1030 nedostala všechny funkce co 1030 Plus, to je zase další generace čipu a obrazovky…
Tak už je doma. Zatím trochu k ničemu, protože se nejde připojit k účtu. Čekal jsem od ní více a kdybych si před 14 dny nepřejel 830, tak se to snad ani nevyplatí. Připadá mi, že Garmin trochu zaspal dobu. Procházení v mapách je pořád trhavé, i když je pravda, že méně než u předchozího typu. Uvidím, jak bude fungovat po připojení k účtu a první projížďce.
To jako fakt z toho Kolokrámu dorazilo už teď? :-o
Asi dorazilo, ale garmiňáci to (asi pro tyhle případy předčasného zisku krabičky před termínem) odřízli od účtu (nebo i od connectu), takže to plně začne fungovat stejně až pravděpodobně od pozítří :) )
Dorazilo a už to má za sebou prvních 50 km. Grafika hezčí, rozlišení u map stejné, rychlost orientace u křižovatek stejná, přecházení mezi jednotlivými datovými obrazovkami rychlejší, dotykové ovládání lepší než u předchozí verze, ale to může být nalepenou krycí folii u předchozí 830. Celkově z ní mám už lepší pocit, než při rozbalení.
Tak alespoň něco pozitivního :)
Jinak se nemůžeš s 1040 přihlásit jen třeba do Expressu, nebo vůbec do Conectu?
Ještě ofiko nevyšel tak nemůže být ještě v connectu. Gratuluji… Mám asi špatný zdroj :D.. Ale já chci stejně solar verzi…
V Connectu (kterej na to musí bejt softwarově připravenej a může a nemusí vyjít nová verze až 8.6.) to právě už může chodit, zatímco pro připojení třeba k Expressu (kde je kontrola HW na úrovni kontroly sériového čísla a firmware), tam to může bejt zatím bloknuté.
Ale nevím, tak proto se ptám…
Procházení v mapách je pořád trhavé, – to akovazne? na 1040?
Posouvání mapy je stejně plynulé jako na telefonu. Je pravda, že telefon transparentně vykresluje novou část mapy, 1040 to transparentně nestíhá a vždy se na chvilku objeví kousek prázdné obrazovky, než to stihne vykreslit. Nepřekáží to a dojem z posunu mapy je plynulý.
Funguje to takhle dobře i ve chvíli, kdy máš načtenou nějakou dlouhou trasu, po které naviguješ? Třeba na 830 to je unreal :/
Zkusil jsem trasu 326 km a funguje to úplně stejně jako bez trasy.
zalezi v jakem meritku posouvas mapu. Pokud behem jizdy, tak mas meritko neco jako 120m a Garminu staci nacist par kilobytu. Pokud si prohlizis trasu, tak budes mit meritko neco jako 5km – a i male posunuti znamena nacteni par MB ne-li vice – a to proste trva.
Pokud jsem teda pochopil tuhle diskuzi dobre.
zkusil jsem posouvat mapu Garmin EU v měřítku 2 km a trvá to, to máš pravdu. Na druhou stranu je takhle zmenšená mapa tak nepřehledná, že to nedává žádný smysl. Pro takový přehled je lepší si tu trasu zobrazit na base map a tam je ta manipulace při tom zmenšení ok.
https://www.youtube.com/watch?…
před chvílí jsem narazil na toto
Takže ta solární verze má dvojnásobnou operační paměť oproti klasice…
nic neočekávaného, řekl bych.
myslis asi ulozny priestor (storage), operacni pamet sa obvykle oznacuje RAM (a tento device asi nebude mat viac ako par GB predpokladam :) )
Ano, teď se dívám na specifikace, storage, úložný prostor, moje chyba, převzal jsem tu informaci od člověka, co to sám zkomolil…
Rozdíl mezi operační pamětí a úložným prostorem mi je dobře známý…
GP Lama před pár minutami…
Asi nejlepší detailní recenze všech funkcí a vlastností, za mě je to posun opravdu dobrým směrem, hlavně i menu a celý ten systém je opět o kus dál…
no je to ale k vzteku, jenom pár měsíců po upgrade Fénixů… ;-)
Souhlas… Mě se to moc líbí.
A nebo zkusit… stránky garminu
23.5.2022 19:56 to tam určitě bylo
:(
Po dnešním updejtu garmin connect už jsou obě 1040 v nabídce.
Test dotykové obrazovky…
Nějak se mi nechce věřit, že v pořádném dešti by fungovalo takhle dobře. Co mám zkušenost v dešti třeba s iPhone 8, což je sice starší model, ale přece jen vyšší třídy, tak v dešti s mokrými prsty byl naprosto nepoužitený, nešlo dotykově zvolit nic…
Tak asi to nebude upravené video… V reálu to funguje jako ve videu. Za silného deště když voda poteče proudem to fungovat nebude, ale kdo by se ve slejvaku stoural v nastavení… Pokud bude hodně vody zřejmě se bude aktivovat zhasnuty displej jako u 1030..
Vypadá v reálu pěkně, displej je o dost lepší. Ovládání je dobré a super je možnost nastavení z mobilu. Konečně!
Přenos neproběhl úplně korektně,chybí jeden profil a je lepší prolézt nastavení. Čidla to našlo,radar se musel spárovat.Po první aktivitě zámrz(nutný restart) a zátěž 0. Wi-Fi jsem přidával už podruhé. Segment na trase se nezobrazil,ale těsně před jízdou proběhla aktualizace FW.
Ty pochromovaná tlačítka jsou asi moc. Naštěstí se moc nepoužívají,tak snad vydrží… Velikostně sedí ochranné sklo z 1030, +1.
Kéž by něco s podobnou výdrží vydalo Wahoo – to bych měl jasno. Tady váhám – přeci jen je to ranec peněz. Ale uznávám, že nabídkou funkcí je to moc hezké zařízení!
Novy FW 12.14
Changes made from version 12.11 to 12.14:
Fixed sensor dropouts when using Connect IQ data fields
Fixed Power Guide not working for users with high FTP
Fixed workout page being removed from the timer loop
Fixed segment data screen data fields
Improved product stability
špatně zařazeno
Garmin forum
https://forums.garmin.com/…-connections
Tak to vypadá, že si tu jízdu zase zopakujeme. Těším se, už mám objednáno
Ale tak do půl roku na to zase přijdou a opravěj, dyť to určitě znáš :)
Popravdě jsem ani nepředpokládal, že by se jim povedlo udělat novou „vlajku“ s prvními firmwary bez větších problémů (jako se to nepovedlo asi u žádného Edge doposud).
Objektivně nutno podotknout, že konkurenční značky na tom byly a jsou podobně…:)
Možná by stačilo zablokovat nekompatibilní doplňky…
Když si pročteš celý ten thread, tak nestačilo – někomu pomohlo odinstalit některé IQ aplikace, někomu to pomohlo chvilkově a pak se jim čidla zase ztratila. Spíš se tam řeší, zda za to nemůže celé CIQ rozhraní a jeho implementace, řeší se tam, že se namají přenášet profily ze starších Edge (někomu taky nepomohlo).
Nicméně co za to může je pro majitele asi jedno a i pokud by to vyřešilo třeba kompletní odinstalování všech IQ App., tak to opět není pro mnohé z nich optimální řešení, když jsou na ty aplikace léta navyklí.
Časem to asi zase vyřešej (noý firmwary, nový CIQ).
Ale nějak to nekoresponduje s některými názory, že Garmin vypouští jen věci maximálně s marginálními chybami a jinak je hned od novoty naprosto použitelné zařízení. Odpojení všech základních čidel a jejich „nezáznam“ pro mne úplně marginální chyba není…:)
Jenom tak na okraj, reportováno a do 24 hodin public beta s opravou. Navíc teda zjištění, že problém asi způsobuje použití některých IQ datových polí. Za mne dobrá práce teda ;)
Jenom tak na okraj – tenhle problém údajně „vyřešili“ v Garminu až včera (full release 12.15, funkční beta ještě dříve)? Je problém skutečně vyřešen a nebude se situace opakovat?
Ano, na odpověď je brzo, ale opět bych připomněl ty doby minulé, kdy se podobné věci řešily po x měsíců a x firmware a které tu někteří zpochybňují.
Opět opakuji – nejsem nepřítel Garminu a jsem rád, že na tom makaj.
Ale tleskat jim za to, že 14 dní po oficiálním uvedení, řeší tak zásadní věc, jako odpojování základních senzorů?(přičemž asi hodně batatesterů ty počítače mělo už minimálně několik týdnů, možná měsíců, s embargem na jakékoliv info pro veřejnost).
Když si koupíš novej, extradrahej telefon a budou Ti 14 dní vypadávat hovory, nebo se nepřipojíš k hotspotu – budeš taky tak nadšený, že Ti ho za 14 dní možná novým firmwarem „opravěj“ do stavu, kdy už ho budeš moc reálně používat?
Ano, 1040/solar je dnes asi bezkonkurenčně nejnašlapanější počítač na kolo – o tom žádná. Taky si ho nechaj luxusně zaplatit – o tom taky žádná. Ale vcelku mi připadá, že tohle nejsou ty marginální chyby, nad kterými se má mávat rukou a v podstatě být nadšený tím, že to Garmin (jako obvykle) zprovozňuje až za chodu :)
A do zblbnutí opakuji, že vím, že to u jiných značek cyklopočítačů není minimálně po uvedení podobně (že to více nefunguje, než funguje)
no průšvih srovnatelnej s tím, že Ti celej trénink nefungují snímače si teda fakt nepamatuju a rychlost bety mě potěšila, nic víc. Že je to blbý je ovšem bez debat.
do půl roku? vždyť to nedokázali doteď vyřešit ani u 830
No chyb je tam technicky stale asi dost. problem se sensory je ted ve vsech jejich zarizenich temer…ale zase myslim ze budou tlacit ted na pilu at je to ok. uvidime v zari :D
tohle byla jiná chyba, ne krátkodobé bliknutí, ale odpojení a nepřipojení. Fakt *******, když podle toho trénuješ
Změny provedené od 12.11 do 12.15 :
Opravené výpadky senzoru při použití datových polí Connect IQ
Opravená stránka cvičení byla odstraněna ze smyčky časovače
Opravené vyskakování stránky segmentu, když jsou segmenty zakázány
Zvětšete maximální velikost zadního převodu
Zlepšete stabilitu softwaru
Čusbus, rychly dotaz. Nova navigace, vše funguje jak ma, ale ten krám mě neupozornuje HLASOVĚ, kdyz odbocim mimo naplanovanou trasu. Muj starej dobrej 520 to delal a ikdyz jsem spal, tak jsem nesjel moc daleko a mimo. Tady hrozi klidne kilometrove záseky a to fakt nechci. Nekdo prosim vi co delam spatne? Urcite ano. Dekuji. :)
Návod máš načtený?
Jasne. Nenasel jsem to. V nastaveni mam moznost zvolit pouze >> Hlasove navigacni jizdy >> pouze textove
Neni tam jina “option”.
Proto se ptam
Off course warnings se vždy nastavovaly v Courses → Options.
1040 to má jinak?
Ahoj,
mám nový 1040 a vylekala mě hlasová navigace. Udělal jsem to přesně jak jsi psal. To jsem o víkendu našel přímo za jízdy. Tak jsem dal pouze textově a nebo i s mapou, ale pořád ta sviňa mluví :-( :-D
Mate uz nekdo Solar? Ja objednano od 10.6. a porad pisou na ceste. Diky
5.7. Mají dorazit na centrálu. Čekáme.
Hele nechci Vám brát iluze nyní jsem na jihu celý den a slunci včera přes 230 luxhodin na FX 7× a jako že by to nějak dobíjelo, spíše to podrží ať to nevybijí a proč to tady píšu proto, že dle mě v českých podmínkách bych asi ušetřil a bral verzi bez solaru ono v CZ no nevím to využití moc dle mě nebude, ale jen můj názor po zjištění F7 .
Tak i výrobce tvrdí, že za hodinu osvícení může solární nabíjení prodloužit výdrž o až 40 minut = nenabíjí to, ale zpomaluje vybíjení. Ale pořád je ta doba provozu v kombinaci s funkcemi nepřekonatelná. A to říkám jako zastánce Wahoo. O nabíjení se dá mluvit jen v případě, že jednotku necháš v době nepoužívání na světle a ona se za pár dní dobije (tedy v případě, že nebudeš těch pár dní jezdit).
Je to presne, jak pises. Vcera jsem to testnul na plnem slunicku (tzn prumerna intenzita byla 100%) a za hodku a pul mi to „sezralo“ 2% z celkove kapacity (jel jsem na navigaci+pripojen i radar). To je, jakozto vlastnika 520+, baterkove „porno“ :) …takze ano, neco to zpet dobilo, ale furt se to vybiji, presne, jak pise vyrobce.
Ja jsem naprosto spokojen, konecne nemusim na zavodech resit dobijeni/powerbanku.
no pokud vím, tak jediný zařízení, který umí udržet solar „na živu“ permanentně, jsou instinct dvojky. Samozřejmě bez GPS. Jinak to bylo vždycky jenom o zpomalení resp. prodloužení výdrže a o ničem jiném se tady taky nikdo nebaví.
Neboj, my co je mame vime …ale 1040 solar bude jina liga. S FW 12.16 uz odpadne dalsi trabl snad :D
Já jen mě překvapilo, že to i tak žere jsme v Maroku jsi říkal žádná aktivita nespustena a 4 procenta za den v haji, být tam rozdíl tisíc tak cajk ale za 4ku jen že vosí brzdí, no nevím já spíše tu klasik variantu, to ještě nedíval jak držáky jestli nutno měnit no.
Tak si to pořádně nastuduj, je to všude stokrát zmíněné, no…
Tak solar je na ceste. Zitra dorazi. Jsem hodne zvedavej na tu vydrz.
Ahojte,
nemá někdo reálnou zkušenost s přechodem z aplikace MapMyRun do GarinConnect?
O co jde.. doposud používám TasiOne 4 a za ty prachy paráda, ale podpora skončila a tak se chci přesunout ke Garmin 830 nebo 1040 a přjde mi zbytečné používat obě aplikace najednou.
Tak hledám způsob jak přemigrovat všechny data z MapMyRun do Garmin Connect.
Děkui všem :-)
Hele, nechceš to dát do správného vlákna, založit nové? To se na to budeš ptát u každého modelu Garminu jak tydýt?
Ma nekdo uz nejakou zkusenost s Garminem 1040 Solar?
Ma prozatimni zkusenost:
Pokud ma nekdo tip jak vyresit urvany radar, budu rad.
Signalizaci u Radaru buď máš a nebo vypneš, ale rozhodně si nenastavíš různé hlasitosti…
Skoda, je to oproti 830 opravdu hlasite.
mě si naopak potěšil, já u 830 radar vůbec neslyším, tak mám další důvod, proč jsem si musel 1040 objednat, dík
ale dají se vybrat 2 druhy tonu…jedno krátké pípnutí nebo to delší. Nebo to 1040 neumí?
System – Tony – přepínač vypnout/zapnout
Tak v menu to nevidím. Delší kratší nevidím. Garmin jde z extrému do extrému, na 830 polovina lidí pípnutí vůbec neslyšela, na 1040 je to jako když práskneš bičem.
Není to v Snímače – Světlo – Radar – Nastavení alarmu ?
1040 nemám (zatím ;-) ) tak jen špekuluji
Zvuky radaru se nastavovaly v Sensors – Radar
je to tam u podrobností radaru. Vypnuto, jedno pípnutí a dvě pípnutí.
Ale ne síla toho zvuku…
Tak včera 1040 dorazila a protože jsem nějaký nachlazený, tak první dojmy se týkají pouze úvodního nastavení a seznámení se systémem. První velké zklamání bylo, když jsem zjistil, že datové obrazovky aktivit se nekofigurují na mobilu v Garmin Connectu, ale postaru přímo v přístroji. Druhé velké zklamání je dokumentace. Tištěný manuál končí tím, jak namontovat držák na řídítka a odkazem na garmin.com/manuals//edge1040 Tam je klasický Garmin manuál utápějící se v detailech, ale zcela ignorující celkovou logiku a návaznost procesů, jako příklad uvedu vytvoření trasy, označení průjezdních bodů a jejich zobrazení při navigaci. Nebo jak zálohovat data v přístroji a jejich obnovení při případném továrním resetu. Takže tohle know how zůstává nadále v písních a tancích na různých diskusních fórech. Skoro si nedovedu představit, že bych si koupil 1040 jako nový Garmin uživatel. Dále mi chybí můj oblíbený widget gimporter, pomocí kterého umím přenést do Garmina trasu i při běžící aktivitě, ale snad autor doplní 1040 do kompatibilních zařízení.
Naopak mě překvapila velmi svižná odezva a to i při práci s mapou. Datové pole Smart Bike Lights funguje bezvadně, což je pro mě jedna z klíčových funkcí. Výborná je konektivita s telefónem, spojení a synchronizace probíhá bleskově. Přenos údajů ze staré 830 proběhl tak nějak polovičatě, přenesly se aktivity a records, ale ne totals, ale možná to má logiku v tom, že součty vytahuje ke konkrétnímu zařízení. Taky se mi zdálo, že při tom nastavování nějak rychle ubývala baterie, ale to může být tím, že potřebuje pár cyklů na oživení.
Když to shrnu, tak asi ano pro zkušeného Garmin uživatele. Pokud někdo neprahne po sledování výkonu, segmentech, tréninzích a jde mu hlavně o funkční cyklonavigaci, tak bych se porozhlédl někde jinde.
Datove obrazovky se daji konfigurovar v Connectu v telefonu a prenest do 1040. Mam tam dva profily a u obou to lze.
Mne se vcera prihodilo to, ze po dojeti se aktivita prehrala do Connectu, ale nevidim v grafech vsechna data. Konci to Staminou a Connect zamrzne a spadne… zkouseno na trech zarizenich (dva telefony a tablet) a vysledek porad stejny. Spadne.
S manualem mas pravdu. Nakonec jsem nasel neco jako navod na strankach garminu tak nejak nahodou.
Co se tyce baterky, tak vcera jsem odjizdel z domu s 96% baterky a po 12 hodinach jsem se vratil s 86%. Pravda, prvnich 50km bylo za slunecneho dne, druhych 50 km bylo v noci. Pauza mezi jizdami byla cca 5 hodin, kdy byla aktivita pozastavena a pote jsem pokracoval. V pauze jsem nechal lezet Garmina na slunci v spankovem rezimu jak doporucuje Garmin. Mel jsem pripojeny radar, svetlo ut800, hrudni pas, cidlo rychlosti, cidlo kadence a hodinky (vse Garmin) a telefon kde jsem nechal zaplou hlasovou navigaci (nedokazu rict jestli na me telefon mluvil, protoze byl schovany v ramove brasne a zvukovou navigaci jsem mel temer na minimum hlasitosti).
Ceho jsem si ale vsiml byla stejny nesvar jako u 830. A to, ze po zapauzovani aktivity a jejim naslednem pokracovani se nepripoji cidl kedence. Zastavit, znovu pauznout, uvest do rezimu spanku, probudit a pokracovat v aktivite a cidlo kadence se uz pripoji. To same se mi stalo opet pri pauze na svacu na cerpacce. Proste Garmini nesvar, ktery se tak nejak dedi z generace na generaci…
Jeste teda dodatek k funkci ClimbPro pri naplanovane trase. Na 830 to tak nejak kopirovalo naplanovanou trasu. Vcera mi prislo, ze si to tak nejak ty kopce vymysli a vubec nesedi delka a sklony kopcu. I nacasovani spusteni stoupani byla takove rekneme prazvlastni.
Jeste doplnim, ze ted jsem se prihlasil do prohlizecove verze connectu a data v ni jsou. Takze problem bude v aplikaci garmin connect.
máš pravdu, zrušil jsem automaticky přenesené profily, vytvořil nové v 1040 a datové obrazovky jsou v Garmin Connectu vidět. Tak to byla moje minela, sorry garmin
Jak hodnotis prechod z 830? Pozitivne? Co velikost? Mas to na bajk nebo silnicku?
Prvni dojem byl, ze je 1040 obrovska. Pri prvni jizde na horaku jsem byl na vazkach. Kdyz jsem jej dal na gravela, tak mi to prislo tak akorat. Takze ji vozim na dvou kolech.
Jinak prechod hodnotim pozitivne. Po prvnim spusteni se mi nahralo vse vcetne cidel. Da se rici, ze jsem nic nenastavoval
Nejvetsi pozitiva pro me jsou citelnost ve vyssich rychlostech, ve tme a hlavne baterka. Ta je opravdu drzak.
Ted uz bych se zpet k 830 nevracel. Zvykl jsem si i na hlasitejsi pipani radaru, dnes pri silnem protivetru davam Garminu za pravdu, ze je to dobre.
Dnes první zkušenost při jízdě. Výborně čitelná obrazovka, jezdím bez dioptrických brýlí a na 830 jsem měl 3 datová pole na stránce, na 1040 mám 5 polí a údaje jsou lépe čitelné. Navigace po připravené trase funguje správně, zafungoval i návrat na trasu, ale tohle bude chtít pořádně vyzkoušet. Zkusil jsem navigovat na adresu a to zkolabovalo po zadání adresy. Přepnul jsem mapu z Garmin EU na Topo Czech a navigace na adresu funguje perfektně. Co mě moc chybí je tlačítko na mapě, kterým se na 830 ukončovala navigace. Nechápu, proč to zrušili. A bohužel jsem se opět setkal s nezvaným a nevypnutelným hostem Virtual Partnerem. Takže zatím dobrý.
Ještě informace k ukončení navigace. V manuálu je, že se klepne na obrazovku s mapou a potvrdí se ukončit jízdu. Bohužel tak to nefunguje, protože se objeví pouze volba pozastavit jízdu a následně obnovit jízdu. Na garmin fóru je doporučeno stáhnout stránku witdetů, najít widget s ovládacími prvky a tam je ukončit jízdu. Jak jednoduché to bylo na 830 :-)
Prechazel jsem z 1030 – uvedení do provozu peklo (epix2 před cca měsícem naprosto bez problémů, ale tam jsem nepřetahoval žádné nastavení. Načetlo si to ftp a zony, nenacetlo ostatní údaje uzivatele, profil kola, nastaveni profilu, nenačetlo sensory, nekolik zámrzů, express nahlásil, že bude aktualizovat 13hod (seděl jsem v tu dobu na symetrické 1G lince), několikrát Mobil Connect napsal že nemůže komunikovat se spárovanou 1040.
Nefunguje zobrazení majitele – startup.txt, a opravdu nejde přenášet data mezi zařízeními (někde uvádějí že to umí a někde že to neumí). Power guide asi bude má oblíbená fíčura. Pokud ve webovém connectu edituji trasu (power quide) a přidám body trasy (včetně označení kategorie + nazev) tak body trasy s popisem v 1040 nejsou. Prolis na gumovém obalu okolo zapínacího tlačítka je trochu nešikovný.
Sice tohle vyznívá negativně, ale po těch počátečních prblm vše OK – zobrazovač stejný jako na 1030 ale nový vzhled (grafika a fonty) působí čitelněji, svižné reakce, na nové „menu“ si jde zvyknout, super dotyk obrazovka.= budeme kámoši
Zatím mi vadí dvě věci:
Ono je tam nastavení podsvícení v automatickém módu:
Poradíte prosím, zda-li lze reklamovat zařízení koupené na bike24.de u CZ Garmin nebo musím poslat prodejci? Ptal jsem se, ale u CZ Garmin získat odpověd téměř nemožné. Tak at to tam nepošlu a za měsíc mi to přijde zpět, že mám reklamovat u prodejce.
Mám Edge 1040 a seká se neustále, pokud připojím více než 2 snímače. Díky.
Co to znamená, seká se? Toto chování jsem nikde na internetu nezachytil, tady ho nikdo neměl, navíc u poslední generace přístrojů by to bylo na pováženou…
SW reset už proběhl?
Reklamoval bych u bike24, jsou ochotní a nebudeš muset platit poštovné.
ještě bych vyzkoušel tovární nastavení a postupně připojovat snímače a zjistit, zda to nedělá nějaký konkrétní snímač.
Garmin.cz bere reklamace přístrojů, které prodali u nich. Čili musíš poslat prodejci.
Driv existovala rocni EU zaruka. Jestli to porad funguje, netusim.
ma pravdu, garmin (aspn u nas) odmieta riesit inde zakupene pristroje, tiez taka garmin specialita.
asi se bude tykat vsech krabicek Garmin ktere umi climbpro – otocil jsem se z trasy pryc a nechal zapnutou navigaci (protoze jsem za jizdy neprisel jak vypnout) nenechal jsem trasu prepocitat. Stale to ukazovalo stoupani z puvodni trasy :(
Zacinam studovat jak povypinat vsechny upozorneni, varovani, pripominani – na 1030 jsem to bud neslysel nebo toho bylo mene toto je neskutene ukecany.
Ve web connectu jde upravit trasa – naplanovanemu VirtualPartner na 1km/h uz dokazu ujet :), lze zadat body trasy s popisem, powerguide jsem neotestoval.
Mě se zase pro změnu povedlo omylem vypnout navigaci, ale jel jsem pořád po původní trase a climbpro ukazoval stoupání, jako bych to měl zapnuté. Zajímavé (mám ale 530).
ja jsem na 1030 climbpro mel vypnute tak zkusenost zadna. Ted jsem ho nechal zapnute a opet vazne uvaziji o vypnuti. uplne nejlepsi je kdyz mi tam ta obr climbpro naskoci kdyz jedu nekde dolu kde je krizovatka 4 lesnich cest a tesne predtim se to z mapy prepne na obr. climbpro
Prosim Tě a kde přesně se v tom connectu upravuje rychlost toho Virtual Partnera? Díky
Podle me, kdyz si editujes trasu, tak tam mas goal speed a to je rychlost VP.
Dole. Při kliknutí můžeš zvolit avg rychlost nebo čas (dopočte se druhé)
Díky
toje bomba,v threade o 1040, 530 a 830 sa aktualne riesi jak sa zbavit VP,podobne aj ine fora. :-), by sa nad tym mohli v garmine zamysliet.
Tak jsem řešil na garmin fóru dva problémy. Jednak jsem nebyl schopen ani podle manuálu ukončit předčasně navigaci. Manuál říkal dotkni se obrazovky a objeví se možnost ukončení navigace. Bohužel objevila se pouze možnost pozastavení navigace. Na fóru mi poradili jít na widget s nástroji a tam je volba ukončení navigace. Funguje to. Samozřejmě, že jsem před tím widget procházel, ale protože jsem neměl aktivní navigaci, tak tam nástroj na její ukončení nebyl. Druhý problém je s coursepointy. Dost je používám a na obrazovce si zobrazuji vzdálenost k následujícímu coursepointu a výškové metry k němu. Ten druhý údaj se jmenuje Ascent to Next Coursepoint. A je s ním problém, když je aktivní navigace, tak neukazuje výstup ke courspointu. ale k následujícímu navigačnímu bodu. Workaround je ten, že se navigace pozastaví (dvě klepnutí na obrazovku) a v tu ránu se objeví správné číslo. A s pozastavenou navigací se dá bez problému jet, neotravuje virtuální partner, neobtěžují navigační pokyny a jede se po připravené trase. Počítadla navigace fungují (vzdálenost do konce, výškové do konce, …) Tak snad to Garmin časem opraví, zakládat ticket se mi ale nechce (spíš to neumím).
Navigace se ukončuje pravým fyzickým tlačítkem. Ještě se zeptá zda uložit a je to.
Tím ukončuješ aktivitu a ne navigaci.
Ma 1040 stejny nesmysl jako 1030 kdy se pri zamcenem displeji daji menit obrazovky? Dneska jsem zase zmokl a kapky mi svevolne prepinaly obrazovky, takze jsem se nemohl dostat k mape (protoze prsty jsem mel tak promocene, ze na ne Garmin nereagoval)