Závodění XC a maratonů na 120-130mm fullu

141 nepřečtených
  • jonti

    Máte někdo zkušenost, jak se závodí na kolech typu Canyon Neuron, Scott Spark bez RC nebo YT Izzo? Vzhledem prostoru doma a financím nebudu mít víc kol a na běžné ježdění na trailech a výlety chci něco terénnější než XC raketu. Ve výjezdech bude asi trochu problémem vyšší hmotnost, ale víc se obávám rovinatého terénu, kde se jede hodně přes 30 a pohodlný posed na trailovém kole není ten pravý.

    Na závody a lehké ježdění budu mít druhou sadu kol 1300g na jezdivých pláštích.

    0 0
    • Rubi  

      ze se zrovna ty budes ptat, co mas natoceno na tehle kilometrech pomerne dost :-))) Nino na necem takovem na tezsich xc jezdi. Musis se rozhodnout kam to chces vic smerovat, 130 uz bude mit blize geometrii k trailu a 120 je jeste takove vysokozdvizne xc, takze budes stejne muset delat na jednu nebo druhou stranu kompromis a casem te to bude stvat a stejne budes muset koupit druhe kolo, resp. N+1, vsak to znas :-))

      0 0
    • myscho  

      Musis pockat par mesiacov, mozno k tomu niekto napise clanok do Magazinu.

      0 0
    • Robishek  

      Ahoj, rad se prizivim na tomhle tématu. Sám jsem nad tímhle spekuloval. Jsem ve stejne situaci nakonec jsem prodal trailove kolo a poohlizel se po něčem jako izzo ale měl jsem zase strach ze to nebude tak jezdive. No nakonec někdy v říjnu když jsem byl doma vkarantene tak se nechal unést a objednal ram z činy což jd kopie sparku a rozhodl se poskladat nějaký takový paskvil.

      Ještě jsem na kole nejel protože je zrovna doskladane a nedostal jsem se k projizdce. Tak přidávám foto pro inspiraci je to 120/100 na sidu ultimate, teleskopka a váha ve velikosti L bez pedálu cca 11,7kg. Hodně se mi pozdaval Oiz T.R ale měl zase celkem starou geo.

      Až bude kolo venku tak ho asi přidám i s popisem všech komponentu a nechám se zlyncovat :) :D

      0 0
      • Gaper  

        kde si bral ten rám? takhle bych řekl že je to fakt Spark, většinou jsou ty rámy trochu jiné např. co používá Quint.

        0 0
        • Robishek  

          Inspiroval jsem se kdysi tady v jednom vláknu, kde byl odkaz na mtbr forum se stavbama čínských rámu, tak jsem to riskl. Kopie to je dokonalá, uvidíme jestli praskne, na těch fórech par staveb je a nikdo si nestezoval. Značka je to lightcarbon model lcfs911 nechal jsem si jej nalakovat. Vypadá to fakt pěkné, komu prošel ram rukama ten to zatím chválil.

          0 0
    • snas89  

      Nebál bych se toho.

      Viz. moje kolo: kdybyc věděl, jak schopný a efektivní to je, tak bych rovnou koupil 120/120 a ne 100/100.

      Za mě je kolo hodně o tom, jak je řešený rám: geometrie a kinematika tlumení.

      Sjedu na tom docela dost, traily si užívám a při tom je to lehký kolo ideální na maratony a delší švihy.

      0 0
      • jonti  

        Tvoje kolo je stoprocentní závodní kolo, co chci koupit je něco na vyšším zdvihu, pravděpodobně ještě trochu víc položené. Navíc tvůj virtuál oproti FSR moc nehoupe.

        Větší zdvihy a celkově odolonější kolo chci, klasické osazení na trailech trpí.

        0 0
        • snas89  

          On nehoupe vubec;)

          Jinak tohle kolo je to z novych, tzv downcountry. Takze i kdyz je to raketa, tak dolu hodne schopna.

          Ale chtel jsem ti rict, ze kdyz koupis neco podobnyho na 120, tak se toho vubec bat nemusis. Ja sam mam v planu z toho nekdy udelat trailovou verzi: zvednout to na 120. Oni to i nabizeji primo ke koupi…

          0 0
          • Robishek  

            Joo sniper tr verze nebo transition spur budou kola co do ty kategorie asi nejlip pasuji :)

            0 0
      • mirage  

        Nedivam se na kola,mam, ale na ty geo a zdvihy. Prechazi se ted vsude na tu trailovou geo, tak ze kola jsou fakt na vyuziti na trailech. Jezdim spis maratony a dlouhe vyjizdky, a co mam tento rok nove kolo, tak zdvihy 120/120 a pohoda. Hodnelidi si kupuje 140, 150 a rekl bych, ze to ani nevyuzijou a pak se zbytecne drou. Az mi nikdo nerika, ze kdyz pojedu maraton s kolem, se zdvihy 120, rafky 25,gumy 2.1–2,25, ze urcite budu min zedreny, nez ten co jede na zdvihu 140,150, 30–35 rafky, gumy 2,4–2,5.

        0 0
    • peter3531  

      Možno nový lector fs, zdvihy 120 a trailová geo. Terpstrová na tom vyhráva sveťák, takže pomalé to asi nebude.

      https://www.mtb-news.de/…heiten-2021/#…

      0 0
      • snas89  

        Na rychlych nohach neni pomalyho kola:)

        0 0
      • Rubi  

        to je snad jeste skaredsi nez ten jejich pevnak…

        0 0
      • jonti  

        To by se mi i líbilo, ale cena asi moc příjemná nebude.

        0 0
      • tomxxx  

        Tak svěťák jsou pro většinu tratě na enduro :D Podle svěťáku se vybírat kolo nedá.

        0 0
    • tomxxx  

      Teď už je většina XC kol to co býval před pár lety trail bike…takže co vlastně chceš? :D

      0 0
      • jonti  

        V podstatě řeším jestli Trance 29, Spark, Izzo nebo Neuron. Na traily to bude super. Ale jestli s tím zajedu v pohodě i závody, nebo budu muset řešit další kolo na závody. Už teď vidím, že hodně dělají gumy, poslední letošní závod na Nobby Nic – po startu mi čelo po šotce ujelo, v terénu super, ale posledních pár km do cíle dojezd po asfaltu jsem trpěl.

        0 0
        • novas752  

          Nezbývá než si to zkusit na vlastní kůži. Půjčit kolo, přehodit pláště, zajet si svuj tréninkový xc okruh a porovnat časy a dojmy s xc kolem.

          0 0
        • Robishek  

          Mimochodem když jsem pokukoval po izzu tak jsem dohledal hezky udělané srovnání na YouTube od vital mtb. Stejný okruh který měl trail prvky jel elite level závodník na izzu a na mondrakeru xc fullu nevím model a prakvapive měl lepší časy na mondrakeru nahoru ale i dolu. Watty stejne, pocitově a zábava dolekopcom lepší izzu ale časy nikoliv.

          0 0
          • embi  

            Tak Mondraker je nejlepsi, to je jasne;)

            0 0
          • jonti  

            Na lehčím kole podobné geometrie a podobných gumách udeš rychlejší jen pokud tě nebrzdí:

            1. těžký a prudký terén – geometrie kola a položenější vidlice pomůžou
            2. rozbitý terén – zdvihy a odolnější kola
            3. strach z rozbití drahého lehkého kola – mentální nastavení.

            To poslední jsem několikrát porušil a byl to největší problém. Když jsem měl kola za polovinu měsíční výplaty, měl jsem problém to pořádně pustit.

            0 0
            • tomxxx  

              Celé kolo nebo záplety :D

              0 0
              • McBlacky  

                Vyplety, ale pri rate za kterou Jonti pracuje to je solidni rozpocet na cele kolo 

                0 0
            • capo  

              Takže teď si radši koupíš kolo za 1–2 výplaty a máš to pořešený rovnou? :)

              0 0
        • Rubi  

          no to si nemyslim ze ti celo ujelo kvuli tomu ze bys mel obuty NN :-) Kdyz mas ten den nohy, tak letis i na vratech od garaze…

          0 0
          • matbiker  

            Přesně, do třicítky na oblastních půlmaratonech se dá zajet i na fatbajkovi…

            0 0
        • nomecz  

          Trance 29mám, na Sparcích jezdí 4 kluci z naší grupy (2×100 2×120) a Neurona sem na jaře testoval když sem kupoval kolo :-)

          pokud to chceš na závody tak vyškrkní Trance, sjede toho nejvíc, ale je to takovej tank.

          Neuron je něco mezi , dolekopcom je to takové nervoznější jak Trance ale zas to nejede tak hezky jak Spark

          Bral bych na tvém místě 120 mm Sparka, geo je dolekopcom naprosto ok a twin lock docela zásadní věc na závody

          Izzo teď kupuje známej a mění právě ze 120mm sparka protože chce něco víc dolekopcom

          0 0
          • capo  

            Zajímavý, ten přechod ze Sparka na Izzo. Rozdíl v geo mi přijde relativně malej, (Izzo o 2cm vyšší stack a 12mm reach, rozdíl hlavy 1,2st), letošní Spark už má vepředu taky 130 (známej měl předpokládám ještě 120)… Hmotností to půjde nahoru víc kvůli čepům na zadní stavbě. Pro mě byla mentální nevýhoda Sparka taky to, že karbon zadní stavbu mají až modely za 200…

            0 0
            • nomecz  

              Spark byl 2015 nebo 16 hlina , izzo je v plne palbe :)

              0 0
              • capo  

                Aha, tak to měl asi ještě starou geo a 27,5", ne?

                0 0
              • jonti  

                2016 současný Spark představili před olympiádou, ale je to model až 2017. 29 se dělal i předtím, je to ten model s tlumičem pod horní trubkou. Taky povedené kolo.

                0 0
    • capo  

      Tohle jsem přesně řešil posledních pár měsíců – zda vzít Spark (bez RC) jako zástupce „lehčího kola s vyšším zdvihem“, nebo Neuron či Fuel EX (poctivější a odolnější trail kola s nižším zdvihem) a jaký to bude rozdíl na normální ježdění maratonského typu. Prostě jsem chtěl víc zdvihů než 100. Nakonec jsem zvolil Neurona a určitě s ním pár maratonů objedu, nicméně ještě nepřišel takže reálná zkušenost mi chybí.

      Došel jsem k tomu že oproti XC raketě mi může max chybět zamykání z řidítek (Izzo má, na ostatní lze dodělat), že geo je většinou ok (XC kola nejsou o tolik delší, spíš mají nižší stack což se dá lehce doladit představcem), a rozdíl v hlavovce mi nepřijde jako omezující Pláště se dají poladit vždycky. A hmotnost navíc proti čistě XC raketě je zanedbatelná (vzhledem k hmotnost celého jezdce). A pohupování bez uzamčení už je pak individuální věc každého kola a jedince.

      Tohle je všechno z technického pohledu, nicméně mezi námi dvěma je taky velký rozdíl ve výkonnosti…

      0 0
      • Le Corbusier  

        tak kolo jako fuel Ex bych určitě vynechal. je to skvělé kolo ale rohodně ne na xc závody. Je to takový traktor. Obecně podle mě až tak nejde o to jestli je zdvih kola 120 nebo 130 jako o typ vidle a konstrukce rámu. když se použije vidle 34mm a robustní rám což trailové kola mají bude to vždycky macek.

        0 0
        • tomxxx  

          Vidle nemusí být. Ultate Sid 35 váží 1550g. Jak na tom bude pike, je to v háji :D

          0 0
          • jonti  

            Pike váží něco přes 1800g, Fox 34 factory 1623g, tak zlé to není.

            0 0
            • tomxxx  

              Máš pravdu, ještě nedávno někteří vozili RS1 co se kroutila jak žížala, měla jen 100 mm, hydrolock, vážila jak ta foxka a jsou z toho unešení do dneška :D

              0 0
        • capo  

          Spark RC jako čistě závodní raketa má dneska na všech modelech vepředu 110 a vidlici min 34.

          Konstrukce rámu – tím myslíš co? Hmotnost? Chování při jízdě (houpání)?

          Obecně se dá říct že zadní zdvih nad 120 si žádá víc čepů (už to obvykle nepobere flexe vzpěr, byť aktuální SJ ukazuje že to jde i zde) a většinou je to kolo stavěné odolnější, tedy těžší. Ale to máš třeba 500g na rámu.

          0 0
    • matbiker  

      No já nevím, moc se mi to nezdá, že by měl být veliký rozdíl, když máš vzadu 100, nebo 120. Spíš je důležitá, jak je napsáno výše, celková geometrie a nastavení. Na svém Elementovi mám vepředu 34 vidlu 120mm vzadu 100 a geo jsem si nastavil na sjezdovější, gumy Barzo 2,35. Co s tím sjedu je neuvěřitelné a na rovinkách i asfaltových jedu úplně v poho s balíkem. Taky v originál popisu toho kola je něco o tom, že v Kanadě mají nějaké takové crossC/enduro závody a že na to je to kolo dělané.

      0 0
      • jonti  

        Element je spíš ekvivalent Spark RC, zajímalo by mě, jak by se jelo na takovém Instinctu. Ale vidím to tak, že to musím vyzkoušet.

        0 0
        • JachymP  

          Tak to ani náhodou, Element nemá se Sparkem RC moc společnýho, je vidět, že jsi ma něm nejel. Mám ho nastavený taky na tý nejpoloženější geo jako matbiker a to kolo je neuvěřitelně rychlý a přitom i z kopce pohodlný. Pohodlí se dá doladit 2,4 pláštěma, za mě až dost, na limit se stejně dostat nedokážu.

          Ale z toho co píšeš, ty opravdu hledáš spíš něco jako Instinct, i když v závodě to už asi tak moc rychlý nebude. Spark je asi dobrý kompromis (bez RC samozřejmě).

          0 0
          • jonti  

            Jsel jsem na Sparku RC a podle tabulek má Spark v L položenější vidlici a delší reach než Element v nejvíc slack nastavení.

            Nakonec se asi rozhodnu podle nabídky na konkrétní kolo.

            0 0
      • Smazaný účet  

        S jakým balíkem?

        0 0
        • matbiker  

          I na mtb maratonech občas jezdí po asfaltu balík.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mel jsem na mysli kvalitu baliku, tzn napr prvnich dvacet aspon na ČP maratanu 100 a vice km nebo poslednich dvacet na lokalnim pulmaratonu, tzn 50 a mene.

            0 0
            • jonti  

              Relativně slabé, asi prvních 6 lidí mi ujelo, několik z nich (K. Hartl a další) by mi stejně ujelo v prvním větším kopci. Víc mě ale trápil ten dojezd po asfaltu, tam to byl mega rozdíl pocitově.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak u těch asfaltových vložek spíš záleží na tom, jak máš nastavený posed – na takovém fullu se dá očekávat vzpřímenější, a to je potom voser se poskládat na řidítka a dupat.

                0 0
                • jonti  

                  Je to jedno s druhým a nedokážu přesně určit, co brzdí víc.

                  0 0
                • novas752  

                  Největší vliv maj pláště.

                  Na dliuhý enduro se poskládáš krásně, zamkneš si ho, ale na měkkých těžkých bačkorách to prostě nepojede ani za nic.

                  0 0
    • JFtryall  

      Kdyz jsou v topu kola a pneu, tak je rozdil minimalni. Rozdil XC a Trail se v podstate smazava, dneska je trailovy kolo spis 150mm s lehcim ramem a progresivnejsim odpruzenim. Jestli ma kolo celkove 10 nebo 11kg se da bez problemu smazat treninkem. Loni v Hlinsku jsem jel Experty na endurku na Double Down gumach a zajel jsem jedno kolo druhej cas. :-) A to byla trat vylozene na co nejlehciho fulla, dlouhej a prudkej kopec.

      0 0
      • capo  

        Tak to byla spíš trať na co nejlehčího chrta, ne? :))

        0 0
    • TheJD  

      Tohle je predevsim o geo, resp. pozici na kole (chces mit dostatecne nizky posed, aby te moc nebrzdil odpor vzduchu v rychlych pasazich; abys vyjel prudke stojky), a plastich.

      0 0
    • Raf  

      Když jsem byl naposledy na rychlebách, tak jsem střídal xc full Mondraker s 2,4 + 2,3 hrubým obutím na 100/100 zdvihách a chrochtal jsem si. Dělá se standardně i se s120 mm vidlí a to by mohlo třeba ještě víc pomoct. Tím jak mám rozum :) a bojím se to pustit, tak jsem si to užíval víc než na trail/enduro kolu.

      0 0
      • Rubi  

        A clovek by ti skoro veril, kdyby te neznal :-))) pry bojim se to pustit

        0 0
      • Sark88  

        No teda nevim , byl jsem tam několikrát ,mám Canyon full 110 mm zdvihy a kamenitý traily ( třeba naučnou stezku ) jsem nedal bez šlápnutí. Pak jsem si půjčil Spectral – vše naprosto v pohodě .

        100 mm zdvihy + XC geometrie jsou na Rychleby nic moc . ( samozřejmě Černý potok a super flow je ok )

        0 0
        • capo  

          Já si myslím že jediné co tě limituje na kole pro průjezd technických pasáží je výška středu a pláště. Pokud tohle stačí, můžeš vše na rychlebách projet i na HT bez šlápnutí. Rozdíl ovšem bude v rychlosti, do které tě to kolo bezpečně pustí.

          0 0
          • jonti  

            Mě na XC fullu s teleskopem a NN+NN na RS limituje XC geometrie výrazně jen na Walesu, jinde všechno ok bez šlápnutí a rychle. Ale na vyšším zdvihu a odolnějším kole si můžu dovolit to občas víc pustit a když něco neprojedu čistě, zdvihy me zachrání a nemusím kupovat nové ráfky.

            @Raf: kdybych vážil podobně jako ty nebo tomxxx, nemusel bych řešit odolnější kolo. Lituji lidi, co váží 90+, to musí všechno strašne rychle odcházet.

            0 0
            • jonti  

              Taky ke konci dne jsem už na XC kole na RS nestíhal a byl docela vyklepanej.

              0 0
            • tomxxx  

              To si říkám furt. Přemýšlel jsem o novém kole, ale já ten materiál skoro neníčím.

              Ale zase když se budeme chtít s rafem dát na judo nebo vzpírání, máme svoje limity :D

              0 0
            • Pepe72  

              .. Ale na vyšším zdvihu a odolnějším kole si můžu dovolit to občas víc pustit a když něco neprojedu čistě, zdvihy me zachrání a nemusím kupovat nové ráfky.. Víc foukej a pojedeš rychleji. Zdvih je od rychlosti jízdy rozbitým terénem, né od záchrany ráfku. A nečerti se u toho co jsem napsal :-)

              0 0
              • jonti  

                Nemyslím jen zdvih. Když srovnám kola, na kterých teď v poslední době jezdím – Specialized Epic Pro HT, Giant Anthem 29er a Ghosl Slamr 27,5, tak na tom Slamru je odolnější všechno a rozsekat plášť nebo ráfek už chce daleko větší ránu. S vyšším tlakem pláště nedrží, spíš bych řešil i na XC kolo do zadního vložku.

                0 0
                • Pepe72  

                  Vložka je fajn. Nevím jestli je to pro Tebe použitelné, ale cush core je funkční.

                  0 0
          • novas752  

            Výška středu ale mluví pro xc kola, trailbiky a endura jsou dělané aby ve výsledku (sag) měly střed níže. Průjezdu technikou napomáhá geometrie – podkoplejší vidle, delší rám a kratší představec atd. a i zdvih resp. odpružení jako celek – kola s vyššim zdvihem maj odpružení aktivnější a lépe řízené tlumenim. A větší absolutní sag (a často i relativní) což pomůže v udržení trakce a stabilní polohy při přejezdu děr, prohlubní mezi kořeny atd. A jsou celkově pohodlnější, terén typu RS tě na xc kole zlikviduje daleko rychleji než na trailovém kole.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Borci, jak na těch trail kolech s hlavou 66 stupňů jdou výjezdy a prudké stojky? To bude asi o dost horsi jak oldschool 71 stupňů, ne?

      0 0
      • novas752  

        Ani mi to nepřijde. Kola jsou delší a sedíš více před zadnim kolem než na něm – vzpírá se to trochu méně. Ale obratnost v minimální rychlosti je trošku horší, to ano.

        0 0
      • JFtryall  

        Problem je spis vyssi vidlice, nez hlavovy uhel. Celkove je uchop vys, takze v prudke stojce musis spis casteji ze sedla.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Omezením pro to co vyjedu na enduru nebo na xc je spíš můj výkon, než nějakej úhel. A i na enduru se dá vyjet dost, když na to máš nohy.

        0 0
        • nomecz  

          to je sice pravda ale třeba dnešní trend dlouhej předek/krátkej zadek a k tomu 35mm forbec na hlavě která je „proklatě vysoko“ tomu stoupání moc nepřidá. Hlavně v dlouhých a technických výjezdech kde potřebuješ manévrovat mezi kameny/balvany a ideálně v blátě kde je často nereálné jí ze sedla.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Zajimavej trend jezdit marathony se sjezdovou geo.

            0 0
            • JFtryall  

              Nemusis jezdit maratony, ono i na bezne vyjizdce je podobnych mist spousta, zvlast v poradnych horach nebo kdyz je trosku vetsi mokro, tak narocnost vyjezdu je mnohem vyssi. Hodne udela jezdec, ale i tak je samozrejme idealni nemit predek tak vysoko a k tomu nizky stred s velkym sagem.

              0 0
              • Smazaný účet  

                přesně na to myslím.. já když se jdu projet tak chci co nejvíce po lesích a tam můžou být překvapivé výjezdy mezi kořeny.. i když třeba jen 50 metrů dlouhé tak slézat z kola kvůli tomu určitě nechci…

                0 0
                • MichaelSimek  

                  Ja jezdim na endurko po lese dost a ze bych do kopca musel slejzat protoze mam 65 hlavu sem si nevsim.

                  0 0
                  • snas89  

                    Viz. nerikejte, ze neco nejde, protoze se vzdycky najde nejaky blbec, ktery to nevi a ukaze, ze to jde:)

                    0 0
                    • MichaelSimek  

                      Ja vzdy kdyz si zacnu myslet ze neco nedavam protoze plaste nebo odpruzeni nebo geometrie nebo proste neco na kole je spatne, tak se kouknu na čom to jezdi jini lepsi borci a zjistim ze musim vic pracovat na sobe a upgrady kola jsou jen pro dobrej pocit :)

                      0 0
            • nomecz  

              podívej se na co reaguju, bavím se obecně o výjezdech a tu „sjezdovou“ geo má napřiklad i Trance o kterým uvažoval

              0 0
            • mirage  

              Si tak rikam, kde to az pujde. 65 to meli kdysi kola na DH a to maji kola na XC. DH tak mozna klesne tak na 55 uhel. Nekdy si pustim telku a jde tam Americkej chopper, oni maji taky ty vidlice ******** polozene :-))

              0 0
              • tomxxx  

                Zase se odrazej od dna a budou úhly zvětšovat.

                0 0
                • McBlacky  

                  Nebudou, do segmentu long distance xc nacpou gravely co poberou xc plast a casem jim daj rovny riditka a pak 50mm vidle 

                  0 0
                  • 4daš  

                    Nestraš…

                    0 0
                  • squalo  

                    Možná už se to děje. Diverge Evo – hlava 70°, sedlová trubka 73,5°, v eLku 80 mm představec. Odpružená vidlice zatím chybí, ale má Future Schock. Prostupnost 47 mm nebo 2,1" s 650b

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    to by potom dávalo smysl… celkem s tebou souhlasím…

                    takže klasické XC HT bude žít dál jen se mu bude říkat Gravel :)

                    0 0
                    • Georrge  

                      Cele se to nejak posunuje. Endura skoro vytlacily DH, trail kola jsou jako endura pred par lety, XC fully se cpou mezi ty trailove. No a ted musi neco nahradit ty XC kola :) vidim to na gravel celopero.

                      0 0
                      • snas89  

                        Ale nezapominej na to, ze zatimco se ty kola posunuly vic “dolekopcom”, tak zaroven zustava zachovana rychlost a lehkost puvodni kategorie…

                        Jinak full gravel uz dela niner ne?:)

                        0 0
                      • mirage  

                        Jak to tak vidim, tak cyklo svet se v kravskou **** obraci :-)). Vim jak se sesilo kolik stoji kazeta , retez,atd. Ted koupis kolo s GX kazetou, neni to ono,tak vymenis za X01 nebo XX1, davas za to od 7000–10000, a po roce ji vyhodis. Jsou to fakt kasy

                        Kdysi se porad resilo, kolik vazi tvoje kolo, noo, mam ho 11 kg,ty vole to mas kladivo. Ted se clovek podiva na vahy novych kolo, a skoro tam nenajde kolo pod 13kg.(.mysleno full) s Gravelu se nakonec fakt stane lehke XC, daji rovne riditka, 100 zdvih a je nove kolo :-))

                        0 0
                        • novas752  

                          Byly doby kdy byla kazeta přes litr už jako fakt drahá. :)

                          0 0
                          • jonti  

                            Ale taky kolo přes 50 už bylo drahé. Teď ani kolo za 100 většina lidí tady nepovažuje za drahé.

                            0 0
                          • mirage  

                            No to jo. Rekl bych, ze take penize, co ted davame do kol, tak to snad nebylo nikdy.

                            0 0
                          • mirage  

                            Lidi o jeste pred rokem jezdili na 2×10 a byli stim spokojeni,tak ted vse predelavaji na 1×12 a odsuzujou ty co maji 2×. Tak to bude i s tema kolama,nebudes mit trail kolo,geo hlavky 65, tak buxes za exota. Se te bude kazdy ptat, jak muzes jezdit na hlavku 68, nedej boze 70. Jezdi vlastne vsichni porad stejne co jsme jezdili, i kdyz se mi zda ze nejak pribylo traileru a sjezdaru :-))

                            0 0
                            • Dejv0  

                              Někdo zamrznul v době krále klacka a chtěl by výběr omezit na silnice/mtb a někdo zase je rád, že si vybere podle svého ze široké nabídky. Mentosové budou řešit, že tenhle má 2×10 nebo 1×12 a naštěstí občas je to lidem u zadku, co si druhý myslí.

                              To je zase debata tvl :D

                              0 0
                            • Daffe  

                              Zachvilku budou vypadat trailovy kola podobne jako tahle motorka (ebajk a hlavko) :)

                              0 0
                      • Pán z Dubu  

                        „Vznikne“ nehorské MTB prostě nějaká rekondiční vegan paleo bezkopecspecific a ještěnejvícnej­modernější PR pojmy…kategorie kol. A kola do kopců bez e-motoru budou zaniknuta jak auta se spalovacími motory.

                        0 0
                        • snas89  

                          Jeste si zapomnel na havloidy, slunickare a kalouska tvl:))

                          0 0
                  • TK75  

                    Jo akorát bych spíš tipl že berany zůstanou

                    0 0
      • krabica  

        Je to v poho, jen je mít třeba dostatečně nízko řídítka. 66° mi přijde takový akorát úhel na běžné trailové ježdění, ještě je s ním kolo stabilní při prudkých sjezdech a zároveň to nijak neomezuje při výjezdech.

        0 0
    • mirage  

      https://youtube.com/watch?…

      Po zhlednuti tohoto videa, prodejte endura, trail i xc kola. Gravel vam nahradi vsechny tyto kola :-)) Ty vole, to snad neni normalni :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        když to vidim, tak mě bolí zápěstí

        0 0
        • mirage  

          Me boli cele telo :-)) fakt nejsem zadna konzerva, ale toto. Ten kdo ma nejaky problem zada, treba i to zapesti, tak ten si nikdy gravela nemuze koupit na jezdeni po lese.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Presne tak ;),Gravel je komercni odnoz od CX a CX je pouze nastroj pro zavody. Nechápu, ze to nekdo nechápe.

            0 0
            • TK75  

              Právě proto se gravel od toho cx odpoutal jak geometrií tak šířkou plášťů.Dnes už nemá s cx moc společného.Nechápu tu snahu to k něčemu pořád přirovnávat a zařadit.

              0 0
          • Melvin  

            Dobře si to dává. Já taky jedu občas na krosce některé pasáže bikových závodů a dá se. A to tam nemám takové balóny a nemám kotouče, což mě asi nejvíc limituje v tom co se dá sjet a co né. Ale na druhou stranu o pohodlí se mluvit moc nedá, to je bike úplně někde jinde.

            0 0
            • McBlacky  

              A hlavne pak defekty. Jakmile se vlitne do sutru v plny palbe, je konec. Vyhlazena skakaci lajna je jen o technice, viz to video ze Saalbachu jak typek da road gap na starym mestskym kole. Sice to kolo tim znici, ale technicky to ustal.

              0 0
              • Melvin  

                Jo defekt v terénu na CX je jak nic. Obvzlášť se starýma Ksyriama, které mají brutálně tenký ráfek. Pořád čekám až se rozpadnou a dám tam něco jiného.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Jakto ze nema hned osmici nebo procvakly plast? To mi hlava nebere…

        Ale jinak je to Borec. Je vidět ze je vyjezdenej!

        0 0
        • JFtryall  

          Michal to ma poskladany na srovnatelnou odolnost s beznym HTckem.

          0 0
        • TK75  

          Proč by měl? Já mám na grevlu normální xc mtb ráfky a pneumatiky o 3 mm širší než on.Pouzival jsem ty záplety na trailovem kole. DT X412

          Není problém.

          0 0
      • TK75  

        No je to borec, techniku zmáklou tak, že věřím že není ani moc vyklepanej.

        Reálnější pro smrtelníka je spíš tohle

        https://youtu.be/C9rDKKmFxxA

        0 0
    • Burak49  

      Čau všem, dovolím si jenom můj názor na Spark RC. Minulý rok jsem chtěl k giantu trance 27,5 150/140mm pořídit nějakou XC raketu, protože jsem čím dál víc jezdil XC maratony a na trancu jsem se dost nadřel. Pořídil jsem Spark RC 900 Comp (hlína) 110/100 a za dva měsíce jsem trance prodával, protože s RCéčkem jsem začal jezdit úplně to samé a tak mi sedlo, že si troufnu říct, že v některých sjezdových pasážích jsem si dokonce jistější. Letos jsem pořídil teleskopku, širší řídítka 760mm, krátký představec a mám z toho hodně rychlý kolo, který sjede opravdu nesmysl. Ale asi dobrý zmínit, že vážím 64kg, takže to kolo nedostanu tolik do zdvihu jako někdo podstatně těžší bych řekl

      0 0
      • JMT  

        Já jsem pořídil RC v únoru a v dubnu jsem prodal 160mm enduro…ani jednou jsem ho nevytáhnul co dorazil spark…takže potvrzuju :-)

        0 0
      • novas752  

        Nějak nechápu proč by si to s 64 kg neměl dostat do zdvihu tolik jako někdo těžší. Od toho je to odpružení nastavitelný.

        0 0
        • Nutribird  

          Ono třeba proto, že nikdy nejel pořádný terén. Tam kde má jeden Mordor, druhý vidí pěšinu pro Gravel. U nás na závodech připojili k staré známé trati část nejlehčího treilu a tos měl vydět to kino. Jde o život, co to má být a pak to všem na truc jeli borci na gravelech.

          0 0
          • Burak49  

            Asi těžko budu dokazovat jestli to co jezdím je mordor, nebo lesní pěšině, ale kamarád má za barákem v kopcích síť enduro/DH ilegálů kde jezdíme a velká část je podobná enduru na Klínech. Mrzí mě, že jsem letos vynechal Rychlebky, tam si Sparka moc užiju.

            0 0
    • Rednefstr  

      Mě se na tento mix občas XC a občas nějaký Trail líbí Epic Evo kde se dá mírně pozměnit geometrie.

      Kolo mi přijde ještě relativně lehké a přitom takové pohodlnější než klasickej Epic.

      0 0
    • jonti  

      Tak po pár závodech a sezóně na upraveném Scott Spark 940 XL můžu popsat moje dojmy.

      Oproti sérii jsem na kole vyměnil:

      kliky a pohon za X01 – původní NX fungoval, ale v terénu to nebylo ono

      sedlo za selle italia SLR

      výplety za karbonové rovaly na traily a newman advanced sl 22 na závody + pláště Fasttrack 2,3

      představec za 60mm.

      (až ho nafotím půjde brzo do Našich kol)

      Na trailové ježdění a běžné výlety úplne super kolo, přěvodník 32z taky postačující.

      Na závody trochu vadí vyšší hmotnost a lepší schopnosti ve sjezdech bylo kromě opravdu technických úseků velmi těžké využít pro získání času. Vzhledem k letošní neformě jsem neměl ambice držet se ve výjezdech rychlých jezdců, ale 11,5kg full prostě po startu do prvního kopce nejede stejně jako 9kg HT. 22mm ráfky na velmi schopném rámu a vidlici brání využití plného sjezdového potenciálu.

      Jestli budu chtít příští rok jezdit víc potrénovat a jezdit vepředu, bude asi lepší použít jiné kolo.

      0 0
      • Smazaný účet  

        11,5 kg full, to je fakt kovadlina :)

        1 0
      • matbiker  

        Pokud máš tvrdý lock na pružení, tak stačí trochu víc potrénovat. V době, kdy se mi chtělo, tak jsem zajel slušné výsledky i na valníku. 11,5kg kolo ti 30 míst nehodí.

        0 0
        • jonti  

          Máš pravdu. Ale ta hlava se vymlouvá pořád. Mě by stačilo i 5 míst.

          0 1
      • jarda65  

        Není to trochu chybka? Spark 940 v XL bude mít v serii těsně pod 14 kg (moje 920 měla 13,5 kg v L). A změnou pohonu a kol jsi na 11,5 kg?

        0 0
        • novas752  

          Jenom na kolech se dá říznout kilo. Na pohonu jestli má karbonové kliky se dá udělat také hodně.

          0 0
        • jonti  

          Nevím teď přesně, ale jen na kolech jsem zhodil z 1950g na 1200g, pláště Rekon na FF asi 400g, mínus duše asi 200g, sedlo 150g, kliky asi 250g, kazeta NX na X01 asi 250g… – to je skoro 2kg rozdíl.

          1 0
        • jonti  

          Nemáš odvážený jen čistě rám nebo rám s tlumičem?

          Mě překvapilo, že ta Revelation s chargerem váží jen něco přes 1800g, tam bych ušetřil výrazně jen Sidem Ultimate.

          0 0
    • jonti  

      Po roce a půl závodění na Scott Spark 130/120 jsem zhodnotil, ze me to hodně brzdí kromě velmi rozbitých sjezdů všude. Tak jsem si pořídil Canyon Lux WC 100/100 a ten rozdíl tam je při podobném osazení a stejných kolech obrovský. Už jen naladění pružení, posed a o 1 kg nižší hmotnost dělají to kolo o dost živější, není problém jet i dlouhé kopce bez lockoutu v sedle. Ve sjezdech je to o něco horší, ale pořád jde jet docela rychle.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.