• Wulfila

    Je to těžké, kolo si nekupuje člověk každý rok (apoň ne většina). Takže, jsem baba, 170 cm a 65kg, sportovně založená, rádá dělám vše naplno. Finanční limit na prvního fulla 40tisíc. Jsem u vývěru ze dvou už:

    Merida One-Forty 1500D

    nebo

    Merida One Twenty 1200D.

    Upřímně, každí je trochu jiné, u té 120ky mě láká Sram, který tak všichni poslední dobou chválí. Co nenávidím je neustálé rtozjetá přehazka, štelování.

    Jinak mě láká 140ka po ostatních stránkách. Že není růžová, nevadí :D Mám ale obavu zda tak či tak pánský full není na mě tvrdý, dlouhý…Seděla jsem na něm, jako dobrý, ale pokud nejsem půl hoďky aspoň venku, tak stejně víc nepoznám.

    0 0
    • Lišák  

      V tomhle Ti asi těžko někdo poradí. Nikdo neví jak jezdíš, co preferuješ a co Ti sedne.

      První full je stejně (většinou) jen na vyzkoušení. Chvíli na něm jezdíš a poznáš, co Ti vyhovuje. Jednak geometrie a druhak chování zadní stavby.

      Testfest by alespoň trošku napověděl, ale není to žádná extra výhra, protože máš na zkoušku „chvilku“.

      0 0
    • McBlacky  

      jít rovnou do 140 je velká změna, i když zrovna 1:40 je takový XC s vysokým zdvihem co celkem jede.

      musíš si sama říct, jestli jezdíš tak těžký terén a tak často, že využiješ 140 zdvihu. Pokud více než 2/3 toho co jezdíš se dají jet v klidu na HT, vzal bych spíš 120

      0 0
      • kesu  

        ty jo 99% toho co jezdím se dá jet na HT a nemám ho:-))))

        0 0
    • scret  

      pro spravne doporuceni kola, je nutne vyplnit si profil o miry, vek a fotku v plavkach:))

      Jinak bych osobne zkusil i jine znacky…

      Co Canyon, Ghost, Giant apod.?

      0 0
    • Tehu  

      v uvozovkach jsem toho nazoru ze cokoli jen ne meridu :-D kouknul bych giant, lapiere, specialized, felt, ci haibike… za ty penize sezenes super bike ;-)

      0 0
      • roman 3D  

        a důvod proč né meridu?

        0 0
        • scret  

          tak system jim docela funguje, ale jsou daleko lepsi a pritom za stejny peniz:)

          Jediny co bych si od Meridy koupil je karbon.HT…

          0 0
    • Kamikaze 591  

      Jedna merida 120 je teď tady na bazaru za 37k. Z fotek vypadá slušně, osazení nevím co je zač.

      Nicméně zvaž dobře jestli opravdu fulla, a tím víc jestli hned 140mm. Já fulla pořídil, zrovna výše zmiňovanou 120 a dával jsem ho pryč. Teď mám celokarbon HT, které je asi o 2,5kg lehčí a pískám si :)

      0 0
      • camlost  

        ten Haibike? na něm máš skoro určitě mnohem lehčí kola a pláště než jsi měl na One.Twenty. taky můžu psát, že jsem na cca 10.2 kg s fullem vč. pedálů, ale srovnávejme srovnatelné.

        od One.Forty asi člověk chce něco jiného než od karbonového HT.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Joo. Na meridě byly kola těžší asi o 350g, pláště asi o 250g, ale tam byl strašně těžký rám. Měl kolem 3,1kg.

          Po rovince to bylo v pohodě. Ale některé kopce tady v okolí se mi prostě jezdí líp na HTčku. Často jsou u mě asfaltové přesuny a ty jsem na fullu přímo nenáviděl. Teď na HTčku jezdím minimálně z 70%asfalt, protože mimo cesty se ještě nedá. Tohle si na fullu nedovedu moc představit.

          Podotýkám že full byl obutý komplet bezduš, a Haibike má vzadu duši s Furious Fredem(bojím se, že by se mi ten starý už pořádně neutěsnil). Takže odpor je zhruba stejný jako RaR bez duše.

          Co jsem poznal jako „brzdu“ tak NN 2,25 vepředu.

          0 0
          • McBlacky  

            podle toho co píšeš prostě nejezdíš trasy, kde bys fula ocenil . To se ale nedá generalizovat. IMHO FF s duší je o kotel rychlejší než RaR bez duše.

            0 0
            • nox159  

              IMHO FF s duší je o kotel rychlejší než RaR bez duše. – otazkou je jen jak dlouho bude rychlejsi :D

              0 0
            • Kamikaze 591  

              Mlok tu někde dával tabulku s odporama, RaR byl pomalejší jen o desetiny W. Jinak pro Noxa, FF jezdím už 1800km a zatím jeden defekt.

              0 0
              • MlokCZ  

                Měření tak vycházela, ale nebude to platit vždy a za všech podmínek.

                První věc je, že měření jsou prováděna ne se zrovna ultralight duší.

                A při použití ultralight duše (nebo nejlépe latexové) jde valivý odpor znatelně dolu. S latexovou duší se to už téměř přiblíží situaci bez duše.

                Někde jsem tu dával test RaR pro různé duše + bez duše. Bez duše začínal na 20W, s těžší duší končil na 26W. Latexová byla myslím 21W a klasické nejlehčí do 100g (0,45mm stěna) byly kolem 22–23W.

                FF i s tou spíše těžší duší je taky na 20W. S ultralight nebo latexovou a nabušený na velký tlak půjde pro tvrdý povrch typu asfalt jistě ještě s valivým odporem dolu.

                Oproti tomu RaR se pod těch 20W nedostane asi nikdy (ani kdyby se bez duše více přifoukal).

                A pak je to pro testované tlaky, které jsou poměrně nízké. Já třeba takové tlaky vozím, takže mi ty testy pak sedí. Pokud ale někdo nabuší ten FF na maximální povolený tlak, tak výsledek bude jiný a může rozdíl oproti RaR výrazně narůst.

                0 0
                • McBlacky  

                  ono FF se vozí ve většině případů nabouchaný. vozit ho na málo nemá smysl, ten plášt je nejlepší na totál tvrdém povrchu.

                  0 0
                • HonzaC  

                  Můžu se zeptat, zda máš zkušenost s nějakou konkrétní latexovou duší? Narazil jsem na test viz. Pokud translátor funguje správě, píšou tam o unikání vzduchu díky použitému materiálu. Je praxe opravdu taková? Díky

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Chvíli jsem používal latexové Geax. Všechny latexové duše ztrácejí tlak o trochu rychleji než klasické, ale není to žádná tragédie (mně to vůbe nevadilo).

                    0 0
    • Wulfila  

      Hustý, ohlasy, jupíí! Možná to skončí u jiného kola???

      Hardtail mám, toto by byla zábavka na single-rail-tracky a sjezdíky v Alpách, když se urveme od dětí :-) Hm hmm, míry už udávat nemusím, že?

      Od Meridy mě už odrazoval jeden týpek, jenže zas maj rozumný ceny. Na Spešla s brainem nemám a je docela „dlouhý“ na baby :-/

      Uvažovala jsem i o Specialized Myka, což se vleze do mé cenové relace. Jenže jakmileje to Spešl, je ot docela drahý špás, a když není drahý, přijde mi to „orvané“ naminimum na výbavě, i když pak se nabízí zas řeči, že všem krom rámu a vidle je vlastně spotřební zbooží…

      Případně výprodejovky Lapierre, třeba i dámský model? (tfuj s růžovou)

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Třeba tohle nebo tohle . Na singletraky bych se přikláněl spíš k variantě číslo 2.

        Nicméně si myslí, že už by mohl být problém sehnat toho 1. haibika ve velikosti 44. Ve 42 má Heet efektivní délku 565mm. Což by pro Tebe mohlo být dobré. Ikdyž je to imho silně individuální záležitost.

        Já jsem jen o 6cm větší než ty a vozím 605mm s 10cm představcem.

        U toho heeta je podle mě výhodou karbon rám, takže to bude celkem lehké, ikdyž už je to malinko přes limit.

        0 0
        • roman 3D  

          na variantě číslo 2 by ses na singlu pod smrkem zabil protože to kolo není na to stavěný:-))

          0 0
        • McBlacky  

          systém co je použit u těchto haibike je maximálně stejně dobrý než ta merida. Ten vyšší zdvih jsem nejel, ale ten nižší ve srovnání s 96 je podle mě horší.

          haibike je volba šrajtoflí, kdy za stejný prachy máš carbon jako jinde hliník. Což je velký plus, ale já bych se podíval někam, kde je výborný systém. Třeba Trek, Giant, Spešl…

          0 0
      • DaSnail  

        ked spešla, tak v zlave. bývajú aji cez 30%

        proti iným značkám mávajú (okrem iného)menší standover a to sa može hodit..

        0 0
      • camlost  

        nějak netrpím averzí k té či oné značce, takže bych si ty Meridy klidně koupil – na 120ku tu byly hodně slušné ohlasy a 140ku mám taky zapsanou jako kolo s dobrými referencemi (ale žádný odkaz nebo konkrétního jezdce z místních si teď nevybavuju).

        co se týče délky posedu, změř si své stávající kolo a porovnej to s geometrií uvedenou na webu:

        http://www.merida-bikes.com/…-Forty+900-D

        měříš 170 cm, tak se skoro určitě vejdeš na velikost 17". kdyby ti byl ten rám o kousek delší, dáš kratší představec.

        (Merida = taiwan, Specialized = taiwan, Haibike = taiwan, … – není to důvod to nějak moc prožívat)

        0 0
    • fichtl  

      Je to o něco dražší než máš limit, ale nevypadá vůbec špatně..

      Giant

      0 0
      • Azmir  

        A to je tak všechno za tu cenu jinak podrpůměrně vybaven a někde se tu psalo růžová ne :P

        0 0
      • scret  

        tak, pokud by byl max tak do 35ti, tak by se dal, jinak za ty prachy je to ulet!

        0 0
        • Elwing  

          To je za tu růžovou ;) (ne že bych takhle barevně vyladěný kolo nebrala…)

          0 0
          • scret  

            myslim, ze ruzovy tam mohlo byt i vic… Klidne za ty prachy to mohli dat treba i na vidli apod.:)

            jinak nevipada zle…

            0 0
    • scota  

      Jestli chceš fulla se 120mm můžeš zkusit RB IQ v základu za 35 000,–

      http://www.racebike.cz/…8/78/iq-team#…

      Velikost bych zkusil M. Barva může být za příplatek jakákoliv z RAL odstínů. Možno otestovat zdarma.

      0 0
    • Berrycek  

      Je to kus nad limit, ale kamarádka má tohle http://www.ghost-bikes.cz/…mr-5900–2011 a nemůže si to vynachválit. Možná se dá sehnat někde i laciněji.

      0 0
      • sorak  

        přimlouvám se za Ghosta, přítulka (170cm,60kg) pořizoval 2 roky zpět Miss RT 5100 („jen 23tis“) a maximální spokojenost, jediné nedostatky a to spíš v uvozovkách byly absence kotoučovek (model 2008), teď už mají u všech kol, takže nic a pak vidle trochu tužší pro její spíš poklidné ježdění (neplést s rekreačním, Velocamp dala v pohodě.. ;))

        hlavně geometrie rámů, pohyb zadní stavby a celková skladba komponent je u Ghostu fakt dobrá.. i když jezdíš asi sportovněji/a­gresivněji než ta moja, tak jako bike pro ženskou bych fakt doporučil..

        jo a přítulka zkoušela na testfestu Meridy, Ghosty, Canondale, Niner (29") a vyhrála 29"tka.. ;)

        0 0
    • divocak  

      Určitě bych preferoval fully Lapierre, Ghost, Cannondale, Kona a zdvih 120mm (na XC) kvůli výborné jezdivosti a všestrannosti­.Tvrdost fullu závisí na nastavení vidlice a zadního tlumiče dle váhy jezdce.

      0 0
      • scret  

        nejaky zvlastni duvod pro canona a konu, nez ze si koupit za furu penez debilni system?:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.