• Graby

    Zdravím, sháním kolo pro syna na xco/xcm. Syn je 2.rokem kadet a jezdí v čp do top 5. Sháním top kolo, peníze nehrajou při rozhodování žádnou roli.

    Zajímá mě pouze co je obecně výhodnější na tratě čp xco. A jestli se vyplatí teleskop na tyto tratě. Díky

    0 0
    • snas89  

      Za me urcite full.

      A sto pro teleskopka. Par lidi se bez ni obejde, ale jsou to top technici a stejne ji neberou spis na nejaky trate.

      Ohledne fulla: doporucuju vyzkouset tri kola.

      Epic (brain – nekdo ho miluje, nekdo nesnasi, soucasna generace je ok a pokud mu sedne ten system, tak klidne).

      Nejaky full na zamykani pres packy, napr. Orbea oiz nebo giant anthem.

      A nejaky full s dw linkem. Myslim, ze napr ibis?

      Podle systemu bych pak vybiral konkretni geo a pozadavky.

      0 0
    • AussigBiker  

      Scott ma twin lock, jednou packou zavres/otevres tlumic i vidlici.

      0 0
      • McBlacky  

        to má i Orbea, Trek a další. Cokoli se na to dá předělat, stačí si vybrat páčku/grip.

        0 0
    • tomxxx  

      Full s teleskopem, jednoznačně.

      Pro kadeta by měly stacit zdvihy 100/100.

      0 0
    • Slavik  

      Syn jezdí český pohár do TOP5, sháním NĚJAKÉ kolo, peníze nehrajou roli a vůbec se neví co chce. To bude nějaká provokace…

      3 1
      • Graby  

        Ne provokace to není. Právě nevíme jestli pořídit full nebo ht. Když by jsme se rozhodli pro ht tak asi s works epic ht.

        Když full tak jsme dost koukali po mondraker f podium rr 2021.

        0 0
        • snas89  

          F podium neni spatna volba. Jeste bych porovnal napr. S epicem.

          0 0
        • puka  

          A na čem jezdil doteď? Měl nějaké výhrady nebo funkce, bez kterých by se neobešel?

          0 0
        • embi  

          Ve snowhow ti pro zavodiciho syna udelaji dobrou cenu na Mondraker F-Podium.)

          0 0
      • gerrard  

        V profilu má napsané Brno. :) O nikom takovém, kdo jezdí ČP XCO do 5 místa v Brně a okolí nevím.

        1 0
        • esmo  

          Že jsou všichni v top5 z kopcovitých oblastí ! Já si vždycky říkal, proč mi to nejde…

          0 0
          • nomecz  

            na kadeta ses ale uz stejne docela starej :-)

            0 0
            • esmo  

              I kadeti by mě pojezdili s prstem v nose :(

              0 0
        • Motyll  

          Ber Brno jako JM kraj ;)

          0 0
          • gerrard  

            Druhým rokem kadet, to je ročník 2006. To mně asi někdo uniká, že sem si ho za ty roky nevšiml. :)

            0 0
    • Hrubiduk  

      Ahoj,

      a co trenér, co ten doporučuje?

      0 0
    • novas752  

      To asi není o čem, full je full. Ať už v terénu nebo jen na rozmlácené polňačce. Na XCM teleskop nepotřebuje, na XCO se sem tam může hodit ale nutný také není. Ale stejně bych ho tam dal, radši bych ht s teleskopem než full bez něho, v terénu je to dolekopcem se sedlem dole daleko zábavnější a rychlejší.

      0 1
      • tomxxx  

        Semtam může hodit, na českým poháru :D

        Já myslím, že se sakra hodí.

        0 0
      • McBlacky  

        Teleskop se hodí všude kde se jede z kopce, i na šotolině, nebo asfaltu.

        Nejde jen o lepší ovladatelnost, ale i o snížení čelního odporu a snížení těžiště.

        Vůbec nechápu, že se to pořád řeší dokola.

        3 0
        • TK75  

          Já taky ne ..krom toho co jsi jmenoval mi nejvíc štve že se nedá pořádně naklánět kolo ..když stojíš v pedálech a chceš to sklopit, přehazovat ze strany na stranu…sedlo v zadku tě nepustí

          0 0
        • Georrge  

          A hlavně to pohodlné nastupování!

          1 0
          • esmo  

            Nebo když čekáš na pomalejší kámoše, tak si hodíš sedlo dolů a prostě sedíš !

            0 0
            • Georrge  

              Presně! Zvlášť na závodech neocenitelná funkce :D

              2 0
            • snas89  

              To se mi teda moc casto nestava:))

              0 0
              • esmo  

                Musíš si najít nový, pomalejší kámoše :D

                0 0
                • snas89  

                  Mam rad ty soucasny no:)

                  0 0
                  • Esi  

                    Tak už víš proč mají kámoši ten teleskop :-)

                    2 0
      • Motyll  

        Pokud si viděl tratě ČP XCO pro kadety, tak uznáš vhodnost použití teleskopu. I když Bažant ji nevozil.

        0 0
        • nomecz  

          suhlas dokonce bych rekl ze HT s teleskopem bude vic vhodne jak Full bez

          0 0
          • McBlacky  

            lepší než full bez

            0 0
          • Lachtis  

            Hustý, jak ten teleskop změnil pohled na MTB.

            Já v žádném případě jeho výhody nesnižuji, je to jistě obrovský plus ve všem, bez debat a tečka, ALE…

            Na to moje šmrdlání a hnojáky jsem se vždy bez teleskopu obešel. Neříkám, že s teleskopem bych nebyl rychlejší, byl, ale nejsem TOP závodník, jako třeba blacky apod. hnojáky končím řekněme v 1. pětine starotvního pole a masovky typu KPŽ apod. atakuji stovku a potřebu teleskopky, jakože jsem si v hlavě řekl, tvl, teď by se mi fakt jako že hodila, bylo jen pár sjezdů např. v Sudetech a pár sjezdíků, co mám kolem baráku, ale i tak jsem to bez něj zvládl.

            Kdybych měl řešit otázku full bez teleskopu a HT s teleskopem pro závodní kolo, tak já bych sáhl pro full. Ten komfort a tím ušetřené síly se dle mého vyplatí víc. Ale znova opakuji, nehejtuju teleskop, je to přínos, bez debat.

            0 0
            • skaj  

              Je to jednocuchy, jsi na jednom z okraju spektra – bud jezdis dolu tuzku, a proto ji nepotrebujes a nebo jezdis naopak skvele a proto ji nepotrebujes:)

              Vazne – teleskop neni o zvladl – naprostou vetsinu terenu zvladnu i na gravelu, ale o zvladl rychle (a pritom bezpecne). A pak o areodynamice cestou dolu (to ne vzdy ma smysl).

              0 0
              • Lachtis  

                jo, tomu rozumím a vím, že s teleskopem byc byl rychlejší na těch tratích co jezdím odhadem třeba o max 1 minutu a za to mi to prostě nestojí, řešit servis, lanko (pominu-li axs) a váhu + vlastně menší komfort, když nebudu mít na HT karbon sedlovku, co taky něco pobere. Jo a vakl…

                Techniku špatnou nemám, resp. sjzedy dávám dobře a výsledky celkem mám, ale nejsem top jezdec a těch pár vteřin prostě neřeším.

                1 0
                • JakeF  

                  Jednou teleskopku zkusíš na pár vyjížděk a už se na pevnou sedlovku nevrátíš.

                  11 0
                  • Lachtis  

                    Tak já kola s teleskopkou jezdil a to několikrát, takže vím, jaké to je :-).

                    Ano, máš pravdu, ale ne na 100%, cca 10% lidí to tak mít nebude, možná i víc.

                    Já se třeba taky z automatu vrátil na manuál. Což taky drtivá většina lidí ti řekne, že jak vyzkoušíš AT, tak už manuál nechceš, ale já se vrátil a těšil se opět na to, že to tam prostě pošlu na prasáka, když budu chtít, a že si zakvedlám :-). A to jsem měl dobrý automat i s možností „manuálního“ řazení.

                    Ono má vše své pro a proti a já jsem toho názoru, že nikdy není nic stoprocentní a nemám rád hesla typu, jak vyzkoušíš jiné už nechceš apod. protože to prostě není pravda a neplatí to na 100%, ani na 99% :-)

                    0 0
                    • esmo  

                      Jenže manuálem se nepřipravíš o možnost řadit :D

                      Tohle porovnání se spíš hodí k teleskopu lanko vs. AXS :D

                      0 0
                      • Lachtis  

                        ale o to přeci nejde, automat/manuál je právě dobré srovnání, protože automat je prostě komfortnější a i se dá říct v některých situacích možná i bezpečnější, ale hlavně komfortnější. Proto AT drtivá většina lidi chce a skoro vždy platí, jak vyzkoušíš, tak manuál už nechceš. A podobné to je u i té teleskopky, která je komfortnější a ve sjezdu bezpečnější. Tedy proto ji drtivá většina lidí chce. Ale není to pravidlo :-)

                        0 0
                        • VojtaXY  

                          automat neni bezpecnejsi, prave naopak. Cim vic se musi radit, ti je manual bezpecnejsi nez automat. Ve meste ma nizsi sanci na zpusobeni nehody auto s manualem nez automatem. V pripade dalnic je sance na nehodu vyrovnana.

                          1 2
                          • jeniiiik  

                            Chtě nechtě je automat daleko bezpečnější v tom, že když žereš bagetu/piješ kafe/telefonu­ješ/dodej milion dalších věcí, které lidi bežně při řízení dělají, tak se nepocintáš atp a tím pádem se více věnuješ řízení.

                            1 0
                            • K2  

                              Měl jsem obojí (více manuál) a do města je automat jednoznačně pohodlnější a bezpečnější

                              1 0
                              • Destro  

                                pohodlnější asi ano, ale bezpečnější určitě ne, s automatem dokáže jezdit i člověk který by se se škodovkou 120 ( nebo žigulem) ani nerozjel, a bezpečnost v provozu dělá především to, jak se člověk věnuje řízení, jak dokáže předvídat a to není o tom jestli jedeš s maunálem nebo automatem, automat je o to nebezpečnější, protože dělá z lidí kteří neumí pořádně řídit rádoby řidiče, a že už pár automatů přejelo své majitele (natlačilo je na garážová vrata i do kopce a zabila je) takže… osobně jsem proti automatům, protože s automatem může jezdit i ten kdo by za volantem neměl co dělat.. a požitek z jízdy (automat vs maunál) pro mě jednoznačně manuál.. doteď je to i v moto sportech, musí si daný pilot ať už WRC nebo F1 řadit.. protože to dělá řidiče řidičem… (můj názor)

                                0 1
                                • K2  

                                  Nebavíme se o řidičském zážitku ale o poskakování v koloně a proplétání se hustým městským provozem

                                  Jinak ve motosportu se dnes používá rychlořazení bez spojky, které se standardním řazením už taky moc společného nemá

                                  2 0
                                  • Destro  

                                    samozřejmě, ale řadit si musí dotyčný sám…o tom jsem mluvil zase já…to že mají rychlořazení je jedna věc, ale druhá a nejpodstatnější je že tu rychlost musí zařadit on sám a ne nějaký automat… v městském provozu viz třeba v Praze, jezdil jsem s dodávkou a autem doteď, a stále to vidím stejně… naopak mi přijde v některých situacích ten manuál lepší, když třeba za sebou vezeš auto, a najednou automat neví kterou rychlost by tam měl dát, jestli 3 nebo 4? a Ty víš že ta 3 je lepší protože potřebuješ sílu… a tím si pak odděláš jen spojku + náklady na opravdu atd.. ale každý to vidí trochu jinak, 100 lidí 100 názorů

                                    0 1
                                    • Breakpain  

                                      automat má většinou i sekvenční řazení … :-)

                                      0 0
                                      • Destro  

                                        jsem si toho vědom, ale co lidi okolo mě mají automat, tak ho ani nezkusili, a do servisu mi jezdili lidi se spálenou spojkou, protože něco táhli za sebou, ale ono je něco takového ani nenapadne.. protože prostě automat :-)) , u mě, dokud si budu moci vybrat, tak jedině manuál… ale každému voní něco jiného, a podle toho si i to auto kupují..

                                        0 0
                                        • esmo  

                                          Ale kolik lidí za sebou něco tahá. Drtivá většina městských poskakovadel toto neřešení, ani to tažné nemá. Automat teda na takové ježdění…a vlastně na jakékoliv běžné ježdění je nejpohodlnější, nejbezpečnější.

                                          1 1
                                        • krabica  

                                          Neznám nikoho, kdo by měl u automatu problém s přívěsem a to má automat a tažné dost známých. Osobně přepnu auto do towing módu a neřeším.

                                          0 0
                                    • LadaM  

                                      Tak zrovna na tahání těžkých přívěsů je klasický automat s hydroměničem úplně nejlepší. Jediná slabina automatů, kterou eviduji, je rychlý rozjezd rovnou z brždění do (téměř) zastavení – typicky trefení se do mezery na kruháči. Takhle se ale s vlekem stejně nejezdí. Že by automat nepoznal jestli 3 nebo 4 jenom kvůli vleku se mi nezdá.

                                      0 0
                          • JakeF  

                            Na to máš nějakou statistiku?

                            2 0
                            • VojtaXY  

                              kdysi nejaka byla. Zduvodnili to tim, ze ridic, co musi radit je vic koncentrovany. Podobne fungujou i asistenty. Znam jednoho, kteremu zpusobil nehodu sensor mrtveho uhlu, ktery ho nevaroval, ze jeste neni pred predjizenym autem.

                              0 0
                              • esmo  

                                To je ale kravina že…

                                1 1
                                • VojtaXY  

                                  ktera cast?

                                  0 1
                                  • esmo  

                                    Ty asistenty.

                                    0 1
                                    • VojtaXY  

                                      On tomu veri. Chyba nebyla na jeho strane.

                                      0 1
                                      • esmo  

                                        Věřit tomu může, ovšem realita je taková, že asistenty těžce snižují nehodovost, proto je tam dávají.

                                        1 1
                                        • Destro  

                                          snižují nehodovost, ale lidi si na ně tak zvykli, že když mu nefunguje tak je to havárka, protože ta klasická ostražitost už tam není, protože se spoláháš na něco co ve své podstatě nemáš pod kontrolou… nedej bože když přesedláš na jiné auto ale neuvědomíš si že jedeš v jiném a spoleháš na něco co v tom autě třeba ani není..

                                          1 1
                                        • Slavik  

                                          Nj, ale stále se u toho musí používat hlava, což asi ve výše zmíněném případě nebylo. A na základě jednoho, co nemá mozek, se vytvoří domněnka, že to škodí…

                                          1 1
                                          • VojtaXY  

                                            On je trochu extrem. Spis se jedna o vliv senzoru na mozek a podvedomi.

                                            0 1
                                        • VojtaXY  

                                          Na druhou stranu otupujou mysl. Postupne prevazuje pred kontrolou okoli kontrola senzoru a duvera v jejich neomylnost.

                                          0 1
                                          • Destro  

                                            pod tohle se podepisuji, všeho moc škodí

                                            0 1
                                          • esmo  

                                            Tak samozřejmě, kdo se spolíhá na neomylnost senzorů a nevěnuje se dostatečně řízení, tak ten nemá za volantem co dělat. Asistenti jsou od toho aby asistovali, ne aby vedli :D

                                            1 1
                                            • Georrge  

                                              Jenže ty asistence se tam nedávají proto, aby fungovaly jako pojistka pro zkušené řidiče. Ony se tam dávají právě proto, aby i lopaty, co za volantem nemají co dělat, mohly řídit a tudíž se na ně musí spoléhat.

                                              0 1
                                              • McBlacky  

                                                je super jak tady každý prezentuje to co si myslí a nikdo nedává relevantní data.

                                                klasická debata o hovnu.

                                                1 1
                                                • JakeF  

                                                  Oni data možná vyjdou… Automaty si kupujou častějš lidi, co moc neřídí. Já bych ho třeba přítelkyni dal, ať se místo řazení radši víc soustředí na provoz… Že pak vyjde statistika, že lidi s automatem maj víc nehod, tak to ještě pořád neznamená, že za to ten automat může.

                                                  0 2
                                                  • zderes  

                                                    To nemůžeš myslet vážně, že automat si kupují lidi, co moc neřídí?

                                                    1 1
                                                  • Georrge  

                                                    Jestli tvoří většinu to nevím, ale ano, automat si často kupují lidi, co moc neřídí nebo se řízení bojí.

                                                    0 1
                                                  • Breakpain  

                                                    Ja si teda automat vzal kvuli pohodli, s manualem problem nemam, ale prave do kolon me to razeni sralo a na sportovni jizdu neni cash (na okruh).

                                                    0 1
                                                  • McBlacky  

                                                    pokud děláš statistiky jinde než v chudších zemích, tak tam automat má už minimum lidí, tzn pokud bereš absolutní čísla je to v neprospěch automatu o ranec. U asistentů bych si nedovolil říct, že to přispívá k nehodovosti, narozdíl od tablet-like ovládání všeho, což prokazatelně pozornost odvádí a to brutálně -ale na to se překvapivě výzkumy nedělají.

                                                    .

                                                    U nás se po hospodách straší tím jak se automat vysírá, takže je manuál pořád v kurzu a taky to stojí o 30-x tisíc méně při koupi nového auta. Což pro kolenovrty argument je. A pak taky to, že levnější motorizace nejsou s automatem, pak už ten rozdíl je i kilo plus a to si lidi lehce obhájí, že je automat špatnej. Další hřebíček je ten, že levný auta /kia, hyundai, suchy dsp u koncernu,…) maj ty automaty skutečně kompromisní. Naopak u Aisinu nebo ZF co mají 8+ stupňů si ani nevšimneš, že se něco děje (BMW, Audi, MB).

                                                    1 1
                                                  • JakeF  

                                                    Já to myslel jinak… Že i když najdeš čísla, že nehod s automatem je víc, tak to pořád nemusí znamenat, že automat byla příčina těch nehod.

                                                    0 1
                                                  • novas752  

                                                    Příčinou nehody asi těžko bude převodovka žejo.

                                                    Ale taky musim říct že na sobě větší soustředěnost na řízení pozoruju s manuálem. Čim je to klikatější tim víc, někde na dálnici je to samozřejmě skoro jedno.

                                                    0 1
                                                  • JakeF  

                                                    Soustredis se na rizeni nebo na razeni? :)

                                                    Me taky bavi s manualem jezdit, ale vidim hromadu lidi, co jezdi malokdy a nedovedou predvidat co za prevodovej stupen budou potrebovat a pak v krizovatce lovi prevod misto aby sledovali provoz.

                                                    Ale je mi jasny, ze na BF takovy lidi nepotkam. Tady jsme vsichni krome zavodniku TdF a WC DH zaroven i rally jezdci :)).

                                                    Btw, proc vlastne rally jezdci jezdi sekvenci, kdyz s klasickym manualem by se na jizdu lip soustredili? :))

                                                    1 1
                                                  • novas752  

                                                    Pro mě je to to samý. :-) Ale s automatem mám teda odježděno výrazně méně. Nejvíc mě to „baví“ naloženou dodávkou ideálne ještě s valníkem, to pak o té silnici a provozu před tebou taky o dost víc přemýšlíš a udržuje tě to v koncentraci.

                                                    0 1
                                                  • Foose  

                                                    s tím druhým odstavcem souhlas…

                                                    navíc já jsem si koupil automat práě kvůli tomu, že jezdím hodně. Když pak po 10h šichtě mám dojet domů tak to poslední co se mi chce je kvedlat vařečkou.

                                                    1 1
                                                  • krabica  

                                                    U nás v práci mají všichni cesťáci automat, jak v A6, tak v Passatech, už mi to přijede jako standard.

                                                    0 0
                                                • Georrge  

                                                  A proč se tam ty asistence podle tebe dávají? Aby to sralo lidi, co umí řidit a kecalo jim to do řízení? Pomineme-li fakt, že něco do těch aut přidávat musí, aby to protě umělo o něco více než předchozí generace…

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Já třeba pár tejdnů zpátky zažil situaci, kdy známej dělal hrdinu, že není unavenej, a pak nám asistent pro jízdu v pruzích a sledování pozornosti řidiče dost možná zachránili zdraví…

                                                    A když mi to někdy překáží třeba ve zúžení kvůli rekonstrukci, tak mám všechny tyhle asistenty vypínací na jedno tlačítko. Za mě ideál.

                                                    1 0
                                                  • Georrge  

                                                    Samozřejmě že jsou situace, kdy asistent pomůže. Jenže je to prostě dvousečná zbraň. EU chce za každou cenu eliminovat smrtelné nehody na cestách, takže asistentů bude přibývat a brzo přijdou i vyloženě prudící asistenty, jako třeba hlídání povolené rychlosti. A čím víc si na to lidi budou zvykat, tím víc asistentů bude potřeba. Což je krásně v kontrastu s již výše zmíněným tabletem, který neskutečně odvádí pozornost.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak hlídání povolený rychlosti není asistent, to je jenom buzerace… Zvlášť když ještě není ani zdaleka vyřešený, jak auto bude povolenou rychlost vědět. Optika to podle značek ještě ani zdaleka na 100 % nechytne.

                                                    0 0
                                                  • zderes  

                                                    V některých případech jsou ty asistenty např. hlídání pruhů, překážka, rychlost před překážkou až nebezpečný. Vím, že řidiči na záchrance si to vypínají, protože není moc příjemný najednou viset v pásech když auto flokuje samo.

                                                    0 0
                                                  • esmo  

                                                    Pak jsou ale případy, kdy by takové asistenty zachránily život, když by se je řidič nevypl.

                                                    https://www.facebook.com/watch/?…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jako každej nástroj, musíš vědět jak ho používat. Já to třeba vypínám na zúžení, kde jsou přemalovaný čáry, tam je asistent občas zmatenej, podle čeho navigovat.

                                                    Že si to vypínaj v záchrance mě vůbec nepřekvapuje, je to nastavený na normální ježdění, ne když máš na střeše houkačku.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    Zachranka neni reference, tam se jezdi uplne jinak

                                                    0 0
                • TK75  

                  Když už se xc dopracovalo k tomu, že dneska spousta těch kol má geo jak trailbajk roku 2015–17, tak je škoda se připravit o zábavu co s tím může být :-)

                  1 0
                • jonti  

                  Jezdis teleskop trvale? Me treba trvalo par mesicu prizpusobit mu jizdu a naucit se ho spravne vyuzit, ale to zrychleni je tam velmi velke. Treba i na sotoline v zatackach diky tomu dokazu jet o neco rychleji. A vic vepredu to muze klidne delat rozdil udrzeni nebo neudrzeni se ve skupine.

                  0 0
            • McBlacky  

              volba mezi fullem bez a HT s beru pro případ ČP XCO. Na dlouhý maratony je lepší full bez :)

              1 0
              • Lachtis  

                Pod to se asi podepíšu :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  ale je v tom chyták! To je volba mezi těmito možnostmi. Full s je na maratony ještě lepší :)

                  2 0
                  • tomxxx  

                    Mě teleskop zrychlil neskutečně. Loni jsem na tom byl fyzicky trochu hůř než dřív a vždy jsem se těšil, jak vše zachráním ve sjezdu. Bez teleskopu byly sjezdy pro mě slabina.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Ja jsem slabouckej od jakziva vsude tam kde se jen rube, takze ti rozumim ;)

                      0 0
    • Graby  

      Tak nakonec půjdeme do fulla s teleskopem. Byl bych rád za rady na výběr teleskopu, hlavně jaký zdvih aby se to vyplatilo.

      0 0
      • Chlebovnik  

        AXSovýho Reverba. Čistej kokpit a jak bude růst a sedlo půjde výš, tak nebudete muset řešit bowden a lanko. Plus náhradní baterka, kdyby náhodou došla ta v přehazovačce, se taky hodí.

        0 0
        • tomxxx  

          Těžký jak hovado.

          0 0
        • Graby  

          Rozmyslím se hlavně mezi rs reverb axs a fox transfer sl.

          Fox má ale jen 70mm zdvih, nevím jestli se vůbec vyplatí?

          0 0
        • zderes  

          Čistej kokpit asi ne. Bohužel musíš připevnit ovládání zvlášť.

          0 0
          • Chlebovnik  

            ?

            Přiděláš na Matchmaker objímku k brzdě. A nikde žádnej otravnej bowden.

            0 0
            • zderes  

              No tak tomu ale neříkám čistej kokpit. To má S-Works. Můžu ti to vyfotit vedle sebe.

              0 0
              • Chlebovnik  

                Nechápu, jak by sis představoval čistší kokpit vč. ovládání teleskopu.

                0 0
                • zderes  

                  Jen brzdy a páčku řazení bez lanka na které by bylo třetí tlačítko právě ovládání teleskopu. Bohužel to mají zvlášť.

                  0 0
                  • Esi  

                    Už jen ty elektronické brzdy komunikace bluetooth a bude to úplně čisté :-)

                    0 0
                  • Chlebovnik  

                    Tak to už si vymýšlíš sci-fi.

                    A mít to všechno na pravé ruce bych věru nechtěl.

                    0 0
                    • zderes  

                      Proč sci-fi? Brzdy a lanka to je jasný, ale když páčka na řazení AXS má tři tlačítka, z toho jedno nemusíš používat, místo toho by se mohla ovládat sedlovka. To tlačítko sedlovky AXS máš na další objímá. Nevím jaké sci-fi.

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Od kdy má řazení tři tlačítka?

                        0 0
                      • Motyll  

                        Pokud chceš čistý kokpit, tak SRAM AERO tlačítka. Pravá dotěžka, levá dolehka. Obě zárověň teleskopka. BlipBox do představce.

                        Brzdy kdysi zkoušela Magura jako MCI. Netuším, zda s tím nějak pohnula.

                        0 0
                        • zderes  

                          Na bajka?

                          0 0
                          • McBlacky  

                            než o tom začnu přemýšlet tak to chci vidět funkční, že to funguje jak píše. Já ti to nemyslím.

                            0 0
                          • Raf  

                            Ty nový tlačítka nepotřebuji blipbox. Jen nevím, jestli by takhle fungovaly s teleskopem

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Co to má nino za krabku vlevo? Není to právě blip box na teleskop?

                              0 0
                            • Motyll  

                              Taxem vám to vyfotil

                              0 0
                              • zderes  

                                Takový divný. Máš to na svém kole? Kde se na to dá podívat?

                                0 0
                                • Motyll  

                                  Není to moje kolo, já nemám SRAM rád :)

                                  Zkusím se poptat…

                                  0 0
                              • McBlacky  

                                Takze dva blipy a blip box nahradi plne ovladac razeni i ovladac sedlovky? Tzn krome blipu a blip boxu uz mas jen axs hazku a asx teleskop?

                                Chtelo by to vyzkouset jak rychle pres ten blip jde radit ve srovnani s rocker packou, a taky jak je to v palbe ergonomicky. Kazdopadne na enduro super, prptoze kdyz to pak nekam zahodim, neriskuju urvat packy. Nejsou uplne nejmensi :/

                                0 0
                                • Motyll  

                                  Ano nahradí, jaxem psal výše. Rychlost zkusím porovnat, ale až za dva týdny. Dřív to kolo neuvidím.

                                  0 0
                                  • zderes  

                                    Taky ho chci vidět :))

                                    0 0
                                    • zderes  

                                      Protože tohle je fakt hnus.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Nezkoušel jsi s tím lockoutem zkombinovat i jiný typy páčky?

                                        Já právě zvažuju, jestli na Scalpela dát AXS nebo mechanickou, jak se mačká shora dolů… Anebo dám do háje lockout :))

                                        0 0
                                        • zderes  

                                          Nezkoušel, vypadalo by to pořád stejně blbě :)

                                          0 0
                                          • tomxxx  

                                            Páčku co posílá Jake úplně ke gripu, AXS z druhe strany objímky brzd než máš a je to, takhle stejně musíš mít palec jak chobodnice

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Návrh pěknej, akorát kam pak dá ten druhej teleskop? :))

                                              0 0
                                              • tomxxx  

                                                Jo, už se chytám. Fpiči lajf tohleto.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Já žiju v tom, že to je Scalpel, levá strana… Dual lock, brzda, AXS teleskop. Můj obrázek je Bikeyoke páčka na lankovej teleskop, takže místo toho AXS.

                                                  0 0
                                        • tomxxx  

                                          Tak ty už nezávodíš, ne? Dal bych pryč lock. Taky jsem začal uvažovat, že na příští kolo dám pryč všechny locky. Kdybych jezdil závody jen svátečně nebo vůbec, už bych o locku nepřemýšlel.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Scalpel má podle všeho celkem aktivní odpružení, takže se lock neztratí.

                                            Ale jo no, asi chvíli pojezdím bez teleskopu a uvidím, jestli lock zůstane nebo ne.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Stejně na to nebudeš šahat zvyklej z endura.

                                              0 0
                                            • tomxxx  

                                              Nevýhoda těch „moderních XC“, co se houpou a lock nebo brain potřebují.

                                              Jezdit bez teleskopu jde?

                                              Jsem si na to zvykl tak, že mě fakt štve jezdit na zimáku bez. Když si vzpomenu, že jsem šetřil 300g na teleskopu takových let, je mi stydno, jaký jsem byl hlupák.

                                              1 1
                                              • JakeF  

                                                Právě proto tady somruju zkušenosti, abych moh objednat teleskop rovnou a nemusel jezdit bez něj :)). Ale právě nevím, jestli AXS, trigger, páčku co jsem posílal, nebo třeba Squidlock… Kdybych zahodil lockout, tak dám trigger a neřeším, to je jasný.

                                                0 0
                                                • esmo  

                                                  Už si to AXS konečně kup a přestaň se na to druhej měsíc ptát ! :D

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Se koukni na tu fotku od zderese, vždyť je to odporný :D. Bych nejradši klasickej trigger od Bikeyoke, ať to mám na obou kolech stejně, ale tomu překáží ten lockout…

                                                    Měl jsem vzít Epica :D

                                                    0 0
                                                  • zderes  

                                                    Přesně! Epic a nevymýšlet kokotiny. Přemýšlím o výměně Scalpelu za Epic.

                                                    0 0
                                                  • esmo  

                                                    Jo tak ten lockout je humáč…jestli bych si měl vybrat mezi teleskopem a lockoutem, tak přesně vím co by šlo do prd-ele :D

                                                    Když ti zmizne lockout, tak budeš mít dost místa, abys to dal na jednu objímku. A to už je aji hezký.

                                                    0 0
                                                  • tomxxx  

                                                    na shimano nový brzdy už ani není potřeba matchmaker, stačí z té sram čtvercové podložky odpilovat asi půl milimetru.

                                                    0 0
                                                  • tomxxx  

                                                    Já zas přemýšlím o výměně epica kvůli brainu. Dávat jen za servis tlumiče 4500 a nemít jistotu, že to bude aspoň za 14 dní mě fakt netankuje. Navíc zavřené je to tvrdý jak HT a třeba ve stoupání na kořenech mi to skoro vůbec neodemkne. Oteřené do půlky, jak to vozím, to stejně trochu houpe a celej rám včetně brainu má 2,2 kg, ve výsledku mi přijde lepší něco s virtuálem, vozit to furt otevřené bez locku a nazdar.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Epic davá smysl fakt jen na závodění, právě kvůli tomu kompromisu v podobě nějak nastavenýho Brainu. Jinak davá větší smysl Evo kde si to zavíráš a otevíráš podle potřeby s klsicym tlumičem

                                                    0 0
                                                  • tomxxx  

                                                    Na nic jiného to nepoužívám, a i tak bych si teď koupil spíš to evo. Tam je ale pitomý, že nedělají verzi s lockem (musíš ho přidat – opruz se předěláváním tlumiče) a bez locku to bude houpačka.

                                                    0 0
                                          • McBlacky  

                                            Uvazuju taky ze dam do pice brain vidli a lock jen na korunku. Ze by me neldy spasil na zavode lock na riditkach to si uz nemyslim, pac me nepomuze uz nic ;) ale aktivnejsi vidle, to pomuze dost ;)

                                            4 0
                                      • novas752  

                                        Nebejt tam to zamykání tak by to nevypadalo tak blbě…

                                        0 0
                                      • Foose  

                                        souhlas, je toho moc… Sram blip + blipbox je elegance!

                                        0 0
                                • jonti  

                                  Znamy tu vozi Zirbel https://www.zirbel.ch/en/ a chvali si to. Vypada to na MTB o dost lip, nez Sram blip.

                                  0 0
                                • TJK  

                                  a o zirbelu jsi nepremyslel?

                                  0 0
                          • Motyll  

                            Ano ;)

                            0 0
              • novas752  

                Zrovna ty samostatné sram objímky jsou malé a docela pěkné, sám jednu mám nalevo pro teleskop a nijak mě to neuráží, vedle brzdy se to hezky schová a možnost nastavení pozice je oproti adaptéru Magura-Sram úplně někde jinde.

                0 0
      • snas89  

        Mam bike yoke devine 125. Muzu doporucit.

        0 0
    • myscho  

      Ja teda neviem, nemal by kadet už sám vedieť čo potrebuje?

      To prebieha systémom kúpime mu fulla za štvrť mega a potom zistíme či je na ňom rýchlejší?

      4 0
      • esmo  

        „hlavně jaký zdvih (teleskopu) aby se to vyplatilo“ to už úplně zabilo… :D

        0 0
        • TK75  

          :-D:-D

          0 0
          • jeniiiik  

            Hele tak jsou tady lidi, kteří v daleko pozdějším věku neví co koupit.

            Nateseny mladoch, kterému to jde a jeho fotrik moderními bajkovymi věcmi nepolíbeny se dá pochopit. A mají prachy, tak vybírají top vybavení, pohoda. Když na to je, tak proč by mladej měl jezdit na nějaké Číně a nebo maxbiku. Taky doma máme kola v řádech statisíců. Narozdíl od mladého nám to na nich nejde na žádné výsledky a ani není moc čas jezdit.

            Často v kramech neví všechny novinky a vychytávky. To samé zákazníci, když jim ukazuju nějaké věci na moderních kolech tak na to čumí jak puci. Není to zase tak dávno, kdy mi v jednom menším obchodě tvrdili, že odpružená sedlovka je na full zbytečná. (Samozřejmě to byl teleskop)

            0 0
            • esmo  

              Nojo, ale tak od někoho kdo jezdí „čp do top 5“, bych nějakou znalost a jeho vlastní požadavky očekával :D

              Tohle není, že se najednou rodinka rozmyslela, že začne jezdit na kole. Proto mi celé vlákno přijde úsměvné, až trochu shady

              1 0
              • jeniiiik  

                Syn je druhým rokem kadet. Takže mu je kolik? Patnáct, šestnáct? Co dostanete od rodičů na tom pojede. Myslíš že se patnáctileté děcko orientuje v kolech?

                0 0
                • gerrard  

                  Bylo by mu 16 a tak stare decko vi naprosto presne co potrebuje. :)

                  0 0
                  • jonti  

                    V tom veku jsem jezdil a zavodil hodne, mel jsem super prehled o kolech a komponentech. Ale taky jsem byl extremne malo odolny vuci marketingu a reklamam a nedokazal jsem moc dobre zhodnotit co se jeste vyplati koupit a co je uz jen draha hezka vec.

                    Za me pro kadeta na XCO uplne staci bezny karbonovy full typu Orbea Oiz na SLX nebo XT, rafky klidne hlinik. Kdyz je min penez tak i hezky hlinikovy pevny ram bude ok a nebude az tak velko brzdou. Zasadni je mit funkcni vidlici a rozumne gumy. Teleskop taky bude fajn.

                    1 0
                • esmo  

                  Myslím, že rozhodně :D patnáctiletá děcka se orientují v hodně věcech, hlavně v tom, co je baví.

                  0 0
                  • Dejv0  

                    Představ si, že znám lidi, co jezdí hodně, jezdí i velmi dobře, ale nejsou to cyklonerdi, jako my tady na BF. Takže mimo mnoho hodin, které nasedí na kole, absolutně neřeší teleskopy, elektriky, zdvihy a ostatní kktiny. Mají od toho lidi, v servisu nebo kamarády co jim poradí. Většinou nedostanou hejt, jako tady od expertů. Synek tedy může vypadat takhle, jeho tatík taky, sice jezdí dobře, ale má i normální necyklonerdí život a zajede top 5 na čem chceš.

                    2 0
                • myscho  

                  Pamätám si dokument s Hurikovou keď mala 17. O biku toho vedela dosť.

                  0 0
              • TK75  

                Hele a používá se vůbec v xco jeste hatecko?

                0 0
                • jonti  

                  pouziva hodne, predevsim kdyz nemas moc penez na dobreho fulla.

                  0 0
              • Hrubiduk  

                Tohle vlákno mě fakt baví :)

                Proto jsem se zakladatele ptal, co na to trenér. Doteď bez odpovědi.

                Protože si nedovedu představit, že někdo jezdí v oddíle, kde by mu trenéři nedokázali poradit. Nabídnout alternativy. Zvlášť když jezdí TOP 5 v ČP :)

                Každopádně přeju šťastnou ruku, ať tu máme za čas novýho Kulhece nebo Cinka. I když pochybuju, že ti v dorostu řešili takový detaily. Někde jsem četl (jestli si to teda dobře pamatuju), že Kulhec dával ostatním na prdel v dorostu i v teniskách :)

                5 0
            • Kaire  

              Jakoby jo a jakoby ne. Třeba v USA a Austrálii mají v plavání zakázané dlouhé plavky do určitého věku. Logika je jednoduchá:

              1. Narovnáš podmínky všem, protože dnes ty plavky stojí třeba i 10tis. a na 100% fungují jen opravdu krátkou dobu.
              2. Nevyčerpáš psychickou a technologickou výhodu ve věku, ve kterém to nemá smysl, šetříš to prakticky na začátek vrcholu

              V ČR se to na valné hromadě svazu probíralo a samozřejmě bohatí rodičové, kteří figurují v klubech, to nepustili dál (tím nemyslím nic špatného). Pro návrh byla široká trenérská špička ČR. U těch kol by to bylo o dost složitější, nevím jak by se mohla nastavit pomyslná laťka…

              0 0
              • gerrard  

                :) Technologické závody rodičů k cyklistickému sportu snad patří ne? :) Já bych to neřešil. Když někdo ty peníze má a je ochotný je v dětském sportu utopit, tak nech to udělá. Každého věc, jak k tomu přistupuje. Špičkové kolo z tebe závodníka neudělá a už vůbec ti nepomůže v přechodu z mládežníků do U23, kde to nejvíc skřípe. Je to o celém nastavení mládežnického sportu, jestli ti jde o výsledky nebo o rozvoj a na to materiální vybavení vliv nemá.

                1 0
                • yetti  

                  Přesně tak. Když bude mít dít talent a bude trénovat, tak bude vyhrávat i na vratech od chlíva

                  A těm bez talentu nepomůže ani když bude fotr miliardář, leda by jeli mechanickej doping

                  0 0
      • jeniiiik  

        .

        0 0
    • zderes  

      Nějak zakladateli vlákna nevěřím všechno. Pokud jezdí v Top 5 v kadetech, tak jezdí neskutečně výborně, zná svoje kolo do detailu, myslím možnosti kolo a určitě ví, co by chtěl změnit nebo co ho na kole limituje. Takový kluk má kolem sebe mnoho zkušených lidí, kteří ví, co je dobré a co ještě lepší.

      Jinak kluk do loňska jezdil ČP (st. žáci, letos kadet) bez teleskopu a na HT. Teď si zvyká na fulla pár měsíců a nově úplně na teleskop. Byl si projet trať v Brně a teleskop opakovaně zapomněl použít při sjezdu. Když jsem se ho zeptal na rozdíl, tak říkal, že ho to limitovalo v rychlosti. Sjel to, ale pomaleji.

      Jinak na závodech je mraky kol, stačí si vybrat a zeptat se, jestli si to může půjčit. Takhle kluk loni vyzkoušel několik kol ( stačí 2–3 min jestli mu to sedne, velikost, geoška atd)

      Za názory kluka – nejvíc seděl Epic ( možná proto, že jezdil na SW HT) a bohužel neseděl Scott Spark ani WC, to mě mrzelo, protože se dal koupit ojetý za slušný peníze a hlavně ty kola jsou. Výborně se cítil i na Trek SC.

      Ještě mě napadlo, že zakladatel může psát pravdu, když tomu sám nerozumí a chce kluka překvapit krásným dárkem.

      1 0
      • novas752  

        Tak ono se na tom teleskopu musí člověk naučit jezdit. Když je zvyklej jezdit sjezdy „na špičkách“ a tancovat zadkem okolo sedla, tak chvilku trvá než se sžije s novýma možnostma, kotníkama dolu, přikrčenejma kolenama, v prudkých místech nemusíš být tak vzadu protože jsi níže…

        Stejně tak i ovládání teleskopu. To je jako když najednou dostaneš dálkový zamykání, taky na to nejdřív zapomínáš než si to zautomatizuješ.

        1 1
        • jonti  

          Dodal bych jen, ze to netrva chvilku, ale par mesicu. Aspon u me v 38 letech to tolik trvalo. Prvnich nekolik zavodu jsem s tim mel primo problem, rychlejsi jsem byl se sedlem nahore nez resit kdy ho sundat a kdy zas vysunout. Postupne se mi to uz zautomatizovalo a dokazal jsem toho vyuzit ke zrychleni, treba i mensi zasunuti na lehkych sjezdech kvuli klopeni a lepsi kontrole nad kolem.

          1 0
        • tomxxx  

          Mně ten přechod přišel přirozený, trvalo mi to jednu, dvě vyjížďky.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce