• Gorr GrimWolf

    Moje poslední vlákno o výběru pláštů na downcountry styl ježdění skončilo (jak je tady vždy zvykem :)) ve výběru nové vidlice s větším zdvihem, teleskop a varianta nového kola všeobecně. Momentálně jsou celkem fajn ceny na zánovní kola a tak si říkam, jestli to nevzít rovnou takhle. Logika je, že do BMC teď postupně vložím 15–20 tisíc (teleskop, adaptér na sedlovku, potencionálně vidlice…) a nakonec zjistím, že mi to nestačí a budu pošilhávat po fullu tak jako tak. S tím, že tahle investice se 100% z kola nevrátí.

    Asi by stačilo full řešit až na jaře, ale mám strach že tahle pěkná kola na jaře za tyhle prachy nebudou a já si budu rvát vlasy, že sem to nevzal teď. Například BMC ve variatnách 2024 zdražilo a varianta, co mám v odkazu je katalogově za 5,400–5,800 EUR.

    Mám

    Momentálně mám BMC Twostroke. Postupně z toho dělám víc a víc downcountry kolo, momentálně přehazuju na trailovější pláště (Wicked Will/Nobby Nic) a řeším nákup teleskopu. Už do toho hážu celkem dost pěněz – skoro všechno už jsem jednou vyměnil a rám má svoje limity. Především omezený výběr teleskopu kvůli 27,2, chybí tomu do budoucna UDH patka (líbil by se mi Transmission) a vzadu je místo tak maximálně na 2,4 pláště, kdy rám mám oblepený fólii aby se nevydřela barva z rámu.

    Jezdím

    Převážně terén, přesunům se vyhybám, plácání po asfaltu mne na MTB nebaví. Rád jezdím technictější věci, posouvat se v tom. Ale zároveň se nekochám, zkouším jezdit vždycky v tempu jak směrem nahoru, tak dolu. Okolo mám věci prudšího charakteru, hodně 15–20% up/down. Absence teleskopu je na tom celkem znát. Přes léto pak celkem dost Brdy, kde mi chybělo celopéro – na kořenech a dalších věcech se na HT nedalo sedět a pořádně šlapat. V plánu jsou MTB závody.

    Varianty

    Co z toho byste brali Vy? :) Díky a sorry za spam!

    0 1
    • novas752  

      Hele vyzkoušej si nejdřív jakejkoliv DC a jakejkoliv lehčí trailbike. Aby sis na jaře nerval vlasy že si nevzal to druhý, víš jak. ;-)

      1 0
    • Lachtis  

      Naprosto te chapu a myslim, ze uvazujes racionalne.

      Asi kdybys nenapsal, ze chces jezdit zavody, tak bych ti pomalu doporucil spis trailbike, ale downcountry by pro tebe bylo asi fakt idealni.

      Co si budeme, sam mam vic kol i ht, a jak pises, s ht nejake tezsi veci nejsou to prave orechove, takze ja osobne, byt mam ht rad, tak do tohoto bych, nesel. Tedy do ht bych prachy necpal a prodal jej. Pokud teda neresis prachy, resp. servis? Tam je ht v plusu. Ale predpokladam, ze chces vhodne kolo a servis je druhotny.

      Za mne pak dava smysl ten downcountry stroj, ktery ti splni vse pozadovane. A jako fanda BMC nemuzu, nez souhlasit s vyberem, tedy Fourstrokem :-).

      1 0
      • DePaX  

        Jak je vůbec masírkou přesně definováno DC? :)

        0 0
        • novas752  

          XC základ postavený trochu víc do terénu? Teleskop, trosku zubatější pláště, trošku vic zdvihu, trošku tužší vidlice a silnější brzdy…

          3 0
        • TK75  

          Jsem se kouknul a asi podle toho, kdo to píše :)

          Nižší xc zdvihy a vaha na trailove geo (nic strmejsiho než 67) https://www.mbr.co.uk/…-bike-398081

          akorát xc váha není jak by si člověk řekl u deseti nebo podobně ale spíš od 12 kg po skoro 15 kg

          0 0
          • Tatut  

            No a taky bych napsal, že XC fully už z nabídky většiny výrobců zmizela ne? Takže za 1–2 roky až vsichni navrhnou nové modely to bude standartni XC geo :)

            1 0
      • Gorr GrimWolf  

        Servis si hodně řeším sám, baví mne to, ale sem si vědom, že to je náročnější než servisovat HTčko. Výhodu ve fullu vidím i v tom, že by to bylo víc komfortní pro malou na Shotgonu, co se vozíme spolu :)

        0 0
        • Lachtis  

          Full jednoznačně, já jsem se svým starým BMC Fourtsroke mega spokojenej, ale novej Fourstroke bude zase úplně jinde. Ale systém pružení zůstal, což je dobře, protože virtuály jsou za mne nejlepší. Ten servis zase tak hrozný není, ale je toho samozřejmě víc, máš tam víc ložisek, tlumič, ale s tím člověk při koupi fulla prostě musí počítat.

          Asi kdybych si měl koupit jen jeden bike, tak bych uvažoval stejně, tedy já bych dnes koupil downcoutry stroj se 120/120, teleskopem a 2,4 plášti. To je kolo, co zvládne maratony, traily a nebude to lenoch. A u mne by to vyhrálo BMC, ale u mne hraje roli i to, že jsem fanda BMC :-D. Ovšem, kdybych nechtěl už závodit nebo i klidně závodit, ale bez očekávání nějakého hezkého výsledku, tak mám asi jen fatbike, ale já jsem pacient a to je off topic:-D

          0 0
          • Lišák  

            protože virtuály jsou za mne nejlepší

            Mohl bych se zeptat, jestli na tohle virtuálu je poznat pedalkick back? Já jel jen na jednom virtuálu, ale to tahání za pedály mně hrozně vadilo. Protože nezávodím, tak jsem vždycky měl přepákovaný jednočep, nebo čtyřčep (chvíli jsem taky vozil takový hybrid čtyřčepu s virtuálem, ale ten zamykal pružení i při stání na pedálech, takže v terénu na prd.).

            0 0
            • Lachtis  

              Ja to nijak nevnimam. Osobne mi virtualy sedi jak prdel na hrnec. Uz kdyz jsem v roce 2017 resil koupi fulla a testoval ruzne typy kol/pruzeni, tak jsem mel jasno. Virtual mi vyhovuje v tom, ze je ze zacatku hodne citlivy a pak uz progresivni. Zase naopak pri dupani ve stoje se pohupuje, ale to asi kazdy system, ale udajne virtualy vic (?). Ale ja jsem frekvencni jezdec, takze tohle neresim. Proto i locky nemam a nepotrebuji.

              0 0
              • Lišák  

                pri dupani ve stoje se pohupuje, ale to asi kazdy system, ale udajne virtualy vic

                To by mělo být snad naopak, ne? Virtuál by měl zamykat pružení tahem řetězu. Proto tam není tak potřeba lock.

                1 0
                • Lachtis  

                  Nerekl bych, ve stoje se pohupuje

                  0 0
                  • Lišák  

                    A jezdil jsi nějaký jiný systém? Abys měl porovnání.

                    0 0
                    • Lachtis  

                      Jj testoval jsem vse mozne a mne ten virtual sedel nejvic… proto padla volba na BMC tehda

                      0 0
                      • Lišák  

                        A i tak se Ti zdálo, že virtuál se houpe víc? Já po té jedné zkušenosti už žádný virtuál nezkoušel.

                        0 0
                        • Lachtis  

                          Nn, mne se to nezdalo, ze by houpal ve stoje vic, ja to spis slysel, ale realne to podlozit nemohu… Takze kde je pravda Ti bohuzel nereknu.

                          0 0
                        • Lachtis  

                          Docela hezky maestro, coz stary Giant mel (virtual), popisuje Imro v tomto 3 roky starem videu a ja s nim souhlasim. Tak mrkni:

                          https://m.youtube.com/watch?…

                          0 0
        • Azmir  

          Ten servis u fullu mi přijde jako strašný mýtus. Když servisuješ vidli, tak k tomu prostě přihodíš tlumák a jednou za pár let vyměníš ložiska. Většina lidí tady na bf(včetně mě) dřív vymění kolo, než je třeba řešit ložiska :)))

          5 0
          • J1RKA  

            Loziska jsou dobrý jednou za čas aspoň protocit

            0 0
          • Tatut  

            Zapomel jsi na běžnou údržbu – umývání, čištění…

            A pazvuky

            0 0
    • Azmir  

      Nezapomínej, že všechny tyhle slevy jsou z přestřelených covidových cen.

      100k po slevě, ale pořád tam jsou jenom průměrné komponenty(základní kola, deore brzdy, slx sada…). Když to porovnám s https://www.biker-boarder.de/…3059598.html kde je elektronické řazení, lefty, kashima tlumák, carbonové kola, tak mi to přijde jako nebe a dudy.

      Být tebou bych si klidně počkal, kol je hodně a prodat je není komu. Na jaře budou ty výprodeje zřejmě ještě větší, než teď na podzim.

      1 2
      • Gorr GrimWolf  

        Já tam mám ten Cannondale také, ale spíš jako lowbudget variantu přeházení věcí z BMC Twostroke na Scalpel rám, ale je to takové… Rám bez UDHčka, do budoucna asi velký problém, plus geometricky to není úplně ideální (hlavovka víc oldschool, je to kratší – nutnost delšího představce).

        0 0
        • Azmir  

          Já to zrovna nemyslel tak, že ho máš koupit. Dokonce zastávám názor, že ze scalpelu dc kolo udělat moc nejde, je to prostě chrtí mašina a tím že tam dáš vidli se 120 mm zdvihem toho moc nezměníš(třeba epic je jiný příběh).

          Jde spíš o tu výbavu za tu cenu. Kola která dneska po slevě stojí 150–200k by reálně měla stát okolo 100k. A jelikož ty kola nemá kdo kupovat, tak prodejci budou neustále snižovat. Zatím se zkouší, co zákazník zkousne, ty opravdové slevy teprve přijdou. Pro kolo jako ta Orbea by mi přišla adekvátní cena okolo 70–80k, určitě ne 100k.

          0 0
      • Lachtis  

        Jenze ten Cannondale je spis klasicke maratonske kolo, viz geometrie a zdvihy 100/100… jako vybava je jasna, o tom zadna, ale tazateli jde o kolo k danemu ucelu a na to tenhle Cannondale uplne neni. Jemu by spis vyhovovalo moderni mtb se zdvihy 120 s moznosti sirokych pneu (2,4).

        0 1
    • ZdeNECK1  

      Takže tě to baví v terénu, nechceš úplně šneka, ale nezávodíš, za mě směr dobrý, pryč z HT, idealně moderni XC/DC full:

      nešel bych už do 100/100, protože nezávodíš, hledal bych 120/110nebo120, moderni geo – položená hlava – více fun factor, větší stabilita, delší reach, kratky představec, vahově bez pedalu do cca 12kg.

      bez UDH už bych kolo nekupoval, Sram zde udává prim a ten jejich transmission má prostě budoucnost! up and downs – určitě teleskop, určitě široké ráfky cca 30mm vnitřkem, aby na to pasovaly pneu 2,35–2,4 nebat se nizke tlaky, každá desetina baru uděla velky rozdil! Značku nespecifikuju, bral bych něco, s rozumnou zárukou, praská všechno :), chybí ti tam spark ve 120 nebo ve 130mm, a epic evo. Těžko říct, co bude na jaře, ale výrazné zdražení nečekám, sklady jsou plné a někteří výrobci vyčkávají s novým modelem než vyprodají modely staré.

      2 0
    • ZdeNECK1  

      Ještě se někde naživo podívej na ‚čistý kokpit‘, vím, že na to to nejezdí, ale je to prostě jiný – moderní, když je tam elektrika, a nový brzdy sram, kde jsou schovaný hadice za řídítkama, kdyz nezavodiš, ani bych netrval na locku tlumení na řídítkách, pro některé je to srandovní, ale u mě hraje v roce 2023 roli i ten čistý kokpit – pokrok nezastavíme

      1 0
      • Gorr GrimWolf  

        To se mi líbí na Orbea. Vím, že na to dost lidí nadavá, ale mne se to právě kvůli té čistotě líbí a asi bych to ocenil. Právě ty nové brzdy od SRAMu tu mám…

        0 0
    • tomxxx  

      Z výběru bych bral jednoznačně BMC. Má to virtual a líbí se mi. Základní modely jsou dobré, protože nemají tu integrovanou sedlovku – lepší servis.

      Nekomentuju cenu, tam asi sezeneš lepší poměr cena/výbava jinde, ale nebude to mít BMC rám :)

      Sám bych si koupil co nejvýhodněji klidně základní model a postavil na něm něco pořádného.

      2 0
      • embi  

        to bmc je sexy:))

        0 0
      • Gorr GrimWolf  

        Četl sem že zadní stavba je citlivější než například Epic nebo OIZ i za cenu troch vyšší váhy. Takže výhoda? Dle recenzi je OIZ a nebo třeba Spark dost závislej na používaní lockoutu, u BMC netuším :) Zatím se v zadním odpružení moc nevyznám :))

        0 0
        • snas89  

          To je prave ten virtual. Sel bych do nej.

          0 0
        • Lachtis  

          Virtual, coz je bmc, fakt tolik zamykani nepotrebuje. Sam mam starsiho bmc fourstroke a zamykani jsem demontoval a uz jej zpet nedam. V tomhle jsou virtualy super.

          0 0
        • embi  

          oiz jede bez lockoutu v pohode (osobni zkusenost). nevim cos cetl. Spark moc ne.

          0 0
        • tomxxx  

          Citlivější… Mám epica Evo a bral bych ho výrazně méně citlivého.

          Spíš by se virtual neměl tolik houpat při šlapání.

          0 1
        • tomxxx  

          Citlivější… Mám epica Evo a bral bych ho výrazně méně citlivého.

          Spíš by se virtual neměl tolik houpat při šlapání.

          0 0
        • plzakj  

          Virtual je navykovej. Koukni jeste na Intense.

          1 0
      • Gorr GrimWolf  

        Napadá někoho ještě nějaká varianta rámu? Nejvíc se mi líbí právě to BMC – jiná než ta mnou postnutá varianta LT One už by vyžadovala změnu vidlice+tlumiče abych se dostal na 120 zdvihy. Zrovna SID Select+ je celkem ok vidlice, jak je na tom tlumák RockShox SIDLuxe Select+ uplně nevim, ale zbytek bych popřehazoval na SRAM X01, Level Stealth 4p brzdy a hotovo :)

        0 0
        • Azmir  

          Už ti tu zazněl třeba ten Epic EVO. Do 100k by ses měl vejít i s vyšší verzí COMP se sidem. Kolo se 120 mm zdvihu dělá ale snad každý, takže je jedno, jakou značku si vybereš. Když najedeš na jejich stránky, podobné kolo tam najdeš.

          0 0
          • Gorr GrimWolf  

            Vím, že na Epic EVO se pěje dost chvála – 120 zdivhy, lehký rám a moderní geo. Nicméně do téhle masovky jsem jít nechtěl, takže se Spešlu chci vyhnout – leda by mi ho někdo dal za 50% :)) Ale minule sem chtěl to samé s mojím hardtailem a pak se začal dávat v německu k sadě/kolům zadarmo :))

            0 0
            • Ukrutony  

              No, masovka… Vzhledem k donedávna tristnímu poměru cena/osazení jich podle mě moc nejezdí. Takže na to kolik lidí má to stejný se vyser, stejně z toho výměnou pár věcí uděláš vlastní unikát :D

              Nebo musíš jezdit tak rychle, aby tě nikdo jiný na stejném kole nemohl dohnat :D

              0 0
        • TK75  

          YT yzzo

          Transition Spur

          0 0
          • MJ24  

            YT izzo core 4

            už směřuje k trailu, ale vedle toho BMC váhově si nevede špatně

            0 0
            • krabica  

              Mám YT Izzo Uncaged 7 na 120 mm zdvihu, to by asi vyhovovalo víc, ale už se nedělá.

              0 0
              • MJ24  

                Sedmička je super na tom by se dalo objet i závodně maraton, jenže když srovnávám geo tak tam jen narvali 130 vidlu? což to kolo nezpomalí. Bude to jen o pláštích co chce jezdit a co nasadí. Myslím, že z toho může být kolo co pořád jede a nechá si naložit

                0 0
                • krabica  

                  Jo ještě ten jiný zdvih zadní stavby je jen omezením zdvihu tlumiče, nicméně odpružení je XCéčkové SID/Sidlux, takže váha dolů, přitom funkce OK…

                  0 0
                  • jonti  

                    sid a pike se dost lisi prubehem, pike chodi i houpe vic, i kdyz ma podobny zdvih.

                    0 0
                    • TK75  

                      Chápu to tak ze když chci nahradit sida 120 právě pikem, tak bude urcite lepší vzít 130?Mám právě obavu abych se 120 Pikem potom nešel víc do zdvihu z kopce..jsem zvyklej ze Sid ma dobrou podporu středního zdvihu a nepropadá se

                      0 0
                      • krabica  

                        Jestli se Pike propadá víc než Sid, tak potěš koště… :-D Na mně je to i u Sida moc… :-)

                        0 0
                        • jonti  

                          chodi jinak. nepropada se nijak prilis, skace se s nim o dost lip. Asi by i ten Sid sel vyladit, na min agresivni jezdeni je ale ok.

                          0 0
                        • TK75  

                          No tak opravdu ano…víc jak Sid

                          Sice ostatní veci okolo jsou sama pozitiva, ale jak jsem zvyklej neco slitnout tak Sid drzel lip.Takže jsem dal oba tokeny a uz je to podobný…ještě tam tak jeden nebo dva dám a potom už to snad bude ok

                          Ale bez tokenu drží hur

                          0 0
                      • jonti  

                        kdyz je zdvihu dost je dobre ho vyuzit.

                        nejvic se to projevuje kdyz je uprostred trailu kratsi slapavy a rozbity usek, tam ve stoje ten pike houpe o dost vic nez je rozdil zdvihu.

                        0 0
        • snas89  

          Moondraker f podium (zrovna novy ram)

          Ibis exie

          Intense sniper – mam a i ted super. Ale uz se ceka nova generace, tsk bych tady uz pockal.

          1 1
          • Dejv0  

            Seš si jistej, vzhledem k tomu, že upravili zadní stavbu pro udh patku? Mě z toho smrdí, že se do novýho modelu moc nehrnou. :)

            0 0
            • tomxxx  

              Tak ona by úplně patka stačila. Pak kdyby trochu poladili vnitřní vedení – hlavně zadní brzdy a furt je to v pohodě aktuální rám.

              0 0
        • embi  

          select+ je to vicemene to samy jako Ultimate. U toho BMC bych spis upgradoval vyplety.

          0 0
    • svoban  

      Co třeba Ghost Lector FS? Já jsem s ním velmi spokojen.

      1 0
      • embi  

        zavodis? co je na tom kole tak super?

        0 0
        • peter3531  

          ja ano a maximalne mi vyhovuje, cim rozbitejsi teren tym lepsie. Ale na preteky typu kpz s 50% asfaltu budu asi ine biky vhodnejsie ????

          1 0
        • svoban  

          Nezávodím. Eightpins je supr.

          0 0
    • Jan D.  

      To ses nechal rychle zviklat:)

      0 0
    • peter3531  

      to BMC nie je az tak ultralajt…

      https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

      0 0
      • kandik psi zub  

        …a teda jak procitam ten thread, tak kvalita nebude nejaka palba teda......

        0 0
      • tomxxx  

        Lehký není, ale je to navážené s věcmi, co se na rámu normálně neváž, rám bez tlumiče má pod 2kg, s foxem cca 2,2kg, to je ještě good a daň za virtuál. Takový obyč rám Canyon Lux je hmotnostně dost podobný.

        Na gramaření neni o čem, tam to chce Epica Evo a jsi s rámem včetně tlumiče na nějakých 1850g v M i na obyč verzi, S Works tak o 100g níž.

        0 0
      • plzakj  

        Ten BMC FS nema to stale tu integrovanou teleskopku?

        Intense sniper nebo Pivot Mach4 :)

        0 0
        • MJ24  

          mají to některé vyšší modely ale ty se zdvihy 100/100 a ten autodrop má myslím jen 80mm (zas to myslím chodí samo i dolů

          0 0
        • tomxxx  

          Základní modely nemají. Top model má tu hovadinu, co jezdí sama i dolů.

          2 0
    • filipes  

      Proč chceš DC (zdvihy 120) a nikoliv trail bike (zdvihy cca 130–140)?

      Na trailbike taky můžeš makat a člověk si nepřipadá uplně blbě jako na vyložené pomalém kole…

      Můžeš se pustit už do vyloženě těžších věcí, kterých je v Brdech požehnaně (kde ideál je pořádné enduro, nikoliv trail bike).

      Když budeš mít na trail bike dvoje kola velmi různě obutá a robustní, tak pokryješ obrovský rozsah ježdění.

      DC má imho smysl, pokud to máš na traily daleko po rovině, nebo pokud jezdíš s někým kdo jezdí rychle a na trailu bys jim nestíhal, případně pro hobby maratonské závody.

      Nechal bych si HT na výlety a doplnil to trailem aka nový Canyon Nerve.

      0 0
      • Gorr GrimWolf  

        Jezdim na tom komplet v lycre jako na silnici a sem zvyklej do toho furt dupat ???? Takze ten pocit, ze to kolo jede je pro mne celkem dulezitej.

        Mozna i je to jen muj pocit, ale trail bike bude o dalsi 1–2kg tezsi… A to se realne blizi nekam k 15kg za trail bajk. Celkem skok od 10–11kg jezdiveho HT.

        0 0
        • ceo  

          Při trochu podobném posedu udělají nejvíc pláště. S velkým odstupem. Na HT s NN/WW nebudeš onmoc rychlejší než na trail biku co moc nehoupe a se stejným obutím.

          0 0
          • Gorr GrimWolf  

            Ja asi vyzkousim oboje. Co je prototyp idealniho trail bike? Trek Fuel?

            Nicmene se klanim k tomu downcountry. S ohledem na zavody (rad sem zavodil na silnici) a tu snahu z toho mackat maximum.

            0 0
            • ceo  

              Rozhodně vyzkoušej. Trošku se bojím, že obecně z fullů budeš zklamaný. Full není na celkové trase pomalejší, ale pocit záběru HT někomu může chybět. Tlumič si nějakou energii vezme.

              Zase – mačkat max z HT a fullu – obojí zvládnou skoro všechno, ale pocitově to je něco jiného. Musíš vyzkoušet.

              Dobré HT máš, zkus se projet na YT IZZO, Scott Spark, Giant Anthem, Giant Trance 29, SC Tallboy, Transition Spur

              0 0
            • ceo  

              Tohle by ti mohlo napovědět

              https://www.youtube.com/watch?…

              0 0
            • DePaX  

              TTF je good „universal“, ale preplácíš značku.

              0 0
              • Azmir  

                Původně jsem o Top Fuelu taky uvažoval, ale po vyzkoušení jsem od něj upustil. Fuel mi v přímém srovnání přišel pořád moc tvrdý a závodní. Člověk si před skokem říká, jestli to bude ok. Když přesedneš na fuel ex, nejede o moc hůř, ale mnohem líp žehlí a v rozbitém terénu a na skocích podrží o level lépe.

                0 0
                • DePaX  

                  Psal, že rád dupe v Lycře :)

                  0 0
                  • DePaX  

                    Jaký kompromis mezi XC a radostí v tech. úsecích je pro něj nejlepší, zjistí stejně jen on sám, zdejší mudrci mu udělají jen guláš v hlavě.

                    0 0
          • filipes  

            Kdž jsem stavěl, tak mi rozdíl vycházel 1 – 1,3 kg při stejných kolech a pláštích. 700g ram, 300g vidle, 100g tlumic, 100g brzdy.

            To není velký rozdíl, na to že rám má větší rezervu pevnosti, Pike má RC2 tlumič versus nějaký simple v SIDu, top brzdy, atd.

            Jak psali ostatní, největší rozdíl dělají gumy a (minimilně pocitově) také karbonové ráfky.

            0 0
        • MJ24  

          ARC8 jako supr DC kolo bych si představil třeba i tohle , ale cenově už je to bohužel jiná písnička

          0 0
          • filipes  

            wow, to je velká paráda. Docel zajímavý je obrovský reach a ten zero-offset představec…

            0 0
    • HonzaV  

      Co zkusit Trance Advanced 29? Ale je skoro 14kg.

      0 0
      • Azmir  

        Giant je cenove strasne prestreleny, za 100k+ ve vyprodeji dostanes oholene kolo.

        0 0
        • libisenuj  

          Je to tak. Z Gianta se stala jedna z nejprestrele­nejsich a nejnekoupitel­nejsich znacek…

          1 0
          • Lubka6  

            Kámoš někdy v 2019 kupoval Trance na Foxu a komplet SLX za 49k v akci. Tehdy byl Giant snad nej v poměru cena/osazení. Dnes je úplně mimo. Taky celkem přestaly být vidět

            0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Většina se tu schodla na BMC, což sem nečekal. Nějaký specifický důvod (mimo virtual pivot) proč ne Orbeu nebo mnou nezmíněného Sparka?

      Ještě sem se díval na Santa Cruz Tallboye. Na Komkingu je furt nabídka za cca 53 tisíc rámovka s tlumičem. Dá se tohle kolo nasetopovat třeba trochu víc jako XC? :)) Na SIDu místo Pike, jenom 120 zdvih přední vidlice a nechat ho tak na 12/120 zdvihách?

      0 0
      • tomxxx  

        Tallboy XC fakt není, to koukej raději po Bluru. U velkých značek asi neuděláš chybu nikde, každý ti bude doporučovat to, co on by si koupil.

        Mně se třeba Spark hrozně nelíbí a Orbea (předchozí generace) mi nesedla, ačkoliv jsem to kolo malém koupil. Ale funkčně budou v klidu.

        1 0
      • MJ24  

        Tallboy vypadá supr a za ty kačky paráda. Jenže už je to opravdu spíš trail. Ono to bude takové DC pro sjezdaře, která má doma sjezďáka, nebo plnotučné Enduro a chce odolnější DC. Bojím se, že by to pro tebe bylo už moc co se týká pocitu z rychlosti do kopců a pod. Ale ty musíš vědět co by sis představoval a jak tomu budeš nakládat dolekopcem.

        0 0
      • TK75  

        Pike se dělá taky od 120…a vahove to je taky pěkný

        Teda když už o tom pišeš tak zrovna tohle mi přijde celkem nepodstatny…jestli pike nebo sid

        Mě se líbí jak ma udelanyho tohodle Epica s Pikem

        https://www.theproscloset.com/…zed-epic-evo

        0 0
      • jonti  

        BMC dělá kvalitní, hezká a drahá kola. Je tam pořád trochu na exluzivita, která třeba už u Specialized není.

        Orbea teď dělá fajn mainstream kola, podobně jako Canyon.

        Scott má v ČR špatný marketing, prakticky o něm není slyšet, i když dělá fajn kola.

        Všechno to jsou kola, co splňují zadání a bude se na nich jezdit velmi dobře.

        Osobně bych se zaměřil nejvíc na kolo, co se ti nejvíc líbí a vybral správnou velikost. Taky je možné, že ti žádná velikost vybraného modelu moc sedět nebude a lepší bude vzít jinou značku (můj případ u Treku, kde jsem mezi L a XL a ani jedno není ideální). Nebál bych se ani toho Trek Top Fuela, YT Izzo nebo SC Tallboye, po osazení plášti typu Wicked Will ještě docela jedou. Na závody to není ideální, podobně jako není ideální můj ne-RC Scott Spark, ale pár závodů ročně s tím jde objet slušně.

        0 0
        • embi  

          To jestli je BMC kvalitni bych si nebyl jisty https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

          Plus je to tezky jak prase. Za co presne si tam priplacis?

          0 0
          • Lachtis  

            Jsem asi slepej, ale nevidim, co je na nem ohledne kvality spatne? Ramy umi, to ze se neco nekdy nepovede je u kazdeho vyrobce – viz stare teamelite 01 s planzetami…

            A vaha? No jasne, je to virtual, ten bude mit vzdy gramy navic, protoze vic cepu, dve vahadla = vic vahy. Ale virtual je za mne nejlepsi

            0 0
            • nomecz  

              byly serie Roadmachine ktere praskaly jak na bezicim pasu, ale uz je to par let

              0 0
            • embi  

              Pivot Mach 4 SL rozhodne neni tezkej ram a je to virtual. Typek v tom vlakne si koupil letos 3× BMC a vsechny ramy KO.

              0 0
              • Lachtis  

                2,5 kilo i s tlumicem, osou, stredem neni na virtual nic hrozneho…

                Pokud mel 3× BMC tak pak by me zajimalo, co konkretne s tim ramem resil a taky jak jezdi :-D to jsou docela zasadni informace. Jinak je to takove placani

                0 0
          • jonti  

            Osobne bych z virtualu spis nez BMC vzal Ghost, kvalita zpracovani dobra a je to levnejsi.

            Zadny vyrobce nema v soucasnosti lepsi technologii zpracovani karbonu nez ostatni, muzes si jen vybrat mezi vetsi tuhosti nebo nizsi hmotnosti. Par set gramu behem jizdy nezaregistrujes, ale prilis nizkou tuhost pocitis vyrazne.

            0 0
            • Lachtis  

              Ghost je taky fajn. Ono je to pak uz asi jedno… zalezi na konkretnim kusu a cene a pak uz na cloveku, ktera znacka/kolo je mu sympatictejsi. Ghost se mi taky libi, ale ja bych vzal BMC :-), proc? Protoze BMC, to je prave to subjektivni rozhodovani a sympatie ke znacce. A tak to kolikrat ma mnoho uzivatelu.

              Ale treba pri vyberu HT a fatbiku uz mi byla znacka sumak a chtel jsem to nejlepsi a nejvhodnejsi a sympatie ke znacce sly stranou :-)

              0 0
          • tomxxx  

            Hmotnost je v pohodě, těch prvních 2,5 kg je navážených s množstvím kravin, co se normálně do hmotnosti rámu neuvádí – střed, osa, objímka

            Kvalita teda zklamání, je vidět, že BMC se nezlepšilo.

            Když to vidím, jsem rád za Epica Evo, tam je side kvalita v detailech horší než byl Epic 2018, ale není to nic hrozného.

            0 0
            • Lachtis  

              Co tam vidis blbe? Jsem asi slepej :-)

              0 0
              • tomxxx  

                Tak se koukni jak ten karbon vypadá po oškrábání laku. Strašně moc defektů, které jsou kytované. Každý rám má něco takového, ale né v takové míře.

                0 0
                • Lachtis  

                  Aha, tohle ja nerozeznan resp. mam za to, ze je to struktura karbonu/pryskyrice…

                  Docela me teda i zarazi informace, ze kytovani se dela… ja zil v tom, ze tohle je pasova vyroba/strojni. Jako chapu, ze to pak lidske oko kontroluje, zda stroj neudelal chybu. Ale ze pak ve fabrice je jeste clovek, co kytuje strojem udelany ram :-0? Tak to cumim…

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Tak to jsi žil úplně v bludu. Karbonové rámy se dělají ručně. Otrok v číně to musí naskládat do formy, pak to další otrok čistí, borusí, leští, kytule, lakuje. Něco málo se dá zautomatizovat – frézování závitů, lakování jako v automoto, ale to je tak vše.

                    1 0
                    • Lachtis  

                      Dik za osvetu

                      0 0
                      • TK75  

                        pocitam ze jedine hlinik je varen na kvalitni pocitacem rizene lince D

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Nemyslím si, že to bude standard. Spíš bych to viděl na strejce se svářečkami

                          0 0
                    • Cyklofanatic  

                      To jsem teda taky nevěděl, zajímavý. Škoda, že tu kvalitu karbonu nikdo nějak nezávisle netestuje. Bylo by zajímavý znát kvalitu jednotlivých značek a jejich karbon rámů.

                      0 0
            • Gorr GrimWolf  

              Já sem to vlákno viděl už předtím a byl sem z toho trochu zklamaný – váha mne až tak moc netrápí, jsou tam rozdíly, které podle mne nemá smysl na DC kole řešit.

              Ale to pod lakem nevypadalo úplně ideálně – nicméně, to co je pod lakem nejezdí a kdo má srovnání se zbytkem rámů? Pro mne je asi důležitější jestli je lakování kvalitní a v pořádku, detaily/vedení vnitřkem dávají smysl a jsou funkční. A hlavně jestli to kolo vypadá dobře :))

              Moc recenzí na ten rám není, ale něco málo, co sem našel si to kolo extrémně chválí. Super pozice na kole, která je dost progresivní. Perfektní kinematika, kde je cítit rozdíl oproti jednočepům a navíc se mi líbí, že to není vysloveně závislé na lock-outu.

              0 0
      • filipes  

        Pike muzes snizit na 120, hlavni pointa Pike je Charger RC2 tlumic, ktery funguje vyborne a je relativne tezky. Do SIDu se davaji jednoduche, vyrazne mene fungujici tlumice zamerene na hmotnost. Rozdil v chassis bude max 100g…

        Snizenim vidle zvysis uhel sedlovky, coz v urcity momemt muze pro XC-style jezdeni vadit vice, nez vyssi vidle.

        0 0
        • deadmead  

          Ahoj, nejsem si jistý, ale nemá náhodou PIKE nohy s větším průměrem? Je to 34 nebo 36mm?

          SID je štíhlý kočka, to bude 32 nebo 34mm. PIKE je masivnější a proto také více materiálu a těžší. Odměna je větší tuhost.

          0 0
          • nomecz  

            pike je 35mm, SId se dela ve dvou variantach 32 a 35 mm

            0 0
          • TK75  

            Ten 120 Sid ma stejne 35 nohy jako Pike i Lyrik

            Není to stihla kocka

            To je 100 Sid…s 32 nohama

            Mám ho doma takže to vím stoprocentně ))

            1 0
          • tomxxx  

            Oboje je 35mm, Sid 35 je oholený Pike. Pokud zrovna nevážíš metrák, je asi na 120 mm Pike zbytečný, když se nebavíme o tlumící patroně, ta je na Piku fakt lepší.

            Na XC kolo bych Pika nedával.

            0 0
            • Atilla  

              Ale Sid extrémně trpí na vakl a to opravdu hrozně.

              0 0
              • TK75  

                Me přijde ze chudák 120 Sid je na kolech s kterejma se da jezdit zpusobem ze na to ta vidle asi primo uplne delana nebyla…jako když to dával Transition na Spur a jede se do lesa a natvrdo,protože geoska to dovolí…tak to dlouho nemůže vydržet v supr stavu )

                0 0
                • Tomcat  

                  Hele to je věc RS a zrovna je to firma ze země kde můžou naprosto svobodně žalovat lidi za cokoliv . Takže asi vědí co dělaj.

                  0 0
              • Jan D.  

                Snad s tím něco udělali, lidi na to už tak nenadávají. Ale oficiálně jsem to nikde nenašel.

                0 0
                • Atilla  

                  U nového modelu prý předělal RS pouzdra, ale do teď jsem neměl v ruce jedinou sid co by vakl neměla. A většina ho měla už z výroby.

                  0 0
                  • scoty  

                    Mám letošní Select + na DC od jara, najeto cca 2000 a v poho.

                    0 0
                  • rejdy  

                    Jak se ten vakl u SIDa z tvý zkušenosti nejčastěji projevuje? Když jsem měl vůli v pravý noze u Reby, tak to ťukalo jak lehce povolený hlávko. Ale řeším teď v rámci rodiny jednoho Sida, kterej při jízdě nic, ale jakmile stojím vedle kola a pustím předek z pár cm na zem, tak to drnčí, jak kov na kov…

                    0 0
                    • Ukrutony  

                      Mně drnčením zepředu na sérii nerovností, které to nějak rozvibrují. Je to fakt různé. Dlouho jsem myslel že to jsou destičky, ale asi ne. Hlavko jsem vyloučil tak, že zamáčknu přední brzdu, jemně houpu kolem vpřed-vzad dokud neucítím, že to někde klepe, a hmatem hledám, kde je „klepání/vaklá­ní/jak to nazvat“ nejsilnější. Když takto držím spodní nohy, není v podstatě o lokaci vůle pochyb. Mám dva SIDy select, jeden lítá jak blázen a druhý jen trochu, přičemž oba mají nájezd nula nula nic, takž to musel být z výroby. Při jízdě ale asi kromě občasného hluku nic špatného nepozoruji.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Něco se dá celkem schovat hustým olejem, třeba motorex supergliss

                        0 0
                      • rejdy  

                        Při jízdě je tam jen občas takové malé zadrnčení, původně jsem podezříval koncovku lanka v páčce teleskopky. Jinak to ale z 99 % při jízdě nepoznám. Asi jak se vidle zatíží, zanoří do sagu tak se to opře. Když ale přední kolo dám např. na schod, tzn. kolo je pak jakoby do kopce, vidle víc položená, tak stačí pustit přední kolo z 1 cm a jak to pneu rozvibruje, tak to drnčí jak taška s nářadím. Pořád jsem bádal, odkud to je, přední destičky jsem vyndal, jestli nedrnčí ve třmenu, no a nakonec ve 2 lidech, kdy jeden klasicky houpe kolem s přední brzdou stisknutou a já dám prst mezi kluzák a podkovu a je to jasný…

                        0 0
                        • Atilla  

                          A je to namazané? Absence oleje tohle hrozně zvýrazní

                          0 0
                          • rejdy  

                            Z výroby…, takže asi žádnej zázrak. Rozdělaná zatím nebyla, najeto nula nula nic, ale už je domluvenej servis, tak uvidíme pak.

                            0 0
                        • tomxxx  

                          Jestli to dělá málo, může pomoct obyčejný komplet servis vidle.

                          0 0
                        • Ukrutony  

                          Přesně, nejvolnější je to ve vysunutém stavu bez zátěže, stačí zanořit o dva cm a výrazně se to zredukuje. A to co praví Attila je asi taky pravda. Moje vidla ještě nenajezdila ani na 50h servis, a vzhledem k pověsti RockShoxů suchých z výroby v sobě asi moc maziva nemá. Oproti druhému SIDu který už spodní nohy dělané měl je nějaký tuhý :D Takže po servisu se to možná zlepší.

                          0 0
                  • Jan D.  

                    Moje po 600km taky dobrý. TK75 tu svoji už taky prasí dost dlouho a pokud vím bez vaklu.

                    Řekl bych že upravili už tu verzi 2021.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak já jsem na to hrozně citlivý, ale cca 10ks sid 35 a všechno vakl jak povolené hlávko

                      0 0
                    • Ukrutony  

                      Jestli něco upravili, tak to muselo být později. Jednoho SIDa jsem koupil na kole m.r. 2021, ten lítá jek blázen, a druhého jsem koupil samostatně na přelomu 2021/2022, a taky má vakl

                      0 0
                      • Jan D.  

                        Já kupoval letos na jaře.

                        A to jsi to ani nereklamoval?

                        0 0
                        • Ukrutony  

                          Ne, přišel jsem na to dva týdny zpět, do té doby jsem si nevšiml :D A kdybych nečetl bike forum, spokojeně bych jezdil dál a sváděl drnčení na destičky :D Ono totiž třeba to kolo z roku 2021 jsem koupil v doprodeji z itálie, jezdím na něm až od letoška, a řešit to tam by se mi ani nechtělo. Nevím jestli tě zastoupení RockShoxu nepošle tam, kde jsi kupoval. Předpokládám že ano

                          Upřímně nevím jestli se s tím stresovat, když to v podstatě ničemu nevadí.. snad :D

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Tak já bych to reklamoval, když to stojí tolik peněz. Ať se jdou bodnout s takovým šuntem. Na Sidu mi nefunguje pořádně lockout, takže teď v zimě to pošlu na reklamaci. Uvidím jestli dostanu patronu z nového Sida nebo jak to vyřeší.

                            0 0
                      • Jan D.  

                        Jediný co se mi o té úpravě ze strany RS je nějaký komentář v zahraničím fóru, kde někdo píše co mu psali přímo z RS, ale těžko si to nějak ověřit, leda jim taky zkusit napsat:

                        „They are all affected. Even production dates from 2022. SRAM told me that new batches of lowers are expected to arrive at their service center by the end of October. So it’s safe to assume anything with a production date prior to that will have issues.“

                        https://www.mtbr.com/…ved.1200894/

                        1 0
                        • TJK  

                          strcim to sem :)

                          Pokud mate problem se SIDem na DC kole tak tam dejte Lyrik ULT snizeny na 120 a mate klid :-D

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Proč ne:) Ale Sid je levnější jak reba, tak to nekup, že jo:D a mě by stačil Pike.

                            0 0
                            • TJK  

                              ja mam i jinou alternativu ale ta se tady nikomu libit asi nebude, ale jinak to je jinej vesmir :-D

                              0 0
                          • TK75  

                            Ten by se mi na 130 libil

                            0 0
                            • TJK  

                              vsechno jde… tady je XC provedeni na 110 :)

                              0 0
                              • Jan D.  

                                To jsi jak vykouzlil?:)

                                0 0
                                • TK75  

                                  Až budou vánoční odměny asi mistra poprosim jestli nemá doma na prodej…klidne nějakou nepovedenou :D

                                  0 0
                                  • Jan D.  

                                    Tam se nemá co nepovést, maximálně ji znovu přelakuje:D

                                    0 0
                                • TJK  

                                  zkratil 170mm shaft :)

                                  0 0
                                  • Jan D.  

                                    Zkrátil a udělal novej závit? A horní nohy mají dole rezervu dostatečnou? Jakože jsi nějak měřil na jaký nejnižší zdvih můžeš jít?

                                    0 0
                                    • TJK  

                                      vcem potrebujes resit nohy :) vzdycky jdou na doraz stejne, je jedno jakej mas zdvih preci, akorat s kratkym shaftem je mas permanentne zasunuty o 5–6 cm niz nez normalne :)

                                      shaft je cepovanej do seal headu takze pomratit , navrtat a spojit cepem nebo sroubkem a zalepit

                                      0 0
                                      • Jan D.  

                                        Ajo vlastně:D

                                        Aha, tak to s tím je docela dost ******. A 120 ti nestačilo? To se dá na lyrika a yari normálně koupit, pokud vím.

                                        0 0
                                        • TJK  

                                          nevim o tom ze by to slo nekde koupit… ale ano stacilo by to…

                                          0 0
                                          • Jan D.  

                                            Minimálně na Yari to jde, ale ta má shaft stejný jako lyrik, ne? Nebo měla. Pro verze do 2021 120mm shaft existuje, na novější nevidím: https://r2-bike.com/…from-My-2016

                                            0 0
                                            • TJK  

                                              vypada to podobne… ale uz sem to chvili nerozdelaval

                                              0 0
                                              • Jan D.  

                                                Oficiálně to možná nejde, ale když se podíváš sem do tabulky kompatibility shaftů, tak čísla shaftů pro Lyrik a Yari se až po 150mm shodují. U Yari to ale pokračuje až do 120mm, u Lyrika to v tabulce už není. Takže jestli jsi dokázal shodit na punk Lyrika na 110, proč by tam nefungoval shaft na 120 z Yari, když jsou jinak až po 150mm kompatibilní.

                                                0 0
                                                • TJK  

                                                  ja se po tom nikdy nepidil, ani sem netusil ze se na takovy velky vidle tak kratky shaft dela :) vic za tim nehledej… za 9 stovek to neni draha vec jen na vyzkouseni

                                                  0 0
                                                  • Jan D.  

                                                    Před pár lety jsem měnil Yari ze 160 na 140mm tak jsem na to narazil, že to existuje. Ale už jsem ji dávno prodal a teď tu trochu zvažuju novou, pač je za pěknou cenu a právě možnost měnit zdvih od 120 po 180 mm vidím jako velký potenciál pro různé pokusy:D

                                                    0 0
                                                  • TJK  

                                                    jojo to je fajn

                                                    0 0
              • tomxxx  

                To měla především 32, o 35 nevim, navíc to měly první verze a 2024 verze „tmavě modrá“, už má posunuté gufera a měly by to řešit.

                0 0
                • embi  

                  2024 je úplně nová vidle. všechno nový. damper, csu, spodní nohy…

                  0 0
      • Edwin  

        Na nezávodní ježdění je Tallboy úplně v pohodě XC. Do Brd ideální. Na závody už je to pak dost těžký.

        0 0
    • dee.k  

      Hááá přesně můj případ. Cca od 2020 jsem se začal víc zabejvat technikou. KTM Scarp Elite v předchozí geom (70° hlava) bylo na mě pocitově krátké chtěl jsem položenější vidli.

      Spark nebyl dostupnej. Štěrba dělá na podzim slušný slevy a i přes to, že mi jejich obsluha není vůbec sypatická, koupil jsem loni Scalpela (100/100) chtěl jsem SE, ale jak píšeš, taky si rád přišlápnu a bál jsem se houpání. CD SE nemá lockout na řídítkách. TAkže jsem vyměnil vidli za SID35 120mm a tlumiš FOX stačilo vyjmout doraz. Vznikl 190×45 = 120mm, Mám tedy nyní „Scalpel Carbon 3 SE“ Čímž mám 67° hlavu a zdrvihy 120+120. Zkátil jsem představec, vyměnil kola, přidal teleskop. A jsem hodně nadšenej.

      Furt jsem začátečník, ale těší mě, že jsem letos projel komplet Vysočina Arenu, XC Touškov, Trilogy 2023, apod.

      Cannondale ma fakt ukrutný slevy nových kol, takže ted prodávat CD bude každopádně se ztrátou.

      K prodeji nemám racionální důvod ale kdybych měl kupce za rozumný prachy, šel bych OIZ: zelenej Goblin se mi hrozně líbí, BSA třed, 3st.lockout, block hlava. Přikládám starší moje srovnání.

      0 0
    • honzabike  

      jestli mas prachy jdi do canondale scalpel se, neudelas chybu.

      0 1
    • Gorr GrimWolf  

      Tak mi to trochu vykrystalizovalo a vícméně jsem rozhodnutý poslat BMC dál, viz inzerát. Ten clearance vzadu vidím jako menší issue – u kol, co nejsou karbon to má tendenci škrtat rám (měkkejch hlín co mám já), do toho řešit adaptér na teleskop, který bude max 120mm a stejně bych to časem poslal dál, protože mne na kole láká šlapat i přes kořeny a další důvody (resell value). Kandidáti na koupi teda následující, exoty co bych rád, jsou za ty prachy nesehnatelný a konfekci Specialized/Canyon škrtám:

      ORBEA OIZ M20 – 90,000 CZK

      Líbí se mi paintjob, vůbec profilace značky – jejich bluepapers jsou naprosto boží, kam se na to hrabe BMC, kde chybí i základní manuál. V recenzích se zmiňuje, že v základním módu by to mohlo žehlit trochu lépe, ale zase to ***** jede. Kabely přes hlavovku jsou asi oser, ale dobře to vypadá – navíc jezdím shotgun s dětma, což to dost limituje. Vybavení je prostě lepší než BMC – GXko s karbon klikama, do toho jejich kola na DT Swiss 350 nábách. Teleskop prý nic moc, ale vejdou se dvě lahve a navíc nějak rozumně (550ml a 750ml). Ženě se nelíbí.

      BMC Fourstroke LT One – 95,000 CZK

      Geo ještě o něco víc downcountry než Orba. Nevím, co čekat od toho vysokého BB dropu, ale jelikož jsem debil a škrtám dost na součásném BMC, tak to bude pro mne asi lepší. Je to delší a o něco víc nakopnuté, což se mi líbí :) Vybavení horší – SLXko a těžítka DT Swiss M1900 za ty prachy nic extra, zase prodejní hodnota lepší – prodávat nějaké QUOC kola, či jak se to jmenuje nebude asi výhra. Podle mne jich tady bude jezdit málo (jestli nemaj na cestě dva tankery kol a pujde to na jaře o dalších 1500 eur dolu a la Bike24 a černý Twostroke FIVE) a tlumič/vidlice jsou v použitelné variantě – SID SELECT+. Super teleskop. Naopak lahve uplně debilně – ale jsou dvě – nad sebou (takže boční vstup, bože!) a vejde se 2×550ml. Barva se líbí ženě.

      Co z toho byste brali Vy?

      0 0
      • embi  

        Ty geometrie tech kol jsou vicemene totozny. Jenom naboje DT350 maji cenu celych tech vypletu na BMC. Teleskop na Orbee bude o neco tezsi, ale nevim pro by mel byt nic moc. Orbea zehli dobre, bmc nevim, nejel jsem.

        0 0
      • plzakj  

        Za mne VP :-)

        1 0
      • scret  

        Tvl, neslo by to trochu cesky? :-))

        1 0
        • halfbikert  

          Za tohle jsme v Národním obrození nebojovali. :-D

          0 0
          • scret  

            Preesne :-D

            Ted ale vazne, je potreba ve 30ti letech mluvit jak pubertak? Kdy kazdy paty slovicko je nucene anglicky nebo pocesteny anglikanismus?

            0 0
            • kandik psi zub  

              je to trochu krinži, co? :)

              0 1
            • Ukrutony  

              Proč nuceně? Může to být profesní deformace.

              Dost zdejších uživatelů navíc nedokáže vyplodit smysluplnou větu ani v češtině :D A to ani nemluvím o těch, kteří se v reálu beztak vyjadřují jako štamgasti čtvrté cenové a plevelná slůvka typu „voe“ sem nepíšou jenom proto, že čtyři údery do klávesnice navíc včetně mezery se jim nechce

              Stavět se v tomto prostředí do role ochránce čistoty jazyka je takové „Don Quijotství“ :D

              0 0
              • scret  

                Kdybych se stavel do role ochrance cistoty cestiny, asi bych si dal zalezet na interpunkci apod., nemyslis? ;-)

                Asi jsem divnej nebo treba precitlivelej, ale osobne mi ta preanglictinovanost prijde v tomhle veku az trochu jako pubertalne hloupa. Ale chapu, ze je to hlavne muj problem.

                0 0
                • Radek Broz  

                  Ani ta diakritika není úplně od věci.

                  0 0
                • Ukrutony  

                  Však smajlíka jsi za tím výrokem zaregistroval žejo :D

                  Naopak, řekl bych že prznění psaného jazyka až na samotnou hranu pochopitelnosti u ochránců tradičních hodnot a čistoty čehokoli patří ke koloritu :D Takže mi to nepřišlo nijak podezřelé :D

                  Čímž teď nemám na mysli tebe konkrétně :D

                  0 0
              • halfbikert  

                Deformace… Kámoš se teď vrátil po 7 letech z Austrálie a mluví česky úplně normálně :-)

                0 0
                • MichaelSimek  

                  Já co naposledy byl v ČR tak jsem teda uplne normalne nemluvil (7let v NZ), asi bude zalezet i na tom jestli tam nekdy cesky mluvil nebo ne nebo proste talent na jazyky a mluveni a tak, ktery ja nemam :)

                  0 0
      • ceo  

        Já bych na to hlavně sednul. Zkušenosti na vyhodnocení geo nemáš. Za mě je absolutně nejdůležitější geo a projev. Komponenty jsou jednak víceméně spotřebák a ovlivňují hlavně výhodnost nákupu, ale spokojenost je dána geo a projevem.

        „Výhodně“ koupit něco co pak neustále ladíš, protože to není ono, ve finále bude stát daleko víc. Takže pokud někde není vyložený servisní *******, to už bych raději vybíral podle barvy než jestli tam je nx nebo gx hazka apod

        0 0
        • Gorr GrimWolf  

          Ja pochybuji, ze se k tomu BMC dostanu. Mozna sednout nekde v kramu, max objet okolo baraku, ale nejaka poradne testovacka – nevidel sem. Ale zkusim se jeste optat…

          0 0
        • Gorr GrimWolf  

          Ja pochybuji, ze se k tomu BMC dostanu. Mozna sednout nekde v kramu, max objet okolo baraku, ale nejaka poradne testovacka – nevidel sem. Ale zkusim se jeste optat…

          0 0
      • tomxxx  

        Řešil bych rám, tlumič, vidlici, ostatní se dá vyměnit celkem snadno. Záplety budou vždycky kompromis, slušný číny jsou hotové kolem 20 tisíc. Pokud nechceš elektriku, tak SLX/GX bohatě stačí, maximálně bych odlehčoval na kazetě, klikách.

        1 0
      • wilda81  

        Orbea a BMC nejsou konfekce? :)

        1 0
        • TK75  

          Na to jsem se teď chtěl přesně zeptat :))..s dodatkem ze jestli nechce uplne konfekci tak by měl jít do něčeho jako Reeb Sst nebo něco od Orange atd co není u nás úplně na každym rohu

          0 0
          • Tomcat  

            Konfekce neni o tom jestli je regionálně rozšířený. Musí vsadit na garážové nebo custom programy

            1 0
        • Tomcat  

          Sou jen málo kdo z těch lidi co tu hledají kole skladem… využije direct prodejní model a custom konfiguraci což některé výrobce odlišuje.

          0 0
        • Gorr GrimWolf  

          Tak ono z toho, co se zminovalo, je vicemene konfekce vsechno. Koupis kolo, co ma presnou konfiguraci a ma ho X dalsich. Mel sem spis zminit, ze chci neco, co je mene zastoupene (neni to uplny mainstream) a je mi zaroven sympaticke – ale tohle je hodne osobni zalezitost. Ja Orbea vnimam jako mene zastoupenou, ale mozna tim, ze se nepohybuji v MTB sfere ????

          0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Vybrano! Beru nakonec BMC Fourstroke LT :)

      4 0