Full pro 160 cm holku - mám se rozhlížet i po 29´?

55 nepřečtených
  • Coolhavka

    Ahoj všem, doufala jsem, že tohle nebudu muset ještě pár let řešit, ale bohužel mi dneska ukradli mého Canyona Neuron WMN, se kterým jsem byla maximálně spokojená. Šanci na to, že se ještě objeví, jsem vzdala, takže vybírám nový kolo a dost v tom tápu, ten Neuron byla tenkrát super koupě z druhý ruky a hrozná náhoda. Určitě chci zase fulla, baví mě jezdit v lese, po šutrech, kořenech, jezdit nahoru i dolů, zlepšovat se v technice (kterou teda zatím spíš kompenzuju nadšením :-) Ten Neuron mi vyhovoval svou univerzálností (terén vs. klidně i delší vyjížďky, 120 zdvihy, 27,5 kola). Rozhlížím se tedy po něčem podobném, a moc nevím, budu ráda za rady – měřím totiž 160 cm a vážím 52 kilo, a nevím, jestli do výběru tedy zařadit i kola 29 nebo ne (přijde mi, že v menších už není vůbec výběr). Rozpočtem bych se ráda vešla do ± 60 tis. Klidně bych brala i bazar, jenže malý celopéra se skoro neprodávají… Napadá mě:

    Předem moc díky za rady!

    0 0
    • Doyle  

      Full jsem nikdy nejezdit, takže nemůžu poradit, ale ten Canyon v té růžové vypadá skvěle :-))

      0 0
    • Tomas_82  

      Pokud máš možnost toho Scotta vyzkoušet, tak to udělej. Myslím, že 29" na dámskym S rámu by neměly být problém.

      0 0
    • Davidakta  

      Ten spark za 45k, je nabídka která se neodmítá. Jezdit na tom určitě půjde, jde o to aby jsi se nebála v terénu o spodek. Myslím že není problém prodat záplaty a koupit menší

      0 0
    • plzakj  

      Na 160/52 mi do terenu prijde 29” jako blbost. Se s tim budes prat. Kdybys to chtela na nejaky XC polnacky, tak ok, ale na technicky veci bych hledal 27.5 nebo 26 na bazaru?

      27.5ky dela jeste Trek a Giant.

      0 0
    • Pikaču  

      Když se kouknes pozorněji na geometrii neuronu tak 29 kola zacinaji od velikosti M. S, XS a 2XS jsoz 27.5 velikost kol.

      Se 160 cm je XS=27.5.

      0 0
    • palo7  

      Na 160cm bych 29 nechtěl a na 50kg 14kg kolo taky ne. Občas se na bazaru v S objeví nějaký full, chce to hledat.

      0 0
    • snas89  

      Jestli mas moznost toho sparka za 45 tak ho ber. I kdyby nesedl tak za mesic prodas za stejno nebo mininalni ztratou.

      Tady neni moc o cem:)

      Za me 29 neni jen o vysce ale i sile a celkovym pocitu a rozhodne bych se toho nebal.

      0 0
      • tonik666  

        Toho Scotta bych si jeste proklepl.

        Scott je jedna z tech znacek co totalne ojebava na komponentech ktere nejsou videt, treba na kolech.

        Zatimco Canyon ma tovarni zaplety, takze je jasne co je to zac.

        Takze bych si porovnal vsechno Canyon x Scott.

        Jinak Ram x vidle x tlumic je samozrejme zaklad.

        0 0
        • Tomas_82  

          To je u Scottu právě výhoda, upgrade za rozumné peníze hodně pomůže:)

          0 0
    • Andreany  

      Ahoj, jsem větší jen o facku než ty, jezdím 29. Toho Scotta si vezmi, jela jsem na něm a obratné je.

      0 0
    • Dejv0  

      29" při tvojí výšce se rozhodně neboj, pokud máš už trochu techniku, ale ta váha je otřes.

      0 0
    • oddie  

      Ten Scott, to je teda něco. Krámská cena skoro 80, Sram NX a 14kg, nářez…

      0 0
    • jarda65  

      Za mě je 29 při 160 cm moc,To je spíš pro závodníky. A když už Scotta, tak lehké RC nebo já koupil levně starého 26" Sparka 10 v XT-XTR. Nic moc najeto a váží 10 kg.Doma naprostá spokojenost. A zbylo hromadu peněz na případný upgrade.

      0 0
    • mirorek2  

      udělal jsem shodou okolností minulý týden test, své ženě, co jinak jezdí M 27.5 fula, jsem dal projet cca 30 km dvě skoro stejná kola xc ht cca 11 kg, stejná velikost, skoro na chlup stejný posed, podobné pláště atd.

      vybrala bez jakéhokoli dlouhého uvažování 27.5 se slovy, že ta 29 je divná a řídí se hůř akceleruje hůř atd.

      má s botama 170 cm mimochodem, nic jsem ji nenutil, ptal jsem se jen co by si vybrala, takže asi tak

      0 0
      • Dejv0  

        Vidíš a moje to má přesně opačně ve prospěch 29” (162cm). Holce tady můžeme naplkat co chceme, ale rozhodnout se musí sama po vyzkoušení. :)

        0 0
        • mirorek2  

          proto píšu vyzkoušet, ale do terénu na S nebo XS trailbike mi dávají 27,5 větší smysl

          0 0
      • bathed  

        To ale neni marketingove korektni postoj! :-))))

        0 0
    • Doyle  

      Pěkná Orbea v S s karbonovým rámem:

      https://www.cyklobazar.cz/…oc-76-490-kc

      0 0
    • wilda81  

      29" pro všechny starším tří let!

      0 0
    • scota  

      RB CRR 290 velikost S si můžes půjčit na test ve Vrbovce na Praze 4,

      0 0
    • mr.antik  

      Přítelkyně má stejné míry a jak psali ostatní, na nějaké upravené cesty by 29ku mít ještě mohla ale na nějaké rozbitější nebo prudší sjezdy, kde už musíš za sedlo nebo chceš využít teleskopickou sedlovku apod. je to blbost. Neřikám, že pro někoho echt vyježděnýho to nemůže být přínos, ale jinak jednoznačně 27,5.

      0 0
      • bathed  

        Dalsi marketingove nekorektni jedinec! :-))))

        Je to naprosto silene. Kdyby nedoslo k te umele vyvolane vymene vsech 26, kdy kdo na tom sedel, aby se bezmala stydel, mohly jit vedle sebe v klidu vsechny tri rozmery a nedochazelo by k tomu kdy nejaky “concept store boy” natlaci 164cm holce 15 kilo tezkou ludru, co funguje jak linkovy autobus pro jistotu s desenem jak lakatos (viz. dalsi vyzivne tema zde na foru). Tyka se to nejenom mensich pritulek, ale i rostoucich deti. Kdo ma trosku rozumu, tuhle techniku si podrzel a muze v klidu “stoupat” od 20, pres 24 a 26. Problem je, ze sehnat treba kvalitni rafky ci nedej boze obuti je problem…

        A vrcholnym cislem je pristup tech nejvetsich firem (nejmenovat) ktere roky tlacily zenske rady, vydavaly sofistikovane expertizy, jak je zenska stavba tela jina a jak je potreba vedecky pristupovat ke konstrukci ramu a treba sedel, aby ted v hysterii genderove korektnosti presly hromadne na pozici, ze zenskych kol netreba, pac v populaci najdou mezi dvema muzi vice rozdilu ve stavbe tela a pomeru koncetin, nez mezi muzem a tim co se nekorektne nazyva zena :-))))

        0 0
      • MlokCZ  

        Nemůže být přínos pro někoho nevyježděného? Já tedy v praxi viděl u všech technicky špatných nevyježděných jezdců, že jim velká kola hrozně pomohla a dají na nich mnohem více (a to teď nezávisle na jejich výšce, i pro ty malé to platilo, pokud jim vyšel slušně posed na 29"). A právě jak v rozbitých pasážích, tak v prudkých.

        Tím teď netvrdím, že má jednoznačně brát 29". Na tu výšku je to vždy na zvážení zejména dle konkrétních proporcí jak ji vyjde nebo nevyjde posed na 29" a také co standover.

        0 0
        • jecnak  

          Souhlas.

          0 0
        • mr.antik  

          Jako chápu, ale tady už je prostě fyzické omezení. V momentě, kdy jedeš sjezdy tak, že sedíš v pohodlém křesle se sedlovkou dole a jen pálíš destičky, tak samozřejmě nejlepší vlastnosti bude mít e-bike na pluskách :-)

          Jenže v momentě, kdy máš ambice s kolem něco dělat (viz uvodní příspěvek), začneš dávat sedlo dolů apod, tak už prostě na tu gumu tím zadkem narazíš (tlumení doskoků, snaha o přizvednutí předního kola) nebo jakýkoliv šutr pod zadním kolem tě bude nakopávat. Nehledě k tomu, že budeš kočírovat těžší kola a gumy.

          Neřikám že se tam při delších nohách a téhle výšce nevleze, ale spíš to bude už za hranou…

          0 0
          • MlokCZ  

            K tomu co popisuješ se nevyježděný jezdec vůbec ani nepřiblíží, že by zadkem vzal gumu. A vyježděný si s tím nějak poradí (stejně bys nikdy neměl být tak moc vzadu, že by kontakt s pláštěm byl tolik limitující).

            A ten šutr tě právě bude nakopávat výrazně méně díky větším kolům.

            0 0
            • Nutribird  

              Jsem chlap, ale žádný obr 172cm/74kg. 29 když začínali, tak mi vůbec neseděli. Jezdil jsem tedy 27,5, nyní přišla doba na výměnu kola a vyhrála 29. Nakonec jsem zjistil, že 27,5 vyžadovala mnohem víc práce s tělem. Větší kola, jiná geometrie, lepší tlumení udělali své. Přechodu na 29 nelituji, musí zkusit sama, bez toho je to o ničem.

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
                • goofy  

                  To je krásné, jak najednou všichni na těch kolech zrychlili… Bohužel motorika a rychlost reakci většinou zůstala tam, kde byla.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    tipnu si že málokdo udělá test stejná dvě kola, jedno 27 druhé 29, stejná trať a jezdec

                    to prostě nevysvětlíš, kamarádův synátor 15 let mi minulý týden říkal: já beru 27, na 29 jsem neobratný a mám strach o prdel :-))))

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ano, málokdo má takovou zkušenost (nejlépe mít nějaký čas kola současně a pravidelně je střídat).

                      Nicméně skoro každý má k dispozici jiné srovnání a to pokud jezdí pravidelně s jinými jezdci. Máš výchozí situaci, že na jednom rozměru kol dlouhodobě jezdíš v partě a víš jak jsi rychlý ve sjezdech oproti ostatním (teď je jedno co mají ostatní za kola, podstatné je, že pořád stejná). V jednu chvíli přejdeš na jiný rozměr kol, ostatní ale většinou současně nepřechází na jiná kola, takže máš aspoň nějaký čas srovnání s těmi stejnými jezdci na jejich stejných kolech.

                      V mojí partě se zlepšil přechodem na větší kola úplně každý. A nedá se říct, že by to bylo postupným vývojem jen samotným ježděním. Vždy to bylo, že několik let na malých kolech v terénu stagnoval a vůbec se nezlepšoval. Pak výměna na větší kola a velmi rychlé velké zlepšení.

                      V některých případech bylo ve hře daleko více faktorů jako jiná geometrie, občas i jiný typ kola. Tam nelze říct, co bylo hlavním důvodem zlepšení.

                      V některých případech ale byl přechod z HTčka zase na HTčko téměř totožné geometrie včetně srovnatelné vidlice a stejné kategorie plášťů i přibližně stejné délky představce a řídítek, tam už to bylo jasně o velikosti kol.

                      Tím samozřemě netvrdím, že je to pravidlo. Někdo se nemusí na větších kolech zlepšit vůbec a jistě se může sem najít případ, že se s tím někdo nepopere a dokonce se zhorší.

                      0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
                      • mirorek2  

                        No ale o tom přesně píšu! Znám nejméně 5 lidí co by se na 29 už nevrátili, nesedí jim to v terénu, ve vzduchu a ano, dali si tu práci a vyzkoušeli totožná kola v 29 a 27.

                        Já po cca pěti letech intenzivnějšího terénního ježdění na 27 a 27+ si až letos v terénu troufnu na 29 kola, když jsem tři roky vybíral Evila, dvě totožná kola 27 Insurgent a 29 Wreckoning, vybral jsem 27 protože to bylo z kopce mnohem lepší, 29 jela rychleji z kopce ale to bylo vše! Naprosto jsem to neuměl donutit v technice rychle měnit směr. Mám 193 cm btw

                        Nejvíce mě posunul enduro pevňák, ten totiž neodpustí nic :-)

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    No právě. Velká kola pomohou možná dokonce nejvíc když není technika jezdce a jede se stylem jen zaujmu aspoň trochu rozumnou pozici a ono to kolo samo vyřeší.

                    A také musíš brát v úvahu v jakých mezích je to zrychlení. To třeba bývá v mezích, že původně byla rychlost třeba třetinová oproti zkušenému jezdci s dobrou technikou a po zrychlení už se třeba i blíží k poloviční…

                    0 0
                    • goofy  

                      No a to zlepšení teda bylo jenom ve finální rychlosti, nebo že se naučili lépe ovládat to kolo?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Zlepšení hlavně v tom, co sjedou (tedy kde předtím tlačil a teď to sjedou) a pak hodně v rychlosti. Jestli přišlo lepší ovládání kola nebo ne, to se těžko hodnotí, podle čeho?

                        V každém případě předtím na malých kolech ty věci co nedávali, tak to nebylo z důvodu, že by se jen báli a rovnou to vzdali, ale zkoušeli to a dost se padalo. Nevím jak se dá jednoznačně rozlišit, když někdo něco dává už po čase i na jistotu a předtím tam padal, co z toho je dané zlepšením ovládání kola a co jen kolem samotným?

                        Z mojeho pohledu je to ale úplně jedno, pro jezdce je podstatné, že to s jistotou dává a nepadá.

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jistě, ta může pomoct dost. V mojich konkrétních případech, kdy byl přechod na srovnatelné kolo to bylo přechod z HT bez teleskopu zase na HT bez teleskopu.

                            0 0
                    • mr.antik  

                      Nj ale o tom to právě je. Já to chápu tak, že slečna hledá „fun faktor“ – pohopat se v terénu v rozjmě bezpečné rychlostí. Třeba pujde na kemp techniky a něco se chtít naučit.

                      Nehledá „nejpohodlnější přepravu z bodu A do bodu B“ ani závodní raketu, jak projet trejlem o 20% rychlejc.

                      Chápu argumenty pro 29… ale minimálně už jen to, že na 29er bude vypadat s její výškou dost blbě, by ji měl odradit :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  
                        0 0
                        • mr.antik  

                          Bohužel jsem nenašel její fotku na nějakém 130mm trailbiku, takže neposoudim. Ale když na 100mm vidli má asi tak –20 stupňů představec aby docílila cca vyrovnanýho dropu řidítek vůči sedlu tak nevim jak by ten setup vypadal. I když dnes se dělají hlavovky hodně krátké…

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        fun faktor – tady je to jednoduché. To je čistě individuální záležitost a nelze nikomu nic poradit. Každý to má jinak a jediné jak si to ověřit je dlouhodobá zkušenost na obou velikostech kol.

                        Bohužel krátký test větších kol (pokud je zkouším prvně) po mnoha letech ježdění a návyku na menší kola nic neřeší, je potřeba to jezdit aspoň nějaký delší čas.

                        0 0
                  • Smazaný účet  
                    0 0
    • THORX  

      Já se že smými 190cm 29 obávám 27.5 mi sedí víc

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Nejsi průměrná 29R figura.

      29R s krátkou Chainstay je např. Transition Smuggler https://www.transitionbikes.com/…smuggler.cfm

      Cena je bohužel jinde.

      Setrvačníkový efekt velkých kol lze omezit jejich odlehčením. Všechny velikosti téhož modelu kola mívají shodné osazení – tzn. záplety pro horní deklarovanou nosnost kola. Tobě adresné záplety (spolu s obutím) by Ti prospěly.

      0 0
    • Mr.Duck  

      27.5

      0 0
    • Georrge  

      Jsem zvedavy, jak to dopadlo? Kazdemu sedi neco jineho, to je jasny. Ja presel z 26 na 29 a obcas si na ty 26 zavzpominam, jak byly fajn. Ale k mym 188cm ty 29 vypadaji lepe, tak je necham.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.